Hoeveel vertraging hebben we het over?quote:Op dinsdag 11 december 2012 00:15 schreef pinkpiggy het volgende:
Ik heb vertraging opgelopen vanwege omstandigheden waar ik geen controle over had, in de persoonlijke sfeer zegmaar.
Dus geen vrijwilligerswerk e.d.
Ik maak me soms zorgen of dit echt een groot nadeel is als ik eenmaal ga solliciteren, en wat je hier 'tegenover' kan zetten?
Vervelende dingen gebeurd, echt zwaar depressief geweest.quote:Op dinsdag 11 december 2012 00:16 schreef Hexagon het volgende:
Het hangt er vanaf hoeveel studievertraging en wat de redenen zijn.
Ik heb vijf jaar over mijn bachelor gedaanquote:Op dinsdag 11 december 2012 00:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoeveel vertraging hebben we het over?
Ik zou me er niet al te druk om maken. Die lui in het bedrijfsleven hebben ook niet allemaal netjes nominaal gestudeerd.quote:Op dinsdag 11 december 2012 00:24 schreef pinkpiggy het volgende:
[..]
Ik heb vijf jaar over mijn bachelor gedaan![]()
Weet ook niet hoe 'erg' dat sowieso is / gezien wordt door bedrijven.
Maak me dan toch druk dat ze je 'lui' vinden oid
Die stammen vaak zelfs uit het 'eeuwige student' tijdperkquote:Op dinsdag 11 december 2012 00:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zou me er niet al te druk om maken. Die lui in het bedrijfsleven hebben ook niet allemaal netjes nominaal gestudeerd.
Welke studie?quote:Op dinsdag 11 december 2012 00:24 schreef pinkpiggy het volgende:
[..]
Ik heb vijf jaar over mijn bachelor gedaan![]()
Weet ook niet hoe 'erg' dat sowieso is / gezien wordt door bedrijven.
Maak me dan toch druk dat ze je 'lui' vinden oid
Met bachelor hbo-rechten gaat het vooral om werkervaring die je hebt. Anders wordt je voornamelijk een loopjuffrouw voor de meesters in de rechten.quote:
Komt het terug, of bestat er een kans dat het terug komt, of is het mogelijk dat een werkgever denk dat het terugkomt - eerder niet vertellen. Anders, wees gewoon eerlijk.quote:Op dinsdag 11 december 2012 00:21 schreef pinkpiggy het volgende:
[..]
Vervelende dingen gebeurd, echt zwaar depressief geweest.
Maar dat lijkt me niet zo handig te vertellen denk ik?
De vertraging houdt eigenlijk gewoon in dat ik langer over de bachelor deed, ben niet een jaar er tussenuit geweest oid, gewoon langzamer vakken gehaald.
Paar bijbaantjes gehad maar dat stelde niet veel voor.
als jij met 8'en nominaal je studie afgerond hebt, betekent dat vaak dat je sociaal achter loopt of naast je studie niet zoveel gedaan hebt.quote:Op dinsdag 11 december 2012 00:07 schreef JoPiDo het volgende:
Sommige werkgevers vinden geen studievertraging een nadeel...
Onzin!quote:Op donderdag 13 december 2012 18:22 schreef JoPiDo het volgende:
nogmaals;
[..]
als jij met 8'en nominaal je studie afgerond hebt, betekent dat vaak dat je sociaal achter loopt of naast je studie niet zoveel gedaan hebt.
Ook onzin. Misschien gooien ze CV's weg waar niets extra's op staat als bepaalde extracurriculaire activiteiten een onderdeel zijn van de selectieprocedure is maar het nominaal je opleiding hebben afgerond is zeker nooit een reden om een CV weg te gooien. Die extracurriculaire activiteiten moeten bovendien wel relevant zijn, als je bijv. plaatjeseditor was voor het faculteitsblaadje dan staat dat leuk op het CV voor een sollicitatie voor een journalistieke baan, het voegt niets toe aan het CV voor een sollicitatie voor een management-functie.quote:Er zijn genoeg bedrijven waar cv's zonder studievertraging direct worden weggegooid...
Ik zie bij mijn opleiding niet zo'n correlatie. Ik vermoed dat in het algemeen die correlatie veel lager is dan wat hier nu wordt gesuggereerd. Het zal wellicht ook wat afhangen van de soort opleiding: een opleiding waarvoor je alles kan stampen vs. een opleiding waarvoor je inzicht en vaardigheden belangrijk zijn.quote:Op donderdag 13 december 2012 19:43 schreef Maharbal het volgende:
Als je je studie nominaal hebt afgerond ontstaat veelal het beeld dat je niets anders hebt gedaan dan studeren. Meestal klopt dit ook wel, want het één houdt over het algemeen verband met het ander.
De TS studeert rechten. Ik vertel hoe het over het algemeen in de ('hogere klasse' van) advocatuur wordt gezien.quote:Op donderdag 13 december 2012 20:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik zie bij mijn opleiding niet zo'n correlatie. Ik vermoed dat in het algemeen die correlatie veel lager is dan wat hier nu wordt gesuggereerd. Het zal wellicht ook wat afhangen van de soort opleiding: een opleiding waarvoor je alles kan stampen vs. een opleiding waarvoor je inzicht en vaardigheden belangrijk zijn.
quote:Op donderdag 13 december 2012 20:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dan handelen die werkgevers erg dom en het zou mij dan ook verbazen als dat gebeurt. Een al dan niet nominale studieduur zegt weinig. Het is natuurlijk wel zo dat als gevolg van bepaalde stages of serieus bestuurswerk de opleiding kan uitlopen maar dan is het nominaal studeren zelf niet de reden van de afwijzing maar het niet hebben opgedaan van -in de ogen van de werkgever- relevante ervaring.
TS vraagt, ik geef antwoord. Verder heb ik weinig behoefte aan een discussie over wat jij wel of niet gelooft.quote:Op donderdag 13 december 2012 19:43 schreef Maharbal het volgende:
Als je je studie nominaal hebt afgerond ontstaat veelal het beeld dat je niets anders hebt gedaan dan studeren. Meestal klopt dit ook wel, want het één houdt over het algemeen verband met het ander.
Verantwoord dan op zijn minst wat concreter waar jij in godsnaam jouw antwoord op baseert als jij je beroept op het autoriteitsargument. "Ik studeer rechten" volstaat niet. Ben je ooit betrokken geweest bij het selecteren van kandidaten of CV's? Hebben mensen die hierbij betrokken zijn jou dat verteld? Wat hebben ze exact verteld?quote:Op donderdag 13 december 2012 20:33 schreef Maharbal het volgende:
[..]
[..]
TS vraagt, ik geef antwoord. Verder heb ik weinig behoefte aan een discussie over wat jij wel of niet gelooft.
Goed, wellicht kwam ik te kortaf over. Nee ik studeer geen rechten, ik werk in de praktijk. Verder heb ik die vraag uit interesse vaak voorgelegd aan de recruiters van betreffende (grote) kantoren. Uiteraard krijg je aanvankelijk het antwoord dat het in beginsel niet uit hoort te maken. Alleen je hebt wel meteen de schijn tegen, en het beoordelen van CV's / kandidaten gebeurt aanvankelijk op basis van schijn.quote:Op donderdag 13 december 2012 21:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Verantwoord dan op zijn minst wat concreter uit waar jij in godsnaam jouw antwoord op baseert als jij je beroept op het autoriteitsargument. "Ik studeer rechten" volstaat niet. Ben je ooit betrokken geweest bij het selecteren van kandidaten of CV's?
Het wat niet mijn intentie om met jou te discussiëren, ik peilde slechts of dat jij je niet slordig uitdrukt of slordig een conclusie trok en ik plaatste de kanttekening dat het dom zou zijn van een werkgever om louter op die ene variabele te selecteren zonder die ene variabele in samenhang met andere variabelen te zien.
Het gaat om gewilde functies bij kantoren die aan de top staan van hun branche, logischerwijs zijn er dan veel kandidaten.quote:Op donderdag 13 december 2012 21:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het gaat dan zeker om sollicitaties voor functies waarbij ze tientallen CV's krijgen voor 1 functie?
Ik kan me voorstellen dat er dan slordiger wordt gewerkt omdat ze de snelheid belangrijker vinden dan de collaterale schade maar toch...het kijken naar 1 variabele zonder die in samenhang met andere variabeles te zien is een onzorgvuldige selectiemethode.
Je hebt het alleen maar over 'extracurriculaire activiteiten', zoals bestuurswerk, maar het gaat om het volledige plaatje. Als je niet op kamers hebt gewoond tijdens je studententijd of niet gereisd hebt of andere dingen hebt gedaan die relevant zijn voor je ontwikkeling, dan ben je voor veel werkgevers niet interessant. Ook al heb je je studie met mooie cijfers afgerond.quote:Op donderdag 13 december 2012 20:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik zie bij mijn opleiding niet zo'n correlatie. Ik vermoed dat in het algemeen die correlatie veel lager is dan wat hier nu wordt gesuggereerd. Het zal wellicht ook wat afhangen van de soort opleiding: een opleiding waarvoor je alles kan stampen vs. een opleiding waarvoor je inzicht en vaardigheden belangrijk zijn.
Een werkgever die CV's zou weggooien enkel omdat de persoon nominaal is afgestudeerd snijdt sowieso in zijn eigen vingers, als een werkgever wil selecteren op relevante extracurriculaire activiteiten dan moet hij daarnaar kijken, niet naar de studieduur.
Vandaar het adagium dat je studententijd (veel) meer is dan alleen het behalen van tentamens.quote:Op donderdag 13 december 2012 21:42 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Je hebt het alleen maar over 'extracurriculaire activiteiten', zoals bestuurswerk, maar het gaat om het volledige plaatje. Als je niet op kamers hebt gewoond tijdens je studententijd of niet gereisd hebt of andere dingen hebt gedaan die relevant zijn voor je ontwikkeling, dan ben je voor veel werkgevers niet interessant. Ook al heb je je studie met mooie cijfers afgerond.
Dat heb ik niet zo maar zelf verzonnen, dat heb ik persoonlijk gehoord van de manager van de P&O-afdeling van Shell. Iemand met hoge cijfers die nominaal zijn studie heeft afgerond, is volgens hem vaak veel minder interessant dan iemand die van alles gedaan heeft tijdens zijn studie en met minder mooie cijfers is afgestudeerd. Het werk kun je iedereen met IQ leren; origineel denken en sociaal sterker staan zijn eigenschappen die je iemand niet kunt aanleren. En dat zijn precies de eigenschappen die nodig zijn om een bedrijf te laten groeien.
Dat weet ik, ik was niet zeker of dat het wel of niet alleen betrekking had op de juristenwereld.quote:Op
donderdag 13 december 2012 21:42 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Big 4 zijn geen advocatenkantoren.
Interessant. Er zal vast wel een kern van waarheid in zitten. De vraag is wel hoe betrouwbaar een P&O-medewerker dat kan inschatten op basis van een CV en een gesprek.quote:Op donderdag 13 december 2012 21:42 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Je hebt het alleen maar over 'extracurriculaire activiteiten', zoals bestuurswerk, maar het gaat om het volledige plaatje. Als je niet op kamers hebt gewoond tijdens je studententijd of niet gereisd hebt of andere dingen hebt gedaan die relevant zijn voor je ontwikkeling, dan ben je voor veel werkgevers niet interessant. Ook al heb je je studie met mooie cijfers afgerond.
Dat heb ik niet zo maar zelf verzonnen, dat heb ik persoonlijk gehoord van de manager van de P&O-afdeling van Shell. Iemand met hoge cijfers die nominaal zijn studie heeft afgerond, is volgens hem vaak veel minder interessant dan iemand die van alles gedaan heeft tijdens zijn studie en met minder mooie cijfers is afgestudeerd. Het werk kun je iedereen met IQ leren; origineel denken en sociaal sterker staan zijn eigenschappen die je iemand niet kunt aanleren. En dat zijn precies de eigenschappen die nodig zijn om een bedrijf te laten groeien.
De financiële druk om nominaal te gaan studeren wordt steeds groter, het belang van extra ontplooiing wordt daardoor ook steeds belangrijker. Een dominante theorie binnen studies naar sociale ongelijkheid suggereert dat studenten die de ruimte hebben om wel buiten hun studie om allerlei zooi te ondernemen in de nabije toekomst een streepje voor hebben. Een bestuursjaar is binnenkort niet voor Jan Nominaal meer weggelegd.quote:Op donderdag 13 december 2012 21:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het gaat dan zeker om sollicitaties voor functies waarbij ze tientallen CV's of meer krijgen voor 1 functie?
Ik kan me voorstellen dat er dan slordiger wordt gewerkt omdat ze de snelheid belangrijker vinden dan de collaterale schade maar toch...het kijken naar 1 variabele zonder die in samenhang met andere variabeles te zien is een onzorgvuldige selectiemethode.
Ik ben benieuwd hoe dat beeld van de nominale student de komende jaren gaat wijzigen. De druk om wel nominaal te studeren wordt steeds groter. Zelf zou ik graag wat langer studeren maar dan vooral omdat ik me wat extra wil verdiepen in twee andere disicplines
op basis van jaren lange ervaring natuurlijkquote:Op donderdag 13 december 2012 21:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Interessant. Er zal vast wel een kern van waarheid in zitten. De vraag is wel hoe betrouwbaar een P&O-medewerker dat kan inschatten op basis van een CV en een gesprek.
Zoals Bram zegt: Onzin.quote:Op donderdag 13 december 2012 18:22 schreef JoPiDo het volgende:
nogmaals;
[..]
als jij met 8'en nominaal je studie afgerond hebt, betekent dat vaak dat je sociaal achter loopt of naast je studie niet zoveel gedaan hebt.
Er zijn genoeg bedrijven waar cv's zonder studievertraging direct worden weggegooid...
Die blijkt niet zo betrouwbaar te zijn. Het is mijn vakgebied niet maar ik het een tijdlang het BON-forum gevolgd en ene Ben Wilbrink wiens vakgebied het wel is sprak hier regelmatig over, ik neem van hem maar even aan dat dit soort mensen inderdaad schromelijk hun vermogen overschatten om mensen te selecteren. Ik zal ook even de context aangeven: selectie bij prestigieuze universiteiten, mede via interviews.quote:Op donderdag 13 december 2012 23:10 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
op basis van jaren lange ervaring natuurlijk
Dit is een grapje toch?quote:Op donderdag 13 december 2012 18:22 schreef JoPiDo het volgende:
nogmaals;
[..]
Er zijn genoeg bedrijven waar cv's zonder studievertraging direct worden weggegooid...
Ik heb hetzelfde dilemma. Ik hoop dat ik politiek actief kan worden als gemeenteraadslid of iets dergelijks: ook nuttige ervaring en het staat ook leuk op het CV maar het is meer het echte werk dan studentenbestuur.quote:Op vrijdag 14 december 2012 21:07 schreef AmaninFull het volgende:
Het gaat hier over je studententijd nuttig invullen, met het oog op extra activiteiten naast je studie. Dat is voor mij ook belangrijk, en ik doe vanalles naast m'n studie (WO rechten) alleen zou ik werkelijk waar nooit een bestuursjaar willen doen. Is dat gek? Ik vind het gewoon zinloos werk, waarmee je je lever naar de klote drinkt, 20kg aankomt en met weinig verheffende mensen omgaat. Ik zou bv. liever een jaar lang iets anders studeren, reizen, meerdere bijbaantjes nemen, etc. Ik neem aan dat "een bestuursjaar" niet het enige is dat werkgevers apprecieren.
Lol, dit is wel een heel simplistische benadering van een bestuursjaar. Het is niet zo dat een bestuursjaar per definitie een bestuursjaar bij een (zuip)studentenvereniging is. Er zijn zo enorm veel meer besturen. Het kan wellicht zinloos werk zijn, maar is het dat vaak per definitie niet; er zijn genoeg verheffende mensen te vinden tijdens zo'n bestuursjaars. Etc etc. Iets te simplistische benadering heb je als het op bestuursjaar aankomt.quote:Op vrijdag 14 december 2012 21:07 schreef AmaninFull het volgende:
Het gaat hier over je studententijd nuttig invullen, met het oog op extra activiteiten naast je studie. Dat is voor mij ook belangrijk, en ik doe vanalles naast m'n studie (WO rechten) alleen zou ik werkelijk waar nooit een bestuursjaar willen doen. Is dat gek? Ik vind het gewoon zinloos werk, waarmee je je lever naar de klote drinkt, 20kg aankomt en met weinig verheffende mensen omgaat. Ik zou bv. liever een jaar lang iets anders studeren, reizen, meerdere bijbaantjes nemen, etc. Ik neem aan dat "een bestuursjaar" niet het enige is dat werkgevers apprecieren.
Als je geen sociaal dier bent, bestaat er een kans dat je dat inderdaad slecht trekt. Aangezien het voor 100% mensenwerk is. Zelfs als het je voornaamste taak is om een begroting sluitend te houden ben je continu bezig met andere mensen. Maar backpacken en Australie of Zuid-Amerika van dichtbij bekijken is leuk voor in de zomer, of vlak voor of na je studie. Dat doen de meeste studenten althans.quote:Op zaterdag 15 december 2012 12:56 schreef AmaninFull het volgende:
Het was niet mijn bedoeling om je te beledigen, mijn beeld is natuurlijk grotendeels geschapen door het feit dat ik meer bekend ben met zuipverenigingen. Maar zelfs al valt dat mee en doe je nuttig werk, er zijn toch zoveel alternatieven die veel leuker zijn? Backpacken door de wereld, lifeguard worden in Australie, surfen op Bali, en wat ga je dan doen, je gaat een jaar lang tijd en moeite in een lullig verenigingkje stoppen. Je moet ook wel een mensenmens zijn denk ik, om dat dag in dag uit te trekken.
Ik heb vier jaar langer gedaan over een opleiding van vier jaar en ik heb één van de leukste en meestgewilde banen gekregen die mogelijk waren met mijn opleiding. Studievertraging wordt an sich niet negatief beoordeeld, als je maar wat nuttigs in de 'verloren' jaren hebt gedaan.quote:Op maandag 10 december 2012 23:52 schreef pinkpiggy het volgende:
Ik vroeg me af hoe werkgevers naar een CV kijken met studievertraging.
Dus gewoon langer over je bachelor/master hebben gedaan.
Ik ben zelf nog bezig, maar vroeg me af of het echt een 'afknapper' is om het maar zo te zeggen?
En tja is het ook handig al je persoonlijke omstandigheden uit te leggen als mensen vragen waarom je er langer over deed?
Vakantie vieren is natuurlijk 'leuker' dan een organisatie draaiende houden. Maar je leert er een stuk minder van en kan het niet op je cv zetten om je studievertraging te verklaren.quote:Op zaterdag 15 december 2012 12:56 schreef AmaninFull het volgende:
Het was niet mijn bedoeling om je te beledigen, mijn beeld is natuurlijk grotendeels geschapen door het feit dat ik meer bekend ben met zuipverenigingen. Maar zelfs al valt dat mee en doe je nuttig werk, er zijn toch zoveel alternatieven die veel leuker zijn? Backpacken door de wereld, lifeguard worden in Australie, surfen op Bali, en wat ga je dan doen, je gaat een jaar lang tijd en moeite in een lullig verenigingkje stoppen. Je moet ook wel een mensenmens zijn denk ik, om dat dag in dag uit te trekken.
Natuurlijk is het mooi dat je mensen (sterker nog, hbo'rs!) kent die in tijden van crisis een baan hebben. Wat inderdaad een zeldzaamheid is. Maar het helpt toch om op je c.v te zetten dat je iets meer hebt gedaan dan alleen op de bank heb zitten blowen. Want met een dubbele master cum laude kom je er klaarblijkelijk ook niet. Dan kan feestcommissie X opeens nog een verschil uitmakenquote:Op zaterdag 15 december 2012 16:10 schreef JoPiDo het volgende:
Ik heb een lichte allergie voor van die mannetjes die blaten over hun bestuursjaren en al het 'fantastische' dat ze tijdens hun studententijd gedaan hebben. Meestal zijn het toch een beetje schrale mannetjes die van een vereniging komen waar ze elkaar wijs hebben gemaakt dat een bestuursjaar echt hetgeen is waar elke werkgever op zit te wachten. Vooral dit topic zit vol met van dit soort mannetjes.
Ik ken ook genoeg mensen die dat soort dingen hebben gedaan, maar er niet zo verheven over doen. Die hebben zo'n jaar gewoon voor de lol gedaan, niet om een eventuele toekomstige werkgever te imponeren. Daarbij komt dat zo'n 'CV-jaar' in de praktijk al snel van het CV verdwijnt, omdat '2008 - organiseren bier-estafette voor schrale b-vereniging X' uiteindelijk toch iets minder interessant klinkt dat het ooit geklonken heeft.
Uiteindelijk komt het toch neer op je persoonlijkheid. Dat je die door zo'n bestuursjaar hebt ontwikkeld of op reis of thuis op de bank boeit eigenlijk niet. Als je op een leuke borrel toevallig indruk weet te maken op de juiste heb je in eens een leuke baan. Zoals een vriend van mij; die heeft zijn HBO niet eens afgemaakt, heeft praktisch zijn hele studententijd stoned op de bank gezeten en geeft nu leiding aan 250+ mensen. Een andere vriend heeft met veel moeite in zes jaar zijn HBO gedaan, weet waarschijnlijk niet eens wat vereniging betekent, maar tijdens een stage bij Siemens is hij gevraagd voor een vaste baan. Aanbod: 5000 euro inclusief lease-auto en vast contract. In 2009, net nadat de crisis begon. Dit is puur op zijn enorme talent om met mensen om te gaan.
Een andere vriend van mij heeft twee keer een master cum laude gehaald, maar werkt nu nog steeds tegen stage-vergoeding.
De enige reden om zo'n opgepoetst CV bij elkaar te verenigingen is in mijn ogen om langs de dames van P&O te komen. Dus dan ben je je hele studententijd bezig geweest om indruk te maken op zo'n dame. Als dan vervolgens bij één of andere Business Course blijkt dat je (ondanks je verenigingswerk) toch een schraal mannetje bent gebleven, krijg je die baan toch niet. En degene die van nature al gewoon een relaxte kerel is krijgt die baan vervolgens wel.
jij hebt totaal de strekking van mijn verhaal niet begrepenquote:Op zaterdag 15 december 2012 17:19 schreef Ryon het volgende:
[..]
Natuurlijk is het mooi dat je mensen (sterker nog, hbo'rs!) kent die in tijden van crisis een baan hebben. Wat inderdaad een zeldzaamheid is. Maar het helpt toch om op je c.v te zetten dat je iets meer hebt gedaan dan alleen op de bank heb zitten blowen. Want met een dubbele master cum laude kom je er klaarblijkelijk ook niet. Dan kan feestcommissie X opeens nog een verschil uitmaken
vooral dit deel is behoorlijk kansloosquote:Op zaterdag 15 december 2012 17:19 schreef Ryon het volgende:
[..]
Natuurlijk is het mooi dat je mensen (sterker nog, hbo'rs!) kent die in tijden van crisis een baan hebben. Wat inderdaad een zeldzaamheid is. Maar het helpt toch om op je c.v te zetten dat je iets meer hebt gedaan dan alleen op de bank heb zitten blowen. Want met een dubbele master cum laude kom je er klaarblijkelijk ook niet. Dan kan feestcommissie X opeens nog een verschil uitmaken
Als je al je nevenactiviteiten afstemt op het krijgen van een baan wel. Ik heb gewoon dingen gedaan die ik zelf leuk en belangrijk vond, en die daarna (gelukkig) het ook bijzonder goed deden bij het solliciteren. Dat is denk ik ook de sleutel: doe gewoon dingen die je leuk vindt én waar je iets van leert. .quote:Op zaterdag 15 december 2012 16:10 schreef JoPiDo het volgende:
Ik heb een lichte allergie voor van die mannetjes die blaten over hun bestuursjaren en al het 'fantastische' dat ze tijdens hun studententijd gedaan hebben. Meestal zijn het toch een beetje schrale mannetjes die van een vereniging komen waar ze elkaar wijs hebben gemaakt dat een bestuursjaar echt hetgeen is waar elke werkgever op zit te wachten. Vooral dit topic zit vol met van dit soort mannetjes.
Ik ken ook genoeg mensen die dat soort dingen hebben gedaan, maar er niet zo verheven over doen. Die hebben zo'n jaar gewoon voor de lol gedaan, niet om een eventuele toekomstige werkgever te imponeren. Daarbij komt dat zo'n 'CV-jaar' in de praktijk al snel van het CV verdwijnt, omdat '2008 - organiseren bier-estafette voor schrale b-vereniging X' uiteindelijk toch iets minder interessant klinkt dat het ooit geklonken heeft.
Uiteindelijk komt het toch neer op je persoonlijkheid. Dat je die door zo'n bestuursjaar hebt ontwikkeld of op reis of thuis op de bank boeit eigenlijk niet. Als je op een leuke borrel toevallig indruk weet te maken op de juiste heb je in eens een leuke baan. Zoals een vriend van mij; die heeft zijn HBO niet eens afgemaakt, heeft praktisch zijn hele studententijd stoned op de bank gezeten en geeft nu leiding aan 250+ mensen. Een andere vriend heeft met veel moeite in zes jaar zijn HBO gedaan, weet waarschijnlijk niet eens wat vereniging betekent, maar tijdens een stage bij Siemens is hij gevraagd voor een vaste baan. Aanbod: 5000 euro inclusief lease-auto en vast contract. In 2009, net nadat de crisis begon. Dit is puur op zijn enorme talent om met mensen om te gaan.
Een andere vriend van mij heeft twee keer een master cum laude gehaald, maar werkt nu nog steeds tegen stage-vergoeding.
De enige reden om zo'n opgepoetst CV bij elkaar te verenigingen is in mijn ogen om langs de dames van P&O te komen. Dus dan ben je je hele studententijd bezig geweest om indruk te maken op zo'n dame. Als dan vervolgens bij één of andere Business Course blijkt dat je (ondanks je verenigingswerk) toch een schraal mannetje bent gebleven, krijg je die baan toch niet. En degene die van nature al gewoon een relaxte kerel is krijgt die baan vervolgens wel.
Nee, dat blijkt. Maar begrijp jij mijn post en het sarcasme dat erin zit wel? Om het even uit te leggen:quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:48 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
jij hebt totaal de strekking van mijn verhaal niet begrepen
Zoals ik al zei: doe gewoon dingen waar je wat extra's of bijzonders van leert, dan vergroot je je kansen al. Wat betreft dat blowen: helemaal mee eens. Er is altijd wel iemand die ineens een topbaan krijgt zonder ooit iets te hebben uitgevoerd. Echter, als je wat meer op zeker wil spelen dan kan je beter werken aan je eigen ontwikkeling.quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:32 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, dat blijkt. Maar begrijp jij mijn post en het sarcasme dat erin zit wel? Om het even uit te leggen:
Dat mensen een baan hebben is niet zo bijzonder, dat heeft een zeer groot deel van de Nederlandse beroepsbevolking namelijk ook. Ook een (goede) baan krijgen met een hbo diploma is niet heel bijzonder. Sterker nog: het lukt de overgrote meerderheid met gemak. Dat jij of ik mensen kennen die dat hebben is dus allemaal niet zo gek. Maar is stiekem ook niet echt een bijster sterk argument om iets wel of niet te gaan doen.
Als je een goede indruk wil maken op een potentiële werkgever, je moeder of een random dude in de kroeg, of je wil aan kunnen tonen dat je meer in je mars hebt dan stoned op de bank zitten comedy central te kijken dan helpt het wel als je tijdens je studententijd ook het een en ander gedaan hebt. Een c.v of überhaupt een verhaal wordt al snel opgeleukt als je ook ervaringen noemt die laten zien dat je ook echt een ondernemende, verantwoordelijke en organiserende jongenknaap/jongedame bent. Om die reden loont het alleen al de moeite om je jointje uit te drukken, van de bank af te komen en weeshuizen in Ghana of een commissie of iets dergelijks gaan draaien. Hoe pretentieus dat allemaal ook moge klinken.
dat ligt meer aan jou dan aan de wereld.quote:Op donderdag 13 december 2012 17:45 schreef sanasoufi het volgende:
wat een onzin....
dan solliciteer je op banen op HBO niveau....of laat je je bachelor achterwege op je cv en schrijf je alleen je master die je wel binnen 1 jaar gaat doen op
Trouwens de baantjes liggen niet meer voor het oprapen....grote kans zowieso dus dat je op mbo niveau zult moeten solliciteren voor administratief werk o.i.d dus. Ik zeg begin nu voordat je een master hebt, want daarna vinden ze je te duur.
Je praat nu tegen iemand die werkt in de top van die wereld. Wie denk je dat het beter weetquote:Op donderdag 13 december 2012 20:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dan handelen die werkgevers erg dom en het zou mij dan ook verbazen als dat gebeurt. Een al dan niet nominale studieduur zegt weinig. Het is natuurlijk wel zo dat als gevolg van bepaalde stages of serieus bestuurswerk de opleiding kan uitlopen maar dan is het nominaal studeren zelf niet de reden van de afwijzing maar het niet hebben opgedaan van -in de ogen van de werkgever- relevante ervaring.
quote:Op zaterdag 15 december 2012 14:34 schreef Skv het volgende:
Ik heb vier jaar langer gedaan over een opleiding van vier jaar en ik heb één van de leukste en meestgewilde banen gekregen die mogelijk waren met mijn opleiding. Studievertraging wordt an sich niet negatief beoordeeld, als je maar wat nuttigs in de 'verloren' jaren hebt gedaan.
Het hele punt van mijn verhaal is juist dat het niet uitmaakt wat je gedaan hebt, maar dat het volledig ligt aan je persoonlijkheid. Niemand is geïnteresseerd in verhaaltjes over weeshuizen of commissies, als de figuur die er achter zit verder een saaie slappe zak is. Daarnaast kan iemand die jarenlang niets heeft gedaan nog steeds een prettige persoonlijkheid hebben en over talenten beschikken die van pas komen in het bedrijfsleven.quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:32 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, dat blijkt. Maar begrijp jij mijn post en het sarcasme dat erin zit wel? Om het even uit te leggen:
Dat mensen een baan hebben is niet zo bijzonder, dat heeft een zeer groot deel van de Nederlandse beroepsbevolking namelijk ook. Ook een (goede) baan krijgen met een hbo diploma is niet heel bijzonder. Sterker nog: het lukt de overgrote meerderheid met gemak. Dat jij of ik mensen kennen die dat hebben is dus allemaal niet zo gek. Maar is stiekem ook niet echt een bijster sterk argument om iets wel of niet te gaan doen.
Als je een goede indruk wil maken op een potentiële werkgever, je moeder of een random dude in de kroeg, of je wil aan kunnen tonen dat je meer in je mars hebt dan stoned op de bank zitten comedy central te kijken dan helpt het wel als je tijdens je studententijd ook het een en ander gedaan hebt. Een c.v of überhaupt een verhaal wordt al snel opgeleukt als je ook ervaringen noemt die laten zien dat je ook echt een ondernemende, verantwoordelijke en organiserende jongenknaap/jongedame bent. Om die reden loont het alleen al de moeite om je jointje uit te drukken, van de bank af te komen en weeshuizen in Ghana of een commissie of iets dergelijks gaan draaien. Hoe pretentieus dat allemaal ook moge klinken.
Ik neem aan dat je wel begrijpt dat je sprankelende kickass persoonlijkheid niet volledig tot z'n recht komt op een (virtueel) stuk papier dat je CV is?quote:Op zaterdag 15 december 2012 19:53 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Het hele punt van mijn verhaal is juist dat het niet uitmaakt wat je gedaan hebt, maar dat het volledig ligt aan je persoonlijkheid. Niemand is geïnteresseerd in verhaaltjes over weeshuizen of commissies, als de figuur die er achter zit verder een saaie slappe zak is. Daarnaast kan iemand die jarenlang niets heeft gedaan nog steeds een prettige persoonlijkheid hebben en over talenten beschikken die van pas komen in het bedrijfsleven.
Al die dingen die jij opnoemt doe je (zoals iemand anders ook zei) voor jezelf. Als jij die dingen nodig hebt om jezelf te ontwikkelen, dan is daar niets mis mee. Wellicht had mijn vriend die jarenlange bankervaring nodig om tot nieuwe inzichten te komen. Wat is daar dan mis mee? Mijn punt is; je bewijst jezelf niet met wat je doet, maar met wie je bent.
Ik ken iemand (jaja, al die vrienden van mij) die een hele reeks zeer zware communicatie-trainingen heeft gevolgd bij het ministerie van buitenlandse zaken. De allereerste les: nooit praten over wat je doet; je maakt geen indruk op andere mensen met je baan, hoeveel geld je hebt, wat je in het verleden gedaan hebt, enzovoort. Sterker; het schrikt mensen af als je ze probeert te imponeren. Je kracht haal je uit hoe interessant een gesprek is, op welke manier je verhalen vertelt en hoe je omgaat met andere mensen.
Daarnaast; georganiseerd zuipen in verenigingen is supergoed voor je zelfontwikkeling, maar ohwee als je een jointje op steekt...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als jij niet meteen had gereageerd maar in plaats daarvan even verder had gelezen dan had jij begrepen hoe de vork in de steel zit. Het ging er niet om wie het beter weet, het ging er om dat hij met een vaag verhaal (slecht onderbouwd) kwam en dat ik doorvroeg om het volledige verhaal te krijgen. Jij speculeert trouwens dat hij werkt in de top van dat wereldje, hij heeft slechts gemeld dat hij dit had vernomen van mensen die werken in dat wereldje.quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je praat nu tegen iemand die werkt in de top van die wereld. Wie denk je dat het beter weet
quote:Op zaterdag 15 december 2012 20:01 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je wel begrijpt dat je sprankelende kickass persoonlijkheid niet volledig tot z'n recht komt op een (virtueel) stuk papier dat je CV is?
Met andere woorden: mooi dat je qua persoonlijkheid de nieuwe Batman bent, maar als je niet eens door de voorselectie komt, heb je er niets aan.Dat lijkt mij een juiste conclusie. Het is ook een gaven om het niet moeilijker te maken dan het is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je een degelijke WO studie volgt en je bent redelijk sociaal vaardig dan moet het wel gek lopen wil je geen fatsoenlijke baan krijgen.
[ Bericht 0% gewijzigd door hattricker op 15-12-2012 23:02:39 ]
quote:Op zaterdag 15 december 2012 20:01 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je wel begrijpt dat je sprankelende kickass persoonlijkheid niet volledig tot z'n recht komt op een (virtueel) stuk papier dat je CV is?
Met andere woorden: mooi dat je qua persoonlijkheid de nieuwe Batman bent, maar als je niet eens door de voorselectie komt, heb je er niets aan.De waarheid ligt dus ergens in het midden wanneer je met 100 andere mensen gaat solliciteren voor 1 functie. Als je daarentegen een specialist bent en er zijn tig functies voor die ene specialist dan klopt zijn verhaal volledig. Ook die big4-bedrijven en die 'chique' advocatenkantoren nemen mensen aan die niet zo'n indrukwekkend CV hadden na hun afstuderen en die zij hebben leren kennen doordat hij simpelweg goed is in zijn vak. Via een omweg kom je er dus alsnog als je maar over de juiste kwaliteiten beschikt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Vrijwel alle studenten hebben nog niks gepresteerd als ze op de arbeidsmarkt komen. Het is dus eigenlijk gewoon gokken voor bedrijven.quote:Op zaterdag 15 december 2012 21:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De waarheid ligt dus ergens in het midden wanneer je met 100 andere mensen gaat solliciteren voor 1 functie. Als je daarentegen een specialist bent en er zijn tig functies voor die ene specialist dan klopt zijn verhaal volledig. Ook die big4-bedrijven en die 'chique' advocatenkantoren nemen mensen aan die niet zo'n indrukwekkend CV hadden na hun afstuderen en die zij hebben leren kennen doordat hij simpelweg goed is in zijn vak. Via een omweg kom je er dus alsnog als je maar over de juiste kwaliteiten beschikt.
Natuurlijk maar HR-medewerkers (of in gewoon Nederlands P&O-mederwerkers) selecteren toch op basis van allerlei criteria. Ook dan blijft het gokelement zeer groot maar zij vinden het reduceren van de gok voldoende de moeite waard om dit wel te doen. De relevante vraag is wat precies die criteria zijn. Nogmaals, gelukkig kan je ook carrière maken zonder ooit goedgekeurd te moeten worden door die P&O-medewerkers.quote:Op zaterdag 15 december 2012 21:42 schreef hattricker het volgende:
[..]
Vrijwel alle studenten hebben nog niks gepresteerd als ze op de arbeidsmarkt komen. Het is dus eigenlijk gewoon gokken voor bedrijven.
Mahaarbaal werkt in de top van het wereldje. Dat weet ik vrij zeker. En zelfs al deed hij dat niet, hij weet alsnog beter hoe dit soort dingen werken in de juridische sector dan een 2de jaars beta.quote:Op zaterdag 15 december 2012 21:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als jij niet meteen had gereageerd maar in plaats daarvan even verder had gelezen dan had jij begrepen hoe de vork in de steel zit. Het ging er niet om wie het beter weet, het ging er om dat hij met een vaag verhaal (slecht onderbouwd) kwam en dat ik doorvroeg om het volledige verhaal te krijgen. Jij speculeert trouwens dat hij werkt in de top van dat wereldje, hij heeft slechts gemeld dat hij dit had vernomen van mensen die werken in dat wereldje.
Verder heeft mijn stelling dat het onzorgvuldig is om te selecteren op basis van 1 variabele zonder die variabele in samenhang met andere variabelen te zien geen drol te maken met het al dan niet beter weten, dat valt met simpele deductie af te leiden. Daarmee stel ik niet dat de collateral damage voor hen niet opweegt tegen de tijdswinst.
Tweede poging, waarschijnlijk tevergeefs.quote:Op zondag 16 december 2012 00:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mahaarbaal werkt in de top van het wereldje. Dat weet ik vrij zeker. En zelfs al deed hij dat niet, hij weet alsnog beter hoe dit soort dingen werken in de juridische sector dan een 2de jaars beta.
Wat ik studeer en hoe ver ik ben gevorderd met die opleiding is compleet irrelevant in deze context. Sowieso is het autoriteitsargument per definitie zwak.quote:Op zaterdag 15 december 2012 21:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het ging er niet om wie het beter weet, het ging er om dat hij met een vaag verhaal (slecht onderbouwd) kwam en dat ik doorvroeg om het volledige verhaal te krijgen.
neem dat nou gewoon aanquote:Op zondag 16 december 2012 05:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Tweede poging, waarschijnlijk tevergeefs.
Klopt.quote:[..]
Wat ik studeer en hoe ver ik ben gevorderd met die opleiding is compleet irrelevant in deze context. Sowieso is het autoriteitsargument per definitie zwak.
Mooi. Je bent bekend met de arbeidsmarkt momenteel en het fenomeen voorselectie? Je kwaliteiten zullen ongetwijfeld fantastisch zijn; zorg eerst dat je de kans krijgt ze te ontplooien.quote:Op zaterdag 15 december 2012 19:53 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Het hele punt van mijn verhaal is juist dat het niet uitmaakt wat je gedaan hebt, maar dat het volledig ligt aan je persoonlijkheid. Niemand is geïnteresseerd in verhaaltjes over weeshuizen of commissies, als de figuur die er achter zit verder een saaie slappe zak is. Daarnaast kan iemand die jarenlang niets heeft gedaan nog steeds een prettige persoonlijkheid hebben en over talenten beschikken die van pas komen in het bedrijfsleven.
Al die dingen die jij opnoemt doe je (zoals iemand anders ook zei) voor jezelf. Als jij die dingen nodig hebt om jezelf te ontwikkelen, dan is daar niets mis mee. Wellicht had mijn vriend die jarenlange bankervaring nodig om tot nieuwe inzichten te komen. Wat is daar dan mis mee? Mijn punt is; je bewijst jezelf niet met wat je doet, maar met wie je bent.
Ik ken iemand (jaja, al die vrienden van mij) die een hele reeks zeer zware communicatie-trainingen heeft gevolgd bij het ministerie van buitenlandse zaken. De allereerste les: nooit praten over wat je doet; je maakt geen indruk op andere mensen met je baan, hoeveel geld je hebt, wat je in het verleden gedaan hebt, enzovoort. Sterker; het schrikt mensen af als je ze probeert te imponeren. Je kracht haal je uit hoe interessant een gesprek is, op welke manier je verhalen vertelt en hoe je omgaat met andere mensen.
Daarnaast; georganiseerd zuipen in verenigingen is supergoed voor je zelfontwikkeling, maar ohwee als je een jointje op steekt...
Hoe zit het eigenlijk met jouw ervaring op de arbeidsmarkt?quote:Op donderdag 13 december 2012 21:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Verantwoord dan op zijn minst wat concreter waar jij in godsnaam jouw antwoord op baseert als jij je beroept op het autoriteitsargument. "Ik studeer rechten" volstaat niet. Ben je ooit betrokken geweest bij het selecteren van kandidaten of CV's? Hebben mensen die hierbij betrokken zijn jou dat verteld? Wat hebben ze exact verteld?
Als je deze vragen beantwoordt dan heeft TS tenminste wat aan jouw antwoord, nu is de betrouwbaarheid van jouw antwoord uiterst speculatief.
Het wat niet mijn intentie om met jou te discussiëren, ik peilde slechts of dat jij je niet slordig uitdrukt of slordig een conclusie trok en ik plaatste de kanttekening dat het dom zou zijn van een werkgever om louter op die ene variabele te selecteren zonder die ene variabele in samenhang met andere variabelen te zien.
Als je één of andere commissie doet die in de avonduren is kan dat, ja. Weet niet waar jij bestuur hebt gedaan, maar ik zat op 50-60 uur per week.quote:Op zondag 16 december 2012 02:10 schreef De_Fietser het volgende:
Je kan trouwens ook een uitstekend CV met bestuursjaren en zonder studievertraging hebben. Dan moet je gewoon hard werken.
ik zeg toch ook niet dat het een fulltime bestuur moet zijn.quote:Op zondag 16 december 2012 17:21 schreef Skv het volgende:
[..]
Als je één of andere commissie doet die in de avonduren is kan dat, ja. Weet niet waar jij bestuur hebt gedaan, maar ik zat op 50-60 uur per week.
Dat noem ik geen 'bestuursjaar'.quote:Op zondag 16 december 2012 20:29 schreef De_Fietser het volgende:
[..]
ik zeg toch ook niet dat het een fulltime bestuur moet zijn.
Dus het is pas een 'echt' bestuur als het 50-60 uur per week is?quote:
Nee. Maar wel fulltime. Bestuur van de lokale studentenbridgeclub met een omzet van 2000 euro per jaar stelt alsnog niks voor.quote:Op zondag 16 december 2012 20:32 schreef De_Fietser het volgende:
[..]
Dus het is pas een 'echt' bestuur als het 50-60 uur per week is?
Bestuurservaring kan je toch ook opdoen als het minder dan 40 uur per week is? Voor je CV is het ook goed als je dat naast je studie weet te doen.quote:
Ik heb uit nieuwsgierigheid eens geïnformeerd bij de studievereniging van mijn eigen faculteit, ik kreeg te horen dat het niet zou lukken om dat niet fulltime te doen met het aantal mensen wat het doet.quote:Op zondag 16 december 2012 20:34 schreef De_Fietser het volgende:
[..]
Bestuurservaring kan je toch ook opdoen als het minder dan 40 uur per week is?
Allerlei bijbaantjes maar dat is niet relevant in deze context. Ik vroeg slechts naar het naadje van de kous omdat hij met een half verhaal kwam, wat slechter is dan geen verhaal aangezien er verkeerde conclusies kunnen worden getrokken. Ik stelde nuchter dat de selectie niet optimaal is als zou gebeuren wat volgens hem gebeurt. Voor de tweede en laatste keer: ik zeg daarmee niet dat er geen 'goede' motieven (niet goed vanuit het perspectief van de sollicitanten die hier de dupe van worden, wel goed vanuit het kostenperspectief bezien bij een voldoende groot aantal sollicitanten) kunnen zijn om zo te werk te gaan, ik stel slechts dat je m.b.t. het individu niet optimaal selecteert (niet de enige doelstelling bij selectie) wanneer je naar 1 variabele kijkt in plaats van die variabele te bekijken in samenhang met andere variabelen. Iedereen die een klein beetje kan redeneren begrijpt dat het aantal jaren wat je over je opleiding hebt gedaan niets zegt over eventuele andere kwaliteiten dan hetgeen je van je opleiding leert. Misschien zegt het iets over bepaalde kansen (vandaar dat het bij een voldoende groot aantal sollicitanten kosteneffectief kan zijn) maar als je daarop afgaat dan doe je de individuen tekort. Ik heb trouwens wel enige kennis opgedaan over selectie door het een en ander hierover te lezen van mensen die uit gronde van hun opleiding en beroep hier deskundig in zijn geworden. Gelukkig hoef je trouwens niet met alles ervaring te hebben om te weten hoe het werkt, anders zou wiskunde (een inductieve wetenschap) niet bestaan.quote:Op zondag 16 december 2012 11:03 schreef eriksd het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met jouw ervaring op de arbeidsmarkt?
Ik lees een hoop bla bla.quote:Op maandag 17 december 2012 01:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Allerlei bijbaantjes maar dat is niet relevant in deze context. Ik vroeg slechts naar het naadje van de kous omdat hij met een half verhaal kwam, wat slechter is dan geen verhaal aangezien er verkeerde conclusies kunnen worden getrokken. Ik stelde nuchter dat de selectie niet optimaal is als zou gebeuren wat volgens hem gebeurt. Voor de tweede en laatste keer: ik zeg daarmee niet dat er geen 'goede' motieven (niet goed vanuit het perspectief van de sollicitanten die hier de dupe van worden, wel goed vanuit het kostenperspectief bezien bij een voldoende groot aantal sollicitanten) kunnen zijn om zo te werk te gaan, ik stel slechts dat je m.b.t. het individu niet optimaal selecteert (niet de enige doelstelling bij selectie) wanneer je naar 1 variabele kijkt in plaats van die variabele te bekijken in samenhang met andere variabelen. Iedereen die een klein beetje kan redeneren begrijpt dat het aantal jaren wat je over je opleiding hebt gedaan niets zegt over eventuele andere kwaliteiten dan hetgeen je van je opleiding leert. Misschien zegt het iets over bepaalde kansen (vandaar dat het bij een voldoende groot aantal sollicitanten kosteneffectief kan zijn) maar als je daarop afgaat dan doe je de individuen tekort. Ik heb trouwens wel enige kennis opgedaan over selectie door het een en ander hierover te lezen van mensen die uit gronde van hun opleiding en beroep hier deskundig in zijn geworden. Gelukkig hoef je trouwens niet met alles ervaring te hebben om te weten hoe het werkt, anders zou wiskunde (een inductieve wetenschap) niet bestaan.
tl;dr
Ik vroeg hem om het volledige verhaal te vertellen zodat we kunnen toetsen hoe gefundeerd zijn mening is en zodat er geen misverstanden ontstaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. - had het allang begrepen. Lees de eerste reacties maar terug en hopelijk zal het kwartje vallen dat ik slechts vroeg om de gepresenteerde conclusie te onderbouwen met argumenten en dat ik slechts aangaf dat het individu onrecht wordt gedaan wanneer op zo'n simplistische en op microniveau onjuiste wijze wordt geselecteerd..Waarom ik het belangrijk vond om opheldering te vragen heb ik ook duidelijk uitgelegd, niemand heeft iets aan een conclusie zonder onderbouwing. Wie nu verder wil zeiken doet dat maar, ik ga er niet meer op reageren. Wat jouw ervaring is interesseert mij geen drol wanneer jij niet fatsoenlijk iets onderbouwt. De forumleden van FOK die echt deskundig zijn, bijv. Riparius en Lyrebird, geven altijd een goede onderbouwing, ze gebruiken nooit het autoriteitsargument. Daaraan herken je al snel de deskundige.
De eerste zin van jouw laatste reactie zegt veel over jouw mentaliteit (ook hier onderbouw jij niets), ik vermoed dat ik jou voorlopig ga negeren op dit forum want jij bent zo iemand die niet op de bal maar op de persoon speelt.Dit zijn de woorden die jij mij in de mond hebt gelegd. Lees alsjeblieft wat zorgvuldiger.quote:[quote]Op maandag 17 december 2012 09:16 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Kenelijk begrijp je nog steeds niet wat ik heb gepost. Ik verzoek je vriendelijk om aan te geven waar ik heb gezegd dat wat ik heb beschreven een goede selectiemethode is waarmee je de slechts de beste sollicitanten selecteert.
[ Bericht 9% gewijzigd door Bram_van_Loon op 17-12-2012 12:38:08 ]ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Ik ben je zeer erkentelijk.quote:Op maandag 17 december 2012 12:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
ik vermoed dat ik jou voorlopig ga negeren op dit forum
als het geen vulploeg is..quote:Op maandag 17 december 2012 13:38 schreef Ewelina het volgende:
Bijbaantjes zijn best handig om te laten zien dat je je ontwikkeld hebt, goed kan plannen en stressbestendig bent hoor. Niet iedereen kan werk en studie combineren.
Ik denk niet dat het echt veel zegt. Ik vind ook zeker niet dat je een bijbaantje moet hebben, de eerste prioriteit moet de opleiding zijn.quote:Op maandag 17 december 2012 13:38 schreef Ewelina het volgende:
Bijbaantjes zijn best handig om te laten zien dat je je ontwikkeld hebt, goed kan plannen en stressbestendig bent hoor. Niet iedereen kan werk en studie combineren.
Als je 20+ uur per week werkt naast een of twee studies doet en ook nog eens fatsoendelijke cijfers haalt, zegt dat denk ik heel veelquote:Op maandag 17 december 2012 23:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het echt veel zegt. Ik vind ook zeker niet dat je een bijbaantje moet hebben, de eerste prioriteit moet de opleiding zijn.
Ja, dat dus. Ik heb een groot gedeelte van mijn bachelor ongeveer 24 uur p/w gewerkt en dat vinden werkgevers wel een pré.quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:26 schreef BaasD het volgende:
[..]
Als je 20+ uur per week werkt naast een of twee studies doet en ook nog eens fatsoendelijke cijfers haalt, zegt dat denk ik heel veel
quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:08 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ja, dat dus. Ik heb een groot gedeelte van mijn bachelor ongeveer 24 uur p/w gewerkt en dat vinden werkgevers wel een pré.
Het moest wel, haha. Zonder stufi kom je nergens.quote:
Topquote:Op dinsdag 18 december 2012 11:31 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Het moest wel, haha. Zonder stufi kom je nergens.Desondanks toch afgestudeerd met een 8.
Stufi had ik niet eens meer de laatste paar jaren.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:32 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb er inderdaad ook altijd bij gewerkt. Stufi was niet genoeg, en ik moest alles zelf betalen.
Same here. Maar de eerste jaren welquote:Op dinsdag 18 december 2012 11:37 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Stufi had ik niet eens meer de laatste paar jaren.
Ik ook, maar door ziekte een groot deel verloren. Had weinig keus en ik ben blij dat ik het gedaan heb.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:40 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Same here. Maar de eerste jaren wel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |