Het is niet zo gek om globale plannen te presenteren die op detail nog uitgewerkt moeten worden.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:48 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Das dan toch de omgedraaide wereld? Hoe kan je nu 'plannen' presenteren, de gemeente om garantstellingen vragen als je geen gedegen onderzoek hebt gedaan? Dat zou complete luchtfietserij zijn, op het moment dat je (onafhankelijke) onderzoek met resultaten komt, zou dat zomaar beteken dat alle moeite voor niets is geweest. Ik geloof er niets van dat ze nu ineens de plannen nog drastisch gaan wijzigen vanwege de uitkomsten van een onderzoek.
Precies, die globale plannen moeten wel gebaseerd/ondersteunt worden door enig marktonderzoek. Maar er werd gesteld dat het onderzoek nog plaats moest vinden, dat zou dan de omgekeerde wereld zijn.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:02 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Het is niet zo gek om globale plannen te presenteren die op detail nog uitgewerkt moeten worden.
En ze hebben dus wel reeds onderzoek gedaan, en baseren het verder op 17 jaar lang uitverkocht zijn van de units, en vergelijkingen trekken met andere vergelijkbare clubs. Als uit verder onderzoek dus blijkt dat er minder belangstelling is dan gedacht zal dat wel invloed hebben op de plannen, maar drastische andere uitkomsten hoef je ook niet te verwachten.
Daar kan ik ook niets aan doen. Ik post net daarvoor:quote:Op donderdag 13 december 2012 15:09 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Precies, die globale plannen moeten wel gebaseerd/ondersteunt worden door enig marktonderzoek. Maar er werd gesteld dat het onderzoek nog plaats moest vinden, dat zou dan de omgekeerde wereld zijn.
Dat geeft toch wel aan dat er reeds onderzoek is gedaan, en dat ze verder onderzoek gaan doen...quote:In een volgende fase van de Business Case zullen de plannen voor de beoogde realisatie van Het Nieuwe Stadion nog verder uitgewerkt worden. Ook zal nadere markttoetsing inzicht moeten verschaffen in de daadwerkelijke belangstelling van het bedrijfsleven om units en business seats af te nemen en te participeren in Het Nieuwe Stadion, alsmede de exacte proposities die aangeboden zullen moeten worden. Doordat gemaakte aannames voortdurend aan verandering onderhevig zullen zijn, is het relevant dat er regelmatig contact met de belangrijkste stakeholders – waaronder de gemeente Rotterdam – zal plaatsvinden en dat partijen de dialoog met elkaar blijven aangaan.
Dat ben ik wel met je eens. En daarom heb ik dat rapport van TNO ook opgevraagdquote:Overigens blijf ik het vreemd vinden dat men niet in staat is een duidelijk beeld te schetsen naar de achterban om deze te overtuigen. Iedere keer komen en andere argumenten en zijn er andere beweegredenen. Kom met een helder verhaal en probeer ook je achterban enthousiast te maken, maar keer op keer falen ze in die opdracht en dat geeft te denken..
Zou wel lachen als het in openbaar bezit zou komen, maar daar geloof ik niks vanquote:Op donderdag 13 december 2012 15:15 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Daar kan ik ook niets aan doen. Ik post net daarvoor:
[..]
Dat geeft toch wel aan dat er reeds onderzoek is gedaan, en dat ze verder onderzoek gaan doen...
[..]
Dat ben ik wel met je eens. En daarom heb ik dat rapport van TNO ook opgevraagd![]()
Het kan OFWEL zijn dat ze zich buiten de publieke discussie willen houden, omdat het altijd een sentimenteel / economisch verhaal zal worden, waar willekeurige voor- en tegenargumenten gebruikt kunnen worden waardoor hun keuze (die wellicht wel juist is) in een slecht daglicht wordt gesteld. Hetgeen dat dus slechte marketing zou opleveren en veel nutteloze inzet. OFWEL dat ze dus doelbewust informatie achterhouden omdat beslissingen genomen worden die gebaat zijn bij zo min mogelijk daglicht...
Ik denk dat het wel technisch is maar met een ander uitgangspunt namelijk de Kuip uitbreiden naar 80k zitplaatsen. Dan geloof ik best dat TNO daar een streep doorzet.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:31 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Zou wel lachen als het in openbaar bezit zou komen, maar daar geloof ik niks van
Maar ik ben bijna geneigd te zeggen het laatste. Als TNO zou duidelijk was geweest in haar bewoording, dan kan je door open kaart te spelen bij voorbaat al heel de discussie afkappen er is dan immers geen andere keuze.
Maar het lijkt er nu toch meer op dat technisch niet zozeer het vraagstuk wordt maar met name bedrijfseconomisch. En dan vrees ik toch dat wij dadelijk een te grote jas krijgen..
Die 100 is ook wel weer een beetje een schreeuwgetal, ze mikken op ongeveer 90 (al is dat nog steeds wel veel)quote:Op donderdag 13 december 2012 15:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik ben benieuwd met welke clubs/stadions Feyenoord zich denkt te gaan meten trouwens. Met die 100 suites hebben we er meer dan o.a. Manchester City, Manchester United, Barcelona, Liverpool, AC Milan en Chelsea!
Ik weet niet wat normaal is voor een nieuw stadion,quote:Bereiken van de capaciteitsgrenzen in het huidige stadion: sinds 1994 zijn de plaatsen voor het
zakelijke segment elk seizoen uitverkocht en de huidige 40 units en circa 1.600 overige zakelijke
plaatsen staan in schril contrast met de circa 80 tot 100 business units en 5.000 tot 7.500 business
seats van moderne stadions
[...]
Uitgangspunten in het kort
[...]
- 6300 business Seats
- 90 business units
Ik heb er nog maar 2 gevonden die er meer hebben dan 100; Real Madrid en Bayern Munchen (102). Ook de relatief nieuwe stadions van grote Duitse clubs hebben er minder..quote:Op donderdag 13 december 2012 15:59 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Die 100 is ook wel weer een beetje een schreeuwgetal, ze mikken op ongeveer 90 (al is dat nog steeds wel veel)
[..]
Ik weet niet wat normaal is voor een nieuw stadion,
Manchester United (Old Trafford 1909)
Barcelona, (Camp Nou 1957)
Liverpool, (Anfield Road 1884)
AC Milan (San Siro 1925)
Chelsea (Stanford Bridge 1876)
zijn in ieder geval allemaal oud
en Manchester City (City of Manchester Stadium 2003) valt wel in de categorie 4, wat gelijk staat aan het oude 'elite stadion' wat dus aan alle hoogstaande UEFA-eisen voldoet (behalve dan dat het te klein is voor een CL-finale)
Ik denk dat dat de overige stadions dus allemaal niet zo ene goed vergelijkingsmateriaal zijn
Te veel leegstand geeft natuurlijk een slechte indruk, en zou markttechnisch gezien de prijzen doen dalen (al hoeft dat natuurlijk niet, omdat het geen concurrentieproduct is en ze de prijs zelf kunnen bepalen/ behouden naar gelang van wat ze zelf reëel/ goed vinden).quote:Op donderdag 13 december 2012 16:06 schreef Typisch het volgende:
Wat is er tegen op meer business seats? Ik heb eigenlijk liever dat er 20 leegstaan dan dat er 20 te weinig zijn bij wijze van spreken.
Kunnen we wel hogere prijzen vragen, want misschien zelfs nog wel eens meer op kan leveren.quote:Op donderdag 13 december 2012 16:20 schreef portie het volgende:
Behalve de slechte indruk die het wekt en dat leegstand ook kosten met zich mee brengt moeten de plaatsen natuurlijk wel voor het toekomstperspectief gebouwd worden. Als je na de verbouwing weer direct de business seats hebt uitverkocht doe je iets niet goed.Dus inderdaad liever 20 teveel dan 20 tekort.
Correct me if i'm wrong; maar volgens mij zijn er uberhaupt geen eisen over het aantal skyboxen voor een CL/EL finale..quote:Op donderdag 13 december 2012 16:14 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Te veel leegstand geeft natuurlijk een slechte indruk, en zou markttechnisch gezien de prijzen doen dalen (al hoeft dat natuurlijk niet, omdat het geen concurrentieproduct is en ze de prijs zelf kunnen bepalen/ behouden naar gelang van wat ze zelf reëel/ goed vinden).
Verder is het een probleem als je een eis neerlegt van zoveel plaatsen, terwijl die eis eigenlijk irrelevant is als je ze niet gevuld krijgt, maar slechts om je eigen plan er beter en alternatieve plannen er slechter uit te laten zien. Is onrechtmatige manipulatie van de beslissende organen vind ik.
Als ze echter alleen op die manier aan de UEFA/FIFA-eisen kunnen voldoen en ze daar belang aan hechten kun je die eventuele leegstand natuurlijk wel goed praten en hebben ze goed recht om die eis te stellen.
twitter:koss33 twitterde op donderdag 13-12-2012 om 16:45:06Bizar... seizoen 2011-2012 #feyenoord Ongelofelijk .... #Legioen
http://t.co/DNszwlHj reageer retweet
Hij had zich gister verslapen?quote:Op donderdag 13 december 2012 16:48 schreef Grifte het volgende:
twitter:koss33 twitterde op donderdag 13-12-2012 om 16:45:06Bizar... seizoen 2011-2012 #feyenoord Ongelofelijk .... #Legioen [ afbeelding ]http://t.co/DNszwlHj reageer retweet
Dus dit. RDK heeft zelf al gezegd dat ze het zo hebben vormgegeven om het vergelijkbaar te maken, want anders kan het plan al meteen worden afgeschoten. Dat er 100 zijn ingetekend wil allerminst zeggen dat er ook zoveel komen - zeker als vooralsnog ~50 afdoende zou zijn. Het is gewoon een idiote eis.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:12 schreef ThePlaneteer het volgende:
Allemaal leuk en aardig maar wat kan Red de Kuip er aan doen dat er 100 skyboxen worden geëist?
Het is helaas slechts een gemeentelijk monument, geen rijksmonument. Alleen bij laatstgenoemde mag het niet worden gesloopt.quote:Op donderdag 13 december 2012 17:15 schreef Peak het volgende:
Stadion Feijenoord mag echter niet gesloopt worden, daar het op de monumentenlijst staat.
Dit dus.quote:Op donderdag 13 december 2012 17:17 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Het is helaas slechts een gemeentelijk monument, geen rijksmonument. Alleen bij laatstgenoemde mag het niet worden gesloopt.
Je hebt gelijk. Waar wachten ze nog op! De Kuip hoort erop.quote:Op donderdag 13 december 2012 17:17 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Het is helaas slechts een gemeentelijk monument, geen rijksmonument. Alleen bij laatstgenoemde mag het niet worden gesloopt.
Kasteel is wel rijksmonumentquote:Op donderdag 13 december 2012 17:20 schreef Peak het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Waar wachten ze nog op! De Kuip hoort erop.
En terecht!quote:Op donderdag 13 december 2012 17:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Kasteel is wel rijksmonument
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |