quote:The Goldman Sachs report considers traditional computers, tablets, and smartphones as all being computers, and takes a look at the market share of Microsoft, Google, and Apple. Back in Microsoft's glory days, in 2000, the report says, 97% of all computers ran a Microsoft operating system. By the end of 2012, the report says, Microsoft will have a 20% market share, trailing Google, whose Android operating operating system will have a 42% market share, and Apple, whose operating systems will have a 24% market share. Other operating systems will have the remaining 14% market share. bron
Dat ook ja. Ik heb geen idee hoeveel xbox360's etc er zijn, maar dat zal het wel weer een paar procent opkrikken.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:16 schreef GGMM het volgende:
Dan kan je spelcomputers ook meerekenen.
Subjectief en niet boeiend.
quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:16 schreef Inverted_World het volgende:
Een smartphone of tablet is natuurlijk geen computer.
Waar ligt de grens dan?quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:16 schreef Inverted_World het volgende:
Ja "als"...
Een smartphone of tablet is natuurlijk geen computer. Daarbij vermoed ik dat Windows Phone 8 het behoorlijk goed gaat doen, maar dat terzijde.
Eigenlijk een beetje een zinloos bericht.![]()
Dat zijn wel computersquote:Op dinsdag 11 december 2012 13:16 schreef Inverted_World het volgende:
Ja "als"...
Een smartphone of tablet is natuurlijk geen computer. Daarbij vermoed ik dat Windows Phone 8 het behoorlijk goed gaat doen, maar dat terzijde.
Beetje niet zeggen de vergelijking inderdaad. Als je smartphone alleen pakt zal Android wel boven aan staan, maar als je computer OS voor thuisgebruik gaat vergelijken dan komt Google geen eens voor in de lijst aangezien ze geen OS hebben.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:20 schreef SuperHarregarre het volgende:
En hoeveel van de mensen werken op meerdere systemen? Denk dat veel Android-gebruikers gewoon Windows op hun laptop/pc hebben.
Chrome OSquote:Op dinsdag 11 december 2012 13:23 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Beetje niet zeggen de vergelijking inderdaad. Als je smartphone alleen pakt zal Android wel boven aan staan, maar als je computer OS voor thuisgebruik gaat vergelijken dan komt Google geen eens voor in de lijst aangezien ze geen OS hebben.
Er stond laatst nog iets over wanneer iets een computer is of tablet, had iets met formaten te maken en andere specificaties. Dat ze eventueel voor hetzelfde kunnen dienen is iets anders. Dan is een Xbox, PSvita, PSP, Nintendo 3DXL (en alle varianten), PS3, Nintendo Wii/U etc ook een computer. Daar kun je tenslotte praktisch hetzelfde op als een tablet/smarthphone.quote:
Een tablet is so-wie-so een computer, gewoon een wat lichtere uitvoering. Als je dat bestrijdt, leg dan maar eens uit waar je een laptop dan plaatst : is dat dan een computer ?quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:16 schreef Inverted_World het volgende:
Ja "als"...
Nee.quote:
quote:Smartphones en dergelijke apparaten met een beeldscherm (diagonaal) van maximaal 7 inch (17,78 cm) zijn communicatiemiddelen.
Smartphones en dergelijke apparaten met een beeldscherm (diagonaal) groter dan 7 inch (17,78 cm), zoals tablets, zijn computers.
Als uw werknemers een specifiek apparaat gebruiken met een scherm dat groter is dan 7 inch en u dit toch als communicatiemiddel wilt behandelen, moet u aannemelijk kunnen maken dat er sprake is van een communicatiemiddel. Dat kan bijvoorbeeld bij apparaten waarvan de gebruiksmogelijkheden software- of hardwarematig zijn beperkt tot communicatie.
Is meer een browser dan een OS waar je third-party applicaties op kunt draaien. Ik kan dat niet vergelijken met Linux, MacOS of Windows.quote:
De vergelijking is vooral nietszeggend omdat mensen nu eenmaal niet slechts een apparaat gebruiken. Bijna iedereen heeft een laptop/pc en smartphone, daarnaast nog pc's op de werkplek en dan nog een deel met tablets. Laat staan mensen met telefoon van de zaak en prive telefoon.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:23 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Beetje niet zeggen de vergelijking inderdaad. Als je smartphone alleen pakt zal Android wel boven aan staan, maar als je computer OS voor thuisgebruik gaat vergelijken dan komt Google geen eens voor in de lijst aangezien ze geen OS hebben.
Sinds de uitspraak van een rechter is een tablet wel degelijk een computer.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:16 schreef Inverted_World het volgende:
Ja "als"...
quote:Smartphones en dergelijke apparaten met een beeldscherm (diagonaal) van maximaal 7 inch (17,78 cm) zijn communicatiemiddelen.
Smartphones en dergelijke apparaten met een beeldscherm (diagonaal) groter dan 7 inch (17,78 cm), zoals tablets, zijn computers.
Als uw werknemers een specifiek apparaat gebruiken met een scherm dat groter is dan 7 inch en u dit toch als communicatiemiddel wilt behandelen, moet u aannemelijk kunnen maken dat er sprake is van een communicatiemiddel. Dat kan bijvoorbeeld bij apparaten waarvan de gebruiksmogelijkheden software- of hardwarematig zijn beperkt tot communicatie.
Tot 7" nietquote:Op dinsdag 11 december 2012 13:26 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Sinds de uitspraak van een rechter is een tablet wel degelijk een computer.
Jaquote:Op dinsdag 11 december 2012 13:31 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Mijn rekenmachine kan ook best veel, is dat dan ook een computer?
Omdat de overheid vanwege wat belasting dingen dit zo defnieert is het nog steeds niet waar.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:26 schreef Inverted_World het volgende:
Even voor de duidelijkheid. Foutje van mijn kant. Tablet is een computer, Smartphone niet:
[..]
Dat ben ik met je eens. Maar dit nieuwsbericht is simpelweg niets nieuws. Over het algemeen wordt er gewoon een onderscheid gemaakt tussen een volwaardig besturingssysteem en een mobiel OS. Maar als je dan toch alle vormen van besturingssystemen gaat samenmengen, dan kun je zoals ik al eerder zei, game-consoles ook toevoegen, smarttv's ook, mediacenters ook...quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Omdat de overheid vanwege wat belasting dingen dit zo defnieert is het nog steeds niet waar.
Ja dat is ook een computer, het is een apparaat dat ingevoerde informatie verkwerktquote:Op dinsdag 11 december 2012 13:37 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Maar abn amro heeft ook zo'n identifier dingetje. Is dat dan ook een computer? Want dan hebben de banken tezamen in NL ook een flink marktaandeel...
En iedereen heeft ook vast wel een rekenmachine thuis, en een tv. En een vaatwasmachinequote:
Ok, ik wil alleen duidelijk maken wat een computer isquote:Op dinsdag 11 december 2012 13:39 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
En iedereen heeft ook vast wel een rekenmachine thuis, en een tv. En een vaatwasmachine
Op het station staan ook computers (die het soms doen).quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:37 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Maar abn amro heeft ook zo'n identifier dingetje. Is dat dan ook een computer? Want dan hebben de banken tezamen in NL ook een flink marktaandeel...
Het is ook een bericht wat nergens over gaat zoals sommigen hier ook al opmerkten. Alleen leuk voor de statistici die houden van alles in hokjes te duwen maar vaak dingen vergeten.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:37 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Maar dit nieuwsbericht is simpelweg niets nieuws. Over het algemeen wordt er gewoon een onderscheid gemaakt tussen een volwaardig besturingssysteem en een mobiel OS. Maar als je dan toch alle vormen van besturingssystemen gaat samenmengen, dan kun je zoals ik al eerder zei, game-consoles ook toevoegen, smarttv's ook, mediacenters ook...
Zulke definities zeggen eigenlijk vrij weinig. 5 jaar geleden waren deze definities nietszeggend, en over 10 jaar zullen deze definities ook niets betekenen.quote:
Toch zal de echte definitie altijd hetzelfde blijvenquote:Op dinsdag 11 december 2012 13:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zulke definities zeggen eigenlijk vrij weinig. 5 jaar geleden waren deze definities nietszeggend, en over 10 jaar zullen deze definities ook niets betekenen.
Als we zien waar we heen gaan uiteindelijk: oprolbare schermen. Computers die volledig via de cloud gaan, dus waarbij je alleen een beeldscherm nodig hebt, personal HUD's zoals Google Glass....
Ik geef het artikel gelijk. Uiteindelijk zijn het allemaal computers. Afhankelijk van de situatie heb je alleen een groter of kleiner beeldscherm.
Ja, das waar. Maar vreemd is het wel. Dus afhankelijk van de grootte van een beeldscherm is iets een computer of een....?quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:51 schreef wuuht het volgende:
toc
[..]
Toch zal de echte definitie altijd hetzelfde blijven
nee dat is ook onzin, een computer is een apparaat dat ingevoerde gegevens verwerktquote:Op dinsdag 11 december 2012 13:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja, das waar. Maar vreemd is het wel. Dus afhankelijk van de grootte van een beeldscherm is iets een computer of een....?
Ok, wacht, ik volg het niet meerquote:Op dinsdag 11 december 2012 13:54 schreef wuuht het volgende:
[..]
nee dat is ook onzin, een computer is een apparaat dat ingevoerde gegevens verwerkt
het probleem zit m in het feit dat de computermarkt waar het artikel het over heeft veel groter is dan enkel tablets, desktops, laptops en smartphones. Om die reden vind ik het ook een rare vergelijking want de markt voor desktops, laptops, tablets en smartphones kan imo onmogelijk als 1 worden gezien. Simpelweg om het feit dat smartphones (of tablets in mindere mate) nog steeds geen vervanger zijn voor laptops cq desktops.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ok, wacht, ik volg het niet meerHoe dan ook, ik denk dat het artikel wel een punt heeft. "De computer" (als in grote kast + beelscherm of laptop) zal steeds minder vaak gebruikt worden en smartphones zullen een steeds groter deel van die taken overnemen.
Dat betekend dus dat Microsoft op dit moment idd de keiharde verliezer zal worden als ze niet snel hun mobiele aanbod versterken.
Het is dan ook en en.quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:26 schreef Asphias het volgende:
natuurlijk zijn al die tablets en smartphones leuk voor facebook, reisinformatie, en simpele spelletjes, maar je gaat mij niet wijsmaken dat er in de toekomst mensen verslagen gaan typen op hun smartphone. of hun zware programma's liever draaien op een tablet, dan op een gewone desktop met 4x de rekenkracht.
Tablet & Laptop wordt nog wel 1. Als je kijkt naar Transformer Prime, Vivo en Surface.quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:37 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Het is dan ook en en.
Smartphone + tablet + laptop + desktop
Waarom het niet gewoon bij personal computer houden? Wat in de volksmond als computer gebruikt wordtquote:Op dinsdag 11 december 2012 13:54 schreef wuuht het volgende:
[..]
nee dat is ook onzin, een computer is een apparaat dat ingevoerde gegevens verwerkt
Omdat ik het raar vind dat dat idd in de volksmond zo genoemd wordquote:Op dinsdag 11 december 2012 17:11 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Waarom het niet gewoon bij personal computer houden? Wat in de volksmond als computer gebruikt wordt
Tja dat kun je raar vinden, maar het gebeurt wel. Zelfde als bijv kunststof=/=plasticquote:Op dinsdag 11 december 2012 17:12 schreef wuuht het volgende:
[..]
Omdat ik het raar vind dat dat idd in de volksmond zo genoemd word
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |