Als in?quote:Op donderdag 20 december 2012 09:18 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Helaas is het allemaal te politiek gekleurd..
Ik heb de indruk dat men aan beide kanten van de hedendaagse grens eigenlijk bitter weinig weet over die periode. De huidige grens is toch vooral gebaseerd op een militaire grens van destijds.quote:Op donderdag 20 december 2012 17:39 schreef lolcat8811 het volgende:
Eigenlijk is die hele Gouden Eeuw (en alle rijkdom die dit Nederland heeft opgeleverd) te danken aan de Zuidelijke Nederlanden, zijnde het huidige België.
Hebben de zuiderburen daar ooit enige erkenning voor gekregen, (ipv belgenmoppen)? ...
Ben bang dat jij er nog minder van weet.quote:Op dinsdag 25 december 2012 22:46 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik heb de indruk dat men aan beide kanten van de hedendaagse grens eigenlijk bitter weinig weet over die periode. De huidige grens is toch vooral gebaseerd op een militaire grens van destijds.
M.a.w. de huidige grens heeft bar weinig te maken met de situatie van het begin van de Gouden eeuw.quote:Nadat België zich in 1830 onafhankelijk had verklaard, heeft het een lange tijd geduurd voordat de scheiding officieel is vastgelegd. Op 19 april 1839 werd in Londen het Scheidingstraktaat getekend. Op 8 augustus 1843 werd dit gevolgd door een verdrag, gesloten in Maastricht, over de markering van de grens.
Ik bedoelde echt niet de precieze grens hoor. Gewoon het concept van "de Zuidelijke Nederlanden".quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:10 schreef golfer het volgende:
[..]
Ben bang dat jij er nog minder van weet.
[..]
M.a.w. de huidige grens heeft bar weinig te maken met de situatie van het begin van de Gouden eeuw.
Waarom schrijf je dan:quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:16 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik bedoelde echt niet de precieze grens hoor. Gewoon het concept van "de Zuidelijke Nederlanden".
?quote:Op dinsdag 25 december 2012 22:46 schreef zuiderbuur het volgende:
. De huidige grens is toch vooral gebaseerd op een militaire grens van destijds.
Haha ja volgens mij zij allebei, ik zat een beetje met zo'n gezicht ernaar te kijkenquote:Op woensdag 26 december 2012 20:20 schreef Bluezz het volgende:
Schoot hij nou vol bij het voorlezen van het verhaaltje over de knecht van Oldebarnevelt ?
Wat een gezeik weer van iedereen inderdaad. Ach, ik vond het ook erg leukquote:Op woensdag 26 december 2012 15:14 schreef alors het volgende:
Ik ben de 3 gemiste afleveringen aan het kijken, maar ik vind het wel interessant en kan me niet zo storen aan het in beeld komen van Hans.
Dramaqueen is het.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 21:16 schreef _dodecahedron_ het volgende:
Hans Goedkoop is soms wel wat overdreven inderdaad. Alles is "astonishing" en "gorgeous".
Goedkoop is gewoon enthousiast over wat hij ontdekt, daar is niks mis mee. Maar het ligt aan de editting . Die moeten die terugkerende woorden iets meer knippen.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 21:16 schreef _dodecahedron_ het volgende:
Hans Goedkoop is soms wel wat overdreven inderdaad. Alles is "astonishing" en "gorgeous".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |