Dat laatste klopt niet.quote:Op donderdag 13 december 2012 09:58 schreef Deetch het volgende:
Na 8 jaar geen recht meer op lenen, geen recht meer op OV en minimaal dubbel collegegeld betalen (instituoneel bladibla)
8 Jaar bezig met je opleiding? Hoe oud ben je dan onderhand wel niet?quote:Op donderdag 13 december 2012 09:52 schreef Surreous het volgende:
Ja, ik heb het zo ver geschopt; ik ben 8e jaars bachelor student. Ben nu bijna klaar met mijn studie, maar heb wat vragen over ons altijd veranderende studiesysteem, waardoor ik het uiteindelijk niet altijd meer snap. Dus, komen ze:
- Heb je als 8e jaars student nog recht op OV? Ik dacht van niet, maar nu las ik ergens dat het wel zo kan zijn (ik ga er vanuit dat ik nog een Msc ga doen, dus tel die jaren er gerust bij op)
- Wat bedoelen ze met institutioneel collegegeld? Dat schijn je na je 30e te moeten betalen
- Klopt het dat je pas 2 jaar na je studie hoeft te beginnen met terugbetalen?
- Wat als je binnen die 2 jaar weer begint met een master. Dan hoef je toch nog niet terug te betalen onder je studie? Duurt het daarna weer 2 jaar, of de tijd die er overgebleven is?
Antwoorden worden erg op prijs gesteld, ik heb deze vragen al lang. Als het kan, kun je een link met je bron sturen (als je die hebt gebruikt). Ik hoor veel verschillende antwoorden gehoord van mensen op al deze vragen, maar wil wel eens weten hoe het echt zit.
Thanks!
met een bacheloropleiding hè, die duren normaal 4 jaarquote:Op donderdag 13 december 2012 10:01 schreef GroningseGast het volgende:
[..]
8 Jaar bezig met je opleiding? Hoe oud ben je dan onderhand wel niet?
Vanaf 1 januari 2013 heb je nog maar 5 jaar recht op ov.quote:Op donderdag 13 december 2012 10:02 schreef Surreous het volgende:
@2thmx
dat dacht ik ook
@Deetch
Ik ga niet gelijk door, want inderdaad, het laatste wat ik wil is nog eens zo'n faaltijd. Eerst werken en dan eens kijken of de msc nog komt. Ik overweeg dan heel voorzichtig of die gaat komen
@GroningseGast
Dat kun je als het goed is wel redelijk uitrekenen
-> maar; als ik geen msc ga doen, heb ik in dit 8e jaar geen recht op ov. maar als ik die wel ga doen, heb je dan totaal 7 of 8 jaar recht?
7 jaar. Wordt overigens volgend jaar aangepast/ingekort, geen idee of 't terugwerkende kracht heeft. DUO.nl weet 't vast welquote:Op donderdag 13 december 2012 10:02 schreef Surreous het volgende:
@2thmx
dat dacht ik ook
@Deetch
Ik ga niet gelijk door, want inderdaad, het laatste wat ik wil is nog eens zo'n faaltijd. Eerst werken en dan eens kijken of de msc nog komt. Ik overweeg dan heel voorzichtig of die gaat komen
@GroningseGast
Dat kun je als het goed is wel redelijk uitrekenen
-> maar; als ik geen msc ga doen, heb ik in dit 8e jaar geen recht op ov. maar als ik die wel ga doen, heb je dan totaal 7 of 8 jaar recht?
quote:Op donderdag 13 december 2012 10:02 schreef 314 het volgende:
[..]
met een bacheloropleiding hè, die duren normaal 4 3 jaar
Volgens mij wel. Maar ik heb m'n post ook alweer aangepastquote:Op donderdag 13 december 2012 10:13 schreef Surreous het volgende:
Dus, 2thmx: als het je normale recht + 3 jaar is, kom ik met msc uit op:
3 jaar bsc + 2 jaar msc + 3 jaar extra recht = 8 jaar
Zonder msc natuurlijk 6 jaar.
Klopt dat?
Dit klopt volgens mij niet (aangenomen dat dit nu het 8e jaar is waarin je studeert/ingeschreven staat bij een uni).quote:Op donderdag 13 december 2012 11:59 schreef Surreous het volgende:
Duo gebeld. Antwoord: tot januari 2013 recht op OV. OV is gift voor al die tijd, of ik nou nog een master doe of niet.
En uiteraard is je OV geen gift als ke je opleiding niet binnen 10 jaar haalt... Waar je toch al heel dicht bij in de buurt komt.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:18 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Dit klopt volgens mij niet (aangenomen dat dit nu het 8e jaar is waarin je studeert/ingeschreven staat bij een uni).
Het is vrij simpel:quote:Op donderdag 13 december 2012 09:52 schreef Surreous het volgende:
Ja, ik heb het zo ver geschopt; ik ben 8e jaars bachelor student. Ben nu bijna klaar met mijn studie, maar heb wat vragen over ons altijd veranderende studiesysteem, waardoor ik het uiteindelijk niet altijd meer snap. Dus, komen ze:
- Heb je als 8e jaars student nog recht op OV? Ik dacht van niet, maar nu las ik ergens dat het wel zo kan zijn (ik ga er vanuit dat ik nog een Msc ga doen, dus tel die jaren er gerust bij op)
- Wat bedoelen ze met institutioneel collegegeld? Dat schijn je na je 30e te moeten betalen
- Klopt het dat je pas 2 jaar na je studie hoeft te beginnen met terugbetalen?
- Wat als je binnen die 2 jaar weer begint met een master. Dan hoef je toch nog niet terug te betalen onder je studie? Duurt het daarna weer 2 jaar, of de tijd die er overgebleven is?
Antwoorden worden erg op prijs gesteld, ik heb deze vragen al lang. Als het kan, kun je een link met je bron sturen (als je die hebt gebruikt). Ik hoor veel verschillende antwoorden gehoord van mensen op al deze vragen, maar wil wel eens weten hoe het echt zit.
Thanks!
nee ik moest mijn ov stoppen.....1 september 2004 begonnen (geen idee wanneer ik die OV kreeg)....recht tot 1 oktober 2011...quote:Op donderdag 13 december 2012 12:18 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Dit klopt volgens mij niet (aangenomen dat dit nu het 8e jaar is waarin je studeert/ingeschreven staat bij een uni).
Nee, hij geeft toch aan dat hij zijn bachelor bijna heeftquote:Op donderdag 13 december 2012 17:02 schreef kipptje het volgende:
[..]
En uiteraard is je OV geen gift als ke je opleiding niet binnen 10 jaar haalt... Waar je toch al heel dicht bij in de buurt komt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |