abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120259760
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_120259846
Gets, die docu ga ik echt niet kijken.. Ik snap dat soort mensen niet..
maarja, cultuurverschilletje dus

Balen Kwisted, maar inderdaad, een beetje bijtanken is wel positief. Misschien heeft ze zelf ook door dat doorslapen nog niet zo'n goed idee was voor de groei. Alleen jammer van jou slaap. .

Zoe, fijn dat het goed gaat. Had je nog acupuntuur gehad?
Misschien kon je nu je ontspannenheid overbrengen op haar, dat ze lekker verder sliep?

Hoe is het met Midas, Kyara?

Hier net terug van de huisarts. Uitslag genoeg weg om af te bouwen en over te gaan op gewone vette zalf. Leek mij ook wel, maar was ook al iets aan het afbouwen..
Op mijn aandringen nog even de oortjes bekeken, en ze waren inderdaad iets rood. Dus even trouw neussprayen om te voorkomen dat ze echt gaan ontsteken. Maar verder was hij de ha echt aan het charmeren, dus hij gaf echt geen zieke indruk..
En zijn 2e voortand staat ook op springen. Denk nog een dagje, want het tandvlees lijkt al inieminie beetje open..
pi_120259899
quote:
2s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:27 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Mijn excuses hij had bijbehorende emoties :')
Oh wauw, wat een volwassen reactie :') Emoties bij verveling zijn bij mij kind jengelen en dreinen, niet janken. FYI.

Weet je, mijn baby kan niet staan en ik ga hem niet in de sneeuw op de stoep zetten. Dan kruipt hij ook binnen de kortste keren de weg op. Ik trek het fysiek niet om met een baby op de arm 6 keer mijn huis in te lopen. Helemaal niet als ik ook nog de bagage voor een weekendje weg mee moet nemen. Daarbij vind ik dat veel te gevaarlijk om een supergladde stoep.

Het is allemaal prima als je vindt dat ik mijn kind verkeerd behandel. Ik heb een hoop tekortkomingen maar ik kijk wel naar mijn kind en doe altijd wat ik denk dat voor hem het beste is. Ik heb niet de illusie dat ik altijd gelijk hebt, en andere visies waardeer ik. Je alternatieven zijn ook zeker het overwegen waard. Maar de toon waarop je het brengt vind ik het wel buitengewoon onplezierig en ook onnodig.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_120259926
Fijn die bevestiging DF. Hoop dat hij geen ooronsteking krijgt.

Kwisted succes met de gebroken nachten.

Ik lig nog steeds in bed :@ Luc ligt heerlijk te slapen op mij, vind het dan zo zielig om hem weg te leggen :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_120259960
Skoap, het beste excuus om lekker te blijven liggen ^O^
pi_120260043
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:33 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Oh wauw, wat een volwassen reactie :') Emoties bij verveling zijn bij mij kind jengelen en dreinen, niet janken. FYI.

Weet je, mijn baby kan niet staan en ik ga hem niet in de sneeuw op de stoep zetten. Dan kruipt hij ook binnen de kortste keren de weg op. Ik trek het fysiek niet om met een baby op de arm 6 keer mijn huis in te lopen. Helemaal niet als ik ook nog de bagage voor een weekendje weg mee moet nemen. Daarbij vind ik dat veel te gevaarlijk om een supergladde stoep.

