Utoya is denk ik stukken beter doordacht en gepland.quote:
dit bedoel ik dus NWS / Schietpartij in winkelcentrum in Oregon, USAquote:Op vrijdag 14 december 2012 18:15 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/451706-schietpartij-op-basisschool-vs.html
En maar weer eens een schietpartij, jee..
Ook niet héél moeilijk, weten we sinds Alphen a/d/ Rijn, vorig jaar.quote:Op vrijdag 14 december 2012 19:20 schreef -Strawberry- het volgende:
Dit zal uiteraard de wapendiscussie weer doen opwaaien, maar ik vraag me dan altijd af... hoe moeilijk is het in Nederland om aan een wapen te komen, als je echt wil?
Daar zijn heus al wel onderzoeken naar gedaan en dat ga je nooit voorkomen. Het is belangrijk om dat soort figuren te signaleren en de juiste hulp te bieden voordat ze ontploffen, maar ook dat zal met alle kennis van de wereld niet altijd lukken.quote:Op vrijdag 14 december 2012 19:44 schreef VacaLoca het volgende:
Waar we meer bij stil moeten staan is hoe het toch in hemelsnaam kan dat er zoveel mensen zijn die het in hun hoofd halen op een of andere manier om massaal mensen af te gaan knallen... nu zelfs kinderen..
Kan ik echt niet bij... pleeg dan direct zelfmoord ofzo
Dat kun je wel zeggen maar als alle leraren nu gewoon een klein Glockje (of ander vuurwapen) bij zich hadden dan zouden ze zichzelf en de kinderen hebben kunnen verdedigen en dan zouden er minder slachtoffers gevallen zijn.quote:Op vrijdag 14 december 2012 18:45 schreef sonnyspek het volgende:
Als die kinderen een pistool hadden gehad konden ze zich verdedigen.
ja dus dat bedoel ik hequote:Op vrijdag 14 december 2012 19:48 schreef Pino112 het volgende:
Holy crap:
Dit is hetzelfde soort geweer als die van de dader:
[ afbeelding ]
En dit is legaal in de VS.
Waarom dacht ik dat alleen het hebben van simpele handpistolen legaal was.quote:Op vrijdag 14 december 2012 19:48 schreef Pino112 het volgende:
Holy crap:
[ afbeelding ]
Hangt een beetje van de reden af.quote:Op vrijdag 14 december 2012 19:44 schreef VacaLoca het volgende:
Ik ben voor een wapenverbod, maar als iemand er aan wilt komen dan lukt dat toch wel. In Nederland schijnt dit ook vrij eenvoudig te zijn.
Waar we meer bij stil moeten staan is hoe het toch in hemelsnaam kan dat er zoveel mensen zijn die het in hun hoofd halen op een of andere manier om massaal mensen af te gaan knallen... nu zelfs kinderen..
Kan ik echt niet bij... pleeg dan direct zelfmoord ofzo
Bron?quote:Op vrijdag 14 december 2012 19:48 schreef Pino112 het volgende:
Holy crap:
[ afbeelding ]
Verschilt per staat wat mag en wat niet.quote:Op vrijdag 14 december 2012 19:49 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waarom dacht ik dat alleen het hebben van simpele handpistolen legaal was.
En wat als hij nou kogelwerende kleding aan had?quote:Dat kun je wel zeggen maar als alle leraren nu gewoon een klein Glockje (of ander vuurwapen) bij zich hadden dan zouden ze zichzelf en de kinderen hebben kunnen verdedigen en dan zouden er minder slachtoffers gevallen zijn.
ja dus die domme wapenwetquote:Op vrijdag 14 december 2012 19:50 schreef theunderdog het volgende:
Dit is heel erg voor de kinderen en dierbare van de overleden kinderen. Alleen ik begrijp niet hoe mensen dit nog daadwerkelijk schokkend kunnen vinden. In mijn ogen is dit gewoon weer de zoveelste gevolg van een achterlijke wet.
Zolang dat wapenwet niet drastisch gaat veranderen, blijft dit gewoon op dezelfde schaal gebeuren.
Dat weet je niet. Ten minste, ik zou met mijn pistooltje het niet willen opnemen tegen zo'n geweer. Komt nog bij dat veel van die mensen zo'n ding nog nooit gebruikt hebben en dan in alle paniek waarschijnlijk niet zouden kunnen richten. Ik betwijfel echt of het zou helpen en bovendien of het wenselijk is dat docenten een wapen hebben in de buurt van kleine kinderen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 19:49 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Dat kun je wel zeggen maar als alle leraren nu gewoon een klein Glockje (of ander vuurwapen) bij zich hadden dan zouden ze zichzelf en de kinderen hebben kunnen verdedigen en dan zouden er minder slachtoffers gevallen zijn.
Of wat nou als de leraar zelf doordraait en er op los gaat schieten?quote:Op vrijdag 14 december 2012 19:50 schreef Geneziz het volgende:
[..]
En wat als hij nou kogelwerende kleding aan had?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |