En om nog verder te klagen, de contractverlengingen zijn ook nog niet verwerkt
quote:
Manu droomt van elftal met Vilhena, Achahbar en Boëtius
Geschreven op 2012-12-06 om 15:19:32 | Bekeken: 6669 | Reacties: 39 | Foto: VI-Images |
Vrijdagavond staat de Rotterdamse derby tussen Sparta Rotterdam en Excelsior gepland. Het is een wedstrijd tussen de koploper van de Jupiler League en de verrassende hekkensluiter Excelsior. Op een uitverkocht Woudestein hoopt de ploeg uit Kralingen eindelijk de laatste plaats achter zich te laten en de sportieve teloorgang een halt toe te roepen. Feyenoord heeft deze zomer wederom enkele talenten naar Rotterdam-Oost gestuurd om zich daar verder te ontwikkelen. Elvis Manu is daar één van. De rappe aanvaller blikt in de Excelsior Derbykrant vooruit op het belangrijke duel van morgen en komt ook nog aan het woord over Feyenoord.
Je bent toch de huurling van Feyenoord. Er wordt wat verwacht van je. Is dat lastig voor je?
'Ik heb vorig jaar natuurlijk al meegetraind met de selectie van Feyenoord, dus ik had wel wat ervaring met het eerste elftal. Maar je merkt hier gewoon dat je meer kritiek krijgt. Er wordt meer van je verwacht dan in de jeugd. Je moet er elke dag staan, je moet op de training alles geven en goed je best doen. Wat ik zei, je krijgt ook meer kritiek. Gelukkig ben ik niet iemand die zich snel laat misleiden. Ik hou me hoofd erbij en probeer me te focussen. Ik merk nu wel dat ik vaker word herkend enzo. Dat is wel leuk en dan maak je een praatje met de mensen.'
Dat was zeker nog erger toen je vorig jaar je eerste doelpunt maakte tegen SC Heerenveen?
'Ja, dat was echt tot nu toe mijn hoogtepunt. Het was alles of niets wedstrijd. Ook voor Heerenveen. Je bent jong en dat ik al zo vroeg mocht invallen gaf mij toch vertrouwen. Dat je dan uiteindelijk zo een doelpunt maakt is prachtig. Nee, haha ik maak niet altijd zulke doelpunten. Dat was eenmalig, maar ook lelijke doelpunten tellen één keer mee.'
Hoe was dat om als jonge speler mee te maken?
'Toen we terugreden vanaf Heerenveen met de bus zag je allemaal mensen al met een Feyenoord-sjaal in de auto en dat mensen helemaal door het lint gingen. Dan merk je dat Feyenoord echt een grote club is. Ook dat alle fans om de bus heen stonden, ja het was echt helemaal te gek. Ik kreeg ook toen heel veel leuke reacties. En dan zie je dat je in die weken vaker wordt herkend door mensen. Nu nog steeds. Ik kom nu nog steeds mensen van Feyenoord tegen, die zeggen dat ik dan vooral hard moet werken en dat mijn kansen vanzelf komen.'
Ten slotte: waar droomt Elvis Manu van?
'Op dit moment wil je natuurlijk vooral Excelsior helpen en mezelf te ontwikkelen. Het is natuurlijk ook een opleidingsclub. Maar ik moet me eerst mezelf goed ontwikkelen en de volgende stappen maken. Ik hoop natuurlijk uiteindelijk in de Kuip te spelen. Dat doen Tonny Vilhena, Terence Kongolo, Jean-Paul Boëtius nu ook. Dat vind ik echt mooi om te zien, ik ben ook echt trots op hen. We hebben een goede band met elkaar en we hebben veel contact. Ze zeggen dat ik me gewoon nu goed moet ontwikkelen en stappen moet maken. Uiteindelijk is het de droom om met die generatie in één team te spelen voor Feyenoord 1. Een team met Vilhena, Kongolo, Boëtius, Achahbar, ik, echt allemaal. Dat hebben we ook tegen elkaar gezegd en daar werken we hard voor.'
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.