MEPPEL (ANP) - De Onderwijsgroep Noord stelt een onderzoek in naar de dood van een 15-jarig meisje uit Staphorst. Dat heeft de school waar ze op zat, het AOC in Meppel, donderdag bevestigd.
Het meisje maakte dinsdag een einde aan haar leven door voor de trein te springen. Er zou een afscheidsbrief zijn waarin het meisje aangeeft dat ze erg leed onder pestgedrag van andere kinderen.
http://www.bd.nl/algemeen(...)re-1.3558757#contentMEPPEL/STAPHORST - Onder het oog van klasgenoten heeft een vijftienjarige scholiere uit Staphorst dinsdag een einde aan haar leven gemaakt. Op de korte weg van huis naar school sprong zij bij een spoorwegovergang voor de trein vlak voor de school zou beginnen.
Pesten zou de oorzaak zijn van de wanhoopsdaad van de vmbo-scholiere van AOC Terra in Meppel. Astrid Berendsen, van de raad van bestuur van de overkoepelende Onderwijsgroep Noord, weet van het bestaan van een brief van het meisje. Over de inhoud doet zij geen mededelingen, maar: ,,We zijn enorm geschrokken. Aangezien er geruchten gaan over pesten, doen wij er alles aan meer duidelijkheid te krijgen over de aanleiding van dit tragische overlijden.
In de brief zou de scholiere kinderen die haar hebben gepest bij naam noemen. Het bestuurslid: ,,We stellen als school een onafhankelijk onderzoek in. We hopen zodoende de oorzaak van deze dramatische gebeurtenis te achterhalen. Dat gebeurt uiteraard' in overleg met haar ouders. ,,We hebben veel contact met hen.
Het drama roept herinneringen op aan de zelfdoding van de twintigjarige Tim Ribberink uit Denekamp die zich anderhalve maand geleden van het leven beroofde. Zijn ouders zetten een rouwadvertentie om aandacht te vragen voor het pesten. Zij citeerden hun zoon: 'Mijn hele leven ben ik bespot, getreiterd, gepest en buitengesloten.'
http://www.bd.nl/algemeen(...)-na-pesten-1.3558317MEPPEL - De 15-jarige gepeste scholiere uit Staphorst die dinsdagochtend voor de ogen van haar klasgenoten een einde maakte aan haar leven, won twee jaar geleden nog een poëziewedstrijd met een gedicht over pesten.
Fleur won de eerste prijs op het Meppeler Poëziefestival voor scholieren in Schouwburg Ogterop, zo schrijft de Meppelercourant. Juryvoorzitter Jean Pierre Rawie was destijds onder de indruk van haar moed om het gedicht zelf voor een volle zaal voor te dragen. Fleur nam het daverende applaus bij het bekendmaken van haar overwinning met trots in ontvangst.
Het meisje maakte dinsdag een einde aan haar leven door op weg naar het AOC Terra in Meppel voor de trein te springen. Er zou een afscheidsbrief zijn waarin Fleur aangeeft dat ze erg leed onder pestgedrag van andere kinderen. De school in Meppel heeft een stiltecentrum ingericht waar leerlingen het meisje kunnen gedenken. De Onderwijsgroep Noord onderzoekt of pesten inderdaad de aanleiding is geweest.
Op de spoorwegovergang waar het drama gebeurde hebben leerlingen bloemen neergelegd. Er komen initiatieven op gang om op tweede kerstdag een stille tocht te houden.
http://www.telegraaf.nl/b(...)hreef_gedicht__.html'Ik had er genoeg van, het zat me tot hier.
Nu ben ik daar weg, met heel veel plezier.
Diep van binnen ben ik bang,
want straks herhaalt het zich weer,
dan voel ik die pijn weer,
en dat wil ik nooit meer.'
[ Bericht 17% gewijzigd door tong80 op 13-12-2012 11:54:41 ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !