abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120141534
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
  maandag 10 december 2012 @ 10:27:16 #2
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120141559
Oh oh! En M. is 2 maanden vandaag! Wtf! :o O+ Time flies!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_120141611
G'morgen!

Free :* even janken kan soms best opluchten... Je doet het super! Alleen k*t van de spruw :X again

Twinkle, ik ben die eerste weken ook een paar keer onredelijk ontploft... dat doen hormonen nou eenmaal met je. Rustig aan meis :*

Zoë, heb je nog wat slaap kunnen pakken?

Mineola, ik functioneer ook verrassend goed op weinig slaap... En 2 of 3x per week doet mijn man de nachtvoeding. Dat scheelt ook wel.

Vannacht sliep mijn kindje weer door :) alleen kwam ik zelf niet in slaap en werd ik vervolgens om 4u alweer wakker... Met een blaasontsteking ;( Dus ben maar opgestaan om een pot kamillethee te zetten. Hoop dat het met cranberrytabletten en paracetamol snel beter voelt.
Vanochtend heb ik dus even gefoeteld en heb mijn baby na zijn 1e voeding weer terug in bed gelegd. Heb ik zelf toch nog een uurtje kunnen pakken. :O

Enf, 2 maanden alweer! *O*
pi_120141620
quote:
17s.gif Op maandag 10 december 2012 10:27 schreef Enfermera het volgende:
Oh oh! En M. is 2 maanden vandaag! Wtf! :o O+ Time flies!
Gaat hard he!
Life is what happens while you are busy making other plans...
  maandag 10 december 2012 @ 10:38:31 #5
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120141775
Moggeh Mango! :W Wat lekker dat doorslapen :D Behalve als het zelf niet lukt.. he bah blaasontsteking :( Beterschap :*

Free wat enorm naar weer spruw zeg, bah! ;( Sterkte! :*

Skoap: ja man.. echt enorm hard :o En morgen haar eerste prikjes.. ;(
pi_120142005
Free, fijn dat je steun vond bij die dames!
Kan hij al zonder PCM?

Enf, alweer 2 maand, Zelfs de inieminies worden vanzelf grote baby's ;)

Dat jullie wennen aan dat korte slapen. Vanaf een paar maand (geloof bij beide rond de 3-4 maand) heb ik echt weer meer slaap nodig. Liefst 8a9 uur, zonder wakker te worden. Lukt lang niet altijd, maar dan wordt ik ook echt naar (ziek en chagerijnig).
Respect voor de dames die doorlopen op zo weinig uren slaap.

Hier nog steeds een verkouden guppie. Af en toe hoesten en een lekkere snotneus. Beetje mopperig ook soms, dus net maar eerder in bed gestopt. Hij is ook gaan slapen. Dus zal het wel nodig hebben..
Het zal wel weer eens overgaan..
  maandag 10 december 2012 @ 10:59:55 #7
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_120142236
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 10:49 schreef Deepfreeze het volgende:
Free, fijn dat je steun vond bij die dames!
Kan hij al zonder PCM?

Enf, alweer 2 maand, Zelfs de inieminies worden vanzelf grote baby's ;)

Dat jullie wennen aan dat korte slapen. Vanaf een paar maand (geloof bij beide rond de 3-4 maand) heb ik echt weer meer slaap nodig. Liefst 8a9 uur, zonder wakker te worden. Lukt lang niet altijd, maar dan wordt ik ook echt naar (ziek en chagerijnig).
Respect voor de dames die doorlopen op zo weinig uren slaap.

Hier nog steeds een verkouden guppie. Af en toe hoesten en een lekkere snotneus. Beetje mopperig ook soms, dus net maar eerder in bed gestopt. Hij is ook gaan slapen. Dus zal het wel nodig hebben..
Het zal wel weer eens overgaan..
Wat grappig dat je dat zegt. Dat heb ik hier precies zo ervaren! Nu ze ook bijna een hele week heeft doorgeslapen 's nachts valt die nachtvoeding van afgelopen 2 nachten ineens zo zwaar. Ik kan er nu veel minder goed tegen! In het begin heb ik wel 2 of 3 nachtvoedingen gegeven (gelukkig alleen in het heeeeele begin) zonder problemen.

Hier ook nog steeds een verkouden meisje. Ook hier mopperig en veel slaap nodig. Maaaaarrr, aan de andere kant wil ze ook alleen maar spelen, gillen, van rug naar buik proberen te draaien, kruipen ( :o serieus, gister kwam ze met wat hulp, als in de voetjes wat tegenhouden, zo een cm of 50 vooruit :o. Ze maakt met haar benen een soort zwembeweging en het werkt :o :D 4 maanden oud...) waardoor slapen weer lastig gaat. Ah well, de aanhouder wint en tegenwoordig ben ik dat eigenlijk altijd :7

Hoe is het nu met M, Free?

M van Enf alweer 2 maanden! Het is zo cliché maar het gaat écht super snel he :). Die eerste prikjes vond ik maar niets. Sterkte morgen :*

Mango, fijn van het doorslapen maar balen van de blaasontsteking ;(

:o Ze is net van haar rug naar haar buik gedraaid! Het ging voor 99% zelf en ik heb alleen even gezorgd dat ze haar arm niet brak :'). Wat knap *O*

[ Bericht 2% gewijzigd door Tante_Soesa op 10-12-2012 11:13:28 (Baby leest mee) ]
pi_120142663
Jeetje, Enf, tijd vliegt! Twee maanden alweer O+

Mango, beterschap. Hopelijk snel geen blaasontsteking meer :)

Ik kom net uit de douche, even aankleden en wat tutten, en dan langs de Etos & de supermarkt. Vanmiddag langs bij mijn moeder; mijn eerste tripje met Saar alleen (althans, waar ik met de auto heen moet).
:s)
pi_120142675
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 10:38 schreef Enfermera het volgende:

Skoap: ja man.. echt enorm hard :o En morgen haar eerste prikjes.. ;(
;(
Ik zie daar ook wel een beetje tegenop :@ Luc mag vrijdag...
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_120143102
Wat knap tante soesa *O*

Beterschap met je mini DF :*

Mango
S sliep van half4 tot 8:15 waarbij tot 4:45 aan mijn borst en daarna in haar eigen bed. O+ dus dat laatste stukje heb ik heerlijk geslapen haha

Voor jou ook beterschap, wat naar blaasontsteking :(

Oh en die eerste prikjes brrr.. Zo sneu
Succes skoap en enf
  maandag 10 december 2012 @ 11:40:38 #11
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120143368
Soesa: Cliché's zijn vaak waar he! Maar nu merk ik het idd des te meer.
Nee, ik vind het nu al zielig ;( Thanks!

Jeutje, van rug naar buik gedraaid?? :o Hoe gaaf! *O*

Coco: ja de tijd vliegt echt, niet normaal. O+
Lekker even weg vandaag dus! :D

Thx Zoë! :* Lekker geslapen dus, fijn!

Skoap: pff.. erg he. Ik kreeg trouwens de tip van een vriendin van mn moeder: vooraf paracetamol geven (weet ik nog niet zeker maar opzich wel een idee, dan kan het vast inwerken), en daarna gaan douchen om de nare ervaring even weg te halen en iets leuks/lekkers te doen :) Ik vond het wel een goeie!

Wat ik nog het meest sneu vind is dat het 2 prikjes zijn, en dat ze dus niet tegelijk gezet kunnen worden.. ja of je moet er 1 zelf doen, maar zelfs ik als verpleegkundige zie dat niet echt zitten bij mn eigen kind ;( :X
pi_120143831
Enfermera: Bij mij zeiden ze afgelopen week op het cb dat ik PCM mocht geven maar als het niet nodig was liever niet. Uiteindelijk had S. helemaal geen koorts of niks dus ik zou het al zeker niet vantevoren geven. Wie weet valt het allemaal reuze mee! Was hier dus wel het geval. En het is echt binnen 10 sec gebeurd (beide prikjes). Komt goed!!
pi_120143885
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:31 schreef Zoë23 het volgende:
Beterschap met je mini DF :*
Mini, waar? Het is een heus eigenwijs kereltje..
We hebben de Wii en mediaplayer hier naast de tv staan, op Daan hoogte. De afgelopen weken luisterde hij netjes naar "nee, doe maar niet". Alleen vanaf donderdag besloot hij dat hij ons ook kan negeren. Nu gaat hij gewoon door.. :P
pi_120143943
Enf, hier werd PCM ook afgeraden van te voren. Zeker bij de eerste prikken valt de reactie vaak wel mee. Maar de reactie kan ook pas na een paar uur komen. Bijv na 5 uur. En als het dan wel echt vervelend wordt is de oude PCM al bijna uitgewerkt en de nieuwe mag nog niet..

Na het prikken de plek even goed masseren, dat kan goed helpen om de vloeistof uit het been te halen. Dan is de kans op pijnlijk plekken kleiner..
pi_120144010
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:57 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Mini, waar? Het is een heus eigenwijs kereltje..
We hebben de Wii en mediaplayer hier naast de tv staan, op Daan hoogte. De afgelopen weken luisterde hij netjes naar "nee, doe maar niet". Alleen vanaf donderdag besloot hij dat hij ons ook kan negeren. Nu gaat hij gewoon door.. :P
:o wat worden de mini's dan niet-meer-zo-mini het 1e jaar
Een grote ;) boef dus
pi_120144183
Ohh coco het ging over saartje maar het was een post van mineola. Ik zat even niet op te letten :$

Mineola jij gaf nog wel 100% bv of niet? Want dan kun je het natuurlijk niet uit handen geven.. anders zou je een voeding door je partner kunnen laten overnemen.
  maandag 10 december 2012 @ 12:11:17 #17
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120144369
Danio: ja ik weet het, daarom twijfel ik ook.. soms hebben ze er zo weinig last van. Het kan opzich geen kwaad maar idd liever niet als het niet nodig was :)
Ja is ook zo.. Thanks! :*

Deepfreeze :D :') Ha, het echte opvoeden begint al..
Ja idd, masseren had ik ook nog gehoord ja. :)

Nou en mini idd.. dat gaat er zo snel af! Ik had het er met mn vriendin nog over. Zij heeft een jochie van nu 15 maanden, maar hij was in het begin echt mini.. kon tot een half jaar maatje 56 aan, en was rond de 3 maanden pas 5kg (wel gewoon normaal geboortegewicht, maar gewoon een klein mannetje). Mijn mevrouw is nu al boven de 5kg en maatje 62 zit al goed... :o :@ Ze heeft ook al van die lekkere spekjes rond dr armen, soort spierballetjes van vet :D O+
pi_120144470
Die prikjes hier vielen op zich ook wel mee. Het is 5 minuten hartverscheurend huilen ;( maar Max heeft daarna lekker geslapen. Beetje verhoging maar daar heb ik geen pcm voor gegeven.
Wanneer is de volgende priksessie ook weer, met 4 maanden toch?
  maandag 10 december 2012 @ 12:15:15 #19
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_120144500
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 12:14 schreef Mangostine het volgende:
Die prikjes hier vielen op zich ook wel mee. Het is 5 minuten hartverscheurend huilen ;( maar Max heeft daarna lekker geslapen. Beetje verhoging maar daar heb ik geen pcm voor gegeven.
Wanneer is de volgende priksessie ook weer, met 4 maanden toch?
2 mnd, 3mnd en 4 mnd. Daarna weet ik het ff niet maar dan zit er langer tussen volgens mij
pi_120144516
Gewoon, omdat het kan :P

pi_120144517
Twee, drie, vier en elf maanden.
pi_120144539
Prikken is: 2-3-4-11-14 maand, en dan met bijna 4 en 9 jaar
pi_120144540
Mango balen een blaasontsteking! Wel lekker kunnen slapen las ik?

Zoe ook nog ern paar uurtjes mee kunnen pakken. Fijn meid!

Ik ben zelf een slechte inslaper en als ik een week lang elke dag om vier uur eruit moet zit ik vervolgens nog een tijdje in dat ritme. Maar dat trekt vanzelf wel bij. Vior mijn werk moest ik altijd om vijf uur opstaan en de eerste weken toen ik thuis kwam te zitten was ik ook steevast om vijf uur klaarwakker.

Enf twee maandrn! Waar blijft de tijd?! En skoap vliegt er ook achteraan.

En ik las nog over een mini wat al tijgert/kruipt met een klein beetje hulp en van rug naar buik. Super knap!
pi_120144595
Df wat een leuk truitje!

Hier begint D ook wat meer spekjes te krijgen.. al is het nog geen vette :o
Maar van die lekkere spekpootjes en spekbilletjes :-)
pi_120144612
Hij heeft net trouwens een huilbui achter de rug... De enige remedie was bij mij op schoot liggen en op zijn speen sabbelen.
Maar eer je daar achter bent hè. :{

En dank voor jullie beterschapswensen. Het is een pijnlijke, zelfs met lopen voel ik mijn blaas. Valt effe tegen als je met huilende baby op de arm trap op en af moet om je kat naar beneden te jagen. :')
pi_120144679
Oh met 3 mnd, ik was er al bang voor... Dan zijn we volgende week weer aan de beurt -O-

DF wat een ondeugd straalt daar van af :D
Leuke broek!
pi_120144832
Mango, fijn dat je er achter kwam dat lekker knuffelen de oplossing was..
Hopelijk de blaasontsteking snel beter.

Leuk setje he.. Kwam uit een kledingdoos die ik van mijn zusje kreeg. En die weer van haar buurvrouw. Daan heeft weinig nieuwe kleren. Maar met de 4+ buren/kennissen van mijn zusje en haar eigen jongens, en de mijne ligt er meer dan genoeg leuk spul in Daan zijn kast :P
Oorspronkelijk van de H&M.
pi_120144867
Hmm red je het dan wel met.cranberry mango of is ab dan niet beter?
  maandag 10 december 2012 @ 12:37:19 #29
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_120145181
Enfermera, Al 2 maanden! wow gaat snel *O*

Mango, als het met lopen al pijn doet, dan denk ik dat je toch beter ff een AB kuurtje kan halen? Straks kan je ook niet meer zitten van de pijn, en geloof me dat is géén pretje. :*

Zo Tante Soesa, al rollen, ze is snel zeg! ^O^

DF, ondeugend koppie heeft ie ;) Vind t wel schattig O+
pi_120145425
Free, fijn dat je steun vond van de vrouwen in de kerk. Balen van alweer spruw! Had jij al eerder gv gegeven?

Ik was gevlogen vanwege 80e verjaardag van goedevriendin, die een surrogaat oma voormeis en dat was superleuk. Alleen jammer van weer eens ruzie met mijn zus. Gebeurt altijd als wij een paar dagen samen zijn. We zijn gewoon te verschillend.

Enf, alweer 2 maanden *O*

Mango lekker geslapen maar balen van de blaasontsteking.

Tante, wow wat is zij snel!

Zoe, lekker nog paar uurtjes slaap.

Daan O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_120145630
Oew, blaasontsteking is altijd vervelend :X

M doet het wel goed, slaapt nu op mijn rug. Ik geef hem nog wel paracetamol, hij heeft echt nog wel wat pijn. Alleen die borstvoeding wil nog niet echt... En ik kan hem momenteel echt niet even wegleggen, dan is het brullen. En aangezien mijn huis een ontplofte zooi is, heb ik hem in de doek naar mijn rug verbannen ;)
pi_120145818
Ik moet vrijdag sws naar de HA, als het dan nog zo pijnlijk is neem ik een plasje mee.
Ik vind het anders weer zo'n onderneming, met baby en al daarnaartoe, voor 20 minuten en dan weer terug.
pi_120146123
Mango dat is altijd zo haha. Wanneer je niet meer weet wat je nog kan doen en er maar gewoon bij gaat zitten worden ze stil al die moeite gesaan terwijl gewoon bij mama zijn genoeg is. Hopelijk is hij steaks weer lekker zichzelf.

Tinu beterschap met je rug en nog gefeliciteerd met de 7 maanden van L. Gisteren was het alweer 7 maanden geleden. Wat gaat het shel.

Zoe, is het een beetje te doen? Misschien kan je aan je dokrer een verwijzing na de pijnpoli vragen daar word ik nu ook natoe gestuurd om een juiste manier te vinden om de pijn te onderdrukken zodat je toch de nodigedingen kan doen. In ee tussentijd gaan onderzoeke etc gewoon door.mijn moeder yeett het heel goedvgeholpen en ze zijn er voorvan alles. Je mag ook een pm sturen hoor .

Lisa is ziek maar zijn nog in afwachting of het herpes of krentenbaard is. Ze heeft koorts en begginende blassjes (nu nog dikke maar kleine rode bultjes) op de wangetjes en rond het mondje ook heeft ze nu twee keer in 3 dage 38,4 gr. Koorts haar zus zat gister ineensvolblaren hier... de ene arts zegt herpes aanval de ander krentenbaard... daar begon het ook zo :( gelukkig drinkt en plast ze goed hopelijk is ze snel wat meer dr eige...

Hier wachten op de oproep van de pijnpoli en 24 januari op gesprek voor een maagband/verkleining. 18 dec ook na de dietiste voor Lisa ze tollereert nog steeds heel weinig voedsel en teert op 3 hapjes wortel en 4 flesjes van 210 ml
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_120146866
Mango
Idd een onderneming! Succes

DF
Ohh idd geen mini meer, echt een boevenkoppie :o

Tinu
Oh min van de ruzie :( :*

Sam
Das lief van je. Ze zijn erachter gekomen dat het hypermobiliteit is, met rust en daarna trainen moet het beter worden. Pijnmed wil ik niet maar acupunctuur helpt ^O^

Wat sneu voor Lisa!
En eng van de maagband/verkleining brr
  maandag 10 december 2012 @ 13:35:37 #35
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_120147116
Jee Sam. het zit jullie ook niet mee zeg. Hopenlijk zijn jullie er snel achter wat ze nu heeft.
En kunnen ze lisa niet testen op allergieen? Roep maar wat hoor, weet niet hoe dat allemaal werkt :@
beterschap iig :*

En als je een maagverkleining krijgt, hou er dan rekening mee dat je niet mag tillen? Dat er dan wel iemand bij je is voor lisa. Wel goed dat je een afspraak hebt gemaakt :Y Spannend!
pi_120147833
Mijn vader vroeg al of het niet in tilburgnkon als ik hem kreeg ga waarschijnlijk een tijdje na mijn ouders.

Testen op allergieen word bij de dietiste besproke want ze begint wat af te vallen logisch natuurlijk zebkrijgt te weinig voedingsstoffe binnen. Gelukkig oogt ze 9 van de 10 keer lekker vrolijk.

Zoe: fijn dat ze wat hebben gevonden en hopelijk kan je snel wandelen met de kleine.

Is ook allemaal wel erg vermoeiend hoor daarom post ik niet zoveel dan blijf ik klagen enzo xd lees wel bijna iedere dag hoe het met iedereen gaat.
pi_120148725
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:15 schreef Deepfreeze het volgende:
Gewoon, omdat het kan :P

[ afbeelding ]
Heul geen mini meer, inderdaad. O+

Als hier iets niet mag, dan doet M. het alleen als we uit zicht zijn. Als we dan om het hoekje kijken en hij zit bijvoorbeeld aan de stereo, dan laat hij zich snel zakken en pakt een speeltje: tralala, ik deed niks hoor. O-)

Beterschap voor de zieken. :*

Hier ben ik ook doodop na gebroken nachten. Die zijn hier alleen in het begin voorgekomen en nu een tijdje terug weer door de tandjes. Men, ik kon er niet meer zo goed tegen, terwijl ik er helemaal in het begin geen moeite mee had.

M'n nichtje is net vertrokken met haar kindje. Superleuk! M. vond het reuze interessant, zo'n kleine baby die gekke geluidjes maakt en steeds moet lachen. Maar een gesprek is amper te voeren als je alletwee een kindje hebt om in de gaten te houden (ik) of te knuffelen (zij). :D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_120148918
Waarom kan mijn baby alleen maar huilen voordat ze in slaap valt. Ik kan er zooo slecht tegen, moet er zelf ook van huilen.
pi_120149214
Och SE :*
Misschien heeft ze het echt even nodig... Kunnen volwassenen ook nog hebben hè, moeilijk in.kunnen slapen. Is het erg dramatisch?

Nou, ik snap nu waar die huilbuien goed voor zijn. Meneer rolt net ineens zelf van buik naar rug. *O*
pi_120149241
Ik denk dat het erbij hoort SE. Maar ga er niet om huilen meisje :*. Dat hoeft echt niet.

quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:26 schreef Soempie het volgende:
Hier ben ik ook doodop na gebroken nachten. Die zijn hier alleen in het begin voorgekomen en nu een tijdje terug weer door de tandjes. Men, ik kon er niet meer zo goed tegen, terwijl ik er helemaal in het begin geen moeite mee had.
+1. :@. Ik ben keimoe :').
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_120149380
Ze was echt heeeel ff aan de borst in slaap gevallen, bij het naar bed willen verplaatsen werd ze wakker. Sindsdien probeer ik haar in slaap te krijgen, maar wil niet lukken. Dus nu heb ik dr maar weer uit bed gehaald en zitten we weer beneden.

Maar meerdere keren per dag dat gehuil/gekrijs in bed (zonder tranen, dat wel) daar kan ik gewoon niet tegen. Vooral omdat ze een week lang gepresteerd heeft om rustig in te slapen... :'(
pi_120149451
En wil ze niet gewoon tegen jou aanplakken? Of gaat dat niet?
pi_120149592
SE, dat is ook moeilijk :* hoe ging het in die week dat het wel lukte? Kon je haar dan ook wegleggen als ze al in slaap was gevallen aan de borst?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_120149667
Ja heb dr nu op m'n arm en we lopen rondjes door de kamer... En dat vind ze wel best.

Heb mezelf trouwens wel opgegeven voor 'home start', ik kan wel wat ondersteuning gebruiken :@

In die week dat het haar wel lukte kon ik haar gewoon wakker in bed leggen... Is al paar weken terug, toen sprongetje gehad en nu is het klaar met rustig in slaap vallen.
  maandag 10 december 2012 @ 15:00:11 #45
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_120149845
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:44 schreef SupremeEvil het volgende:
Ze was echt heeeel ff aan de borst in slaap gevallen, bij het naar bed willen verplaatsen werd ze wakker. Sindsdien probeer ik haar in slaap te krijgen, maar wil niet lukken. Dus nu heb ik dr maar weer uit bed gehaald en zitten we weer beneden.

Maar meerdere keren per dag dat gehuil/gekrijs in bed (zonder tranen, dat wel) daar kan ik gewoon niet tegen. Vooral omdat ze een week lang gepresteerd heeft om rustig in te slapen... :'(
Och, SE, herkenbaar hoor! Hier ook nog af en toe, gelukkig wel steeds minder vaak, lastig inslapen. Net wilde ze niet langer slapen dan drie kwartier. Ik heb nog een half uur geprobeerd haar verder te laten slapen want ze leek moe maar dat had geen zin. Nu ligt ze, op haar buik want daar is ze net weer naartoe gerold *O*, Masterchef Australië te kijken :'). Ik ga de strijd anders aan tegenwoordig. Ik merk dat als ik relaxter ben, zij ook makkelijker gaat slapen. Het blijft lastig...

:*
pi_120149938
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:44 schreef SupremeEvil het volgende:

Ik probeer altijd maar te bedenken dat huilen voor een baby iets anders is dan voor volwassenen. Wij huilen als we ons echt heel beroerd voelen, maar voor een kindje is het veel ongenuanceerder. Huilen is een uiting van ongenoegen maar niet altijd van groot drama. Ik vind in slaap vallen ook wel eens rot, omdat ik mijn draai niet kan vinden, omdat ik nog lekker lag te lezen en nog niet wil slapen, noem maar op. Mijn kind zal dat ook wel eens hebben en waar ik me dan nukkig nog een keer omdraai, zal hij huilen of mopperen. M valt zelden in slaap zonder even te protesteren overigens, maar langer dan 10 minuten duurt het nooit.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_120150333
Mja, maar het is echt soort van krijsen...en volgens mij heeft ze ook last van onzichtbare tandjes.

Gelukkig slaapt ze 's nachts wel goed, anders kon je me opvegen :X
pi_120150914
Mijn baby heeft ineens verlatingsangst ofzo :?
Ik kwam er net achter dat ik vandaag leef op twee beschuitjes :X voelde me even flauw worden. Dus maar even een verlate lunch gemaakt, maar ja, das niet ontspannen eten met een huilende baby op de achtergrond.
Nou, iets met Mohammed en de berg, dus nu ligt ie in de wandelwagen naast me aan de eettafel.

Zo grappig eigenlijk, hij slaapt in met een speentje. Maar dan verliest ie natuurlijk de speen in zijn slaap. Schrikt ie na 3 minuten weer wakker... Zie je hem denken, hee, mijn speen... WAAR IS MIJN SPEEN :o :'(

En dat dus de hele tijd. Zucht
pi_120151046
Ik mis die lijstjes eigenlijk wel in de OP. Hoeveel maanden/ weken is ze, SE?

Als M. echt aan het krijsen is bij het in bed leggen, dan is hij meestal oververmoeid (of hij heeft last van tandjes). Het enige wat dan helpt is om hem te laten liggen, ernaast te gaan zitten en in het donker achter elkaar versjes of verhaaltjes van Nijntje op te zeggen (als een soort mantra :+ ). Dan is hij na een paar zinnen stil om te luisteren en als z'n ademhaling dan ook rustiger wordt kan ik hem welterusten wensen en de kamer uit (hij slaapt dan meestal nog niet). Hier helpt heen en weer lopen niet, dan wordt hij onrustiger. Maar dat is voor anderen weer wel een oplossing (om de zoveel tijd even kijken, geruststellen in het bedje en weer gaan).

Maargoed, M. huilt niet vaak en ik weet ook dat hij het huilen niet nodig heeft om in slaap te vallen, zoals andere kindjes dat soms wel hebben.

Toen hij kleiner was heb ik overdag wel de draagdoek gebruikt of ik ging ernaast zitten met m'n pink in z'n mondje (of een speen). Ik heb hem eigenlijk nooit slapend weggelegd, maar heb wel al snel een vaste volgorde aangehouden bij het naar bed gaan: drinken, verschonen, verhaaltje/ liedje op schoot om rustiger te worden en dan in bed met knuffels en een muziekje. Ook overdag doe ik dat zo.

Misschien heb je er iets aan. :*
pi_120151100
Nou, ze slaapt... Even 45 minuten voor mezelf. En ik ga nu echt helemaal niks in het huishouden doen. Puh.

Ze is nu 4 maanden... En ja, vaste volgorde dat mis ik nog denk ik. Maar goed, kom ik weer met mn slaap geneuzel. Iig het is nu zo, 2u wakker, 45 min. Slapen. En om de 3 a 4 uur eten. Dus kan best zo zijn dat ze de ene keer voor t slapen eten krijgt, en de andere keer na het slapen...
pi_120151184
ik ga een terugplooi foto maken :)
pi_120151204
:W
7 december is onze kleine Gust geboren *;.
Zou hier graag een beetje komen meekletsen :).
pi_120151244
Liza, nog gefeliciteerd. :* Hoe gaat het met jullie?
pi_120151252
Gefeliciteerd liza :d
pi_120151494
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 15:34 schreef Kwisted het volgende:
ik ga een terugplooi foto maken :)
wat goed! ^O^

Welkom Liza en nogmaals feli met Gust!
pi_120151528
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 15:35 schreef Soempie het volgende:
Liza, nog gefeliciteerd. :* Hoe gaat het met jullie?
Erg goed!
Nog net de thuisbevalling gehaald (ging de dag erop ingeleid worden), die bevalling verliep erg vlot (had nooit verwacht dat het me ging lukken). De schade erna is beperkt ;). En Gust is echt een wolk van een baby! Eten en slapen... Hij trekt 's nachts zelfs al een blokje van 5-6u!
Juist de opstart van de borstvoeding is (weer) }:|. Kloven vanaf dag 1. Vandaag is de eerste dag dat het een béétje beter lijkt te gaan.
Maar ik geniet zo enorm van m'n kleintje!!! Zou 'm de hele tijd kunnen platknuffelen! En wat ruiken baby's toch geweldig. Ik zit helemaal en erg hoog op m'n roze (blauwe ;)) wolk!
pi_120151603
Liza wat klink je gelukkig O+ sterkte met de bv!
pi_120151611
hoi Liza :W Gezellig meekletsen :Y
Nogmaals gefeliciteerd met je mannetje! Is het je eerste kindje?
Wat rot van je kloven, dat kan goed zeer doen! Hopelijk gaat het snel beter

Nou de terugplooi foto is gemaakt. Even uploaden, zometeen in het buikentopic
pi_120151689
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 15:43 schreef Kwisted het volgende:
hoi Liza :W Gezellig meekletsen :Y
Nogmaals gefeliciteerd met je mannetje! Is het je eerste kindje?
Wat rot van je kloven, dat kan goed zeer doen! Hopelijk gaat het snel beter

Nou de terugplooi foto is gemaakt. Even uploaden, zometeen in het buikentopic
Dankje!

Gust heeft een trotse grote broer (Ben) die net 4 is. Hij beleeft het dus wel vrij bewust en is zo lief en zorgend voor de kleine *;.
Aaaah ik ben echt één brok gelukshormoon atm :D
pi_120152201
en de terugplooifotos staan erop :@ Haal ze straks weer weg, want ik vind het nogal wat :@
pi_120152466
Oeh ik ga zo kijken kwisted!

Welkom Liza *O* lekker genieten!! O+
pi_120152604
Liza :W
pi_120152656
Zoe op de pijnpoli hebben ze ook andere manieren om pijn te onderdrukke buite medicatie. Zo heeft mijn moeder nu een tens apparaatje (geeft kleine stroomschokjes) en heeft ze geen medicatie meer nodig maar gelukkig gaat het nu goed met accupuntuur enzo
pi_120153078
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 15:32 schreef SupremeEvil het volgende:
Nou, ze slaapt... Even 45 minuten voor mezelf. En ik ga nu echt helemaal niks in het huishouden doen. Puh.

Ze is nu 4 maanden... En ja, vaste volgorde dat mis ik nog denk ik. Maar goed, kom ik weer met mn slaap geneuzel. Iig het is nu zo, 2u wakker, 45 min. Slapen. En om de 3 a 4 uur eten. Dus kan best zo zijn dat ze de ene keer voor t slapen eten krijgt, en de andere keer na het slapen...
SE, zo zijn mijn kids ook groot geworden.. voeden/slapen/knuffelen/spelen naar behoefte, ipv op volgorde/ritme/tijd..
Daan had rond die leeftijd ook meer moeite om in slaap te vallen. Ze krijgen ook steeds meer indrukken binnen (zien meer, horen meer), maar eigenlijk nog te klein om het goed te verwerken.

Hoi Liza, Wat een leuke leeftijd voor grote broer (mijn oudste was 4j4mnd toen de jongste geboren werd). Ze beleven alles zo bewust mee.
Welkom hier!!
pi_120154376
Wij gaan volgende week op intake bij het kinderdagverblijf. Nou vraag ik me meteen iets af.
Mijn kindje drinkt nogal met een gebruiksaanwijzing. Je bent zo 45 min tot een uur verder. Mij lijkt dat ze die tijd op het kdv niet hebben...
Wat is nu wijs. Max alvast "trainen" zodat hij effectiever gaat drinken (maar hoe??), of het op zijn beloop laten en hopen dat hij het in een week qua hoeveelheid voeding zelf reguleert?

Ik kan hier echt van in de stress schieten. Straks krijgt mijn kind niet genoeg binnen :'(
pi_120154466
Dat regelt zich vanzelf wel.
Zeggen dat hij lang over een fles doet en daar hebben ze zich maar aan te houden toch :Y
pi_120154638
Dat vraag ik me af, is dat zo? Zeker als er meer baby's zijn, is er denk ik weinig ruimte om met elke baby een uur te gaan tutten voor die voeding.
Van de andere kant zal Max zijn mond wel opentrekken als hij nog honger heeft, dus dan komen ze er vanzelf achter :P
  maandag 10 december 2012 @ 16:54:29 #68
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_120154642
Dat idd. Ik heb me heel lang druk gemaakt over het slapen van E op het KDV. Bij mij lag ze altijd op mijn arm te slapen, op het KDV ook niet mogelijk. Lost zich vanzelf op! En effectiever drinken leert hij ook vanzelf!
pi_120154714
Snap ik mango! Ik kan me ook al druk maken over hoe het op t kdv zal gaan. F kan nog niet zelf in slaap komen. Ik moet haar altijd even wiegen. Hoop dat ze daar ook geduld voor hebben.

Ik ben ook bang dat F vergeten wordt, omdat ze heel rustig is. Dadelijk ligt ze de hele dag in de box..
  maandag 10 december 2012 @ 17:01:07 #70
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_120154869
Ik weet natuurlijk niet hoe het bij jullie op het KDV gaat maar hier nemen ze echt de tijd voor de kindjes. Helemaal voor de nieuwe! Mijn E zit heel vaak op schoot bij de leidsters omdat ze dat fijn vind, is geen probleem. Drinkt ze de fles niet leeg? Dan proberen ze het na een uurtje weer. Slaapt ze alleen in de hangwieg op de groep? Dan slaapt ze daar en niet op de slaapkamer. Ik heb ze heel bewust ook zelf mijn kind laten ontdekken, niet te veel van te voren willen bepalen. Het gaat daar nou eenmaal anders dan thuis maar dat hoeft niet slechter te zijn!
pi_120154960
Inderdaad ze hebben zich er maar bij neer te leggen dat hij er lang over doet.

Hier ook een discussie gehad toen omdat ze zonder of4rleg mineer nutriton(verdikkingsmiddel) in Lisanhaar fles hadden gedaan want dannis ze snellerbklaar. Kreeg een zak met natte kleding mee en een spugende baby. Heb toen mijn punt nog eens duidelijk gemaakt en het is nietbmeer gebeurd
  maandag 10 december 2012 @ 17:05:47 #72
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120155036
Mango wat vervelend die huilbui.. lastig is dat he, als je er pas later achter komt wat nou werkt.

Dank voor de vermaandag (ofzo?) wensen! :* :D

Sam, jeetje wat een narigheid :* beterschap!

Zoë wat lastig dat je hypermobiel bent! Ik ben het ook enigzins, sporten (spieren versterken) helpt hier goed :Y ik hoop dat voor jou ook zo is! :*

SE wat vervelend.. erg is dat he, dat huilen. Soms moet je idd ook gewoon zelf meejanken.. Sterkte :*

Liza gezellig dat je er ook bent! :* *O* :D Geweldige naam vind ik het nog steeds O+
En superfijn dat je lijf het zelf heeft gedaan, zonder inleiding!
He bah, kloven. Das naar. Leg je al anders aan? Fijn dat het nu een beetje beter gaat.

Zo, hier al voor de 2e keer gesport sinds de bevalling :D vrijdag en vandaag weer. Heeeerlijk. O+ Ff tijd voor mezelf maar ook gewoon weer ergens energie van krijgen O+
pi_120155586
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 16:48 schreef Mangostine het volgende:
Wij gaan volgende week op intake bij het kinderdagverblijf. Nou vraag ik me meteen iets af.
Mijn kindje drinkt nogal met een gebruiksaanwijzing. Je bent zo 45 min tot een uur verder. Mij lijkt dat ze die tijd op het kdv niet hebben...
Wat is nu wijs. Max alvast "trainen" zodat hij effectiever gaat drinken (maar hoe??), of het op zijn beloop laten en hopen dat hij het in een week qua hoeveelheid voeding zelf reguleert?

Ik kan hier echt van in de stress schieten. Straks krijgt mijn kind niet genoeg binnen
Mijn kijd flesweigerde. Die hebben ze drie maanden 3x pd uit een bekertje helpen drinken of melk gevoerd met een mini-lepeltje. Met het grootste geduld. en slapen wil(de) hij ook nauwelijks :+ Ze zijn wel wat gewend, komt goed!
pi_120156008
SE, hoe lang huilt ze dan voordat ze in slaap valt? Of valt ze überhaupt niet in slaap?

Sam, hoe gaat het inmiddels op sociaal vlak? Al wat meer afleiding, of vrienden/kennissen gemaakt? Grote stap lijkt me dat, zo'n maagband.

Soemp, ik zou lijstjes ook wel handig vinden. Waarom zijn ze eigenlijk weg? In de OP staat wel 'n.a.v. discussie in OUD' o.i.d., maar wat is de achterliggende gedachte dan?
pi_120156159
Hmm D heeft vandaag oo zo''n dagje dat ze echt niet in haar eigen bedje wil slapen, maar dat je ziet dat ze moe is.
Pech dan, hoe zeer ik er ook voor ben dat ze al haar slaapjes zoveel mogelijk in eigen bedje doet. Vandaag al op mijn arm, in de box en nu omdat ze bleef huilen lekker in de wandelwagen. En gelijk stil. Mamahonger? :+ .. Tis prima zo.
Als ze verder gewoon de nachten zo doet als de afgelopen paar keren vind ik alles goed :D

O en ik heb mijn vingers net verbrand met koken, niet gezond meer.

Ja ik vind die lijstjes ook wel erg handig! Van sommige mensen (mn die rond mijn ud zaten) weet ik wel hoe oud hun mini''s ongeveer zijn. Maar van de anderen vind ik dat soms lastig onthouden :@

En ik haal PE en SE telkens door elkaar :') :@ :D
pi_120156173
Enf
Fijn om te horen dat sporten helpt, vind het nog wel eng om te beginnen omdat na beweging alles meer pijn doet maar daar moet ik waarsch even doorheen.

Sam
Ja dat kan natuurlijk ook nog! Wel fijn dat er nog meer manieren zijn naast med.

SE :*

Ja de lijst mis ik ook in de op :(

:D s is aan het miepen in de box (net wakker) zegt ze een soort van mama hahaha (per toeval natuurlijk) maar klinkt wel erg lieff
pi_120156538
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:26 schreef Soempie het volgende:

[..]

Heul geen mini meer, inderdaad. O+

Als hier iets niet mag, dan doet M. het alleen als we uit zicht zijn. Als we dan om het hoekje kijken en hij zit bijvoorbeeld aan de stereo, dan laat hij zich snel zakken en pakt een speeltje: tralala, ik deed niks hoor. O-)

Beterschap voor de zieken. :*

M'n nichtje is net vertrokken met haar kindje. Superleuk! M. vond het reuze interessant, zo'n kleine baby die gekke geluidjes maakt en steeds moet lachen. Maar een gesprek is amper te voeren als je alletwee een kindje hebt om in de gaten te houden (ik) of te knuffelen (zij). :D
oh balen van die gebroken nachten zeg. Hoor je toch wel vaker dat ze rond deze leeftijd ineens niet meer doorslapen. Hier zijn 2 boventanden doorgekomen zonder dat we het echt gemerkt hebben (nou ja, wel aan de poepluiers :r ).
pi_120156690
Nog niet echt contacten opgebouwd kan nog steeds heel weinig en de bijeenkomste hier in het buurthuis zit een eigen bijdragen aan dus dat gaat op dit moment niet. Voel me wel al wat vrolijker nu Lisa allerter word en meer communicatie toont. Verder is het gewoon uitzitten tot ik me beter voel hopelijk helpt toekomstig gewichtsverloes daar ook bij. Maagnand of verkleining vond ik ook een grote stap maar nu ik zo weinig kan kom ik weer aan en het is gewoon heel gevaarlijk nu. Ik ben nu nog gezond in zoverre geen suiker hoge bloeddruk etc. Dus ik hoop optijd te zijn. Uiteindelijk word ik er beter op hoe dat gebeurd maakt niet uit.
pi_120159251
Liza, welkom met Gust! *G* Ik zag de foto in Z&G, wat een mooi menneke!

Op t kdv volgen ze idd het ritme van de baby's :Y. Mijn mini dronk daar wel meteen om de 3 uur, doet hij thuis dus bijna nooit :D. En slapen ook alleen in de hangwieg. Ze proberen het nu eerst in het ledikant omdat hij langzaamaan toch te klein wordt voor de wieg.

Sam, vervelend dat Lisa zo weinig wil eten. Hopelijk komt er snel een oplossing.
En succes met de maagoperatie. Ben je al 'goedgekeurd'? Een kennis van mij heeft een maagband gekregen en die herken ik bijna niet meer terug! Meer dan 50 kg kwijt :o
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 10 december 2012 @ 19:08:12 #80
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120159914
Zoë: vooral heel rustig aan opbouwen, evt onder begeleiding van een fysio zou ik zeggen :) Goed op je grenzen blijven letten. Beter te langzaam dan te snel! ;)

Oh en ik weet dat sommigen allergisch zijn maar volgens mij heeft mijn mevrouw haar 2 maanden sprong nu :+ ben benieuwd hoe lang het duurt.. Ze was net wakker van 14 tot 18. Sliep even een klein uurtje op mn arm, nu weer wakker :')
pi_120160160
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 19:08 schreef Enfermera het volgende:
Zoë: vooral heel rustig aan opbouwen, evt onder begeleiding van een fysio zou ik zeggen :) Goed op je grenzen blijven letten. Beter te langzaam dan te snel! ;)

Oh en ik weet dat sommigen allergisch zijn maar volgens mij heeft mijn mevrouw haar 2 maanden sprong nu :+ ben benieuwd hoe lang het duurt.. Ze was net wakker van 14 tot 18. Sliep even een klein uurtje op mn arm, nu weer wakker :')
Of het hangt gewoon in de lucht, mijn mevrouw heeft sinds 10u drie kwartier in haar bed geslapen, drie kwartier in de kinderwagen en verder is het op mij slapen, wakker met tepel in mond of brullen.
pi_120160361
Blijft fascinerend trouwens dat ons buurkind van een jaar of acht stukken meer huilt dan mijn baby :X
pi_120160438
Nog geen goedkeuring moet nu na de chirurg om te bespreke of het een verkleining of bandje word. Qua eisen kom ik in aanmerking bmi >40 en gewrichtsklachte meerdere dingen geprobeerd etc...

Lisa haar koorts kom 1,5 na de zetpil weer terug op. Even in de gaten houden dus
pi_120160523
Mijn baby wordt groot! Hij heeft vandaag geknutseld op het kdv O+

Ik was gewoon helemaal trots :@
pi_120160563
Liza welkom hier en gefeliciteerd met Gust.

Twinkle, beterschap voor je vingers.

Soempie, wat is M. een stiekemerd :)

Kyara, fijn dat Midas niet veel last had van de tandjes. Oh wat een lieve knutselfoto's O+

Sam, wat heftig allemaal. Hoop dat het beter gaat met de maagband en je gauw weet wat Lisa heeft. En beterschap voor haar nu.

Ha zei dat mijn rugpijn van overbelasting kwam van het tillen :(
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 10 december 2012 @ 19:23:53 #86
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120160632
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 19:14 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Of het hangt gewoon in de lucht, mijn mevrouw heeft sinds 10u drie kwartier in haar bed geslapen, drie kwartier in de kinderwagen en verder is het op mij slapen, wakker met tepel in mond of brullen.
Dat kan ook.. damn :o Pff. Vermoeiend he. :*

Kyara wat een schattie zeg O+
pi_120160918
Kuara hoe lief! Knappe kop!
pi_120162082
quote:
17s.gif Op maandag 10 december 2012 19:21 schreef Kyara het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

oooh, wat leuk. Hij is zo vol aandacht bezig. O+

Hier waren het twee tanden die voor gebroken nachten hebben gezorgd. De rest (4 stuks) gelukkig niet. En de laatste weken slaapt hij ook weer lekker door.
  maandag 10 december 2012 @ 19:54:20 #89
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_120162173
Ahh O+. Kyara, wat schattig zeg! Ik vind z'n haartjes ook heel lief :D
pi_120162946
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

*smelt*
ik zou ook in jouw plaats ook erg fier zijn :D
pi_120163086
Liza welkom hier! Wat klink je gelukkig! O+ Ik hoop dat de bv ook snel lekker gaat lopen :)

Kyara, wat is ie groot zo! Knapperd!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_120163611
Kyara, wat is ie groot!!

Welkom Liza.. *slik* Luuk is niet meer de jongste hier.

Luuk is vandaag gewogen door de wijkverpleegkundige van het consultatiebureau. Was hij vorige week (laatste dag van de kraamhulp) nog 3760 gram. Woog hij vandaag 4100 gram. De wijkverpleegkundige schatte al in dat hij over de 4 kilo was, en ik verklaarde haar zo ongeveer voor gek. Maar ze had gewoon gelijk!
Vanmiddag heb ik hem in de bondolino gedaan en ben ik lekker gaan lopen. Heerlijk weer zeg. Ben ook helemaal blij met de draagjas. Toen we terugkwamen wilde hij maar 1 borst drinken, ik verwachtte hem daarna snel wel weer. Maar hij is nu al 3 uur in coma..
*poef* nu is het weg
pi_120163828
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 15:32 schreef SupremeEvil het volgende:

Oh, dat drinken was inderdaad niet altijd voor het slapen. Ik heb zelf iets tussen een schema en op verzoek/ gevoel gedaan. De vaste volgorde bij het naar bed gaan vond ik zelf prettig, maar de tijden verschilden bijvoorbeeld. Voor M. wilde ik de overgang duidelijk maken tussen het spelen en het naar bed gaan, daar had ik dan deze manier voor bedacht.

Het veranderde in die maanden ook zo vaak. Ik weet nog wel dat het af en toe zoeken was naar wat goed werkte op dat moment.
pi_120164082
Wij lieten het schema afhangen van de tijd dat hij wakker werd. Dat was dan de leidraad maar verder heel erg op signalen letten en zo. Zo gaat het eigenlijk nog steeds. Maar voor een ritme hoef je niet per se strikte tijden te hanteren. Gaat dan meer om de volgorde van dingen doen inderdaad.
pi_120164089
quote:
Ik kwam even gluren hoor, die handjes!!! O+ O+
pi_120164109
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 20:19 schreef kaatjejannie het volgende:
Toen we terugkwamen wilde hij maar 1 borst drinken, ik verwachtte hem daarna snel wel weer. Maar hij is nu al 3 uur in coma..
Ik schrik er ook van hoe lang G KO kan zijn! Maar door de kloven heb ik nu even gekolfd en ik heb meer dan genoeg melk (teveel zelfs, hallo stuwing! :X). Ik hou 't wel allemaal bij in een app en dat is wel een geruststelling, want ik haal wel de 6-7 voedingen per dag. Hij drinkt nu overdag veel korter op elkaar (om de 2-3 uur en hoe later het wordt, hoe meer tijd hij er tussen laat.
Hij is momenteel nog amper afgevallen. Komt dat nog? Moet ik hem meer wakker maken, of gewoon blijven voeden op vraag?
pi_120164186
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 20:27 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ik kwam even gluren hoor, die handjes!!! O+ O+
:D

over 1 a 1,5 jaar is jouw ventje ook zo groot O+
pi_120164221
quote:
17s.gif Op maandag 10 december 2012 20:27 schreef Kyara het volgende:
Wij lieten het schema afhangen van de tijd dat hij wakker werd. Dat was dan de leidraad maar verder heel erg op signalen letten en zo. Zo gaat het eigenlijk nog steeds. Maar voor een ritme hoef je niet per se strikte tijden te hanteren. Gaat dan meer om de volgorde van dingen doen inderdaad.
:Y Veel dingen in dezelfde volgorde en duidelijke overgangen. En natuurlijik kan er altijd tussendoor geknuffeld worden.
pi_120164222
Luuk is ook amper afgevallen. Ik voed op vraag, maar laat er overdag max 4 uur tussen zitten. In de nacht 5 a 6 uur. Maar dan komt ie meestal zelf al wel na een uur of 4 a 5.
*poef* nu is het weg
  maandag 10 december 2012 @ 20:32:11 #100
30252 Soempie
Procreating
pi_120164380
quote:
17s.gif Op maandag 10 december 2012 20:27 schreef Kyara het volgende:
Precies dit. :Y
  maandag 10 december 2012 @ 20:33:34 #101
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_120164476
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 20:32 schreef Soempie het volgende:

[..]

Precies dit. :Y
Hier ook idd! Werkt voor ons prima!
pi_120164521
Oh, Liza! Welkom *O*

quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 20:28 schreef OooLizaooO het volgende:

[..]

Ik schrik er ook van hoe lang G KO kan zijn! Maar door de kloven heb ik nu even gekolfd en ik heb meer dan genoeg melk (teveel zelfs, hallo stuwing! :X). Ik hou 't wel allemaal bij in een app en dat is wel een geruststelling, want ik haal wel de 6-7 voedingen per dag. Hij drinkt nu overdag veel korter op elkaar (om de 2-3 uur en hoe later het wordt, hoe meer tijd hij er tussen laat.
Hij is momenteel nog amper afgevallen. Komt dat nog? Moet ik hem meer wakker maken, of gewoon blijven voeden op vraag?
Saartje is ook nauwelijks afgevallen na haar geboorte. Nu heb ik van begin af aan flesvoeding gegeven, weet niet of dat iets uitmaakt.
  maandag 10 december 2012 @ 20:41:12 #103
30252 Soempie
Procreating
pi_120164996
Kyara, ik vind het zo knap dat Midas z'n vingers met verf niet in z'n mond stopt, over z'n gezicht haalt en in z'n haar smeert. :D
pi_120165288
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 20:41 schreef Soempie het volgende:
Kyara, ik vind het zo knap dat Midas z'n vingers met verf niet in z'n mond stopt, over z'n gezicht haalt en in z'n haar smeert. :D
misschien dat ie dat daarna wel heeft gedaan hoor.

maar hij vind het wel heel leuk dus we gaan vaker met hem knutselen. En binnenkort mag hij zich uitleven met roze verf op canvas voor zijn zusjes.
  maandag 10 december 2012 @ 20:49:36 #105
30252 Soempie
Procreating
pi_120165658
Wat een leuk idee. O+
  maandag 10 december 2012 @ 20:59:29 #106
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120166285
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 20:28 schreef OooLizaooO het volgende:

[..]

Voeden op verzoek kan ook op jouw verzoek zijn he :) zeker in het begin is dat goed, hoe meer prolactinereceptoren en hoe meer je verzekerd bent van melk als ie ouder is. Om de 2 uur is heel normaal in deze periode. Volg je ook al het borstvoedingstopic? Daar zitten ook veel dames met ervaring en goede tips! :* :)
pi_120170446
Kyara wat lief dat geknutsel! Hij zit er ook zo geconcentreerd bij O+

Had net een heel verhaal getypt, maar tis ineens weg... In ieder geval, kwam er op neer dat ik blij was dat m'n vriend thuiskwam en dat mini hopelijk morgen weer wat beter in dr vel zit :@.
pi_120170832
Wat een toffe foto met dat knutselen :D

Ik was net foto's aan het verzamelen en bekijken. Morgen is Saartje alweer 5 weekjes oud. Zo mini nog, en toch al flink veranderd imo :D Vooral wat spekkiger O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_120170909
Ze heeft de ogen van mama! O+
pi_120170943
En die Midas, een verstrooide professor in de dop :D
pi_120171771
Dankjulliewel voor de KDV feedback. Geeft me al wat meer vertrouwen dat mijn kindje zich daar wel redt straks.
pi_120171882
Ahh wat een mooierd is Saartje!
Ook leuk om mamas een keertje te zien!
pi_120178895
Coco, wat een schatje!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120178912
moppie hoor coco :D
pi_120179369
Ojee, dit topic is verslavend, zelfs als de beeb nog in je buik zit O+ ik voel me een beetje een gluurbuur!
pi_120179430
Wat een mooie meid Coco!

En wat leuk om je zoontje zo te zien knutselen kyara! Lijkt hij gelijk een stuk ouder! :o
pi_120179440
Mijn kleine baby is helemaal niet zo klein meer! 6 maanden vandaag! :'( O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_120179526
Hoppa Marjolijntje :o Dat schiet op!

Coco, die laatste O+
pi_120179539
Jaaa Marjolijntje, gefeliciteerde met Faye! Een half jaar, my god wat gaat het hard :o *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 11 december 2012 @ 08:38:37 #120
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_120179597
Wat een knappe Saar O+

Wow, Marjolijntje, dat is echt snel gegaan. Gefeliciteerd met haar verhalfjaardag!

Hier een vreselijk slechte nacht gehad :o. Mijn kind snapt het ineens niet meer. Het begon 's avonds al, waar ze normaal gewoon slaapt was ze nu wakker om 8, 9, kwart over 9 en half 11. Toen heeft ze geslapen van 11 tot 3 en daarna is ze nog ongeveer 34 x wakker geworden. En maar willen spelen, geluid maken, gillen...maar niet slapen en niet drinken. Ze spuugde net op het Kdv ook haar fles uit dus ik denk dat ze niet fit is. Nu ben ik sinds gisteravond ook ziek dus ik voel me top nu :'). Nouja. Het is vast een fase, toch? Ze is nu 19 weken.
pi_120179631
Lijkt me geen fase, lijkt me gewoon ziek. ;)
pi_120180020
Jeetje Marjolijntje, ik kan me nog goed herinneren dat je bevallen was van F!
Gefeliciteerd! :)

Ik voel me gezegend .. Hier ging madammeke lekker slapen na de fles van 23 uur, en vanmorgen om 7 uur kwam ik op haar kamertje en lag ze lekker te brabbelen en geinteresseerd naar haar knuistjes te kijken.

Soesa sterkte vandaag dan. Zal de man met de hamer wellicht nog wel langs komen :(
pi_120180270
Faye 6mnd!!! *O* wauw gaat snel marjolijntje!

Midas O+ O+

Coco Saartje lijkt op jou :Y lieve foto's!

Tante soesa klinkt idd als ziek :( beterschap!

Nachtje alleen met S ging redelijk.. vanaf 18u elk uur voeden, toen ze op haar bedje lag na een half u weer huilen etc ging zo de hele tijd door. Om 1uur weer gespuugd (is zo'n beetje standaard afgelopen dagen, vind het zo sneu :( ) ze wilde niet in haar ledikant maar wel bij mij
heb liever dat ze in haar eigen bedje slaapt maar had anders geen rust gehad.. vanaf half 3 wat kunnen slapen ^O^
  dinsdag 11 december 2012 @ 09:28:18 #124
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_120180413
Leuke foto's van Midas! Leuk dat ze ook al knutselen met m! Wist ik niet ;)

Marjoleintje, gefeliciteerd met de 6 maanden van Faye! *O* *O* *O*

Coco, wat een leuke foto's O+

Wow Twinkle! Lekker hoor zo'n nacht ;)

Pff Zoë, klinkt niet lekker .....Misschien kan je vandaag overdag nog wat bijslapen? :*
Tante_Soesa ook trouwens :*
  dinsdag 11 december 2012 @ 09:40:23 #125
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120180681
Coco wat een heeerlijk meiske zeg! O+ :D Die laatste is echt zo lief O+

quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 22:22 schreef Mangostine het volgende:
En die Midas, een verstrooide professor in de dop :D
:D!

Hè Soesa wat naar.. beterschap denk ik? :*

Twink wat lekker zo'n nacht!

Gister hadden we haar in bad gedaan omdat ze zo onrustig was, dat hielp eventjes. Toen maar fles gegeven en in bed gelegd, ze heeft nog een paar krimpjes gegeven maar kon toen niet meer tegen de slaap vechten :+ Ze sliep tot 3.00 en vervolgens toen wij wakker werden om half 8 (half 9 afspraak bij CB) werd zij ook een beetje wakker :) gelukkig wel een goeie nacht dus.

Pfff, hier de eerste prikjes gehad ;( Zielig man! Ze was zo heerlijk vrolijk van te voren en tevreden, ik zei al tegen dr; je weet niet wat komen gaat he meisje.. 1e prik ging erin, rood hoofd en keihard krijsen gelijk. Wijkverpleegkundige ging gelijk door met de 2e prik (logisch, beter wordt het toch niet). We konden haar op een gegeven moment wel stil krijgen maar oh oh, wat was het allemaal stom! :( Gelukkig heeft ze daarna in de wagen lekker getukt op weg naar huis en is ze nu ook aardig tevreden O+
Het is iig lekker weer vandaag, das fijn, als ze het allemaal even niks vindt ga ik gewoon een stuk lopen met dr!
Oh, en dr stats :o :@ Het is echt een lekker dikkerdje geworden.. Whihi. 5630gr en 56,5cm! :o Niet zo gek dat maatje 62 gewoon al een beetje goed begint te zitten... :+ O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, en dat ding kan geen halve cm's aan dus ik heb 'm maar op 56 gezet :P
De wijkverpleegkundige vond haar iig een stevige meid en ze zag er goed uit. Ze heeft een minimale afvlakking aan de ene kant van haar hoofd, dus als advies gekregen haar vaker op haar buik te leggen om de spieren te trainen. :) Maar het is echt minimaal, benadrukte ze.

Nou, dat hebben we ook weer gehad. Ben benieuwd hoe het vandaag zal gaan :P

Ohja, btw, dat is nieuw advies van het CB en wist niet of jullie het hier ook al wisten, maar alle baby's moeten vit D krijgen (extra), ook degenen met kunstvoeding. Kreeg ik vandaag te horen. Oud advies is dat ze het met kv niet hoeven, maar nu is dat dus weer veranderd. :') Lekker duidelijk. Magoed, begin dus maar weer met vit D geven :+

[ Bericht 2% gewijzigd door Enfermera op 11-12-2012 09:48:47 ]
pi_120180968
Kyara, wat een leuk idee om Midas een roze schilderijtje te laten maken!

Coco, echt van minibaby naar iets minder minibaby ;)

Marjolijntje, een half jaar alweer! *O*

Daan heeft besloten om voor zijn verjaardag toch nog een keer lekker ziek te worden, het ging zo goed dit jaar. Gisteren overdag al mopperig en veel geslapen. Gisteravond bleek hij 39,6 koorts te hebben. Gelukkig netjes vannacht geslapen van 8 tot half 8. Ook niet meer gehoord. Nu vanochtend wel weer betere temp, maar voelde hem net al weer wat warmer worden. Dus zal vandaag ook wel weer oplopen. Ach, we zullen zien. Hij eet en drinkt nog. En speelt, mits je er naast blijft zitten..
pi_120181689
Hoe doen jullie dat schema maken met die groeicurves .. Dat wil ik ook!

Over 9 dagen is het bij ons ook prikjesdag! Zal mij benieuwen!

O jee DF .. Issie vandaag jarig?
pi_120181996
Nee, de 21e pas.. Nog 10 hele dagen voordat hij een dreumes is ;)
Maar had van de week nog tegen iemand gezegd dat hij, op een verdwaalt verkoudheidje, eigenlijk gezond door zijn 1e jaar gekomen was.. Tot zover dus..

Er komt zo iemand voor onze lichtkoepel. En die zit recht voor het raam van Daan. En die slaapt net 5 minuten.. Kijken hoe dat uitpakt..
  dinsdag 11 december 2012 @ 10:37:40 #129
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120182230
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 10:17 schreef Twinkle20 het volgende:
Hoe doen jullie dat schema maken met die groeicurves .. Dat wil ik ook!

Over 9 dagen is het bij ons ook prikjesdag! Zal mij benieuwen!

O jee DF .. Issie vandaag jarig?
Gewoon op borstvoeding.com en dan aanmelden en dan kan je curves maken :)
Spannend Twink :*

Deepfreeze wat vervelend :* Hoop dat ie idd beter is voor zijn verjaardag! :*
  dinsdag 11 december 2012 @ 10:42:54 #130
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_120182374
Voor flesvoeding kindjes kan je de curve op groeigids.nl invullen maar zij liggen er uit wegens vernieuwde site die morgen online komt
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_120183521
Hier over anderhalve week ook prikken. Las ik nou dat die eerste keer wel meeviel, dat ze er niet zoveel last van hebben? Dat zou fijn zijn vanwege een vol programma met de kerstdagen. We zien wel hoe N. dat gaat trekken. Bij mijn ouders hoef ik niks aan te passen, bij m'n schoonouders is het een kwestie van hyperenthousiaste schoonmoeder een beetje op afstand houden, anders komt meneer niet aan slapen toe :+

Vannacht een prima nacht qua voedingen (2130, 4 en 7.45) én meneer sliep heel snel in daarna, of t daaraan ligt geen idee, maar ik voel me wel uitgeslapen vandaag *O*
Daarentegen is het vanmorgen alleen maar huilen geblazen dus t is niet altijd feest.

Beterschap voor de zieken, hoera voor Faye een half jaar, en ik zag lieve foto's van Saar, wat een bollie is ze al! Hier ook spekjes maar nog niet zo erg. Ben heel benieuwd naar de stats van meneer, ik schat zeker 5,5-6 kg en 60 cm inmiddels. Nou, over tien dagen weten we het...!

[ Bericht 1% gewijzigd door Mineola op 11-12-2012 11:41:57 ]
pi_120183621
ja ik wil nu ook een curve maken.

Kom net terug van het CB en ze zeiden dat F.leur niet genoeg aankomt -O-

Maar ik twijfel dus aan wat zij zeggen. Ze was namelijk in anderhalve week 170gram aangekomen, volgens andere bronnen is dat voldoende.
Ook zei ze meteen dat het dan waarschijnlijk aan de kwaliteit van mijn borstvoeding ligt. :( Daar geloof ik geen reet van. }:| :'(
  dinsdag 11 december 2012 @ 11:36:00 #133
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120183943
Fijn Mineola! :* :D

Kwisted echt? :o Das gek. Vandaag zeiden ze tegen mij dat iig met kv 150gr per week voldoende is.. mja met bv is dat anders. Nee dat lijkt me ook niet dat je daaraan moet gaan twijfelen zeg, bah :*
Ze zat zeker een pietsie onder de middellijn ofzo, dat ze daar gelijk over zeuren? :')
pi_120183997
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:26 schreef Kwisted het volgende:

Maar ik twijfel dus aan wat zij zeggen. Ze was namelijk in anderhalve week 170gram aangekomen, volgens andere bronnen is dat voldoende.
Ook zei ze meteen dat het dan waarschijnlijk aan de kwaliteit van mijn borstvoeding ligt. :( Daar geloof ik geen reet van. }:| :'(
Wat een bullshit :( ;(
Je kan inderdaad de curve invullen op borstvoeding.com maar je hoeft echt niet aan de kwaliteit van je melk te twijfelen!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_120184112
kwisted, alsof een meting over een week (of anderhalf) iets zegt, met net een goede voeding op, was ze misschien wel 270 aangekomen.. niet te druk over maken, en misschien over 1a2 weken nog eens wegen..

fijne nacht mineola!

Hier ook een mopperaar op schoot. lichtkoepel erop, en Daan eruit, nu te wakker om te kunnen slapen. en te moe om te spelen.. Dus plakbaby, komt ook niet vaak voor, dus geniet er maar van :P
pi_120184168
O jee Kwisted laat je niet opnaaien!
pi_120184433
Wel balen kwisted, zulke opmerkingen. Daar word je hoe dan ook onzeker van. Misschien even een paar keer extra aanleggen deze week voor het idee? Of is ze misschien in de lengte hard gegroeid?

Ik vergat net gewoon te melden dat de bloeduitslagen van mijn baby weliswaar iets verhoogd zijn maar niet te hoog, dus in zoverre goed nieuws *O* wel over een week of twee weer prikken om te zien of de biliwaarde wel goed daalt.

En we hebben een perfect kdv-aanbod gekregen! Dagen en locatie van onze voorkeur :) dat is hier in de buurt ondanks de teruggelopen vraag nog niet zo vanzelfsprekend, er zijn nog genoeg wachtlijsten. Dus ik ben blij!!
pi_120184475

Net even mijn moeder gebeld. Die vertelde dat toen ik nog jong was ze op het CB zeiden dat als je borstvoeding gaf het altijd goed was. Dat de baby dan neemt wat het nodig heeft. En dat het gemiddeld 90gram per week was toen.

Ik maak me in elk geval al niet meer druk :)
Vind het wel stom dat ze dat zo zeggen, zodat ik me druk ging maken :{
pi_120184612
Pff en ik ben emo vandaag, want ik ben de hele tijd zo blij dat het met F allemaal zo goed verlopen is. Hoor zoveel verhalen over zieke kindjes enzo. Voel me echt gezegend..

SPOILER
pi_120184669
Herinnert me aan onze cb-arts, die me bij de eerste afspraak vroeg of hij nog bv kreeg. Eh ja? En hoezo nog, hij is vijf weken? Ik wilde eigenlijk antwoorden dat we al worteltjes hadden geprobeerd maar dat hij die niet lekker vond, maar slikte het net op tijd in. Nog even te vriend houden :+
pi_120184835
Wat wordt er toch een hoop geneuzeld over borstvoeding op het cb zeg. De enige opmerking die ik er ooit over heb gekregen was dat ik maar nachtvoedingen moest gaan geven want dat was zo goed voor mijn productie :+

Mineola, eerste prikjes vielen hier erg mee! Wij moeten volgende week voor de 11 maanden, en daar zie ik veel meer tegenop dat toen hij nog echt zo mini was. Toen lag hij het grootste deel van de tijd een beetje te spacen, maar nu krijgt hij die nare injecties vast veel beter mee -O-
pi_120185262
Woei Kwisted hedftig liedje in zon situatie.
pi_120185429
Ons CB is tof :Y 1 hork van een arts,maar die negeer ik gewoon en de rest is super :)

Dilemma: Mijn ukje ligt net na zijn voeding weer lekker in zijn wiegje. Daar slaapt hij niet zo vaak, maar nu wel ;)
Dan is he: voeden, boeren, beetje spugen, spelen, moe!
Dan leg ik hem weg een dan maakt hij wat tevreden geluidjes en valt in slaap.
Steevast hoor ik dan 5 minuten later: BLOP.
Dan spuugt hij nog wat na.

Ok, en dan? Als ik een schone hydrofiel onder zijn hoofd leg issie definitief wakker, gaat ook niet meer slapen. Als ik hem laat liggen slaapt hij lekker.
Maar dan is hij dus nat. Hum.
pi_120185475
Kwisted, je curve is niet te zien :)
Even downloaden en ergens andersuploaden, dan lukt het wel.
pi_120185673
quote:

Dikke bullshit :{w
Hier vinden ze alles tussen de 100 en 200 gr. per week voldoende. En de kans dat er iets mis zou zijn met jouw melk is nihil.
pi_120185765
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:21 schreef freecell het volgende:
Ons CB is tof :Y 1 hork van een arts,maar die negeer ik gewoon en de rest is super :)

Dilemma: Mijn ukje ligt net na zijn voeding weer lekker in zijn wiegje. Daar slaapt hij niet zo vaak, maar nu wel ;)
Dan is he: voeden, boeren, beetje spugen, spelen, moe!
Dan leg ik hem weg een dan maakt hij wat tevreden geluidjes en valt in slaap.
Steevast hoor ik dan 5 minuten later: BLOP.
Dan spuugt hij nog wat na.

Ok, en dan? Als ik een schone hydrofiel onder zijn hoofd leg issie definitief wakker, gaat ook niet meer slapen. Als ik hem laat liggen slaapt hij lekker.
Maar dan is hij dus nat. Hum.
Los spuugdoekje erbij om het ergste op te vangen?
pi_120187269
Free D heeft dat soms ook. Als ze echt lekker ligt te slapen laat ik het maar zo. Als ze dan weer wakker is even met washandje schoonmaken en eventueel nieuwe kleertjes aan. Want als ze eenmaal wakker is ...
pi_120187812
quote:

Blijft ergens vreemd die cb's. De mijne was in 2 maanden 400 gram (200 p/m)gegroeid en de arts had zoiets van: volgende keer moet t iets bijgetrokken zijn en de maand later was t niet heel erg omhoog gegaan, maar had de verpleegkundige zoiets van: als ze tevreden is is t prima.
Mja de eerste maand was ze van 3930 naar 5300 grgaan...dus iets rustiger mag van mij wel :P

Maar wel stom van je cb :(
Niet aan jezelf gaan twijfelen :*
pi_120187863
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 13:28 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Blijft ergens vreemd die cb's. De mijne was in 2 maanden 400 gram (200 p/m)gegroeid en de arts had zoiets van: volgende keer moet t iets bijgetrokken zijn en de maand later was t niet heel erg omhoog gegaan, maar had de verpleegkundige zoiets van: als ze tevreden is is t prima.
Mja de eerste maand was ze van 3930 naar 5300 grgaan...dus iets rustiger mag van mij wel :P

Maar wel stom van je cb :(
Niet aan jezelf gaan twijfelen :*
De mijne zelfs in 3 maanden tijd maar 300 gram en dat was best. Zolang ze maar geen honger had of niet lekker was.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_120188252
Maar die curves zijn ook niet lineair natuurlijk, dat maakt het moeilijk om te zeggen dat zoveel gram per week genoeg is.
  dinsdag 11 december 2012 @ 13:55:08 #151
30252 Soempie
Procreating
pi_120188958
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:05 schreef Clubsoda het volgende:
Wat wordt er toch een hoop geneuzeld over borstvoeding op het cb zeg. De enige opmerking die ik er ooit over heb gekregen was dat ik maar nachtvoedingen moest gaan geven want dat was zo goed voor mijn productie :+

Mineola, eerste prikjes vielen hier erg mee! Wij moeten volgende week voor de 11 maanden, en daar zie ik veel meer tegenop dat toen hij nog echt zo mini was. Toen lag hij het grootste deel van de tijd een beetje te spacen, maar nu krijgt hij die nare injecties vast veel beter mee -O-
Wij donderdag. -O- En ik vind het nu ook veel sneuer voor M..
  dinsdag 11 december 2012 @ 14:15:04 #152
30252 Soempie
Procreating
pi_120189702
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:00 schreef Mineola het volgende:
Herinnert me aan onze cb-arts, die me bij de eerste afspraak vroeg of hij nog bv kreeg. Eh ja? En hoezo nog, hij is vijf weken?
Was het niet gewoon een neutrale vraag? Ik zou er geen afkeuring of vooringenomenheid achter zoeken, tenzij de toon wel erg afkeurend zou zijn. Hier is hetzelfde gevraagd, omdat de arts al uit de formulieren (en de intake) kon halen dat ik in het begin borstvoeding gaf (geprobeerd heb te geven). Op de vraag kon ik toen antwoorden dat we ondertussen over waren gestapt op flesvoeding, waarop de arts ons advies kon geven over de hoeveelheid.
pi_120190153
Ik vond die 11maanden prik wel meevallen eigenlijk :@
Al vermoed ik dat ik t bij de dame moeilijker ga vinden. Mn oudste huilde amper bij de prikken. Bij 3 maanden ofzo was de assistente verbaasd dat ik er alweer stond om een afspraak te maken, want ze had m niet gehoord. Als ie huilde was t alweer over als k m vast had. Bij
11 maanden was ie vooral boos dat ik m vast moest houden :')
De dame huilt veel langer na de prikken, dus vandaar dat ik t dan zieliger vind dan bij de oudste.
pi_120190270
Daan keek vorige week vrijdag ook de verpleegkundige nog even boos na. Bij het aankleden liep ze nog even langs, en hij begon gelijk te brullen..

Reactie viel wel mee eigenlijk. Alleen nu dus 3 dagen later een flinke verkoudheid. Was hij vorige week al een klein beetje. Maar nu dus echt goed te pakken..
pi_120190378
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:26 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik vond die 11maanden prik wel meevallen eigenlijk :@
Al vermoed ik dat ik t bij de dame moeilijker ga vinden. Mn oudste huilde amper bij de prikken. Bij 3 maanden ofzo was de assistente verbaasd dat ik er alweer stond om een afspraak te maken, want ze had m niet gehoord. Als ie huilde was t alweer over als k m vast had. Bij
11 maanden was ie vooral boos dat ik m vast moest houden :')
De dame huilt veel langer na de prikken, dus vandaar dat ik t dan zieliger vind dan bij de oudste.
Mijn zoon is een dramaking :') Nou ja, ik vind het wel echt sneu voor hem, vooral dat moment net na de prik, dan zie je dat koppie rood aanlopen, het besef binnenkomen dat het pijn deed en dan in één keer luid brullen. Arm ding.
pi_120190787
oh mijn god, F kwijlt me toch veel! Het zevert loopt bijna constant uit haar mond! Ze is nu 2,5mnd, hoe lang gaat dit door?

Mango heeft m dit ook?
  dinsdag 11 december 2012 @ 15:04:21 #157
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_120191593
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:42 schreef Kwisted het volgende:
oh mijn god, F kwijlt me toch veel! Het zevert loopt bijna constant uit haar mond! Ze is nu 2,5mnd, hoe lang gaat dit door?

Mango heeft m dit ook?
Nog laaaaaaang ;)! En als je denkt, ze kwijlt veel, dan wacht maar tot de tanden doorkomen! Dan is een regenpak soms een goede investering ;)!
pi_120191989
Hannah heeft nog gekwijld tot na haar tweede verjaardag en toen stopte het plotseling. Stoppen met speentje heeft misschien ook geholpen.
Bij Mia is er ook een permanente waterval dus ik ben voorbereid (al heeft zij geen speen). :') :9~
Op het kdv krijgt ze gewoon de hele dag een slab om.
pi_120195223
ok dus ik mag nog heel wat zever verwachten.
En bellen dat ze ermee blaast :')

Madam doet het niet slecht met in haar eigen bedje slapen overdag! Alleen is ze de afgelopen nachten weer wakker geworden. 19u-1u-5u-9u hebben de afgelopen nachten eruit gezien. Ik vind het eigenlijk niet eens erg (zolang het niet al te lang gaat duren :P ). Ik lig er tegenwoordig toch altijd rond 22u in, en kom wel aan mijn uren.Vraag me wel af waarom. Al 2 weken slaapt ze klokje rond, en nu ineens niet meer. Gelukkig ging ik er al niet vanuit dat het eeuwig zou duren, omdat iedereen al zei dat babys niet echt routine hebben :)
SPOILER
pi_120195601
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:15 schreef Soempie het volgende:

[..]

Was het niet gewoon een neutrale vraag? Ik zou er geen afkeuring of vooringenomenheid achter zoeken, tenzij de toon wel erg afkeurend zou zijn. Hier is hetzelfde gevraagd, omdat de arts al uit de formulieren (en de intake) kon halen dat ik in het begin borstvoeding gaf (geprobeerd heb te geven). Op de vraag kon ik toen antwoorden dat we ondertussen over waren gestapt op flesvoeding, waarop de arts ons advies kon geven over de hoeveelheid.
:@ :@ dat zou best kunnen... Ik viel meteen over dat woordje nog maar dat kan ik best verkeerd opgevat hebben.
pi_120195813
Mijn mini gaat volgende week naar t kdv, voor t eerst. Vind het ook spannend en dubbel omdat ik gewoon thuis ben. Ik heb daar gevraagd of ze niet zomaar kunstvoeding geven of mijn bv verdikken ofzo (je weet t niet he) eerst mij bellen en situatie voorleggen. En of ze bereid zijn om haar in een draagdoek te dragen die ik meegeef voor mocht ze overstuur raken of niet in bedje willen slapen ofzo. Verder zien we t wel, ik moet een slaapzakje meenemen, schone extra kleertjes, omdat ze nog zo klein is mag ik wel een speeltje meegeven ennem ja, de rest verzorgen hun. Blijf die dag wel in de buurt zodat als t niet gaat ik dr kan ophalen :@
pi_120196855
Mineola, ze houden bij hoe lang je borstvoeding geeft, vandaar de vraag. Zou er niks achter zoeken. ;)

Ik was/ben altijd wel positief over ons CB. Alleen valt het me nu pas - nu het minder vanzelf en gemiddeld gaat - op dat onze wijkverpleegkundige écht een borstvoedingsn00b is. Al haar tips zijn standaard flessen-met-kunstvoeding-tips. Ik vind dat eerlijk gezegd niet kunnen. Ik haal mijn info wel ergens anders vandaan (o.a. hier ;)), maar ik ben natuurlijk zeker niet de enige met bv-vragen.

Spannend Kwisted en SE, jullie meiden voor het eerst naar het KDV. Maar het komt goed, hoor! Jouw punten vind ik best normaal/vanzelfsprekend klinken hoor Kwisted, volgens mij zullen de leidsters de gebruiksaanwijzing van F snel genoeg doorhebben.

Mijn kleine E gaat 3 januari wennen. Ik zie er niet tegenop, heb er alle vertrouwen in. :)
pi_120197304
Marjo en Faye *O* 6 feli met de halfjaardag of had ik dat al gezegd?

Kwisted, laat je niet gek maken. Ik meen dat er hier werd gezegd 25-30 gram per dag, daar ligt jouw meid dan onder maar als ze tevreden is, goede plasluiers heeft enzo geen zorgen maken. Hooguit extra aanleggen, is goed voor je productie en kan nooit kwaad.

Free niet wakker maken als hij er geen last van heeft.

Beterschap voor de zieke kindjes Daan en voor jouw baby Soesa.

Mijn rug voelt zwaar k... Ben ook maar eerder van werk weg en gelukkig kunnen mijn schoonouders de kids ophalen. Wil proberen zo min mogelijk te tillen totdat lief uit zijn werk komt en daarna. Vanochtend zijn wij ook samen gaan brengen en heeft lief de kleine genomen tot aan de pauzeruimte op het kdv waar ik nog ging voeden. Was hoognodig nadat het bij het tillen uit de box weer in mijn rug was geschoten. Had me niet kunnen voorstellen, dat de pijn og erger kon worden.

Kwisted, 2x per dag nieuwe kleding is niet overbodig, ook hier nog iet met 7 maanden en nog steeds geen tand te bekennen, al lijkt hij ontzettend last ervan te hebben dat ze doorkomen :P

Bij ons kdv adviseerden ze een knuffel(doekje) bij je te dragen de dag voor het wennen en dat mee te geven. Een beetje mamageur om mamahonger te stillen.

SE dragen ze bij jouw kdv in de draagdoek? Ik ben jaloers.

Andere voeding vind ik ook echt een afstemmingskwestie. Ondanks dat ik had gevraagd te wachten met voeding verdikken hebben ze vorige week, rijstebloem in het fruit gemengd. Mijn arme baby was totaal verstopt, arm ding.

Cantare op ons cb is een wvk die de opleiding voor lk's heeft gedaan. Je zou er bij jouw cb ook naar kunnen vragen al denk ik niet dat het erg vanzelfsprekend is of dat je er op elk cb eentje hebt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120197547
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:36 schreef Tinuviel het volgende:
Mijn rug voelt zwaar k... Ben ook maar eerder van werk weg en gelukkig kunnen mijn schoonouders de kids ophalen. Wil proberen zo min mogelijk te tillen totdat lief uit zijn werk komt en daarna. Vanochtend zijn wij ook samen gaan brengen en heeft lief de kleine genomen tot aan de pauzeruimte op het kdv waar ik nog ging voeden. Was hoognodig nadat het bij het tillen uit de box weer in mijn rug was geschoten. Had me niet kunnen voorstellen, dat de pijn og erger kon worden.
He, wat naar. Heb je dit wel eens eerder gehad? Hoe lang duurt zoiets?
quote:
Andere voeding vind ik ook echt een afstemmingskwestie. Ondanks dat ik had gevraagd te wachten met voeding verdikken hebben ze vorige week, rijstebloem in het fruit gemengd. Mijn arme baby was totaal verstopt, arm ding.
Wat raar en vervelend dat ze dat gewoon doen! Hier moet je het juist zelf aangeven als ze iets anders/erbij mogen geven, anders doen ze het niet.

Trouwens, rijstebloem, is dat ergens goed voor? Ik heb het nog nooit gebruikt.
quote:
Cantare op ons cb is een wvk die de opleiding voor lk's heeft gedaan. Je zou er bij jouw cb ook naar kunnen vragen al denk ik niet dat het erg vanzelfsprekend is of dat je er op elk cb eentje hebt.
Da's luxe, een lk op het cb!
  dinsdag 11 december 2012 @ 17:50:18 #165
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_120197692
Tja, 'nog' hoeft natuurlijk helemaal geen negatieve lading te hebben. Ik lees hier wel vaker negatieve verhalen over het cb, waarbij ik me regelmatig afvraag of het niet meer een hormonenkwestie is :Y)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_120198539
Ik ging er denk ik heel bevooroordeeld heen vanwege de negatieve verhalen over cb die ik hier heb gelezen waardoor ik het wellicht verkeerd opvatte. Stom...
pi_120199191
Enf, zielig hè die prikjes! ;(

Mineola, geef je N spinazie uit blik? :o

Kwis, spannend wennen op het kdv!
Die tip van dat doekje vind ik wel een goeie.
Wij hebben de intake volgende week, ik ben vooral benieuwd hoe de dag er voor Max uitziet... Of zij structureren of dat ze zijn ritme volgen.
En hoe de groep eruit ziet.
Kwijlen: check :{ maar niet extreem. Wel ook bellen blazen :D

Tinu sterkte met je rug! :*

Ik heb Max vandaag geshowd op mijn werk, zo leuk om trotse mama te zijn O+
Zeker als je baby zich voorbeeldig gedraagt.
O-)
pi_120199340
Hier is het cb meestal ook wel oké. Alleen soms een botte opmerking op een gevoelig onderwerp..

Rijstebloem in fruit? Wat is dat voor iets zinloos? Ik heb het alleen onder avond gebruikt in de fv, om Chris de nacht door te krijgen. Daan deed er niks mee. En dan eigenlijk vanaf 4,5 tot 6 maand. Langer niet..

Hier een warm gupje. Ik haalde hem met 39,9 uit bed.
Maar met een zetpil heeft hij net wel een heel potje (250gram) op, korstjes pizza geschooid, en dan ook nog toetjes.. Hij speelt ook weer zelf. Dus de zetpil doet zijn werk wel..
pi_120199657
Ik doe ook wel eens rijstebloem door het fruit, als ik een heel sappige peer pureer, wordt anders zo waterig. En door de groente toen hij nog geen gluten mocht, als een bron van koolhydraten.
pi_120200396
Met peer deed ik dan vaak een halv/hele banaan erbij. Tegen de tijd dat Daan hapjes ging eten was hij ook groot genoeg om 1,5a2 stuks fruit te verorberen ;)
pi_120200702
Cantare, nee nog nooit eerder gehad. Stom, ik was gisteren bij de ha en heb niet gevraagd hoe lang het kan duren.

Dat was precies de reden dat ze rijstebloem hebben gebruikt. Hij ging in de gepureerde peer, die anders grotendeels sap was geweest idd.

[ Bericht 39% gewijzigd door Tinuviel op 11-12-2012 19:23:01 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120201214
Spit mag tot 6 weken duren. Heb je tiladviezen van de huisarts gekregen?
  dinsdag 11 december 2012 @ 20:08:34 #173
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_120203281
ff tussendoor, ook maar ff hier plaatsen
Kende iemand deze al, kortingsbon voor nr 1 en 2 luiers van de etos.
(gepikt van D&V forum :@ )

http://service.jongegezin(...)ontent=&utm_term=%26
pi_120203851
Wat fijn mango!

Tinu :* wat vervelend :(

DF beterschap voor je gupje, fijn dat de paracetamol lijkt te helpen

S van 19:00 tot 19:40 gevoed en na 10min alleen in haar bedje was ze wakkerwakker.. Dus maar mee naar beneden genomen en in de box gelegd. Daar ligt ze nu te relaxen :9
Lastig om alle avonden alleen te doen nu manlief weg is. Ik doe maar niet te moeilijk.. :@
pi_120204007
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 19:25 schreef Clubsoda het volgende:
Spit mag tot 6 weken duren. Heb je tiladviezen van de huisarts gekregen?
Wat is spit? 6 weke, zo lang

Zoe, hoelang ben je dan nu alleen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120204053
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:08 schreef PureEvil het volgende:
ff tussendoor, ook maar ff hier plaatsen
Kende iemand deze al, kortingsbon voor nr 1 en 2 luiers van de etos.
(gepikt van D&V forum :@ )

http://service.jongegezin(...)ontent=&utm_term=%26
thanx! :*

gaat weer bonnen printen en moeders langs alle winkels sturen :@
pi_120204102
Spit is 'gewone' rugpijn. Het kan ook sneller over zijn, maar bij langer dan zes weken moet je contact opnemen met je huisarts. Veel bewegen, warmte, evt pijnstillers en goed tillen tot die tijd.

[ Bericht 4% gewijzigd door Clubsoda op 11-12-2012 20:30:37 ]
pi_120204126
Midas is vandaag 11 maanden. Zijn laatste babymaand gaat in!
Het gekwijl viel hier trouwens wel mee eigenlijk. Ook met tandjes.

En wat betreft kindjes op het kdv: ze weten daar vaak wel goed mee om te gaan hoor. En ze zullen er echt alles aan doen om je kindje blij en tevreden te houden. Midas heeft in het begin amper geslapen daar. Hij sliep net genoeg om de dag een beetje door te komen maar het hield niet over.
pi_120204240
Lekker rustig aan doen Zoe!
Gewoon even genieten van de goede momenten!
pi_120204331
Waah 11 maanden! Waar blijft de tijd?!
pi_120204942
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:50 schreef __Isis__ het volgende:
Tja, 'nog' hoeft natuurlijk helemaal geen negatieve lading te hebben. Ik lees hier wel vaker negatieve verhalen over het cb, waarbij ik me regelmatig afvraag of het niet meer een hormonenkwestie is :Y)
Dat idd :D
Of iig.dat.mensen alles negatief opvatten van t cb.

Ik had trouwens voor.t eerst.een :') moment bij t.cb...
Ik mocht dr rijstebloem geven, zodat ze van een lepel ging.leren eten...
Bedankt voor.t advies, maar nee. Ik wacht wel even :P
Mijn oudste kan prima met een lepel eten en daar.ben ik ook niet met 4 maanden met.rijstebloem begonnen.
Plus dat ze niet overdreven hard groeit en dan vind ik de.bv iets belangrijker.dan rijstebloem die alleen vult en verder weinig doet.
Maar goed dit.was t eerste waarvan ik dacht, nee hoeft niet.

Mango, wat fijn dat ie zich voorbeeldig.gedroeg O+
Ik was ook even op,mn werk om de kinderwagen op te halen (had vriend gisteren niet uit de auto gehaald) en peuter wilde.niet naarbinnen+huilen en jongste begon ook even te huilen :D Iets.minder geslaagd :P
pi_120205755
Wat betreft het van een lepel eten: wij hebben Midas vanaf het begin zijn vitamientjes op een lepeltje gegeven. Tegen de tijd dat we aan bijvoeding begonnen heeft hij helemaal niet hoeven wennen aan een lepeltje.
pi_120205871
We hadden gister intake van het cb. De wijkverpleegkundige noemde gelijk al dat we gewoon moesten kijken hoe we het wilden. Of we alle afspraken wilden doen, of alleen de prik afspraken. Vond het wel een prettig gesprek gister. We hebben wel eens vage afspraken gehad daar, maar de adviezen trok ik me dan weinig van aan.
*poef* nu is het weg
pi_120205913
quote:
17s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:03 schreef Kyara het volgende:
Wat betreft het van een lepel eten: wij hebben Midas vanaf het begin zijn vitamientjes op een lepeltje gegeven. Tegen de tijd dat we aan bijvoeding begonnen heeft hij helemaal niet hoeven wennen aan een lepeltje.
Ah, dat is goed om te lezen, wij doen dat nl ook :)
pi_120206067
Wij geven de vitamientjes ook van een lepel. Maar dat is toch anders dan bijvoeding. Vitamientjes zijn vloeibaar, die slobbert hij zo naar binnen. De bijvoeding is dikker en van een structuur, die hij niet kent.

Volgens mij krijgt mijn baby tandjes, hij heeft knalrode wangetjes, kwijlen doet hij al een tijdje enz.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120206133
lepel bij Chris en Daan allebei met 4,5 maand begonnen. Chris misschien een weekje of 2 later zelfs..
Maar bij 5,5 maand vrat Chris zijn bordje groente schoon leeg, terwijl Daan pas met 7 maand de eerste vrijwillige hap nam van de lepel.. 't zat er gewoon niet in ;)
pi_120206236
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:09 schreef Tinuviel het volgende:
Wij geven de vitamientjes ook van een lepel. Maar dat is toch anders dan bijvoeding. Vitamientjes zijn vloeibaar, die slobbert hij zo naar binnen. De bijvoeding is dikker en van een structuur, die hij niet kent.

Volgens mij krijgt mijn baby tandjes, hij heeft knalrode wangetjes, kwijlen doet hij al een tijdje enz.
ja maar sommige kindjes weten helemaal niet wat ze met een lepel aanmoeten als die ook nog eens nieuw is. En dat voordeel heb je dan al wel.

Sterkte met de tandjes :*
pi_120210375
Bluh, 40,1 zonet, 6 uur na de vorige PCM.. Nog maar eentje gedaan, minder kleren ( zomerslaapzak, pyjamatrui, romper en dunne deken over zijn benen) en de wekker zetten denk ik?
Wanneer moet je eigenlijk de HA bellen als hij verder nog weinig "last" heeft?
pi_120210580
quote:
17s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:03 schreef Kyara het volgende:
Dat doe ik idd ook.
Zou niet weten hoe ik ze anders naar binnen zou moeten krijgen :D
pi_120211522
Oei df, das best flinke koorts toch? Misschien de hap om advies vragen? Ik roep maar wat, geen idee verder... Lauw badje?

Hier ook vitamine via lepeltje, las wel ergens dat er ook een juiste manier van 'lepel eten' is.... Afstrijken aan het gehemelte/tandenloos tandvlees (zoals wij ook doen) was in ieder geval fout :@

Vandaag ging tov gisteren stukken beter, laten huilen (krijsen) bij het slapen, na 10 minuten en een enkele snik was het stil. Ik vond het moeilijk dr te laten liggen, maar 10 minuten wel acceptabel.

Zoë, als het niet gaat zoals het 'moet', moet het maar zoals het gaat toch? Lukt het verder in je eentje?
pi_120212071
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:50 schreef SupremeEvil het volgende:
Oei df, das best flinke koorts toch? Misschien de hap om advies vragen? Ik roep maar wat, geen idee verder... Lauw badje?
Hap inderdaad al gebeld. Advies is zetpillen blijven geven. Pas bij 41,7 ( :o )moet je direct komen. Anders na 3 dagen, tenzij uitdroging, dufheid, etc. Dan wel eerder. Dus dat zou dan donderdag zijn. Dan moet ik toch al vanwege zijn uitslag..
Hij slaapt nu rustig, dus ga hem niet in bad stoppen, maar voor morgen misschien goed idee.

Waarom weet ik dit nou niet meer van nr1 :@
pi_120213085
Ik zou toch bij 41 echt wel naar de hap rijden DF... :{ Als volwassene is 40 al reden tot extra zorg.
Sterkte vannacht, en misschien effe wekker zetten ja.
pi_120213187
Misschien ipv de pyjamatrui alleen een langemouwen romper?
pi_120214734
Oo internet staat belle bij 41 grade ...

Lisa is koorts af vlekjes zijn ook ineens verdwenen. Na het douchen ging ik haar 2 tandjes poetse onder.... heeft ze er bove ook ineens 2 :-o wat worde ze toch snel groot...
pi_120215250
Heftig df! Goed dat je alvast om advies gebeld hebt .. je kunt nit alles weten!

SE Ja lijkt me ook moeilijk.. maar blijkbaar was het nodig en moesten jullie er even doorheen. Hoop dat het zo goed blijft gaan voor jullie!

Tinu sterkte met de tandjes!

Hier ook vitamientjes vanaf een lepeltje vanaf dag 1, gaat prima!

Morgen laatste keer osteophaat. Overstrekken is weg .. Orthiflor voor darmen doet zijn werk prima. Wat willen we nog meer. NaD is mijn man aan de beurt. Ben benieuwd hoe het eruit ziet als hij te pakken wordt genomen haha.
pi_120218162
Midas al bijna 1!
Echt een boefje om O+ op te worden. Ben benieuwd hoe jou meiden er uit zien! Kyara, misschien hebben ze ook wel van die mooie ogen :D O+

Sam, wauw dat gaat snel!

Kj fijn dat het gesprek goed ging :)

DF :o hoe ging de nacht?

Twinkle
Fijn dat het beter gaat, vond de behandeling vd osteopaat wel pijnlijk :+ hoop dat jou man minder hard wordt aangepakt haha

SE
:* 10min is idd geen ramp, maar kan me voorstellen dat je het huilen lastig vind.

Ik merk dat ik alleen een stuk makkelijker ben. Als mijn vriend er is wil ik bijv het eten op tijd voor hem klaar hebben(omdat hij lang van huis is en hard werkt) gezellig zijn voor hem etc etc en nu 'hoef' ik niets en kan ik eten wanneer ik wil.
Ik weet dat 'zen' zijn echt helpt met baby's, alleen 'zen' zijn is soms lastig :9 gisteravond ging het goed! Heb nu zo'n beetje de regel; als je niet wilt slapen dan niet :+ is voor mij ook minder frustrerend
Een half u later probeer ik het weer met goede moed en lukt het vaak wel.

Overdag gelukkig genoeg hulp, vanmorgen komen mijn broer en schoonzusje oppassen en mijn zus komt later, gaan we met z'n allen lunchen. Mijn zus blijft ook avondeten en helpt in huis & met S.
Morgen komt de schoonmaakster & begin vd middag mijn zus weer die blijft ook weer eten.

Om 11uur naar de acupuncturist ^O^
En.. S is al 7maanden!!
pi_120218237
De nacht ging goed. Af en toe gemompel, maar geen drama. Net om half 8 was het 38,3. Hoger dan gisterochtend. Ik bel straks even met mijn eigen HA, moet toch een afspraak maken voor de uitslag op zijn wang, kijken of hij hem vandaag of morgen wil zien..

Zoé, misschien toch ook af en toe de gezelligheid laten gaan als je man thuiskomt. Hij heeft een drukke baan misschien, maar vergeet niet dat jij ook genoeg te doen hebt, zeker met je lijf dat niet meewerkt..
pi_120218271
DF
Wat sneu :( hoop dat de ha iets kan betekenen

Ja dat is ook zo, en hij is zelf niet veeleisend ofzo geeft altijd complimentjes omdat hij het knap vind dat ik elke keer toch gezond voor hem kook en alles redelijk op orde heb. Waarom het allemaal 'moet' van mezelf geen idee, maar vergeleken met vorig jr ben ik al zoveel makkelijker geworden, dat vind ik opzich al best knap van mezelf :+
pi_120218325
Dat loslaten is ook moeilijk Zoë. Je wilt het toch allemaal goed doen.
Goed trouwens dat je ook wat makkelijker met S. bent. Ze voelen dat dan ook zo goed aan.

Ben ook benieuwd of de tweeling op Midas lijkt inderdaad.
  woensdag 12 december 2012 @ 08:16:09 #200
348178 NotTheSame
pi_120218396
Deepfreeze, arme Daan! En hopelijk is het plekje op z'n wang niks ergs!

Zoë, ik herken veel in je verhaal. Mijn man is vrachtwagenchauffeur en komt op de meest idiote tijden thuis. Gisteren was het 21.45uur, en dan moet ik dus nog koken, opruimen etc. En dan beken ik ook dat het af en toe wel fijn is als hij een nachtje weg is.
Dat moeten voor de gezelligheid breekt je nog op, geloof me maar.
Pak je rust!. Zeker met gebroken nachten is structuur en ritme cruciaal om op de been te blijven is mijn ervaring.
Hoe lullig het ook is voor je vriend, maak afspraken! Als hij om bijv. 21.00uur niet thuis is, dat hij dan maar z'n eigen eten verzorgt (desnoods maak je vantevoren iets wat later in de ping kan). En spreek met jezelf af dat je na die tijd niets meer doet. En dan ook echt NIETS!
Hier word me dat plan absoluut niet in dank afgenomen dus soms ga ik toch over die grens heen. Maar ook al ben ik huismama, dat betekent niet dat ik niks doe op een dag en ik ben 's avonds ook vaak afgebrand. En ik ben nu op dat punt dat ik me daar niet meer voor schaam, en of mensen nou hoog of laag springen, als er na 21.00uur nog gekookt/gewassen/opgeruimd/whatever moet worden, dan is het dikke pech, dat kan morgen ook of je doet het zelf maar.
pi_120218451
DF, beterschap voor Daan! :*

NTS, soms moet je echt voor jezelf kiezen inderdaad. Anders hou je het ook niet vol. Draakje ook alweer bijna 1 (hoeveelste ook alweer). Heb je nog cadeautips?
  woensdag 12 december 2012 @ 08:27:12 #202
348178 NotTheSame
pi_120218544
Kyara, mijn baby is nog laaaaaaaaaang niet jarig hoor! Zondag pas ;)!!!

Cadeautips... Lastig. Draakje is momenteel helemaal into de rollende voorwerpen. Ballen, bekertjes, cylindervormige blokken. Die stonden hier op het verlanglijstje. Van ons krijgt ze Duplo en d'r autostoel (hoop ik, dat ding heeft al 5 weken leveringsproblemen :().
pi_120218649
Zoe fijn dat he zoveel hulp om je heen hebt!
Ik denk dat dat iets typisch vrouw eigen is .. alles perfect willen doen. Huisje aan kant .. lekker maaltje op tafel. Maar een gezinnetje is hard werken! Zeker als je zelf ook helemaal in de kreukels zit. Dus af en toe een beetje extra lief zijn voor jezelf en metime mag best!
pi_120218684
Deepfreeze, hopelijk kun je zo toch bij je eigen huisarts langs. Beterschap!

NTS, ik wist niet dat je thuismama bent.
  woensdag 12 december 2012 @ 08:41:12 #205
348178 NotTheSame
pi_120218748
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 08:36 schreef Soempie het volgende:
Deepfreeze, hopelijk kun je zo toch bij je eigen huisarts langs. Beterschap!

NTS, ik wist niet dat je thuismama bent.
Jep, ik kreeg op de eerste dag na m'n verlof te horen dat ik overbodig was. Ik kon per direct naar huis maar ze hebben toen wel nog 3 maanden moeten doorbetalen door mijn contract.

Daarna ook niet meer actief gezocht naar een baan omdat we toch willen verhuizen en we redden het zo ook prima. Misschien als we verhuist zijn dat ik weer aan het werk ga. Ik mis de volwassen gesprekken wel een beetje zo.
pi_120218753
Nou speelt hij weer lekker in de kamer.. Zonder te plakken ofzo. Denk dat ik het toch nog een dagje aankijk. Man vindt hem ook niet zo ziek aandoen.Morgen is pas dag 4, dus toch al te vroeg eigenlijk. En de papfles was zo weg. Dus dat is alweer 200cc vocht. Als hij echt suf wordt kan ik altijd nog bellen..

NTS, hij heeft al 2 weken een hormoonzalf voor die plekken(eczeem of babyuitslag) op zijn wang. Het is wel beter maar nog niet weg. Dus kijken wat de HA daarmee wil..
  woensdag 12 december 2012 @ 08:49:46 #207
348178 NotTheSame
pi_120218864
Deepfreeze, ik had het gelezen ja. Vervelend (ik heb zelf constitutionele eczeem, o.a. in mijn gezicht), hopelijk trekt het weg! En mag ik je aanraden om geen hormoonzalven te gebruiken voor langere tijd? Mijn huid is daardoor dusdanig verminkt (hypopigmentatie, heel dunne huid, littekenweefsel). Een paar dagen is geen probleem, maar als het blijft terugkeren zou ik vragen naar hormoon- en paraffinevrije medicatie. En dat is er, gewoon verkrijgbaar via de ha, het is alleen veel duurder maar word wel gewoon vergoed.
pi_120218939
Heb het nu bijna 2 weken. Af en toe een dagje over geslagen, maar dan is het direct weer roder.. Eczeem zit hier ook in de familie.
Maar de HA vond 2 weken ook wel de max, evt met een weekje afbouwen. Maar langer was hij ook geen voorstander van. Ik denk dat het gewone vette zelf blijft, en dan hopen dat hij er overheen groeit..
pi_120219290
Dat herken ik wel NTS de gesprekken missen maar gelukkig leer ik steeds meer moeders kennen hier...

Wat worden jullie mannen verwend die van mij is taxichauffeur maar om 6 uur eten we en als hij nog niet thuis is heeft hij pech. Ga niet wachten. Hij kan het in de magnetron doen :D Daarna de kinderen op bed ruim ik op en was ik af en plof ik op de bank!
pi_120219392
Wij eten nu nog samen om een uur of acht, maar straks mag vriend zijn eten ook zelf opwarmen :Y

Ik droomde vannacht dat ik mijn baby op de bovenste trede van een betonnen trapje aan de rand van een zwembad te slapen legde. Wel met een dekentje over haar heen. Vervolgens liep ik weg op zoek naar een pinautomaat. Ik ben een hele slechte moeder :N :N
pi_120219492
kyara
ja dat is echt zo, die mini's hebben het zo goed in de gaten, als ik me rot voel is S ook een stuk moeilijker qua slapen enz. helaas heeft ales invloed op elkaar, maar zo af en toe vind ik de rust en dan gaat het gelukkig weer goed makkelijker allemaal

Twinkle
ja dat denk ik ook. Ik mag graag poetsen, koken, verzorgen O+ :P

NTS
Ja als huismoeder heb je het ook niet makkelijk, ik denk dat het soms ook wel goed is om even 'jij' te zijn en werk is daar ook goed voor.
thuis zitten is pittig, ik vond 2banen,50+uur werken op een gesloten afd psychiatrie en via pgb, sporten, huishouden en sociaal leven nog minder zwaar dan thuis zitten met pijn en de dingen thuis doen

toevallig het weekend besproken dat ik voor 17u ga koken (ik eet zelf liever vroeg) en dat hij het dan kan opwarmen. Dan eet ik samen met S vroeg. Rond 19u gaat S meestal op bed en dan is hij vaak net thuis en dan wil hij natuurlijk even met S spelen, gaan we eten, opruimen etc etc.. en dat helpt denk ik voor het avondritueel voor S ook niet echt.

volgens mij was jij ook wel van het schoon,netjes enz toch? :P ik ook, ik kan niet tegen rommel en ons huis is nog steeds supernetjes. Ik voel me gewoon niet prettig tussen rommel. De manier waarop ik het bereik is nu anders.. schoonmaakster en ik vraag meer hulp, ik hoef niet meer zonodig alles zelf te doen en dat scheelt ook wel

Ophelia
Zo'n slechte moeder ben je niet, je hebt haar iig warm toegestopt onder een dekentje :P
:* vervelend zulke dromen
pi_120219788
De volwassen gesprekken heb ik eigenlijk nooit uit m'n werk gehaald. Wel veel geouwehoer over niks, maar dat mis ik niet zo. Ik heb ook niet het idee dat ik alleen maar met poepluiers, flesjes, blokken en knuffels bezig ben. Ik heb wat meer tijd om goede boeken te lezen en vrienden te spreken/ zien. O+

En na 7 uur/ half 8 is het tijd voor ontspanning. En koken doe ik ook al niet. :')
pi_120219978
Gelukkig was het maar een droom Ophelia ;)

Zoé maak je borst maar nat het zal straks echt niet meer supernetjes zijn :D

Soempie de vrienden die ik heb of had werken allemaal en hebben nog geen kinderen ;) Boeken lezen doe ik ook veel of lekker tekenen/knutselen met mijn peuter. En in de lente/zomer hou ik van buiten zijn en wandelen O+
pi_120220306
Zoé, heel herkenbaar dat je relaxter bent als man er niet is, hier ook zo.

En ophelia, ik vind je ook zorgzaam hoor, met dat dekentje :+

Beterschap voor Daan, en wat eng, die hoge temperatuur. 41,7 zou mij véél te hoog zijn om dan pas te bellen. Gelukkig kun jij hem zelf veel beter beoordelen dan wij.

Tinu, hoe is het met je rug? Heeft het minder tillen effect?
pi_120220444
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 08:34 schreef Twinkle20 het volgende:
Zoe fijn dat he zoveel hulp om je heen hebt!
Ik denk dat dat iets typisch vrouw eigen is .. alles perfect willen doen. Huisje aan kant .. lekker maaltje op tafel. Maar een gezinnetje is hard werken! Zeker als je zelf ook helemaal in de kreukels zit. Dus af en toe een beetje extra lief zijn voor jezelf en metime mag best!
Totaal geen last van hier. Huis aan de kant, mwoah. Als het maar hygiënisch is, kan me echt aan mijn kont roesten of het rommelig is of niet. Mis soms de nesteldrang wel :+

Koken doe ik eerlijk gezegd ook bijna nooit. Is meestal Martijn die dat doet :D

Uiteraard doe ik wel dingetjes in huis (ik hou de was bij, ruim de vaatwasser in/uit, verschoon het bed, ruim rommel op als het echt te erg wordt, etc), maar ik voel die 'druk' om het allemaal perfect te hebben totaal niet :+

Voel me sowieso wel eens een beetje een vreemde eend in de bijt, zowel in mijn omgeving als hier. Heb er helemaal geen moeite mee als Saartje huilt, bijvoorbeeld (behalve als ze pijn heeft ofzo, dat is natuurlijk wel sneu). Voel me af en toe bijna een slechte moeder, omdat ik zó relaxed ben :') Terwijl ik heus wel weet dat dat niet zo is, maar toch. Als ze huilt/miemelt zonder duidelijk aanwijsbare reden, en ik moet nog douchen/eten/..., dan ga ik eerst gewoon douchen/eten/etc.

Als Saartje huilt omdat ze honger heeft, dan heeft zij uiteraard voorrang. Idem voor vieze luiers en andere zaken. Maar 'gewoon' huilen, geen probleem.En als ik om me heen zie & hier lees hoe de meeste moeders zich dat aantrekken, dan begin ik soms bijna aan mezelf te twijfelen. Terwijl ik eigenlijk juist heel blij met met hoe relaxed ik ben en ik knettergek ben op Saartje, ze goed wordt verzorgd, en er ontzettend veel van haar wordt gehouden O+ Maar toch.

Ben ik écht zo raar of herkennen anderen zich hier ook (deels) in?
pi_120220526
O ja zoe ik geloof gelijk dat D het door heeft als ik onrustig/verdrietig ben. Dus das voor mij ern extra motivatie om positief te blijven reageren tegen haar .. ook al zit ik minder lekker in mijn vel. Lukt niet altijd .. maar merk wel dat nu ik meer slaap krijg dit ook mijn emoties ten goede komt gelukkig.
pi_120220590
In wat je schrijft over het huishouden herken ik mezelf ook Coco. :Y

quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:52 schreef Mineola het volgende:

En ophelia, ik vind je ook zorgzaam hoor, met dat dekentje :+

Ja toch? En ze rolt toch nog niet, of wel? :+
pi_120220594
Coco! Die hele post, vervang Saar door N en ik had m geschreven kunnen hebben. *;
pi_120220691
Rixtje
*poef* weg droom :9
ach als S wat van d'r moeder heeft dan helpt ze me opruimen, ik hielp mijn moeder ook toen ik minimini was (handig voor haar met 5kinderen)

coco
wees blij dat het zo lekker relaxed gaat! een baby mag heus miepen
je zorgt ervoor dat ze niets te kort komt en door jou zelfvertrouwen en relaxed-heid voelt Saartje zich ook veilig.

nog even een foto van mn 7mnd oude boefje
(geen fotos van vandaag, ze slaapt alweer/nog O+ )
SPOILER
pi_120220732
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:01 schreef Twinkle20 het volgende:
O ja zoe ik geloof gelijk dat D het door heeft als ik onrustig/verdrietig ben. Dus das voor mij ern extra motivatie om positief te blijven reageren tegen haar .. ook al zit ik minder lekker in mijn vel. Lukt niet altijd .. maar merk wel dat nu ik meer slaap krijg dit ook mijn emoties ten goede komt gelukkig.
Ja slaap is ook erg belangrijk! en knap dat je toch positief blijft en je je best hiervoor doet :*
pi_120220888
Coco dat heb ik ook hoor. M. huilt gewoon soms als hij moet gaan slapen. Van dat gemopper, laat hem gewoon even huilen is meestal ook zo over en daarna slaapt ie heerlijk. Ook bijvoorbeeld het niet zonder baby weg willen heb ik niet. Oma's hebben al opgepast en dat ging hartstikke goed. Maar m. is een tevreden mannetje vindt alles prima en continu gehuil lijkt me heel naar, dus misschien praat ik wel te makkelijk.

Huis ben ik ook niet zo fanatiek mee, heb helaas ook de nesteldrang volledig overgeslagen, maar als de ergste rommel maar weg is ben ik blij en 1x in de week komt schoonmaakster.

Ik blijf fijn mee lurken, goede tips hier steeds. Heb trouwens voor het eerst echt plakpoep meegemaakt snapte steeds niet waar het over ging, viel wel mee allemaal dacht ik... maar nu ineens, plak! :o M. is ook beetje verkouden misschien ligt het daar wel aan.
pi_120221339
Coco in het begin had ik dat ook hoor.. wat jij schreef. Een tijdje een flinke dip gekend maar net wat ik schreef.. doordat ik beter slaap kan ik het beter handelen allemaal.

Ga niet voor ieder huiltje of gemieper naar haar toe als ze net schoon en gewassen is .. gegeten heeft en ik het lijstje in mijn hoofd ben af gegaan van redenen waarom ze huilt.

Dus raar ben je niet!
pi_120221407
Fijn dat ik niet de enige ben! Toch niet zo'n heel vreemde eend in de bijt, gelukkig :)

Zolena, dat idd ook. Heb er geen enkel probleem mee om weg te gaan zonder Saartje. Betekent niet dat ik het niet heel leuk vind als ze er wel bij is O+ Maar als het niet uitkomt ofzo, dan laat ik haar net zo makkelijk thuis bij Martijn of mijn moeder ofzo.

Ik ga straks bij M. langs op het werk. Tijdens de pauze. Dat weet hij niet :+ Maar hij is sowieso wat vergeten thuis, dus ik heb een goed excuus om even langs te gaan. En kan hij meteen pronken met zijn meisje *;
pi_120221465
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:36 schreef Twinkle20 het volgende:
Coco in het begin had ik dat ook hoor.. wat jij schreef. Een tijdje een flinke dip gekend maar net wat ik schreef.. doordat ik beter slaap kan ik het beter handelen allemaal.

Ga niet voor ieder huiltje of gemieper naar haar toe als ze net schoon en gewassen is .. gegeten heeft en ik het lijstje in mijn hoofd ben af gegaan van redenen waarom ze huilt.

Dus raar ben je niet!
Twink, ik geloof ook absoluut dat goed slapen een hoop helpt :Y En wat Zolena zegt, als Saartje nou een huilbaby was, dan ging ik er misschien wel heel anders mee om.
pi_120221466
Coco, Daan huilt ook best wel eens. Soms is het niet even anders doordat grote broer aan de beurt is. De laatste paar weken moet hij ook af en toe even brullen als ik naar de wc moet. Tsja, dat is dan zo. Zolang het geen ernstig gejammer, dan lost het zich soms ook wel op.
Dus ik denk dat het wel meevalt met de vreemde eend.
Alleen nu hij sipjes is, loop ik wel sneller. Daar kan ik dan weer niet tegen..

Ik ga hier voor de goed-genoeg moeder.. Meer is mooi meegenomen. Maar als het spul tevreden is, ga ik niet voor de 2e keer deze maand de ramen zemen ;)

Daan heeft net banaan-appel-mandarijn prak op. Mooi wat vocht binnen. Hij is nu ook redelijk vrolijk. Maar dat zal de PCM wel zijn..
pi_120221517
Iets anders, sinds ik Saartje heb, was ik veel vaker dan normaal mijn handen (iedere keer als ik de fles maak, als ik haar poepluier heb verschoond, etc). En voor het eerst in mijn leven heb ik überdroge handen, bijna eczeem-achtig. Normaal gesproken komen mijn handen blijkbaar zo weinig met zeep/schoonmaakmiddelen in aanraking, dat ze nu meteen op tilt slaan :')
pi_120221543
Nee hoor Coco, ik herken ook wat je beschrijft. Ik sta niet bij elk jeuzeltje in de startblokken en ik had, en heb, er ook geen moeite mee om M naar het kdv te brengen. Er zijn genoeg andere mensen die ook prima voor hem kunnen zorgen. Ik voel me er geen slechte moeder bij. Ik denk dat het het beste is om dicht bij jezelf te blijven als moeder, iets forceren wat je niet bent werkt niet.

Qua huishouden was ik vroeger een enorme sloddervos maar naarmate ik ouder word (ugh :+ ) kan ik steeds slechter tegen rommel. Hier komt 1x per week de schoonmaakster en verder doe ik bar weinig aan schoonmaken, behalve af en toe zuigen en een doekje over het aanrecht, Ik probeer wel direct alles op te ruimen. Na het avondeten mag M een aflevering van sesamstraat kijken en dan ruim ik de keuken op, en zodra hij naar bed ik , zorg ik dat al zijn speelgoed opgeruimd is. Ik zorg het grootste deel van de tijd alleen voor M, en hoewel het heerlijk is om alles in ons eigen tempo te doen, is het soms wel aanpoten met 32 uur werken erbij. Ik ben dus ook makkelijker geworden, zo koken mijn ouders één avond voor me, en haal ik één avond eten (service via het kdv, dag van te voren bestellen en dan haal je je kind én je eten op, geweldig ^O^ ) zodat M en ik in ieder geval samen kunnen eten op de dagen dat ik werk en hij bij mij eet. Samen aan tafel vind ik belangrijker dan zelf koken, dus ik schipper maar een beetje met wat haalbaar is.
pi_120221565
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:43 schreef Cocotrimonium het volgende:
Iets anders, sinds ik Saartje heb, was ik veel vaker dan normaal mijn handen (iedere keer als ik de fles maak, als ik haar poepluier heb verschoond, etc). En voor het eerst in mijn leven heb ik überdroge handen, bijna eczeem-achtig. Normaal gesproken komen mijn handen blijkbaar zo weinig met zeep/schoonmaakmiddelen in aanraking, dat ze nu meteen op tilt slaan :')
Had ik ook last van, ik ben mijn handen minder gaan wassen, verder smeer ik mijn handen mee als ik haar droge plekjes in de bepanthen zet.
pi_120221924
Ik ben ook redelijk makkelijk mbt huishouden en zo. We hebben sowieso een hulp. Maar ja, situatie is nu natuurlijk ook weer anders dus ben benieuwd hoe het straks gaat (waarschijnlijk ook makkelijk want als er 3 kinderen zijn dan heb je natuurlijk nog meer je handen vol). En Midas zal dat ook wel merken want dat is er niet meer alle aandacht voor hem.
pi_120222587
Uitgedroogde handen heb ik ook, heb zo'n blauw blik nivea naast m'n bed staan. Vaaaaaak insmeren in elk geval.
pi_120222926
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:58 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Totaal geen last van hier. Huis aan de kant, mwoah. Als het maar hygiënisch is, kan me echt aan mijn kont roesten of het rommelig is of niet. Mis soms de nesteldrang wel :+

Koken doe ik eerlijk gezegd ook bijna nooit. Is meestal Martijn die dat doet :D

Uiteraard doe ik wel dingetjes in huis (ik hou de was bij, ruim de vaatwasser in/uit, verschoon het bed, ruim rommel op als het echt te erg wordt, etc), maar ik voel die 'druk' om het allemaal perfect te hebben totaal niet :+

Voel me sowieso wel eens een beetje een vreemde eend in de bijt, zowel in mijn omgeving als hier. Heb er helemaal geen moeite mee als Saartje huilt, bijvoorbeeld (behalve als ze pijn heeft ofzo, dat is natuurlijk wel sneu). Voel me af en toe bijna een slechte moeder, omdat ik zó relaxed ben :') Terwijl ik heus wel weet dat dat niet zo is, maar toch. Als ze huilt/miemelt zonder duidelijk aanwijsbare reden, en ik moet nog douchen/eten/..., dan ga ik eerst gewoon douchen/eten/etc.

Als Saartje huilt omdat ze honger heeft, dan heeft zij uiteraard voorrang. Idem voor vieze luiers en andere zaken. Maar 'gewoon' huilen, geen probleem.En als ik om me heen zie & hier lees hoe de meeste moeders zich dat aantrekken, dan begin ik soms bijna aan mezelf te twijfelen. Terwijl ik eigenlijk juist heel blij met met hoe relaxed ik ben en ik knettergek ben op Saartje, ze goed wordt verzorgd, en er ontzettend veel van haar wordt gehouden O+ Maar toch.

Ben ik écht zo raar of herkennen anderen zich hier ook (deels) in?

Ben jij mij :o
Alleen kook ik wel, maar dat is omdat peuter moet eten :P toen hij baby was kookte vriend en aten we.later.

Maar de.rest van het stuk herkenbaar!
Sowieso omdat ik er nog 1 rond heb lopen die ook wel eens aandacht wil.
pi_120223148
Haha Son, dan ben je mij ook :) maar dat idee had ik al eerder!
pi_120223502
Niveau handcreme ligt hier overal en netgens! Ook hier idd veul vaker de handen wassen met droge handen tot gevolg.
  woensdag 12 december 2012 @ 12:09:01 #234
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_120224208
Jullie zijn dan mij niet :+. Wel wat betreft het huishouden, dat boeit me eigenlijk niet zoveel. Ik hou het op mijn vrije dagen bij en de rest doen we in 't weekend. Maar wat betreft huilen. Tsja, ik zeg niet dat ik bij elk huiltje/piepje naast haar sta maar ik zou niet gaan douchen of eten terwijl ze ligt te huilen. Maar ach, hey, iedereen doet het toch anders! En volgens mij hebben de kindjes hier niets te klagen. Hun, veelal, moeders kletsen de hele dag over ze O+ :+, zo gek zijn ze op ze!

Oh, en waarvoor ik nog meer kwam. Ik vind mijn meisje zo leuk O+. Ik vond haar net zo op haar speekleed:

Terwijl ze toen ik haar daar had neergelegd toch écht andersom (dwz, haar hoofd lag waar nu haar voeten zijn, ongeveer) lag :D

[ Bericht 7% gewijzigd door Tante_Soesa op 12-12-2012 14:16:56 ]
  woensdag 12 december 2012 @ 12:17:27 #235
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120224591
Kwisted ist zo erg joh dat kwijlen? :o nou dan staat me nog wat te wachten.. Misschien toch een sprongetje ofzo?
Spannend hoor, kdv :*

SE ook al, spannend, sterkte :*

Mango ja echt heel sneu..
Wat leuk, showen op je werk! :D

Tinu sterkte met je rug! :* Ik heb ook een keer spit gehad, naar is dat.. Beste is toch om te blijven bewegen, evt met pijnstillers. Natuurlijk niet tot het punt dat de pijn niet meer te houden is, gewoon rustig aan.

Kyara gefeliciteerd! Midas al 11 maanden, jeutje.. O+
En ik doe dat idd ook, vitamientjes via een lepeltje..

DF jeutje, wat apart, pas bij 41,7 moet je komen? Jeutje. Dan koken ze toch haast..

Zoë gefeliciteerd! 7 maanden al O+ Fijn dat je ook wat meer rust hebt gevonden en 'zen' kunt zijn!

Ophelia wat een droom omg :o Ach, zulke dromen zijn toch juist excessen en behoeden je ervoor dit soort dingen te doen lijkt me.. haha :P

Hihi coco leuk even langs M zijn werk! :D O+
Ik snap wat je bedoelt maar ik heb dat toch wat minder denk ik, alhoewel dat ook veranderd is tov het begin.. En een gewoon klein huiltje is ook weer anders dan overstuur krijsen enzo :P

Oh en ik waste mn handen ook übervaak, zeker met die spruw van een paar weken terug.. ik gebruik amandel handcreme van de Body Shop, heerlijk is die O+

Hihi Soesa zij kan al goed draaien :D O+

Hier was onze nacht ook wel aardig, weer badje + fles rond 21.00. Ze had 's middags echt duidelijk wat last van de prikjes dus heb pcm gegeven, vervolgens sliep ze zo heerlijk.. O+
Om 2 en 6 uur wakker, maar daarna onrustig dus maar bij ons gelegd. Gelukkig nog tot een uurtje of 10 gedut, dat was lekker :)
Qua huishouden probeer ik wel elke week de standaard dingen te doen, maar mn man helpt ook heerlijk.. zuigt het hele huis en doet vaak wc/badkamer. Ik strijk (als ik het niet vergeet :+), doe de was en de keuken. Verder een beetje opruimen in huis als mevrouw rustig is :P maar de boel de boel laten kan ik ook heel goed!
pi_120224804
Ik herken dat huishouden dan weer niet :@

Kan iemand hier even de ramen komen wassen, ik kan niet meer naar buiten kijken :P

Maar ik heb wel een schone baby! :D

Met huilen laat ik hem alleen liggen als het gemopper is. Dan stopt het ook na 5 minuten. Douchen doe ik als ie slaapt. Soms kom ik eronder uit en hoor ik hem huilen... dan vind ik het wel zielig omdat ik niet weet hoe lang ie al aan het huilen is.

En aan het eind van de dag geef ik hem met plezier over aan mijn man. Veel plezier ermee, ik ga dan effe bankhangen en tv kijken ofzo. :)
pi_120225493
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:37 schreef Mineola het volgende:
Haha Son, dan ben je mij ook :) maar dat idee had ik al eerder!
Haha toen ik terug las zag ik jouw reactie ook en dat ik hetzelfde.

Kijk als.ze huilt en ik moet.douchen wacht ik wel even. Maar bv gisterochtend had ik haar op bed gelegd (want moe, knalrode wangen enzo) en toen ging ik gauw douchen terwijl ze huilde. Ik dacht dat ze wel ging slapen, maar duurde iets langer. Nou douche ik ook niet zolang dat.scheelt :P
Maar ze sliep wel op t eind gelukkig.
Als ze wakker is dan gaat ze mee de badkamer in en zit.ze in de wipstoel.

Haar ergens laten logeren moet ik dan,nog niet aan denken. Volgens mij is oudste wel,een,keer bij mn ouders blijven slapen rond deze leeftijd, maar toen gingen we naar de bios en daarna wat drinken. Dan laat k m,liever ergens slapen,dan dat ie zn bed uitgetrokken moet worden. Dat.vind ik vervelender voor hem.
Ook naar een kinderdagverblijf voor haar vind ik niks, maar.goed was er geen andere.optie.geweest had t wel gemoeten.

Wat ik wel zielig vind is als uk beneden ligt te huilen en ik peuter uit bed haal en hij gaat treuzelen.
pi_120225604
Huishouden }:|

Beneden houd ik het redelijk bij, maar de bovenverdiepingen vind ik lastiger. Geen tijd om daar uitgebreid te poetsen / stofzuigen... Ach ja, er zijn ergere dingen.

Beterschap voor Daan! De koorts houdt wel lang aan he?

Zoë, S. 7 maanden!! *O* Wat een wijs meiske is het toch!

Tante S, leuke foto! Grappig he, dat ze al zo kunnen 'wandelen' :D

Mijn mannetje is vandaag een half jaar :o *G*. Bizar zeg... En gister rolde hij van buik naar rug in een onbewaakt ogenblik (van rug naar buik kan hij al ongeveer een maand). Vriend en ik hadden allebei zoiets van: "Heuj, net lag hij toch niet zo?" :+ We hebben het niet gezien en daarna heeft hij het ook niet meer gedaan. Zelf was hij niet zo onder de indruk geloof ik :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_120225743
Leuk he dat draaien Soesa O+
Dat doet mijn E ook en dan mopperen als ze vast ligt in de babygym :P
  woensdag 12 december 2012 @ 13:06:14 #240
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_120226202
Nou coco,
Vandaag is het hier ook een zooi. Ik heb vanochtend koekjes gebakken met de kinderen op school. En nu zit ik ff bij te komen met een bakkie koffie.
Ik moet nog ALLES doen :{

Oh en Mango, tip voor je ramen. Met een vochtig microvezel doekje je ramen schoonmaken, en dan met een droge microvezel doek napoetsen. ^O^
  woensdag 12 december 2012 @ 13:14:42 #241
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_120226467
Coco, ik ben wel een beetje jaloers op jouw rust bij het huilen! :+ Klinkt wel heel relaxt! Voor wat betreft het huishouden sluit ik me wel bij je aan, in het begin was ik nog een beetje onrustig omdat ik nergens aan toe kwam, maar nu ga ik gewoon als S.ilvijn slaapt als een wervelwind door het huis om in ieder geval een beetje op te ruimen en de was zo ver mogelijk bij te werken :7

Bij gemopper kan ik hem wel laten liggen, maar als hij echt huilt dan lukt mij dat niet, zou dat soms wel willen. Ik kan niet zo goed tegen harde geluiden en heb nu wel gemerkt dat dat voor babygehuil (de krijsvariant althans) ook geldt :+ . Ik kan me daar meteen heel druk over maken.

We zijn vandaag ook gestart met hem overdag in zijn eigen kamertje te laten slapen. Hij sliep heel veel beneden in de box, maar ik ben dan de hele dag alleen maar met hem bezig en met het voorkomen dat ik iets van geluid maak, op mijn tenen lopen, etc. Omdat ik bang ben dat hij anders weer ontroostbaar gaat huilen als hij wakker wordt.

Dus vandaag een start mee gemaakt omdat mijn vriend vandaag vrij is, dan kunnen we om de beurt naar boven als het nodig is. Tot nu toe 4 of 5 keer naar boven gemoeten wegens hard huilen (het arme kind weet natuurlijk ook niet waar hij nou ineens is beland :') ) en nu slaapt hij *O*

Hij ligt overigens met zijn gezichtje een beetje richting het raam, is dat eigenlijk 'verkeerd'? Belemmert het licht dat op zijn gezicht schijnt het in slaap vallen of zal dat wel meevallen? Helemaal verduisteren doe ik liever niet i.v.m. dag/nachtritme.
  woensdag 12 december 2012 @ 13:20:12 #242
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_120226651
:o Spees Eend, jij gaat serieus stil zijn omdat je zoontje beneden is? Wow...heb ik nooit gedaan. Gewoon lekker stofzuigen, tv/radio aan, zo wennen ze ook aan die geluiden....En meeste baby's vinden het geluid van de stofzuiger wel lekker :P

Hier gaan trouwens de gordijnen 's middags wel dicht hoor. Het is dan toch 'anders' donker dan 's nachts. Je kan nog goed kijken zegmaar.
  woensdag 12 december 2012 @ 13:25:25 #243
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120226811
Phaidra gefeliciteerd! O+ Wat gaaf dat draaien :D

Onze M. slaapt juist goed als mijn vent aan het stofzuigen is O+ :D
  woensdag 12 december 2012 @ 13:25:33 #244
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_120226817
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 13:20 schreef PureEvil het volgende:
:o Spees Eend, jij gaat serieus stil zijn omdat je zoontje beneden is? Wow...heb ik nooit gedaan. Gewoon lekker stofzuigen, tv/radio aan, zo wennen ze ook aan die geluiden....En meeste baby's vinden het geluid van de stofzuiger wel lekker :P

Hier gaan trouwens de gordijnen 's middags wel dicht hoor. Het is dan toch 'anders' donker dan 's nachts. Je kan nog goed kijken zegmaar.
Ja....Ik weet dat ik dat niet moet doen hoor, maar ik ben deze week voor het eerst alleen met hem thuis sinds de bevalling en hij had zoveel gehuild dat ik blij was dat ik hem in slaap had gekregen.. Misschien als ik wel gewoon geluid had gemaakt dat hij wel gewoon door was geslapen hoor, maar ik durfde het even niet aan.
pi_120227539
Ik liet Hannah wel vrij lang beneden in de box slaapjes doen. Dat waren vaak hazenslaapjes. Met Mia ben ik veel eerder begonnen om haar overdag ook in bed te leggen. Ik merk dat ze die rust gewoon echt even nodig heeft. Ze slaapt ook veel beter dan Hannah destijds. Scheelt natuurlijk ook dat er nu beneden een peuter rondloopt en herrie maakt.

Oh en wat huishouden betreft: het meeste doen we in het weekend en op woensdag (mamadag) probeer ik de boel beneden in elk geval een beetje aan kant te hebben. De was schiet er helaas altijd bij in waardoor ik op zolder een permanente berg vuil en een berg schoon wasgoed heb liggen. Maar goed, ik werk dan ook 32 uur met 2 uur reistijd per dag dus dan moet je ergens concessies doen. Ik ben meestal 's avonds als het spul op bed ligt (rond 20.30 uur) bekaf en heb geen puf meer voor het huishouden.

We proberen altijd rond 6 uur wel te eten trouwens, anders trekken de meiden het niet. Hannah eet nu elke vrijdag op het kdv mee en eigenlijk bevalt dat zo goed dat we volgend jaar voor allebei de dames op beide kdv dagen het avondeten erbij willen. Scheelt een hoop gestress en ze eten daar altijd gezond (en in de groep eet Hannah ook beter dan thuis) en op tijd.
pi_120227776
Douchen terwijl M. huilt doe ik niet. Sterker nog, ik sta nog wel eens naakt en drijfnat naast zijn bedje als ik hem hoor terwijl ik onder de douche sta :@
en we douchen dan ook nog in bad, en had bad is diep. Met mega buik en gammel bekken niet altijd handig.... :X
pi_120228451
Luuk slaapt bijna alleen maar in zijn bedje. Heel soms in de box, maar hij is dan heel onrustig, en Sofie bemoeit zich dan steeds met hem. (beker drinken in de box leggen, speelgoed erin gooien) heel lief bedoeld, maar niet zo handig. Scheelt het dan natuurlijk weer wel dat we in een flat wonen, dus onze slaapkamer is naast de woonkamer.
*poef* nu is het weg
pi_120228634
Ik laat M. ook niet huilen. Hij huilt ook nooit zomaar en daarom vind ik het belangrijk om te reageren op zijn gehuil. Maar wat Soesa zegt: overal gaat het anders. Kinderen verschillen en zo ook ouders en we hebben hier allemaal het beste voor met onze kindjes.
pi_120228976
Tijdens het douchen blijft Daan 's ochtends soms ook even in zijn bed mopperen/huilen. Zeker als ik aangekleed moet zijn, omdat ik ergens heen moet (Chris wegbrengen) met het soms even. Maar dan is het meer afspoelen, dan sta ik er echt geen 10 minuten onder. En is niet dagelijks..
pi_120228981
Laten huilen gebeurt hier alleen bij het slapen, maar dan ga ik altijd na 5-10 minuten even kijken en troosten. Het is het enige wat werkt, maar het komt zelden nog voor. Ik douche 's ochtends voor M uit bed gaat, en soms hoor ik hem al wel jengelen in bed, maar dan maak ik mijn doucherondje wel af voordat ik er heen ga. Als ik namelijk ga kijken en dan weer vertrek hebben we helemaal de poppen aan het dansen ;)

En soms moet ik helaas nou eenmaal dingen doen, zoals de was aanzetten op zolder, ook als M beneden jeuzelt omdat hij het saai vindt. Laatst moest ik een half uur de auto uit de sneeuw graven en M moest in de box blijven zitten. Vindt hij niet leuk :+ Dat is rot voor hem, maar het gaat gewoon niet anders. Ik vind dat natuurlijk niet leuk, en ik ga het ook niet extra rekken, maar het is niet zo dat mijn moederhart breekt omdat hij zich een half uur verveeld heeft met bijbehorende emoties. Kleine teleurstellingen horen soms bij het leven, en die instelling meen ik te herkennen bij wat Coco beschrijft.
pi_120229343
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:19 schreef Soempie het volgende:
Ik laat M. ook niet huilen. Hij huilt ook nooit zomaar en daarom vind ik het belangrijk om te reageren op zijn gehuil. Maar wat Soesa zegt: overal gaat het anders. Kinderen verschillen en zo ook ouders en we hebben hier allemaal het beste voor met onze kindjes.
:Y

dit dus
pi_120230166
Ok, in de categorie meest nutteloze kraamcadeaus:

Een verzilverde houder voor het geboortecertificaat. :?
pi_120230555
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:04 schreef Mangostine het volgende:

okey, die is wel heel vaag.....
  woensdag 12 december 2012 @ 15:44:46 #254
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_120231591
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:04 schreef Mangostine het volgende:

We have a winner :'). Hoe kom je erbij?!

We hebben een klein probleempje, misschien herkent iemand het. Mijn E'tje lijkt iets tegen mijn schoonmoeder te hebben, ik vind het zo naar ;(. Ze gaat bijna altijd huilen als ze haar ziet en toen mijn schoonmoeder een dag in de week oppaste ging dat ook helemaal niet goed, huilen huilen huilen. Net ook weer, oma is hier en E huilt, oma gaat weg en ze ligt vrolijk te spelen... ;( Iemand misschien tips?
pi_120232556
Lastig Soesa, geen tips helaas.

Ik kreeg zo'n geboortecertificaatding van een kennis van mn schoonvader uit Amerika. Was een pakket met nog meer van die bewaardingetjes.
Maar niet erg nuttig nee :D
  woensdag 12 december 2012 @ 16:07:12 #256
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_120232631
Wat Son zegt, echt Amerikaans volgens mij zo'n geboortecertificaathouder.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_120233770
lol, toen Mex geboren was heb ik nog gebeld naar het stadsdeelkantoor dat ik geen geboortecertificaat had gekregen, maar die krijg je dus helemaal niet, alleen een papiertje met sofinummer er op.

Ligt het aan je schoonmoeder zelf Soesa? Pakt ze d'r te snel, knijpt ze in d'r wangen,drukt ze op d'r neus, praat ze te hard, dat soort dingen?
pi_120233776
Wij kregen het van de baas van mijn man.
We zaten met het uitpakken allebei zo van, wat is dit? :? En daarna, oooh ja, nou leuk, mooi ding hoor! :{
Echt alsof iemand dit actief gebruikt en in huis uitstalt!? Ook nog een zilveren exemplaar!?

Soesa, ruikt je schoonmoeder misschien raar? ( :D ) ze moet dan toch iets negatiefs met haar associëren. Lastig hoor.
pi_120233811
Oops, geen idee Soesa.... maar niet leuk voor je schoonmoeder...

Midas heeft echt last van zijn keel geloof ik. Hij moest een paar keer zo hard hoesten dat hij ervan moest overgeven. En hij wil al zo weinig eten. Verder is ie wel vrolijk en nu speelt ie weer lekker. Geen koorts of zo. Maar dat spugen zit me niet lekker. Probeer hem wel genoeg te laten drinken maar als hij het weer uitspuugt.... Tijmsiroop ook al geprobeerd maar hielp ook niet echt. :'(
  woensdag 12 december 2012 @ 16:34:13 #260
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_120233823
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:32 schreef Troeta het volgende:
Ligt het aan je schoonmoeder zelf Soesa? Pakt ze d'r te snel, knijpt ze in d'r wangen,drukt ze op d'r neus, praat ze te hard, dat soort dingen?
Nee, niets van dat alles. Ik was Elin aan het verschonen en mijn schoonmoeder kwam de kamer binnen, E kijkt naar haar en trekt een pruillip en gaat huilen. Ze had dus nog niet eens iets gezegd ;(
  woensdag 12 december 2012 @ 16:37:58 #261
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_120233973
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:32 schreef Mangostine het volgende:
Soesa, ruikt je schoonmoeder misschien raar? ( :D ) ze moet dan toch iets negatiefs met haar associëren. Lastig hoor.
Haha, hier moest ik hardop om lachen :D :'). Nee, ze ruikt niet raar :D. Negatieve associatie inderdaad maar ik zou het zo graag willen snappen ;(. Het voelt zo rot en mijn schoonmoeder zit er ook heel erg mee!
pi_120234226
Tis ook wel heel sneu zeg.
Heeft je.schoonmoeder donker haar/ogen oid?
Mijn vriend heeft dat en zn nichtje moest in t begin steeds huilen bij hem (hij is de enige in haar.omgeving die donkere ogen en haar heeft). Ook de hond ( :') ) van mn zus moest in het begin niks van m hebben :D
  woensdag 12 december 2012 @ 16:46:59 #263
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_120234379
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:43 schreef Sonnetje85 het volgende:
Tis ook wel heel sneu zeg.
Heeft je.schoonmoeder donker haar/ogen oid?
Mijn vriend heeft dat en zn nichtje moest in t begin steeds huilen bij hem (hij is de enige in haar.omgeving die donkere ogen en haar heeft). Ook de hond ( :') ) van mn zus moest in het begin niks van m hebben :D
Die hond :D

Ze heeft wel donker haar ja, maar E haar tante ook en daar heeft ze het niet bij. Verder zijn we wel allemaal blond dus daar had ik ook nog even aan zitten denken. Nouja. Het zal vanzelf wel een keer bijtrekken hoop ik ;(
pi_120234470
Is het misschien omdat ze dan denkt dat jij weggaat als ze bij oma is? En dat ze daar moeite mee heeft?
pi_120234538
Beterschap voor M Kyara! :*
Drinkt ie wel water, of lauwe thee?
  woensdag 12 december 2012 @ 16:51:25 #266
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_120234560
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:49 schreef Mangostine het volgende:
Is het misschien omdat ze dan denkt dat jij weggaat als ze bij oma is? En dat ze daar moeite mee heeft?
Hmm, dat zou misschien wel kunnen. Ik weet niet of ze al zulke associaties maakt maar het klinkt wel logisch ja
pi_120234631
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:50 schreef Mangostine het volgende:
Beterschap voor M Kyara! :*
Drinkt ie wel water, of lauwe thee?
Ja, af en toe een paar slokjes water. En ga zo toch zijn avondeten proberen...
pi_120234724
Ik stel me dan zo voor dat je kindje in de box of bedje ligt, en verwacht het hoofd van haar mama boven zich te zien... En dan verschijnt er een ander hoofd :o Telkens weer :'(
pi_120235067
Mijn oudste had dat een paar maanden geleden nog steeds. Althans ik had m op bed gelegd en mn.moeder haalde m eruit. Geloof dat ie 10 min gehuild heeft.

Net weer broer zus smeltmomentje O+
Elise lag op t kleed en Floris was met zn vrachtwagens aan t spelen. Gaat ie voor haar liggen: wil jij ook met de vrachtwagen spelen? Met een hoogpiepstemmetje zei.hij ja en gaf de vrachtwagen O+
Zo leuk die 2 O+
pi_120235185
Ahhh Son, wat een geluk daar op het kleed bij jou O+
  woensdag 12 december 2012 @ 17:18:54 #271
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120235506
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:19 schreef Soempie het volgende:
QFT :)
Ik vind het soms ook lastig voor te stellen, dat 'laten' huilen; als ik dat hier doe is ze vaak binnen 1 min helemaal overstuur :') :o De laatste tijd kan het soms wel, maar dat is dan als ze gewoon enorm moe is, maar in bad gedaan, fles erin, schone luier.. Dan 'vecht' ze gewoon nog een beetje maar dat zijn echt hele kleine huiltjes waarvan ik nu weet dat het niet helpt als ik haar eruit haal. Is ook echt maar een paar min, met veel pauzes.
Maar idd, je moet gewoon doen wat goed voelt, en dat kan gewoon enorm verschillen per kind!

Mango :D :') Wtf. Ik wist niet eens dat dat bestond?!

Soesa; heeft ze een nare ervaring gehad met haar? Of is het miss een gevoel wat ze haar geeft? (houding, dat ze zelf gespannen is oid?)

Kyara wat vervelend van Midas... Beterschap! :*

Sonnetje wat lief O+ :D
pi_120235667
Soms mogen kinderen gewoon iemand niet. :Y
  woensdag 12 december 2012 @ 17:27:36 #273
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_120235801
Of draagt ze een bril?
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  woensdag 12 december 2012 @ 19:50:33 #274
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_120240777
Dank voor jullie reacties! Echt nare ervaringen heeft ze niet met haar gehad, wel raakte mn schoonmoeder erg gespannen van de oppasdagen vanwege het vele huilen. Misschien toch dat?

Ze draagt geen bril, Isis :). Of nouja, die draagt ze wel, maar alleen bij lezen.

Son, dat klinkt lief O+ Met mijn neefje (1,5 jaar) is er ook zo'n leuke interactie met E. Dan geeft hij haar zijn tutteldoekje als ze huilt en zo O+

Beterschap voor Midas, Kyara!
pi_120242898
Beterschap voor Midas!

Soesa, soms is de vibe rond iemand gewoon raar.
Chris had niks met mijn vader, vermoedelijk door de baard, maar dat zal het bij jullie niet zijn, denk ik ;)
  woensdag 12 december 2012 @ 21:16:39 #276
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_120245039
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:35 schreef Deepfreeze het volgende:
Beterschap voor Midas!

Soesa, soms is de vibe rond iemand gewoon raar.
Chris had niks met mijn vader, vermoedelijk door de baard, maar dat zal het bij jullie niet zijn, denk ik ;)
:D nee, dat zal het niet zijn. Hopelijk groeit ze eroverheen. Voor nu is het in ieder geval niet leuk!
pi_120245311
Soesa wat sneu zeg en ook lastig voor je schoonmoeder.

Over het huishouden, dat doen we meestal gezamenlijk, vaak s'avonds wat kleine dingen of in het weekend. Ik doe altijd de afwas en ook schoonmaken wat manlief niet kan vanwege eczeem. Heb vaak ook het gevoel dat hij me eerder op de kinderen laat passen en zelf dan het huishouden doet.

Ik kan niet goed tegen huilen en net als Sonnetje vind ik het sneu als baby moet huilen en peuter treuzelt. Daar kan ik dan ook echt mijn geduld verliezen.

Lief dat jullie zo naar me vragen en naar mijn rug. Nog wel met paracetamol maar heb het idee dat het wel beter wordt. Bewegen doe ik wel want breng de kinderen naar school en ga dan naar werk. Op het werk veel zitten, maar loop om drinken te halen, kolven, naar meetings etc. En probeer dus weinig te dragen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120245346
Bij Chris en mijn vader is het 5 jaar later nog wel lastig. Maar een hand geven gaat vanaf een jaar of 3 wel goed :{
pi_120246331
Tegen mijn eczeem hier gebruik ik kneipp probleemhuidkuur teunisbloemolie... Werkt bij mij heel goed :).

Bed... Ben gesloopt. Twee dagen en nachten voor alleenstaande mama gespeeld (vriend weg voor werk enzo). Petje af voor de echte alleenstaande mama's :P
pi_120249789
Dankje SE :P

Tinuviel, misschien wel ten overvloede, maar toch: je weet datibuprofen onbeperkt mag bij borstvoeding en parcetamol, maar 2 per dag gedurende twee dagen? Althans, dat is het advies volgens de bijsluiter.
pi_120250768
Oh SE, ik wens je een ontspannen nacht toe :*

Clubsoda, dan sluit ik me bij SE aan, petje af oa voor jou :D

Man man man, ik heb net dat programma van Jelle Brandt Corstius zitten terugkijken. Ging over meisjes in India, die schijnen niet gewenst te zijn ivm de hoge bruidsschat die zij "kosten" bij een gearrangeerd huwelijk. Er worden daar pasgeboren meisjes verwaarloosd, gedumpt en gedood, simpelweg omdat ze te duur zouden zijn. :{

Komt er een gezin in beeld, hun enige dochter is 8 maanden oud en weegt een schokkende 4 kilo. :'( Krijgt gewoon nauwelijks te eten.

Ik kan daar echt met mijn verstand niet bij, maar goed, ik was ook in China 3 jaar geleden... daar speelt iets soortgelijks met meisjesbaby's. Echt, dat volk is zo verschrikkelijk sim-pel.
Kun je je toch niet voorstellen, dat je je baby maar in een ravijn stort, omdat je liever een jongetje wou? ;(
pi_120257373
Is dat die docu waar ze op een gegeven moment vertellen over die honden en die pasgeboren baby? Die heb ik toen afgezet, mijn hormonen trekken dat nog niet helemaal :'( :X
pi_120257397
Nou Mango inderdaad, wat is dat misselijk zeg.
Sinds ik F heb kan ik helemaal niks meer zien/horen over zielige kindjes. Unicef reclames, het nieuws, schokkende verhalen in de krant etc. Ik word er gewoon niet goed van ;( Moet dan meteen aan F denken, en hoe erg ik dat zou vinden.

F.leur is het doorslapen helemaal verleerd. Ben weer een soort van 'terug bij af'.
Het blijft 19u-1-u-5u-9u. Die 2 nachtvoedingen vind ik wel weer vermoeiend worden. Gelukkig duurt het maar een kwartier en slaapt ze meteen weer door. Maar toch.. ik was alweer gewend aan mijn 8 uur slaap :{
Aan de andere kant ben ik ook wel blij, want ze drinkt nu dus meer. En aangezien ze niet zo super veel was aangekomen. Hopelijk is ze dan volgende week wél weer goed aangekomen
pi_120257401
Jep. :'(
pi_120257440
Ja, dat ritme kan zomaar omslaan hè? Normaal gaan wij gelijk op maar ik hoop dat deze fase dan even aan mij voorbij gaat :X ik ben eindelijk weer een beetje mens met die ononderbroken nachten...
Maar hopelijk is Fje goed aan het bijtanken! ^O^
pi_120257530
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 08:33 schreef Kwisted het volgende:
Nou Mango inderdaad, wat is dat misselijk zeg.
Sinds ik F heb kan ik helemaal niks meer zien/horen over zielige kindjes. Unicef reclames, het nieuws, schokkende verhalen in de krant etc. Ik word er gewoon niet goed van ;( Moet dan meteen aan F denken, en hoe erg ik dat zou vinden.

F.leur is het doorslapen helemaal verleerd. Ben weer een soort van 'terug bij af'.
Het blijft 19u-1-u-5u-9u. Die 2 nachtvoedingen vind ik wel weer vermoeiend worden. Gelukkig duurt het maar een kwartier en slaapt ze meteen weer door. Maar toch.. ik was alweer gewend aan mijn 8 uur slaap :{
Aan de andere kant ben ik ook wel blij, want ze drinkt nu dus meer. En aangezien ze niet zo super veel was aangekomen. Hopelijk is ze dan volgende week wél weer goed aangekomen
Na een periode van ongeveer zo'n schema waren hier opeens alle broekjes te kort geworden :+. Hopelijk gaat F. ook lekker groeien, heeft het iig wel een goed doel :*.

En die docu :X. Ik dacht lekker te ontspannen bij een leuk programma, brrrr. Ik kreeg de neiging om de mini uit bed te plukken en hem te knuffelen :D. Mijn oplossing voor alle ellende in de wereld :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_120257602
Ik had al moeite met Sneeuwwitje (nieuwe serie op net5) die haar pasgeboren dochter moest afstaan, maar goed dat ik die docu niet heb gezien :')

[ Bericht 24% gewijzigd door Xanteh op 13-12-2012 08:51:13 (.) ]
pi_120258045
soesa
wat sneu voor jou schoonmoeder

oh en die docu klinkt echt brrr.. vreselijk. ik kan daar niet naar kijken

Gister een gezellig maar drukke dag gehad, zus bleef nog tot 22u, S samen in bad gedaan enz
S wilde de hele nacht lekker tutten aan de borst maar ik was mega moe en dan vind ik het ook wel lekker om eens alleen te liggen ;) dus haar even 2min naast me laten miepen, toen was ze stil en heb ik dr op haar buikje gewreven en sliep ze binnen no time. Dus elke keer als ze wakker werd, aaien..en sliep ze weer :') had ik eerder moeten ontdekken
dus opzich een fijne nacht ^O^ gister belde (8> nog vanuit DL O+

Vanmiddag naar het cb, zus gaat weer mee en blijft weer eten.
Vrijdag even een dag alleen, maar dat vind ik niet erg.
pi_120258552
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2012 08:50 schreef Xanteh het volgende:
Ik had al moeite met Sneeuwwitje (nieuwe serie op net5) die haar pasgeboren dochter moest afstaan, maar goed dat ik die docu niet heb gezien :')
Ohhh je kijkt once upon a time.. O+
In nl nieuw ja maar in amerika al ver in seizoen 2 *O*

En Phaidra ik doe dat nogsteeds hoor de kinderen uit bed halen even knuffelen als ik iets heb gezien :@
pi_120258657
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:30 schreef Clubsoda het volgende:
Kleine teleurstellingen horen soms bij het leven, en die instelling meen ik te herkennen bij wat Coco beschrijft.
Natuurlijk horen kleine teleurstelling bij het leven, maar ik denk dat M. die vanzelf wel tegen komt als het echt niet anders kan (zoals bij het sneeuwvrij maken van de auto ;) ). En als M. (die van mij, wat veel M-en toch in dit topic) teleurgesteld is, dan vind ik het ook een emotie om even bij stil te staan. Als hij bijvoorbeeld moet huilen omdat hij de kerstballen niet uit de boom mag pakken, dan ben ik daar wel duidelijk in, maar ik geef hem ook een aai over z'n bol en zet hem bij iets wat hij wel mag.
pi_120258770
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:44 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

We have a winner :'). Hoe kom je erbij?!

We hebben een klein probleempje, misschien herkent iemand het. Mijn E'tje lijkt iets tegen mijn schoonmoeder te hebben, ik vind het zo naar ;(. Ze gaat bijna altijd huilen als ze haar ziet en toen mijn schoonmoeder een dag in de week oppaste ging dat ook helemaal niet goed, huilen huilen huilen. Net ook weer, oma is hier en E huilt, oma gaat weg en ze ligt vrolijk te spelen... ;( Iemand misschien tips?
Mijn oudste had dat ook bij mijn schoonmoeder en schoonzusje en verder bij niemand, het enige wat ik me toen kon bedenken was dat het kwam doordat zij beiden veel make-up gebruiken, veel oogschaduw enzo.
pi_120258814
Blij dat ik die docu niet heb gezien. Ik kan daar ook echt niet -meer- tegen. Zelfs bij nare fictieve verhalen zit ik te brullen. :N

Beterschap voor Midas. :*
pi_120258902
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:30 schreef Clubsoda het volgende:
Laten huilen gebeurt hier alleen bij het slapen, maar dan ga ik altijd na 5-10 minuten even kijken en troosten. Het is het enige wat werkt, maar het komt zelden nog voor. Ik douche 's ochtends voor M uit bed gaat, en soms hoor ik hem al wel jengelen in bed, maar dan maak ik mijn doucherondje wel af voordat ik er heen ga. Als ik namelijk ga kijken en dan weer vertrek hebben we helemaal de poppen aan het dansen ;)

En soms moet ik helaas nou eenmaal dingen doen, zoals de was aanzetten op zolder, ook als M beneden jeuzelt omdat hij het saai vindt. Laatst moest ik een half uur de auto uit de sneeuw graven en M moest in de box blijven zitten. Vindt hij niet leuk :+ Dat is rot voor hem, maar het gaat gewoon niet anders. Ik vind dat natuurlijk niet leuk, en ik ga het ook niet extra rekken, maar het is niet zo dat mijn moederhart breekt omdat hij zich een half uur verveeld heeft met bijbehorende emoties. Kleine teleurstellingen horen soms bij het leven, en die instelling meen ik te herkennen bij wat Coco beschrijft.
WOW... je beseft je wel dat een halfuur heel erg lang is voor een baby?
Dat is niet maar een halfuurtje en je had het zo anders op kunnen lossen..
zao moeilijk is het niet om alvast je kind in de auto te zetten en liedjes te zingen.
Speelgoedjes mee te nemen of wat dan ook. Dit is niet een kleine teleurstelling.
En dat ze bij het leven horen wil niet zeggen dat je het ze maar expres aan moet doen..

Het is een FEIT dat een baby laten huilen slecht is.
pi_120259361
Ik denk dat het voor mijn baby toch beduidend kwalijker is om een half uur lang in de vrieskou in een auto te zitten, stil in zijn stoel. Liedjes zingen terwijl ik buiten sta met de deuren dicht heeft wat weinig nut niet waar? Hij zit me niet (want sneeuw), hij hoort me niet (want ik sta buiten en moest regelmatig terug naar huis lopen), hij kan niet bewegen (want in de stoel) en het is ook nog eens ijzig koud. Dan liever in de box, waar hij warm zit, wel kan bewegen en me ongeveer net zoveel ziet en hoort als wanneer ik buiten stond. Ik moest dus regelmatig terug naar binnen, en heb zodoende kunnen kijken hoe het met hem ging, dan kreeg hij een knuffel. Anders had ik hem dus minstens zo vaak moeten achterlaten in de auto, wat gegarandeerd staat voor dik verdriet. De box is vertrouwd, dan vindt hij niet zo moeilijk als ik uit beeld verdwijn, in de auto wordt hij direct overstuur. Hij jankte/krijste/gilde niet, hij was alleen mopperig omdat hij liever wilde rondkruipen. Het was een heel weloverwogen keuze om het zo te doen.

En expres? Sorry? Ik had voor de lol mijn auto laten insneeuwen?
pi_120259436
Pvoesss, ik denk niet dat M. een half uur lang aan het huilen was, zonder dat Clubsoda daar wat aan had gedaan.

En Clubsoda zegt ook niet dat je de teleurstellingen expres op moet zoeken. Dat zijn tenminste niet dingen die ik zo direct uit haar stukje haal.
pi_120259542
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 09:46 schreef Soempie het volgende:

[..]

Natuurlijk horen kleine teleurstelling bij het leven, maar ik denk dat M. die vanzelf wel tegen komt als het echt niet anders kan (zoals bij het sneeuwvrij maken van de auto ;) ). En als M. (die van mij, wat veel M-en toch in dit topic) teleurgesteld is, dan vind ik het ook een emotie om even bij stil te staan. Als hij bijvoorbeeld moet huilen omdat hij de kerstballen niet uit de boom mag pakken, dan ben ik daar wel duidelijk in, maar ik geef hem ook een aai over z'n bol en zet hem bij iets wat hij wel mag.
Natuurlijk ga ik geen situaties opzoeken om hem aan teleurstellingen te laten wennen, maar als het zo loopt, dan vind ik dat dus niet bijzonder moeilijk. En ik denk dat het in één-ouder-gezinnen nu eenmaal sneller "soms niet anders kan", net als er voor kinderen met broertjes en zusje ook vaker zal gebeuren dat een kind niet direct de aandacht krijgt die het vraagt dan bij een enig kind. En als M (mijn M ;) ) in de box moeten zitten omdat ik bezig ben krijgt hij ook een knuffel, en ik leg ook uit dat het even niet anders kan omdat mama even wat dingen af moet maken. En ik bied hem verschillende speelgoedjes aan. Ik ga echt niet aan zijn teleurstellingen voorbij :N
pi_120259597
Ik zie niet in waarom je niet gewoon je baby meeneemt in plaats van laat janken.
Het hoeft ook niet in de auto het kan ook naast jou staan en als je weer naar binnen gaat kan je het meenemen. En ja het is koud buiten.. Jasje aan, sjaaltje om wantjes aan klaar.

ik vind wel dat je er aan mee werkt want het kan wel anders en mama kan ook de dingen wel afmaken en meenemen. Ik ben een een-ouder gezin met 2 kinderen. En ik herken er werkelijk waar geen ene flikker van.. Laten huilen is nooit nodig..
pi_120259639
Hij jankte niet :)
pi_120259696
Jemig zeg Pvoess, jij doet het op een andere manier, nou prima toch? Zoveel mensen zoveel manieren...
Het hoeft niet meteen met zo'n wijzend vingertje als iemand een andere mening dan jij is toegedaan.
pi_120259738
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:24 schreef Clubsoda het volgende:
Hij jankte niet :)
Mijn excuses hij had bijbehorende emoties :')
pi_120259743
Dicht :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')