Je gaat door naar de finale als je EN in de smaak valt EN een goede nummerkeuze.
Zojuist de nummers gezien en ik trek de volgende conclusie:
Barbara - nummer past bij haar en bij positief jurycommentaar is ze door
Ivar - ongeacht wat hij doet of zingt, Barbara is nou eenmaal publieksfavoriet en gaat door.
Johannes en Maame, zie boven. Maame zal veel beter zijn, maar Johannes hoeft maar 'Vader Jacob' te zingen en hij is door. Johannes dus ja.
Sandra: ik haat de artiest van wie ze een nummer gaat doen, maar deze artiest is wel populair. Slimme keuze, erg safe.
Leona: iets ander dan we gewend, alles of niets poging? De beste van dit team vloog er vorige week uit. Of basis van de hitlijsten zal een finaleplaats voor Leona niet terecht zijn. Sandra door.
Floortje: beste nummer van de avond (origineel dan) en iets anders dan de laatste weken. Kreeg vorige week minder stemmen dat Eyelar, mede doordat Eyelar een mooi duet met Ed S. zong. Met dit nummer pakt ze een breder publiek. Een goede vertolking en ik ben haar misser van vorige week vergeten. Mooi nummer van Passenger behoorlijk verkracht, maar dat ook mede de schuld van haar coach zijn.
Eyelar: leuke strot, leuke meid en trekt veel jonge kijkers. Het nummer is ook gericht op een jonger publiek en dat vind ik niet verstandig. Natuurlijk gaat ze dansen. Floortje dus door.