abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120290803

Van Wiki:
In 2006 werd bekend dat het verhaal verfilmd gaat worden. Lange tijd werd, in tegenstelling tot wat velen anticipeerden, gedacht dat regisseur Peter Jackson niet zou meewerken aan de twee prequel films op de trilogie. The Hobbit en de film die de The Hobbit en de trilogie met elkaar moet verbinden zouden het eveneens zonder de medewerking van Jackson's vaste schrijfster Fran Walsh moeten stellen. Beiden werden immers onlangs omwille van een financiėle kwestie over The Fellowship of the Ring de deur gewezen door productiemaatschappij New Line Cinema.

Naar inmiddels bekend is zal Jackson de productie op zich nemen, als regisseur is Guillermo del Toro gekozen. In 2011 en 2012 zullen de films hun opwachting maken.

Synopsis:
De hoofdpersoon is de Hobbit Bilbo Balings (Bilbo Baggins) die nooit avontuurlijk is geweest. Hobbits vormen een vredelievend volk dat in de Gouw woont en ongeveer een meter lang wordt. Samen met de tovenaar Gandalf en dertien Dwergen onderneemt hij een avontuur om een schat die de Draak Smaug van de Dwergen gestolen heeft terug te winnen. Tijdens de tocht vindt hij een ring, die later in The Lord of the Rings een grote rol zal spelen. Door Bilbo's slimheid wordt de draak Smaug verslagen en de schat veroverd. Hij vervolgt zijn avontuur en komt als een heel ander iemand thuis.

Het vorige topic met plaatjes en nieuwtjes:
TV / "The Hobbit" - 2011

Vorig deeltje:
TV / The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)

De trailer:
pi_120290823
Ik heb alleen helaas het boek in het Nederlands gelezen, ik ga de Engelse versie zeker nog een keer halen
pi_120290854
TOP!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_120290859
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:02 schreef Romanus het volgende:
Ik heb alleen helaas het boek in het Nederlands gelezen, ik ga de Engelse versie zeker nog een keer halen
Het is niet bepaald hoogstaande literatuur, maar wel vermakelijk en erg toegankelijk geschreven.

[ Bericht 72% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2012 00:03:27 ]
pi_120290871
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:02 schreef Romanus het volgende:
Ben net aan het boek begonnen. Gelukkig een stuk beter door te komen dan de trilogie.
pi_120290959
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:03 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Ben net aan het boek begonnen. Gelukkig een stuk beter door te komen dan de trilogie.
Het begin van het eerste deel van LOTR is misschien wat taai, door de rest vloog ik heen. Ik houd wel van ouderwets, statig Engels, dat scheelt.
pi_120290960
Waarom weer deze TT :'(.
Amen.
  Donald Duck held vrijdag 14 december 2012 @ 00:07:05 #8
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_120290984
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:03 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

De LOTR boeken kwam ik gewoon niet doorheen. Ik liep echt vast in het tweede boek.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_120291048
Sloggi, kut TT
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_120291164
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:08 schreef wolfrolf het volgende:
Sloggi, kut TT
Jij kunt beter naar Noord-Korea verhuizen, daar dulden ze ook geen afwijkende meningen.
  vrijdag 14 december 2012 @ 00:13:40 #11
28033 Pek
je moet wat
pi_120291188
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:07 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

De LOTR boeken kwam ik gewoon niet doorheen. Ik liep echt vast in het tweede boek.
Echt best geschreven is het ook allemaal niet, maar het verhaal zelf maakt veel goed. Ik heb hetzelfde met George Martin, om maar in het genre te blijven. Het verhaal van Game of Thrones is leuk, de uitvoering laat te wensen over. Tolkien was ook geen schrijfwonder duidelijk.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_120291216
Ik wil ze ook nog eens in het engels lezen. Dat leest waarschijnlijk echt een stuk lekkerder omdat Engels zich gewoon beter leent tot ouderwetse statige tekst dan het Nederlands en omdat Tolkien als professor heel precies zijn woorden koos.
  vrijdag 14 december 2012 @ 00:15:16 #13
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_120291233
Vandaag gezien. Prachtige film en de flashbacks van de veldslagen tussen de dwergen en orks waren zeker episch te noemen. Ik had mij de dwergen heel anders voorgesteld. Thorin is toch wel een echte leider te noemen. Prachtig sterk karakter.

Het verhaal komt misschien wat langzaam op gang, maar de mooie beelden maken dat ruimschoots goed. Een dikke 7,5 op schaal van 10. Het is pas het eerste deel van de film, dus we kunnen de film pas echt beoordelen als alle drie films uit zijn. December 2013 laat ik weer mijn mening achter op FOK! Tenminste als alles gaat zoals gepland.
pi_120291303
quote:
12s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:13 schreef Pek het volgende:

[..]

Echt best geschreven is het ook allemaal niet, maar het verhaal zelf maakt veel goed. Ik heb hetzelfde met George Martin, om maar in het genre te blijven. Het verhaal van Game of Thrones is leuk, de uitvoering laat te wensen over. Tolkien was ook geen schrijfwonder duidelijk.
Op dat vlak sla ik Tolkien toch een stuk hoger aan. Een keer of vier ą vijf per boek merkte je dat Martin een nieuw favoriet ongebruikelijk woord had dat hij te pas en te onpas gebruikte.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2012 00:17:54 ]
  vrijdag 14 december 2012 @ 00:17:47 #15
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_120291318
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:07 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Je kwam niet door de LOTR trilogie? Dat is niet echt wat je noemt zware kost, maar lichte voer. Misschien lukt The Hobbit wel, dat is een veel toegankelijkere boek. Ik raad je aan om The Silmarillion links te laten liggen als je al moeite hebt met LOTR.
  Donald Duck held vrijdag 14 december 2012 @ 00:19:59 #16
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_120291380
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:17 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Je kwam niet door de LOTR trilogie? Dat is niet echt wat je noemt zware kost, maar lichte voer. Misschien lukt The Hobbit wel, dat is een veel toegankelijkere boek. Ik raad je aan om The Silmarillion links te laten liggen als je al moeite hebt met LOTR.
De schrijfstijl en woorden waren geen probleem. Maar het ging me veel te traag. Het is zo ontzettend beschrijvend, zoveel detail. Zoveel aftakkingen die niet direct met het hoofdavontuur te maken hebben.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 14 december 2012 @ 00:21:21 #17
28033 Pek
je moet wat
pi_120291420
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:14 schreef whocares86 het volgende:
Ik wil ze ook nog eens in het engels lezen. Dat leest waarschijnlijk echt een stuk lekkerder omdat Engels zich gewoon beter leent tot ouderwetse statige tekst dan het Nederlands en omdat Tolkien als professor heel precies zijn woorden koos.
Sowieso al om de vaak tenenkrommende vertalingen. Bilbo Balings? wtf. :{w
pi_120291438
Geen idee hoe mensen zich door LOTR hebben kunnen worstelen voor de films er waren. Met de films als lijdraad heb je tenminste nog enige houvast bij al die verwarrende namen en locaties en ook heb je een beter idee waar in midden aarde je je bevind.
  vrijdag 14 december 2012 @ 00:23:49 #19
28033 Pek
je moet wat
pi_120291489
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:22 schreef whocares86 het volgende:
Geen idee hoe mensen zich door LOTR hebben kunnen worstelen voor de films er waren.
Moest van m'n moeder toen ik klein was ;(
pi_120291502
quote:
Geen idee hoe mensen zich door LOTR hebben kunnen worstelen voor de films er waren. Met de films als lijdraad heb je tenminste nog enige houvast bij al die verwarrende namen en locaties en ook heb je een beter idee waar in midden aarde je je bevind.
Kaarten genoeg in de boeken.
  vrijdag 14 december 2012 @ 00:24:24 #21
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_120291510
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:19 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

De schrijfstijl en woorden waren geen probleem. Maar het ging me veel te traag. Het is zo ontzettend beschrijvend, zoveel detail. Zoveel aftakkingen die niet direct met het hoofdavontuur te maken hebben.
Daar heb je een punt. Tolkien staat bekend om zijn uitgebreide beschrijvingen. Hij kan iets kleins tot op de detail beschrijven. Daar moet je tegen kunnen, maar LOTR zijn wel goede boeken. Misschien nog een keer proberen en het rustig op je af laten komen.

Ik heb de boeken verslonden. Had de films niet eens gezien, maar vond het toen al een prachtig verhaal.
pi_120291536
dat was altijd het mooie van boeken lezen....
pi_120291543
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:17 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Lees jij de filmboeken? :') Ik heb hier een boek liggen die op flinterdun papier is geschreven en al 50 jaar oud of zo, geen toegankelijk boek moet ik je zeggen hoor.
  vrijdag 14 december 2012 @ 00:26:21 #24
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_120291567
quote:
Fantasy, beste jongen, fantasy. Je moet je beelden in je hoofd kunnen vormen. Bij elke pagina die ik las zag ik de figuren en personages voor mij.

De orks in de LOTR konden veel indrukwekkender worden uitgewerkt...
  vrijdag 14 december 2012 @ 00:28:30 #25
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_120291629
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:25 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Lees jij de filmboeken? :') Ik heb hier een boek liggen die op flinterdun papier is geschreven en al 50 jaar oud of zo, geen toegankelijk boek moet ik je zeggen hoor.
Ik lees de boeken die bij de boekhandel lagen. Wel de Nederlandse uitgave, maar het zijn wel heel toegankelijke boeken. Dat zijn nota bene de boeken die 9 op de 10 mensen lezen. Het kan zijn dat er zware kost in het Engels is, maar daar ben ik nooit aan begonnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')