Oh wauw, wat een volwassen reactiequote:Op donderdag 13 december 2012 10:27 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Mijn excuses hij had bijbehorende emoties
Je hoeft het ook niet op de stoep te zetten het kan ook in de autostoel.quote:Op donderdag 13 december 2012 10:33 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh wauw, wat een volwassen reactieEmoties bij verveling zijn bij mij kind jengelen en dreinen, niet janken. FYI.
Weet je, mijn baby kan niet staan en ik ga hem niet in de sneeuw op de stoep zetten. Dan kruipt hij ook binnen de kortste keren de weg op. Ik trek het fysiek niet om met een baby op de arm 6 keer mijn huis in te lopen. Helemaal niet als ik ook nog de bagage voor een weekendje weg mee moet nemen. Daarbij vind ik dat veel te gevaarlijk om een supergladde stoep.
Het is allemaal prima als je vindt dat ik mijn kind verkeerd behandel. Ik heb een hoop tekortkomingen maar ik kijk wel naar mijn kind en doe altijd wat ik denk dat voor hem het beste is. Ik heb niet de illusie dat ik altijd gelijk hebt, en andere visies waardeer ik. Je alternatieven zijn ook zeker het overwegen waard. Maar de toon waarop je het brengt vind ik het wel buitengewoon onplezierig en ook onnodig.
huh, paracetamol maar 2x per dag? Dat wist ik niet, heb laatst veel meer geslikt vanwege een gaatje wat gevuld was en erg pijn deed.quote:Op woensdag 12 december 2012 22:37 schreef Clubsoda het volgende:
Dankje SE![]()
Tinuviel, misschien wel ten overvloede, maar toch: je weet datibuprofen onbeperkt mag bij borstvoeding en parcetamol, maar 2 per dag gedurende twee dagen? Althans, dat is het advies volgens de bijsluiter.
Ja, dat had gekund. En wie weet doe ik het ook wel een volgende keer. Hij dreinde overigens niet toen ik wegging, maar in de loop van het half uur begon dat. Hij kan zich overigens normaal gesproken uitstekend een half uur vermaken, hij vindt de box gewoon een beetje saai.quote:Op donderdag 13 december 2012 10:38 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Je hoeft het ook niet op de stoep te zetten het kan ook in de autostoel.
Je kan het in de kinderwagen naast je zetten je kan het in een draagdoek doen.
Maar je kind een halfuur in de box laten zitten terwijl het zich niet fijn voelt is gewoon niet nodig.
Er zijn zoveel manieren en laten huilen of welke andere ongelukkige emotie dan ook is gewoon jammer. Hoe dan ook is het niet goed voor het kind. Desnoods wacht je met het inpakken van de auto. Of je doet het op een moment dat er geen gejengel of drama is.
Maar een kind die zich maar een heel halfuur alleen moet zien te vermaken is lang.
Het is en blijft een baby
quote:Op donderdag 13 december 2012 10:56 schreef laziness het volgende:
Wat clubsoda deed komt toch op hetzelfde neer als je kind in de box zetten als je kookt en regelmatig gaan kijken? Vinden ze ook niet altijd even leuk maar is wel zo veilig. Niet elk kind en ouder wordt gelukkig van draagdoeken om het maar op die manier op te lossen.
Vroegah toen mijn dreumes nog klein was deed ik haar in de wip stoel in de keuken zo dat ze mij kon zien..quote:Op donderdag 13 december 2012 10:56 schreef laziness het volgende:
Wat clubsoda deed komt toch op hetzelfde neer als je kind in de box zetten als je kookt en regelmatig gaan kijken? Vinden ze ook niet altijd even leuk maar is wel zo veilig. Niet elk kind en ouder wordt gelukkig van draagdoeken om het maar op die manier op te lossen.
En toen ze te groot werd om daar rustig een half uur in te blijven zitten?quote:Op donderdag 13 december 2012 11:10 schreef bitterend het volgende:
[..]
Vroegah toen mijn dreumes nog klein was deed ik haar in de wip stoel in de keuken zo dat ze mij kon zien..
Mijn baby hoeft nog niet te worden geconfronteerd met teleurstellingen, er zijn genoeg later in het leven.
Aparte bijsluiter. In de mijne staat max. 6 tabletten per dag, 3-4 uur tussen de dosis en na 14 dagen gebruik naar een arts. Volgens mij kan paracetamol geen kwaad bij zwangerschap en bv, is zowat het enige dat mag. Ik dacht ibuprofen mocht niet, maar dat weet ik niet zeker. Heb ik ook niet in huis.quote:Op donderdag 13 december 2012 10:45 schreef Clubsoda het volgende:
Sorry Troeta, vier keer. Uit de bijsluiter van paracetamol:
Borstvoeding
U kunt paracetamol in beperkte mate gebruiken. Dit betekent niet langer dan twee dagen achtereen en niet meer dan vier tabletten (2 gram) per dag. Dit medicijn komt namelijk in de moedermelk terecht, maar is in deze kleine hoeveelheid en gedurende korte tijd veilig voor de baby. Als u paracetamol langer nodig heeft en u wilt borstvoeding geven, overleg dan met uw arts of apotheker.
Ibu mag onbeperkt:
Borstvoeding
Als u dit medicijn in de normale dosering gebruikt, kunt u veilig borstvoeding geven. Het komt slechts in kleine hoeveelheden in de moedermelk terecht. Het wordt al jarenlang gebruikt door vrouwen die borstvoeding geven, zonder nadelige gevolgen voor het kind.
Wat er gebeurt? Geen idee, het gaat waarschijnlijk over in moedermelk, dus krijgt je kind het ook binnen.
Er zijn ook wel onderzoeken dat controlled comforting niet schadelijker is dan voortdurend troosten, hoewel dat ging om laten slapen, maar het mechanisme zal wel hetzelfde zijn.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:21 schreef Pvoesss het volgende:
Dan zet je het eten toch uit of staak je even wat je doet.
Laten huilen is gewoon schadelijk, los van of ze gelukkig zijn of niet.
Maar huilen is toch heel wat anders dan mopperen zoals clubsoda noemde?quote:Op donderdag 13 december 2012 11:21 schreef Pvoesss het volgende:
Dan zet je het eten toch uit of staak je even wat je doet.
Laten huilen is gewoon schadelijk, los van of ze gelukkig zijn of niet.
Ja daar ben ik het absoluut mee eens maar sam1993 zei dat ze gewoon laat huilenquote:Op donderdag 13 december 2012 11:27 schreef laziness het volgende:
[..]
Maar huilen is toch heel wat anders dan mopperen zoals clubsoda noemde?
Ja dat vind ik inderdaad, ik vind dat dit een grove fout is van een ouder om te doen.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:31 schreef Sam1993 het volgende:
Ik zie uberhaupt al op tegen koken omdat ik niet zolang kan staan dus nee dan ga ik niet tuseendoor ook nog met haar leuren om dan weer verder te gaan dan huilt ze maar eventjes ik zet haar hooguit over van box naar grond of voor de tv beetje huilen kan geen kwaad ben ik van mening of dat het nu bewezen is of niet. Je doet nu net of je een slechte moeder bent als je je kind laat huilen,,,
Dan vind ik eten geven functioneler dan laten huilen.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:39 schreef Deepfreeze het volgende:
Als ze nou huilen door de honger? Dan vind ik koken functioneler dan troosten, dat laatste lukt dan toch niet..
Bij Daan hoor je het wel, bij Chris vroeger ook. Dan moet er gewoon brandstof in..
Dat inderdaad. Iedereen doet het op zijn eigen beste manier.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:28 schreef bitterend het volgende:
Volgens mij is het gewoon subjectief. De ene vindt dat zijn kind moppert de andere hoort het als huilen...voor de een is mopperen niet erg, voor de andere wel een reden om in te grijpen..
Maar dan is het misschien nuttig om me eerst naar de nuance te vragen in plaats van vooringenomen te denken dat ik mijn kind aan zijn lot over laat. Ik wil namelijk van harte iets uitleggen als iemand vraagtekens zet bij hoe ik dingen aanpak, en zoals ik zei, ik leer daar ook vaak weer wat van. Jij voedt heel anders op dan ik, en hoewel jouw stijl nooit de mijne zal worden, vind ik het wel interessant om er elementen uit over te nemen. Mijn kind heeft nooit 'gewoon pech', ik hou van hem en wil hem gelukkig maken. Maar in mijn optiek is het uit de weg gaan van iedere vorm van frustratie daar geen voorwaarde voor (dat is mijn eigen leidraad, niet dat ik zeg dat iemand dat hier wel doet).quote:Op donderdag 13 december 2012 11:36 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ja daar ben ik het absoluut mee eens maar sam1993 zei dat ze gewoon laat huilen![]()
En ik snap niet dat je doorkookt en gewoon maar laat gaan.
Wat betreft clubsoda als ze af en toe kijkt enzo vind ik het al iets heel anders en zeker alle posts na haar eerste post vind ik het een heel ander verhaal maar die nuance miste ik compleet bij het eerste stuk. Waarbij het voor mij overkwam dat het maar gewoon pech heeft het half uur lang.
Daar heb je gelijk inquote:Op donderdag 13 december 2012 11:42 schreef Clubsoda het volgende:
Maar dan is het misschien nuttig om me eerst naar de nuance te vragen in plaats van vooringenomen te denken dat ik mijn kind aan zijn lot over laat.
Ik vond coco anders ook best genuanceerd klinken.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:44 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk inmaar je gaf zo stellig aan dat je het wel eens was met coco dat ik nu nogsteeds niet snap dat je dat er bij zet maar zelf het zo anders doet.
Oh, ok. Nou ja, wat ik bij Coco herken is dat ik wel ontspannen blijft bij zo'n situatie. Ik herken niet dat ik bijkans mee moet huilen als M moppert, of huilt bij het inslapen. En dat de dingen die ik moet doen soms kortdurend voorgaan boven wat M het liefste zou willen (dat is namelijk kruipen, kruipen, kruipenquote:Op donderdag 13 december 2012 11:44 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk inmaar je gaf zo stellig aan dat je het wel eens was met coco dat ik nu nogsteeds niet snap dat je dat er bij zet maar zelf het zo anders doet.
quote:Op woensdag 12 december 2012 09:58 schreef Cocotrimonium het volgende:
Als ze huilt/miemelt zonder duidelijk aanwijsbare reden, en ik moet nog douchen/eten/..., dan ga ik eerst gewoon douchen/eten/etc.
Ik kan niet eens rustig eten als mijn kind huiltquote:Op donderdag 13 december 2012 11:52 schreef laziness het volgende:
Maar coco zei ook dat als haar meisje huilt ze gewoon gaat eten en douchen als er niks aan de hand kan zijn.
Dat is toch wel anders. Huilen is de enige manier van communiceren bij zo'n kleintje dus omdat jij niet kan bedenken wat er is betekent het niet dat er ook niks is.
Ik zou het dan niet laten liggen huilen en mijn eigen dingen gaan doen. Juist als je kleintje zo makkelijk is zou je daar toch op een ander moment als baby weer rustig is de tijd voor moeten hebben en is er nu dus juist wel iets waarom ze je aandacht nodig heeft en dat is dan misschien wellicht gewoon bij mama zijn.
Misverstand danquote:Op donderdag 13 december 2012 11:51 schreef Pvoesss het volgende:
Kijk dat snap ik maar door jouw verhaal en de auto en de verwijzing naar coco kreeg ik een totaal ander beeld. Ik dacht dat je dit deed omdat het je niet uitmaakte als het wel zo deed alsof het jammer dan is dat je de auto moet doen en het maar een half uur is.
[..]
Ja en dat vind ik slecht ik had die vriend ook niet ik was alleenstaand met 2 kinderen.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:00 schreef Sam1993 het volgende:
Ze heft koemelk allergie dus zoveel mag of wil ze nog niet heel veel andere dingen is z ookallergisch voor zoals appels bloemkool etc... maakt ook allemaal niet uit maar om jenounzo op tefokke omdat je baby jengelt huilt vind ik zwaar overdreven van pvoes
Als ik echt zon slechte moeder was had ik denafgelope week ook geen 2 nachtvoedingen per dag gegeven en haar maar laten huilen omdat het me niet interesseerd tuurlijk doet het me datmaar soms moet ik aan mezelf en me rug denken om nog met haar te kunn spelen wandelen etc. Alles wat kan metmijn vriend doeik met hem maar ik heb nou eenmaal een vriend die je niet zomaar een baby in de handen kan duwen van zoek het maar uit hem moet ik ook sturen en soms heb ik daar de energie niet meer voor en laat ik haar huilen jengelen hoe je het ook wil noeme...
Das liefquote:Op donderdag 13 december 2012 12:14 schreef bitterend het volgende:
Zoe ik heb het je al gezegd maar vind het echt super hoe jij met alles omgaat en hoe je je gevoel volgdmet de pijn en alles, en niet altijd begrip vanuit je omgeving! dikke pluim voor jou meid
![]()
ok nu ga ik weg want ik heb geen eens een baby
In mijn post probeerde ik het verschil tussen jou en Coco duidelijk te maken, maar dat was misschien niet direct duidelijk. Als het anders kan, zoals bij Coco, dan zou ik er niet voor kiezen om m'n kindje te laten huilen. Jij hebt het volgens mij over heel andere situaties, waarbij je ook nog eens steeds gaat kijken en aandacht geeft. Teleurstellen als het niet anders kan/ mag vind ik heel wat anders dan wat Coco beschreef.quote:Op donderdag 13 december 2012 10:20 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Natuurlijk ga ik geen situaties opzoeken om hem aan teleurstellingen te laten wennen, maar als het zo loopt, dan vind ik dat dus niet bijzonder moeilijk. En ik denk dat het in één-ouder-gezinnen nu eenmaal sneller "soms niet anders kan", net als er voor kinderen met broertjes en zusje ook vaker zal gebeuren dat een kind niet direct de aandacht krijgt die het vraagt dan bij een enig kind. En als M (mijn M) in de box moeten zitten omdat ik bezig ben krijgt hij ook een knuffel, en ik leg ook uit dat het even niet anders kan omdat mama even wat dingen af moet maken. En ik bied hem verschillende speelgoedjes aan. Ik ga echt niet aan zijn teleurstellingen voorbij
Dat blijf ik ook altijd wel, maar ik probeer wel M. te troosten door hem dan bijvoorbeeld bij m'n bezigheden te betrekken of hem iets te doen te geven. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:49 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh, ok. Nou ja, wat ik bij Coco herken is dat ik wel ontspannen blijft bij zo'n situatie.
Misschien is het ook wel wat anders, my bad dan. Hm, ik reageerde vooral omdat ik af en toe dingen die lees die ik niet zo herken. Dat je mee moet huilen met je kind bijvoorbeeld, of dat mensen heel veel moeite hebben hun kind voor het eerst naar het kinderdagverblijf te laten gaan. Dat is niet verkeerd ofzo, ik herken het gewoon niet. Mijn attitude is denk ik vaak anders, en in zekere zin vergelijkbaarder met die van Coco (ontspannen bij verdriet, kind uit handen durven geven). Daar probeerde ik op te reageren, maar dat deed ik dan duidelijk te ongenuanceerd. Nou ja, mijn visie is nu wel duidelijk geloof ikquote:Op donderdag 13 december 2012 12:52 schreef Soempie het volgende:
[..]
In mijn post probeerde ik het verschil tussen jou en Coco duidelijk te maken, maar dat was misschien niet direct duidelijk. Als het anders kan, zoals bij Coco, dan zou ik er niet voor kiezen om m'n kindje te laten huilen. Jij hebt het volgens mij over heel andere situaties, waarbij je ook nog eens steeds gaat kijken en aandacht geeft. Teleurstellen als het niet anders kan/ mag vind ik heel wat anders dan wat Coco beschreef.
Op Fok! noemen we dat gewoon Breda-meetsquote:Op donderdag 13 december 2012 13:07 schreef Soempie het volgende:
Denk ik ook Zoë.En wat goed van S!
Naar het cb geweest. Propjestest gehad inderdaad en voor beide handjes geslaagd. M. loopt wat voor in de motorische en cognitieve ontwikkeling wat natuurlijk wel weer leuk is om te horen. Eerste prik ging prima (tijdens het aanwijzen van plaatjes in een boekje, goede afleiding), maar bij de tweede was het toch brullen. Het was ook zo weer over, gelukkig.
Heb een folder meegenomen voor koffiemiddagen voor ouders met hun kindjes. Leek me wel erg leuk. Er was hier toch nog iemand die ook naar zulke ochtenden- middagen ging?
Ik ben het helemaal met je eens, het is niet zo zwart-wit.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:07 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Misschien is het ook wel wat anders, my bad dan. Hm, ik reageerde vooral omdat ik af en toe dingen die lees die ik niet zo herken. Dat je mee moet huilen met je kind bijvoorbeeld, of dat mensen heel veel moeite hebben hun kind voor het eerst naar het kinderdagverblijf te laten gaan. Dat is niet verkeerd ofzo, ik herken het gewoon niet. Mijn attitude is denk ik vaak anders, en in zekere zin vergelijkbaarder met die van Coco (ontspannen bij verdriet, kind uit handen durven geven). Daar probeerde ik op te reageren, maar dat deed ik dan duidelijk te ongenuanceerd. Nou ja, mijn visie is nu wel duidelijk geloof ik![]()
En ik vind het algemeen jammer dat er soms zo zwart-wit gedacht wordt. Dat je kind niet uit bed haalt als het niet kan slapen en aan controlled comforting doet direct gelijk staat aan 'laten huilen'. Dat is gewoon niet hetzelfde.
quote:Op donderdag 13 december 2012 13:15 schreef Mangostine het volgende:
Zo, hebben alle ontaarde moeders zich nu terdege verantwoord?
Fijn, goedgekeurd!quote:Op donderdag 13 december 2012 13:07 schreef Soempie het volgende:
Denk ik ook Zoë.En wat goed van S!
Naar het cb geweest. Propjestest gehad inderdaad en voor beide handjes geslaagd. M. loopt wat voor in de motorische en cognitieve ontwikkeling wat natuurlijk wel weer leuk is om te horen. Eerste prik ging prima (tijdens het aanwijzen van plaatjes in een boekje, goede afleiding), maar bij de tweede was het toch brullen. Het was ook zo weer over, gelukkig.
Heb een folder meegenomen voor koffiemiddagen voor ouders met hun kindjes. Leek me wel erg leuk. Er was hier toch nog iemand die ook naar zulke ochtenden- middagen ging?
hmmm, misschien toch maar eens laten huilenquote:Op donderdag 13 december 2012 12:40 schreef Pvoesss het volgende:
Ja mijn kind is een het.![]()
[ afbeelding ]
Van binnen een jongen van buiten een meisje![]()
De toon was vreselijk onaardig maar ik denk dat er niks mis is met verschillende inzichten.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:15 schreef Mangostine het volgende:
Zo, hebben alle ontaarde moeders zich nu terdege verantwoord?
Dit dusquote:Op donderdag 13 december 2012 13:00 schreef Zoë23 het volgende:
Hmm Coco heeft niet meer gereageerd, ik had het meer gelezen als 'miepen/mopperen' iedereen verstaat missch weer iets anders onder huilen.
Misschien verstandig om op Coco haar reactie te wachten wat ze bedoelde
En dit.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:33 schreef PureEvil het volgende:
En sorry hoor, maar een baby krijgt er echt niks van als ie even huilt.
Gelijk dat overdreven gezeik
quote:Op donderdag 13 december 2012 13:31 schreef Troeta het volgende:
hmmm, misschien toch maar eens laten huilen
Mooi gezegd.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:33 schreef laziness het volgende:
[..]
De toon was vreselijk onaardig maar ik denk dat er niks mis is met verschillende inzichten.
Als iemand denkt dat huilen echt geen kwaad kan en er zijn onderzoeken dat dit wel zo is en kan dat toch best aangehaald worden?
Maar onderzoeken aanhalen die haaks staan op de meningen hier wordt vaak niet zo op prijs gesteld.
Was dat niet de reden dat Soempie er een tijdje genoeg van had? Dat men al die linkjes naar onderzoeken maar irritant vond?
Ik ben zelf ook meer van de pragmatische kant maar leer een hele hoop van de moeders die veel lezen en research doen. Ik doe er mijn voordeel mee en haal er uit waar ik wat mee kan. En pas ook mijn inzichten aan.
Weetje dit vind ik dan weer lullig. Ik heb al meerdere keren aan gegeven dat ik fout reageerde.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:46 schreef Mangostine het volgende:
Pvoes, misschien moet je eens zo'n onderzoek opsnorren over het geven van waardevolle feedback, en manieren om dat te doen.
Doen we.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:49 schreef Kuukske het volgende:
Ja, tof. Moeten we een keer doen Soemp. En dan ook doen hè.
ja weet je, ik maak jou nu een tijdje mee op dit forum en in dit topic, vergeef me als ik het beeld heb gekregen dat jij er toch moeite mee hebt om normaal te reageren.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:51 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Weetje dit vind ik dan weer lullig. Ik heb al meerdere keren aan gegeven dat ik fout reageerde.
Wat je nu doet is gewoon bewust weer lullig en provoceren terwijl ik allang aan heb gegeven dat ik het anders had kunnen doen.
Gaaf is dat hèquote:Op donderdag 13 december 2012 13:53 schreef Cocotrimonium het volgende:
Heb ik al gezegd dat Saartje écht lacht tegenwoordig!Ze lacht naar me
![]()
Breeduit
![]()
Als ik het probeer te filmen dan kijkt ze alleen maar met grote ogen naar mijn telefoon die ik op haar richt, dus ik kan het niet vastleggenMaar ik vind dat lachen wel echt geweldig
![]()
Desondanks kan het op een nette manier geen kwaad om ook andere inzichten te tonen.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:54 schreef _evenstar_ het volgende:
Pvoesss de manier waarop jij je discussies aan gaat is gewoon niet ok, je walst , bent bot en laat geen ruimte voor andere hun mening, dat getuigt van weinig respect .. Ja er is onderzoek geweest en Ik Ben ook niet voor laten huilen, maar huilen is ook weer subjectief.. Is mopperen huilen? is het pas met tranen huilen? En soms staan mensen en hun ideeen zo ver af van wat jij als ouder/persoon voor staat.. Dring dan niet je mening op koste wat kost..
Leven en laten leven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |