abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 13 december 2012 @ 11:15:32 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_120261196
MEPPEL (ANP) - De Onderwijsgroep Noord stelt een onderzoek in naar de dood van een 15-jarig meisje uit Staphorst. Dat heeft de school waar ze op zat, het AOC in Meppel, donderdag bevestigd.

Het meisje maakte dinsdag een einde aan haar leven door voor de trein te springen. Er zou een afscheidsbrief zijn waarin het meisje aangeeft dat ze erg leed onder pestgedrag van andere kinderen.

http://www.bd.nl/algemeen(...)re-1.3558757#content

MEPPEL/STAPHORST - Onder het oog van klasgenoten heeft een vijftienjarige scholiere uit Staphorst dinsdag een einde aan haar leven gemaakt. Op de korte weg van huis naar school sprong zij bij een spoorwegovergang voor de trein vlak voor de school zou beginnen.

Pesten zou de oorzaak zijn van de wanhoopsdaad van de vmbo-scholiere van AOC Terra in Meppel. Astrid Berendsen, van de raad van bestuur van de overkoepelende Onderwijsgroep Noord, weet van het bestaan van een brief van het meisje. Over de inhoud doet zij geen mededelingen, maar: ,,We zijn enorm geschrokken. Aangezien er geruchten gaan over pesten, doen wij er alles aan meer duidelijkheid te krijgen over de aanleiding van dit tragische overlijden.

In de brief zou de scholiere kinderen die haar hebben gepest bij naam noemen. Het bestuurslid: ,,We stellen als school een onafhankelijk onderzoek in. We hopen zodoende de oorzaak van deze dramatische gebeurtenis te achterhalen. Dat gebeurt uiteraard' in overleg met haar ouders. ,,We hebben veel contact met hen.

Het drama roept herinneringen op aan de zelfdoding van de twintigjarige Tim Ribberink uit Denekamp die zich anderhalve maand geleden van het leven beroofde. Zijn ouders zetten een rouwadvertentie om aandacht te vragen voor het pesten. Zij citeerden hun zoon: 'Mijn hele leven ben ik bespot, getreiterd, gepest en buitengesloten.'

http://www.bd.nl/algemeen(...)-na-pesten-1.3558317

MEPPEL - De 15-jarige gepeste scholiere uit Staphorst die dinsdagochtend voor de ogen van haar klasgenoten een einde maakte aan haar leven, won twee jaar geleden nog een poëziewedstrijd met een gedicht over pesten.

Fleur won de eerste prijs op het Meppeler Poëziefestival voor scholieren in Schouwburg Ogterop, zo schrijft de Meppelercourant. Juryvoorzitter Jean Pierre Rawie was destijds onder de indruk van haar moed om het gedicht zelf voor een volle zaal voor te dragen. Fleur nam het daverende applaus bij het bekendmaken van haar overwinning met trots in ontvangst.

Het meisje maakte dinsdag een einde aan haar leven door op weg naar het AOC Terra in Meppel voor de trein te springen. Er zou een afscheidsbrief zijn waarin Fleur aangeeft dat ze erg leed onder pestgedrag van andere kinderen. De school in Meppel heeft een stiltecentrum ingericht waar leerlingen het meisje kunnen gedenken. De Onderwijsgroep Noord onderzoekt of pesten inderdaad de aanleiding is geweest.

Op de spoorwegovergang waar het drama gebeurde hebben leerlingen bloemen neergelegd. Er komen initiatieven op gang om op tweede kerstdag een stille tocht te houden.

http://www.telegraaf.nl/b(...)hreef_gedicht__.html

'Ik had er genoeg van, het zat me tot hier.
Nu ben ik daar weg, met heel veel plezier.
Diep van binnen ben ik bang,
want straks herhaalt het zich weer,
dan voel ik die pijn weer,
en dat wil ik nooit meer.'

:{

[ Bericht 17% gewijzigd door tong80 op 13-12-2012 11:54:41 ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Overall beste user 2022 donderdag 13 december 2012 @ 11:26:22 #2
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_120261472
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:15 schreef tong80 het volgende:
In de brief zou de scholiere kinderen die haar hebben gepest bij naam noemen.
Berechten als volwassenen dus. Ik bedoel, als je als zestienjarige een grensrechter molt moet dat ook. Dan moet je natuurlijk nu niet over "kinderen" gaan praten, het is al een tijdje duidelijk dat dit het gevolg kan zijn van pesten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 13 december 2012 @ 11:33:40 #3
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_120261733
Kom maar weer op met de "Als je zelfmoord pleegt ben je gewoon zwak / een egoïst / etc.!"- en "Pesten scheidt de zwakken van de sterken en maar goed ook!"-reacties...
pi_120261797
quote:
18s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:33 schreef CruellaDeVil het volgende:
Kom maar weer op met de "Als je zelfmoord pleegt ben je gewoon zwak / een egoïst / etc.!"- en "Pesten scheidt de zwakken van de sterken en maar goed ook!"-reacties...
InB4 dat.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  Overall beste user 2022 donderdag 13 december 2012 @ 11:36:01 #5
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_120261808
Mocht dat mijn dochter zijn geweest zou die lijst met namen worden gepubliceerd. Met de klassefoto erbij.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_120261831
Ze heeft voor de ogen van haar klasgenoten, waar ook pesters bij zaten zelfmoord gepleegd? Nou, die zijn door die aanblik wel genoeg gestraft denk ik.
Ultieme wraakactie.
pi_120261860
"Als je zelfmoord pleegt ben je gewoon zwak / een egoïst / etc.!"
"Pesten scheidt de zwakken van de sterken en maar goed ook!"
  donderdag 13 december 2012 @ 11:38:20 #8
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_120261877
quote:
18s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:33 schreef CruellaDeVil het volgende:
Kom maar weer op met de "Als je zelfmoord pleegt ben je gewoon zwak / een egoïst / etc.!"
Het is inderdaad vreselijk egoïstisch, ze doet haar ouders heel veel leed aan.

Natuurlijk waren er nog genoeg andere mogelijkheden geweest. Ze koos de makkelijkste weg.
pi_120261884
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:37 schreef Murdera het volgende:
"Als je zelfmoord pleegt ben je gewoon zwak / een egoïst / etc.!"
"Pesten scheidt de zwakken van de sterken en maar goed ook!"
Sukkeltje. Kijk, ik pest jou, zwakkie. :W
  donderdag 13 december 2012 @ 11:38:55 #10
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_120261896
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Natuurlijk waren er nog genoeg andere mogelijkheden geweest. Ze koos de makkelijkste weg.
En dat is één. :')
pi_120261908
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:38 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Sukkeltje. Kijk, ik pest jou, zwakkie. :W
:D
pi_120261928
quote:

[..]

Dat gelul altijd. :')
"Ze hadden haar moeten dwingen om door te gaan met een leven dat het leven niet waard was" :')
Zelfbeschikking is een groot recht. :)
  Moderator donderdag 13 december 2012 @ 11:43:00 #13
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_120262007
Ik vraag me af of alle media aandacht op dit moment voor de zelfmoorden van pestslachtoffers niet juist maakt dat nog meer slachtoffers dat gaan zien als een uitweg of zeg ik nu iets geks?
De enige manier om aandacht te krijgen voor hun verdriet en wanhoop. Ik hoop echt dat dit snel gaat ophouden.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_120262030
quote:

[..]

Nou echt makkelijk hoor zelfmoord plegen, je hoeft alleen maar voor de trein te springen.

Man man, dit kind moet een onvoorstelbaar pikzwart beeld van haar leven hebben gehad, anders ben je echt niet tot zoiets in staat.
٩๏̯͡๏)۶
pi_120262067
quote:
Het vijftienjarige meisje dat zich voor de ogen van haar klasgenoten dinsdag voor de trein wierp vanwege aanhoudend gepest, heeft notabene twee jaar gelden een prijs gewoonnen met een gedicht over pesten.

De Meppeler Courant schrijft vandaag dat zij twee jaar geleden deelnam aan het Meppeler Poëziefestival voor scholieren in Schouwburg Ogterop.
Met onderstand gedicht won ze de eerste prijs.

Ik had er genoeg van, het zat me tot hier.
Nu ben ik daar weg, met heel veel plezier.
Diep van binnen ben ik bang,
want straks herhaalt het zich weer,
dan voel ik die pijn weer,
en dat wil ik nooit meer.

Op de plaats van de spoorwegovergang hebben scholieren inmiddels bloemen neergelegd. Er komen initiatieven op gang om op tweede kerstdag een stille tocht te houden.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ht-over-pesten.dhtml
pi_120262075
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:43 schreef senesta het volgende:
Ik vraag me af of alle media aandacht op dit moment voor de zelfmoorden van pestslachtoffers niet juist maakt dat nog meer slachtoffers dat gaan zien als een uitweg of zeg ik nu iets geks?
De enige manier om aandacht te krijgen voor hun verdriet en wanhoop. Ik hoop echt dat dit snel gaat ophouden.
Ik heb wel het idee, dat het nu net lijkt alsof er meer gepest wordt dan vroeger door de vele media aandacht.

Volgens mij echter is pesten van alle tijden, het gebeurde vroeger net zo veel als nu.
٩๏̯͡๏)۶
pi_120262087
quote:
Dat ligt vast aan het gebrek aan hulp wat gepesten krijgen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_120262266
quote:
Dat is hetzelfde met die familiedrama's. Met al die aandacht breng je mensen alleen maar op ideeën.
Get it and Bet it
pi_120262312
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:45 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat ligt vast aan het gebrek aan hulp wat gepesten krijgen.
Denk je dat er vroeger meer faciliteiten waren? Ik denk dat alleen de beeldvorming is veranderd. Tegenwoordig is het hip voor kranten om dit soort persoonlijke drama's op de voorpagina te keilen.
pi_120262367
Ben niet snel ergens stil van. :{

...
pi_120262376
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:50 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde met die familiedrama's. Met al die aandacht breng je mensen alleen maar op ideeën.
'Hmmm, wat zullen we vandaag eens gaan doen?
Goh, laat ik eens mijn kinderen man de keel doorsnijden.'
pi_120262398
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:52 schreef Fides het volgende:

[..]

Denk je dat er vroeger meer faciliteiten waren? Ik denk dat alleen de beeldvorming is veranderd. Tegenwoordig is het hip voor kranten om dit soort persoonlijke drama's op de voorpagina te keilen.
Denk ook dat het zoiets is ja.
pi_120262421
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:52 schreef Fides het volgende:
Denk je dat er vroeger meer faciliteiten waren? Ik denk dat alleen de beeldvorming is veranderd.
Het is heel simpel: doen de kranten het niet, dan gebeurt het wel via een andere route. Dit soort verhalen vinden hun weg naar het publiek toch wel. Het is wachten op de gepeste die een dergelijke brief op het Internet zet voordat hij/zij zelfmoord pleegt. Als ouder is het dan maar hopen dat jouw kind dan niet genoemd wordt!
  Trouwste user 2022 donderdag 13 december 2012 @ 11:55:29 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_120262431
quote:
9s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:44 schreef Specularium het volgende:

[..]

Heb het gedicht in de OP gezet. Vind je ok hoop ik.

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_120262436
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:45 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Ik heb wel het idee, dat het nu net lijkt alsof er meer gepest wordt dan vroeger door de vele media aandacht.

Volgens mij echter is pesten van alle tijden, het gebeurde vroeger net zo veel als nu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')