Die thee is inderdaad een beetje overbodig.... naast het duurdermaken van thee maakt het het zetten van thee ook niet echt gemakkelijker!quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:45 schreef louter_genieten het volgende:
ik vind dit net zo loos als https://nl.special-t.com/nl/Pages/Homepage.aspx#/nav/home
waarom zou je zo'n apparaat voor thee aanschaffen als je zakken verse thee kunt kopen waar meer smaak aan zit en per pot een stuk goedkoper is?
OK dat duurt dus ook nog eens lang? Goed dat ik hier gepost heb, de reacties zijn tot dus ver niet echt lovend over Saristaquote:Op dinsdag 11 december 2012 22:48 schreef DeHeer het volgende:
Het schijnt dat de Sarista na elk kopje de boel doorspoelt. En als je een pot zet, zet ie als het ware zes kopjes. En spoelt ie na elk van de zes kopjes de boel door. Tja..
Maar dan is het wel handig om tips te krijgen van welk apparaat dan te nemen voor de best koffie!quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:49 schreef peppi_kokki het volgende:
[..]
OK dat duurt dus ook nog eens lang? Goed dat ik hier gepost heb, de reacties zijn tot dus ver niet echt lovend over Sarista
Die Arista potjes? Die kosten 4,79 Euro en daar zit maar liefst 135gr koffie in!!quote:Op dinsdag 11 december 2012 23:04 schreef Jellereppe het volgende:
Hoewel, zei ik student?Hoeveel kost zo een pak bonen?
Ah, ik neem mijn woorden terug. Veel te duur voor de gemiddelde student die het moet doen met zijn magere studiefinanciering en bijbaantje.quote:Op dinsdag 11 december 2012 23:05 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Die Arista potjes? Die kosten 4,79 Euro en daar zit maar liefst 135gr koffie in!!
Kolere. Ik betaal dus ca 20 euro voor een kilo van de best koffie, versgebrande single origins. (ok, geen blue mountain of kopi luak, maar wel echt goed). Dat is dus gewoon 2x zo goedkoop en waarschijnlijk nog beter van smaak ook.quote:Op dinsdag 11 december 2012 23:05 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Die Arista potjes? Die kosten 4,79 Euro en daar zit maar liefst 135gr koffie in!!
Maar die bonen vind ik niet lekker. Ik ben verwend (he ze wel geprobeerd)quote:Op dinsdag 11 december 2012 23:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
Koffiebonen haal je bij de ALDI![]()
3,95¤ per 500 gram![]()
Bonenmachine al vanaf 260¤
En klaar is kees
Philips heeft geleerd van de ervaringen met de Senseo.quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:48 schreef DeHeer het volgende:
Het schijnt dat de Sarista na elk kopje de boel doorspoelt.
Dan haal je andere wel lekkere bonen voor een 10¤ de kilo bij de MAKROquote:Op dinsdag 11 december 2012 23:30 schreef Spanky78 het volgende:
Maar die bonen vind ik niet lekker. Ik ben verwend (he ze wel geprobeerd)
En dan de machine op de kop houden om vast te schroeven...?quote:Op dinsdag 11 december 2012 23:38 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Je kunt ook de bovenkant van zo'n bonenbus opensnijden en je eigen koffie erin gooien.
Koffieliefhebbers hebben ook geleerd van de ervaringen met de Senseo, koop wat andersquote:Op dinsdag 11 december 2012 23:57 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Philips heeft geleerd van de ervaringen met de Senseo.
Da's positief.
Da's weer een andere discussiequote:Op woensdag 12 december 2012 08:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Koffieliefhebbers hebben ook geleerd van de ervaringen met de Senseo, koop wat anders
Zit er geen chip in, zoals bij een inktjet capsule?quote:Op dinsdag 11 december 2012 23:38 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Je kunt ook de bovenkant van zo'n bonenbus opensnijden en je eigen koffie erin gooien.
Dat lijkt me niet... maar daarom zijn ze wel bij te vullen..quote:Op woensdag 12 december 2012 08:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zit er geen chip in, zoals bij een inktjet capsule?
Als je googled kom je zelfs al potjes tegen, met schroefdekselquote:Op woensdag 12 december 2012 08:58 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet... maar daarom zijn ze wel bij te vullen..
Dat is toch gewoon een lege originele pot?quote:Op woensdag 12 december 2012 09:29 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Als je googled kom je zelfs al potjes tegen, met schroefdeksel
http://www.tweedehands.nl(...)lbare-138219073.html
Nee, die witte schroefdop bovenop is niet standaard maar er later op geknutseld zo te zienquote:Op woensdag 12 december 2012 09:31 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon een lege originele pot?
Leuke prijs ook...
Herkenbaar. Laffe bakjes, ik twijfel om over te stappen om een simpel ding met echte bonen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:54 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Maar dan is het wel handig om tips te krijgen van welk apparaat dan te nemen voor de best koffie!
Tenminste die tip wil ik wel, want die gewone senseo koffie die ik nu heb, vind ik ook niet
zo lekker meer
Een nutella deksel oid..quote:Op woensdag 12 december 2012 09:32 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Nee, die witte schroefdop bovenop is niet standaard maar er later op geknutseld zo te zien
Wat kan jij aanraden?quote:Op woensdag 12 december 2012 08:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Koffieliefhebbers hebben ook geleerd van de ervaringen met de Senseo, koop wat anders
Het mechaniek onderin schijnt een beperkte levensduur te hebben.quote:Op woensdag 12 december 2012 08:58 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet... maar daarom zijn ze wel bij te vullen..
Welk mechaniek..??quote:Op woensdag 12 december 2012 09:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het mechaniek onderin schijnt een beperkte levensduur te hebben.
Ik dacht dat je dat ding erop schroefde en een seal zou breken en that's it.. ?quote:
En dat er dan onderin een gat zit of zo?quote:Op woensdag 12 december 2012 09:42 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ik dacht dat je dat ding erop schroefde en een seal zou breken en that's it.. ?
Dat lijkt me... anders is de koffie zo slap...quote:Op woensdag 12 december 2012 09:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En dat er dan onderin een gat zit of zo?
Nee, er zit dus een of ander mechaniekje in.quote:Op woensdag 12 december 2012 09:43 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dat lijkt me... anders is de koffie zo slap...
Dat zit toch in de machine..?quote:Op woensdag 12 december 2012 09:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, er zit dus een of ander mechaniekje in.
Ja, anders lees je er even iets over in plaats van maar een beetje aan te nemen hoe zoiets werkt.quote:Op woensdag 12 december 2012 09:48 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dat zit toch in de machine..?
Lijkt me sterk dat dat in de verpakking zit.. En waarom word het ding er dan op de kop opgeschroeft?
Die bonen vallen toch gewoon naar beneden en de machine maalt wat nodig is..?
Ja anders doe je niet zo arrogant..quote:Op woensdag 12 december 2012 09:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, anders lees je er even iets over in plaats van maar een beetje aan te nemen hoe zoiets werkt.
http://www.kieskeurig.nl/(...)ebuikersnaam/5156684
Hoezo, arrogant?quote:Op woensdag 12 december 2012 09:50 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ja anders doe je niet zo arrogant..![]()
Lienekien heeft gelijk. Er zit een afsluiting in die het aantal bonen doorlaat dat nodig is om te malen.quote:Op woensdag 12 december 2012 09:48 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dat zit toch in de machine..?
Lijkt me sterk dat dat in de verpakking zit.. En waarom word het ding er dan op de kop opgeschroeft?
Die bonen vallen toch gewoon naar beneden en de machine maalt wat nodig is..?
Hoezo dus..??quote:Op woensdag 12 december 2012 09:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, er zit dus een of ander mechaniekje in.
Je kunt ook gewoon een bron bijvoegen als je zegt dat het DUS niet zo is...quote:Op woensdag 12 december 2012 09:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, anders lees je er even iets over in plaats van maar een beetje aan te nemen hoe zoiets werkt.
http://www.kieskeurig.nl/(...)ebuikersnaam/5156684
Dat doet ze toch ook?quote:Op woensdag 12 december 2012 09:56 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Hoezo dus..??
[..]
Je kunt ook gewoon een bron bijvoegen als je zegt dat het DUS niet zo is...
Dat klopt maar hoe kan ik eerst iets lezen en daarna pas een link krijgen..?quote:
Je kon ook aannemen dat ik meer wist over dat ding dan jij.quote:Op woensdag 12 december 2012 09:56 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Hoezo dus..??
[..]
Je kunt ook gewoon een bron bijvoegen als je zegt dat het DUS niet zo is...
quote:Op woensdag 12 december 2012 09:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En dat er dan onderin een gat zit of zo?
Ja... natuurlijk...quote:Op woensdag 12 december 2012 10:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je kon ook aannemen dat ik meer wist over dat ding dan jij.
Jura is de Audi/Mercedes onder de volautomaten, erg goed maar ook aan de prijs. Delongi is de fiat, meer plastikkerig, maar maakt goede koffie als je lief voor hem bent.quote:
En wanneer ik niet zo zeer een volautomaat hoef te hebben, maar gewoon graag een goede bak wil drinken?quote:Op woensdag 12 december 2012 10:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jura is de Audi/Mercedes onder de volautomaten, erg goed maar ook aan de prijs. Delongi is de fiat, meer plastikkerig, maar maakt goede koffie als je lief voor hem bent.
Dat is juist de bedoeling, zodat die krengen niet zo snel nagemaakt kunnen worden.quote:Op woensdag 12 december 2012 09:59 schreef Snowballed het volgende:
Fijne verspilling om een mechaniek in een wegwerpverpakking te bouwen...
Zou lekker worden als ieder automerk ook zijn eigen band had...quote:Op woensdag 12 december 2012 10:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is juist de bedoeling, zodat die krengen niet zo snel nagemaakt kunnen worden.
Wat bepaald je keuze hierin? Ruimte op het aanrecht? Prijs? Wil je juist een petrochemische raffinaderij achtig apparaat hebben?quote:Op woensdag 12 december 2012 10:07 schreef Murdera het volgende:
[..]
En wanneer ik niet zo zeer een volautomaat hoef te hebben, maar gewoon graag een goede bak wil drinken?
Ik vraag me ook werkelijk af wie de beslissing heeft genomen een apparaat als dit op de markt te brengen. Als dit niet flopt vreet ik een bezemquote:Op woensdag 12 december 2012 13:28 schreef Freak188 het volgende:
Wat een apparaat. Plastic fantastic en iedere keer als je em aanzet moet ie eerst spoelen.
Bakkie koffie wat eruit komt vond ik niet speciaal, sterker nog, vind mijn eigengezette snelfiltermaling lekkerder.
Ik denk dat DE hier de plank aardig misslaat. Dit wordt geen Senseo hype. Ook al als je ziet dat handige japie's die koffieboonhouder aan het modificeren zijn.
Het belangrijkste is de snelheid waarmee je een bakje zet, de smaak en de prijs (vooral van de koffie zelf, aangezien dat een continue uitgave is, en dus flink op gaat tellen) en sterkteregeling zou handig zijn. (Zelf meer of minder bonen toevoegen valt ook onder sterkteregeling, dus alles mag gewoon simpel)quote:Op woensdag 12 december 2012 12:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat bepaald je keuze hierin? Ruimte op het aanrecht? Prijs? Wil je juist een petrochemische raffinaderij achtig apparaat hebben?
Heel eenvoudige keuze
[ afbeelding ]
Hier zet italie thuis koffie mee.
Dat doen ze nu samen met Saeco... (alleen weet ik niet of Saeco nou slechter is geworden of Philips nou beter....quote:Op woensdag 12 december 2012 19:49 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
whahahahaha
Philips en koffie zetten....
Dat weet ikquote:Op woensdag 12 december 2012 19:59 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dat doen ze nu samen met Saeco... (alleen weet ik niet of Saeco nou slechter is geworden of Philips nou beter....)
Ho, deze quoten we even voor later.quote:Op woensdag 12 december 2012 16:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik vraag me ook werkelijk af wie de beslissing heeft genomen een apparaat als dit op de markt te brengen. Als dit niet flopt vreet ik een bezem
Jura is erg mooi, maar ik wil een automaat waar ik de zetgroep (het gedeelte waar je de koffie mee maakt) kan schoonmaken. Koffiegruis en vocht = schimmel en zeer ongezond. Ik zou daarom nooit een jura kopen. Bovendien moeten die dingen dus elk jaar om een onderhoudsbeurt oa vanwege de viezigheid. Niet doen dus.quote:Op woensdag 12 december 2012 10:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jura is de Audi/Mercedes onder de volautomaten, erg goed maar ook aan de prijs. Delongi is de fiat, meer plastikkerig, maar maakt goede koffie als je lief voor hem bent.
Zijn prima apparaten over het algemeen. Met name het maalsysteem is wel eens gevoelig, maar verder verschillen de meeste apparaten weinig van elkaar.quote:Op woensdag 12 december 2012 20:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Had hier met de verbouwing een delongi staan, schoonmaken was erg eenvoudig
Als je op marktplaats zoekt kom je zelfs kopers van lege potjes tegen voor een euroquote:Op woensdag 12 december 2012 09:29 schreef Yngwie het volgende:
Als je googled kom je zelfs al potjes tegen, met schroefdeksel
http://www.tweedehands.nl(...)lbare-138219073.html
Jij gaat die bezem vretenquote:Op woensdag 12 december 2012 16:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik vraag me ook werkelijk af wie de beslissing heeft genomen een apparaat als dit op de markt te brengen. Als dit niet flopt vreet ik een bezem
Oh, om mijzelf maar even te quoten: Lekbak is inderdaad wel snel vol. Dat is ook bij de XS het geval, maar dat bederft mijn plezier nietquote:Op donderdag 7 februari 2013 09:53 schreef Haarbalpasta het volgende:
TS, als ik jou iets zou mogen aanbevelen :
[ afbeelding ]
De Saeco XS is een kleine espresso apparaat, die genoeg kan. Heb 'm hier nu ruim een jaar staan en nog steeds voldoet 'ie aan mijn eisen voor een lekkere bak koffie. Nooit gezeik gehad (nog) met ontkalken, wat ik ook ten zeerste kan afraden! Hoor van meerdere mensen dat ontkalken de doodvonnis is voor een espresso apparaat.
quote:Op woensdag 12 december 2012 12:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat bepaald je keuze hierin? Ruimte op het aanrecht? Prijs? Wil je juist een petrochemische raffinaderij achtig apparaat hebben?
Heel eenvoudige keuze
[ afbeelding ]
De Perculator staat ook hier in huis, maar hiermee zet ik -echte- espresso.quote:Op woensdag 12 december 2012 12:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heel eenvoudige keuze
[ afbeelding ]
En weer een boude bewering!quote:Op woensdag 12 december 2012 20:26 schreef Lienekien het volgende:
Dagelijks drinken van dat type koffie heeft wel mogelijke gezondheidsnadelen. De cafestol wordt er niet uitgefilterd en die kan je cholesterol verhogen.
Maar het schijnt wel weer kanker te voorkomenquote:Op woensdag 12 december 2012 20:26 schreef Lienekien het volgende:
Dagelijks drinken van dat type koffie heeft wel mogelijke gezondheidsnadelen. De cafestol wordt er niet uitgefilterd en die kan je cholesterol verhogen.
Dan heb je zacht water of gebruik je het apparaat niet vaak? En puur uit nieuwsgierigheid, waarom is ontkalken het doodvonnis voor je machine? Je bent de eerste die ik dit hoor zeggen en ook zelf heb ik die ervaring niet. Ik ontkalk 1 a 2 keer per jaar en ik heb geen enkel probleem (Rancilio Silvia)quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:53 schreef Haarbalpasta het volgende:
[ afbeelding ]
De Saeco XS is een kleine espresso apparaat, die genoeg kan. Heb 'm hier nu ruim een jaar staan en nog steeds voldoet 'ie aan mijn eisen voor een lekkere bak koffie. Nooit gezeik gehad (nog) met ontkalken, wat ik ook ten zeerste kan afraden! Hoor van meerdere mensen dat ontkalken de doodvonnis is voor een espresso apparaat.
Ik heb de ervaring met de Saeco (bruine) waarvan ik het typenummer niet meer weet. Na ontkalken was het einde oefening voor het apparaat gek genoeg. Ik gebruik mijn machine dagelijks voor circa 8 koppen. Nog nooit te hoeven ontkalken.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:06 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Dan heb je zacht water of gebruik je het apparaat niet vaak? En puur uit nieuwsgierigheid, waarom is ontkalken het doodvonnis voor je machine? Je bent de eerste die ik dit hoor zeggen en ook zelf heb ik die ervaring niet. Ik ontkalk 1 a 2 keer per jaar en ik heb geen enkel probleem (Rancilio Silvia)
Zet nu zelf pruttel koffie met apparaat zoals Piet liet zien omdat mijn half automaat overleden is en ik momenteel geen extra cash heb voor een nieuwe half automaat, zeer snel en sterkte regelen (koffie toevoegen) is een eitje.quote:Op woensdag 12 december 2012 16:39 schreef Murdera het volgende:
[..]
Het belangrijkste is de snelheid waarmee je een bakje zet, de smaak en de prijs (vooral van de koffie zelf, aangezien dat een continue uitgave is, en dus flink op gaat tellen) en sterkteregeling zou handig zijn. (Zelf meer of minder bonen toevoegen valt ook onder sterkteregeling, dus alles mag gewoon simpel)
En natuurlijk beschikbaarheid.
Nee, de boiler verstopt laten raken met kalk is goedquote:Op donderdag 7 februari 2013 09:53 schreef Haarbalpasta het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb precies die, en die moest ik vrij snel al ontkalken (keihard water hier).quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:53 schreef Haarbalpasta het volgende:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |