Oh wauw, wat een volwassen reactiequote:Op donderdag 13 december 2012 10:27 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Mijn excuses hij had bijbehorende emoties
Je hoeft het ook niet op de stoep te zetten het kan ook in de autostoel.quote:Op donderdag 13 december 2012 10:33 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh wauw, wat een volwassen reactieEmoties bij verveling zijn bij mij kind jengelen en dreinen, niet janken. FYI.
Weet je, mijn baby kan niet staan en ik ga hem niet in de sneeuw op de stoep zetten. Dan kruipt hij ook binnen de kortste keren de weg op. Ik trek het fysiek niet om met een baby op de arm 6 keer mijn huis in te lopen. Helemaal niet als ik ook nog de bagage voor een weekendje weg mee moet nemen. Daarbij vind ik dat veel te gevaarlijk om een supergladde stoep.
Het is allemaal prima als je vindt dat ik mijn kind verkeerd behandel. Ik heb een hoop tekortkomingen maar ik kijk wel naar mijn kind en doe altijd wat ik denk dat voor hem het beste is. Ik heb niet de illusie dat ik altijd gelijk hebt, en andere visies waardeer ik. Je alternatieven zijn ook zeker het overwegen waard. Maar de toon waarop je het brengt vind ik het wel buitengewoon onplezierig en ook onnodig.
huh, paracetamol maar 2x per dag? Dat wist ik niet, heb laatst veel meer geslikt vanwege een gaatje wat gevuld was en erg pijn deed.quote:Op woensdag 12 december 2012 22:37 schreef Clubsoda het volgende:
Dankje SE![]()
Tinuviel, misschien wel ten overvloede, maar toch: je weet datibuprofen onbeperkt mag bij borstvoeding en parcetamol, maar 2 per dag gedurende twee dagen? Althans, dat is het advies volgens de bijsluiter.
Ja, dat had gekund. En wie weet doe ik het ook wel een volgende keer. Hij dreinde overigens niet toen ik wegging, maar in de loop van het half uur begon dat. Hij kan zich overigens normaal gesproken uitstekend een half uur vermaken, hij vindt de box gewoon een beetje saai.quote:Op donderdag 13 december 2012 10:38 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Je hoeft het ook niet op de stoep te zetten het kan ook in de autostoel.
Je kan het in de kinderwagen naast je zetten je kan het in een draagdoek doen.
Maar je kind een halfuur in de box laten zitten terwijl het zich niet fijn voelt is gewoon niet nodig.
Er zijn zoveel manieren en laten huilen of welke andere ongelukkige emotie dan ook is gewoon jammer. Hoe dan ook is het niet goed voor het kind. Desnoods wacht je met het inpakken van de auto. Of je doet het op een moment dat er geen gejengel of drama is.
Maar een kind die zich maar een heel halfuur alleen moet zien te vermaken is lang.
Het is en blijft een baby
quote:Op donderdag 13 december 2012 10:56 schreef laziness het volgende:
Wat clubsoda deed komt toch op hetzelfde neer als je kind in de box zetten als je kookt en regelmatig gaan kijken? Vinden ze ook niet altijd even leuk maar is wel zo veilig. Niet elk kind en ouder wordt gelukkig van draagdoeken om het maar op die manier op te lossen.
Vroegah toen mijn dreumes nog klein was deed ik haar in de wip stoel in de keuken zo dat ze mij kon zien..quote:Op donderdag 13 december 2012 10:56 schreef laziness het volgende:
Wat clubsoda deed komt toch op hetzelfde neer als je kind in de box zetten als je kookt en regelmatig gaan kijken? Vinden ze ook niet altijd even leuk maar is wel zo veilig. Niet elk kind en ouder wordt gelukkig van draagdoeken om het maar op die manier op te lossen.
En toen ze te groot werd om daar rustig een half uur in te blijven zitten?quote:Op donderdag 13 december 2012 11:10 schreef bitterend het volgende:
[..]
Vroegah toen mijn dreumes nog klein was deed ik haar in de wip stoel in de keuken zo dat ze mij kon zien..
Mijn baby hoeft nog niet te worden geconfronteerd met teleurstellingen, er zijn genoeg later in het leven.
Aparte bijsluiter. In de mijne staat max. 6 tabletten per dag, 3-4 uur tussen de dosis en na 14 dagen gebruik naar een arts. Volgens mij kan paracetamol geen kwaad bij zwangerschap en bv, is zowat het enige dat mag. Ik dacht ibuprofen mocht niet, maar dat weet ik niet zeker. Heb ik ook niet in huis.quote:Op donderdag 13 december 2012 10:45 schreef Clubsoda het volgende:
Sorry Troeta, vier keer. Uit de bijsluiter van paracetamol:
Borstvoeding
U kunt paracetamol in beperkte mate gebruiken. Dit betekent niet langer dan twee dagen achtereen en niet meer dan vier tabletten (2 gram) per dag. Dit medicijn komt namelijk in de moedermelk terecht, maar is in deze kleine hoeveelheid en gedurende korte tijd veilig voor de baby. Als u paracetamol langer nodig heeft en u wilt borstvoeding geven, overleg dan met uw arts of apotheker.
Ibu mag onbeperkt:
Borstvoeding
Als u dit medicijn in de normale dosering gebruikt, kunt u veilig borstvoeding geven. Het komt slechts in kleine hoeveelheden in de moedermelk terecht. Het wordt al jarenlang gebruikt door vrouwen die borstvoeding geven, zonder nadelige gevolgen voor het kind.
Wat er gebeurt? Geen idee, het gaat waarschijnlijk over in moedermelk, dus krijgt je kind het ook binnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |