abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 december 2012 @ 23:04:33 #1
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_120251218
Avond,

Ik ga momenteel door een zware week. Een week geleden ben ik verkracht. En pas sinds gister weet mijn omgeving dit.
Mijn ouders vangen het niet heel positief op met de woorden ' ik hoop dat je hiervan hebt geleerd'. Ik krijg hierdoor een heel onbehaagelijk gevoel, en vind niet dat ze dit kunnen zeggen.
Nu heb ik ook een vriend die het ook pas sinds gister weet. Ik had een bepaalde schaamte waardoor ik het voor iedereen verborgen heb gehouden.
Sinds gisteravond huil ik bijna aan een stuk door. Alle woede, onmacht en verdriet komt er nu uit. Ik zie alles somber in.
Ik schaam me nu ook voor mijn vriend. Met bepaalde negatieve gedachten als ' mijn vriend wilt me toch niet meer'. Qua sexualiteit ben ik ook aan het twijfelen. Ik voel me vies en gebruikt.
1 goede vriendin heeft me vandaag en gister wel opgevangen en vandaag naar politie geweest voor alleen een gesprek. Ik ben er nog niet over uit of ik aangifte wil doen of niet.

Ik heb niet echt een probleem. Wilde het alleen even van me afschrijven.
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_120251298
Je hoeft je er niet om te schamen, iedereen weet dat het niet jouw schuld is.
pi_120251447
Je ouders zijn een stel harteloze idioten
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 12 december 2012 @ 23:13:36 #4
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_120251649
Is het normaal om bijna 24uur aan een stuk te huilen ?
pi_120252086
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 23:13 schreef zeefje het volgende:
Is het normaal om bijna 24uur aan een stuk te huilen ?
Niet normaal maar wel begrijpelijk in je situatie.
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
  woensdag 12 december 2012 @ 23:49:17 #6
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_120253030
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 23:04 schreef zeefje het volgende:
Mijn ouders vangen het niet heel positief op met de woorden ' ik hoop dat je hiervan hebt geleerd'.
Wtf :r Wat een zieke kutouders heb jij.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 23:06 schreef JRRY het volgende:
Kennelijk dus niet iedereen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 12 december 2012 @ 23:51:38 #7
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_120253114
Wat een misselijke reactie van je ouders. Ouder-onwaardig in mijn ogen.
Sterkte en laat je emoties komen zoals ze komen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 12 december 2012 @ 23:53:48 #8
356190 xBubbles
Lights will guide you home
pi_120253197
Wat een belachelijke kutouders heb jij, eerlijk waar. Wat je is overkomen is verschrikkelijk en ze zouden jouw steun en toeverlaat moeten zijn! Maar in plaats daarvan hopen ze dat je er wat van geleerd hebt?!
Believe you can, and you will.
pi_120253318
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 23:06 schreef JRRY het volgende:
Haar ouders blijkbaar niet.
pi_120253597
Waarom reageren je ouders er zo op?

Sterkte!

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2012 00:04:50 ]
  donderdag 13 december 2012 @ 00:05:01 #11
356190 xBubbles
pi_120253614
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2012 00:04 schreef zarGon het volgende:
Waarom reageren je ouders er zo op?

Sterkte!
Dat vraag ik me eigenlijk ook af
  donderdag 13 december 2012 @ 00:08:22 #12
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_120253734
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 00:05 schreef xBubbles het volgende:

[..]

Dat vraag ik me eigenlijk ook af
Ik heb een 'ruige' periode achter de rug. En wilde nu een nieuwe start maken. Dat ging dus goed mis.
  donderdag 13 december 2012 @ 00:13:34 #13
356190 xBubbles
pi_120253907
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2012 00:08 schreef zeefje het volgende:

[..]

Ik heb een 'ruige' periode achter de rug. En wilde nu een nieuwe start maken. Dat ging dus goed mis.
Maar dan nog, waarom jou dan zo behandelen? Je doet het niet expres ofzo, om ze te pesten
  donderdag 13 december 2012 @ 00:19:07 #14
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
  donderdag 13 december 2012 @ 00:19:43 #15
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_120254114
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 00:13 schreef xBubbles het volgende:

[..]

Maar dan nog, waarom jou dan zo behandelen? Je doet het niet expres ofzo, om ze te pesten
Nee waarom zou ik 'expres' een verkrachting hebben...
  donderdag 13 december 2012 @ 00:20:45 #16
356190 xBubbles
pi_120254147
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2012 00:19 schreef zeefje het volgende:

[..]

Nee waarom zou ik 'expres' een verkrachting hebben...
Sowieso heel veel sterkte, want dit moet enorm moeilijk zijn. En misschien proberen een keer met ze te praten, verduidelijk vragen
  donderdag 13 december 2012 @ 00:22:36 #17
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_120254197
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 00:20 schreef xBubbles het volgende:

[..]

Sowieso heel veel sterkte, want dit moet enorm moeilijk zijn. En misschien proberen een keer met ze te praten, verduidelijk vragen
Ze houden voet bij stuk en zeggen steeds dezelfde woorden. Ik laat al zoveel tranen. Die opmerking maakt het nog vervelender.
  donderdag 13 december 2012 @ 00:23:55 #18
356190 xBubbles
pi_120254224
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2012 00:22 schreef zeefje het volgende:

[..]

Ze houden voet bij stuk en zeggen steeds dezelfde woorden. Ik laat al zoveel tranen. Die opmerking maakt het nog vervelender.
Dat is echt belachelijk. Hoe kan dit nu jouw schuld zijn.
  donderdag 13 december 2012 @ 00:29:10 #19
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_120254343
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 00:23 schreef xBubbles het volgende:

[..]

Dat is echt belachelijk. Hoe kan dit nu jouw schuld zijn.
Niet.
  donderdag 13 december 2012 @ 00:30:08 #20
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_120254370
Misschien kun je naar je huisarts gaan, zodat die je kan verwijzen naar iemand om mee te praten hierover, hoe je er mee om kunt gaan.
  donderdag 13 december 2012 @ 00:32:49 #21
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_120254428
quote:
99s.gif Op donderdag 13 december 2012 00:30 schreef egeltje1985 het volgende:
Misschien kun je naar je huisarts gaan, zodat die je kan verwijzen naar iemand om mee te praten hierover, hoe je er mee om kunt gaan.
Pschyoloog heb ik al, slachtofferhulp kan evt ook nog ingeschakeld worden.
pi_120254518
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 23:04 schreef zeefje het volgende:
Avond,

Ik ga momenteel door een zware week. Een week geleden ben ik verkracht. En pas sinds gister weet mijn omgeving dit.
Mijn ouders vangen het niet heel positief op met de woorden ' ik hoop dat je hiervan hebt geleerd'. Ik krijg hierdoor een heel onbehaagelijk gevoel, en vind niet dat ze dit kunnen zeggen.
Nu heb ik ook een vriend die het ook pas sinds gister weet. Ik had een bepaalde schaamte waardoor ik het voor iedereen verborgen heb gehouden.
Sinds gisteravond huil ik bijna aan een stuk door. Alle woede, onmacht en verdriet komt er nu uit. Ik zie alles somber in.
Ik schaam me nu ook voor mijn vriend. Met bepaalde negatieve gedachten als ' mijn vriend wilt me toch niet meer'. Qua sexualiteit ben ik ook aan het twijfelen. Ik voel me vies en gebruikt.
1 goede vriendin heeft me vandaag en gister wel opgevangen en vandaag naar politie geweest voor alleen een gesprek. Ik ben er nog niet over uit of ik aangifte wil doen of niet.

Ik heb niet echt een probleem. Wilde het alleen even van me afschrijven.
Zie dit -met gebrek aan beter woord- maar als een filter. Zo zie je bijvoorbeeld dat je een goede vriendin hebt, die er dus niet alleen voor je is als het je goed gaat, maar er ook is als ellende jouw kant op komt, put daar enige kracht uit alsjeblieft. Aan de andere kant zie je dat er mensen zijn en ook al zijn het je ouders, wiens oordeel/mening het absoluut onwaardig is dat jij er waarde aan hecht. Natuurlijk is dat makkelijker gezegd dan gedaan, maar dit is objectief bekeken de verstandigste visie die jij er straks op na kan houden.

Als je je inbeeldt dat het om een ander gaat, ipv om jou, zou je die persoon dan adviseren zwaar te tillen aan het oordeel van haar ouders? Nee, waarschijnlijk niet. Hier moet jij jezelf ook van overtuigen.
Het is overigens een beetje een ander onderwerp, maar voor veel 'kinderen', want dat zijn we in beginsel allemaal, is het even slikken om te ontdekken dat je ouders ook gewoon idioten kunnen zijn die er nog al een verwrongen wereldbeeld op na houden. Geen energie verspillen aan dit soort idioterie.

Wat betreft je relatie... zeer moeilijke situatie, maar ook hier geldt in mindere mate het filterprincipe. Bovendien, jij BENT niet ineens een verkracht meisje. Je bent een meisje dat verkracht is en over een tijd ben jij gewoon weer een meisje, laat het geen onderdeel worden van je identiteit. Jij bent nog steeds jezelf, met al je kracht en positieve eigenschappen die je altijd hebt gehad. En juist door die eigenschappen kun je uiteindelijk deze gebeurtenis achter je laten.

EDIT: je spreekt met jongens af terwijl je een vriend hebt? :{ :{ :{ :{
Ik hoop dat je hiervan hebt geleerd.

[ Bericht 7% gewijzigd door Oneironaut op 13-12-2012 00:52:18 ]
  donderdag 13 december 2012 @ 00:38:52 #23
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_120254559
ik ga uit van het goede van de mens, dat dit topic klopt, en geen puber kiddo geintje is.

Meid, je ouders moeten zich schamen, en niet jij!!!
Was het een bekende die jou vergreep?

Er is een Hulplijn Sexueel Misbruik bel hun op voor advies. je kan hun ook anoniem bellen.

En als jou hulp wordt aangeboden, neem desnoods je beste vriendin mee, of vriend, maar ik denk dat jij dat het beste kan bepalen.

Heel veel sterkte :)
pi_120255154
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 00:37 schreef Oneironaut het volgende:

[..]

Zie dit -met gebrek aan beter woord- maar als een filter. Zo zie je bijvoorbeeld dat je een goede vriendin hebt, die er dus niet alleen voor je is als het je goed gaat, maar er ook is als ellende jouw kant op komt, put daar enige kracht uit alsjeblieft. Aan de andere kant zie je dat er mensen zijn en ook al zijn het je ouders, wiens oordeel/mening het absoluut onwaardig is dat jij er waarde aan hecht. Natuurlijk is dat makkelijker gezegd dan gedaan, maar dit is objectief bekeken de verstandigste visie die jij er straks op na kan houden.

Als je je inbeeldt dat het om een ander gaat, ipv om jou, zou je die persoon dan adviseren zwaar te tillen aan het oordeel van haar ouders? Nee, waarschijnlijk niet. Hier moet jij jezelf ook van overtuigen.
Het is overigens een beetje een ander onderwerp, maar voor veel 'kinderen', want dat zijn we in beginsel allemaal, is het even slikken om te ontdekken dat je ouders ook gewoon idioten kunnen zijn die er nog al een verwrongen wereldbeeld op na houden. Geen energie verspillen aan dit soort idioterie.

Wat betreft je relatie... zeer moeilijke situatie, maar ook hier geldt in mindere mate het filterprincipe. Bovendien, jij BENT niet ineens een verkracht meisje. Je bent een meisje dat verkracht is en over een tijd ben jij gewoon weer een meisje, laat het geen onderdeel worden van je identiteit. Jij bent nog steeds jezelf, met al je kracht en positieve eigenschappen die je altijd hebt gehad. En juist door die eigenschappen kun je uiteindelijk deze gebeurtenis achter je laten.

EDIT: je spreekt met jongens af terwijl je een vriend hebt? :{ :{ :{ :{
Ik hoop dat je hiervan hebt geleerd.
_O_
Raak en plezierig.
pi_120255235
Dat is inderdaad erg heftig, begrijpelijk dat je je zo voelt. Je moet inderdaad uitkijken dat je niet te lang in een slachtofferrol blijft hangen, ook al is dat volkomen begrijpelijk, je wordt er uiteindelijk gelukkiger van als je het niet teveel invloed laat hebben op je zelfbeeld, of als je het ziet als iets dat je sterker heeft gemaakt. Het duurt een tijdje maar het is mogelijk om het achter je te laten :) Heel veel sterkte meis.
Raak en plezierig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')