Zijn er meer mensen met deze " tik" ?
gr,
mark
quote:<--- yeah baby
Op maandag 26 augustus 2002 22:40 schreef pulse80 het volgende:
Roald Dahl
quote:idem dito, maar zijn verhalen voor volwassenen zijn ook erg leuk
Op maandag 26 augustus 2002 22:40 schreef pulse80 het volgende:
Roald Dahl
Harry Potter vond ik futloos en creatief erg vlak
Geldt natuurlijk niet voor niveau biegel/dahl/beckman/etc
quote:vergeet snelle jelle niet
Op maandag 26 augustus 2002 22:44 schreef Dr_Murko het volgende:
Zeker bij " fluff" kinderboeken (de Vijf, de Kameleon, Arendsoog) is het erg grappig om nu met andere ogen naar een verhaal te kijken waar je vroeger zo in de ban van was.Geldt natuurlijk niet voor niveau biegel/dahl/beckman/etc
De hele Joop ter Heul serie lees ik minstens een keer per jaar, verder 'Mariska de circusprinses' van Sandor Kim, omdat het zo tragisch is. 'Krabat, meester van de zwarte molen' van Otfried Preussler omdat het zo spannend is! (Gaat ook over een heksenschool, maar JK Rowling kan er nog wat van leren)
Thea Beckman vliegt er doorheen hier, maar ook Carry Slee. Eigenlijk van alles. Van schrijvers die allang niet meer op lijstjes van kinderen van tegenwoordig voorkomen en juist van de heel moderne schrijvers.
[Dit bericht is gewijzigd door ElizabethR op 26-08-2002 22:54]
Goede kinderboeken zijn net zo goed als zogenaamde goede "volwassenen" boeken. Vindt de scheiding dan vaak ook moeilijk te leggen.
[Dit bericht is gewijzigd door Esk op 26-08-2002 22:54]
en die gozer van die Griezelbus?
quote:Ik heb volgens mij nog nooit een boek van Carry Slee gelezen. Maar voor zover ik weet schrijft zij over dingen die kinderen en jongeren kunnen overkomen; problemen met drugs, vrienden etc. Niet helemaal mijn straatje meer...
Op maandag 26 augustus 2002 22:53 schreef Dr_Murko het volgende:
Veel over Carrie Slee gehoord; is zij echt leuk?en die gozer van die Griezelbus?
Paul van Loon (Griezelbus) is ontzettend goed; vooral "Gezicht in de mist" is prachtig. Moet je echt een s lezen! Of natuurlijk zijn weerwolven handboek!
quote:Kijk nu komen we ergens.. welk weerwolven handboek?
Op maandag 26 augustus 2002 22:56 schreef Esk het volgende:[..]
Moet je echt een s lezen! Of natuurlijk zijn weerwolven handboek!
quote:Paul van Loon heeft naast de griezelbus ontzettend veel boeken geschreven (ook veel samen met de rest van het griezelgenootschap; waaronder oa Tais Teng) Hij heeft een aantal "handboeken" geschreven; Griezelhandboek, weerwolfhandboek en het vampierhandboek. Staan mythen in, hoe je een bepaald monster herkend etc. Prachtig; ik heb ze allemaal verslonden... Hij komt btw altijd zelf alleen maar in zwarte kleren en een zonnebril in beeld... Echt gaaf figuur ook!
Op maandag 26 augustus 2002 22:59 schreef Dr_Murko het volgende:[..]
Kijk nu komen we ergens.. welk weerwolven handboek?
Verder geen kinderboeken gelezen sinds ik in de bibliotheek toegang had tot de volwassenen afdeling.
quote:?? Carpet People is geen serie maar 1 boek, dat hij geschreven heeft toen hij 17 was.
Op dinsdag 27 augustus 2002 09:19 schreef Dr_Murko het volgende:
Over Pratchett gesproken; die carpet people serie van hem schijnt ook allleen maar op kids gericht te zijn
Verder heb ik zelf (te) weinig kinderboeken, mag ik niet meer kopen van mezelf, werd een beeeetje duur. ![]()
Pippi Langkous lees ik jaarlijks, blijft leuk.
quote:kameleon boeken Roeleren zwaar
Op maandag 26 augustus 2002 23:07 schreef Roscoo het volgende:
Van de Kameleon kan ik nog steeds erg lachen.
Kinderboeken lezen soms gewoon lekker weg na een vermoeiende dag, dan heb je nou eenmaal niet altijd zin in zware stof.
ElizabethR heeft me weer op een idee gebracht met Joop ter Heul en Meester van de Zwarte Molen! geweldige boeken!!
Verder zou ik graag de boeken van Guus Kuijer wel weer willen lezen. (op je kop in de prullenbak enzo) Was ik helemaal weg van in mijn kindertijd.
Hier in de kast staat ook nog Kruistocht in Spijkerbroek van Thea Beckman. Die moet ik toch echt hoognodig ook eens gaan lezen.. (net als zoveel andere boeken die nog ongelezen op mij wachten)
En ik baal er nog steeds van dat ik mijn grote Pippi Langkousboek kwijt ben
quote:Die heb ik
Op zondag 20 oktober 2002 00:34 schreef E.T. het volgende:
En ik baal er nog steeds van dat ik mijn grote Pippi Langkousboek kwijt ben
quote:Oh ja, die laatste heb ik ook met plezier herlezen! Geweldig boek
Op donderdag 24 oktober 2002 22:41 schreef Nyame het volgende:
Uiteraard, kinderboeken kunnen zo enorm goed zijn!
Heb zelf onlangs nog "de zevensprong - tonke dragt" en "momo en de tijdspaarders - Ende" gelezen, echt helemaal geweldig, vooral laatstgenoemde!
quote:* Tristitia_Ante leest ook kinderboeken.
Op donderdag 31 oktober 2002 17:01 schreef Luusje het volgende:
regelmatig zoek ik een leuk kinderboek uit om te lezen. Ik wil weten wat de kinderen in basisschool lezen. Ook wil ik zo achter leuke voorleesboeken komen voor in de klas. Daar zitten soms hele leuke boeken tussen. Zo vond ik Griezelbus 3 best grappig om te lezen. En ik vind het gewoon leuk om soms een kinderboek te lezen.
Voor mijn studie is het vereist om kinderboeken te lezen voor het het vak Jeugdliteratuur. En er zit veel interessant werk tussen de moderne jeugdliteratuur. Bijv. Anne Provoost met 'De roos en het zwijn'.
WDV
De Kameleon natuurlijk. Jeugdsentiment. Nu zijn deze boekies wel snel uit, maar ja. Dan alles van Anthony Horowitz. Harry Potter is dr niets bij. Echte spanning samen met Engelse humor. Zelfs de Nederlandse vertaling is redelijk goed gelukt. Tevens wil ik Boy en Solo nog wel eens uit de kast trekken.
[Dit bericht is gewijzigd door m79_eec op 03-11-2002 18:22]
Het bevat een hele hoop vingerrijmpjes in de trant van "Naar bed, naar bed, zei Duimelot". Heel leuk om voor te lezen aan kindertjes, kleine neefjes en zo. De teksten zijn van Micha Wertheim, en het is uitbundig geillustreerd door de zeer begaafde Cristina Garcia Martin. Op bovenstaande website is een project gaande waarbij jonge lezertjes hun eigen hand-tekening + rijmpje kunnen insturen, ga maar eens kijken.
Echt een briljante reeks kinderboeken. 3 kinderen, die gewoon helemal niks leuks meemaken, alleen maar ellende en moordplannen van een gemene oom. Echt geweldig! En zowaar ook nog leuk voor kinderen. Knap om zo'n boek te maken...
quote:Volgens mij zit ik bij jou in de les
Op vrijdag 1 november 2002 11:37 schreef Tristitia_Ante het volgende:[..]
* Tristitia_Ante leest ook kinderboeken.
Voor mijn studie is het vereist om kinderboeken te lezen voor het het vak Jeugdliteratuur. En er zit veel interessant werk tussen de moderne jeugdliteratuur. Bijv. Anne Provoost met 'De roos en het zwijn'.
WDV
=edit= Nee, toch niet, ik volg jeugdliteratuur als bijvak aan de universiteit - ik doe zelf geen Nederlands, maar pedagogische wetenschappen, maar ik heb kinder- en jeugdliteratuur altijd al ontzettend leuk en interessant gevonden, dus ik vind het echt geweldig om het vak te mogen volgen - maar goed, wij moeten dus ook 'De roos en het zwijn' lezen.
Aankomende keer is de bespreking van een van mijn favoriete jeugdboeken, namelijk 'Met de poppen gooien' (één van de Madelief-boeken).
quote:Het boek van Provoost heb ik niet moéten lezen, dat is naar eigen keuze. Dat neemt niet weg dat ik het nog steeds een goed jeugdboek vind.
Op woensdag 6 november 2002 23:19 schreef Angeles het volgende:[..]
Volgens mij zit ik bij jou in de les
=edit= Nee, toch niet, ik volg jeugdliteratuur als bijvak aan de universiteit - ik doe zelf geen Nederlands, maar pedagogische wetenschappen, maar ik heb kinder- en jeugdliteratuur altijd al ontzettend leuk en interessant gevonden, dus ik vind het echt geweldig om het vak te mogen volgen - maar goed, wij moeten dus ook 'De roos en het zwijn' lezen.
Aankomende keer is de bespreking van een van mijn favoriete jeugdboeken, namelijk 'Met de poppen gooien' (één van de Madelief-boeken).
Inderdaad, ik studeer Nederlands. Zoals jij jeugdliteratuur krijgt, zo krijg ik weer pedagogisch gerichte vakken.
WDV
Passen perfect in het semi fantasy 'kinderboeken' rijtje.
Ook Juniper en Heksenkind van Monica Furlong mogen niet ontbreken.
quote:Ik "krijg" geen jeugdliteratuur hoor, je mag als bijvak ook een vak bij psychologie volgen of bij een andere afstudeerrichting van pedagogische wetenschappen dan die van onszelf of waar je maar wil. Ik wilde graag jeugdliteratuur doen bij Nederlands omdat kinderboeken mijn grote hobby zijn (en omdat het van pas komt bij de scriptie).
Op dinsdag 12 november 2002 23:35 schreef Tristitia_Ante het volgende:[..]
Het boek van Provoost heb ik niet moéten lezen, dat is naar eigen keuze. Dat neemt niet weg dat ik het nog steeds een goed jeugdboek vind.
Inderdaad, ik studeer Nederlands. Zoals jij jeugdliteratuur krijgt, zo krijg ik weer pedagogisch gerichte vakken.
WDV
quote:Vrije keuzevakken zijn altijd interessant! Zo heb ik bijvoorbeeld Cultuurkunde. Dit hoort onder de opleiding Geschiedenis maar kan gekozen worden als je op de afdeling talen studeert. Erg boeiend en bovendien draagt het behoorlijk bij aan je algemene ontwikkeling.
Op vrijdag 15 november 2002 20:10 schreef Angeles het volgende:[..]
Ik "krijg" geen jeugdliteratuur hoor, je mag als bijvak ook een vak bij psychologie volgen of bij een andere afstudeerrichting van pedagogische wetenschappen dan die van onszelf of waar je maar wil. Ik wilde graag jeugdliteratuur doen bij Nederlands omdat kinderboeken mijn grote hobby zijn (en omdat het van pas komt bij de scriptie).
Jeugdliteratuur is een erg interessant vak, maar ik kan niet zeggen dat het mijn hobby is. Wat dat betreft geniet ik meer van oude teksten. Van de late middeleeuwen tot de dertigers van de twintigste eeuw, een breed tijdvak maar erg interessant om bekende teksten te analyseren en te weten wat er tussentijds allemaal is gebeurd in de literatuur.
WDV
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |