abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120141534
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
  maandag 10 december 2012 @ 10:27:16 #2
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120141559
Oh oh! En M. is 2 maanden vandaag! Wtf! :o O+ Time flies!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_120141611
G'morgen!

Free :* even janken kan soms best opluchten... Je doet het super! Alleen k*t van de spruw :X again

Twinkle, ik ben die eerste weken ook een paar keer onredelijk ontploft... dat doen hormonen nou eenmaal met je. Rustig aan meis :*

Zoë, heb je nog wat slaap kunnen pakken?

Mineola, ik functioneer ook verrassend goed op weinig slaap... En 2 of 3x per week doet mijn man de nachtvoeding. Dat scheelt ook wel.

Vannacht sliep mijn kindje weer door :) alleen kwam ik zelf niet in slaap en werd ik vervolgens om 4u alweer wakker... Met een blaasontsteking ;( Dus ben maar opgestaan om een pot kamillethee te zetten. Hoop dat het met cranberrytabletten en paracetamol snel beter voelt.
Vanochtend heb ik dus even gefoeteld en heb mijn baby na zijn 1e voeding weer terug in bed gelegd. Heb ik zelf toch nog een uurtje kunnen pakken. :O

Enf, 2 maanden alweer! *O*
pi_120141620
quote:
17s.gif Op maandag 10 december 2012 10:27 schreef Enfermera het volgende:
Oh oh! En M. is 2 maanden vandaag! Wtf! :o O+ Time flies!
Gaat hard he!
Life is what happens while you are busy making other plans...
  maandag 10 december 2012 @ 10:38:31 #5
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120141775
Moggeh Mango! :W Wat lekker dat doorslapen :D Behalve als het zelf niet lukt.. he bah blaasontsteking :( Beterschap :*

Free wat enorm naar weer spruw zeg, bah! ;( Sterkte! :*

Skoap: ja man.. echt enorm hard :o En morgen haar eerste prikjes.. ;(
pi_120142005
Free, fijn dat je steun vond bij die dames!
Kan hij al zonder PCM?

Enf, alweer 2 maand, Zelfs de inieminies worden vanzelf grote baby's ;)

Dat jullie wennen aan dat korte slapen. Vanaf een paar maand (geloof bij beide rond de 3-4 maand) heb ik echt weer meer slaap nodig. Liefst 8a9 uur, zonder wakker te worden. Lukt lang niet altijd, maar dan wordt ik ook echt naar (ziek en chagerijnig).
Respect voor de dames die doorlopen op zo weinig uren slaap.

Hier nog steeds een verkouden guppie. Af en toe hoesten en een lekkere snotneus. Beetje mopperig ook soms, dus net maar eerder in bed gestopt. Hij is ook gaan slapen. Dus zal het wel nodig hebben..
Het zal wel weer eens overgaan..
  maandag 10 december 2012 @ 10:59:55 #7
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_120142236
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 10:49 schreef Deepfreeze het volgende:
Free, fijn dat je steun vond bij die dames!
Kan hij al zonder PCM?

Enf, alweer 2 maand, Zelfs de inieminies worden vanzelf grote baby's ;)

Dat jullie wennen aan dat korte slapen. Vanaf een paar maand (geloof bij beide rond de 3-4 maand) heb ik echt weer meer slaap nodig. Liefst 8a9 uur, zonder wakker te worden. Lukt lang niet altijd, maar dan wordt ik ook echt naar (ziek en chagerijnig).
Respect voor de dames die doorlopen op zo weinig uren slaap.

Hier nog steeds een verkouden guppie. Af en toe hoesten en een lekkere snotneus. Beetje mopperig ook soms, dus net maar eerder in bed gestopt. Hij is ook gaan slapen. Dus zal het wel nodig hebben..
Het zal wel weer eens overgaan..
Wat grappig dat je dat zegt. Dat heb ik hier precies zo ervaren! Nu ze ook bijna een hele week heeft doorgeslapen 's nachts valt die nachtvoeding van afgelopen 2 nachten ineens zo zwaar. Ik kan er nu veel minder goed tegen! In het begin heb ik wel 2 of 3 nachtvoedingen gegeven (gelukkig alleen in het heeeeele begin) zonder problemen.

Hier ook nog steeds een verkouden meisje. Ook hier mopperig en veel slaap nodig. Maaaaarrr, aan de andere kant wil ze ook alleen maar spelen, gillen, van rug naar buik proberen te draaien, kruipen ( :o serieus, gister kwam ze met wat hulp, als in de voetjes wat tegenhouden, zo een cm of 50 vooruit :o. Ze maakt met haar benen een soort zwembeweging en het werkt :o :D 4 maanden oud...) waardoor slapen weer lastig gaat. Ah well, de aanhouder wint en tegenwoordig ben ik dat eigenlijk altijd :7

Hoe is het nu met M, Free?

M van Enf alweer 2 maanden! Het is zo cliché maar het gaat écht super snel he :). Die eerste prikjes vond ik maar niets. Sterkte morgen :*

Mango, fijn van het doorslapen maar balen van de blaasontsteking ;(

:o Ze is net van haar rug naar haar buik gedraaid! Het ging voor 99% zelf en ik heb alleen even gezorgd dat ze haar arm niet brak :'). Wat knap *O*

[ Bericht 2% gewijzigd door Tante_Soesa op 10-12-2012 11:13:28 (Baby leest mee) ]
pi_120142663
Jeetje, Enf, tijd vliegt! Twee maanden alweer O+

Mango, beterschap. Hopelijk snel geen blaasontsteking meer :)

Ik kom net uit de douche, even aankleden en wat tutten, en dan langs de Etos & de supermarkt. Vanmiddag langs bij mijn moeder; mijn eerste tripje met Saar alleen (althans, waar ik met de auto heen moet).
:s)
pi_120142675
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 10:38 schreef Enfermera het volgende:

Skoap: ja man.. echt enorm hard :o En morgen haar eerste prikjes.. ;(
;(
Ik zie daar ook wel een beetje tegenop :@ Luc mag vrijdag...
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_120143102
Wat knap tante soesa *O*

Beterschap met je mini DF :*

Mango
S sliep van half4 tot 8:15 waarbij tot 4:45 aan mijn borst en daarna in haar eigen bed. O+ dus dat laatste stukje heb ik heerlijk geslapen haha

Voor jou ook beterschap, wat naar blaasontsteking :(

Oh en die eerste prikjes brrr.. Zo sneu
Succes skoap en enf
  maandag 10 december 2012 @ 11:40:38 #11
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120143368
Soesa: Cliché's zijn vaak waar he! Maar nu merk ik het idd des te meer.
Nee, ik vind het nu al zielig ;( Thanks!

Jeutje, van rug naar buik gedraaid?? :o Hoe gaaf! *O*

Coco: ja de tijd vliegt echt, niet normaal. O+
Lekker even weg vandaag dus! :D

Thx Zoë! :* Lekker geslapen dus, fijn!

Skoap: pff.. erg he. Ik kreeg trouwens de tip van een vriendin van mn moeder: vooraf paracetamol geven (weet ik nog niet zeker maar opzich wel een idee, dan kan het vast inwerken), en daarna gaan douchen om de nare ervaring even weg te halen en iets leuks/lekkers te doen :) Ik vond het wel een goeie!

Wat ik nog het meest sneu vind is dat het 2 prikjes zijn, en dat ze dus niet tegelijk gezet kunnen worden.. ja of je moet er 1 zelf doen, maar zelfs ik als verpleegkundige zie dat niet echt zitten bij mn eigen kind ;( :X
pi_120143831
Enfermera: Bij mij zeiden ze afgelopen week op het cb dat ik PCM mocht geven maar als het niet nodig was liever niet. Uiteindelijk had S. helemaal geen koorts of niks dus ik zou het al zeker niet vantevoren geven. Wie weet valt het allemaal reuze mee! Was hier dus wel het geval. En het is echt binnen 10 sec gebeurd (beide prikjes). Komt goed!!
pi_120143885
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:31 schreef Zoë23 het volgende:
Beterschap met je mini DF :*
Mini, waar? Het is een heus eigenwijs kereltje..
We hebben de Wii en mediaplayer hier naast de tv staan, op Daan hoogte. De afgelopen weken luisterde hij netjes naar "nee, doe maar niet". Alleen vanaf donderdag besloot hij dat hij ons ook kan negeren. Nu gaat hij gewoon door.. :P
pi_120143943
Enf, hier werd PCM ook afgeraden van te voren. Zeker bij de eerste prikken valt de reactie vaak wel mee. Maar de reactie kan ook pas na een paar uur komen. Bijv na 5 uur. En als het dan wel echt vervelend wordt is de oude PCM al bijna uitgewerkt en de nieuwe mag nog niet..

Na het prikken de plek even goed masseren, dat kan goed helpen om de vloeistof uit het been te halen. Dan is de kans op pijnlijk plekken kleiner..
pi_120144010
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:57 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Mini, waar? Het is een heus eigenwijs kereltje..
We hebben de Wii en mediaplayer hier naast de tv staan, op Daan hoogte. De afgelopen weken luisterde hij netjes naar "nee, doe maar niet". Alleen vanaf donderdag besloot hij dat hij ons ook kan negeren. Nu gaat hij gewoon door.. :P
:o wat worden de mini's dan niet-meer-zo-mini het 1e jaar
Een grote ;) boef dus
pi_120144183
Ohh coco het ging over saartje maar het was een post van mineola. Ik zat even niet op te letten :$

Mineola jij gaf nog wel 100% bv of niet? Want dan kun je het natuurlijk niet uit handen geven.. anders zou je een voeding door je partner kunnen laten overnemen.
  maandag 10 december 2012 @ 12:11:17 #17
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120144369
Danio: ja ik weet het, daarom twijfel ik ook.. soms hebben ze er zo weinig last van. Het kan opzich geen kwaad maar idd liever niet als het niet nodig was :)
Ja is ook zo.. Thanks! :*

Deepfreeze :D :') Ha, het echte opvoeden begint al..
Ja idd, masseren had ik ook nog gehoord ja. :)

Nou en mini idd.. dat gaat er zo snel af! Ik had het er met mn vriendin nog over. Zij heeft een jochie van nu 15 maanden, maar hij was in het begin echt mini.. kon tot een half jaar maatje 56 aan, en was rond de 3 maanden pas 5kg (wel gewoon normaal geboortegewicht, maar gewoon een klein mannetje). Mijn mevrouw is nu al boven de 5kg en maatje 62 zit al goed... :o :@ Ze heeft ook al van die lekkere spekjes rond dr armen, soort spierballetjes van vet :D O+
pi_120144470
Die prikjes hier vielen op zich ook wel mee. Het is 5 minuten hartverscheurend huilen ;( maar Max heeft daarna lekker geslapen. Beetje verhoging maar daar heb ik geen pcm voor gegeven.
Wanneer is de volgende priksessie ook weer, met 4 maanden toch?
  maandag 10 december 2012 @ 12:15:15 #19
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_120144500
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 12:14 schreef Mangostine het volgende:
Die prikjes hier vielen op zich ook wel mee. Het is 5 minuten hartverscheurend huilen ;( maar Max heeft daarna lekker geslapen. Beetje verhoging maar daar heb ik geen pcm voor gegeven.
Wanneer is de volgende priksessie ook weer, met 4 maanden toch?
2 mnd, 3mnd en 4 mnd. Daarna weet ik het ff niet maar dan zit er langer tussen volgens mij
pi_120144516
Gewoon, omdat het kan :P

pi_120144517
Twee, drie, vier en elf maanden.
pi_120144539
Prikken is: 2-3-4-11-14 maand, en dan met bijna 4 en 9 jaar
pi_120144540
Mango balen een blaasontsteking! Wel lekker kunnen slapen las ik?

Zoe ook nog ern paar uurtjes mee kunnen pakken. Fijn meid!

Ik ben zelf een slechte inslaper en als ik een week lang elke dag om vier uur eruit moet zit ik vervolgens nog een tijdje in dat ritme. Maar dat trekt vanzelf wel bij. Vior mijn werk moest ik altijd om vijf uur opstaan en de eerste weken toen ik thuis kwam te zitten was ik ook steevast om vijf uur klaarwakker.

Enf twee maandrn! Waar blijft de tijd?! En skoap vliegt er ook achteraan.

En ik las nog over een mini wat al tijgert/kruipt met een klein beetje hulp en van rug naar buik. Super knap!
pi_120144595
Df wat een leuk truitje!

Hier begint D ook wat meer spekjes te krijgen.. al is het nog geen vette :o
Maar van die lekkere spekpootjes en spekbilletjes :-)
pi_120144612
Hij heeft net trouwens een huilbui achter de rug... De enige remedie was bij mij op schoot liggen en op zijn speen sabbelen.
Maar eer je daar achter bent hè. :{

En dank voor jullie beterschapswensen. Het is een pijnlijke, zelfs met lopen voel ik mijn blaas. Valt effe tegen als je met huilende baby op de arm trap op en af moet om je kat naar beneden te jagen. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')