Gaat hard he!quote:Op maandag 10 december 2012 10:27 schreef Enfermera het volgende:
Oh oh! En M. is 2 maanden vandaag! Wtf!![]()
Time flies!
Wat grappig dat je dat zegt. Dat heb ik hier precies zo ervaren! Nu ze ook bijna een hele week heeft doorgeslapen 's nachts valt die nachtvoeding van afgelopen 2 nachten ineens zo zwaar. Ik kan er nu veel minder goed tegen! In het begin heb ik wel 2 of 3 nachtvoedingen gegeven (gelukkig alleen in het heeeeele begin) zonder problemen.quote:Op maandag 10 december 2012 10:49 schreef Deepfreeze het volgende:
Free, fijn dat je steun vond bij die dames!
Kan hij al zonder PCM?
Enf, alweer 2 maand, Zelfs de inieminies worden vanzelf grote baby's
Dat jullie wennen aan dat korte slapen. Vanaf een paar maand (geloof bij beide rond de 3-4 maand) heb ik echt weer meer slaap nodig. Liefst 8a9 uur, zonder wakker te worden. Lukt lang niet altijd, maar dan wordt ik ook echt naar (ziek en chagerijnig).
Respect voor de dames die doorlopen op zo weinig uren slaap.
Hier nog steeds een verkouden guppie. Af en toe hoesten en een lekkere snotneus. Beetje mopperig ook soms, dus net maar eerder in bed gestopt. Hij is ook gaan slapen. Dus zal het wel nodig hebben..
Het zal wel weer eens overgaan..
quote:Op maandag 10 december 2012 10:38 schreef Enfermera het volgende:
Skoap: ja man.. echt enorm hardEn morgen haar eerste prikjes..
Mini, waar? Het is een heus eigenwijs kereltje..quote:
quote:Op maandag 10 december 2012 11:57 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Mini, waar? Het is een heus eigenwijs kereltje..
We hebben de Wii en mediaplayer hier naast de tv staan, op Daan hoogte. De afgelopen weken luisterde hij netjes naar "nee, doe maar niet". Alleen vanaf donderdag besloot hij dat hij ons ook kan negeren. Nu gaat hij gewoon door..
2 mnd, 3mnd en 4 mnd. Daarna weet ik het ff niet maar dan zit er langer tussen volgens mijquote:Op maandag 10 december 2012 12:14 schreef Mangostine het volgende:
Die prikjes hier vielen op zich ook wel mee. Het is 5 minuten hartverscheurend huilenmaar Max heeft daarna lekker geslapen. Beetje verhoging maar daar heb ik geen pcm voor gegeven.
Wanneer is de volgende priksessie ook weer, met 4 maanden toch?
Heul geen mini meer, inderdaad.quote:Op maandag 10 december 2012 12:15 schreef Deepfreeze het volgende:
Gewoon, omdat het kan![]()
[ afbeelding ]
+1.quote:Op maandag 10 december 2012 14:26 schreef Soempie het volgende:
Hier ben ik ook doodop na gebroken nachten. Die zijn hier alleen in het begin voorgekomen en nu een tijdje terug weer door de tandjes. Men, ik kon er niet meer zo goed tegen, terwijl ik er helemaal in het begin geen moeite mee had.
Och, SE, herkenbaar hoor! Hier ook nog af en toe, gelukkig wel steeds minder vaak, lastig inslapen. Net wilde ze niet langer slapen dan drie kwartier. Ik heb nog een half uur geprobeerd haar verder te laten slapen want ze leek moe maar dat had geen zin. Nu ligt ze, op haar buik want daar is ze net weer naartoe geroldquote:Op maandag 10 december 2012 14:44 schreef SupremeEvil het volgende:
Ze was echt heeeel ff aan de borst in slaap gevallen, bij het naar bed willen verplaatsen werd ze wakker. Sindsdien probeer ik haar in slaap te krijgen, maar wil niet lukken. Dus nu heb ik dr maar weer uit bed gehaald en zitten we weer beneden.
Maar meerdere keren per dag dat gehuil/gekrijs in bed (zonder tranen, dat wel) daar kan ik gewoon niet tegen. Vooral omdat ze een week lang gepresteerd heeft om rustig in te slapen...
Ik probeer altijd maar te bedenken dat huilen voor een baby iets anders is dan voor volwassenen. Wij huilen als we ons echt heel beroerd voelen, maar voor een kindje is het veel ongenuanceerder. Huilen is een uiting van ongenoegen maar niet altijd van groot drama. Ik vind in slaap vallen ook wel eens rot, omdat ik mijn draai niet kan vinden, omdat ik nog lekker lag te lezen en nog niet wil slapen, noem maar op. Mijn kind zal dat ook wel eens hebben en waar ik me dan nukkig nog een keer omdraai, zal hij huilen of mopperen. M valt zelden in slaap zonder even te protesteren overigens, maar langer dan 10 minuten duurt het nooit.quote:Op maandag 10 december 2012 14:44 schreef SupremeEvil het volgende:
Ze was echt heeeel ff aan de borst in slaap gevallen, bij het naar bed willen verplaatsen werd ze wakker. Sindsdien probeer ik haar in slaap te krijgen, maar wil niet lukken. Dus nu heb ik dr maar weer uit bed gehaald en zitten we weer beneden.
Maar meerdere keren per dag dat gehuil/gekrijs in bed (zonder tranen, dat wel) daar kan ik gewoon niet tegen. Vooral omdat ze een week lang gepresteerd heeft om rustig in te slapen...
Erg goed!quote:Op maandag 10 december 2012 15:35 schreef Soempie het volgende:
Liza, nog gefeliciteerd.Hoe gaat het met jullie?
Dankje!quote:Op maandag 10 december 2012 15:43 schreef Kwisted het volgende:
hoi LizaGezellig meekletsen
![]()
Nogmaals gefeliciteerd met je mannetje! Is het je eerste kindje?
Wat rot van je kloven, dat kan goed zeer doen! Hopelijk gaat het snel beter
Nou de terugplooi foto is gemaakt. Even uploaden, zometeen in het buikentopic
SE, zo zijn mijn kids ook groot geworden.. voeden/slapen/knuffelen/spelen naar behoefte, ipv op volgorde/ritme/tijd..quote:Op maandag 10 december 2012 15:32 schreef SupremeEvil het volgende:
Nou, ze slaapt... Even 45 minuten voor mezelf. En ik ga nu echt helemaal niks in het huishouden doen. Puh.
Ze is nu 4 maanden... En ja, vaste volgorde dat mis ik nog denk ik. Maar goed, kom ik weer met mn slaap geneuzel. Iig het is nu zo, 2u wakker, 45 min. Slapen. En om de 3 a 4 uur eten. Dus kan best zo zijn dat ze de ene keer voor t slapen eten krijgt, en de andere keer na het slapen...
Mijn kijd flesweigerde. Die hebben ze drie maanden 3x pd uit een bekertje helpen drinken of melk gevoerd met een mini-lepeltje. Met het grootste geduld. en slapen wil(de) hij ook nauwelijksquote:Op maandag 10 december 2012 16:48 schreef Mangostine het volgende:
Wij gaan volgende week op intake bij het kinderdagverblijf. Nou vraag ik me meteen iets af.
Mijn kindje drinkt nogal met een gebruiksaanwijzing. Je bent zo 45 min tot een uur verder. Mij lijkt dat ze die tijd op het kdv niet hebben...
Wat is nu wijs. Max alvast "trainen" zodat hij effectiever gaat drinken (maar hoe??), of het op zijn beloop laten en hopen dat hij het in een week qua hoeveelheid voeding zelf reguleert?
Ik kan hier echt van in de stress schieten. Straks krijgt mijn kind niet genoeg binnen
oh balen van die gebroken nachten zeg. Hoor je toch wel vaker dat ze rond deze leeftijd ineens niet meer doorslapen. Hier zijn 2 boventanden doorgekomen zonder dat we het echt gemerkt hebben (nou ja, wel aan de poepluiersquote:Op maandag 10 december 2012 14:26 schreef Soempie het volgende:
[..]
Heul geen mini meer, inderdaad.
Als hier iets niet mag, dan doet M. het alleen als we uit zicht zijn. Als we dan om het hoekje kijken en hij zit bijvoorbeeld aan de stereo, dan laat hij zich snel zakken en pakt een speeltje: tralala, ik deed niks hoor.
Beterschap voor de zieken.
Hier ben ik ook doodop na gebroken nachten. Die zijn hier alleen in het begin voorgekomen en nu een tijdje terug weer door de tandjes. Men, ik kon er niet meer zo goed tegen, terwijl ik er helemaal in het begin geen moeite mee had.
M'n nichtje is net vertrokken met haar kindje. Superleuk! M. vond het reuze interessant, zo'n kleine baby die gekke geluidjes maakt en steeds moet lachen. Maar een gesprek is amper te voeren als je alletwee een kindje hebt om in de gaten te houden (ik) of te knuffelen (zij).
Of het hangt gewoon in de lucht, mijn mevrouw heeft sinds 10u drie kwartier in haar bed geslapen, drie kwartier in de kinderwagen en verder is het op mij slapen, wakker met tepel in mond of brullen.quote:Op maandag 10 december 2012 19:08 schreef Enfermera het volgende:
Zoë: vooral heel rustig aan opbouwen, evt onder begeleiding van een fysio zou ik zeggenGoed op je grenzen blijven letten. Beter te langzaam dan te snel!
Oh en ik weet dat sommigen allergisch zijn maar volgens mij heeft mijn mevrouw haar 2 maanden sprong nuben benieuwd hoe lang het duurt.. Ze was net wakker van 14 tot 18. Sliep even een klein uurtje op mn arm, nu weer wakker
Dat kan ook.. damnquote:Op maandag 10 december 2012 19:14 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Of het hangt gewoon in de lucht, mijn mevrouw heeft sinds 10u drie kwartier in haar bed geslapen, drie kwartier in de kinderwagen en verder is het op mij slapen, wakker met tepel in mond of brullen.
oooh, wat leuk. Hij is zo vol aandacht bezig.quote:Op maandag 10 december 2012 19:21 schreef Kyara het volgende:
Mijn baby wordt groot! Hij heeft vandaag geknutseld op het kdv
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik was gewoon helemaal trots
*smelt*quote:Op maandag 10 december 2012 19:21 schreef Kyara het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh, dat drinken was inderdaad niet altijd voor het slapen. Ik heb zelf iets tussen een schema en op verzoek/ gevoel gedaan. De vaste volgorde bij het naar bed gaan vond ik zelf prettig, maar de tijden verschilden bijvoorbeeld. Voor M. wilde ik de overgang duidelijk maken tussen het spelen en het naar bed gaan, daar had ik dan deze manier voor bedacht.quote:Op maandag 10 december 2012 15:32 schreef SupremeEvil het volgende:
Ze is nu 4 maanden... En ja, vaste volgorde dat mis ik nog denk ik. Maar goed, kom ik weer met mn slaap geneuzel. Iig het is nu zo, 2u wakker, 45 min. Slapen. En om de 3 a 4 uur eten. Dus kan best zo zijn dat ze de ene keer voor t slapen eten krijgt, en de andere keer na het slapen...
Ik kwam even gluren hoor, die handjes!!!quote:Op maandag 10 december 2012 19:21 schreef Kyara het volgende:
Ik schrik er ook van hoe lang G KO kan zijn! Maar door de kloven heb ik nu even gekolfd en ik heb meer dan genoeg melk (teveel zelfs, hallo stuwing!quote:Op maandag 10 december 2012 20:19 schreef kaatjejannie het volgende:
Toen we terugkwamen wilde hij maar 1 borst drinken, ik verwachtte hem daarna snel wel weer. Maar hij is nu al 3 uur in coma..
quote:Op maandag 10 december 2012 20:27 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ik kwam even gluren hoor, die handjes!!!![]()
quote:Op maandag 10 december 2012 20:27 schreef Kyara het volgende:
Wij lieten het schema afhangen van de tijd dat hij wakker werd. Dat was dan de leidraad maar verder heel erg op signalen letten en zo. Zo gaat het eigenlijk nog steeds. Maar voor een ritme hoef je niet per se strikte tijden te hanteren. Gaat dan meer om de volgorde van dingen doen inderdaad.
Precies dit.quote:Op maandag 10 december 2012 20:27 schreef Kyara het volgende:
Wij lieten het schema afhangen van de tijd dat hij wakker werd. Dat was dan de leidraad maar verder heel erg op signalen letten en zo. Zo gaat het eigenlijk nog steeds. Maar voor een ritme hoef je niet per se strikte tijden te hanteren. Gaat dan meer om de volgorde van dingen doen inderdaad.
Saartje is ook nauwelijks afgevallen na haar geboorte. Nu heb ik van begin af aan flesvoeding gegeven, weet niet of dat iets uitmaakt.quote:Op maandag 10 december 2012 20:28 schreef OooLizaooO het volgende:
[..]
Ik schrik er ook van hoe lang G KO kan zijn! Maar door de kloven heb ik nu even gekolfd en ik heb meer dan genoeg melk (teveel zelfs, hallo stuwing!). Ik hou 't wel allemaal bij in een app en dat is wel een geruststelling, want ik haal wel de 6-7 voedingen per dag. Hij drinkt nu overdag veel korter op elkaar (om de 2-3 uur en hoe later het wordt, hoe meer tijd hij er tussen laat.
Hij is momenteel nog amper afgevallen. Komt dat nog? Moet ik hem meer wakker maken, of gewoon blijven voeden op vraag?
misschien dat ie dat daarna wel heeft gedaan hoor.quote:Op maandag 10 december 2012 20:41 schreef Soempie het volgende:
Kyara, ik vind het zo knap dat Midas z'n vingers met verf niet in z'n mond stopt, over z'n gezicht haalt en in z'n haar smeert.
Voeden op verzoek kan ook op jouw verzoek zijn hequote:Op maandag 10 december 2012 20:28 schreef OooLizaooO het volgende:
[..]
Ik schrik er ook van hoe lang G KO kan zijn! Maar door de kloven heb ik nu even gekolfd en ik heb meer dan genoeg melk (teveel zelfs, hallo stuwing!). Ik hou 't wel allemaal bij in een app en dat is wel een geruststelling, want ik haal wel de 6-7 voedingen per dag. Hij drinkt nu overdag veel korter op elkaar (om de 2-3 uur en hoe later het wordt, hoe meer tijd hij er tussen laat.
Hij is momenteel nog amper afgevallen. Komt dat nog? Moet ik hem meer wakker maken, of gewoon blijven voeden op vraag?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 10 december 2012 22:22 schreef Mangostine het volgende:
En die Midas, een verstrooide professor in de dop
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh, en dat ding kan geen halve cm's aan dus ik heb 'm maar op 56 gezet![]()
De wijkverpleegkundige vond haar iig een stevige meid en ze zag er goed uit. Ze heeft een minimale afvlakking aan de ene kant van haar hoofd, dus als advies gekregen haar vaker op haar buik te leggen om de spieren te trainen.Maar het is echt minimaal, benadrukte ze.
Nou, dat hebben we ook weer gehad. Ben benieuwd hoe het vandaag zal gaan
Ohja, btw, dat is nieuw advies van het CB en wist niet of jullie het hier ook al wisten, maar alle baby's moeten vit D krijgen (extra), ook degenen met kunstvoeding. Kreeg ik vandaag te horen. Oud advies is dat ze het met kv niet hoeven, maar nu is dat dus weer veranderd.Lekker duidelijk. Magoed, begin dus maar weer met vit D geven
[ Bericht 2% gewijzigd door Enfermera op 11-12-2012 09:48:47 ]I never look back, darling. It distracts from the now.
♥
Gewoon op borstvoeding.com en dan aanmelden en dan kan je curves makenquote:Op dinsdag 11 december 2012 10:17 schreef Twinkle20 het volgende:
Hoe doen jullie dat schema maken met die groeicurves .. Dat wil ik ook!
Over 9 dagen is het bij ons ook prikjesdag! Zal mij benieuwen!
O jee DF .. Issie vandaag jarig?
Wat een bullshitquote:Op dinsdag 11 december 2012 11:26 schreef Kwisted het volgende:
ja ik wil nu ook een curve maken.
Kom net terug van het CB en ze zeiden dat F.leur niet genoeg aankomt![]()
Maar ik twijfel dus aan wat zij zeggen. Ze was namelijk in anderhalve week 170gram aangekomen, volgens andere bronnen is dat voldoende.
Ook zei ze meteen dat het dan waarschijnlijk aan de kwaliteit van mijn borstvoeding ligt.Daar geloof ik geen reet van.
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dikke bullshitquote:Op dinsdag 11 december 2012 11:26 schreef Kwisted het volgende:
Maar ik twijfel dus aan wat zij zeggen. Ze was namelijk in anderhalve week 170gram aangekomen, volgens andere bronnen is dat voldoende.
Ook zei ze meteen dat het dan waarschijnlijk aan de kwaliteit van mijn borstvoeding ligt.Daar geloof ik geen reet van.
![]()
Los spuugdoekje erbij om het ergste op te vangen?quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:21 schreef freecell het volgende:
Ons CB is tof1 hork van een arts,maar die negeer ik gewoon en de rest is super
Dilemma: Mijn ukje ligt net na zijn voeding weer lekker in zijn wiegje. Daar slaapt hij niet zo vaak, maar nu wel
Dan is he: voeden, boeren, beetje spugen, spelen, moe!
Dan leg ik hem weg een dan maakt hij wat tevreden geluidjes en valt in slaap.
Steevast hoor ik dan 5 minuten later: BLOP.
Dan spuugt hij nog wat na.
Ok, en dan? Als ik een schone hydrofiel onder zijn hoofd leg issie definitief wakker, gaat ook niet meer slapen. Als ik hem laat liggen slaapt hij lekker.
Maar dan is hij dus nat. Hum.
Blijft ergens vreemd die cb's. De mijne was in 2 maanden 400 gram (200 p/m)gegroeid en de arts had zoiets van: volgende keer moet t iets bijgetrokken zijn en de maand later was t niet heel erg omhoog gegaan, maar had de verpleegkundige zoiets van: als ze tevreden is is t prima.quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:26 schreef Kwisted het volgende:
![]()
De mijne zelfs in 3 maanden tijd maar 300 gram en dat was best. Zolang ze maar geen honger had of niet lekker was.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:28 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Blijft ergens vreemd die cb's. De mijne was in 2 maanden 400 gram (200 p/m)gegroeid en de arts had zoiets van: volgende keer moet t iets bijgetrokken zijn en de maand later was t niet heel erg omhoog gegaan, maar had de verpleegkundige zoiets van: als ze tevreden is is t prima.
Mja de eerste maand was ze van 3930 naar 5300 grgaan...dus iets rustiger mag van mij wel![]()
Maar wel stom van je cb![]()
Niet aan jezelf gaan twijfelen
Wij donderdag.quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:05 schreef Clubsoda het volgende:
Wat wordt er toch een hoop geneuzeld over borstvoeding op het cb zeg. De enige opmerking die ik er ooit over heb gekregen was dat ik maar nachtvoedingen moest gaan geven want dat was zo goed voor mijn productie![]()
Mineola, eerste prikjes vielen hier erg mee! Wij moeten volgende week voor de 11 maanden, en daar zie ik veel meer tegenop dat toen hij nog echt zo mini was. Toen lag hij het grootste deel van de tijd een beetje te spacen, maar nu krijgt hij die nare injecties vast veel beter mee
Was het niet gewoon een neutrale vraag? Ik zou er geen afkeuring of vooringenomenheid achter zoeken, tenzij de toon wel erg afkeurend zou zijn. Hier is hetzelfde gevraagd, omdat de arts al uit de formulieren (en de intake) kon halen dat ik in het begin borstvoeding gaf (geprobeerd heb te geven). Op de vraag kon ik toen antwoorden dat we ondertussen over waren gestapt op flesvoeding, waarop de arts ons advies kon geven over de hoeveelheid.quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:00 schreef Mineola het volgende:
Herinnert me aan onze cb-arts, die me bij de eerste afspraak vroeg of hij nog bv kreeg. Eh ja? En hoezo nog, hij is vijf weken?
Mijn zoon is een dramakingquote:Op dinsdag 11 december 2012 14:26 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik vond die 11maanden prik wel meevallen eigenlijk![]()
Al vermoed ik dat ik t bij de dame moeilijker ga vinden. Mn oudste huilde amper bij de prikken. Bij 3 maanden ofzo was de assistente verbaasd dat ik er alweer stond om een afspraak te maken, want ze had m niet gehoord. Als ie huilde was t alweer over als k m vast had. Bij
11 maanden was ie vooral boos dat ik m vast moest houden
De dame huilt veel langer na de prikken, dus vandaar dat ik t dan zieliger vind dan bij de oudste.
Nog laaaaaaangquote:Op dinsdag 11 december 2012 14:42 schreef Kwisted het volgende:
oh mijn god, F kwijlt me toch veel! Het zevert loopt bijna constant uit haar mond! Ze is nu 2,5mnd, hoe lang gaat dit door?
Mango heeft m dit ook?
quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:15 schreef Soempie het volgende:
[..]
Was het niet gewoon een neutrale vraag? Ik zou er geen afkeuring of vooringenomenheid achter zoeken, tenzij de toon wel erg afkeurend zou zijn. Hier is hetzelfde gevraagd, omdat de arts al uit de formulieren (en de intake) kon halen dat ik in het begin borstvoeding gaf (geprobeerd heb te geven). Op de vraag kon ik toen antwoorden dat we ondertussen over waren gestapt op flesvoeding, waarop de arts ons advies kon geven over de hoeveelheid.
He, wat naar. Heb je dit wel eens eerder gehad? Hoe lang duurt zoiets?quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:36 schreef Tinuviel het volgende:
Mijn rug voelt zwaar k... Ben ook maar eerder van werk weg en gelukkig kunnen mijn schoonouders de kids ophalen. Wil proberen zo min mogelijk te tillen totdat lief uit zijn werk komt en daarna. Vanochtend zijn wij ook samen gaan brengen en heeft lief de kleine genomen tot aan de pauzeruimte op het kdv waar ik nog ging voeden. Was hoognodig nadat het bij het tillen uit de box weer in mijn rug was geschoten. Had me niet kunnen voorstellen, dat de pijn og erger kon worden.
Wat raar en vervelend dat ze dat gewoon doen! Hier moet je het juist zelf aangeven als ze iets anders/erbij mogen geven, anders doen ze het niet.quote:Andere voeding vind ik ook echt een afstemmingskwestie. Ondanks dat ik had gevraagd te wachten met voeding verdikken hebben ze vorige week, rijstebloem in het fruit gemengd. Mijn arme baby was totaal verstopt, arm ding.
Da's luxe, een lk op het cb!quote:Cantare op ons cb is een wvk die de opleiding voor lk's heeft gedaan. Je zou er bij jouw cb ook naar kunnen vragen al denk ik niet dat het erg vanzelfsprekend is of dat je er op elk cb eentje hebt.
Wat is spit? 6 weke, zo langquote:Op dinsdag 11 december 2012 19:25 schreef Clubsoda het volgende:
Spit mag tot 6 weken duren. Heb je tiladviezen van de huisarts gekregen?
thanx!quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:08 schreef PureEvil het volgende:
ff tussendoor, ook maar ff hier plaatsen
Kende iemand deze al, kortingsbon voor nr 1 en 2 luiers van de etos.
(gepikt van D&V forum)
http://service.jongegezin(...)ontent=&utm_term=%26
Dat iddquote:Op dinsdag 11 december 2012 17:50 schreef __Isis__ het volgende:
Tja, 'nog' hoeft natuurlijk helemaal geen negatieve lading te hebben. Ik lees hier wel vaker negatieve verhalen over het cb, waarbij ik me regelmatig afvraag of het niet meer een hormonenkwestie is
Ah, dat is goed om te lezen, wij doen dat nl ookquote:Op dinsdag 11 december 2012 21:03 schreef Kyara het volgende:
Wat betreft het van een lepel eten: wij hebben Midas vanaf het begin zijn vitamientjes op een lepeltje gegeven. Tegen de tijd dat we aan bijvoeding begonnen heeft hij helemaal niet hoeven wennen aan een lepeltje.
ja maar sommige kindjes weten helemaal niet wat ze met een lepel aanmoeten als die ook nog eens nieuw is. En dat voordeel heb je dan al wel.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:09 schreef Tinuviel het volgende:
Wij geven de vitamientjes ook van een lepel. Maar dat is toch anders dan bijvoeding. Vitamientjes zijn vloeibaar, die slobbert hij zo naar binnen. De bijvoeding is dikker en van een structuur, die hij niet kent.
Volgens mij krijgt mijn baby tandjes, hij heeft knalrode wangetjes, kwijlen doet hij al een tijdje enz.
Dat doe ik idd ook.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:03 schreef Kyara het volgende:
Wat betreft het van een lepel eten: wij hebben Midas vanaf het begin zijn vitamientjes op een lepeltje gegeven. Tegen de tijd dat we aan bijvoeding begonnen heeft hij helemaal niet hoeven wennen aan een lepeltje.
Hap inderdaad al gebeld. Advies is zetpillen blijven geven. Pas bij 41,7 (quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:50 schreef SupremeEvil het volgende:
Oei df, das best flinke koorts toch? Misschien de hap om advies vragen? Ik roep maar wat, geen idee verder... Lauw badje?
Jep, ik kreeg op de eerste dag na m'n verlof te horen dat ik overbodig was. Ik kon per direct naar huis maar ze hebben toen wel nog 3 maanden moeten doorbetalen door mijn contract.quote:Op woensdag 12 december 2012 08:36 schreef Soempie het volgende:
Deepfreeze, hopelijk kun je zo toch bij je eigen huisarts langs. Beterschap!
NTS, ik wist niet dat je thuismama bent.
Totaal geen last van hier. Huis aan de kant, mwoah. Als het maar hygiënisch is, kan me echt aan mijn kont roesten of het rommelig is of niet. Mis soms de nesteldrang welquote:Op woensdag 12 december 2012 08:34 schreef Twinkle20 het volgende:
Zoe fijn dat he zoveel hulp om je heen hebt!
Ik denk dat dat iets typisch vrouw eigen is .. alles perfect willen doen. Huisje aan kant .. lekker maaltje op tafel. Maar een gezinnetje is hard werken! Zeker als je zelf ook helemaal in de kreukels zit. Dus af en toe een beetje extra lief zijn voor jezelf en metime mag best!
Ja toch? En ze rolt toch nog niet, of wel?quote:Op woensdag 12 december 2012 09:52 schreef Mineola het volgende:
En ophelia, ik vind je ook zorgzaam hoor, met dat dekentje![]()
Ja slaap is ook erg belangrijk! en knap dat je toch positief blijft en je je best hiervoor doetquote:Op woensdag 12 december 2012 10:01 schreef Twinkle20 het volgende:
O ja zoe ik geloof gelijk dat D het door heeft als ik onrustig/verdrietig ben. Dus das voor mij ern extra motivatie om positief te blijven reageren tegen haar .. ook al zit ik minder lekker in mijn vel. Lukt niet altijd .. maar merk wel dat nu ik meer slaap krijg dit ook mijn emoties ten goede komt gelukkig.
Twink, ik geloof ook absoluut dat goed slapen een hoop helptquote:Op woensdag 12 december 2012 10:36 schreef Twinkle20 het volgende:
Coco in het begin had ik dat ook hoor.. wat jij schreef. Een tijdje een flinke dip gekend maar net wat ik schreef.. doordat ik beter slaap kan ik het beter handelen allemaal.
Ga niet voor ieder huiltje of gemieper naar haar toe als ze net schoon en gewassen is .. gegeten heeft en ik het lijstje in mijn hoofd ben af gegaan van redenen waarom ze huilt.
Dus raar ben je niet!
Had ik ook last van, ik ben mijn handen minder gaan wassen, verder smeer ik mijn handen mee als ik haar droge plekjes in de bepanthen zet.quote:Op woensdag 12 december 2012 10:43 schreef Cocotrimonium het volgende:
Iets anders, sinds ik Saartje heb, was ik veel vaker dan normaal mijn handen (iedere keer als ik de fles maak, als ik haar poepluier heb verschoond, etc). En voor het eerst in mijn leven heb ik überdroge handen, bijna eczeem-achtig. Normaal gesproken komen mijn handen blijkbaar zo weinig met zeep/schoonmaakmiddelen in aanraking, dat ze nu meteen op tilt slaan
Ben jij mijquote:Op woensdag 12 december 2012 09:58 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Totaal geen last van hier. Huis aan de kant, mwoah. Als het maar hygiënisch is, kan me echt aan mijn kont roesten of het rommelig is of niet. Mis soms de nesteldrang wel
Koken doe ik eerlijk gezegd ook bijna nooit. Is meestal Martijn die dat doet![]()
Uiteraard doe ik wel dingetjes in huis (ik hou de was bij, ruim de vaatwasser in/uit, verschoon het bed, ruim rommel op als het echt te erg wordt, etc), maar ik voel die 'druk' om het allemaal perfect te hebben totaal niet
Voel me sowieso wel eens een beetje een vreemde eend in de bijt, zowel in mijn omgeving als hier. Heb er helemaal geen moeite mee als Saartje huilt, bijvoorbeeld (behalve als ze pijn heeft ofzo, dat is natuurlijk wel sneu). Voel me af en toe bijna een slechte moeder, omdat ik zó relaxed benTerwijl ik heus wel weet dat dat niet zo is, maar toch. Als ze huilt/miemelt zonder duidelijk aanwijsbare reden, en ik moet nog douchen/eten/..., dan ga ik eerst gewoon douchen/eten/etc.
Als Saartje huilt omdat ze honger heeft, dan heeft zij uiteraard voorrang. Idem voor vieze luiers en andere zaken. Maar 'gewoon' huilen, geen probleem.En als ik om me heen zie & hier lees hoe de meeste moeders zich dat aantrekken, dan begin ik soms bijna aan mezelf te twijfelen. Terwijl ik eigenlijk juist heel blij met met hoe relaxed ik ben en ik knettergek ben op Saartje, ze goed wordt verzorgd, en er ontzettend veel van haar wordt gehoudenMaar toch.
Ben ik écht zo raar of herkennen anderen zich hier ook (deels) in?
Haha toen ik terug las zag ik jouw reactie ook en dat ik hetzelfde.quote:Op woensdag 12 december 2012 11:37 schreef Mineola het volgende:
Haha Son, dan ben je mij ookmaar dat idee had ik al eerder!
Ja....Ik weet dat ik dat niet moet doen hoor, maar ik ben deze week voor het eerst alleen met hem thuis sinds de bevalling en hij had zoveel gehuild dat ik blij was dat ik hem in slaap had gekregen.. Misschien als ik wel gewoon geluid had gemaakt dat hij wel gewoon door was geslapen hoor, maar ik durfde het even niet aan.quote:Op woensdag 12 december 2012 13:20 schreef PureEvil het volgende:
Spees Eend, jij gaat serieus stil zijn omdat je zoontje beneden is? Wow...heb ik nooit gedaan. Gewoon lekker stofzuigen, tv/radio aan, zo wennen ze ook aan die geluiden....En meeste baby's vinden het geluid van de stofzuiger wel lekker
![]()
Hier gaan trouwens de gordijnen 's middags wel dicht hoor. Het is dan toch 'anders' donker dan 's nachts. Je kan nog goed kijken zegmaar.
quote:Op woensdag 12 december 2012 14:19 schreef Soempie het volgende:
Ik laat M. ook niet huilen. Hij huilt ook nooit zomaar en daarom vind ik het belangrijk om te reageren op zijn gehuil. Maar wat Soesa zegt: overal gaat het anders. Kinderen verschillen en zo ook ouders en we hebben hier allemaal het beste voor met onze kindjes.
okey, die is wel heel vaag.....quote:Op woensdag 12 december 2012 15:04 schreef Mangostine het volgende:
Ok, in de categorie meest nutteloze kraamcadeaus:
Een verzilverde houder voor het geboortecertificaat.
We have a winnerquote:Op woensdag 12 december 2012 15:04 schreef Mangostine het volgende:
Ok, in de categorie meest nutteloze kraamcadeaus:
Een verzilverde houder voor het geboortecertificaat.
Nee, niets van dat alles. Ik was Elin aan het verschonen en mijn schoonmoeder kwam de kamer binnen, E kijkt naar haar en trekt een pruillip en gaat huilen. Ze had dus nog niet eens iets gezegdquote:Op woensdag 12 december 2012 16:32 schreef Troeta het volgende:
Ligt het aan je schoonmoeder zelf Soesa? Pakt ze d'r te snel, knijpt ze in d'r wangen,drukt ze op d'r neus, praat ze te hard, dat soort dingen?
Haha, hier moest ik hardop om lachenquote:Op woensdag 12 december 2012 16:32 schreef Mangostine het volgende:
Soesa, ruikt je schoonmoeder misschien raar? () ze moet dan toch iets negatiefs met haar associëren. Lastig hoor.
Die hondquote:Op woensdag 12 december 2012 16:43 schreef Sonnetje85 het volgende:
Tis ook wel heel sneu zeg.
Heeft je.schoonmoeder donker haar/ogen oid?
Mijn vriend heeft dat en zn nichtje moest in t begin steeds huilen bij hem (hij is de enige in haar.omgeving die donkere ogen en haar heeft). Ook de hond () van mn zus moest in het begin niks van m hebben
Hmm, dat zou misschien wel kunnen. Ik weet niet of ze al zulke associaties maakt maar het klinkt wel logisch jaquote:Op woensdag 12 december 2012 16:49 schreef Mangostine het volgende:
Is het misschien omdat ze dan denkt dat jij weggaat als ze bij oma is? En dat ze daar moeite mee heeft?
Ja, af en toe een paar slokjes water. En ga zo toch zijn avondeten proberen...quote:Op woensdag 12 december 2012 16:50 schreef Mangostine het volgende:
Beterschap voor M Kyara!![]()
Drinkt ie wel water, of lauwe thee?
QFTquote:Op woensdag 12 december 2012 14:19 schreef Soempie het volgende:
Ik laat M. ook niet huilen. Hij huilt ook nooit zomaar en daarom vind ik het belangrijk om te reageren op zijn gehuil. Maar wat Soesa zegt: overal gaat het anders. Kinderen verschillen en zo ook ouders en we hebben hier allemaal het beste voor met onze kindjes.
quote:Op woensdag 12 december 2012 20:35 schreef Deepfreeze het volgende:
Beterschap voor Midas!
Soesa, soms is de vibe rond iemand gewoon raar.
Chris had niks met mijn vader, vermoedelijk door de baard, maar dat zal het bij jullie niet zijn, denk ik
Na een periode van ongeveer zo'n schema waren hier opeens alle broekjes te kort gewordenquote:Op donderdag 13 december 2012 08:33 schreef Kwisted het volgende:
Nou Mango inderdaad, wat is dat misselijk zeg.
Sinds ik F heb kan ik helemaal niks meer zien/horen over zielige kindjes. Unicef reclames, het nieuws, schokkende verhalen in de krant etc. Ik word er gewoon niet goed vanMoet dan meteen aan F denken, en hoe erg ik dat zou vinden.
F.leur is het doorslapen helemaal verleerd. Ben weer een soort van 'terug bij af'.
Het blijft 19u-1-u-5u-9u. Die 2 nachtvoedingen vind ik wel weer vermoeiend worden. Gelukkig duurt het maar een kwartier en slaapt ze meteen weer door. Maar toch.. ik was alweer gewend aan mijn 8 uur slaap![]()
Aan de andere kant ben ik ook wel blij, want ze drinkt nu dus meer. En aangezien ze niet zo super veel was aangekomen. Hopelijk is ze dan volgende week wél weer goed aangekomen
Ohhh je kijkt once upon a time..quote:Op donderdag 13 december 2012 08:50 schreef Xanteh het volgende:
Ik had al moeite met Sneeuwwitje (nieuwe serie op net5) die haar pasgeboren dochter moest afstaan, maar goed dat ik die docu niet heb gezien
Natuurlijk horen kleine teleurstelling bij het leven, maar ik denk dat M. die vanzelf wel tegen komt als het echt niet anders kan (zoals bij het sneeuwvrij maken van de autoquote:Op woensdag 12 december 2012 14:30 schreef Clubsoda het volgende:
Kleine teleurstellingen horen soms bij het leven, en die instelling meen ik te herkennen bij wat Coco beschrijft.
Mijn oudste had dat ook bij mijn schoonmoeder en schoonzusje en verder bij niemand, het enige wat ik me toen kon bedenken was dat het kwam doordat zij beiden veel make-up gebruiken, veel oogschaduw enzo.quote:Op woensdag 12 december 2012 15:44 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
We have a winner. Hoe kom je erbij?!
We hebben een klein probleempje, misschien herkent iemand het. Mijn E'tje lijkt iets tegen mijn schoonmoeder te hebben, ik vind het zo naar. Ze gaat bijna altijd huilen als ze haar ziet en toen mijn schoonmoeder een dag in de week oppaste ging dat ook helemaal niet goed, huilen huilen huilen. Net ook weer, oma is hier en E huilt, oma gaat weg en ze ligt vrolijk te spelen...
Iemand misschien tips?
WOW... je beseft je wel dat een halfuur heel erg lang is voor een baby?quote:Op woensdag 12 december 2012 14:30 schreef Clubsoda het volgende:
Laten huilen gebeurt hier alleen bij het slapen, maar dan ga ik altijd na 5-10 minuten even kijken en troosten. Het is het enige wat werkt, maar het komt zelden nog voor. Ik douche 's ochtends voor M uit bed gaat, en soms hoor ik hem al wel jengelen in bed, maar dan maak ik mijn doucherondje wel af voordat ik er heen ga. Als ik namelijk ga kijken en dan weer vertrek hebben we helemaal de poppen aan het dansen
En soms moet ik helaas nou eenmaal dingen doen, zoals de was aanzetten op zolder, ook als M beneden jeuzelt omdat hij het saai vindt. Laatst moest ik een half uur de auto uit de sneeuw graven en M moest in de box blijven zitten. Vindt hij niet leukDat is rot voor hem, maar het gaat gewoon niet anders. Ik vind dat natuurlijk niet leuk, en ik ga het ook niet extra rekken, maar het is niet zo dat mijn moederhart breekt omdat hij zich een half uur verveeld heeft met bijbehorende emoties. Kleine teleurstellingen horen soms bij het leven, en die instelling meen ik te herkennen bij wat Coco beschrijft.
Natuurlijk ga ik geen situaties opzoeken om hem aan teleurstellingen te laten wennen, maar als het zo loopt, dan vind ik dat dus niet bijzonder moeilijk. En ik denk dat het in één-ouder-gezinnen nu eenmaal sneller "soms niet anders kan", net als er voor kinderen met broertjes en zusje ook vaker zal gebeuren dat een kind niet direct de aandacht krijgt die het vraagt dan bij een enig kind. En als M (mijn Mquote:Op donderdag 13 december 2012 09:46 schreef Soempie het volgende:
[..]
Natuurlijk horen kleine teleurstelling bij het leven, maar ik denk dat M. die vanzelf wel tegen komt als het echt niet anders kan (zoals bij het sneeuwvrij maken van de auto). En als M. (die van mij, wat veel M-en toch in dit topic) teleurgesteld is, dan vind ik het ook een emotie om even bij stil te staan. Als hij bijvoorbeeld moet huilen omdat hij de kerstballen niet uit de boom mag pakken, dan ben ik daar wel duidelijk in, maar ik geef hem ook een aai over z'n bol en zet hem bij iets wat hij wel mag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |