Zelf heb ik pas een rugzak van ehm, Doetter ofzo (?), ben het merk ff kwijt, na een paar vakanties aangeklooid te hebben met goedkope, slechtzittende rugzakjes. 't Is maar een relatief klein ding, bedoeld als carry-on en voor de dag-uitstapjes. Gekocht in een adventure winkel in R'dam, ongeveer 50 euro.
Verder niks spannends aan, 1 groot vak, met regenhoes en een paspoort/papieren vakje binnenin. Wel erg goede, dikke, zachte, banden en van meerdere kanten toegankelijk. Ben er erg tevreden over, benieuwd hoe -ie in de praktijk bevalt.
Mooie aankoop dus.
Heb hem altijd bij me, ik mis hem anders...
Ik ga hem waarschijnlijk bestellen bij :
kost overigens 99 euro
En een of ander merkloos ding die nu al 4 a 5 jaartjes mee gaat zonder ernstige problemen, gaatje hier, lipje van rits kapot daar das het, lekker tassie hehe
En ik gok dat een heleboel mensen hiero zo'n gratis chello rugzak hebben. Zo'n oranje/blauwe waar niks in past, die kreeg je bij kabelmodem geloof ik.
Die heb ik! Geen backpack ofzo want ik ben niet echt een backpacker. Maar deze is ideaal op vakantie omdat ie een harde buitenkant heeft. Met skiën en snowboarden blijft de inhoud dan tenminste heel!
Ik doe zelden een rugzak op als ik op vakantie ga omdat ik dat neit veilig vind; je ziet tenslotte nooit in drukke gebieden wat er achter je gebeurt...
quote:Maar, hoe neem je dan wat mee als je op pad gaat? Ik bedoel, ik wil toch wel m'n paspoort bij me houden, een drinkflesje, fotospullen, etc. Dan is het fijn je handen vrij te hebben.
Op dinsdag 27 augustus 2002 10:45 schreef Kreator het volgende:Ik doe zelden een rugzak op als ik op vakantie ga omdat ik dat neit veilig vind; je ziet tenslotte nooit in drukke gebieden wat er achter je gebeurt...
Dit is het nieuwe model, ik heb de oude nog, zonder daypack helaas...
Meer info staat hier.
Hij is z'n geld meer dan waard, ik heb er meer dan een jaar uitgeleefd en daar is hij perfect voor, hij doet z'n naam eer aan
quote:Heb ik ook. Donkerblauwe eastpak.
Op dinsdag 27 augustus 2002 10:30 schreef slakkie het volgende:
Een donkerblauwe eastpak voor het normale werk, forenzen dusHeb hem altijd bij me, ik mis hem anders...
Daarnaast heb ik nog een lichtblauwe postmanbag van (dacht ik) enrico bennetti (of hoe je het ook schrijft). Die rugzak heb ik van mijn papa en mama gehad en die postmanbag heb ik op de Albert Cuyp (schrijf je dit zo
) gehaald voor ¤12,50 (dacht ik). Ze doen het alletwee nog steeds prima en die rugzak heb ik nu al 3 jaar en die postmanbag een half jaar
quote:Nomad Eagle 70, die heb ik, is een aanrader hoor!
Op dinsdag 27 augustus 2002 10:32 schreef Joene het volgende:
Ik heb er nog geen 1 maar wil een 70 liter nomad backpack rugtasIk ga hem waarschijnlijk bestellen bij :
kost overigens 99 euro
quote:ik hoor van verschillende mensen ook zeer goede ervaringen ja
Op dinsdag 27 augustus 2002 11:12 schreef nomad het volgende:[..]
Nomad Eagle 70, die heb ik, is een aanrader hoor!
verder (natuurlijk) ook nog een Berghaus Cyclops Vulcan II (a.k.a. 'Schildpad')
Maar wel met veel prullen erop en eraan, zodat ik mijn eigen tas tenminste terugken
[Dit bericht is gewijzigd door Mini_rulez op 27-08-2002 11:35]
Na lang passen (zeker 2 uur bezig geweest in die winkel) op een Bach rugzak uitgekomen. Het ding zit gewoon heerlijk op mijn rug en heupen. (vooral van belang bij de meerdaagse hutten tochten) Het is een 57 liter model geworden. Eigenlijk een dames model (de rug is er op aangepast en de shouder banden zijn iets smaller en hebben uitsparingen ofzo) maakte mij verder niet uit ding zit heerlijk.
alleen wat hier geel is, is bij mij blauw.
Een voordeel van deze rugzak was dat ie erg smal is. En waarom dat handig is, daar kom je snel achter als je op reis veel gebruik maakt van openbaar vervoer. Je kan je in smalle gangpaden makkelijk bewegen, blijft niet overal achter haken enzo. Tegenwoordig zijn trouwens de meeste rugzakken handig smal.
Nadeel vind ik dat er relatief weinig in kan, vergeleken met andere '70 liter' rugzakken. Ook is het moeilijk om er iets in te stoppen en uit te halen (hoewel dat weer een voordeel kan zijn ivm diefstal). Maar volgens mij is dat laatste bij de nieuwere Eagles verbeterd.
Dat de kwaliteit uitstekend is (zeker voor het geld) blijkt wel uit het feit dat ik er weinig problemen mee heb gehad (slijtage, losse naadjes) ondanks het intensieve gebruik. Ik kan deze rugzak van harte aanbevelen.
quote:Dat is die Bach die ik gekocht heb ook, ideaal als je over die smalle paadjes loopt. Zeker ideaal in propvolle bussen. Verder heb ik een hekel aan dingen die aan mijn rugzak bungelen. Sommige mensen hebben hun halve keuken buiten aan de rugzak hangen.
Op dinsdag 27 augustus 2002 22:47 schreef Aernout het volgende:
......Een voordeel van deze rugzak was dat ie erg smal is. En waarom dat handig is, daar kom je snel achter als je op reis veel gebruik maakt van openbaar vervoer. Je kan je in smalle gangpaden makkelijk bewegen, blijft niet overal achter haken enzo. Tegenwoordig zijn trouwens de meeste rugzakken handig smal.
.....
Inpakken van een rugzak is en blijft een crime, ik heb alleen wel een klein stukje van de oplossing gevonden in de vorm van kleine zakjes van een "mesh" materiaal. Ze zijn wel vierkant gevormd en doordat je ze plat in je rugzak kunt leggen blijft alles nog een beetje kreukvrij.
Eén ding wat ik wel heb afgeleerd is om flessen shampoo met een handig drukdopje in je rugzak te drukken in een gaatje wat nog vrij is. Een tas vol shampoo is geen aanrader.
superrugzak, enorm goed comfortabel af te stellen zeer veel opbergmogelijkheden .. (oa waterzak/slang mogelijkheid) superdegelijk en veel ruimte..
quote:Same here. Ik hang ook NOOIT iets aan de buitenkant, alles gaat netjes erin. Enige uitzondering zijn tentstokken (geen keus
Op dinsdag 27 augustus 2002 23:06 schreef Gumtree het volgende:
Verder heb ik een hekel aan dingen die aan mijn rugzak bungelen. Sommige mensen hebben hun halve keuken buiten aan de rugzak hangen.
.
quote:ik niet meer, ik had een Tatonka daypack en een toilettas (zo'n handig roll-up geval) bij beide begaven de ritsen het na een half jaar gebruik. Ze geven wel garantie op de spullen, behalve op de ... je raadt het al: de ritsen.
Op woensdag 28 augustus 2002 14:03 schreef Kimmie het volgende:
Ik zweer bij Tatonka ook voor de daypacks!
Mijn cameratas is wel van Tatonka, die bevalt prima. Goedkoper dan een Lowe maar net zo functioneel. Er zijn weinig revolvertassen te vinden die je hermetisch met een rits kunt afsluiten. Perfect dingetje. (maar das dus ook het enige goede)
quote:Ik gebruik mijn grote rugzak nu echt al jaaaren (ongeveer 10 jaar) engeen problemen met de ritsen. Ik heb 2 daypacks ook die gebruik ik nu een jaar of 4 en helemaal geen probleem, hoe vol ze ook gezeten hebben.
Op woensdag 28 augustus 2002 18:37 schreef Gumtree het volgende:[..]
ik niet meer, ik had een Tatonka daypack en een toilettas (zo'n handig roll-up geval) bij beide begaven de ritsen het na een half jaar gebruik. Ze geven wel garantie op de spullen, behalve op de ... je raadt het al: de ritsen.
Mijn cameratas is wel van Tatonka, die bevalt prima. Goedkoper dan een Lowe maar net zo functioneel. Er zijn weinig revolvertassen te vinden die je hermetisch met een rits kunt afsluiten. Perfect dingetje. (maar das dus ook het enige goede)
Je hebt gewoon pech gehad dus.
quote:Minder dan 15 kilo in elk geval. Wat moet je in godsnaam allemaal meenemen?
Op woensdag 28 augustus 2002 19:08 schreef Ringo het volgende:
Hoeveel wegen jullie vakantietassen eigenlijk (beladen natuurlijk)? Ik las dat Lucille in Zuid-Amerika met 19-24 kilo op haar rug heeft gelopen; tering, in Marokko woog de mijne op zijn hoogst 12-14 kilo en dat vond ik eigenlijk al zwaar genoeg...
quote:de laatste keer 9 kilo. (en niets vergeten)
Op donderdag 29 augustus 2002 17:24 schreef Aernout het volgende:[..]
Minder dan 15 kilo in elk geval. Wat moet je in godsnaam allemaal meenemen?
quote:Volgens mij zit ik meestal op 12kg ofzo. Dat is inclusief slaapzak die ik altijd meeneem (backup scenario voor als ik in een superranzig hotelletje terecht kom of op het vliegveld wil slapen.
Op donderdag 29 augustus 2002 19:56 schreef Gumtree het volgende:[..]
de laatste keer 9 kilo. (en niets vergeten)
Alleen als ik ga kamperen zit ik op een kilo of 15 vanwege de pannetjes, brander, tent etc.
[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 30-08-2002 00:11]
Een blauwe Crossover tas (merk: geen idee). Beide voor school/handbagage.
En m'n laatste tassenaankoop: een "postbodetas" van Freitag.
Lijkt een beetje hierop:
Die dingen zijn gemaakt van gebruikt vrachtwagenzeil, binnenbanden van auto's en veiligheidsgordels
Erg fijne tas ook, met een paar aparte vakken, en er zit een binnenflap in, zodat je de tas helemaal supergroot kan maken
quote:ik kom op 16 (incl. een complete kampeeruitrusting)
Op donderdag 29 augustus 2002 23:53 schreef Aernout het volgende:[..]
Volgens mij zit ik meestal op 12kg ofzo. Dat is inclusief slaapzak die ik altijd meeneem (backup scenario voor als ik in een superranzig hotelletje terecht kom of op het vliegveld wil slapen.
Alleen als ik ga kamperen zit ik op een kilo of 15 vanwege de pannetjes, brander, tent etc.
Alle andere tassen die ik hiervoor had, zijn kapot gedaan door dat vele reizen en meesjouwen van zware dingen
Edit: Het is de Dakota (Authentic).
28 ltr.
quote:Toevallig zo'n lichtgroen/donkergroene met kleine heupsteun en ijzeren freempje aan de binnenkant? Heb em ook al tenminste tien jaar, en het enige ellendighe dat er mee is, is dat er een klemmetje van de bovenflap is afgebroken (ik stond erop). Voor de rest, geniaal & niet stuk te krijgen.
Op zaterdag 31 augustus 2002 20:43 schreef bassieVL het volgende:
mijn goede oude Jansport rugzak, al in mijn bezit sinds 9 jaar en doet nog steeds trouwe dienst, ben er heel tevreden mee en niet kapot te krijgen.
En dan een grotere Karrimor van 65L. OOk smal ding, niet te groot en niet te breed. Toen ik onverwachts de laatste 1 1/2 week van mijn verblijf op sardinie ging rondtrekken in 35-40 graden, hield hij me 22kg prima in balans. (moest alles met me meenemen, dan is dat best wel zwaar)
en ik heb de the north face base camp duffle van 140 liter
als ik ga klimmen is me rugzak dan ongeveer 8 kilo omdat ik in hutten slaap en heb ik volledige uitrusting met twee bijltjes en op camping kom ik op 18 kilo in me duffle
Weet iemand waar je die kleine nylon tasjes OP INTERNET kan kopen van nike?
'T is zo'n nylon tas met 2 van die lange dunne touwtjes eraan,zo'n zwarte met wit teken en zo'n bovekant die je dicht trekt door de touwtjes dicht te trekken.
Die wil ik namelijk hebben voor op vakantie naar 't zwembad ofzo..:Y
Dit is de kleinere versie RT 45.
Voor klimmen en huttentochten de Lowe Alpine Attack 50
Deze maar dan in het rood. Ook erg handig voor naar je kamer en logeertrips e.d.
Ik ben over een maand naar Indonesia, en ik wil ook wel iets handigs hebben. Ik ga 1 maand, en wil eigenlijk geen koffer meenemen, lekker beperkend is zo'n ding, dus ik ga eens een fijne rugzak zoeken.
En jawel... van achteren gezien ben ik al twaalf jaar een rugzak op pootjes!
Verder heb ik nog een heel fijn Jan Sport daypackje...
78 liter
metalen frame en diverse afsluitbare vakken
waterafstotend.
€ 25,99
[Dit bericht is gewijzigd door tokke op 02-07-2003 11:47]
als ik de stad inga heb ik meestal zon rugzakje van de vipshop die je om je kleren krijgt of een schoudertas
ik heb ook een brunotti rugzak maar die zijn dus echt niet aan te raden.. bij iedereen die em heeft gaan de dingen waar de tas aan 'hangt' kapot.. waardeloze tassen
quote:Hehe, die NOMAD heb ik vandaag gekocht. Is voor lange wandelingen wel zo fijn, en in vergelijk met de rest van de belachelijk dure rugtassen niet duur..
Op zaterdag 5 juli 2003 13:13 schreef Captain_Miller het volgende:
Ik ben zelf ook op zoek naar een rugtas en nu heb ik het krantje van de Active Life binnen gekregen en daar stonden deze 2 aanbiedingen in:
[afbeelding]
[afbeelding]
wie heeft er één van deze 2 ,en kan deze aanbevelen?
De aanbieding klopt trouwens, was bij mij ook 99 EURO..
Maar ja, heb dus geen praktijkervaring
Plaatje:
[Dit bericht is gewijzigd door case_ op 05-07-2003 23:01]
.
Zit heerlijk (althans, in de winkel), ziet er strak uit (geen frutsels en gedoe d'r aan, hou ik niet van) en hopelijk groot genoeg voor 2 weekjes (50 liter, moet kunnen!).
.
Mijn oude vertrouwde Eastpack in blauwe kleur
Een Nomad Eagle 55 liter rugzak voor tripjes naar Lowlands oid.
Het is een alleen een iets oudere dan de onder staande
En een Bergans 30 liter rugzak die ik bijna dagelijks gebruik.
(kan hier alleen geen plaatje van vinden)
Samen met m'n sandalen, mijn meest waardevolle bezit
quote:Een kleintje van het - turkse - merk Collezione, gekocht in Eskisehir voor 13 miljoen oftewel € 8,50. Een groot vak dat precies groot genoeg is voor een Speedo Kickboard, een handdoek en een Speedo Pullboy, en een even hoog, maar smaller voorvak en een klein vakje voor geld en zo met daarin nog een vakje voor een pasje en pennen.
Op dinsdag 27 augustus 2002 10:22 schreef Jarno het volgende:
Heb jij een maatje koelkast, of een bescheiden klein dag-zakje?Zelf heb ik pas een rugzak van ehm, Doetter ofzo (?), ben het merk ff kwijt, na een paar vakanties aangeklooid te hebben met goedkope, slechtzittende rugzakjes. 't Is maar een relatief klein ding, bedoeld als carry-on en voor de dag-uitstapjes. Gekocht in een adventure winkel in R'dam, ongeveer 50 euro.
Verder niks spannends aan, 1 groot vak, met regenhoes en een paspoort/papieren vakje binnenin. Wel erg goede, dikke, zachte, banden en van meerdere kanten toegankelijk. Ben er erg tevreden over, benieuwd hoe -ie in de praktijk bevalt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |