abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36849664
Ach shit ja ik was de moskee vergeten. Die is inderdaad zeker de moeite waard. En ook de enige echt mooie bezienswaardigheid die Casablanca heeft.
pi_36862356
Ook de enige moskee in Marokko waar je in mag toch? Als je geen moslim bent dan
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_36862439
quote:
Op zondag 9 april 2006 13:12 schreef Vogue het volgende:
Fez Inderdaad één van de mooiste steden die ik ooit gezien heb. Meknes en Marrakesh zijn trouwens ook erg mooi, evenals het zuiden van Marokko, maar Fez staat op 1
Ik vond Fez ook erg mooi en zeker van de steden in Marokke de mooiste. Nog zo echt. Marrakesh is veel toeristischer, meer scooters en minder ezeltjes dan in Fez.
Let's plant a tree
pi_36866140
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 18:32 schreef Vava het volgende:
Ook de enige moskee in Marokko waar je in mag toch? Als je geen moslim bent dan
Is dat zo? Ik heb zelfs in de Islamistische bolwerken Konja en Bursa in Turkije geen enkel probleem gehad. Zolang je maar netjes gekleed gaat en een hoofddoek meeneemt mag je er gewoon in. Als vrouw moet je misschien wel een andere ingang nemen.
pi_36866343
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 20:21 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik heb zelfs in de Islamistische bolwerken Konja en Bursa in Turkije geen enkel probleem gehad. Zolang je maar netjes gekleed gaat en een hoofddoek meeneemt mag je er gewoon in. Als vrouw moet je misschien wel een andere ingang nemen.
Ja volgens mij was dat de enige moskee in Marokko, maar is al lang geleden dat ik er was, 1998. Dus misschien is er wat veranderd nu.

Ik mocht er toen wel gewoon naar binnen met een bloesje met korte mouwen en een broek tot net over mijn knieen. Hoofddoek hoefde niet.
Let's plant a tree
pi_36872435
Klopt, in Turkije doen ze daar een stuk minder moeilijk over gelukkig. In Marokko mag je als niet-moslim maar in heel weinig moskeeën. Ik geloof alleen in die van Casablanca, Meknès en ergens in het zuiden (dorpje onder Zagora, ben de naam kwijt). In de souk van Marrakech kan je de vroegere Moskee-school bezoeken, die ziet er net zo uit als een moskee en is erg mooi.
pi_36872654
Ja, die koranscholen, daar mocht je idd wel naar binnen. De moskee in Casablanca is wel echt heel erg mooi en enorm!!!!! groot!
Let's plant a tree
pi_36905656
Volgens mij kun je verschillende oude koranscholen bezoeken in Marokko. Moskees zijn idd een probleem. Nouja, daar moet je maar respect voor hebben als toerist.
pi_36991138
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 10:18 schreef Meki het volgende:

[..]

een bezoek aan de derde grote Moskee van de wereld is het waard
En die moskee doet Baobab dan ook nog aan de eerste ochtend. Althans, je hebt er de tijd/gelegenheid voor.

Nu zit ik er zelf aan te denken om die Baobab reis te doen. Helaas voeren ze deze reis niet meer in december. Zou het vanwege de redelijk lage temperatuur zijn?
Heeft er iemand ervaring met Marokko in december/januari?
pi_37000153
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 21:49 schreef nr.126 het volgende:

[..]

En die moskee doet Baobab dan ook nog aan de eerste ochtend. Althans, je hebt er de tijd/gelegenheid voor.

Nu zit ik er zelf aan te denken om die Baobab reis te doen. Helaas voeren ze deze reis niet meer in december. Zou het vanwege de redelijk lage temperatuur zijn?
Heeft er iemand ervaring met Marokko in december/januari?
ik vind het jammer dat Baobab Rabat in zo'n snel tempo doet. En haasten op mijn vakantie daar doe ik niet aan.

Kijk voor de grap eens naar het programma van Koning Aap. Dat verschilt verder nauwelijks Alleen blijven die een nacht in Rabat. En dat lijkt mij wel relaxt.
  zondag 16 april 2006 @ 11:39:00 #136
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37000804
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 18:35 schreef Vava het volgende:

[..]

Ik vond Fez ook erg mooi en zeker van de steden in Marokke de mooiste. Nog zo echt. Marrakesh is veel toeristischer, meer scooters en minder ezeltjes dan in Fez.
Dat idee heb ik ook van Marrakesh. Ben er niet geweest maar ben bang dat ik dat te touristisch ga vinden.

Aangezien ik over 2 maanden weer naar Fez ga.. en ik nog een andere stad/dorp wil bezoeken en ik heb geen idee wat vraag ik op tips!? In totaal wil ik zo'n 4 dagen gaan, 2 Fez en 2 die ander. Tips dus svp
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  zondag 16 april 2006 @ 11:46:17 #137
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37000941
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 19:11 schreef Jeepeejee het volgende:
Graag geef ik de Marokko-enthousiastelingen hierbij het adresje van mijn website over onze rondreis doorheen Marokko. Veel foto's, enkele bedenkingen en binnenkort ook het volledige reisverhaal... Vragen en reacties zijn uiteraard welkom !

Marokko in fotografische impressies
Jeepeejee
Hoihoi!

Ik heb op je website gekeken en ik kan alleen het "verslag" niet zien. Ik zie foto's en dergelijke.. en ik kan op die foto's klikken maar de tekst met het verslag zie ik nie.. kun je daar misschien een linkje van geven of uitleggen hoe ik er kom?

En wat vond je de mooiste steden die je bezocht hebt?
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_37001885
quote:
Op zondag 16 april 2006 10:57 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

ik vind het jammer dat Baobab Rabat in zo'n snel tempo doet. En haasten op mijn vakantie daar doe ik niet aan.

Kijk voor de grap eens naar het programma van Koning Aap. Dat verschilt verder nauwelijks Alleen blijven die een nacht in Rabat. En dat lijkt mij wel relaxt.
Die 2 reizen had ik al uitgebreid met elkaar vergeleken. En waar KA dan een dag langer in Rabat zal zijn zullen ze ergens anders weer korter zijn. (Meknes bijvoorbeeld) en ze slaan de Hassan II moskee in Casablanca over.
Het blijft toch hetzelfde rondje in 22/23 dagen. Uiteindelijk vond ik de Baoabreis net even beter in elkaar zitten. Het zijn maar redelijk kleine details natuurlijk. Deze wordt voor mij ook de 1e keus, met Aap als 2e
pi_37007939
Ik wil langer als een paar in uur Casablanca zijn en heb besloten om de reis gewoon een paar dagen eerder te beginnen. Dan kan in Casablanca in alle rust bekijken.
En idd ze blijven verderop in reis ergens een dag korter.
pi_37009486
quote:
Op zondag 16 april 2006 16:06 schreef Oceanonix het volgende:
Ik wil langer als een paar in uur Casablanca zijn en heb besloten om de reis gewoon een paar dagen eerder te beginnen. Dan kan in Casablanca in alle rust bekijken.
En idd ze blijven verderop in reis ergens een dag korter.
Wanneer ga je? Binnenkort al?
Veel plezier in ieder geval. Ben benieuwd naar je ervaring.
pi_37012451
quote:
Op zondag 16 april 2006 16:49 schreef nr.126 het volgende:

[..]

Wanneer ga je? Binnenkort al?
Veel plezier in ieder geval. Ben benieuwd naar je ervaring.
ik wil in oktober, ik ga waarschijnlijk komende week boeken
  zondag 16 april 2006 @ 20:07:53 #142
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_37014663
Ik vond Casablanca echt helemaal niets. Het is de enige stad in Marokko waar de taxi chauffeur de meter niet aan wilde zetten en het had gewoon veel minder sfeer dan de andere steden.
Maar dat kan natuurlijk ook komen omdat het verschrikkelijk kutweer was!
pi_37016982
Ik vind grote steden altijd erg leuk. En ik vind het zonde om wel op deze stad te vliegen maar om er geen tijd door te brengen. Dus iets eerder vertrekken en dan met de groep mee reizen is dan een goede optie.
Dan kan ik in alle rust de moskee bekijken. En rustig op een terrasje zitten aan de zee.
pi_37036790
quote:
Op zondag 16 april 2006 11:39 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Dat idee heb ik ook van Marrakesh. Ben er niet geweest maar ben bang dat ik dat te touristisch ga vinden.

Aangezien ik over 2 maanden weer naar Fez ga.. en ik nog een andere stad/dorp wil bezoeken en ik heb geen idee wat vraag ik op tips!? In totaal wil ik zo'n 4 dagen gaan, 2 Fez en 2 die ander. Tips dus svp
Meknes of Rabat?
Let's plant a tree
pi_37036851
quote:
Op zondag 16 april 2006 21:34 schreef Oceanonix het volgende:
Ik vind grote steden altijd erg leuk. En ik vind het zonde om wel op deze stad te vliegen maar om er geen tijd door te brengen. Dus iets eerder vertrekken en dan met de groep mee reizen is dan een goede optie.
Dan kan ik in alle rust de moskee bekijken. En rustig op een terrasje zitten aan de zee.
Ik heb er 2 nachten geslapen. De souk van Casablanca is best leuk, lang zo mooi niet als die van Fez maar niet slecht.
Let's plant a tree
  maandag 17 april 2006 @ 19:40:57 #146
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37040103
Wat is "souk"?
pi_37040193
quote:
Op maandag 17 april 2006 19:40 schreef jojomen4 het volgende:
Wat is "souk"?
Dat is een Arabische markt eigenlijk gewoon kleine smalle straatjes met winkeltjes
Let's plant a tree
  maandag 17 april 2006 @ 20:01:10 #148
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37040677
Ow oki.. weer wat geleerd! Ken de souk van Casablanca niet maar die van Fez is wel superrrr jah!
pi_37040868
quote:
Op maandag 17 april 2006 20:01 schreef jojomen4 het volgende:
Ow oki.. weer wat geleerd! Ken de souk van Casablanca niet maar die van Fez is wel superrrr jah!
die van casablanca is ook de moeite waard.. ligt in de oude stad binnen het aller oudste gedeelte.. daar woont mijn "stiefoma" en famillie ook ze hadden op de plekken waar ik kwam geen blanke gezien.. en het was maar goed dat ik famillie bij me had..

als het meezit mag ik in juni weer naar marokko.. bruiloft op komst.. 3 dagen feest
Op dinsdag 26 juni 2007 22:26 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
dutchmage, ouwe kaenker taalpurist! O+
-webicon verwijderd, veel te groot, niet terugplaatsen-
pi_37041139
Wow zo'n bruiloft schijnt echt een groot feest te zijn. De laatste nacht van de vakantie in Marokko sliepen we weer in het hotel in Casablanca (waar we de eerste 2 nachten ook waren geweest) en toen was er een bruiloft aan de gang daar. Het ging de hele nacht door, wel heel leuk om te zien vond ik maar om er bij te zijn is echt geweldig!
Let's plant a tree
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')