Gehaktbal kiekeboe.quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:44 schreef SockPants het volgende:
Yep, bedankt! Dan bij dezen een cadeautje voor het helpen: Ontbijtrecept: gehaktballen met in het midden een gekookt ei
Ik heb ze net gemaakt voordat ik hier postte, en ze waren allemaal wat gescheurd. Doet verder niks af aan de smaak maar toch. Ik had geen ei door het gehakt gedaan en wat te weinig vlees in verhouding, dus dat is aangepast. Maak een batch en je hebt ontbijt voor de hele week, 30 sec in de magnetron en je bent zo de deur uit 's morgens! Nog tips?
Wat doe jij voor werk dat je elke dag zo'n zwaar ontbijt nodig hebt?quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:44 schreef SockPants het volgende:
Yep, bedankt! Dan bij dezen een cadeautje voor het helpen: Ontbijtrecept: gehaktballen met in het midden een gekookt ei
Ik heb ze net gemaakt voordat ik hier postte, en ze waren allemaal wat gescheurd. Doet verder niks af aan de smaak maar toch. Ik had geen ei door het gehakt gedaan en wat te weinig vlees in verhouding, dus dat is aangepast. Maak een batch en je hebt ontbijt voor de hele week, 30 sec in de magnetron en je bent zo de deur uit 's morgens! Nog tips?
Nja, ik maak ze niet enorm dun, maar als je ze op een broodje wil doen passen moet je ze wel wat groter maken dan je ze op je broodje wilt hebben.quote:Op donderdag 13 december 2012 21:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar de hamvraag, waarom zou je dunne burgers maken? Een dikke rulle burger die mooi gebruind is van buiten maar rul en rood van binnen is veeeeel lekkerder
En wat heeft dat met de dikte te doen?quote:Op donderdag 13 december 2012 21:43 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Nja, ik maak ze niet enorm dun, maar als je ze op een broodje wil doen passen moet je ze wel wat groter maken dan je ze op je broodje wilt hebben.
Hmm,quote:Op donderdag 13 december 2012 23:00 schreef MaximusTG het volgende:
Over het algemeen vervormt zo'n hamburger juist meer naarmate je ze meer met je handen bewerkt.
Door het vlees eigenlijk zo losjes mogelijk te "vormen" heb je daar veel minder last van.
Beetje worcestershiresauce, peper, losjes vormen. Meningen lopen uiteen of je van te voren of naderhand moet zouten.
Zo maak ik wel eens hamburgers:
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |