Het is niet bepaald hoogstaande literatuur, maar wel vermakelijk en erg toegankelijk geschreven.quote:Op vrijdag 14 december 2012 00:02 schreef Romanus het volgende:
Ik heb alleen helaas het boek in het Nederlands gelezen, ik ga de Engelse versie zeker nog een keer halen
Ben net aan het boek begonnen. Gelukkig een stuk beter door te komen dan de trilogie.quote:Op vrijdag 14 december 2012 00:02 schreef Romanus het volgende:
Ik heb alleen helaas het boek in het Nederlands gelezen, ik ga de Engelse versie zeker nog een keer halen
Het begin van het eerste deel van LOTR is misschien wat taai, door de rest vloog ik heen. Ik houd wel van ouderwets, statig Engels, dat scheelt.quote:Op vrijdag 14 december 2012 00:03 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Ben net aan het boek begonnen. Gelukkig een stuk beter door te komen dan de trilogie.
De LOTR boeken kwam ik gewoon niet doorheen. Ik liep echt vast in het tweede boek.quote:Op vrijdag 14 december 2012 00:03 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Ben net aan het boek begonnen. Gelukkig een stuk beter door te komen dan de trilogie.
Echt best geschreven is het ook allemaal niet, maar het verhaal zelf maakt veel goed. Ik heb hetzelfde met George Martin, om maar in het genre te blijven. Het verhaal van Game of Thrones is leuk, de uitvoering laat te wensen over. Tolkien was ook geen schrijfwonder duidelijk.quote:Op vrijdag 14 december 2012 00:07 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De LOTR boeken kwam ik gewoon niet doorheen. Ik liep echt vast in het tweede boek.
Op dat vlak sla ik Tolkien toch een stuk hoger aan. Een keer of vier ą vijf per boek merkte je dat Martin een nieuw favoriet ongebruikelijk woord had dat hij te pas en te onpas gebruikte.quote:Op vrijdag 14 december 2012 00:13 schreef Pek het volgende:
[..]
Echt best geschreven is het ook allemaal niet, maar het verhaal zelf maakt veel goed. Ik heb hetzelfde met George Martin, om maar in het genre te blijven. Het verhaal van Game of Thrones is leuk, de uitvoering laat te wensen over. Tolkien was ook geen schrijfwonder duidelijk.
Je kwam niet door de LOTR trilogie? Dat is niet echt wat je noemt zware kost, maar lichte voer. Misschien lukt The Hobbit wel, dat is een veel toegankelijkere boek. Ik raad je aan om The Silmarillion links te laten liggen als je al moeite hebt met LOTR.quote:Op vrijdag 14 december 2012 00:07 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De LOTR boeken kwam ik gewoon niet doorheen. Ik liep echt vast in het tweede boek.
De schrijfstijl en woorden waren geen probleem. Maar het ging me veel te traag. Het is zo ontzettend beschrijvend, zoveel detail. Zoveel aftakkingen die niet direct met het hoofdavontuur te maken hebben.quote:Op vrijdag 14 december 2012 00:17 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Je kwam niet door de LOTR trilogie? Dat is niet echt wat je noemt zware kost, maar lichte voer. Misschien lukt The Hobbit wel, dat is een veel toegankelijkere boek. Ik raad je aan om The Silmarillion links te laten liggen als je al moeite hebt met LOTR.
Sowieso al om de vaak tenenkrommende vertalingen. Bilbo Balings? wtf.quote:Op vrijdag 14 december 2012 00:14 schreef whocares86 het volgende:
Ik wil ze ook nog eens in het engels lezen. Dat leest waarschijnlijk echt een stuk lekkerder omdat Engels zich gewoon beter leent tot ouderwetse statige tekst dan het Nederlands en omdat Tolkien als professor heel precies zijn woorden koos.
Moest van m'n moeder toen ik klein wasquote:Op vrijdag 14 december 2012 00:22 schreef whocares86 het volgende:
Geen idee hoe mensen zich door LOTR hebben kunnen worstelen voor de films er waren.
Kaarten genoeg in de boeken.quote:Op vrijdag 14 december 2012 00:22 schreef whocares86 het volgende:
Geen idee hoe mensen zich door LOTR hebben kunnen worstelen voor de films er waren. Met de films als lijdraad heb je tenminste nog enige houvast bij al die verwarrende namen en locaties en ook heb je een beter idee waar in midden aarde je je bevind.
Daar heb je een punt. Tolkien staat bekend om zijn uitgebreide beschrijvingen. Hij kan iets kleins tot op de detail beschrijven. Daar moet je tegen kunnen, maar LOTR zijn wel goede boeken. Misschien nog een keer proberen en het rustig op je af laten komen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 00:19 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De schrijfstijl en woorden waren geen probleem. Maar het ging me veel te traag. Het is zo ontzettend beschrijvend, zoveel detail. Zoveel aftakkingen die niet direct met het hoofdavontuur te maken hebben.
Lees jij de filmboeken?quote:Op vrijdag 14 december 2012 00:17 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Je kwam niet door de LOTR trilogie? Dat is niet echt wat je noemt zware kost, maar lichte voer. Misschien lukt The Hobbit wel, dat is een veel toegankelijkere boek. Ik raad je aan om The Silmarillion links te laten liggen als je al moeite hebt met LOTR.
Fantasy, beste jongen, fantasy. Je moet je beelden in je hoofd kunnen vormen. Bij elke pagina die ik las zag ik de figuren en personages voor mij.quote:Op vrijdag 14 december 2012 00:22 schreef whocares86 het volgende:
Geen idee hoe mensen zich door LOTR hebben kunnen worstelen voor de films er waren. Met de films als lijdraad heb je tenminste nog enige houvast bij al die verwarrende namen en locaties en ook heb je een beter idee waar in midden aarde je je bevind.
Ik lees de boeken die bij de boekhandel lagen. Wel de Nederlandse uitgave, maar het zijn wel heel toegankelijke boeken. Dat zijn nota bene de boeken die 9 op de 10 mensen lezen. Het kan zijn dat er zware kost in het Engels is, maar daar ben ik nooit aan begonnen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 00:25 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Lees jij de filmboeken?Ik heb hier een boek liggen die op flinterdun papier is geschreven en al 50 jaar oud of zo, geen toegankelijk boek moet ik je zeggen hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |