abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120218295
Heeft iemand ervaringen met het leren van de Deense taal?
Ik zou graag wat van mijn vrije tijd investeren in het leren van een nieuwe taal en daarbij is mijn keuze gevallen op Deens. Heeft iemand ervaringen met methodes, tips en dergelijke?
There's no money in poetry, but then there's no poetry in money, either.
Actief in Sport, Travel, Theater, Taal en Kunst.
Leest momenteel: Mike's election guide.
pi_120218355
Waarom zou je Deens willen leren?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_120218407
Is volgens mij wel een van de meer zinloze toevoegingen om te leren.

Geen ervaringen, maar lijkt mij dat er vast wel een digitaal / audio cursus te vinden is.

Als je echt voor je ontwikkeling en toekomst een taal wil leren (en niet van plan bent in Denemarken te gaan wonen) zou ik toch kiezen voor een "wereldtaal".
All management is Strategic Management.
pi_120218470
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_120218782
Wat heb je in godsnaam aan Deens, dat wordt nog minder gesproken dan Nederlands. Ga dan Frans, Arabisch, Russisch leren, daar kun je later nog wat mee
-XOXO-
pi_120265895
Of zweeds, daar kun je ECHT wat mee.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_120292096
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 08:43 schreef datismijnmening het volgende:
Wat heb je in godsnaam aan Deens, dat wordt nog minder gesproken dan Nederlands. Ga dan Frans, Arabisch, Russisch leren, daar kun je later nog wat mee
Ik hoef toch niet persé datgene te leren waar ik het meeste aan heb?
pi_120292503
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:46 schreef De_Fietser het volgende:

[..]

Ik hoef toch niet persé datgene te leren waar ik het meeste aan heb?
Nee, maar daarom was ik ook nieuwsgierig naar de reden dat je het wilt leren
-XOXO-
pi_120292554
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:42 schreef sorcees het volgende:
Of zweeds, daar kun je ECHT wat mee.
Ik volgde een cursus Zweeds bij de volksunie in het midden des lands.
Ben er heel vaak gekomen en heb het één en ander opgepikt vandaar de keuze voor Zweeds.
De gemiddelde leeftijd is zeker 40+ in de klassen, met uitschieters naar boven (60+) en beneden (25+).
Les krijg je van een native speaker en huiswerk is eigen verantwoordelijkheid natuurlijk. Als je het niet goed bijhoudt kom je heel snel achter te liggen.
Om de zoveel tijd hadden wij een toets over de voorgaande 3 hoofdstukken. Het is goed te doen maar vergt veel discipline en doorzettingsvermogen.
pi_120294217
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 01:17 schreef karton2 het volgende:

[..]

Ik volgde een cursus Zweeds bij de volksunie in het midden des lands.
Ben er heel vaak gekomen en heb het één en ander opgepikt vandaar de keuze voor Zweeds.
De gemiddelde leeftijd is zeker 40+ in de klassen, met uitschieters naar boven (60+) en beneden (25+).
Les krijg je van een native speaker en huiswerk is eigen verantwoordelijkheid natuurlijk. Als je het niet goed bijhoudt kom je heel snel achter te liggen.
Om de zoveel tijd hadden wij een toets over de voorgaande 3 hoofdstukken. Het is goed te doen maar vergt veel discipline en doorzettingsvermogen.
Discipline en doorzettingsvermogen daar ontbreekt het niet aan, ben immers zelf nog student. Weet je nog wat de kosten waren destijds?
pi_120294434
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 08:13 schreef De_Fietser het volgende:

[..]

Discipline en doorzettingsvermogen daar ontbreekt het niet aan, ben immers zelf nog student. Weet je nog wat de kosten waren destijds?
Zou je niet eerst je studie afmaken, allerlei extra's doe je maar na die tijd, de gemiddelde belastingbetaler ziet liever een student die niet voortdurend van studie wisselt en die netjes op tijd afstudeert.
pi_120294457
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 08:35 schreef sorcees het volgende:

[..]

Zou je niet eerst je studie afmaken, allerlei extra's doe je maar na die tijd, de gemiddelde belastingbetaler ziet liever een student die niet voortdurend van studie wisselt en die netjes op tijd afstudeert.
Ik studeer veel sneller als de gemiddelde student (lees: 9 jaar studielast in 5 jaar)
Maar er zit als student een limiet aan wat je van de overheid krijgt hoor. Daarnaast liggen mijn prioriteiten wel degelijk bij het tijdig afmaken van mijn studies. :P
pi_120294476
Deens is een bijzonder lastige taal om te leren, het is een soort van aangeleerd spraakgebrek zeg maar. Noors is in dat opzicht vele malen makkelijker (en nuttiger) om te leren en voor vele Denen begrijpbaar en verstaanbaar.
pi_120294489
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 08:38 schreef De_Fietser het volgende:

[..]

Ik studeer veel sneller als de gemiddelde student (lees: 9 jaar studielast in 5 jaar)
Maar er zit als student een limiet aan wat je van de overheid krijgt hoor. Daarnaast liggen mijn prioriteiten wel degelijk bij het tijdig afmaken van mijn studies. :P
Dat klinkt niet als een gemiddeld studentje, maar ja, die zitten ook niet vrijdag 'smorgens om 8:35 te fokken (ze zitten of nog in de kroeg of zijn net hun (eigen?) bed ingerold.
Of zit je nu te trollen?
pi_120294511
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 08:41 schreef sorcees het volgende:

[..]

Dat klinkt niet als een gemiddeld studentje, maar ja, die zitten ook niet vrijdag 'smorgens om 8:35 te fokken (ze zitten of nog in de kroeg of zijn net hun (eigen?) bed ingerold.
Of zit je nu te trollen?
Nee deze student is net wakker en moet vandaag een dagje de bieb in na de vierde vergadering van deze week. Maar terug naar het onderwerp, iemand nog tips m.b.t. het studiemateriaal?
pi_120294823
Haha, vergaderen noemen ze dat, studentenverenigingsbestuurdertje, :+ :+ :+
Proost.
(wil je naar ijsland met je Deens?).
pi_120296526
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 08:13 schreef De_Fietser het volgende:

[..]

150 euro voor 25 lessen volgens mij en een les duurt 1.5 uur. Verder komen daar nog de boek(en) nog bij, ongeveer 70 euro meen ik.
  dinsdag 18 december 2012 @ 10:50:54 #18
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_120452437
Ik heb 4 maanden in Denemarken gewoond, en heb daar (op kosten van de overheid) vrij intensief (5u/week) een Deense taalcursus gevolgd. Als je vragen hebt, DM/PM gerust :)

Het lezen en schrijven van Deens is niet zo heel moeilijk, het spreken (en luisteren) is wel lastig.
pi_121619148
Mr Houdoe

Kun je mij uitleggen hoe je dit heb gedaan!

Ik wil graag deens leren in verband m toekomstig werk daar! Harderslev!

mvg Simon
  woensdag 16 januari 2013 @ 05:11:16 #20
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_121623389
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 23:26 schreef simon1983 het volgende:
Mr Houdoe

Kun je mij uitleggen hoe je dit heb gedaan!

Ik wil graag deens leren in verband m toekomstig werk daar! Harderslev!

mvg Simon
Als je in Denemarken gaat wonen (ik ging er 4 maanden wonen), moet je een "gele kaart" (sundhedskort) aanvragen. Hiermee krijg je meteen een persoonsnummer (ben even kwijt hoe dat precies heette), het is een soort sofinummer.
Zodra je dat hebt, krijg je van de overheid de mogelijkheid om gratis in een zogeheten Sprogcenter (taalcentrum) een cursus Deens te volgen. Kwestie van dat nummer doorgeven bij aanmelding (of tijdens de cursus), en het wordt gefixt.
Weet niet meer precies de "aanbieding", volgens mij was het vijf maanden in het eerste jaar dat je er kwam wonen of zo.

Je zou het aan iemand kunnen navragen die in Denemarken woont, er is in subforum KAA met mensen die in Denemarken wonen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')