Ik vond Fez ook erg mooi en zeker van de steden in Marokke de mooiste. Nog zo echt. Marrakesh is veel toeristischer, meer scooters en minder ezeltjes dan in Fez.quote:Op zondag 9 april 2006 13:12 schreef Vogue het volgende:
FezInderdaad één van de mooiste steden die ik ooit gezien heb. Meknes en Marrakesh zijn trouwens ook erg mooi, evenals het zuiden van Marokko, maar Fez staat op 1
Is dat zo?quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:32 schreef Vava het volgende:
Ook de enige moskee in Marokko waar je in mag toch? Als je geen moslim bent dan
Ja volgens mij was dat de enige moskee in Marokko, maar is al lang geleden dat ik er was, 1998. Dus misschien is er wat veranderd nu.quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:21 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Is dat zo?Ik heb zelfs in de Islamistische bolwerken Konja en Bursa in Turkije geen enkel probleem gehad. Zolang je maar netjes gekleed gaat en een hoofddoek meeneemt mag je er gewoon in. Als vrouw moet je misschien wel een andere ingang nemen.
En die moskee doet Baobab dan ook nog aan de eerste ochtend. Althans, je hebt er de tijd/gelegenheid voor.quote:Op dinsdag 11 april 2006 10:18 schreef Meki het volgende:
[..]
een bezoek aan de derde grote Moskee van de wereld is het waard
ik vind het jammer dat Baobab Rabat in zo'n snel tempo doet. En haasten op mijn vakantie daar doe ik niet aan.quote:Op zaterdag 15 april 2006 21:49 schreef nr.126 het volgende:
[..]
En die moskee doet Baobab dan ook nog aan de eerste ochtend. Althans, je hebt er de tijd/gelegenheid voor.
Nu zit ik er zelf aan te denken om die Baobab reis te doen. Helaas voeren ze deze reis niet meer in december. Zou het vanwege de redelijk lage temperatuur zijn?
Heeft er iemand ervaring met Marokko in december/januari?
Dat idee heb ik ook van Marrakesh. Ben er niet geweest maar ben bang dat ik dat te touristisch ga vinden.quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:35 schreef Vava het volgende:
[..]
Ik vond Fez ook erg mooi en zeker van de steden in Marokke de mooiste. Nog zo echt. Marrakesh is veel toeristischer, meer scooters en minder ezeltjes dan in Fez.
Hoihoi!quote:Op dinsdag 4 april 2006 19:11 schreef Jeepeejee het volgende:
Graag geef ik de Marokko-enthousiastelingen hierbij het adresje van mijn website over onze rondreis doorheen Marokko. Veel foto's, enkele bedenkingen en binnenkort ook het volledige reisverhaal... Vragen en reacties zijn uiteraard welkom !
Marokko in fotografische impressies
Jeepeejee
Die 2 reizen had ik al uitgebreid met elkaar vergeleken. En waar KA dan een dag langer in Rabat zal zijn zullen ze ergens anders weer korter zijn. (Meknes bijvoorbeeld) en ze slaan de Hassan II moskee in Casablanca over.quote:Op zondag 16 april 2006 10:57 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
ik vind het jammer dat Baobab Rabat in zo'n snel tempo doet. En haasten op mijn vakantie daar doe ik niet aan.
Kijk voor de grap eens naar het programma van Koning Aap. Dat verschilt verder nauwelijks Alleen blijven die een nacht in Rabat. En dat lijkt mij wel relaxt.![]()
Wanneer ga je? Binnenkort al?quote:Op zondag 16 april 2006 16:06 schreef Oceanonix het volgende:
Ik wil langer als een paar in uur Casablanca zijn en heb besloten om de reis gewoon een paar dagen eerder te beginnen. Dan kan in Casablanca in alle rust bekijken.
En idd ze blijven verderop in reis ergens een dag korter.
ik wil in oktober, ik ga waarschijnlijk komende week boekenquote:Op zondag 16 april 2006 16:49 schreef nr.126 het volgende:
[..]
Wanneer ga je? Binnenkort al?
Veel plezier in ieder geval. Ben benieuwd naar je ervaring.
Meknes of Rabat?quote:Op zondag 16 april 2006 11:39 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook van Marrakesh. Ben er niet geweest maar ben bang dat ik dat te touristisch ga vinden.
Aangezien ik over 2 maanden weer naar Fez ga..en ik nog een andere stad/dorp wil bezoeken en ik heb geen idee wat vraag ik op tips!? In totaal wil ik zo'n 4 dagen gaan, 2 Fez en 2 die ander. Tips dus svp
Ik heb er 2 nachten geslapen. De souk van Casablanca is best leuk, lang zo mooi niet als die van Fez maar niet slecht.quote:Op zondag 16 april 2006 21:34 schreef Oceanonix het volgende:
Ik vind grote steden altijd erg leuk. En ik vind het zonde om wel op deze stad te vliegen maar om er geen tijd door te brengen. Dus iets eerder vertrekken en dan met de groep mee reizen is dan een goede optie.
Dan kan ik in alle rust de moskee bekijken. En rustig op een terrasje zitten aan de zee.![]()
Dat is een Arabische marktquote:
die van casablanca is ook de moeite waard.. ligt in de oude stad binnen het aller oudste gedeelte.. daar woont mijn "stiefoma" en famillie ookquote:Op maandag 17 april 2006 20:01 schreef jojomen4 het volgende:
Ow oki.. weer wat geleerd! Ken de souk van Casablanca niet maar die van Fez is wel superrrr jah!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |