Hallo!
mijn schoonvader is recent verhuisd en ik wilde de wasmachine aansluiten, echter de kraan bleef maar lekken. Hij woont 200 km verderop en kan er dus niet a la minute langs, vandaag dat ik e..e.a van te voren moet plannen/voorbereiden, vandaar deze vraag nu hier.
Het is een kraan volledig van chroom waarbij het schroefdraad een los 'onderdeel' is dat in de 'echte' kraan geschroefd wordt, iets wat ik overigens nooit eerder had gezien bij zo'n wasmachinekraan met zwarte draaiknop met blauwe stip. Het betreft deze kraan
http://www.kranenspeciali(...)luchter-f3170aa.htmlInmiddels heb ik begrepen dat dit 'onderdeel' de beluchter is en ziet er exact uit als het onderste onderdeel van "2" op de afbeelding.
Er zitten aan de zijkanten van deze beluchter 2 gaten (ook zichtbaar op de afbeelding) die een continuiteit vormen met de instroom en uitstroom van de beluchter, en het leek mij al een vreemde constructie aangezien je nu de wasmachineslang net zo waterdicht kunt vastdraaien als je wilt, het water stroomt er gewoon door die zijgaten uit.
Ik neem nu ik de afbeelding zie aan dat die 4 andere onderdeeltjes van "2" deze zijgaatjes dichthouden. Echter ik heb geen losse onderdeeltjes in de kraan van mijn schoonvader gezien, het was gewoon 1 onderdeel wat er precies uitziet als het onderste deel van "2".
Vraag: zitten er in een dergelijke beluchter altijd losse/bewegende onderdelen om de boel goed te laten functioneren?
Zo ja dan heeft die kl*te makelaar een huis opgeleverd met een incomplete kraan, terwijl de huismeester nog langsgeweest is voor dit probleem en zei 'het ook allemaal niet te snappen'..
Of ben ik scheel geweest en dit er in deze beluchter iets dat werkt als een afsluiter van de zijgaatjes, en komt het lekker toch ergens anders van?
Hoop dat er iemand is die ervaring heeft met een dergelijke wasmachinekraan?
Thanxx!