abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120243958
Hallo,

Ik wil graag volgend jaar twee maanden vrijwilligerswerk doen in een weeshuis in china. Maar omdat ik graag een gift wil meenemen voor de kinderen daar, en misschien ook voor de medewerkers, vroeg ik mij af wat ik eigenlijk kan meenemen?

Ik dacht zelf aan een koffer vol met speelgoed en kleding voor de kinderen. Ik ben alleen niet rijk, dus moet ik rondkijken voor mensen die gratis of tegen een kleine vergoeding een partij kleding/speelgoed aanbieden?

Of geld voor het weeshuis? Hebben ze daar meer aan dan speelgoed en kleding voor de kids?
pi_120244165
Stroopwafels. De zijn enorm geliefd in chinese weeshuizen.
  woensdag 12 december 2012 @ 21:01:17 #3
222912 lobotm
Prutsers aan de macht
pi_120244277
Speelgoed wat je koopt in nederland komt al uit china dus lijkt me niet handig om dat terug te exporteren ;)
Al is je hardware nog zo snel de software achterhaald hem wel.
pi_120244394
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:01 schreef lobotm het volgende:
Speelgoed wat je koopt in nederland komt al uit china dus lijkt me niet handig om dat terug te exporteren ;)
Pfft ja dat klinkt inderdaad wel logisch. Niet echt aan gedacht. Dus advies is geen speelgoed dan?
pi_120244412
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:59 schreef snellejelle het volgende:
Echt?
  woensdag 12 december 2012 @ 21:07:25 #6
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_120244568
Ik weet niet met welke airline je gaat, maar als je van te voren overlegt en aangeeft dat je spullen meeneemt voor weeshuizen, mag je vaak extra gewicht meenemen. Zo mochten wij een koffer de man (=20 kg) extra meenemen naar Myanmar.

Voor weeshuizen zijn knuffels (gebruik een vacuumzak), stickers, kleurpotloden etc altijd goed. Maar vaak ook medische spullen zoals pleisters, wondzalf, verband, etc. Vaak zijn dat soort spullen erg duur voor een tehuis om in te kopen en gaat voedsel gewoon voor.

Je kunt ook een inzamelingsactie houden om geld in te zamelen. Je mag een bepaald bedrag cash meenemen. Dat verschilt wel per land en moet je van te voren even uitzoeken. Je kunt dan ook goederen lokaal inkopen, wat de lokale economie weer steunt.

-edit- het gemiddelde weeshuis in China heeft geen geld om (Chinese) knuffels te kopen, dus knuffels zou ik zeker meenemen.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_120244569
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:59 schreef snellejelle het volgende:
Of knuffels idd :P
pi_120244595
Een pot nutella vinden ze ook prachtig
pi_120244645
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:03 schreef xSuperboo het volgende:

[..]

Pfft ja dat klinkt inderdaad wel logisch. Niet echt aan gedacht. Dus advies is geen speelgoed dan?
Waarom niet? Denk je dat , omdat het in China gemaakt kan zijn, ze dan wel speelgoed zullen hebben? :') Kringloop is trouwens een goed idee om voor een prikkie speelgoed te krijgen. Wellicht zijn ook dingen als luiers(geen idee of dat wegwerp of herbruikbare zullen zijn) en andere babyverzorgingsartikelen handig.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 12 december 2012 @ 21:10:50 #10
91182 Sealnova
Get your Smokey on!
pi_120244740
Neem wat katten mee.
pi_120244786
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:10 schreef Sealnova het volgende:
Neem wat katten mee.
Joh, ik kom niet bij!
pi_120244870
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:07 schreef error_404 het volgende:
Ik weet niet met welke airline je gaat, maar als je van te voren overlegt en aangeeft dat je spullen meeneemt voor weeshuizen, mag je vaak extra gewicht meenemen. Zo mochten wij een koffer de man (=20 kg) extra meenemen naar Myanmar.

Voor weeshuizen zijn knuffels (gebruik een vacuumzak), stickers, kleurpotloden etc altijd goed. Maar vaak ook medische spullen zoals pleisters, wondzalf, verband, etc. Vaak zijn dat soort spullen erg duur voor een tehuis om in te kopen en gaat voedsel gewoon voor.

Je kunt ook een inzamelingsactie houden om geld in te zamelen. Je mag een bepaald bedrag cash meenemen. Dat verschilt wel per land en moet je van te voren even uitzoeken. Je kunt dan ook goederen lokaal inkopen, wat de lokale economie weer steunt.

-edit- het gemiddelde weeshuis in China heeft geen geld om (Chinese) knuffels te kopen, dus knuffels zou ik zeker meenemen.
Dankjewel! Dat wist ik niet, dat je extra spullen mag meenemen als je het aangeeft dat je naar een weeshuis gaat. Ik weet zelf nog niet zeker met welke airline ik wil gaan. Medische spullen is inderdaad wel een goed idee. Nogmaals bedankt!
  woensdag 12 december 2012 @ 21:15:30 #13
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_120244972
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:13 schreef xSuperboo het volgende:

[..]

Dankjewel! Dat wist ik niet, dat je extra spullen mag meenemen als je het aangeeft dat je naar een weeshuis gaat. Ik weet zelf nog niet zeker met welke airline ik wil gaan. Medische spullen is inderdaad wel een goed idee. Nogmaals bedankt!
Het wil niet zeggen dat je per definitie extra mag meenemen, maar veel airlines willen je wel helpen. Gewoon even bellen, praatje maken en zo. En zorg er wel voor dat, als je toestemming krijgt, je die toestemming zwart op wit hebt! Wij hebben ook wel eens bij de incheckbalie gestaan dat het niet duidelijk was dat we extra mee mochten nemen :')
pi_120245008
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:08 schreef trovey het volgende:

[..]

Waarom niet? Denk je dat , omdat het in China gemaakt kan zijn, ze dan wel speelgoed zullen hebben? :') Kringloop is trouwens een goed idee om voor een prikkie speelgoed te krijgen. Wellicht zijn ook dingen als luiers(geen idee of dat wegwerp of herbruikbare zullen zijn) en andere babyverzorgingsartikelen handig.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:08 schreef trovey het volgende:

[..]

Tuurlijk ik zou in China ook speelgoed kunnen kopen, maar ik weet nu al dat dat veel minder speelgoed zou zijn dan als ik het hier zou halen. Babyverzorgingsartikelen is ook een heel slim idee! Dankjewel!
  Spellchecker woensdag 12 december 2012 @ 21:17:50 #15
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_120245114
misschien kan je op deze site meer info vinden...

succes! ^O^
pi_120245129
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:15 schreef error_404 het volgende:

[..]

Het wil niet zeggen dat je per definitie extra mag meenemen, maar veel airlines willen je wel helpen. Gewoon even bellen, praatje maken en zo. En zorg er wel voor dat, als je toestemming krijgt, je die toestemming zwart op wit hebt! Wij hebben ook wel eens bij de incheckbalie gestaan dat het niet duidelijk was dat we extra mee mochten nemen :')
Ja is inderdaad slim om het op zwart en wit te hebben. Haha ja dat is onhandig, ik heb ook wel wat errors gehad toen ik met het vliegtuig reisde.
pi_120245188
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:17 schreef maily het volgende:
misschien kan je op deze site meer info vinden...

succes! ^O^
Dankjewel!
pi_120245234
Dankjewel voor alle reacties! Ik voel me er heel blij door, in mijn familiekring verklaren ze mij voor gek dat ik dit wil doen. Maar gelukkig heb ik ook lieve vrienden die supportive zijn, en natuurlijk mensen zoals jullie die me echt willen helpen :)
pi_120245282
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:07 schreef Plantagehouder het volgende:
Een pot nutella vinden ze ook prachtig
Leuk idee! Misschien verkopen ze bij groothandels nutella voor een redelijke prijs?
  woensdag 12 december 2012 @ 22:06:45 #20
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_120247969
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:19 schreef xSuperboo het volgende:
Dankjewel voor alle reacties! Ik voel me er heel blij door, in mijn familiekring verklaren ze mij voor gek dat ik dit wil doen. Maar gelukkig heb ik ook lieve vrienden die supportive zijn, en natuurlijk mensen zoals jullie die me echt willen helpen :)
Het is gewoon heel dankbaar en leuk werk. Jij maakt verschil in het leven van zo'n kind. Daarnaast bouwt het ook aan je eigen karakter. Heel tof!
  donderdag 13 december 2012 @ 02:51:23 #21
222912 lobotm
Prutsers aan de macht
pi_120256270
Maar goed mischien ff in GC kijken bij het chinese webshops draadje wellicht dat je wat kunt bestellen daar en bij het weeshuis kunt af laten leveren :P
Al is je hardware nog zo snel de software achterhaald hem wel.
  zaterdag 22 december 2012 @ 16:30:19 #22
367167 Poepje-miauw
miauwww, rrrraauw!
pi_120636168
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:10 schreef Sealnova het volgende:
Neem wat katten mee.
:') flaaauw
Poepje miauw, kom eens gauw
bruin substantie lekker rauw
Eet ik snel lekker weg
en andere visjes hebben lekker pech!
  zondag 23 december 2012 @ 04:19:39 #23
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_120661631
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:07 schreef error_404 het volgende:
Ik heb een paar jaar in een Chinees weeshuis gewerkt, en we hadden een opslagkamer vol knuffels. In China zijn ze gigantisch goedkoop, íedereen komt ermee aan en uiteindelijk zijn ze een bron van bacillen en parasieten als luizen en schurft. Ondertussen hadden we een gebrek aan (winter) kleding, schoolspullen en medische spullen.

Ik zou je dus vooral aanraden geen knuffels mee te nemen :) Een en ander hangt erg van het weeshuis af. Wij hadden voornamelijk gehandicapte kinderen, waardoor de nadruk erg op het medische lag. Verder was er altijd een spanningsveld tussen de Chinezen en de buitenlanders. In die zin zouden de Chinezen waarschijnlijk erg blij zijn met geld: zo kunnen zíj beslissen wat ze ermee doen.

Oh misschien grappig om te vertellen: een grote sponsor van ons kleunde ooit vreselijk mis. Ze had cadeautjes voor de staf meegenomen uit Zwitserland: allemaal leuke decoraties zoals die op dat moment in Europa in waren. Minimalistisch en quasi-slordig. Dat viel dus vreselijk verkeerd, want zeker in die omgeving moest alles mooi en glimmend zijn.

Oftewel... Geen makkelijke opgave. Kun je niet bij iemand informeren wat er nodig is, en het dan aanvullen met iets eetbaars om uit te delen?

[ Bericht 33% gewijzigd door Gaoxing op 23-12-2012 04:32:16 ]
pi_120754224
chinees
pi_120909829
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:04 schreef xSuperboo het volgende:

[..]

Echt?
Ja, want Chinese kinderen houden erg van zoetigheid en zaken zoals stroopwafels, dat men
helemaal niet kent en echt iets Hollands is, zal je veel sympathie opleveren. :Y

Doe het wel in je koffers en koop het een dag of twee voor je weggaat i.v.m. uiterste datum.
Wat je zeker niet moet doen deze op Schiphol bij de lokale AH aldaar of cadeaushop kopen want
dan ben je een dief van je eigen portemonnee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')