de mijne: Paratrooper, bij een goede kennis van m'n ouders.
paratrooper!! woei! ga het direct weer spelen!
ontopic: eerste spellen waren denk ik naast ook paratrooper, sopwith, boxer ennn, mja, JCvandijk spellen menu
Verder nog een pac-man variant ,iets met moving huppeldepup.
ik geloof een vliegspelletje wat C3 ofzo heette (keek je van opzij op je vliegtuigje)
en wat oude IBM spelletjes
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 19:02 schreef Joachim het volgende:
De_Dag_Dipper is heilig!!!paratrooper!! woei! ga het direct weer spelen!
ontopic: eerste spellen waren denk ik naast ook paratrooper, sopwith, boxer ennn, mja, JCvandijk spellen menu
ben ook weer zelda en castlevania aan het spelen (nes)
quote:MSX
Op maandag 26 augustus 2002 19:03 schreef Ker_Plunk het volgende:
Pac-man op een soort groot toetsenbord met cassette erin.(hoe heet dit?)Verder nog een pac-man variant ,iets met moving huppeldepup.
voor mij geld: IK HEB GEEN IDEE!
quote:Philips Videopac
Op maandag 26 augustus 2002 19:03 schreef Ker_Plunk het volgende:
Pac-man op een soort groot toetsenbord met cassette erin.(hoe heet dit?)
Daar heb ik ook mijn eerste spelletjes op gespeeld:
Freedom Fighter
Happelaar <-- pacman
Serieus, ik was 5 jaar oud en mijn neefje had zo'n kast!
quote:En dan moet ik geloven dat jij pas 27 bent
Op maandag 26 augustus 2002 19:06 schreef Strolie75 het volgende:
Pong!Serieus, ik was 5 jaar oud en mijn neefje had zo'n kast!
quote:* De_Dag_Dipper gaat zoeken naar een laadplaatsje
Op maandag 26 augustus 2002 19:11 schreef ToXiCitY het volgende:
Boulderdash!!beste spel ooit
quote:Dat ding lag bij hun al een aantal jaren in de kast! Ik logeerde bij hun en het was een regenachtige dag.
Op maandag 26 augustus 2002 19:09 schreef victorinox het volgende:
En dan moet ik geloven dat jij pas 27 bent
Ik heb ook nog van die uitklapbare Donkey-Kong spelletjes gehad.
Owja, & bedankt voor Paratrooper!!!
[Dit bericht is gewijzigd door hp22 op 26-08-2002 19:16]
Ehm...mijn eerste pc-game was iets van prince of persia of frogger ofzo.
En daarvoor speelde ik altijd op de Atari van mijn buurjongen. *sentimenteel wordt *
Op de MSX Lazy Jones van Terminal software en later natuurlijk (op de MSX!!) klassiekers als Metal Gear en Solid Snake (Metal Gear 2).
[Dit bericht is gewijzigd door MSXUser op 26-08-2002 19:22]
quote:WHOOA Alley Cat!
Op maandag 26 augustus 2002 19:15 schreef hp22 het volgende:
Alley Cat!![]()
thanx to you too
Waarbij het zaak was wie zich het eerst in de schatkamer had geschoten (Spel was almighty vet
)
Tank wars was stoer, als je had geschoten en je draaide je tank dan boog de kogel ook af. Kon je om een hoekje schieten
Sjees wat is dat een tijd geleden.... uren en uren heb ik met mijn broer en met vriendjes voor de oude buizen zwart/wit tv gezeten...
* JeroenH wordt overmand door een zwaar gevoel van nostalgie...
quote:IK OOK,
Op maandag 26 augustus 2002 19:13 schreef Strolie75 het volgende:
Dat ding lag bij hun al een aantal jaren in de kast! Ik logeerde bij hun en het was een regenachtige dag.Ik heb ook nog van die uitklapbare Donkey-Kong spelletjes gehad.
Donkey Kong en Green House, maar dat is alweer zo'n 18 jaar geleden
Het eerste spel wat ik zelf gekocht heb weet ik nog wel:
.
quote:*Melodietje herrinnert
Alley Cat!![]()
*Tutututututututdu*
Voor de liefhebbers, hier is ie
quote:
Alley Cat!![]()
Ik kon helaas geen screens meer vinden
Maar iig MSX-1 spelletjes, daarna kregen we de super MSX-2 met kleurenscherm geweldig ding!! Vooral Penguin Adventure, Usas en The Goonies heb ik uren /weken/dagen gespeeld!
Of, als we de commodore eerder hadden, save me, digger, juggler, pacman of een andere game die toen populair was.
Mijn eerste p.c.-game was Doom2 volgens mij, of Wolfenstein.
Ahhh, Memories..
quote:Outrun.
Op maandag 26 augustus 2002 23:25 schreef Lexie het volgende:
Uhm.... die arcadekast van Sega. Met dat rode autootje met die blonde pixelbabe naast je. Hoe heet hij nou ook alweer?
Wat mij betreft....
Volgens mij was 't een of andere floppy (ja, 5.25") met 6 ASCII spelletjes erop, waaronder een donkey kong kloon.
quote:Pong dus
Op dinsdag 27 augustus 2002 00:02 schreef MC het volgende:
weet niet hoe het heet, alleen weet ik nog dat mn tante een keer een computer mee nam (was nog 4) die je op de tv kon aansluiten en daarop kon je een heel erg simpel tennisspelletje spelen, 2 balkjes en een bal, en die balkjes kon je bewegen door aan een soort wieletje te draaien op een stokje,
TV console 1975
quote:vet vet vet vet, megaman ! Dat was pas een spel. Plaatje is een screenshot van het level van Cutman.
Op maandag 26 augustus 2002 23:04 schreef Mr_Knoxville het volgende:
de echte eerste was rambo voor C64 geloof ik maar Megaman is met toch het best bijgebleven!!
en Tom and Jerry maar kan daar geen shots van vinden.
quote:Één woord: Masterlijk!
Op maandag 26 augustus 2002 23:04 schreef Mr_Knoxville het volgende:
de echte eerste was rambo voor C64 geloof ik maar Megaman is met toch het best bijgebleven!!
Natuurlijk speelde ik ook Pacman en allerhande spellen op de Commodore 64/ NES
quote:Wow inderdaad! Vond het toch wel eng als die hond de kat pakte
Alley Cat!![]()
Verder heb ik daarvoor nog Digger en Snake gespeeld Digger was volgens mij de voorloper van PacMan oid?
Later overgegaan op Price of Persia, en Commandor Keen
*zucht* Goede oude tijd
via t cassette deck overspoelen ja dat waren nog eens tijden
Mijn favoriet was toen stuntbird dat weet ik nog wel.
Moest je met een vogeltje naar je vogelhuisje toe vliegen.
Pff wat erg zeg
quote:Prince of Persia, meestelijk spel!
Op dinsdag 27 augustus 2002 15:04 schreef Hanneke1983 het volgende:
een van de eerste spellen die ik fanatiek speelde op jonge leeftijd was Prince of Persia (zwart/wit). Hieronder staan wat plaatjes in kleur:Natuurlijk speelde ik ook Pacman en allerhande spellen op de Commodore 64/ NES
maar wel erg moeilijk
quote:moeilijk....
Op dinsdag 27 augustus 2002 17:06 schreef hp22 het volgende:[..]
Prince of Persia, meestelijk spel!
maar wel erg moeilijk
Prince of Persia 2, die is moeilijk. PoP 1 was peanuts vergeleken met deze.
Daarna heb ik veel gespeeld op een Videopac systeem, zo ongeveer zag ie eruit:
[Dit bericht is gewijzigd door Eendenkroos op 28-08-2002 10:24]
Daarna met MS-Dos de betere spelletjes, zoals idd AlleyCat, Montezuma's Revenge, TestDrive, iets met een helikoptertje en natuurlijk Prince of Persia!
quote:Het ging ook om je eerste game.. dus eh.. depth charge is nieuwer als bijv. een oude game console.
Op woensdag 28 augustus 2002 10:23 schreef Scope het volgende:
Valt me op dat niemand 'Dieptebommen' heeft genoemd. Was in basic geschreven en erg verslavend.Daarna met MS-Dos de betere spelletjes, zoals idd AlleyCat, Montezuma's Revenge, TestDrive, iets met een helikoptertje en natuurlijk Prince of Persia!
Mijn eerste PC game was 'Test Drive' (I) en 'Grand Prix circuit' had ik toen ook al.
Bij mijn neven speelde ik daarvoor al op hun C64 als we daar op bezoek waren.
[Dit bericht is gewijzigd door Eendenkroos op 28-08-2002 10:26]
Eerste spel dat ik op een pc deed (XT) was Leisure Suit Larry!
Bubble Bobble, Donald Ducks Playground, Wonderboy, Kickstart, UghLympics, Snoopy, James Bond, Zeppelin, Formula 0ne, Formula one 2, Formula one 3, Le mans, Commando's, Green Beret, Xenon, International hockey, Soccer, Last Ninja 1,2,3, International Karate, Impossible mission, Summer games, winter games, Winter olympics, Summer olympics, etc
Ik stop verder wel.. zal ook maar geen screenshots dumpen hier Dit wheb ik allemaal op de Commdore 64 gespeeld en geloof me, ik speel ze nog steeds zo nu en dan
Eerste spel op de xt in 1987 was asteroid of sopwith
quote:JAAAA!
Op woensdag 28 augustus 2002 10:36 schreef T_R_I_P het volgende:
Eerste spel dat ik op een pc deed (XT) was Leisure Suit Larry!
Ik had dat spelletje gehad op een diskette (720 Kb) en dan gingen we op zaterdagmorgen altijd naar Den Bosch.. In de V&D stond dan een Tulip computer en daarop speelde ik dat spelletje.. Daar heb ik ook geleerd wat 'dir' doet en hoe je een programma start.. Ahhhh wat een tijden..
quote:Lang leve camel.exe
Op dinsdag 27 augustus 2002 19:09 schreef Bleutje het volgende:
Mijn allereerste op een toen nog gloednieuwe XT: Sopwith !!
quote:hey dat ding komt me bekend voor
Op woensdag 28 augustus 2002 10:22 schreef Eendenkroos het volgende:
Iets als dit;
pacman op een [afbeelding]
quote:Jaaaa die hebbik nog steeds!!!!!!!!!
Op woensdag 28 augustus 2002 10:19 schreef TripleM het volgende:
Het allereerste spelletje was volgens mij Pong, op z'n spelcomputer met 3 ingebouwde spelletjes.. Geen mogelijkheid tot uitbreiden..Daarna heb ik veel gespeeld op een Videopac systeem, zo ongeveer zag ie eruit:
quote:Leuk was dat hè? Ik weet nog heel goed dat Hero's Quest 1 uitkwam en dat iedereen onwijs liep te kwijlen over die supermooie graphics!
Op woensdag 28 augustus 2002 10:52 schreef TripleM het volgende:[..]
JAAAA!
Ik had dat spelletje gehad op een diskette (720 Kb) en dan gingen we op zaterdagmorgen altijd naar Den Bosch.. In de V&D stond dan een Tulip computer en daarop speelde ik dat spelletje.. Daar heb ik ook geleerd wat 'dir' doet en hoe je een programma start.. Ahhhh wat een tijden..
LOL wat een tijden waren dat
open door... fuck whore... forgot condom?.... try again! Aaargh
quote:Fantastisch,...weet iemand een site waar je die larry games kan downloaden eigenlijk ?
Op woensdag 28 augustus 2002 12:33 schreef CosmoKramer het volgende:
Ook niet te vergeten:
Leisure Suit Larry 1!open door... fuck whore... forgot condom?.... try again! Aaargh
quote:Nee, want dat is illegaal he
Op woensdag 28 augustus 2002 12:55 schreef Chocobo het volgende:[..]
Fantastisch,...weet iemand een site waar je die larry games kan downloaden eigenlijk?
Daarna kwam Doom...
Toen Duke Nukem
Daarna Quaken over een LAN op het werk (Multiplayer Deathmatch)...pizza'tje bestellen, biertje erbij en knallen maar
Als je die machine dan op tijd af had kon je daarmee geloof ik dat monster voor z'n mieter knallen
Misschien issie al genoemd in dit topic, ik heb het niet helemaal gelezen, vandaar.
-edit-
Deze dus
[Dit bericht is gewijzigd door vosss op 28-08-2002 18:32]
Pacman op de atari...
ik weet nog wel dat ik vet ver was.. en dood ging omdat ik uitgleed, ik had bezweete vingers.. en die kut knuppel... van dat vieze plastic ..
Ohnee: volgens mij een soort space spel. Moest je met een space ship andere ships kapot knallen en objecten ontwijken. Komt me eens te boven maar zou bij got niet weten hoe die game heet.
Welke hiervan de eerste was weet ik niet meer, ze stonden allemaal op mijn eerste PC'tje...
En eventjes later:
Day of the Tentacle
Monkey Island
Descent
Klik hier voor de sounds.
vooral het Monkey Island I geuid is geniaal!!!
Je vliegt over een planeet heen (steeds maar vooruit), knalt wat dingen af en pikt wat dingen op... Had op een bepaald moment een 'gaatje' in het spel ontdekt waardoor ik het 24 uur kon laten doorspelen zonder dat ik erbij hoefde te zijn
maar helaas, toen ik alles ingeplugd had herinnerde ik me in een keer weer waarom ie in de kast stond, de helft van de toetsen op het toetsenbord doen het niet
toch maar eens gaan zoeken voor een nieuw oud toetsenbord want het is nog steeds een geweldige pc
quote:met screens...
Op dinsdag 03 september 2002 12:17 schreef 22339 het volgende:
Frogger - op zoon grote B:/ floppy weet ik hoe je die dingen noemt.
quote:ja ik heb al ghezocht naar screens en kwam deze ook tegen maar... dat is niet de frogger die ik speelde ik speelde zoon 2 kleuren frogger zwart groen en erg low detail.
Op dinsdag 03 september 2002 12:22 schreef CosmoKramer het volgende:[..]
met screens...
[afbeelding]
Weet iemand hoe die console heet btw?
Daarna SOP, Paratrooper, Alleycat, LHX en Skyfox II op MS DOS 4 of 5
Vervolgens werd het Prince of Persia I
Daarna Street Rod
En tussendoor nog de nodige Leisure Suit Larry's, Kings Questen, Space Questen, Police Questen en Hero's Questen
En natuurlijk het spel dat eigenlijk op niemand z'n lijstje mag ontbreken... Monkey Island!
quote:Damn ik kan nog steeds het melodietje neurieen
Op dinsdag 03 september 2002 12:22 schreef CosmoKramer het volgende:
met screens...
[afbeelding]
quote:!!! ik heb die Donkey Kong ook hier liggen, die bruine!!!
Op dinsdag 03 september 2002 21:53 schreef haaahaha het volgende:
haahahahaha ja man erg kicken-nesk!!!!!
JAAHHH gevonden in mn la :D:D morgen effe batterijtjes kopen
en ik speelde volgens mij ook Castle (ofzoiets).. op een heeele oude Apple...
quote:Euhm, mijn eerste was ook pong, maar of het een originele is geweest durf ik niet te zeggen, maar het was iig ergens halverwege de 70's geloof ik.
Op maandag 26 augustus 2002 19:15 schreef Dr_Murko het volgende:
* Pong variaties (iedereen die hier zegt de originele pong te hebben gespeeld moet even achyer zijn oren krabben.. originele Pongs zijn van Atari, en bijna niet in NL verkrijgbaar geweest...)
Maar ik meende dat de originele pong een ontwikkeling was van nintendo, althans dat had ik altijd begrepen.
Daarnaast nog atari en pong spelen bij m'n buurjongen destijds... zucht.
En op de pc prince op persia, golden axe, blues brothers...
Je kan op http://www.the-underdogs.org !LEGAAL! oude spellen downloaden; ze bieden alleen spellen aan die niet meer in de handel zijn en waar ze dus toestemming voor hebben om die te distribueren over het net.
quote:vette shizzle
Op woensdag 04 september 2002 12:51 schreef haaahaha het volgende:
haahahah ja man superkickenleip!!
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:effe offtopic.. kewle site, mooie designs.. vette kamer, en goeie poster en movie smaak
Op woensdag 04 september 2002 12:51 schreef haaahaha het volgende:
haahahah ja man superkickenleip!!
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:deze?
Op woensdag 04 september 2002 22:12 schreef Ketel_1 het volgende:
Ik denk dat het Donkey Kong op zo'n Nintendo inklapbaar ding met 2 schermen was.
[Dit bericht is gewijzigd door ThaDeez op 04-09-2002 22:16]
errug kicken!!!!
hoe ken je mijn moviesmaak?
quote:Plaatje doet het niet
Op woensdag 04 september 2002 22:14 schreef ThaDeez het volgende:[..]
deze?
[afbeelding]
die bedoel ik ook
-edit- heb het plaatje gezien, maar ik had het over Donkey Kong 1 en niet over deel 2.
[Dit bericht is gewijzigd door Ketel_1 op 04-09-2002 22:17]
quote:nah niet echt..maar je Pulp Fiction poster zegt al heel wat..en je prodigy en Massive Attack posters..meer muziek eigenlijk
[b]Op woensdag 04 september 2002 22:16 schreef
..
hoe ken je mijn moviesmaak?
quote:correct! kickenleip!!
Op woensdag 04 september 2002 22:17 schreef ThaDeez het volgende:[..]
nah niet echt..maar je Pulp Fiction poster zegt al heel wat..en je prodigy en Massive Attack posters..meer muziek eigenlijk
hah! ik zie net dat mijn greenhouse net zo oud is als jij! *grin*
quote:?
Op woensdag 04 september 2002 22:18 schreef haaahaha het volgende:[..]
correct! kickenleip!!
hah! ik zie net dat mijn greenhouse net zo oud is als jij! *grin*
[Dit bericht is gewijzigd door ThaDeez op 04-09-2002 22:21]
quote:ahh ic
Op woensdag 04 september 2002 22:21 schreef haaahaha het volgende:
1982?
n00b
quote:DREWL... haha en lekker goedkoop
Op woensdag 04 september 2002 22:25 schreef haaahaha het volgende:
dit is trouwens erg leip!!!!http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=1762369534
En mijn eerste pc spel was een hele suffe: met een slang moest je olifanten in een hok dauwen want die olifanten waren bang voor die slang en dat was gewoon met asci tekens, maar ik vond het maar wat gaaf.
quote:Dat spel heeft me ook slapeloze nachten bezorgd !!!
Op maandag 26 augustus 2002 19:08 schreef Northpole het volgende:
Boulder Dash!!!!
quote:Ja dat was mijn eerste dus als klein kind
Op woensdag 28 augustus 2002 12:33 schreef CosmoKramer het volgende:
Ook niet te vergeten:
Leisure Suit Larry 1!open door... fuck whore... forgot condom?.... try again! Aaargh
quote:zal wel een kutspel zijn
Op donderdag 05 september 2002 21:48 schreef CosmoKramer het volgende:
Niemand anders die Golden Axe ook kent?
quote:Grrrr, pas op of ik pak m'n Golden Axe uit de virtuele schuur!
Op donderdag 05 september 2002 21:57 schreef haaahaha het volgende:[..]
zal wel een kutspel zijn
quote:ach man, ik pong je zo weg *grin*
Op donderdag 05 september 2002 21:59 schreef CosmoKramer het volgende:[..]
Grrrr, pas op of ik pak m'n Golden Axe uit de virtuele schuur!
quote:Jaaaaaaaaaa!! Geweldig spel, speelde ik altijd samen.. Briljant.. Met die dwerg en z'n axe
En de andere speelde dan met dat vrouwtje.
"Your ass or your face,.. what's the diffirence?"
quote:JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, dat spel was retevet!
De "vintage" spellen waar ik de beste herinneringen aan heb:
- River Raid (atari)
- Airborne Rangers (pc)
- Golden Axe (pc)
- Leisure Suit Larry (pc)
- Beyond Castle Wolfenstein (pc)
- California Games (pc)
- Maniac Mansion (C64)
- Test Drive (pc)
Bij elkaar opgeteld zitten hier heel wat uurtjes in
quote:Whahaha oud? Welnee....
Op donderdag 05 september 2002 21:37 schreef Swetsenegger het volgende:
pong
Ja ik ben oud
Mijn eerste spel was pirateneiland op een phillips2000 computer. De tijd van 4k en 10 MB schijven. Was een tekstadventure. Echt allereerste spel wat ik me kan herinneren.
quote:Mijn eerste spel was "Breakout" op de Apple, spel van begin jaren 80... Maar die was al gebaseerd op Pong. Dat is namelijk een van de eerste echte arcade spellen...
Op woensdag 11 september 2002 13:42 schreef JeePee het volgende:[..]
Whahaha oud? Welnee....
Mijn eerste spel was pirateneiland op een phillips2000 computer. De tijd van 4k en 10 MB schijven. Was een tekstadventure. Echt allereerste spel wat ik me kan herinneren.
Doos:
Screenshotje:
Kwam er achter dat als ik met twee handen tegelijk op het toetsenbord van de MSX drukte, je in het systeem kwam en daar kon ik dan de kleurtjes aanpassen, was toen erg leuk
Daarna wat mij wat frisser bijstaat een Philips Videopack met de volgende spelen:
Pak het geld en ren:
Monkey shines (nederlandse titel weet ik niet meer):
Atlantis:
Pick Axe Pete:
Happelaar:
Turtles:
Duel 2100 AD:
* Redman krijgt me toch last van een partijtje jeugdsentiment.
Goeie topic... Effe denken, de Philips Videopac G 7000...
Happelaar, apenrek, meteoor of asteroid of zo... Gaaf vet ding in die tijd (met cartridges van 16 kb en een geheugen van 4 KB (yess... KILOBYTE) geheugen.. en vet gave spelletjes.. Anyway, hier mogen de huidige programmeurs eens goed naar kijken, avonden speelplezier voor minder dan 100 MEG kan dus wel... (grin)
Tha N00B
quote:En je kon bijna elk spel met zijn 2-en spelen. En je had tevens een compleet nutteloos toestenbord. Althans ik kan me niet herrineren waar ik het voor gebruikte.
Op woensdag 11 september 2002 14:08 schreef MegaN00B het volgende:
*** VERZONKEN IN HERRINNERINGEN! ***Goeie topic... Effe denken, de Philips Videopac G 7000...
Happelaar, apenrek, meteoor of asteroid of zo... Gaaf vet ding in die tijd (met cartridges van 16 kb en een geheugen van 4 KB (yess... KILOBYTE) geheugen.. en vet gave spelletjes.. Anyway, hier mogen de huidige programmeurs eens goed naar kijken, avonden speelplezier voor minder dan 100 MEG kan dus wel... (grin)
Tha N00B
[Dit bericht is gewijzigd door Danieman op 11-09-2002 19:10]
quote:Amiga?
Op woensdag 11 september 2002 18:04 schreef Danieman het volgende:
Tank tunler von ik altijd een geniaal spel. hierbij moet je split sceen met 2 players de andere tank proberen te vinden en overhoop te knallen.
Heeft iemand dat spel nog ergens liggen zo ja. zou je die naar mij kunnen mailen.
alvast bedankt
quote:nee PC (welicht is er ook een Amiga versie van)
Op woensdag 11 september 2002 19:07 schreef Redman het volgende:[..]
Amiga?
Digger
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |