Pff sommige mensen

Vanavond gaan we naar een verjaardag en een vriendin van mij wil per se altijd drinken. Vorige week polste ze al of er niet iemand wou boppen, maar was verder nog niks afgesproken. Dus haar idee nu: met de bus heen van Breda naar Etten-Leur en met 4en taxi terug. Kosten 7-9 euro pp en heenweg duurt 45min (auto: 15 min). Dus wij zeggen, vinden we te duur en te omslachtig, we rijden wel en je kan meerijden.
Nu zegt ze 'oh ja fijn, kunnen we dan meteen via mijn oom want moet nog wat afgeven'. Ehm, ok? Dat had je met de bus ook niet gekund? Maar goed, we zeiden dat als het op de route ligt, het wel kan maar dat we er niet speciaal voor om wilden rijden. Zegt ze nu ineens dat ze dan toch beter zelf kan rijden en dat persoon 4 dan kan kiezen bij wie hij in de auto stapt. Dafuq?
Altijd overal liften lopen bietsen en als ze dan zelf eens rijdt, wil ze ons blijkbaar niet ophalen. Is het gek dat ik dit raar vindt? Ze had ook zelf aan kunnen bieden om te bobben, nu zit ze straks alleen in de auto en wij met 3en (en we wonen allemaal héél dicht bij elkaar)