abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120259760
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_120259846
Gets, die docu ga ik echt niet kijken.. Ik snap dat soort mensen niet..
maarja, cultuurverschilletje dus

Balen Kwisted, maar inderdaad, een beetje bijtanken is wel positief. Misschien heeft ze zelf ook door dat doorslapen nog niet zo'n goed idee was voor de groei. Alleen jammer van jou slaap. .

Zoe, fijn dat het goed gaat. Had je nog acupuntuur gehad?
Misschien kon je nu je ontspannenheid overbrengen op haar, dat ze lekker verder sliep?

Hoe is het met Midas, Kyara?

Hier net terug van de huisarts. Uitslag genoeg weg om af te bouwen en over te gaan op gewone vette zalf. Leek mij ook wel, maar was ook al iets aan het afbouwen..
Op mijn aandringen nog even de oortjes bekeken, en ze waren inderdaad iets rood. Dus even trouw neussprayen om te voorkomen dat ze echt gaan ontsteken. Maar verder was hij de ha echt aan het charmeren, dus hij gaf echt geen zieke indruk..
En zijn 2e voortand staat ook op springen. Denk nog een dagje, want het tandvlees lijkt al inieminie beetje open..
pi_120259899
quote:
2s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:27 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Mijn excuses hij had bijbehorende emoties :')
Oh wauw, wat een volwassen reactie :') Emoties bij verveling zijn bij mij kind jengelen en dreinen, niet janken. FYI.

Weet je, mijn baby kan niet staan en ik ga hem niet in de sneeuw op de stoep zetten. Dan kruipt hij ook binnen de kortste keren de weg op. Ik trek het fysiek niet om met een baby op de arm 6 keer mijn huis in te lopen. Helemaal niet als ik ook nog de bagage voor een weekendje weg mee moet nemen. Daarbij vind ik dat veel te gevaarlijk om een supergladde stoep.

Het is allemaal prima als je vindt dat ik mijn kind verkeerd behandel. Ik heb een hoop tekortkomingen maar ik kijk wel naar mijn kind en doe altijd wat ik denk dat voor hem het beste is. Ik heb niet de illusie dat ik altijd gelijk hebt, en andere visies waardeer ik. Je alternatieven zijn ook zeker het overwegen waard. Maar de toon waarop je het brengt vind ik het wel buitengewoon onplezierig en ook onnodig.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_120259926
Fijn die bevestiging DF. Hoop dat hij geen ooronsteking krijgt.

Kwisted succes met de gebroken nachten.

Ik lig nog steeds in bed :@ Luc ligt heerlijk te slapen op mij, vind het dan zo zielig om hem weg te leggen :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_120259960
Skoap, het beste excuus om lekker te blijven liggen ^O^
pi_120260043
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:33 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Oh wauw, wat een volwassen reactie :') Emoties bij verveling zijn bij mij kind jengelen en dreinen, niet janken. FYI.

Weet je, mijn baby kan niet staan en ik ga hem niet in de sneeuw op de stoep zetten. Dan kruipt hij ook binnen de kortste keren de weg op. Ik trek het fysiek niet om met een baby op de arm 6 keer mijn huis in te lopen. Helemaal niet als ik ook nog de bagage voor een weekendje weg mee moet nemen. Daarbij vind ik dat veel te gevaarlijk om een supergladde stoep.

Het is allemaal prima als je vindt dat ik mijn kind verkeerd behandel. Ik heb een hoop tekortkomingen maar ik kijk wel naar mijn kind en doe altijd wat ik denk dat voor hem het beste is. Ik heb niet de illusie dat ik altijd gelijk hebt, en andere visies waardeer ik. Je alternatieven zijn ook zeker het overwegen waard. Maar de toon waarop je het brengt vind ik het wel buitengewoon onplezierig en ook onnodig.
Je hoeft het ook niet op de stoep te zetten het kan ook in de autostoel.
Je kan het in de kinderwagen naast je zetten je kan het in een draagdoek doen.
Maar je kind een halfuur in de box laten zitten terwijl het zich niet fijn voelt is gewoon niet nodig.
Er zijn zoveel manieren en laten huilen of welke andere ongelukkige emotie dan ook is gewoon jammer. Hoe dan ook is het niet goed voor het kind. Desnoods wacht je met het inpakken van de auto. Of je doet het op een moment dat er geen gejengel of drama is.
Maar een kind die zich maar een heel halfuur alleen moet zien te vermaken is lang.
Het is en blijft een baby :Y
pi_120260052
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 22:37 schreef Clubsoda het volgende:
Dankje SE :P

Tinuviel, misschien wel ten overvloede, maar toch: je weet datibuprofen onbeperkt mag bij borstvoeding en parcetamol, maar 2 per dag gedurende twee dagen? Althans, dat is het advies volgens de bijsluiter.
huh, paracetamol maar 2x per dag? Dat wist ik niet, heb laatst veel meer geslikt vanwege een gaatje wat gevuld was en erg pijn deed.
Wat gebeurt er als je meer paracetamol slikt dan?
Wat heb je aan je rug tinuviel? Sterkte!

Clubsoda, ben je tussendoor wel gaan kijken hoe het ging met je M.? Half uur zonder toezicht vind ik ook erg lang, maar als je tussendoor even spiekt en het gaat goed kan het best lijkt me.

Soesa ik zag van de week een foto van je meisje, wat een knapperd heb jij zeg! Leuk dat we d'r mochten zien!

Fijn dat het iets beter gaat en hopelijk geen oorontsteking met die neusspray.

Ik heb laatst een filmpje gekeken van een vrouw die haar baby van 8 maanden mishandelt. Waarom ik er nou op klikte en het afkeek weet ik niet. Maar ik werd zo kwaad. Ik denk dat als ik dat in het echt zou zien en een bijl in mijn handen had me niet kon inhouden. het was zo zielig.
En dat babytje zocht nog troost ook bij degene die hem mishandelde.. :'(
pi_120260274
Sorry Troeta, vier keer. Uit de bijsluiter van paracetamol:

Borstvoeding
U kunt paracetamol in beperkte mate gebruiken. Dit betekent niet langer dan twee dagen achtereen en niet meer dan vier tabletten (2 gram) per dag. Dit medicijn komt namelijk in de moedermelk terecht, maar is in deze kleine hoeveelheid en gedurende korte tijd veilig voor de baby. Als u paracetamol langer nodig heeft en u wilt borstvoeding geven, overleg dan met uw arts of apotheker.

Ibu mag onbeperkt:

Borstvoeding
Als u dit medicijn in de normale dosering gebruikt, kunt u veilig borstvoeding geven. Het komt slechts in kleine hoeveelheden in de moedermelk terecht. Het wordt al jarenlang gebruikt door vrouwen die borstvoeding geven, zonder nadelige gevolgen voor het kind.

Wat er gebeurt? Geen idee, het gaat waarschijnlijk over in moedermelk, dus krijgt je kind het ook binnen.
pi_120260281
Heb ikook gezien dat filmpje... hoe dat kleintje telkes hulpeloos zijn koppie neerlegde... telkens als lisa nu dr koppie zo neerlegt als ze moe is denk ik er weer aan en word ik misselijk :( en ik heb het niet eens afgekeken..

Clubsoda ik laat mijn baby ook huile met af en toe bij haar kijken als ik zie dat ze moe is maar niet kan slape ik vind dat er niks mis mee is zolang ze niet extreem overstuur zijn.

En ja sommige dingen moeten en ik ga dan ook niet met mijn baby 100 keer op en neer lope teveel stress krijg k daarvan n half uur is lang maar idd soms kan het niet anders. Ik eet ook eerst mijn eten af als ze toevallig wakker word en huilt daarna krijgt ze alle tijd maar soms moet je jezelf even de tijd gunnen o goed voor je kind te kunnen zorgen daarna.

Heb zelf last vn me rug en een vriend met verstandelijke beperkingen ik vind dat van af en toe wat huilen ook niet slecht is hoor wat andere daar ook van vinden ik zou het zelfde hrbben gedaan

[ Bericht 58% gewijzigd door Sam1993 op 13-12-2012 10:58:44 ]
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_120260523
hmmm, nouja, ik heb niks raars gemerkt aan d'r.

Erg he sam, Nena huilde eergister na de prikjes heel erg en toen moest ik er ook aan denken dat dat jongetje zo huilde en weer een telefoon op zn koppie kreeg ipv troost.
pi_120260598
Bah wat een afschuwelijk filmpje moet dat zijn geweest :'(

Ik word al geraakt door het verhaal uit de 2e hand... Ik moet dat soort dingen ook echt niet kijken.
  donderdag 13 december 2012 @ 10:56:50 #12
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_120260642
Wat clubsoda deed komt toch op hetzelfde neer als je kind in de box zetten als je kookt en regelmatig gaan kijken? Vinden ze ook niet altijd even leuk maar is wel zo veilig. Niet elk kind en ouder wordt gelukkig van draagdoeken om het maar op die manier op te lossen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_120260655
Ik ben ook enorm emo sinds ik D heb. Laatst bij Derek Oglivie waar een reading ging ocer een meisje dat met twee jaar aan kanker was gestorven ofzo. Het idee dat mijn D dit kan overkomen.. ondraaglijk. Dus ook lekker een potje mee zitten brullen ;-)
pi_120260708
quote:
2s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:38 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Je hoeft het ook niet op de stoep te zetten het kan ook in de autostoel.
Je kan het in de kinderwagen naast je zetten je kan het in een draagdoek doen.
Maar je kind een halfuur in de box laten zitten terwijl het zich niet fijn voelt is gewoon niet nodig.
Er zijn zoveel manieren en laten huilen of welke andere ongelukkige emotie dan ook is gewoon jammer. Hoe dan ook is het niet goed voor het kind. Desnoods wacht je met het inpakken van de auto. Of je doet het op een moment dat er geen gejengel of drama is.
Maar een kind die zich maar een heel halfuur alleen moet zien te vermaken is lang.
Het is en blijft een baby :Y
Ja, dat had gekund. En wie weet doe ik het ook wel een volgende keer. Hij dreinde overigens niet toen ik wegging, maar in de loop van het half uur begon dat. Hij kan zich overigens normaal gesproken uitstekend een half uur vermaken, hij vindt de box gewoon een beetje saai.

[ Bericht 7% gewijzigd door Clubsoda op 13-12-2012 11:10:13 ]
pi_120260746
Dat stuk met de telefoon heb ik niet meer gezien wel met t kusse het slaan in zn gezichtje en het knijpen...als het op internet staat moet ze toch te vinden zijn lijkt me meteen haar kinderen afpakken
pi_120260765
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:56 schreef laziness het volgende:
Wat clubsoda deed komt toch op hetzelfde neer als je kind in de box zetten als je kookt en regelmatig gaan kijken? Vinden ze ook niet altijd even leuk maar is wel zo veilig. Niet elk kind en ouder wordt gelukkig van draagdoeken om het maar op die manier op te lossen.
:Y Ik heb een slechte rug (2 hernia's + operatie) en kan mijn kind niet zoveel tillen.
pi_120260865
En laatst meen ik bi the nanny odzo ook... vader dat zijn zeer jonge kindjes sloeg en hardhandig weg duwde of ze een klap voor hun kop gaf. Kan ik zo woest om worden.

Des te meer omdat ik door mijn beide ouders zowel lichamelijk als geestelijk mishandeld ben tot ik het huis uit ging. Het idee alleen al dat D dat ook mee zou moeten maken.

Daarom was ik de laatste tijd zo over mijn toeren omdat mijn eigen gedrag naar haar steeds meer bergafwaarts ging. Ik ben er zo bang voor dat ik mijn ouders achterna ga.

Gelukkig kan ik nu oprecht zeggen dat het ook alweer een paar dagen heel goed met me gaat.. mede doordat D snachts zo goed slaapt en ik meer aan mijn rust toe kom. Ik hoop die stijgende lijn vast te kunnen houden :-)
pi_120261057
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:56 schreef laziness het volgende:
Vroegah toen mijn dreumes nog klein was deed ik haar in de wip stoel in de keuken zo dat ze mij kon zien..

Mijn baby hoeft nog niet te worden geconfronteerd met teleurstellingen, er zijn genoeg later in het leven.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 13 december 2012 @ 11:11:46 #19
244125 laziness
pi_120261095
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:10 schreef bitterend het volgende:

[..]

Vroegah toen mijn dreumes nog klein was deed ik haar in de wip stoel in de keuken zo dat ze mij kon zien..

Mijn baby hoeft nog niet te worden geconfronteerd met teleurstellingen, er zijn genoeg later in het leven.
En toen ze te groot werd om daar rustig een half uur in te blijven zitten?
pi_120261193
Bedoel je met koken? nou als ze rustig speelde in de box was het geen probleem maar zodra ze begon met huilen dan haalde ik haar eruit, eigenlijk begon ik altijd met koken 10 minuten ofzo voor dat mijn man thuis kwam...komt hij thuis dan pakt hij haar gelijk van me over en ga ik door met koken...
Denk dat iedereen dingen in zijn eigen manier doet gewoon of wat bij hun situatie het best past...ik kan echt niet tegen huilen, en ik geloof niet (ik zeg niet dat hier in de topic wel zo is hoor!) dat mijn kind mij manipuleert of dat ik haar verwen zoals er vaak tegen mij wordt gezegd..ze kan echt heel goed zichzelf vermaken en huilt alleen als er wat is (niet lekker, trekt in borst, knuffel enzovoort)
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_120261211
Lisa is ook nietvstil als ze me kan zien in de wipper alleen in de doek k kan amper lope dus zie me niet poetse met lisa in de doek en zeker geen auto uit de sneeuw grave ...
pi_120261218
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:45 schreef Clubsoda het volgende:
Sorry Troeta, vier keer. Uit de bijsluiter van paracetamol:

Borstvoeding
U kunt paracetamol in beperkte mate gebruiken. Dit betekent niet langer dan twee dagen achtereen en niet meer dan vier tabletten (2 gram) per dag. Dit medicijn komt namelijk in de moedermelk terecht, maar is in deze kleine hoeveelheid en gedurende korte tijd veilig voor de baby. Als u paracetamol langer nodig heeft en u wilt borstvoeding geven, overleg dan met uw arts of apotheker.

Ibu mag onbeperkt:

Borstvoeding
Als u dit medicijn in de normale dosering gebruikt, kunt u veilig borstvoeding geven. Het komt slechts in kleine hoeveelheden in de moedermelk terecht. Het wordt al jarenlang gebruikt door vrouwen die borstvoeding geven, zonder nadelige gevolgen voor het kind.

Wat er gebeurt? Geen idee, het gaat waarschijnlijk over in moedermelk, dus krijgt je kind het ook binnen.
Aparte bijsluiter. In de mijne staat max. 6 tabletten per dag, 3-4 uur tussen de dosis en na 14 dagen gebruik naar een arts. Volgens mij kan paracetamol geen kwaad bij zwangerschap en bv, is zowat het enige dat mag. Ik dacht ibuprofen mocht niet, maar dat weet ik niet zeker. Heb ik ook niet in huis.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_120261245
Ik had begrepen dat pcm de voorkeur heeft bij bv over ibu? of was het nou andersom
pi_120261282
Andersom, ibuprofen heeft de voorkeur bij borstvoeding
pi_120261283
Ik kreeg met mijn RSI polsjes ook te horen dat als ik ibu wilde gaan gebruiken ik moest stoppen met de borstvoeding :{
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_120261291
Hier gaat dat niet... als mijn vriend thuiskomt moet hij eerst zijn indrukke kwijt van het werk en gaat dan dus echt niet meteen naar lisa dan word hij alleen maar geirriteerd soms laat ik haar dus gewoon huilen ondanks dat is ze toch gelukkig voor mijn idee
pi_120261351
Dan zet je het eten toch uit of staak je even wat je doet.
Laten huilen is gewoon schadelijk, los van of ze gelukkig zijn of niet.
pi_120261382
Moeilijk hoor Twinkle. Lijkt me dat er veel bovenkomt van je eigen jeugd nu je zelf een dochter hebt. Maar je bent volgens mij heel goed en heel bewust op weg, en het kan heel goed zijn om begeleiding te krijgen, om alles te verwerken wat er vroeger gebeurd is en kijken hoe je het heel anders kan doen met jouw D :*

Tinuviel, het komt van www.apotheek.nl, overkoepelende website van apotheken en in het farmacotherapeutisch kompas staat paracetamol beperkt, ibu onbeperkt. Borstvoeding.com classificeert beide als L1 (veiligst). Tijdens een zwangerschap wordt ibu inderdaad afgeraden.
pi_120261384
Het eerste dat mijn man doet als hij thuis komt is R pakken :D even plat knuffelen! dan komen ze meestal samen in de keuken staan kijken wat ik doe! ze vindt het geweldig vooral de koelkast (kan ze haar reflectie zien) en de pannen (vuur) is ook erg interessant (ooohhh ahhh roepen :D)
pi_120261405
Tussen huilen en wat mopperen zit een groot verschil vind ik...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_120261414
quote:
2s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:21 schreef Pvoesss het volgende:
Er zijn ook wel onderzoeken dat controlled comforting niet schadelijker is dan voortdurend troosten, hoewel dat ging om laten slapen, maar het mechanisme zal wel hetzelfde zijn.
  donderdag 13 december 2012 @ 11:25:20 #32
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_120261445
Ik weet nog dat ze me vorig jaar aan de naproxen en morfine wilden hebben na de ks :'(... Ik heb maar vriendelijk bedankt. Liever met pijn m'n baby zelf kunnen voeden dan residu van die troep in haar lijfje.
  donderdag 13 december 2012 @ 11:25:21 #33
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120261446
Tinu; fijn dat je het idee hebt dat het beter gaat met je rug :*

Mango wat bizar joh.. -O- :o apart he, die praktijken daar. Ik kan me dat ook maar moeilijk voorstellen. Maar de samenleving is daar zo anders, kijk alleen al naar China..

*O* voor goeie nachten!

Skoap lekker lui ochtendje :D Heerlijk is dat om te doen he O+

Twink wat goed om te horen dat het beter met je gaat! :* :D

Als je trouwens twijfelt over wat je wel en niet mag gebruiken tijdens de bv kan je ook LLL bellen, die kunnen daar heel goed antwoord op geven :)

Gisteren terugkomavond van onze Samen Bevallen cursus, zo leuk om alle stellen weer te zien! Alhoewel 1 moeder niet meegekomen was, ze had een koortslip en durfde het niet aan.. heel begrijpelijk maar erg jammer.
Ik dacht van te voren dat ik de meest rare bevalling had gehad, in de zin van anders gelopen dan ik had verwacht. Bleek echt het minst rare geval te zijn uiteindelijk :o 1 stel was ook 2 weken eerder bevallen, maar door zwangerschapsvergiftiging, hadden een vacuum gehad en kindje dronk niet goed, viel te veel af, werd geel etc.. uiteindelijk wel goed gekomen maar veel gedoe in het begin.
Andere stel ging het best snel in het begin maar kreeg met 4cm al persdrang.. bleek een sterrenkijker te zijn, had meconium en moest met een vacuum gehaald worden. Gaf nog steeds bv maar kindje huilde in het begin heel veel, dus eten, uur wakker, half uur slapen en dan weer willen eten.. :o ze zagen er ook erg moe uit en ze twijfelde ook enorm of ze door moest gaan met de bv.
Maar het laatste stel had wel de loterij gewonnen qua anders lopen van de bevalling, en niet in de goede zin.. zij wilden als enigen thuis bevallen, maar het werd ziekenhuis omdat de ontsluiting niet opschoot, bleef ook op 4cm steken en zij had ook al gelijk persdrang.. ontzettend lang weg lopen puffen, inderdaad ook sterrenkijker. Kreeg een ruggenprik maar het schoot nog niet op en de hartslag dipte en viel zelfs af en toe weg :o uiteindelijk werd het een spoedkeizersnede onder algehele narcose omdat de 2e ruggenprik niet goed zat.. Wauw. Echt bizar.
Meest rare vond ik eik nog dat ze erg last van krampjes had, zag ik op de avond en dat beaamden ze ook. Maar; 'het viel wel mee' en 'het is gewoon iets waar ze doorheen moet'. Ik vroeg of ze wel eens fietste met haar beentjes; 'dat doet ze zelf al' en of ze al infacol geprobeerd hadden (werkte voor ons goed); 'wij zijn niet zo van de medicijnen'. Vervolgens kreeg ze een flesje, ik vond het niet zo gek dat ze krampjes had. Bij elke slok ging er een partij lucht mee, niet normaal... pfff. ;( Best sneu. En dat je dan zo hard bent voor je kindje snap ik zelf niet zo goed :@ tuurlijk, ze moeten er doorheen, maar je kan toch proberen het makkelijker te maken voor ze?
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_120261515
DF
Ja zou best kunnen! Voelde me goed na de acupunctuur, en nu nog steeds :)
Hopen dat het de komende tijd zo blijft gaan

Fijn dat hij zich al wat beter lijkt te voelen!

Vreemd advies tally :{
  donderdag 13 december 2012 @ 11:27:29 #35
244125 laziness
pi_120261518
quote:
2s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:21 schreef Pvoesss het volgende:
Maar huilen is toch heel wat anders dan mopperen zoals clubsoda noemde?
pi_120261561
Volgens mij is het gewoon subjectief. De ene vindt dat zijn kind moppert de andere hoort het als huilen...voor de een is mopperen niet erg, voor de andere wel een reden om in te grijpen..
pi_120261662
Ik zie uberhaupt al op tegen koken omdat ik niet zolang kan staan dus nee dan ga ik niet tuseendoor ook nog met haar leuren om dan weer verder te gaan dan huilt ze maar eventjes ik zet haar hooguit over van box naar grond of voor de tv beetje huilen kan geen kwaad ben ik van mening of dat het nu bewezen is of niet. Je doet nu net of je een slechte moeder bent als je je kind laat huilen,,, maar jij geeft altijd zo zwaar je mening dat je het zowat opdringt net als met de bv/kv discussie dat hebben al meer mensen gezegd. Het is niet nodig altijd met het vingertje (in dit geval clubsoda ) te wijzen omdat het niet gaat zoals jij het zou doen.

Bitterend lisa heeft dat hier in de badkamer als mijn vriend haar komt overgeven om te douchen is ze zo geinteresseerd naar de spiegel :) en ze vindhet leuk met de straal te spelen .
pi_120261816
Als Daan alleen wat moppert bij het koken, dan laat ik hem gaan, vaak vind hij dan zelf wel een speeltje. Als hij echt huilt, dan zet ik hem in de tafelstoel bij me. Meestal voer ik hem dan wat rozijntjes (avondeten eet hij dan alsnog prima). Maar het hangt zo van de toon en situatie af.
pi_120261823
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:27 schreef laziness het volgende:

[..]

Maar huilen is toch heel wat anders dan mopperen zoals clubsoda noemde?
Ja daar ben ik het absoluut mee eens maar sam1993 zei dat ze gewoon laat huilen ;)

En ik snap niet dat je doorkookt en gewoon maar laat gaan.
Wat betreft clubsoda als ze af en toe kijkt enzo vind ik het al iets heel anders en zeker alle posts na haar eerste post vind ik het een heel ander verhaal maar die nuance miste ik compleet bij het eerste stuk. Waarbij het voor mij overkwam dat het maar gewoon pech heeft het half uur lang.
pi_120261898
Als ze nou huilen door de honger? Dan vind ik koken functioneler dan troosten, dat laatste lukt dan toch niet..
Bij Daan hoor je het wel, bij Chris vroeger ook. Dan moet er gewoon brandstof in..
pi_120261926
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:31 schreef Sam1993 het volgende:
Ik zie uberhaupt al op tegen koken omdat ik niet zolang kan staan dus nee dan ga ik niet tuseendoor ook nog met haar leuren om dan weer verder te gaan dan huilt ze maar eventjes ik zet haar hooguit over van box naar grond of voor de tv beetje huilen kan geen kwaad ben ik van mening of dat het nu bewezen is of niet. Je doet nu net of je een slechte moeder bent als je je kind laat huilen,,,
Ja dat vind ik inderdaad, ik vind dat dit een grove fout is van een ouder om te doen.
Iedereen zijn eigen keus maar laten huilen snap ik niet.. en dan het ook nog leuren noemen in plaats van troosten :r

Ik zie niet in waarom je een baby zo aan zijn lot overlaat. Er zijn zoveel dingen om te doen. Zet het bij je in de keuken. Doe er iets mee geef het alvast iets te eten als het honger heeft, :Y
pi_120261945
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:39 schreef Deepfreeze het volgende:
Als ze nou huilen door de honger? Dan vind ik koken functioneler dan troosten, dat laatste lukt dan toch niet..
Bij Daan hoor je het wel, bij Chris vroeger ook. Dan moet er gewoon brandstof in..
Dan vind ik eten geven functioneler dan laten huilen. :Y
En dat kan overal desnoods tijdens het koken. :Y
pi_120261972
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:28 schreef bitterend het volgende:
Volgens mij is het gewoon subjectief. De ene vindt dat zijn kind moppert de andere hoort het als huilen...voor de een is mopperen niet erg, voor de andere wel een reden om in te grijpen..
Dat inderdaad. Iedereen doet het op zijn eigen beste manier.

En voor mijn M. hoort het mopperen er gewoon bij voor zijn middagslaapje, ook alleen dat slaapje geen idee waarom, alsof de rest van de wereld nog te leuk is om in te slapen maar het moet toch. Oppakken helpt helemaal niet, hij is gewoon boos. Als het te lang duurt wiebel ik soms nog even met de wandelwagen (ja daar slaapt hij in overdag ook onverantwoord natuurlijk :+ - meneer weigert boven te slapen als wij daar niet ook zijn) en dan issie zo aan het slapen.

Tijdens zijn huilmoment 's avonds (ook geen idee waarom dat altijd zo stipt op hetzelfde tijdstip is) slaapt hij wel bij één van ons op de armen omdat dan echt niks anders helpt. En dan 's nachts slaapt ie gewoon zonder huilen in zijn eigen bed, snap er niks van, maar vind het een prima verdeling :)
pi_120261987
quote:
2s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:36 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ja daar ben ik het absoluut mee eens maar sam1993 zei dat ze gewoon laat huilen ;)

En ik snap niet dat je doorkookt en gewoon maar laat gaan.
Wat betreft clubsoda als ze af en toe kijkt enzo vind ik het al iets heel anders en zeker alle posts na haar eerste post vind ik het een heel ander verhaal maar die nuance miste ik compleet bij het eerste stuk. Waarbij het voor mij overkwam dat het maar gewoon pech heeft het half uur lang.
Maar dan is het misschien nuttig om me eerst naar de nuance te vragen in plaats van vooringenomen te denken dat ik mijn kind aan zijn lot over laat. Ik wil namelijk van harte iets uitleggen als iemand vraagtekens zet bij hoe ik dingen aanpak, en zoals ik zei, ik leer daar ook vaak weer wat van. Jij voedt heel anders op dan ik, en hoewel jouw stijl nooit de mijne zal worden, vind ik het wel interessant om er elementen uit over te nemen. Mijn kind heeft nooit 'gewoon pech', ik hou van hem en wil hem gelukkig maken. Maar in mijn optiek is het uit de weg gaan van iedere vorm van frustratie daar geen voorwaarde voor (dat is mijn eigen leidraad, niet dat ik zeg dat iemand dat hier wel doet).

Sam, kan ze in de wipper of kinderstoel? M vindt het bij het koken ook fijn om in zijn stoel te zitten, op mijn hoogte en dan een beetje te spelen of vast een soepstengel te eten. Je zou bijvoorbeeld ook sommige dingen (spruitjes schoonmaken, boontjes doppen, aardappels schillen dat soort zaken), zittend op de grond kunnen doen in de woonkamer. Dan heeft jou lijf wat rust en kan ze 'meehelpen'. M vindt dat heel leuk, spruitjes in en uit de pan en ermee door de kamer rollen.
pi_120262036
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:42 schreef Clubsoda het volgende:

Maar dan is het misschien nuttig om me eerst naar de nuance te vragen in plaats van vooringenomen te denken dat ik mijn kind aan zijn lot over laat.
Daar heb je gelijk in :Y maar je gaf zo stellig aan dat je het wel eens was met coco dat ik nu nogsteeds niet snap dat je dat er bij zet maar zelf het zo anders doet. :@
pi_120262187
quote:
2s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:44 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in :Y maar je gaf zo stellig aan dat je het wel eens was met coco dat ik nu nogsteeds niet snap dat je dat er bij zet maar zelf het zo anders doet. :@
Ik vond coco anders ook best genuanceerd klinken.
pi_120262214
quote:
2s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:44 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Oh, ok. Nou ja, wat ik bij Coco herken is dat ik wel ontspannen blijft bij zo'n situatie. Ik herken niet dat ik bijkans mee moet huilen als M moppert, of huilt bij het inslapen. En dat de dingen die ik moet doen soms kortdurend voorgaan boven wat M het liefste zou willen (dat is namelijk kruipen, kruipen, kruipen ;) ). En dat ik er geen moeite mee heb om de zorg voor mijn kind over te laten aan zijn vader, opa's of oma's en kinderdagverblijfleidsters.
pi_120262292
Kijk dat snap ik maar door jouw verhaal en de auto en de verwijzing naar coco kreeg ik een totaal ander beeld. Ik dacht dat je dit deed omdat het je niet uitmaakte als het wel zo deed alsof het jammer dan is dat je de auto moet doen en het maar een half uur is. :)

quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:58 schreef Cocotrimonium het volgende:
Als ze huilt/miemelt zonder duidelijk aanwijsbare reden, en ik moet nog douchen/eten/..., dan ga ik eerst gewoon douchen/eten/etc.
  donderdag 13 december 2012 @ 11:52:06 #49
244125 laziness
pi_120262311
Maar coco zei ook dat als haar meisje huilt ze gewoon gaat eten en douchen als er niks aan de hand kan zijn.
Dat is toch wel anders. Huilen is de enige manier van communiceren bij zo'n kleintje dus omdat jij niet kan bedenken wat er is betekent het niet dat er ook niks is.
Ik zou het dan niet laten liggen huilen en mijn eigen dingen gaan doen. Juist als je kleintje zo makkelijk is zou je daar toch op een ander moment als baby weer rustig is de tijd voor moeten hebben en is er nu dus juist wel iets waarom ze je aandacht nodig heeft en dat is dan misschien wellicht gewoon bij mama zijn.
pi_120262345
Soepstengel etc mag ze niet ze eet wat dat betreft alleen flesjes of boontjes/worteltjes maja die moeten wel gemaakt worden. Wanneer ik aan het koken ben etc met mijn zere rug noem ik dat leuren ja ze wor toch pas stil als ik met haar ga zitten n spelen primamaarniet tijdens het koken.

Pvoes als jegoed gelezen hebt gaik ook af en toe kijken bij haar met inslape etc daarbij kan ze mij en ik haar vanuit de box zien en gewoon huilen /jengelen vind ik niet erg en vind dan ook niet dat je en slechte moeder bent. Heb zelf ook gezecht dat ik haar niet laat krijsen en verplaats tussen box wipper etc en je kunt daar van vinden wat je wilt maar je trekt veel te snel je conclusie

Clubsoda aardappels schille etcn doe ik al waar lisa bij is het gaat pas fout wanneer ik in de keuken blijf omdat het nog ma n kwartier etc hoeft en ik niet wil dat het aanbrand :)
pi_120262469
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:52 schreef laziness het volgende:
Maar coco zei ook dat als haar meisje huilt ze gewoon gaat eten en douchen als er niks aan de hand kan zijn.
Dat is toch wel anders. Huilen is de enige manier van communiceren bij zo'n kleintje dus omdat jij niet kan bedenken wat er is betekent het niet dat er ook niks is.
Ik zou het dan niet laten liggen huilen en mijn eigen dingen gaan doen. Juist als je kleintje zo makkelijk is zou je daar toch op een ander moment als baby weer rustig is de tijd voor moeten hebben en is er nu dus juist wel iets waarom ze je aandacht nodig heeft en dat is dan misschien wellicht gewoon bij mama zijn.
Ik kan niet eens rustig eten als mijn kind huilt
pi_120262476
quote:
2s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:51 schreef Pvoesss het volgende:
Kijk dat snap ik maar door jouw verhaal en de auto en de verwijzing naar coco kreeg ik een totaal ander beeld. Ik dacht dat je dit deed omdat het je niet uitmaakte als het wel zo deed alsof het jammer dan is dat je de auto moet doen en het maar een half uur is. :)

[..]

Misverstand dan :)

Sam, een rijstwafel mag ze bijvoorbeeld al wel toch? Of een broodkorstje om op te sabbelen? Het is ook erg lastig als je lijf niet meewerkt en dan is etenstijd ook nog zo hectisch vaak.
pi_120262628
Ze heft koemelk allergie dus zoveel mag of wil ze nog niet heel veel andere dingen is z ookallergisch voor zoals appels bloemkool etc... maakt ook allemaal niet uit maar om jenounzo op tefokke omdat je baby jengelt huilt vind ik zwaar overdreven van pvoes

Als ik echt zon slechte moeder was had ik denafgelope week ook geen 2 nachtvoedingen per dag gegeven en haar maar laten huilen omdat het me niet interesseerd tuurlijk doet het me datmaar soms moet ik aan mezelf en me rug denken om nog met haar te kunn spelen wandelen etc. Alles wat kan metmijn vriend doeik met hem maar ik heb nou eenmaal een vriend die je niet zomaar een baby in de handen kan duwen van zoek het maar uit hem moet ik ook sturen en soms heb ik daar de energie niet meer voor en laat ik haar huilen jengelen hoe je het ook wil noeme...

[ Bericht 28% gewijzigd door Sam1993 op 13-12-2012 12:06:51 ]
pi_120262648
Ik vind het persoonlijk super moeilijk als S al miept, dan kijk ik wat er anders kan en hoe ik haar tevreden kan stellen. Soms denk ik gewen ik haar?..
Gister eventjes laten miepen in de box (niet huilen) want ze wilde niet slapen en vanwege de drukke dag moet ze ook haar ei kwijt.. Dacht ik
Na een paar min controleer ik toch weer wat er dan is, en ze had gepoept :')
Waardoor mijn gevoel steeds bevestigd wordt.. S miept nooit zomaar, laat staan huilen.
Bij beide ga ik gelijk kijken. S huilt bijna nooit, en als ze huilt troost ik dr altijd.

Gisternacht leek het wel op 'drammen' weet even geen ander woord om het uit te leggen, ze wilde perse borst maar trok er aan en het deed me echt zeer. Was er even klaar mee. Ook laten mopperen maar ik lag naast haar & door aaien en knuffelen werd ze weer een happy baby die lekker ging slapen

Ik vind dat zoveel fijner dan laten huilen, overstuur, overgeven, rotgevoel bij baby & mij.

Er is 1 persoon bij wie ze lange tijd achter elkaar huilt ( diegene heeft een paar x opgepast ) en diegene liet haar huilen, legde haar weg(alleen). S was ontroostbaar, heeft beide keren anderhalfuur!!! Gehuild
Echt mijn hart breekt als ik terug kom en dat hoor

& douchen doe ik als mijn vriend of iemand anders bij S is, of ik zet haar in de Tafelstoel boven.
pi_120262713
Oh O+ en als mijn vriend kookt zet hij S in de Tafelstoel of kinderwagen en vermaakt haar door te praten,zingen gek doen etc O+

Als ik alleen ben dan zet ik haar ook in de Tafelstoel of zorg dat ze zich vermaakt in de box, van te voren borst wil ook wel helpen :+
pi_120262876
Vind het super dat mensen dat zo kunnen ... maar als je dat niet kan of wil ben je niet meteen slecht bezig ik zet lisa met het stofzuige ookmiddein de kamer in dr stoel dan word ze na 5 min boos... nou laat maar even mopperen ik ga wel naar haar toe als ik klaar ben
pi_120263003
Zoe ik heb het je al gezegd maar vind het echt super hoe jij met alles omgaat en hoe je je gevoel volgd O+ met de pijn en alles, en niet altijd begrip vanuit je omgeving! dikke pluim voor jou meid ^O^

ok nu ga ik weg want ik heb geen eens een baby :@
pi_120263317
Ik laat ook niet huilen, ik kan het gewoon niet. Maar het lijkt de nieuwe trend te worden hier dat het normaal is..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_120263367
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:00 schreef Sam1993 het volgende:
Ze heft koemelk allergie dus zoveel mag of wil ze nog niet heel veel andere dingen is z ookallergisch voor zoals appels bloemkool etc... maakt ook allemaal niet uit maar om jenounzo op tefokke omdat je baby jengelt huilt vind ik zwaar overdreven van pvoes

Als ik echt zon slechte moeder was had ik denafgelope week ook geen 2 nachtvoedingen per dag gegeven en haar maar laten huilen omdat het me niet interesseerd tuurlijk doet het me datmaar soms moet ik aan mezelf en me rug denken om nog met haar te kunn spelen wandelen etc. Alles wat kan metmijn vriend doeik met hem maar ik heb nou eenmaal een vriend die je niet zomaar een baby in de handen kan duwen van zoek het maar uit hem moet ik ook sturen en soms heb ik daar de energie niet meer voor en laat ik haar huilen jengelen hoe je het ook wil noeme...
Ja en dat vind ik slecht ik had die vriend ook niet ik was alleenstaand met 2 kinderen.
Ik kreeg het ook voor elkaar om ze niet te laten huilen. Ik vind dat slecht ik vind het fout ik zou het niet doen.

Heb jij even geluk dat ik totaal geen invloed heb op jouw leven en jouw keuzes.
Net als dat jij in mijn optiek een foute mening hebt kan ik die toch ook in jouw optiek hebben.
Ik vind laten huilen fout en slecht en zal dit dus niet doen. Jij mag helemaal zelf weten wat je doet.

Maar voor alles is een oplossing.. Als je last hebt van je rug en je niet wilt leuren zoals jij dat noemt zet je het met kinderwagen en al in de keuken bijvoorbeeld. Of met stoel of met whatever.
En ja als je dan kookt en het staat bij je en het is mopperig dan is dat zo.

Kan je een slokje melk geven, een tussendoortje een wortel, liedjes zingen, gekke bekken trekken helpen koken.. Helpen afdrogen, je kan vertellen wat je doet en vragen stellen, aandacht geven.
  donderdag 13 december 2012 @ 12:33:08 #60
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_120263595
Hmz, Pvoess....Spreek je jouw kind ook aan met 'het' ?

En sorry hoor, maar een baby krijgt er echt niks van als ie even huilt.

Gelijk dat overdreven gezeik :r
pi_120263802
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:14 schreef bitterend het volgende:
Zoe ik heb het je al gezegd maar vind het echt super hoe jij met alles omgaat en hoe je je gevoel volgd O+ met de pijn en alles, en niet altijd begrip vanuit je omgeving! dikke pluim voor jou meid ^O^

ok nu ga ik weg want ik heb geen eens een baby :@
Das lief O+ dankjewel
pi_120263826
Ja mijn kind is een het. O+

Hier kan je het goed zien aan hem.
Van binnen een jongen van buiten een meisje :+

En er is zeker wel bewezen dat huilen een schadelijk effect heeft. Dus de sorry hoor maar een baby krijgt er echt niks van als ie even huit..dat is precies hetzelfde als een paar glaasjes wijn zijn heus niet schadelijk voor mijn foetus .. Of ik kan beter 3 sigaretjes roken dan geen want de stress van het stopen is al zwaar genoeg :')

[ Bericht 20% gewijzigd door Pvoesss op 13-12-2012 12:48:14 ]
pi_120264169
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:20 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Natuurlijk ga ik geen situaties opzoeken om hem aan teleurstellingen te laten wennen, maar als het zo loopt, dan vind ik dat dus niet bijzonder moeilijk. En ik denk dat het in één-ouder-gezinnen nu eenmaal sneller "soms niet anders kan", net als er voor kinderen met broertjes en zusje ook vaker zal gebeuren dat een kind niet direct de aandacht krijgt die het vraagt dan bij een enig kind. En als M (mijn M ;) ) in de box moeten zitten omdat ik bezig ben krijgt hij ook een knuffel, en ik leg ook uit dat het even niet anders kan omdat mama even wat dingen af moet maken. En ik bied hem verschillende speelgoedjes aan. Ik ga echt niet aan zijn teleurstellingen voorbij :N
In mijn post probeerde ik het verschil tussen jou en Coco duidelijk te maken, maar dat was misschien niet direct duidelijk. Als het anders kan, zoals bij Coco, dan zou ik er niet voor kiezen om m'n kindje te laten huilen. Jij hebt het volgens mij over heel andere situaties, waarbij je ook nog eens steeds gaat kijken en aandacht geeft. Teleurstellen als het niet anders kan/ mag vind ik heel wat anders dan wat Coco beschreef. :?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_120264400
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:49 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Oh, ok. Nou ja, wat ik bij Coco herken is dat ik wel ontspannen blijft bij zo'n situatie.
Dat blijf ik ook altijd wel, maar ik probeer wel M. te troosten door hem dan bijvoorbeeld bij m'n bezigheden te betrekken of hem iets te doen te geven. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_120264417
Leuke 'het'kindje pvoess

Hmm Coco heeft niet meer gereageerd, ik had het meer gelezen als 'miepen/mopperen' iedereen verstaat missch weer iets anders onder huilen.
Misschien verstandig om op Coco haar reactie te wachten wat ze bedoelde
pi_120264443
Tinu
Had je post niet gezien, hij komt zaterdagochtend weer terug

Hoe gaat het nu met je rugpijn?

*O* S tijgert en rolt de hele kamer door :D
pi_120264640
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:52 schreef Soempie het volgende:

[..]

In mijn post probeerde ik het verschil tussen jou en Coco duidelijk te maken, maar dat was misschien niet direct duidelijk. Als het anders kan, zoals bij Coco, dan zou ik er niet voor kiezen om m'n kindje te laten huilen. Jij hebt het volgens mij over heel andere situaties, waarbij je ook nog eens steeds gaat kijken en aandacht geeft. Teleurstellen als het niet anders kan/ mag vind ik heel wat anders dan wat Coco beschreef. :?
Misschien is het ook wel wat anders, my bad dan. Hm, ik reageerde vooral omdat ik af en toe dingen die lees die ik niet zo herken. Dat je mee moet huilen met je kind bijvoorbeeld, of dat mensen heel veel moeite hebben hun kind voor het eerst naar het kinderdagverblijf te laten gaan. Dat is niet verkeerd ofzo, ik herken het gewoon niet. Mijn attitude is denk ik vaak anders, en in zekere zin vergelijkbaarder met die van Coco (ontspannen bij verdriet, kind uit handen durven geven). Daar probeerde ik op te reageren, maar dat deed ik dan duidelijk te ongenuanceerd. Nou ja, mijn visie is nu wel duidelijk geloof ik ;)

En ik vind het algemeen jammer dat er soms zo zwart-wit gedacht wordt. Dat je kind niet uit bed haalt als het niet kan slapen en aan controlled comforting doet direct gelijk staat aan 'laten huilen'. Dat is gewoon niet hetzelfde.
pi_120264655
Denk ik ook Zoë. :Y En wat goed van S! *O*

Naar het cb geweest. Propjestest gehad inderdaad en voor beide handjes geslaagd. M. loopt wat voor in de motorische en cognitieve ontwikkeling wat natuurlijk wel weer leuk is om te horen. Eerste prik ging prima (tijdens het aanwijzen van plaatjes in een boekje, goede afleiding), maar bij de tweede was het toch brullen. Het was ook zo weer over, gelukkig.

Heb een folder meegenomen voor koffiemiddagen voor ouders met hun kindjes. Leek me wel erg leuk. Er was hier toch nog iemand die ook naar zulke ochtenden- middagen ging?
pi_120264749
Clubsoda ik vond je helemaal niet ongenuanceerd en vind het zelfs knap hoe genuanceerd jij blijft na die ongenuanceerde reactie ;)
pi_120264842
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:07 schreef Soempie het volgende:

Naar het cb geweest. Propjestest gehad inderdaad en voor beide handjes geslaagd. M. loopt wat voor in de motorische en cognitieve ontwikkeling wat natuurlijk wel weer leuk is om te horen. Eerste prik ging prima (tijdens het aanwijzen van plaatjes in een boekje, goede afleiding), maar bij de tweede was het toch brullen. Het was ook zo weer over, gelukkig.

Heb een folder meegenomen voor koffiemiddagen voor ouders met hun kindjes. Leek me wel erg leuk. Er was hier toch nog iemand die ook naar zulke ochtenden- middagen ging?
Op Fok! noemen we dat gewoon Breda-meets B-)
Oh, en tof dat het weer goed ging bij het cb :D.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_120264876
Zo, hebben alle ontaarde moeders zich nu terdege verantwoord?
pi_120265081
Luuk heeft zijn dag niet. Ik denk dat ie last heeft van krampjes. Hij laat enorm veel scheten. Vannacht was het ook al drama. Uiteindelijk heeft ie tegen mij aan wel wat geslapen. Ik werd alleen zo verkrampt wakker.
*poef* nu is het weg
  donderdag 13 december 2012 @ 13:21:56 #73
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120265105
Omg pvoesss , respect voor anderen zit niet in jou woordenboek wel?

Dat jij je kinderen op die manier op voed prima , maar respect voor een ander moet er ook zijn, maar zodra iemand het anders doet fakkel je diegene af.. :{w
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_120265212
Dat vind ik dus ook ze doet net alsof het enige wat goed is haar manier is

Maargoed ieder zn eige ding maar ze krijgt echt geen hersenbeschadiging of persoonsprobleem omdat ze af en toe heeft moeten huilen
pi_120265278
Kj, hopelijk gaat het snel wat beter met hem Lisa heeft dat ook veel , vaak zit ze dan verstopt de thetmometer wil wel s helpen het wat los te krijgen poept hij wel goed?
pi_120265343
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:07 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Misschien is het ook wel wat anders, my bad dan. Hm, ik reageerde vooral omdat ik af en toe dingen die lees die ik niet zo herken. Dat je mee moet huilen met je kind bijvoorbeeld, of dat mensen heel veel moeite hebben hun kind voor het eerst naar het kinderdagverblijf te laten gaan. Dat is niet verkeerd ofzo, ik herken het gewoon niet. Mijn attitude is denk ik vaak anders, en in zekere zin vergelijkbaarder met die van Coco (ontspannen bij verdriet, kind uit handen durven geven). Daar probeerde ik op te reageren, maar dat deed ik dan duidelijk te ongenuanceerd. Nou ja, mijn visie is nu wel duidelijk geloof ik ;)

En ik vind het algemeen jammer dat er soms zo zwart-wit gedacht wordt. Dat je kind niet uit bed haalt als het niet kan slapen en aan controlled comforting doet direct gelijk staat aan 'laten huilen'. Dat is gewoon niet hetzelfde.
Ik ben het helemaal met je eens, het is niet zo zwart-wit.

Er zijn trouwens ook ouders die wel hun baby lang laten huilen en dat zou ik afraden (net als Pvoesss), maar ik kan me ook dan situaties voorstellen dat het juist beter is om je om te draaien en zelf even uit de situatie weg te gaan. Bijvoorbeeld om te voorkomen dat je als ouder je geduld verliest.

quote:
13s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:15 schreef Mangostine het volgende:
:D

Ik moet wel zeggen dat ik zulke discussies vaak wel interessant vind en soms is het ook nog eens leerzaam. Maar dan op een rustige manier, zonder direct met allemaal oordelen klaar te staan.
pi_120265404
Hij poept enorm goed. Elke luier is het raak. Ook gewoon de bv poep kleur.
*poef* nu is het weg
pi_120265410
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:07 schreef Soempie het volgende:

Fijn, goedgekeurd!

Ik ga al jaren koffiedrinken hier in de wijk, sinds chris 2 is, en hij is nu 5..
Kruipgroep noemden ze het toen, nu netjes " ontmoetingroep- gezond opgroeien". Het is echt gezellige groep, met een paar stuks meubilair (ikke dus) en wat moeders die minder regelmatig komen. We doen soms een opvoed thema, soms koken we samen, soms knutselen of wandelen we een rondje, en soms is het gewoon 2 uur kletsen.
Soms vraag ik advies over dingen, en soms kan ik juist advies geven.
Dus ik zou het gewoon proberen. Je kunt er ook nog wat vriendinnen uit de wijk opduikelen.
pi_120265424
Kaatje: wat vervelend. Ja slapen met een kleintje is heerlijk maar je bent de volgende ochtend net een strijkplank :')

Wat een discussie hier.. :P was alleen maar even kaas halen, krijgen we dit ;)

Tijdens C haar middagslaapje snij/schil/etc alles en zet het klaar. Dus tijdens het koken kan ik aandacht geven als het nodig is.
pi_120265488
quote:
2s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:40 schreef Pvoesss het volgende:
Ja mijn kind is een het. O+

[ afbeelding ]

Van binnen een jongen van buiten een meisje :+

hmmm, misschien toch maar eens laten huilen _O-
pi_120265499
Grapje he....ik laat ook niet huilen
pi_120265531
Oh en Nena kan rollen, en ze had geen last van d'r prikjes. Ik praat te weinig over d'r...gaat gewoon goed.
  donderdag 13 december 2012 @ 13:33:06 #83
244125 laziness
pi_120265553
quote:
13s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:15 schreef Mangostine het volgende:
De toon was vreselijk onaardig maar ik denk dat er niks mis is met verschillende inzichten.
Als iemand denkt dat huilen echt geen kwaad kan en er zijn onderzoeken dat dit wel zo is en kan dat toch best aangehaald worden?

Maar onderzoeken aanhalen die haaks staan op de meningen hier wordt vaak niet zo op prijs gesteld.
Was dat niet de reden dat Soempie er een tijdje genoeg van had? Dat men al die linkjes naar onderzoeken maar irritant vond?

Ik ben zelf ook meer van de pragmatische kant maar leer een hele hoop van de moeders die veel lezen en research doen. Ik doe er mijn voordeel mee en haal er uit waar ik wat mee kan. En pas ook mijn inzichten aan.
pi_120265582
Oh, ja. Ik was duidelijk nog niet helemaal bijgelezen :+

quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:00 schreef Zoë23 het volgende:
Hmm Coco heeft niet meer gereageerd, ik had het meer gelezen als 'miepen/mopperen' iedereen verstaat missch weer iets anders onder huilen.
Misschien verstandig om op Coco haar reactie te wachten wat ze bedoelde
Dit dus :Y

Heel simpel gezegd werkt het zo:

Saartje ligt in bed en begint met wat huilen/miemelen. Dan wacht ik af of ze weer gaat slapen, of dat het doorzet. Ik sta in ieder geval niet meteen per direct naast haar bedje. En als ik weet dat het rond haar etenstijd is, dan ga ik alvast een flesje maken zodat dat klaarstaat als ze écht wakker wordt, want dat laat dan meestal niet lang op zich wachten. En dan gaat ze wél echt krijsen :+

Slaapt ze niet gewoon door (en is het geen honger) dan krijgt ze een schone luier, kijk ik of ze het niet te warm/te koud heeft, en/of pak ik haar bij me. Want ze kan ook gewoon lekker wakker zijn en aandacht willen O+ Zou zelf ook niet de hele tijd alleen in mijn bed willen liggen ;)

Soms is het omgekeerde volgorde. Dan heeft ze haar fles gehad, schone luier, heb ik met haar 'gespeeld' en dán begint ze met huilen. Als even troosten niet werkt, leg ik haar in bedje. Zeker als ze weg aan het kijken is. Meestal valt ze dan binnen een paar minuten in slaap.

Ze kan overigens ook heel hard krijsen. Dus écht huilen-huilen. Oorverdovend. Met traantjes en al. Dat doet ze als het maken van de fles te lang duurt naar haar zin, of als het verschonen te lang duurt, of als het aan-/omkleden te lang duurt. Dat vindt ze niet leuk en laat ze merken ook. In dat soort gevallen ben ik absoluut niet onder de indruk van haar gekrijs. Vind het jammer voor haar dat ze niet gewoon snapt dat ik al bezig ben voor haar, maar ik blijf er wel relaxed onder. Laatst begon ze redelijk hard te huilen toen ik met haar in de supermarkt was (eigenlijk was het nog geen 'tijd' voor haar eten, maar ze was duidelijk hongerig. Ja, dan ga ik geen tijd rekken en zsm naar huis, maar ik voel me dan niet opgelaten. En mijn moederhart breekt niet omdat Saartje even moet wachten op haar eten.

En als ze zich net in slaap aan het 'huilen' is, dan ga ik gerust even snel douchen. Met de babyfoon buiten de douche zodat ik haar wel in de gaten kan houden.

Als ze écht huilt-huilt, dan ga ik uiteraard niet lekker relaxed douchen (!). Maar ik sta ook echt niet bij ieder miemeltje of kort huiltje naast haar bed. En soms zijn er ook gewoon dingen die ik moet doen. Dat valt dan misschien net samen met een mopper/huilmomentje van Saartje. Ja, dan zal ze toch eventjes moeten wachten. Maar ik laat haar heus niet jankend aan haar lot over...

quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:33 schreef PureEvil het volgende:
En sorry hoor, maar een baby krijgt er echt niks van als ie even huilt.

Gelijk dat overdreven gezeik :r
En dit.
pi_120265677
Nou pvoesss, kom er maar in.
pi_120265877
:') Weetje ik had al aangegeven tegen clubsoda dat ik het ook anders had kunnen brengen.
Beetje jammer dat de rest wel op dezelfde manier verder gaat.

Want wat maakt mijn mening dan overdreven gezeik :r , zeker als het uit vele wetenschappelijke onderzoeken wel bewezen is dat het schadelijk is. Daarmee fakkelen jullie mijn manier toch net zo hard af.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:31 schreef Troeta het volgende:

hmmm, misschien toch maar eens laten huilen _O-
:D True
  donderdag 13 december 2012 @ 13:45:13 #87
244125 laziness
pi_120265996
Het blijft een discussieforum en je schrijft hier toch niet alleen om te dagboeken? Want daar is het topic oorspronkelijk niet voor bedoeld uiteindelijk.
Je schrijft hier om verschillende dingen te kunnen feedbacken met mensen. Sommigen doen het compleet anders dan dat jij doet maar i.p.v. het af te doen als overdreven gezeik kan je ook eens kijken of er onderdelen inzitten waar je toch wat mee kan.
Er is ook een middenweg i.p.v. enkel twee compleet uitersten.
pi_120266008
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:33 schreef laziness het volgende:

[..]

De toon was vreselijk onaardig maar ik denk dat er niks mis is met verschillende inzichten.
Als iemand denkt dat huilen echt geen kwaad kan en er zijn onderzoeken dat dit wel zo is en kan dat toch best aangehaald worden?

Maar onderzoeken aanhalen die haaks staan op de meningen hier wordt vaak niet zo op prijs gesteld.
Was dat niet de reden dat Soempie er een tijdje genoeg van had? Dat men al die linkjes naar onderzoeken maar irritant vond?

Ik ben zelf ook meer van de pragmatische kant maar leer een hele hoop van de moeders die veel lezen en research doen. Ik doe er mijn voordeel mee en haal er uit waar ik wat mee kan. En pas ook mijn inzichten aan.
Mooi gezegd.

Houden jullie er ook rekening mee dat je een internetpost ook kunt interpreteren op manieren zoals die niet zijn bedoeld? Niet om een of ander, het blijft een forum. Meningen verspreiden blijft vrij common op het internet.
pi_120266031
Pvoes, misschien moet je eens zo'n onderzoek opsnorren over het geven van waardevolle feedback, en manieren om dat te doen.
pi_120266125
Kuuks, we kunnen best wel een keer meeten! Lijkt me ook wel leuk om in de lente een keer naar Wolfshaar of bijvoorbeeld het park te gaan samen?

Deepfreeze, klinkt wel erg leuk zo'n groep. Ik ga zo even kijken of ik wat meer informatie kan krijgen over wat ze hier doen.

Laziness, wat kun je het goed verwoorden. Ik ben het helemaal met je eens. ^O^
pi_120266144
Ik zou overigens best wel eens een linkje/linkjes willen naar onderzoeken over (laten) huilen. Niet dat ik mijn kind zomaar laat janken dus, maar ik ben wel geïnteresseerd in echte/serieuze onderzoeken, zeg maar. I
pi_120266161
Ja, tof. Moeten we een keer doen Soemp. En dan ook doen hè :7.
pi_120266216
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:46 schreef Mangostine het volgende:
Pvoes, misschien moet je eens zo'n onderzoek opsnorren over het geven van waardevolle feedback, en manieren om dat te doen.
Weetje dit vind ik dan weer lullig. Ik heb al meerdere keren aan gegeven dat ik fout reageerde.
Wat je nu doet is gewoon bewust weer lullig en provoceren terwijl ik allang aan heb gegeven dat ik het anders had kunnen doen.
pi_120266226
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:49 schreef Kuukske het volgende:
Ja, tof. Moeten we een keer doen Soemp. En dan ook doen hè :7.
Doen we. :Y
pi_120266276
Heb ik al gezegd dat Saartje écht lacht tegenwoordig! :D Ze lacht naar me O+ *; Breeduit O+

Als ik het probeer te filmen dan kijkt ze alleen maar met grote ogen naar mijn telefoon die ik op haar richt, dus ik kan het niet vastleggen :') Maar ik vind dat lachen wel echt geweldig O+ O+
pi_120266281
quote:
2s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:51 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Weetje dit vind ik dan weer lullig. Ik heb al meerdere keren aan gegeven dat ik fout reageerde.
Wat je nu doet is gewoon bewust weer lullig en provoceren terwijl ik allang aan heb gegeven dat ik het anders had kunnen doen.
ja weet je, ik maak jou nu een tijdje mee op dit forum en in dit topic, vergeef me als ik het beeld heb gekregen dat jij er toch moeite mee hebt om normaal te reageren.
  donderdag 13 december 2012 @ 13:54:28 #97
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_120266316
Pvoesss de manier waarop jij je discussies aan gaat is gewoon niet ok, je walst , bent bot en laat geen ruimte voor andere hun mening, dat getuigt van weinig respect .. Ja er is onderzoek geweest en Ik Ben ook niet voor laten huilen, maar huilen is ook weer subjectief.. Is mopperen huilen? is het pas met tranen huilen? En soms staan mensen en hun ideeen zo ver af van wat jij als ouder/persoon voor staat.. Dring dan niet je mening op koste wat kost..

Leven en laten leven :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_120266331
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:53 schreef Cocotrimonium het volgende:
Heb ik al gezegd dat Saartje écht lacht tegenwoordig! :D Ze lacht naar me O+ *; Breeduit O+

Als ik het probeer te filmen dan kijkt ze alleen maar met grote ogen naar mijn telefoon die ik op haar richt, dus ik kan het niet vastleggen :') Maar ik vind dat lachen wel echt geweldig O+ O+
Gaaf is dat hè O+
Omg de eerste keer dat Max echt naar mijn man lachte... Zat ik ernaast te grienen :D :'(
pi_120266336
Kerstmis! Vrede op aard! Vrede op Fok!
  donderdag 13 december 2012 @ 13:56:42 #100
244125 laziness
pi_120266386
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:54 schreef _evenstar_ het volgende:
Pvoesss de manier waarop jij je discussies aan gaat is gewoon niet ok, je walst , bent bot en laat geen ruimte voor andere hun mening, dat getuigt van weinig respect .. Ja er is onderzoek geweest en Ik Ben ook niet voor laten huilen, maar huilen is ook weer subjectief.. Is mopperen huilen? is het pas met tranen huilen? En soms staan mensen en hun ideeen zo ver af van wat jij als ouder/persoon voor staat.. Dring dan niet je mening op koste wat kost..

Leven en laten leven :)
Desondanks kan het op een nette manier geen kwaad om ook andere inzichten te tonen.
Men schrijft hier op fok omdat ze zich er toch druk genoeg om maken.
Als het iedereen hier werkelijk niks kon schelen wat een ander denkt en voor inzichten heeft zaten ze hier niet.
Voor dagboeken moet je op babybytes/brabbel (wat is het?) zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')