Het is allemaal prima als je vindt dat ik mijn kind verkeerd behandel. Ik heb een hoop tekortkomingen maar ik kijk wel naar mijn kind en doe altijd wat ik denk dat voor hem het beste is. Ik heb niet de illusie dat ik altijd gelijk hebt, en andere visies waardeer ik. Je alternatieven zijn ook zeker het overwegen waard. Maar de toon waarop je het brengt vind ik het wel buitengewoon onplezierig en ook onnodig.
Je hoeft het ook niet op de stoep te zetten het kan ook in de autostoel.
Je kan het in de kinderwagen naast je zetten je kan het in een draagdoek doen.
Maar je kind een halfuur in de box laten zitten terwijl het zich niet fijn voelt is gewoon niet nodig.
Er zijn zoveel manieren en laten huilen of welke andere ongelukkige emotie dan ook is gewoon jammer. Hoe dan ook is het niet goed voor het kind. Desnoods wacht je met het inpakken van de auto. Of je doet het op een moment dat er geen gejengel of drama is.
Maar een kind die zich maar een heel halfuur alleen moet zien te vermaken is lang.
Het is en blijft een baby :Y
pi_120260052
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 22:37 schreef Clubsoda het volgende:
Dankje SE :P

Tinuviel, misschien wel ten overvloede, maar toch: je weet datibuprofen onbeperkt mag bij borstvoeding en parcetamol, maar 2 per dag gedurende twee dagen? Althans, dat is het advies volgens de bijsluiter.
huh, paracetamol maar 2x per dag? Dat wist ik niet, heb laatst veel meer geslikt vanwege een gaatje wat gevuld was en erg pijn deed.
Wat gebeurt er als je meer paracetamol slikt dan?
Wat heb je aan je rug tinuviel? Sterkte!

Clubsoda, ben je tussendoor wel gaan kijken hoe het ging met je M.? Half uur zonder toezicht vind ik ook erg lang, maar als je tussendoor even spiekt en het gaat goed kan het best lijkt me.

Soesa ik zag van de week een foto van je meisje, wat een knapperd heb jij zeg! Leuk dat we d'r mochten zien!

Fijn dat het iets beter gaat en hopelijk geen oorontsteking met die neusspray.

Ik heb laatst een filmpje gekeken van een vrouw die haar baby van 8 maanden mishandelt. Waarom ik er nou op klikte en het afkeek weet ik niet. Maar ik werd zo kwaad. Ik denk dat als ik dat in het echt zou zien en een bijl in mijn handen had me niet kon inhouden. het was zo zielig.
En dat babytje zocht nog troost ook bij degene die hem mishandelde.. :'(
pi_120260274
Sorry Troeta, vier keer. Uit de bijsluiter van paracetamol:

Borstvoeding
U kunt paracetamol in beperkte mate gebruiken. Dit betekent niet langer dan twee dagen achtereen en niet meer dan vier tabletten (2 gram) per dag. Dit medicijn komt namelijk in de moedermelk terecht, maar is in deze kleine hoeveelheid en gedurende korte tijd veilig voor de baby. Als u paracetamol langer nodig heeft en u wilt borstvoeding geven, overleg dan met uw arts of apotheker.

Ibu mag onbeperkt:

Borstvoeding
Als u dit medicijn in de normale dosering gebruikt, kunt u veilig borstvoeding geven. Het komt slechts in kleine hoeveelheden in de moedermelk terecht. Het wordt al jarenlang gebruikt door vrouwen die borstvoeding geven, zonder nadelige gevolgen voor het kind.

Wat er gebeurt? Geen idee, het gaat waarschijnlijk over in moedermelk, dus krijgt je kind het ook binnen.
pi_120260281
Heb ikook gezien dat filmpje... hoe dat kleintje telkes hulpeloos zijn koppie neerlegde... telkens als lisa nu dr koppie zo neerlegt als ze moe is denk ik er weer aan en word ik misselijk :( en ik heb het niet eens afgekeken..

Clubsoda ik laat mijn baby ook huile met af en toe bij haar kijken als ik zie dat ze moe is maar niet kan slape ik vind dat er niks mis mee is zolang ze niet extreem overstuur zijn.

En ja sommige dingen moeten en ik ga dan ook niet met mijn baby 100 keer op en neer lope teveel stress krijg k daarvan n half uur is lang maar idd soms kan het niet anders. Ik eet ook eerst mijn eten af als ze toevallig wakker word en huilt daarna krijgt ze alle tijd maar soms moet je jezelf even de tijd gunnen o goed voor je kind te kunnen zorgen daarna.

Heb zelf last vn me rug en een vriend met verstandelijke beperkingen ik vind dat van af en toe wat huilen ook niet slecht is hoor wat andere daar ook van vinden ik zou het zelfde hrbben gedaan

[ Bericht 58% gewijzigd door Sam1993 op 13-12-2012 10:58:44 ]
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_120260523
hmmm, nouja, ik heb niks raars gemerkt aan d'r.

Erg he sam, Nena huilde eergister na de prikjes heel erg en toen moest ik er ook aan denken dat dat jongetje zo huilde en weer een telefoon op zn koppie kreeg ipv troost.
pi_120260598
Bah wat een afschuwelijk filmpje moet dat zijn geweest :'(

Ik word al geraakt door het verhaal uit de 2e hand... Ik moet dat soort dingen ook echt niet kijken.
  donderdag 13 december 2012 @ 10:56:50 #12
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_120260642
Wat clubsoda deed komt toch op hetzelfde neer als je kind in de box zetten als je kookt en regelmatig gaan kijken? Vinden ze ook niet altijd even leuk maar is wel zo veilig. Niet elk kind en ouder wordt gelukkig van draagdoeken om het maar op die manier op te lossen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_120260655
Ik ben ook enorm emo sinds ik D heb. Laatst bij Derek Oglivie waar een reading ging ocer een meisje dat met twee jaar aan kanker was gestorven ofzo. Het idee dat mijn D dit kan overkomen.. ondraaglijk. Dus ook lekker een potje mee zitten brullen ;-)
pi_120260708
quote:
2s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:38 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Je hoeft het ook niet op de stoep te zetten het kan ook in de autostoel.
Je kan het in de kinderwagen naast je zetten je kan het in een draagdoek doen.
Maar je kind een halfuur in de box laten zitten terwijl het zich niet fijn voelt is gewoon niet nodig.
Er zijn zoveel manieren en laten huilen of welke andere ongelukkige emotie dan ook is gewoon jammer. Hoe dan ook is het niet goed voor het kind. Desnoods wacht je met het inpakken van de auto. Of je doet het op een moment dat er geen gejengel of drama is.
Maar een kind die zich maar een heel halfuur alleen moet zien te vermaken is lang.
Het is en blijft een baby :Y
Ja, dat had gekund. En wie weet doe ik het ook wel een volgende keer. Hij dreinde overigens niet toen ik wegging, maar in de loop van het half uur begon dat. Hij kan zich overigens normaal gesproken uitstekend een half uur vermaken, hij vindt de box gewoon een beetje saai.

[ Bericht 7% gewijzigd door Clubsoda op 13-12-2012 11:10:13 ]
pi_120260746
Dat stuk met de telefoon heb ik niet meer gezien wel met t kusse het slaan in zn gezichtje en het knijpen...als het op internet staat moet ze toch te vinden zijn lijkt me meteen haar kinderen afpakken
pi_120260765
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:56 schreef laziness het volgende:
Wat clubsoda deed komt toch op hetzelfde neer als je kind in de box zetten als je kookt en regelmatig gaan kijken? Vinden ze ook niet altijd even leuk maar is wel zo veilig. Niet elk kind en ouder wordt gelukkig van draagdoeken om het maar op die manier op te lossen.
:Y Ik heb een slechte rug (2 hernia's + operatie) en kan mijn kind niet zoveel tillen.
pi_120260865
En laatst meen ik bi the nanny odzo ook... vader dat zijn zeer jonge kindjes sloeg en hardhandig weg duwde of ze een klap voor hun kop gaf. Kan ik zo woest om worden.

Des te meer omdat ik door mijn beide ouders zowel lichamelijk als geestelijk mishandeld ben tot ik het huis uit ging. Het idee alleen al dat D dat ook mee zou moeten maken.

Daarom was ik de laatste tijd zo over mijn toeren omdat mijn eigen gedrag naar haar steeds meer bergafwaarts ging. Ik ben er zo bang voor dat ik mijn ouders achterna ga.

Gelukkig kan ik nu oprecht zeggen dat het ook alweer een paar dagen heel goed met me gaat.. mede doordat D snachts zo goed slaapt en ik meer aan mijn rust toe kom. Ik hoop die stijgende lijn vast te kunnen houden :-)
pi_120261057
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:56 schreef laziness het volgende:
Vroegah toen mijn dreumes nog klein was deed ik haar in de wip stoel in de keuken zo dat ze mij kon zien..

Mijn baby hoeft nog niet te worden geconfronteerd met teleurstellingen, er zijn genoeg later in het leven.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 13 december 2012 @ 11:11:46 #19
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_120261095
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:10 schreef bitterend het volgende:

[..]

Vroegah toen mijn dreumes nog klein was deed ik haar in de wip stoel in de keuken zo dat ze mij kon zien..

Mijn baby hoeft nog niet te worden geconfronteerd met teleurstellingen, er zijn genoeg later in het leven.
En toen ze te groot werd om daar rustig een half uur in te blijven zitten?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_120261193
Bedoel je met koken? nou als ze rustig speelde in de box was het geen probleem maar zodra ze begon met huilen dan haalde ik haar eruit, eigenlijk begon ik altijd met koken 10 minuten ofzo voor dat mijn man thuis kwam...komt hij thuis dan pakt hij haar gelijk van me over en ga ik door met koken...
Denk dat iedereen dingen in zijn eigen manier doet gewoon of wat bij hun situatie het best past...ik kan echt niet tegen huilen, en ik geloof niet (ik zeg niet dat hier in de topic wel zo is hoor!) dat mijn kind mij manipuleert of dat ik haar verwen zoals er vaak tegen mij wordt gezegd..ze kan echt heel goed zichzelf vermaken en huilt alleen als er wat is (niet lekker, trekt in borst, knuffel enzovoort)
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_120261211
Lisa is ook nietvstil als ze me kan zien in de wipper alleen in de doek k kan amper lope dus zie me niet poetse met lisa in de doek en zeker geen auto uit de sneeuw grave ...
pi_120261218
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:45 schreef Clubsoda het volgende:
Sorry Troeta, vier keer. Uit de bijsluiter van paracetamol:

Borstvoeding
U kunt paracetamol in beperkte mate gebruiken. Dit betekent niet langer dan twee dagen achtereen en niet meer dan vier tabletten (2 gram) per dag. Dit medicijn komt namelijk in de moedermelk terecht, maar is in deze kleine hoeveelheid en gedurende korte tijd veilig voor de baby. Als u paracetamol langer nodig heeft en u wilt borstvoeding geven, overleg dan met uw arts of apotheker.

Ibu mag onbeperkt:

Borstvoeding
Als u dit medicijn in de normale dosering gebruikt, kunt u veilig borstvoeding geven. Het komt slechts in kleine hoeveelheden in de moedermelk terecht. Het wordt al jarenlang gebruikt door vrouwen die borstvoeding geven, zonder nadelige gevolgen voor het kind.

Wat er gebeurt? Geen idee, het gaat waarschijnlijk over in moedermelk, dus krijgt je kind het ook binnen.
Aparte bijsluiter. In de mijne staat max. 6 tabletten per dag, 3-4 uur tussen de dosis en na 14 dagen gebruik naar een arts. Volgens mij kan paracetamol geen kwaad bij zwangerschap en bv, is zowat het enige dat mag. Ik dacht ibuprofen mocht niet, maar dat weet ik niet zeker. Heb ik ook niet in huis.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_120261245
Ik had begrepen dat pcm de voorkeur heeft bij bv over ibu? of was het nou andersom
pi_120261282
Andersom, ibuprofen heeft de voorkeur bij borstvoeding
pi_120261283
Ik kreeg met mijn RSI polsjes ook te horen dat als ik ibu wilde gaan gebruiken ik moest stoppen met de borstvoeding :{
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')