abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120129781

* Hoe werkt het?

Iemand stelt een film-vraag en het is aan jou om die te beantwoorden.
De vragensteller mag hints geven.
Wie het goede antwoord geeft, krijgt van de vraagsteller een punt (zie De Puntentelling).
Deze persoon stelt vervolgens de nieuwe vraag; dikgedrukt.

* De Regels:

Opzoeken is ten strengste verboden!
Hieronder vallen uiteraard Google, IMDb, RateYourMusic/Movies maar ook een Blu-Raytje, DVD'tje opzetten, een foto opzoeken via de nieuwere searchengines of een filmblad doorbladeren plus alle andere opties die we hier niet gepost hebben.
• Er mag slechts 1 antwoord per post gegeven worden (Behalve als de vraag meerdere subvragen heeft)
• Het is niet toegestaan om meer dan twee antwoorden (posts) te geven voordat de vraagsteller deze heeft afgekeurd
• Het is niet toegestaan je antwoorden te editten, als ze eenmaal geplaatst zijn
• De vraagsteller beslist wie het punt krijgt
• Als binnen 1 uur na toekenning van een punt geen nieuwe vraag is gesteld, mag iedereen een nieuwe vraag stellen
• Post geen antwoord als je er weer snel vandoor moet. Of wel, maar plaats dan ook een nieuwe vraag!
• Post je het antwoord en geen nieuwe vraag binnen 1 uur na toekenning van een punt, dan ben je uitgesloten van meedoen aan de eerstopvolgende vraag.
• Als de vraagsteller lange tijd (minimaal een half uur) geen response geeft, mag een andere FMT'er de gegeven antwoorden controleren en het punt toekennen. (Deze persoon doet dan dus niet mee voor het punt!)
• Als een vraag juist is beantwoord maar de vraagsteller geeft urenlang geen gehoor. Dan heeft diegene die hem correct beantwoord heeft wel recht op het punt. Ook als die geen vraag heeft gesteld.
• Als jij de vraagsteller bent en je moet weg: post dan niet het antwoord in een spoiler-tag.
• Probeer bij foto-vragen de foto te bewerken voordat je hem upload.
• ZVJZ?=VMR! = 'zeker van je zaak? = vraag maar raak !'
• Ben je diegene met de laatste post, dan open je het nieuwe topic en plaats je de link in je laatste post!

* De Puntentelling:

Elke goed beantwoorde vraag levert één punt op, behalve in elk tiende topic van de maand.
Dit zijn de dubbele-punten-topics, waarin elk goed antwoord twee punten oplevert.
De vraagsteller dient de toe te kennen punten duidelijk en in vetgedrukt lettertype weer te geven.
VOORBEELD:
"username +1

Met ingang van 1 December 2009 worden de punten per topic bijgehouden op de volgende manier:
Username+1

FMT December 2009 I

12 Username-1
8 Username-2
6 Username-3
1 Username-4

* De Links:

• Elk nieuw topic draagt de naam: FOK! Movie Trivia - [maand] [jaar] [topicnummer] en maakt gebruik van deze OpeningsPost.

• Al het off-topic geblaat hoort niet in dit topic thuis; daarvoor is een speciale reeks in het leven geroepen:
Topicreeks: FMT Slowchat.

• Mocht je oude FMT-topics willen terugkijken kan je in het reeksoverzicht terecht: Topicreeks: FOK! Movie Trivia

Huidige stand:

18 SamuelofSEK
17 Sands
16 Borizzz
13 DragonFodder
10 Asap
6 Michelangelo2
5 Gillingham
5 Robby87
4 dyonvbaal
3 wyccie
3 Desunoto
2 Ahmad1nejad
2 kawa4
2 lamers
2 SaintOfKillers
2 Waaghals
2 Njosnavelin
1 innepin
1 FireFox1
1 ArtistA
1 Hulkio
1 Rantheman
1 InTrePidIvity
1 DeGemaskerdeMuchacho
1 Ahmad1nejad
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
  zondag 9 december 2012 @ 22:34:28 #2
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_120129822
Zo ik zie het morgen wel weer :)
kloep kloep
pi_120129899
quote:
7s.gif Op zondag 9 december 2012 22:30 schreef Ahmad1nejad het volgende:
home alone 1,2,3
quote:
3s.gif Op zondag 9 december 2012 22:30 schreef DragonFodder het volgende:
Home alone
Richie rich
My girl
Scheelde niet veel :D -O-
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_120130034
4 haaienfilms:

Jaws
Deep blue sea
Open water
Shark night 3D

Welke hoort niet thuis in het rijtje en waarom? Ik wil het 2x zien: dus 2x een film die apart beschouwd kan worden en het waarom.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_120130196
2x :?

dbs omdat die haai genetisch gemanipuleerd is
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
pi_120130309
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 22:39 schreef SamuelofSEK het volgende:
2x :?

dbs omdat die haai genetisch gemanipuleerd is
Daar had ik nog niet eens aan gedacht :D
Maar ik reken hem goed. 1/2

Nog een antwoord voor het punt!
pi_120130354
open water, omdat er geen 3d versie van is?
Mijn reviews
pi_120130396
open water, omdat je geen haai ziet? (althans ik kan me geen shot van een haai herinneren)
Mijn reviews
pi_120130434
shark night 3d omdat het de enige is die een razzie heeft gekregen?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_120130468
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 22:42 schreef SamuelofSEK het volgende:
open water, omdat er geen 3d versie van is?
Nope. Ik noemde bewust Jaws, niet Jaws 3D. En dbs is volgens mij ook niet in 3D verkrijgbaar, toch?
pi_120130506
quote:
3s.gif Op zondag 9 december 2012 22:43 schreef DragonFodder het volgende:

[..]

Nope. Ik noemde bewust Jaws, niet Jaws 3D. En dbs is volgens mij ook niet in 3D verkrijgbaar, toch?
Ik zou het niet weten :P
Mijn reviews
pi_120130511
Voor open water als 'odd one out' is overigens wel een zaak te maken.
pi_120130553
Jaws is er ook tussenuit te halen.
pi_120130559
jaws omdat het een cijfer hoger dan een 7.0 op imdb heeft :+
Mijn reviews
pi_120130619
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 22:45 schreef SamuelofSEK het volgende:
jaws omdat het een cijfer hoger dan een 7.0 op imdb heeft :+
Nee, ga ik niet goedrekenen. Denk aan het verhaal, of aan de haaien in de films :)
pi_120130624
jaws, omdat bruce mechanisch is
Mijn reviews
pi_120130667
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 22:46 schreef SamuelofSEK het volgende:
jaws, omdat bruce mechanisch is
:N voor shark night 3D zijn ook mechanische haaien gebruikt. En in open water zie je trouwens wel meerdere haaien.
pi_120130787
Kan er nog 3 bedenken, 2 voor Jaws, een voor open water :)
pi_120130807
jaws, omdat die andere haaien geen witte haaien zijn
Mijn reviews
pi_120130846
open water, omdat daar geen haai ontploft
Mijn reviews
pi_120130957
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 22:51 schreef SamuelofSEK het volgende:
open water, omdat daar geen haai ontploft
Goed genoeg!
Andere opties:
Jaws want als enige gebaseerd op een boek
Jaws want de enige waarin maar 1 haai de personages bedreigt
Open water want als enige gebaseerd op een waargebeurd verhaal.

Sam +1
19 SamuelofSEK
17 Sands
16 Borizzz
13 DragonFodder
10 Asap
6 Michelangelo2
5 Gillingham
5 Robby87
4 dyonvbaal
3 wyccie
3 Desunoto
2 Ahmad1nejad
2 kawa4
2 lamers
2 SaintOfKillers
2 Waaghals
2 Njosnavelin
1 innepin
1 FireFox1
1 ArtistA
1 Hulkio
1 Rantheman
1 InTrePidIvity
1 DeGemaskerdeMuchacho
1 Ahmad1nejad
pi_120130996
en jwas is de enige die een oscar gewonnen heeft :P
Mijn reviews
pi_120131054
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 22:54 schreef SamuelofSEK het volgende:
en jwas is de enige die een oscar gewonnen heeft :P
ook al.
pi_120131291
Titel
Mijn reviews
pi_120131742
Mijn reviews
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: