abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120302033
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 13:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

De CGI in deze film is niet altijd super; maar persoonlijk was ik zeer tevreden over de Trollen, de Goblins en Goblin King, de dieren in het rijk van Radagast, Azog én natuurlijk Gollum. Betere CGI dan Gollum heb ik persoonlijk nog nooit gezien.
Zichtbare CGI haalt me uit de film. Waarom ze niet meer gebruik hebben gemaakt van kostuums is me een raadsel.

Geld.
pi_120302106
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 13:38 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

[..]

Tering, en dan toch een film van 165 minuten er van weten te maken. Dan is er zeker al veel ingestopt wat voorheen in de extended cut zou zitten of zoiets.
En dan nog wordt de Extended Cut zo'n 25 minuten langer (reeds bevestigd door PJ). Dat moet ook wel want sommige scènes uit trailers hebben we niet voorbij zien komen; zoals Bilbo die de Narsil scherven bezoekt in Rivendel en veel scènes van Gandalf in Dol Goldur (al kunnen die ook naar film 2 zijn verplaatst). Verder blijf ik bij mijn standpunt dat ik Rivendel te snel vond gaan, er had best wat meer tijd in gestoken kunnen worden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_120302184
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 13:33 schreef Giester het volgende:

[..]

Zit Beorn eigenlijk al in deel 2?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_120302257
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 13:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

En dan nog wordt de Extended Cut zo'n 25 minuten langer (reeds bevestigd door PJ). Dat moet ook wel want sommige scènes uit trailers hebben we niet voorbij zien komen; zoals Bilbo die de Narsil scherven bezoekt in Rivendel en veel scènes van Gandalf in Dol Goldur (al kunnen die ook naar film 2 zijn verplaatst). Verder blijf ik bij mijn standpunt dat ik Rivendel te snel vond gaan, er had best wat meer tijd in gestoken kunnen worden.
Ik weet vrijwel zeker dat Gandalf pas in film twee naar Dol Guldur gaat. Dat is zo'n belangrijk onderdeel van het plot.

Maar inderdaad, Rivendell ging veel te snel.
Amen.
pi_120302281
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 13:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ze komen nog terug in Imladris, dus wie weet...
  vrijdag 14 december 2012 @ 14:01:44 #106
234904 Giester
R + H x E2 = B
pi_120302461
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 13:51 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

SPOILER
Same here!!!
Daar kan ik sowieso niet op wachten, maar wanneer Beorn komt moet het los gaan!

Ik ben ook benieuwd naar hoe Bard uit gaat pakken.
"Thats how we roll in the Shire!"
pi_120302706
Maar weer eens een nieuw wallpapertje ingesteld na de aanblik van Rivendell _O_.

Amen.
pi_120302878
Vanavond The Hobbit HFR 3D in Breda. Ben heel erg benieuwd ^O^
pi_120303845
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:13 schreef fixatoman het volgende:
Vanavond The Hobbit HFR 3D in Breda. Ben heel erg benieuwd ^O^
haha ik ga ook vanavond in Breda, hoe laat gaat jij? Die van 21:00 neem ik aan? :P
  vrijdag 14 december 2012 @ 14:40:17 #110
234904 Giester
R + H x E2 = B
pi_120303916
Vanavond IMAX 3D in Eindhoven!

Maar wel van te voren eerst spareribs en steaks eten!!!
BAM! :9~
pi_120303983
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:38 schreef Romanus het volgende:

[..]

haha ik ga ook vanavond in Breda, hoe laat gaat jij? Die van 21:00 neem ik aan? :P
Yes 9 uur met mijn vriendin :o Heb haar een beetje ingeleid in lotr haha
  vrijdag 14 december 2012 @ 14:45:42 #112
234904 Giester
R + H x E2 = B
pi_120304114
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:41 schreef fixatoman het volgende:

[..]

Yes 9 uur met mijn vriendin :o Heb haar een beetje ingeleid in lotr haha
pi_120304422
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:45 schreef Giester het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Plaatje is stuk
lekker faxen heel de dag echt genot
  Admin vrijdag 14 december 2012 @ 14:55:53 #114
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_120304450
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_120305022
quote:
_O- Look closer.. look closer
pi_120307133
*Er zitten spoilers in mijn bericht *

Ben niet echt een fan van LOTR. Ik vind de films wel leuk en dacht misschien is de Hobbit ook wel leuk.
IK vond hem ook niet meer dan wel leuk. Scènes waren soms erg langdradig, maar dat zul je wel merken als je hem ziet en waarom niet gewoon meteen die grote roofvogels roepen? Die kunnen je vanaf het huis van bilbo zo naar de berg brengen. Niet echt over nagedacht.
  FOK!Fotograaf vrijdag 14 december 2012 @ 16:06:40 #117
364681 over_hedge
pi_120307169
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:05 schreef Ramboetan het volgende:

Ben niet echt een fan van LOTR. Ik vind de films wel leuk en dacht misschien is de Hobbit ook wel leuk.
IK vond hem ook niet meer dan wel leuk. Scènes waren soms erg langdradig, maar dat zul je wel merken als je hem ziet en waarom niet gewoon meteen die grote roofvogels roepen? Die kunnen je vanaf het huis van bilbo zo naar de berg brengen. Niet echt over nagedacht.
Ja, dat kon bij lotr ook.. Zou de film alleen een beetje snel klaar zijn he :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_120307208
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:06 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Ja, dat kon bij lotr ook.. Zou de film alleen een beetje snel klaar zijn he :P
Nja, kijk daar heb je nog Sauron die je ziet en die zwarte draken die je aanvallen. Hier spelen die allemaal nog geen rol.
  FOK!Fotograaf vrijdag 14 december 2012 @ 16:08:40 #119
364681 over_hedge
pi_120307250
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:07 schreef Ramboetan het volgende:

[..]

Nja, kijk daar heb je nog Sauron die je ziet en die zwarte draken die je aanvallen. Hier spelen die allemaal nog geen rol.
Die nazgul. Ja, maar aan het enide van 3 vallen die vogels ook die nazgul gewoon aan. Dus als die vogels hun aanvallen en 1 vogel naar mount doom vliegt zou het ook zo klaar zijn :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_120307509
quote:

:|W echt..
pi_120307554
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

:|W echt..
Vertel. Wat zit je dwars?
  vrijdag 14 december 2012 @ 16:17:24 #122
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_120307572
Ooh ik vond de film echt prachtig gemaakt O+ Zo mooi met de landschappen.

Ook de beste film qua 3D gebruik wat ik tot nu toe gezien heb, maar dat zal ook wel komen omdat het in 3D gefilmd is. Bijvoorbeeld in het huis van Bilbo, je zit gewoon echt in een huis met verschillende kamers die doorlopen. En dat had ik de hele film.

Verhaal vond ik ook leuk, snap niet waarom zoveel mensen het langdradig vinden want je hebt constant zoveel dingen om naar te kijken.
吴 曼 迪
pi_120307830
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:17 schreef Ramboetan het volgende:

[..]

Vertel. Wat zit je dwars?
Je nogal stupide gedachte mbt de Adelaren. Zo kun je iedere queeste in een fantasy setting wel bagatelliseren. Maar goed, om even wat verder op je gedachte in te gaan: de Adelaren vlogen niet over Mirkwood omdat ze - volgens Tolkien - bang waren neergeschoten te worden door de Mensen die in en rond Mirkwood en de Eenzame Berg woonden.
pi_120308717
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 07:57 schreef Giester het volgende:

[..]

Sauron is een Maiar, als een van de Ainur.
Aulë is een Valar! :)

En Sauron is van gelijke stand als Gandalf, Saruman, Radagast, Durin's Bane de Balrog, etc.
Dat zijn allemaal Maiar.

Aulë is trouwens ook de god die de dwergen heeft gecreëerd stiekem. :)
Hij was namelijk heel ongeduldig en kon niet wachten tot de elven er waren.
Hij heeft toen stiekem de dwergen gemaakt. Dit mocht eigenlijk niet van de Illuvatar.
Maar hij had het te doen met Aulë en hij mocht zijn dwergen houden, maar ze moesten wel onder de grond blijven en in slaap, totdat de Elven ontstaan waren. :)
Nadat ik uitgelogd was realiseerde ik me opeens dat ik Aulë had getypt ipv Ainur, en om daarvoor nou weer in te loggen :P Maar Aulë is inderdaad een Valar ja. Stonden de namen van de Valar en hun taken en spouse nou in Valequenta of toch Ainulindalë? Is wel weer een tijd terug dat ik the Silm oppakte..
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 14 december 2012 @ 16:53:24 #125
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_120308750
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:25 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Je nogal stupide gedachte mbt de Adelaren. Zo kun je iedere queeste in een fantasy setting wel bagatelliseren. Maar goed, om even wat verder op je gedachte in te gaan: de Adelaren vlogen niet over Mirkwood omdat ze - volgens Tolkien - bang waren neergeschoten te worden door de Mensen die in en rond Mirkwood en de Eenzame Berg woonden.
Ik snap de opmerkingen van de filmkijkers wel. In de film wordt dit niet verklaard, in de boeken is dit heel duidelijk. In FotR was dit ook het geval. Ik had ook verwacht dat ze in The Hobbit dit wel zouden verklaren omdat er 10 jaar geleden ook hele discussies over gingen. Gemiste kans imo.
pi_120308791
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:21 schreef Pek het volgende:

[..]

Sowieso al om de vaak tenenkrommende vertalingen. Bilbo Balings? wtf. :{w
De Gouw ipv the Shire :') Sam Gewissies ipv Gamgee :')
  vrijdag 14 december 2012 @ 16:55:59 #127
234904 Giester
R + H x E2 = B
pi_120308846
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:52 schreef Poemgirl het volgende:

[..]

Nadat ik uitgelogd was realiseerde ik me opeens dat ik Aulë had getypt ipv Ainur, en om daarvoor nou weer in te loggen :P Maar Aulë is inderdaad een Valar ja. Stonden de namen van de Valar en hun taken en spouse nou in Valequenta of toch Ainulindalë? Is wel weer een tijd terug dat ik the Silm oppakte..
Ainulindalë is de muziek van de Ainur.
De Valenquenta is het verhaal idd waar het besproken word. :)
pi_120308848
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:30 schreef kurk_droog het volgende:
Hoe is het 3D trouwens? Net zo ergerlijk als bij al die andere films ( onscherpe beelden met 3D ) of is het nu echt beter?
Persoonlijk vond ik het beter :) Overbodig op sommige punten, maar het maakte het toch wel wat mooier.
pi_120309991
quote:

Ja, want enorme Eagles met een wizard en Hobbits op de rug die rechtsstreeks naar Mount Doom vliegen valt totáál niet op, vooral niet omdat Sauron ook nog eens een enorm allesziend oog is :')
pi_120312125
Nog maar een 66% rating op Rotten Tomatoes btw :').
Amen.
pi_120312165
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 18:33 schreef Jivis het volgende:
Nog maar een 66% rating op Rotten Tomatoes btw :').
Dat is gewoon voor de lol expres haten op een film, gaat nergens over.
pi_120312627
Naja, als je echt van dit soort films houdt zal je dit een 9 of 10 waardig vinden.. andere mensen zullen het dan als langdradig en saai ervaren.. zelf vind ik elke minuut extra in middle earth een aanwinst
  vrijdag 14 december 2012 @ 18:51:17 #133
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_120312786
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 18:47 schreef andreas612 het volgende:
Naja, als je echt van dit soort films houdt zal je dit een 9 of 10 waardig vinden.. andere mensen zullen het dan als langdradig en saai ervaren.. zelf vind ik elke minuut extra in middle earth een aanwinst
Precies O+ Ook met de muziek erbij, en de herkenning van plekken uit LOTR _O_
吴 曼 迪
  FOK!Fotograaf vrijdag 14 december 2012 @ 18:54:19 #134
364681 over_hedge
pi_120312884
i
quote:
ik hou van dit soort films maar vind hem echt geen 9 of 10 waard :)
pi_120313044
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 18:54 schreef over_hedge het volgende:
i

[..]

ik hou van dit soort films maar vind hem echt geen 9 of 10 waard :)
moet ik nou een discussie gaan beginnen over wie 'echt' van dit soort films houden :') ?
pi_120313418
quote:
Nah. Ik heb er ontzettend van genoten door alle pracht en praal en de personages Bilbo, Gandalf, Thorin en Gollum. Er was echter wel een duidelijk gebrek aan plot (die Azog werd er een beetje met de haren bijgesleept om de film een main bad guy te geven) en de CGI viel me echt te veel op bij de goblins, orks en adelaars (in tegenstelling tot LotR).

Ik denk dat PJ's keuze om het over drie films uit te smeren uiteindelijk niet zo geslaagd is. Hoewel fans zoveel mogelijk Middle-Earth willen, waaronder ikzelf, kan ik me ook voorstellen dat het voor 'normaal' publiek too much is.

Maar 66% is echt te laag. De 75% die er eerst stond is eerder terecht.
Amen.
pi_120315534
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 december 2012 17:27 schreef Poemgirl het volgende:

[..]

Ja, want enorme Eagles met een wizard en Hobbits op de rug die rechtsstreeks naar Mount Doom vliegen valt totáál niet op, vooral niet omdat Sauron ook nog eens een enorm allesziend oog is :')
Ik had het over de film the Hobbit en niet over de LOTR trilogie.
Nogmaals, ik ben niet echt een LOTR- of the Hobbit kenner, Ik vind de films gewoon wel leuk. Ik weet ook niet wat er in de boeken is geschreven en zoals Roberto-BOZ eerder in dit topic meldde is dat het in de boeken wel wordt uitgelegd waarom de adelaren met Gandalf, Bilbo en de dwergjes niet rechtstreeks naar de eenzame berg vlogen.
In de film wordt dit niet uitgelegd en dit vind ik raar, omdat er zo veel tijd en geld is besteed aan de films, dat dit niet even wordt uitgelegd in de film. Hoeft misschien maar een halve minuut te duren.
pi_120316100
Zit Legolas in deel 1? :)
pi_120316153
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 20:09 schreef LeaderRoel het volgende:
Nee, in deel twee ontmoeten ze de boselven pas.
Amen.
  vrijdag 14 december 2012 @ 20:13:28 #140
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_120316307
quote:
Helemaal super.
pi_120316316
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 19:57 schreef Ramboetan het volgende:

[..]

Ik had het over de film the Hobbit en niet over de LOTR trilogie.
Nogmaals, ik ben niet echt een LOTR- of the Hobbit kenner, Ik vind de films gewoon wel leuk. Ik weet ook niet wat er in de boeken is geschreven en zoals Roberto-BOZ eerder in dit topic meldde is dat het in de boeken wel wordt uitgelegd waarom de adelaren met Gandalf, Bilbo en de dwergjes niet rechtstreeks naar de eenzame berg vlogen.
In de film wordt dit niet uitgelegd en dit vind ik raar, omdat er zo veel tijd en geld is besteed aan de films, dat dit niet even wordt uitgelegd in de film. Hoeft misschien maar een halve minuut te duren.
Oh sorry, mijn fout.
Maar hoe wil je dát er dan instoppen? Je kunt moeilijk in een dialoog stoppen dat Gandalf zegt "Yeah we can't take the Eagles, too obvious", omdat iedereen dat wel weet. Trouwens, the Eagles zijn niet een soort huisdieren die je wat kunt vragen en dat ze het ook doen. Net als Shadowfax, die deed alleen wat Gandalf vroeg door de band die ze samen hadden. De Eagles hebben ook een eigen wil en verstand en leven, en hebben wel meer te doen dan een groep dwergen en een hobbit naar Erebor te dragen..

En natuurlijk zou dat helemaal geen leuk boek (en dus ook geen film) opleveren, d'oh.

Edit: Realiseer me nu; dezelfde reden waarom Gandalf de ring niet wilde aanraken. Te gevaarlijk.

quote:
The Eagles, being Maiar, would most likely have become corrupted by the power of the Ring and would have most likely attempted to prevent the destruction. Gandalf himself not only knew that anyone might and would refuse to throw in the Ring, but he was also afraid of it; the Eagles, as Maiar, could have been corruptive and dangerous.

[ Bericht 2% gewijzigd door Poemgirl op 14-12-2012 20:20:30 ]
pi_120316807
quote:
Nee, alleen in deel 3
pi_120316979
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 20:13 schreef Kyubey het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
pi_120317418

Legolas en Bard O+
pi_120317775
Productie blog 10

Mooi hoe zeer Peter Jackson het waardeert dat er zo veel mensen op de première af komen.
pi_120320531
Topfilm. Net gezien en heb van ieder moment genoten (maar ik ben dan ook een "fan"). Ik kan niet wachten op deel 2. Maar wat zouden de goeden in Middel earth toch moeten doen als er geen
SPOILER
zouden zijn.
pi_120320691
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 20:39 schreef Jor_Dii het volgende:
Productie blog 10

Mooi hoe zeer Peter Jackson het waardeert dat er zo veel mensen op de première af komen.
Ook geniale gozer dat ie een net pak met daaronder een paar bergschoenen aan had omdat dat de enige schoenen waren die hij zag liggen. _O-
  † In Memoriam † vrijdag 14 december 2012 @ 21:42:40 #148
88815 The_Emotion
98.3
pi_120321531
quote:
Volgens mij was hij 1 seconde te zien, waar een shot was van een elvenkoning met Legolas aan de linkerkant. Vrijwel in het begin, in de proloog.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_120322164
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 21:42 schreef Remqo het volgende:

[..]

Volgens mij was hij 1 seconde te zien, waar een shot was van een elvenkoning met Legolas aan de linkerkant. Vrijwel in het begin, in de proloog.
Het zou logisch als hij daar was maar het ging to snel om er zeker van te zijn.
  † In Memoriam † vrijdag 14 december 2012 @ 22:09:37 #150
88815 The_Emotion
98.3
pi_120323016
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 21:54 schreef whocares86 het volgende:

[..]

Het zou logisch als hij daar was maar het ging to snel om er zeker van te zijn.
Dan maar snel nog een keer kijken, het is de moeite waard :)
Ik kijk er met plezier op terug, alleen het minpuntje wat ik in het vorige topic aangaf... dwergen die op mensen lijken. Ik wil volle baarden zien, geen getrimde baardjes of stoppeltjes.
Een dwerg heeft meer baardgroei dan een al-quaida strijder!
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_120323420
Waarom hebben ze niet gelijk die adelaars gepakt ipv eerst een tering eind te lopen :') :')
#winning
pi_120323443
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 22:17 schreef Tware het volgende:
Waarom hebben ze niet gelijk die adelaars gepakt ipv eerst een tering eind te lopen :') :')
of je leest even een paar posts terug :')
pi_120323535
quote:
h
De reviewers geven lage cijfers terwijl het gewone publiek merendeels positief is.

"My first thought in watching The Hobbit was: Do we really need this movie? It was my last thought, too."
jankerd :')

Ik moet toegeven dat ik al sinds het begin van de productie naar deze film heb "uitgekeken", al heb ik mijn verwachtingen altijd redelijk laag gehouden.

Ik ben dus nooit echt gehyped voor deze film zoals ik dat was voor de lord of the rings films. En dan nog moet ik zeggen dat ook al is dit niet je genre zou een 7 een minimaal realistisch cijfer voor deze film zijn. Gezien de productiewaarde; mooie plaatjes / goede cast.

Persoonlijk schommel ik tussen een 8 en een 9 in, ik kijk zeker uit naar de volgende films. :P
pi_120323844
Iemand al ervaring met pathe arena imax 48fps 3D? Ik wil daar heen gaan (voor 2e keer), aangezien de vorige niet-imax was ben ik wel benieuwd of het de moeite waard is.
pi_120324049
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 december 2012 22:25 schreef andreas612 het volgende:
Iemand al ervaring met pathe arena imax 48fps 3D? Ik wil daar heen gaan (voor 2e keer), aangezien de vorige niet-imax was ben ik wel benieuwd of het de moeite waard is.
Ik wil er ook oor de 2de keer daarheen. Ben er benieuwd hoe groot het verschil is met de normale versie
hardcoholic
pi_120324102
Waar ik mij het meeste aan irriteer is dat als je deze film goed vond je direct een fanboy bent. Ja, deze film heeft zwakke punten maar dat maakt het niet direct een slechte film.

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2012 22:31:03 ]
  Donald Duck held vrijdag 14 december 2012 @ 22:35:38 #157
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_120324379
Op Imdb zie je ook meer de mening van het normale publiek weerspiegeld. Maar daar gaat het extreme nu juist weer de andere kant op. De film scoort nu 8.8, maar dat komt door onevenredig veel tienen die zijn uitgedeeld door enthousiaste fans. Over een tijdje wordt de score wel realistischer.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_120328329
precies, expendables 2 begon op een 8,1 oid.. en prometheus begon met iets van een 9,1 :')
pi_120328401
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 22:35 schreef __Saviour__ het volgende:
Op Imdb zie je ook meer de mening van het normale publiek weerspiegeld. Maar daar gaat het extreme nu juist weer de andere kant op. De film scoort nu 8.8, maar dat komt door onevenredig veel tienen die zijn uitgedeeld door enthousiaste fans. Over een tijdje wordt de score wel realistischer.
Agja dat cijfer kan je niet echt serieus nemen. of er wordt een 10 gegeven of een 1.
  FOK!Fotograaf vrijdag 14 december 2012 @ 23:58:22 #160
364681 over_hedge
pi_120328608
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 december 2012 18:59 schreef andreas612 het volgende:

[..]

moet ik nou een discussie gaan beginnen over wie 'echt' van dit soort films houden :') ?
Doe maar, als jij denkt dat ik niet echt van dit soort film hou ben ik benieuwd naar je mening :)
pi_120329297
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 23:58 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Doe maar, als jij denkt dat ik niet echt van dit soort film hou ben ik benieuwd naar je mening :)
nee, dat zeg ik niet, maar zei dat puur omdat de een het meer kan waarderen dan de ander, ook al zijn beiden fan van dit genre
pi_120329466
quote:
“The dragon is a huge, wonderful, amazing part of the story, but it doesn’t end there,” says screenwriter and producer Philippa Boyens. “Everyone can suspect there’s a rather large battle in film three.”
http://insidemovies.ew.co(...)desolation-of-smaug/
pi_120330991
Net gezien, vette film _O_

Ik ben zeer benieuwd naar deel 2 en 3 :)
  zaterdag 15 december 2012 @ 01:59:58 #164
28033 Pek
je moet wat
pi_120331834
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 22:17 schreef Tware het volgende:
Dan heb je een film van 5 minuten, dat gaat niet werken met 48 fps :{w
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  zaterdag 15 december 2012 @ 02:21:15 #165
123096 qwry
Stop Contact!
pi_120332055
Zojuist in Pathé de Kuip gezien (IMAX, HFR). De film is wel een tikkeltje langdradig, waar LotR de mazzel had dat er constant kon worden geknipt tussen de avonturen van de verschillende personages, leent t verhaal van The Hobbit zich daar een stuk minder voor (en daardoor dus wat langdradig). Snap niet wat men te zeuren heeft over 48fps, vond t echt geweldig en snap de vergelijkingen met het soap opera effect niet helemaal. Alles ziet er scherper en vloeiender uit (niet nep) maar om er gelijk zo'n kaartje aan te hangen vind ik overdreven.
  zaterdag 15 december 2012 @ 05:01:25 #166
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120332565
Die reviewers die klagen over langdradigheid... ongelooflijk!
Ik heb me geen seconde verveeld, prachtige film :)
Hij had nog wel zes uur langer mogen duren. Oh wacht...

En dan heb ik hem nog maar gezien vanaf de achterste rij in een gewone 3D bioscoop met klein scherm. Binnenkort de HFR Atmos versie, ben benieuwd.

Ik vond The Hobbit eigenlijk zelfs vermakelijker dan LOTR.

[ Bericht 8% gewijzigd door Lemans24 op 15-12-2012 05:12:05 ]
  zaterdag 15 december 2012 @ 05:55:27 #167
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120332612
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:54 schreef Poemgirl het volgende:

[..]

Ik heb de boeken alleen in het Nederlands gelezen (toevallig lang geleden, want lees nu meestal Engels), dus vind het geheel niet misplaatst.
  zaterdag 15 december 2012 @ 05:58:17 #168
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120332613
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 22:09 schreef Remqo het volgende:

[..]

Dan maar snel nog een keer kijken, het is de moeite waard :)
Ik kijk er met plezier op terug, alleen het minpuntje wat ik in het vorige topic aangaf... dwergen die op mensen lijken. Ik wil volle baarden zien, geen getrimde baardjes of stoppeltjes.
Een dwerg heeft meer baardgroei dan een al-quaida strijder!
Ik heb meer baardgroei dan een aantal van die dwergen, dat vind ik dan wel weer grappig.
pi_120332709
Over een week weer _O_
  zaterdag 15 december 2012 @ 09:17:36 #170
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_120333162
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:31 schreef whocares86 het volgende:

[..]

Dat is nou een typisch voorbeeld van de overgedetailerde achtergrond informatie en moeilijke termen die de gemiddelde lezer niets zeggen.
Dat maakt het juist interessant. Misschien moeten die mensen overwegen om The Silmarillion te lezen.
pi_120333599
Dinsdag naar toe, in de orginele versie, ben benieuwd. Geen idee of het de 48 fps versie is.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_120333848
Jt vlaardingen soft open. Je kan Hobbit reserveren :)
  zaterdag 15 december 2012 @ 11:15:32 #173
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_120334531
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 22:35 schreef __Saviour__ het volgende:
Dan vind ik Moviemeter toch nog iets accurater.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 15 december 2012 @ 11:29:02 #174
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_120334779
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_120335123
Voor de liefhebbers: de Graham Norton Show van gisteren met Martin Freeman _O_
pi_120335490
Geweldig mooie film! _O_
In het begin ging het allemaal wat traag en had best wel wat meer vaart in gemogen, vooral de Shire scenes bij Bilbo thuis. Maar als ze eenmaal op pad zijn is het echt ademloos genieten.
Heb de 48 fps versie gezien en ik vond het een hele mooie toevoeging. De kritiek dat het té scherp is en daarom vaak nep deel ik niet. Wel op een normaal scherm gezien, geen IMAX ofzo.
Ondertitels en 3D is niet echt een geweldige combinatie trouwens.. heb vaak moeite mijn ogen snel genoeg weer te focussen tussen ondertitels en beeld.

Vond hem denk ik in zijn algemeenheid beter dan de Fellowship. Technisch mooier en beter en het verhaal voelde ook meer als geheel aan, ondanks ook hier het open einde. Misschien komt dat door die scene op het laatst waarbij het toch goed eindigt, en in de Fellowship is iedereen verspreid en allerlei verschillende verhaallijnen die nog open liggen enzo.

Wat puntjes van kritiek:
SPOILER
-
  zaterdag 15 december 2012 @ 12:21:49 #177
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_120335784
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 12:08 schreef splendor het volgende:
Geweldig mooie film! _O_
In het begin ging het allemaal wat traag en had best wel wat meer vaart in gemogen, vooral de Shire scenes bij Bilbo thuis. Maar als ze eenmaal op pad zijn is het echt ademloos genieten.
Heb de 48 fps versie gezien en ik vond het een hele mooie toevoeging. De kritiek dat het té scherp is en daarom vaak nep deel ik niet. Wel op een normaal scherm gezien, geen IMAX ofzo.
Ondertitels en 3D is niet echt een geweldige combinatie trouwens.. heb vaak moeite mijn ogen snel genoeg weer te focussen tussen ondertitels en beeld.

Vond hem denk ik in zijn algemeenheid beter dan de Fellowship. Technisch mooier en beter en het verhaal voelde ook meer als geheel aan, ondanks ook hier het open einde. Misschien komt dat door die scene op het laatst waarbij het toch goed eindigt, en in de Fellowship is iedereen verspreid en allerlei verschillende verhaallijnen die nog open liggen enzo.

Wat puntjes van kritiek:
SPOILER
Prachtige beschrijving, beste splendor. _O_
pi_120335892
Die Azog (witte ork) vond ik wel vet alleen zag hij er af en toe een beetje nep uit. Ook vond ik dat hij soms iets te zielig keek :') .
  zaterdag 15 december 2012 @ 12:40:39 #179
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_120336202
goede titel ^O^
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_120336790
Ja Azog was echt heel afgezaagd
pi_120337650
Die Azog was er met de haren bijgesleept om de film toch een 'main bad guy' te geven. Eigenlijk hoorde hij in die veldslag bij Moria dood te gaan.
Amen.
pi_120338294
Ja dat weet ik, maar dat voegt opzich nog wel iets toe. Vind het wel cool hoe ze Thorin's verhaal wat dramatischer maken zegmaar, maakt hem wat interessanter. Het is meer dat die Azog er gewoon niet uitzag:p
pi_120338731
Ergens is het ook wel een beetje vreemd dat men aardig wat promotie heeft gemaakt voor Bolg, terwijl hij geen rol in de film speelt. Hij is heel even te zien in de Battle of Azanulbizar, maar dan nog zou het logischer zijn geweest om Azog een prominentere rol te geven:

† In Memoriam † zaterdag 15 december 2012 @ 14:11:47 #184
230491 Zith
pls tip
pi_120338786
Ik was een beetje teleurgesteld (IMAX). Kan me niet herrinneren dat The Hobbit zo'n kinderboek was. Alles had een cartoon-achtige uitstraling. Waar bij LOTR er veel ruwe acties en scenes waren miste dit hier volledig. Sterker nog, ik heb geen modder, vuil of zand gezien. Iedereen had altijd een mooi make-upgezicht. Enige bloed in de hele film was toen bij de introductie van de bad-guy, een klein stroompje uit zijn hand. Bij alle andere onthoofdingen of doorboringen 0.0 bloed: Iemand steekt zijn speer in een ork, haalt hem eruit en het is nog helemaal schoon. Ook vond ik dat er erg veel licht was, zelfs snachts leek het alsof ze met spotlights op de personages aan het schijnen waren.

Echter vond ik het een leuke film om te zien, ook al ergerde ik me aan de hierboven aangegeven punten. mooie landschappen, leuk verhaal. De scene met Golem vond ik echt helemaal geweldig en de toppunt van de film. Wmb zou de film beter zijn geweest als hij wat ruwer zou zijn; meer bloed, modder, bevuilde gezichten en steden (muv elvensteden).
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_120338971
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Ergens is het ook wel een beetje vreemd dat men aardig wat promotie heeft gemaakt voor Bolg, terwijl hij geen rol in de film speelt. Hij is heel even te zien in de Battle of Azanulbizar, maar dan nog zou het logischer zijn geweest om Azog een prominentere rol te geven:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die ziet er een stuk toffer uit dan Azog met zijn Mike de Boer-look.

Het lijkt erop dat PJ relatief kort voor het afwerken van de film nog wat keuzes heeft gemaakt die achteraf niet zo goed hebben uitgepakt.
Amen.
pi_120340092
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:11 schreef Zith het volgende:
Ik was een beetje teleurgesteld (IMAX). Kan me niet herrinneren dat The Hobbit zo'n kinderboek was. Alles had een cartoon-achtige uitstraling. Waar bij LOTR er veel ruwe acties en scenes waren miste dit hier volledig. Sterker nog, ik heb geen modder, vuil of zand gezien. Iedereen had altijd een mooi make-upgezicht. Enige bloed in de hele film was toen bij de introductie van de bad-guy, een klein stroompje uit zijn hand. Bij alle andere onthoofdingen of doorboringen 0.0 bloed: Iemand steekt zijn speer in een ork, haalt hem eruit en het is nog helemaal schoon. Ook vond ik dat er erg veel licht was, zelfs snachts leek het alsof ze met spotlights op de personages aan het schijnen waren.

Echter vond ik het een leuke film om te zien, ook al ergerde ik me aan de hierboven aangegeven punten. mooie landschappen, leuk verhaal. De scene met Golem vond ik echt helemaal geweldig en de toppunt van de film. Wmb zou de film beter zijn geweest als hij wat ruwer zou zijn; meer bloed, modder, bevuilde gezichten en steden (muv elvensteden).
Hobbit is kinderboek he, dus dat zie je dan ook terug in de film, al had peter jackson daar ook gewoon schijt aan kunnen hebben.

Tevens 'DE' toppunt ? :')
  zaterdag 15 december 2012 @ 16:16:28 #187
67640 SaintOfKillers
pi_120342172
Ik vond de hele film qua structuur nogal erg hard op Fellowship lijken

SPOILER
Uiteraard zijn er verschillen, maar ik heb het boek niet gelezen (niets van Tolkien trouwens), wist niet wat er in de film ging zitten en kon op een bepaald moment toch vrij goed voorspellen wat er zou gaan gebeuren. Opvallend genoeg was de voor mij beste scene (Gollum) net één van de "originelere". Verder is dit niet echt een minpunt, maar het viel me wel op.

Als geheel vond ik het wel geslaagd, allemaal wel wat minder dan LOTR, maar op zich wel een goede film, geen negatieve opmerkingen bij acteerwerk of regie, al vond ik dat Jackson weinig verrassingen wist te brengen. Maar er zijn ook weinig films/regisseurs die ervoor kunnen zorgen dat je na 2 minuten alweer meteen in de sfeer van de vorige delen zat, die lijn werd mooi doorgezet. Desalniettemin blijf ik benieuwd naar wat Del Toro ermee had gedaan. Als lange-film-hater moet ik ook wel vermelden dat ik me bij deze geen seconde heb verveeld en dat hij voor mij niet korter had moeten zijn, wat ik doorgaans wel heb bij 95% van de films die langer dan 2 uur zijn.

Kleine minpuntjes waren dat ik sommige scenes toch niet helemaal kon waarderen, de hele trollenscene vond ik bijvoorbeeld maar niets, geen idee waarom, ik vond het maar suf/stom/flauw. Ook vond ik sommige spektakelscenes net iets té spectaculair, die dwergen worden heen en weer gegooid, tegen rotsten gekwakt, tuimelen in ravijnen om daarna even het stof van hun kostuum te kloppen en vrolijk verder te wandelen. CGI was soms iets te duidelijk CGI en niets haalt me sneller uit mijn filmbeleving dan zoiets.

Soms ook iets te veel expositie. An unseen threat is approaching! A darkness is lurking! There is a great evil looming on the horizon! Dark clouds are gathering! There is an impending doom upon us! An imminent menace is drawing near! Ja, ik weet het ondertussen wel :P.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_120345933
kwam dit nog tegen :D nog wel uit de LOTR periode maar wel leuk :P

pi_120346221
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 december 2012 18:16 schreef andreas612 het volgende:
kwam dit nog tegen :D nog wel uit de LOTR periode maar wel leuk :P

Zegt hij nou BEDANKT op het einde?
pi_120346389
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:54 schreef Poemgirl het volgende:

[..]

Gabber Gewissies :')
pi_120346538
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 18:26 schreef kilozout het volgende:

[..]

Zegt hij nou BEDANKT op het einde?
haha, leek er wel op inderdaad :P kon het niet echt verstaan
  zaterdag 15 december 2012 @ 18:50:47 #192
67640 SaintOfKillers
pi_120346940
Good night.
pi_120353154
Bel ik naar Pathé Den Haag

Vraag ik aan die muts of er actieve of passieve brillen gebruikt worden bij deze Imax 3D film
Weet ze het nog geen eens, navragen is ook niet mogelijk
Doorverbinden kon niet, moest maar naar de bioscoop gaan en vragen :S

Wil deze film wel zien in Imax 3D, maar wegens epilepsie mag ik geen flikkerbrillen dragen (lees actieve bril)
Krijg er binnen 30 sec zowieso al mega koppijn van

Wie weet wat voor brillen Pathé Den haag gebruik voor hun Imax 3D films
pi_120353209
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 21:40 schreef rsnel het volgende:

Vraag ik aan die muts of er actieve of passieve brillen gebruikt worden bij deze Imax 3D film

Wil deze film wel zien in Imax 3D, maar wegens epilepsie mag ik geen flikkerbrillen dragen (lees actieve bril)

Beetje jammer dat je niet een normaal antwoord kan krijgen als je belt..
pi_120353547
Matige service maar ik kan je melden dat het passieve brillen zijn. Wel andere brillen dan bij normaal 3D (circulair ipv lineair gepolariseerd of precies andersom) maar wel passief.

Veel plezier :)
pi_120353749
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 21:40 schreef rsnel het volgende:

In de bios is pasief. Niet active
pi_120353871
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 21:52 schreef knnth het volgende:
Matige service maar ik kan je melden dat het passieve brillen zijn. Wel andere brillen dan bij normaal 3D (circulair ipv lineair gepolariseerd of precies andersom) maar wel passief.

Veel plezier :)
Inderdaad andersom :D IMAX = lineair en regulier 3D = circulair.

Ik snap niet zo goed waarom ze 2 verschillende systemen hanteren daarmee.
pi_120354005
Hobbit opent behoorlijk goed in Amerika en de reacties van het publiek zijn over het algemeen zeer positief:

quote:
The Hobbit: An Unexpected Journey drew large crowds on Friday and set a new December opening day record with an estimated 37.5 million from 4,045 locations.

The previous December record-holder was The Lord of the Rings: The Return of the King, which debuted to $34.5 million on a Wednesday in 2003. The Hobbit also opened noticeably higher than The Two Towers ($26.2 million), and grossed twice as much as The Fellowship of the Ring ($18.2 million). With 3D/IMAX premiums and a decade of inflation, though, The Hobbit's initial attendance was substantially lower than that of Return of the King and about on par with The Two Towers.

Because its $13 million midnight opening is over three times higher than any previous December release, it's likely that The Hobbit is more frontloaded than other December hits like I Am Legend and Avatar. The range now appears to be $85 million on the low end and $105 million on the high end, which means no matter what it will break the December opening weekend record (I Am Legend's $77.2 million).

While critics were lukewarm on The Hobbit (65 percent on Rotten Tomatoes), audiences awarded it a strong "A" CinemaScore. This suggests that The Hobbit is in for a long, very healthy run at the box office through the remainder of the Holiday season.
Wordt gegarandeerd een financieel succes dus :)
pi_120357799
Toch zonde dat Peter Jackson nog steeds niet lijkt te kunnen knippen en zijn crew waarschijnlijk te veel tegen hem opkijkt om hem hierop aan te spreken. Het ziet er allemaal prachtig uit, maar minstens de helft had geschrapt kunnen (of eigenlijk moeten) worden.
pi_120357878
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 23:33 schreef Kansenjongere het volgende:
Toch zonde dat Peter Jackson nog steeds niet lijkt te kunnen knippen en zijn crew waarschijnlijk te veel tegen hem opkijkt om hem hierop aan te spreken. Het ziet er allemaal prachtig uit, maar minstens de helft had geschrapt kunnen (of eigenlijk moeten) worden.
De helft?! Het enige wat geschrapt had kunnen worden was de
SPOILER
. Voorderest was het een ode aan het boek en alle fans, we mogen PJ hier dankbaar voor zijn:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')