SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meet!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarmee bevestig je wel wat vooroordelen denk je niet?quote:Op vrijdag 7 december 2012 04:55 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik zie er niet uit als een Nederlander. Ik ben Turks opgevoed. Ik vier geen Nederlandse/Christelijke feestdagen. Ik wordt niet gezien als Nederlander. Etc etc
Zoals?quote:Op vrijdag 7 december 2012 04:57 schreef DeParo het volgende:
[..]
Daarmee bevestig je wel wat vooroordelen denk je niet?
Profiteren?quote:
Wees eens to the point. Hoe profiteer ik vind je, waarvan, op welk manier?quote:Op vrijdag 7 december 2012 05:09 schreef DeParo het volgende:
[..]
Profiteren?
Meer loyaliteit met een ander land?
Met alle gevolgen van dien dan?
Problemen met integratie vervolgens?
Je bent wel in Nederland, als je je meer verbonden voelt met Turkije en weinig binding hebt met het 'Nederlanderschap', waarom ben je dan hier? Dit klinkt enigszins discriminerend maar zo bedoel ik het niet, en dit bedoel ik evenmin verwijtend, maar ik probeer zo meer de standpunten en idealen van Turkse Nederlanders bijvoorbeeld te begrijpen!quote:Op vrijdag 7 december 2012 05:14 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Wees eens to the point. Hoe profiteer ik vind je, waarvan, op welk manier?
Welke gevolgen?
Ik ben hier omdat ik hier ben geboren en alles hier heb opgebouwd, dit betekend niet automatisch dat ik mij Nederlands voel. Ik neem aan, zodra jij emigreerd naar China voel jij je ook geen Chinees. Of wel? Je bent dan gewoon een Nederlander in het buitenland.quote:Op vrijdag 7 december 2012 05:17 schreef DeParo het volgende:
[..]
Je bent wel in Nederland, als je je meer verbonden voelt met Turkije en weinig binding hebt met het 'Nederlanderschap', waarom ben je dan hier? Dit klinkt enigszins discriminerend, en dit bedoel ik niet verwijtend, maar ik probeer zo meer de standpunten en idealen van Turkse Nederlanders bijvoorbeeld te begrijpen!
Dat ligt er aan, het kan best dat je kinderen zich zo gaan voelen en jij naar verloop van tijd ook, maar veel Nederlanders hebben de angst dat bijvoorbeeld een Turkse groep zo explosief groeit dat Nederlandse idealen onder druk komen te staan! Als jij stelt dat je je meer Turks voelt, en laten we zeggen dat je representatief bent, is deze angst volgens jou dan gerechtvaardigd?quote:Op vrijdag 7 december 2012 05:19 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik ben hier omdat ik hier ben geboren en alles hier heb opgebouwd, dit betekend niet automatisch dat ik mij Nederlands voel. Ik neem aan, zodra jij emigreerd naar China voel jij je ook geen Chinees. Of wel?
Van zaken die je in Turkije niet hebt en de redenen waarvoor je dus naar Nederland bent gekomen, ik zeg niet dat je profiteert, maar het is een bekend vooroordeel.quote:Op vrijdag 7 december 2012 05:20 schreef xaban06 het volgende:
Maar je hebt nog steeds niet verteld waar ik van profiteer?
quote:Op vrijdag 7 december 2012 05:22 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat ligt er aan, het kan best dat je kinderen zich zo gaan voelen en jij naar verloop van tijd ook, maar veel Nederlanders hebben de angst dat bijvoorbeeld een Turkse groep zo explosief groeit dat Nederlandse idealen onder druk komen te staan! Als jij stelt dat je je meer Turks voelt, en laten we zeggen dat je representatief bent, is deze angst volgens jou dan gerechtvaardigd?
Ik geef net aan dat ik hier ben geboren. Ik profiteer nergens van, ik heb hier gestudeerd, ik werk hier, ik heb een woning gekocht in Nederland. Dus net als jij. Profiteer jij ook?quote:Op vrijdag 7 december 2012 05:22 schreef DeParo het volgende:
[..]
Van zaken die je in Turkije niet hebt en de redenen waarvoor je dus naar Nederland bent gekomen, ik zeg niet dat je profiteert, maar het is een bekend vooroordeel.
Zo'n 400.000-500.000 Turken, en dan hebben we het ook nog over andere groepen als Marokkanen bijvoorbeeld, maar dit is wat veel PVV-stemmers wel degelijk drijft. Ik vind het aan de ene kant zeer verontrustend dat de PVV toch weer groeit, zie de peilingen, maar ook hun verwijten. Daarnaast is het niet goed dat Turken weinig binding hebben met Nederland. Dat blijkt.quote:Op vrijdag 7 december 2012 05:24 schreef xaban06 het volgende:
[..]![]()
Hoe kom je erbij dat veel Nederlanders die gedachte hebben? 2% van de Nederlandse bevolking heeft Turkse roots, eng zeg.
Maar jij voelt je geen Nederlander.quote:Op vrijdag 7 december 2012 05:25 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik geef net aan dat ik hier ben geboren. Ik profiteer nergens van, ik heb hier gestudeerd, ik werk hier, ik heb een woning gekocht in Nederland. Dus net als jij. Profiteer jij ook?Foei!
Dus?quote:Op vrijdag 7 december 2012 05:28 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maar jij voelt je geen Nederlander.
Om je gerust te stellen, Turkse Nederlanders gaan steeds vaker terug naar Turkije, dan dat er Turken naar Nederland komen. Ik kan het artikeltje niet even snel terug vinden, maar het is zoquote:Op vrijdag 7 december 2012 05:26 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zo'n 400.000-500.000 Turken, en dan hebben we het ook nog over andere groepen als Marokkanen bijvoorbeeld, maar dit is wat veel PVV-stemmers wel degelijk drijft. Ik vind het aan de ene kant zeer verontrustend dat de PVV toch weer groeit, zie de peilingen, maar ook hun verwijten. Daarnaast is het niet goed dat Turken weinig binding hebben met Nederland. Dat blijkt.
Ik weet niet of ik dat als positief ervaar, sterker nog, misschien wel niet want wat zegt dat over Nederland dan?quote:Op vrijdag 7 december 2012 05:33 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Om je gerust te stellen, Turkse Nederlanders gaan steeds vaker terug naar Turkije, dan dat er Turken naar Nederland komen. Ik kan het artikeltje niet even snel terug vinden, maar het is zo
Voor veel Nederlanders die waarde hechten aan hun etniciteit, net als jij aan je Turkse etniciteit, kennelijk heel erg veel.quote:Op vrijdag 7 december 2012 05:34 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Nee, verre van. Wat maakt het gevoel nou uit? Of wat maakt een papiertje nou uit?
Stick to the point please. Ik heb het over profiteren waar jij het net over had. Als ik me Nederlands zou voelen was er niks aan de hand?quote:Op vrijdag 7 december 2012 05:34 schreef DeParo het volgende:
[..]
Voor veel Nederlanders die waarde hechten aan hun etniciteit, net als jij aan je Turkse etniciteit, kennelijk heel erg veel.
quote:Jaarlijks vertrekken meer dan 40.000 Turken uit Duitsland, terwijl er minder dan 30.000 bij komen. De Turkse populatie in Duitsland is sinds 2006 al aan het krimpen, maar de migratie heeft vooral tijdens de economische crisis een vlucht genomen. De crisis heeft Turkije niet geraakt, en Turkse bedrijven blijven derhalve mensen aannemen.
Volgens die Nederlanders mogelijk niet inderdaad.quote:Op vrijdag 7 december 2012 05:36 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Stick to the point please. Ik heb het over profiteren waar jij het net over had. Als ik me Nederlands zou voelen was er niks aan de hand?
Dat gaat over Duitsland.quote:Op vrijdag 7 december 2012 05:37 schreef xaban06 het volgende:
http://www.nederlandersin(...)tsland-en-nederland/
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |