Het is een minidimmer die draadloos te bedienen is, die wordt dus weggewerkt achter de schakelaar, de schakelaar werkt dan ook nog. Verder gaan er echt twee bruine draden in de schakelaar, er zitten ook twee L aansluitingen op de schakelaar.quote:Op woensdag 12 december 2012 12:13 schreef Baudolino het volgende:
Hoezo ga je voor één lamp een dimmer achter een gewone schakelaar plaatsen? Vervangen, lijkt me.
Daarnaast is het zeer vreemd dat er 2 (!) fasedraden nu al je schakelaar ingaan.
Dit lijkt sterk op een staaltje foute bedrading.
Normaliter heb je één fase (= aanvoer stroom), een zwarte schakeldraad naar het apparaat (in jouw geval een lamp) en vandaar weer terug naar nul (blauw).
Check dit even goed, voor je 220 op jezelf of een ander zet.
Bedankt voor de link, maar helaas haal ik daar geen oplossing uit, de schakelaar is ook al geinstalleerd, alleen de dimmer moet er nog tussen.quote:Op woensdag 12 december 2012 12:08 schreef Mr_Belvedere het volgende:
http://www.hubo.be/HUBO/H(...)atsen/page.aspx/1771
Dit dacht ik ook al. Mogelijk zit er een contactpunt naast de schakelaar die zo doorgelust is.quote:Op woensdag 12 december 2012 12:19 schreef Baudolino het volgende:
Zit er soms nog een 2e schakelaar of een stopcontact doorgelust vanuit de betreffende schakelaar waar 2x bruin ingaat?
In dat geval staat er denk ik een pijltje uit bij één van de L tekens, klopt dat?
Dit heb ik geprobeerd en werkte niet.quote:Op woensdag 12 december 2012 12:30 schreef Deetch het volgende:
bruine touw en zwarte touw van schakelaarloshalen
bruin in dimmer L
zwart in dimmer golfje
2 witte draadjes van dimmer aansluiten op schakelaar waar eerst bruin en zwart zat.
Heb alleen dan geen idee wat er met die overgebleven bruine draad van de schakelaar gebeurt.
Zit er eigenelijk spanning op beide bruine draden?
Waarom is dat tweede bruine draad los? Zat dat al zo? Zit daar spanning op? Indien 2x ja dan afdoppen en achterin je wanddoos stoppen.quote:Op woensdag 12 december 2012 12:31 schreef milpek het volgende:
Dit is de schakelaar:
[ afbeelding ]
Dit is de dimmer:
[ afbeelding ]
Haha sorry toen ik de foto maakte dacht ik al hier komt een goede vraag over. Hij kwam los toen ik het doosje uit de muur haalde, zit normaal wel vast, anders werkt de lamp niet. Volgens mij zit Baudolino bij de oplossing, omdat er recht onder de schakelaar een stopcontact zit. Er komt ook 1 zwart en 1 bruin van boven en 1 bruin komt van onder, die zou dus naar het stopcontact gaan. Dit moet ik dus oplossen met een lusdoosje?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |