abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120123167
Hallo allemaal.

Ik heb al jaren een Makita HR2410 waar ik erg tevreden over ben. Nu sinds enige tijd slipt deze wel erg snel door, vooral bij het boren door vloeren en het boren met een dozenboor is het bijna niet meer te doen. Ik heb het over het 'ratelen' om te voorkomen dat je je polsen breekt wanneer de boor vast slaat.

Heeft iemand van jullie ervaring met een eventuele reparatie hiervan? Ik kan me voorstellen dat er gewoon iets versleten is na negen jaar regelmatig gebruik.

Hoor het graag!
pi_120128221
Zullen de kogels in de boorkop zijn.
Lijkt mij wel de moeite om tenminste te informeren wat repareren gaat kosten.
  Moderator maandag 10 december 2012 @ 18:16:37 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_120157655
Vaak kun je onderdelen voor machines wel los bestellen op internet; laatst was ik op zoek naar een losse hendel van een makita bouwradio, die was gesneuveld doordat de radio per ongeluk ergens uit het raam viel :X

Als jij weet welk onderdeel van je machine defect is dan heeft Makita allerlei doorsnee tekeningen online staan waarin je het onderdeel apart kunt opzoeken en eventueel bestellen.
Op bijvoorbeeld www.kruis.nl staan diverse doorsnee tekeningen van Makita gereedschap.

Als je het zelf repareert vallen de kosten denk ik nog erg mee.
pi_120170998
Treinhomo en vonkenboer bedankt. Ik heb de volgende tekening gevonden: http://www.kruis.nl/onder(...)a&tekening=HR2410_01

Enig idee welk onderdeel het zou kunnen zijn? Het is dus iets wat hoort te slippen bij het vastslaan van een grote boor, maar nu continu doorslipt. :-s
  Moderator maandag 10 december 2012 @ 22:30:19 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_120171467
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 22:23 schreef De_vorige_spreker het volgende:
Treinhomo en vonkenboer bedankt. Ik heb de volgende tekening gevonden: http://www.kruis.nl/onder(...)a&tekening=HR2410_01

Enig idee welk onderdeel het zou kunnen zijn? Het is dus iets wat hoort te slippen bij het vastslaan van een grote boor, maar nu continu doorslipt. :-s
Ik zou hun daarover gewoon eens een mailtje sturen als ik jou was :)
  maandag 10 december 2012 @ 22:32:33 #6
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_120171621
Koolborsteltjes?
pi_120172428
Ok, bedankt vonkenboer, ga ik doen.

Betyar: koolborstels zijn recent vervangen bij de Bouwmaat. Op zich prima, maar men weet daar eigenlijk niks inhoudelijks te melden en stuurt de machine alleen maar op naar makita... Vandaar dus dat ik hier mijn licht opsteek.

Het gaat in dit geval echt om de veiligheid die zorgt dat niet de hele machine om z'n as draait bij vastslaan van de boor en zo de gebruiker verwondt. Hij hoort te slippen bij grote krachten maar slipt nu bij het minste of geringste waardoor boren met grotere maten niet meer lukt.
pi_120173303
quote:
Op maandag 10 december 2012 22:23 schreef De_vorige_spreker het volgende:

Ik gok op 89, wat mij er 2 keer in lijkt te zitten.
4 zou ook wel wat uitgejotterd kunnen zijn.
  dinsdag 11 december 2012 @ 07:28:22 #9
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_120179070
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 22:49 schreef De_vorige_spreker het volgende:
Ok, bedankt vonkenboer, ga ik doen.

Betyar: koolborstels zijn recent vervangen bij de Bouwmaat. Op zich prima, maar men weet daar eigenlijk niks inhoudelijks te melden en stuurt de machine alleen maar op naar makita... Vandaar dus dat ik hier mijn licht opsteek.

Het gaat in dit geval echt om de veiligheid die zorgt dat niet de hele machine om z'n as draait bij vastslaan van de boor en zo de gebruiker verwondt. Hij hoort te slippen bij grote krachten maar slipt nu bij het minste of geringste waardoor boren met grotere maten niet meer lukt.
Ik weet niet waar je woont maar Stucbouw in Schijndel repareert machines in hun eigen werkplaats. Tegen nette tarieven.
pi_120200839
Alles rondom 61 vormt de slipkoppeling lijkt me? Drukveer etc...
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 11 december 2012 @ 21:30:30 #11
63722 z80
I fink you freaky
pi_120206916
als tandwiel 15 en 36 zonder beschadigingen zijn dan is de 6* groep inderdaad het gedeelte waar je het "probleem" moet zoeken.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')