abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120095052
Hallo!

mijn schoonvader is recent verhuisd en ik wilde de wasmachine aansluiten, echter de kraan bleef maar lekken. Hij woont 200 km verderop en kan er dus niet a la minute langs, vandaag dat ik e..e.a van te voren moet plannen/voorbereiden, vandaar deze vraag nu hier.

Het is een kraan volledig van chroom waarbij het schroefdraad een los 'onderdeel' is dat in de 'echte' kraan geschroefd wordt, iets wat ik overigens nooit eerder had gezien bij zo'n wasmachinekraan met zwarte draaiknop met blauwe stip. Het betreft deze kraan
http://www.kranenspeciali(...)luchter-f3170aa.html

Inmiddels heb ik begrepen dat dit 'onderdeel' de beluchter is en ziet er exact uit als het onderste onderdeel van "2" op de afbeelding.
Er zitten aan de zijkanten van deze beluchter 2 gaten (ook zichtbaar op de afbeelding) die een continuiteit vormen met de instroom en uitstroom van de beluchter, en het leek mij al een vreemde constructie aangezien je nu de wasmachineslang net zo waterdicht kunt vastdraaien als je wilt, het water stroomt er gewoon door die zijgaten uit.
Ik neem nu ik de afbeelding zie aan dat die 4 andere onderdeeltjes van "2" deze zijgaatjes dichthouden. Echter ik heb geen losse onderdeeltjes in de kraan van mijn schoonvader gezien, het was gewoon 1 onderdeel wat er precies uitziet als het onderste deel van "2".

Vraag: zitten er in een dergelijke beluchter altijd losse/bewegende onderdelen om de boel goed te laten functioneren?

Zo ja dan heeft die kl*te makelaar een huis opgeleverd met een incomplete kraan, terwijl de huismeester nog langsgeweest is voor dit probleem en zei 'het ook allemaal niet te snappen'..
Of ben ik scheel geweest en dit er in deze beluchter iets dat werkt als een afsluiter van de zijgaatjes, en komt het lekker toch ergens anders van?

Hoop dat er iemand is die ervaring heeft met een dergelijke wasmachinekraan?
Thanxx!
  zondag 9 december 2012 @ 00:42:00 #2
381451 HotSummerNight
DM mij voor een date :')
pi_120095303
gewoon de hele kraan eruit draaien, nieuwe kopen, tape er om, erin draaien.. 10 minuten werk... kan iedere boerenlul met een baco *wel ff de tape in de juiste 'richting' wikkelen*
Morgen ben ik jarig
Gister had ik sex met een mooiboy
Ik kan 4 vingers in mijn poesje schuiven
alleen echte playerz mogen mij dm'en
pi_120096229
Niet moeilijk doen, idd nieuwe kraan halen met beluchter erin. Teflontape per winding van de spoede van het draad een rondje tegendraads met de indraairichting erop. En draaien maar....

Wel eerst het water even afsluiten(hoofdkraan), en kranen helemaal open draaien daarna. Met een klein ijzerzaagje wat krassen op de spoed van de kraan maken. Dan haakt het teflontape er beter in. Mooiste is loktite 55, maar das een prijzige aanschaf voor maar een kraantje natuurlijk .... :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  zondag 9 december 2012 @ 01:18:30 #4
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_120096322
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 01:15 schreef Cybersijp het volgende:
Niet moeilijk doen, idd nieuwe kraan halen met beluchter erin. Teflontape per winding van de spoede van het draad een rondje tegendraads met de indraairichting erop. En draaien maar....

Wel eerst het water even afsluiten(hoofdkraan), en kranen helemaal open draaien daarna. Met een klein ijzerzaagje wat krassen op de spoed van de kraan maken. Dan haakt het teflontape er beter in. Mooiste is loktite 55, maar das een prijzige aanschaf voor maar een kraantje natuurlijk .... :)
Wattes?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_120099829
Dank voor de reacties!

Uiteraard heb ik ook gedacht aan het vervangen van de kraan, maar ik had jullie nog niet verteld dat de kraanaansluiting IN de muur zit, dwz achter de tegelwand..Het vervangen van de kraan zou dus inhouden dat ik tegels moet wegbikken oid om de muurplaat bloot te leggen, en daarmee vervalt deze optie..
Niemand verder ervaring met een dergelijke kraan met los inschroefbare beluchter?
pi_120099917
De kraan kan er gewoon uitgedraaid worden, ook al zit de muurplaat weggewerkt, bij nieuwbouw gebeurd niet anders.
pi_120100539
Ok dat is goed om te weten, zodra ik daar weer ben (tis dus 200 km van hier) ga ik het checken..

Blijft vreemd dat ze een huis opleveren waar een niet goed werkende wasmachine kraan in zit, of waar dus zelfs onderdelen in missen..
pi_120100919
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 10:07 schreef Irakkie het volgende:
Blijft vreemd dat ze een huis opleveren waar een niet goed werkende wasmachine kraan in zit, of waar dus zelfs onderdelen in missen..
Méén je dat? Je moest eens weten wat er bij oplevering allemaal mis kan zijn. Van verkeerd openslaande vordeuren (verwisseld met de buren), tot niet openslaande ramen in de kozijnen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_120101415
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 10:41 schreef blomke het volgende:

[..]

Méén je dat? Je moest eens weten wat er bij oplevering allemaal mis kan zijn. Van verkeerd openslaande vordeuren (verwisseld met de buren), tot niet openslaande ramen in de kozijnen.
De vraag is nu ook is het een bestaande woning of is het nieuwbouw en zelfs een nieuwe kraan kan wel eens een foutje hebben, welke dan door de installateur zonder meer vervangen word
pi_120128351
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:13 schreef exlurker het volgende:

[..]

De vraag is nu ook is het een bestaande woning of is het nieuwbouw en zelfs een nieuwe kraan kan wel eens een foutje hebben, welke dan door de installateur zonder meer vervangen word
Het is een nieuwbouw appt (2012 gebouwd), maar hij is 2e bewoner, er heeft een paar maanden een expat oid ingezeten.. Die heeft er echter nooit echt gesettled (er lag bv niets op de vloeren en de muren waren ook nog compleet onbehandeld), dus kan me goed voorstellen dat er nooit een wasmachine heeft gestaan..
En zelfs heeft er wel een wasmachine aangesloten gestaan, dan nog lijkt het me dat je als nieuwe bewoner een 'werkende' kraan mag verwachten.. Als de douche aan alle kanten zou lekken zou je ook aan de bel gaan trekken...

Bel ze morgen wel!
pi_120144035
Goh en ik de avond voor onze verhuizing nog gauw naar de bouwmarkt racen, om een nieuwe wasmachinekaan te kopen en te installeren, toen bleek dat de oude kraan lekte bij het afkoppelen van de wasmachine.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')