abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 augustus 2002 @ 22:35:23 #1
20776 Dr_Murko
Soms snap ik het allemaal niet
pi_5548457
[opbiechtmodus]
Als "volwassene" lees ik nog regelmatig kinderboeken van Paul Biegel; ze weten me nog steeds toe boeien.

Zijn er meer mensen met deze " tik" ?
gr,
mark

Waar blijft Necoconeco?
  maandag 26 augustus 2002 @ 22:37:21 #2
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_5548485
Kleine Kapitein?

Maar nee, op Harry Potter na geloof ik dat ik er definitief vanaf ben.

pi_5548503
Helemaal niets,

Misschien als ik weer wat ouder word.

Ik begin zelfs niet aan Harry Potter

maandag 26 augustus 2002 @ 22:38:35 #4
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_5548509
Ik lees Harry Potter en soms ook nog een boek van Thea Beckman, Evert Hartman of Jan Terlouw. Die laatsten vond ik als kind al geweldig en nu zijn ze nog steeds leuk.
  Admin maandag 26 augustus 2002 @ 22:39:11 #5
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_5548517
Schopje naar K&L,
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 26 augustus 2002 @ 22:40:07 #6
9983 pulse80
we weten niks
pi_5548529
Roald Dahl
I am not here. this is not happening.
  maandag 26 augustus 2002 @ 22:40:57 #7
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_5548541
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 22:40 schreef pulse80 het volgende:
Roald Dahl
<--- yeah baby
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 26 augustus 2002 @ 22:41:24 #8
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_5548548
Boeken van Willy van der Heide (o.a. Bob Evers) en Enid Blyton (o.a. de Vijf)
pi_5548554
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 22:40 schreef pulse80 het volgende:
Roald Dahl
idem dito, maar zijn verhalen voor volwassenen zijn ook erg leuk
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
  maandag 26 augustus 2002 @ 22:42:20 #10
20776 Dr_Murko
pi_5548562
Biegel: Voornamelijk " De tuinen van Dorr" (kan menig Fantasy schrijver nog wat van leren)

Harry Potter vond ik futloos en creatief erg vlak

Waar blijft Necoconeco?
  maandag 26 augustus 2002 @ 22:44:30 #11
20776 Dr_Murko
pi_5548586
Zeker bij " fluff" kinderboeken (de Vijf, de Kameleon, Arendsoog) is het erg grappig om nu met andere ogen naar een verhaal te kijken waar je vroeger zo in de ban van was.

Geldt natuurlijk niet voor niveau biegel/dahl/beckman/etc

Waar blijft Necoconeco?
pi_5548598
Ja, waarom niet? Oké, Jip en Janneke ken ik wel maar bijvoorbeeld de boeken van Thea Beckman enz.. lees ik wel. Harry Potter vond ik ook leuk om te lezen, wel de Engelse versie.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_5548605
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 22:44 schreef Dr_Murko het volgende:
Zeker bij " fluff" kinderboeken (de Vijf, de Kameleon, Arendsoog) is het erg grappig om nu met andere ogen naar een verhaal te kijken waar je vroeger zo in de ban van was.

Geldt natuurlijk niet voor niveau biegel/dahl/beckman/etc

vergeet snelle jelle niet
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_5548687
ik lees ook kinderboeken
(voor me opleiding) (spw)
  maandag 26 augustus 2002 @ 22:51:08 #15
16443 T_R_I_P
PROUD OF BRASIL
pi_5548706
Heb pas de Hobbit van Tolkien gelezen. Dat was volgens mij ook als kinderboek bedoelt.
"Statistics are like bikinis, what they reveal is suggestive but what they conceal is vital"
  maandag 26 augustus 2002 @ 22:52:09 #16
25106 Kesh
Mmmm, free goo!
pi_5548730
Yep, af en toe wel leuk om er weer eens 1 uit de kast te trekken en te lezen.
Homer: Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
  maandag 26 augustus 2002 @ 22:52:25 #17
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_5548738
Ikke, en veel ook

De hele Joop ter Heul serie lees ik minstens een keer per jaar, verder 'Mariska de circusprinses' van Sandor Kim, omdat het zo tragisch is. 'Krabat, meester van de zwarte molen' van Otfried Preussler omdat het zo spannend is! (Gaat ook over een heksenschool, maar JK Rowling kan er nog wat van leren)

Thea Beckman vliegt er doorheen hier, maar ook Carry Slee. Eigenlijk van alles. Van schrijvers die allang niet meer op lijstjes van kinderen van tegenwoordig voorkomen en juist van de heel moderne schrijvers.

[Dit bericht is gewijzigd door ElizabethR op 26-08-2002 22:54]

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_5548746
Ja, natuurlijk! Harry Potter, maar ook de voorgangers; oa. Negen Levens van Diana Wynne Jones en Griezelstaete van Anthony Horowitz (naar mijn mening beter dan Harry Pooter & over dezelfde achtergrond). Alles van Tonke Dragt. Paul Biegel is idd ook cool. CS LEwis (Narnia), Het oneindige verhaal van Michael Ende. Meester van de zwarte molen (Preussler geloof ik). En nog een bult anderen.

Goede kinderboeken zijn net zo goed als zogenaamde goede "volwassenen" boeken. Vindt de scheiding dan vaak ook moeilijk te leggen.

[Dit bericht is gewijzigd door Esk op 26-08-2002 22:54]

pi_5548754
eh..suske&wiske? telt dat?
To challenge me is to respect chaos, and to respect death!
pi_5548767
ik lees nog veel en vaak kinderboeken

favoriet is Annie M.G.

maandag 26 augustus 2002 @ 22:53:50 #21
20776 Dr_Murko
pi_5548781
Veel over Carrie Slee gehoord; is zij echt leuk?

en die gozer van die Griezelbus?

Waar blijft Necoconeco?
pi_5548823
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 22:53 schreef Dr_Murko het volgende:
Veel over Carrie Slee gehoord; is zij echt leuk?

en die gozer van die Griezelbus?

Ik heb volgens mij nog nooit een boek van Carry Slee gelezen. Maar voor zover ik weet schrijft zij over dingen die kinderen en jongeren kunnen overkomen; problemen met drugs, vrienden etc. Niet helemaal mijn straatje meer...

Paul van Loon (Griezelbus) is ontzettend goed; vooral "Gezicht in de mist" is prachtig. Moet je echt een s lezen! Of natuurlijk zijn weerwolven handboek!

maandag 26 augustus 2002 @ 22:59:09 #23
20776 Dr_Murko
pi_5548882
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 22:56 schreef Esk het volgende:

[..]

Moet je echt een s lezen! Of natuurlijk zijn weerwolven handboek!

Kijk nu komen we ergens.. welk weerwolven handboek?
Waar blijft Necoconeco?
  maandag 26 augustus 2002 @ 23:07:40 #24
24988 Roscoo
THT: 30 - 06 - 2088
pi_5549006
Van de Kameleon kan ik nog steeds erg lachen.
Er gaat niks boven Urk
pi_5549020
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 22:59 schreef Dr_Murko het volgende:

[..]

Kijk nu komen we ergens.. welk weerwolven handboek?

Paul van Loon heeft naast de griezelbus ontzettend veel boeken geschreven (ook veel samen met de rest van het griezelgenootschap; waaronder oa Tais Teng) Hij heeft een aantal "handboeken" geschreven; Griezelhandboek, weerwolfhandboek en het vampierhandboek. Staan mythen in, hoe je een bepaald monster herkend etc. Prachtig; ik heb ze allemaal verslonden... Hij komt btw altijd zelf alleen maar in zwarte kleren en een zonnebril in beeld... Echt gaaf figuur ook!
pi_5551565
Jaa!!! Kinderboeken vind ik meestal leuker om te lezen dan boeken voor 'volwassenen'.
Harry Potter
Artemis Fowl (Eion Colfer)
Roald Dahl
Tonke Dragt
Thea Beckman
En andere kinderboeken die ik nog van vroeger heb.
  dinsdag 27 augustus 2002 @ 05:50:39 #27
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_5551642
"The amazing Maurice and his educated rodents", "the Johnny Maxwell trilogy" en "the Bromeliad" van Terry Pratchett zijn officieel "gericht op de jongere lezer". Behalve dan dat de menselijke hoofdpersonen geen volwassenen zijn heb ik er weinig van gemerkt.

Verder geen kinderboeken gelezen sinds ik in de bibliotheek toegang had tot de volwassenen afdeling.

Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  dinsdag 27 augustus 2002 @ 09:19:59 #28
20776 Dr_Murko
pi_5551970
Over Pratchett gesproken; die carpet people serie van hem schijnt ook allleen maar op kids gericht te zijn
Waar blijft Necoconeco?
  dinsdag 27 augustus 2002 @ 09:22:16 #29
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_5551980
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 09:19 schreef Dr_Murko het volgende:
Over Pratchett gesproken; die carpet people serie van hem schijnt ook allleen maar op kids gericht te zijn
?? Carpet People is geen serie maar 1 boek, dat hij geschreven heeft toen hij 17 was.
Als je de Nomes serie bedoelt, die had ik al opgenoemd: the Bromeliad...
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_5551991
De Blytons lees ik natuurlijk nog steeds, maar dat is hier vast al bekend.

Verder heb ik zelf (te) weinig kinderboeken, mag ik niet meer kopen van mezelf, werd een beeeetje duur.

Pippi Langkous lees ik jaarlijks, blijft leuk.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 27 augustus 2002 @ 10:46:08 #31
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_5552689
Ja hoor, ook Enid Blyton, Bob Evers, Harry Potter en verder heb ik boven al mijn kinderboeken nog staan. Ik grijp er geregeld naar Over een paar jaar kan mijn zoontje er zelf mee aan de slag. Nu lees ik uiteraard voor aan hem.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_5552696
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 23:07 schreef Roscoo het volgende:
Van de Kameleon kan ik nog steeds erg lachen.
kameleon boeken Roeleren zwaar
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_5568825
Roald Dahl, Harry potter serie, Pratchett wist ik niet eens van dat het eigenlijk op kinderen gericht was maar lees ik graag en zelfs een beetje Paul van Loon met griezelbus gaat er nu en dan wel in.

Kinderboeken lezen soms gewoon lekker weg na een vermoeiende dag, dan heb je nou eenmaal niet altijd zin in zware stof.

Profiel opgeheven.
  woensdag 28 augustus 2002 @ 12:27:08 #34
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_5568836
Oh en de "Spaanse kat" serie van Hans Dorrestijn vind ik ook nog steeds meesterlijk.
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
pi_5604245
Ik lees nog kinderboeken, ik vind het geweldig. Voor alle leeftijden, ik vind C-boeken leuk, maar ook nog boeken voor heel jonge kinderen. Een van mijn favorieten is 'Het Grote Boek van Madelief' (alle Madelief-delen dus) van Guus Kuijer, maar ik heb nog ontzettend veel titels in de kast staan.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_6230098
Ik heb net het gratis boekje van de kinderboekenweek gekregen bij de aankoop van twee kinderboeken (cadeautje). Die ga ik uiteraard lezen! (titel + auteur zijn reeds ontglipt aan mijn geheugen)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 11 oktober 2002 @ 14:44:19 #37
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_6230177

Bob Evers!

Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_6247215
Ik lees ze nog regelmatig!! Van Thea Beckman tot Harry Potter.
pi_6278409
Heb laatst 'Fenna' en 'Elmo' van Veronica Hazelhoff weer gelezen, 2 fantastische boeken die me nog steeds beetje emotioneerden...
  Moderator maandag 14 oktober 2002 @ 21:11:14 #40
5428 crew  miss_sly
pi_6281609
Vorige week het laatste boek van de trilogie over de 100-jarige oorlog van Thea Beckman uitgelezen...wat zijn het toch schitterende boeken
Als ik wat andere boeken van haar zie, koop ik die ook en ga ze ook weer lezen!

ElizabethR heeft me weer op een idee gebracht met Joop ter Heul en Meester van de Zwarte Molen! geweldige boeken!!

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_6356390
Ik heb laatst nog "RUPSJE NOOITGENOEG" gelezen

Voorgelezen wel te verstaan...

zondag 20 oktober 2002 @ 00:34:29 #42
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_6370477
Harry Potter, blijft leuk! (en leest lekker makkelijk weg)

Verder zou ik graag de boeken van Guus Kuijer wel weer willen lezen. (op je kop in de prullenbak enzo) Was ik helemaal weg van in mijn kindertijd.

Hier in de kast staat ook nog Kruistocht in Spijkerbroek van Thea Beckman. Die moet ik toch echt hoognodig ook eens gaan lezen.. (net als zoveel andere boeken die nog ongelezen op mij wachten)

En ik baal er nog steeds van dat ik mijn grote Pippi Langkousboek kwijt ben

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_6371457
Jah ik lees iedere avond nog een kinderboek (voor).
Leuk om al die oude boeken weer eens terug te zien.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 oktober 2002 @ 22:21:09 #44
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_6454355
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 00:34 schreef E.T. het volgende:
En ik baal er nog steeds van dat ik mijn grote Pippi Langkousboek kwijt ben
Die heb ik Gekocht voor Christan, en natuurlijk meteen zelf even gelezen. Heb even op 'mijn' tweedehandskinderboekensite gekeken voor je, maar hij staat er momenteel niet op. Mocht ik hem tegenkomen, dan laat ik het je wel even weten
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_6454837
Uiteraard, kinderboeken kunnen zo enorm goed zijn!
Heb zelf onlangs nog "de zevensprong - tonke dragt" en "momo en de tijdspaarders - Ende" gelezen, echt helemaal geweldig, vooral laatstgenoemde!
als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
pi_6454879
Ik...moet ik voor mijn opleiding, afgelopen jaar nog zeker 50
.
pi_6454882
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 22:41 schreef Nyame het volgende:
Uiteraard, kinderboeken kunnen zo enorm goed zijn!
Heb zelf onlangs nog "de zevensprong - tonke dragt" en "momo en de tijdspaarders - Ende" gelezen, echt helemaal geweldig, vooral laatstgenoemde!
Oh ja, die laatste heb ik ook met plezier herlezen! Geweldig boek
A clean house is a sign of a wasted life.
  woensdag 30 oktober 2002 @ 16:38:04 #48
37960 juffie
flieft op pepe
pi_6542214
Ja hoor, ik lees regelmatig kinderboeken, ook wel in het Engels. Harry Potter natuurlijk, maar ook Jacques Vriens vind ik een hele goede schrijver, zijn boeken zijn erg leuk, vooral die over de bovenbouw van de basisschool. En verder ook prentenboeken, maar das meer vanwege mijn werk. Kinderboeken zijn leuker want er komt veel minder vunzige sex, gevloek en getier en identiteitscrises van Joodse hoofdfiguren in voor. Naast kinderboeken lees ik Engelse boeken, of de vertaling ervan, maar wel engelse (moderne) schrijvers.
juf is always right ;)
pi_6557154
regelmatig zoek ik een leuk kinderboek uit om te lezen. Ik wil weten wat de kinderen in basisschool lezen. Ook wil ik zo achter leuke voorleesboeken komen voor in de klas. Daar zitten soms hele leuke boeken tussen. Zo vond ik Griezelbus 3 best grappig om te lezen. En ik vind het gewoon leuk om soms een kinderboek te lezen.
Vroeger toen koe nog met de korte oe was....
pi_6568238
quote:
Op donderdag 31 oktober 2002 17:01 schreef Luusje het volgende:
regelmatig zoek ik een leuk kinderboek uit om te lezen. Ik wil weten wat de kinderen in basisschool lezen. Ook wil ik zo achter leuke voorleesboeken komen voor in de klas. Daar zitten soms hele leuke boeken tussen. Zo vond ik Griezelbus 3 best grappig om te lezen. En ik vind het gewoon leuk om soms een kinderboek te lezen.
* Tristitia_Ante leest ook kinderboeken.

Voor mijn studie is het vereist om kinderboeken te lezen voor het het vak Jeugdliteratuur. En er zit veel interessant werk tussen de moderne jeugdliteratuur. Bijv. Anne Provoost met 'De roos en het zwijn'.

WDV

pi_6593445
Ik lees ook veel kinderboeken, in de klas. Elke dag probeer ik zeker een kwartier vrij te maken. Lukt niet altijd, en volgens mij baal ik dan net zo hard als de kinderen .
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_6603072
Ikke ook,

De Kameleon natuurlijk. Jeugdsentiment. Nu zijn deze boekies wel snel uit, maar ja. Dan alles van Anthony Horowitz. Harry Potter is dr niets bij. Echte spanning samen met Engelse humor. Zelfs de Nederlandse vertaling is redelijk goed gelukt. Tevens wil ik Boy en Solo nog wel eens uit de kast trekken.

[Dit bericht is gewijzigd door m79_eec op 03-11-2002 18:22]

Quis, quod, ui, quibus auxiliis, cur, quomodo, quando?
  maandag 4 november 2002 @ 01:58:29 #53
38872 Frum
onderweg...
pi_6612930
Ook ik lees nog steeds kinderboeken... ik moet wel zeggen dat het de laatste tijd wat aan het veranderen is, maar tot een paar maanden geleden las ik bijna alleen maar kinderboeken.. maar ja... ik doe ook een poging om zelf een kinderboek te schrijven, ik heb dus altijd als excuus dat ik het voor studie gebruik
"ik was, ik ben en ik word..."
pi_6613015
Er is bij volwassenenuitgeverij Podium net een prachtig kinderboekje verschenen: Duimelot.

Het bevat een hele hoop vingerrijmpjes in de trant van "Naar bed, naar bed, zei Duimelot". Heel leuk om voor te lezen aan kindertjes, kleine neefjes en zo. De teksten zijn van Micha Wertheim, en het is uitbundig geillustreerd door de zeer begaafde Cristina Garcia Martin. Op bovenstaande website is een project gaande waarbij jonge lezertjes hun eigen hand-tekening + rijmpje kunnen insturen, ga maar eens kijken.

maandag 4 november 2002 @ 13:39:59 #55
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_6617286
ja, natuurlijk Harry potter, en de ' A Most Unfortunate Series of Events' serie.

Echt een briljante reeks kinderboeken. 3 kinderen, die gewoon helemal niks leuks meemaken, alleen maar ellende en moordplannen van een gemene oom. Echt geweldig! En zowaar ook nog leuk voor kinderen. Knap om zo'n boek te maken...

Nothing is real and nothing to get hung about
pi_6667477
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 11:37 schreef Tristitia_Ante het volgende:

[..]

* Tristitia_Ante leest ook kinderboeken.

Voor mijn studie is het vereist om kinderboeken te lezen voor het het vak Jeugdliteratuur. En er zit veel interessant werk tussen de moderne jeugdliteratuur. Bijv. Anne Provoost met 'De roos en het zwijn'.

WDV

Volgens mij zit ik bij jou in de les

=edit= Nee, toch niet, ik volg jeugdliteratuur als bijvak aan de universiteit - ik doe zelf geen Nederlands, maar pedagogische wetenschappen, maar ik heb kinder- en jeugdliteratuur altijd al ontzettend leuk en interessant gevonden, dus ik vind het echt geweldig om het vak te mogen volgen - maar goed, wij moeten dus ook 'De roos en het zwijn' lezen.

Aankomende keer is de bespreking van een van mijn favoriete jeugdboeken, namelijk 'Met de poppen gooien' (één van de Madelief-boeken).

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_6770082
quote:
Op woensdag 6 november 2002 23:19 schreef Angeles het volgende:

[..]

Volgens mij zit ik bij jou in de les

=edit= Nee, toch niet, ik volg jeugdliteratuur als bijvak aan de universiteit - ik doe zelf geen Nederlands, maar pedagogische wetenschappen, maar ik heb kinder- en jeugdliteratuur altijd al ontzettend leuk en interessant gevonden, dus ik vind het echt geweldig om het vak te mogen volgen - maar goed, wij moeten dus ook 'De roos en het zwijn' lezen.

Aankomende keer is de bespreking van een van mijn favoriete jeugdboeken, namelijk 'Met de poppen gooien' (één van de Madelief-boeken).

Het boek van Provoost heb ik niet moéten lezen, dat is naar eigen keuze. Dat neemt niet weg dat ik het nog steeds een goed jeugdboek vind.

Inderdaad, ik studeer Nederlands. Zoals jij jeugdliteratuur krijgt, zo krijg ik weer pedagogisch gerichte vakken.

WDV

pi_6777703
Heeft iemand de triologie van Heinemann gelezen?
De macht van de roos, de tocht naar morgen en het zwaard van de koningin??

Passen perfect in het semi fantasy 'kinderboeken' rijtje.
Ook Juniper en Heksenkind van Monica Furlong mogen niet ontbreken.

This is way beyond my remote concern of being condescending.
Anders of Niets
Luister Live
pi_6825427
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 23:35 schreef Tristitia_Ante het volgende:

[..]

Het boek van Provoost heb ik niet moéten lezen, dat is naar eigen keuze. Dat neemt niet weg dat ik het nog steeds een goed jeugdboek vind.

Inderdaad, ik studeer Nederlands. Zoals jij jeugdliteratuur krijgt, zo krijg ik weer pedagogisch gerichte vakken.

WDV

Ik "krijg" geen jeugdliteratuur hoor, je mag als bijvak ook een vak bij psychologie volgen of bij een andere afstudeerrichting van pedagogische wetenschappen dan die van onszelf of waar je maar wil. Ik wilde graag jeugdliteratuur doen bij Nederlands omdat kinderboeken mijn grote hobby zijn (en omdat het van pas komt bij de scriptie).
pi_6838898
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 20:10 schreef Angeles het volgende:

[..]

Ik "krijg" geen jeugdliteratuur hoor, je mag als bijvak ook een vak bij psychologie volgen of bij een andere afstudeerrichting van pedagogische wetenschappen dan die van onszelf of waar je maar wil. Ik wilde graag jeugdliteratuur doen bij Nederlands omdat kinderboeken mijn grote hobby zijn (en omdat het van pas komt bij de scriptie).

Vrije keuzevakken zijn altijd interessant! Zo heb ik bijvoorbeeld Cultuurkunde. Dit hoort onder de opleiding Geschiedenis maar kan gekozen worden als je op de afdeling talen studeert. Erg boeiend en bovendien draagt het behoorlijk bij aan je algemene ontwikkeling.

Jeugdliteratuur is een erg interessant vak, maar ik kan niet zeggen dat het mijn hobby is. Wat dat betreft geniet ik meer van oude teksten. Van de late middeleeuwen tot de dertigers van de twintigste eeuw, een breed tijdvak maar erg interessant om bekende teksten te analyseren en te weten wat er tussentijds allemaal is gebeurd in de literatuur.

WDV

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')