abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? donderdag 6 december 2012 @ 11:27:16 #1
70532 loveli
N
pi_119989593
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 6 december 2012 @ 11:40:58 #2
70532 loveli
N
pi_119990021
I killed it?
crap in = crap out
pi_119990052
Nog over quattro van audi, niet elke quattro heeft een 'echte' vierwielaandrijving. Als je een 'haldex' systeem hebt, heb je eigenlijk voorwielaandrijving en op het moment dat je voorwielen slippen schakelt je achterwielaandrijving bij. Echte quattro's hebben het 'torsen' systeem. Je kunt het herkennen hoe de motor is geplaatst. Staat de motor dwarsgeplaatst dan heb je haldex, in de lengterichting heb je torsen.
Jaja man en techniek. Ik zal niet langer offtopic gaan, dus lijstje dan maar:

O: 2 boterhammen pindakaas 2 eitjes
T: appel
L 3 boterhammen pindakaas (ja het andere broodbeleg is op...)
T: 2 mandarijnen
D: kip prei broccoli schotel, moet nog bedenken of dat met aardappel of pasta wordt.
  donderdag 6 december 2012 @ 11:46:04 #4
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119990212
Die commercial :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119990374
Haldex heb je toch alleen op de A3 en TT?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? donderdag 6 december 2012 @ 11:55:11 #6
70532 loveli
N
pi_119990485
Oh, die hoef ik toch niet oO<
crap in = crap out
pi_119990538
Het blijft ernstig stil van de kant van de gemeente nu ik hulp níet meer nodig heb :P Zelf dus de thuiszorg afgezegd per 1 januari en net de leverancier van de hulpmiddelen gebeld, die komen vanmiddag de rolstoel en de douchestoel halen, die dingen staan maar in de weg.

*O* *O* *O*
pi_119990851
MarMar wat geweldig dat het zo goed met je gaat!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_119990860
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 11:57 schreef MarMar het volgende:
Het blijft ernstig stil van de kant van de gemeente nu ik hulp níet meer nodig heb :P Zelf dus de thuiszorg afgezegd per 1 januari en net de leverancier van de hulpmiddelen gebeld, die komen vanmiddag de rolstoel en de douchestoel halen, die dingen staan maar in de weg.

*O* *O* *O*
Mooi dat het zo goed gaat Mar! Altijd mooi om te horen!
pi_119991053
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 11:57 schreef MarMar het volgende:

*O* *O* *O*
Wow, wat ga je goed zeg O+ ben blij voor je :*

Brrrr fileproblemen ;(

Vaiz: je ^O^ heeft gewerkt. De presentatie ging goed. Ze gaan akkoord met mijn voorstel, waardoor ik een eigen 'kennis en innovatie' project mag gaan implementeren *O*
pi_119991335
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:17 schreef An24 het volgende:

[..]

Brrrr fileproblemen ;(

Vaiz: je ^O^ heeft gewerkt. De presentatie ging goed. Ze gaan akkoord met mijn voorstel, waardoor ik een eigen 'kennis en innovatie' project mag gaan implementeren *O*
Mooi An! Maar wat moet ik me voorstelllen bij een 'innovatieproject'?
pi_119991494
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:27 schreef the85mc het volgende:

[..]

Mooi An! Maar wat moet ik me voorstelllen bij een 'innovatieproject'?
Ik ga een methode in huis halen om ons werk efficienter en met meer kwaliteit te kunnen doen. Het is dus eigenlijk een verandermanagement traject dat valt binnen de afdeling die 'kennis en innovatie' heet.
pi_119991679
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:33 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik ga een methode in huis halen om ons werk efficienter en met meer kwaliteit te kunnen doen. Het is dus eigenlijk een verandermanagement traject dat valt binnen de afdeling die 'kennis en innovatie' heet.
Ah ok, ik hoor zo vaak het woord innovatie vallen puur omdat het leuk klinkt ;) Net als duurzaam trouwens. Zoveel bedrijven noemen zich duurzaam, innovatief etc en als je vraagt wat ze echt doen valt het behoorlijk tegen.. Net als de woorden targethitter, hands-on, pro-actief :r
pi_119991706
Ola!

Ik ben maar halverwege omgedraaid, ik moest naar het hoge noorden...maar dat wordt hem niet vandaag :X

En Tink, ik vind het apart dat je werkgever niet 1 of 2 hotelovernachtingen vergoedt voor doordeweeeks. Dat is bij ons standaard met zo'n reistijd.

Hoelang duurt het nog voor je ondersteboven in een greppel ligt? -O-
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_119991832
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:39 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ah ok, ik hoor zo vaak het woord innovatie vallen puur omdat het leuk klinkt ;) Net als duurzaam trouwens. Zoveel bedrijven noemen zich duurzaam, innovatief etc en als je vraagt wat ze echt doen valt het behoorlijk tegen.. Net als de woorden targethitter, hands-on, pro-actief :r
Ja ik snap het :Y
pi_119991878
Nog even niet bijgelezen, maar ik ben af en toe echt een sul :')

Moest vanmorgen om 9.40u bij het consultatiebureau zijn. Uiteraard kreeg ik vlak voor vertrek buikpijn. Snel snel naar de wc. Had wasmand met schone was gisteravond op de wc gedeponeerd (om vandaag in te ruimen). Dus maar even voor me neergezet op de -hoge- wastrommel.

Het resultaat:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_119992070
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:44 schreef Cocotrimonium het volgende:

Moest vanmorgen om 9.40u bij het consultatiebureau zijn. Uiteraard kreeg ik vlak voor vertrek buikpijn. Snel snel naar de wc. Had wasmand met schone was gisteravond op de wc gedeponeerd (om vandaag in te ruimen). Dus maar even voor me neergezet op de -hoge- wastrommel.

Het resultaat:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-

Kost wel energie ;(
  Vis een optie? donderdag 6 december 2012 @ 12:52:44 #18
70532 loveli
N
pi_119992163
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:44 schreef Cocotrimonium het volgende:

Het resultaat:

SPOILER
O+ Tx for sharing! _O-
crap in = crap out
pi_119992198
_O-
Gelukkig is de WC-pot niet groter :P

Jij strijkt op de WC trouwens :? :o
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_119992467
An: ach, ik zit toch thuis. Heb ik wat te doen tussen de luiers en flessen door... ;)

loveli: graag gedaan... :+

Vaiz: nee, ik strijk niet :P Maar vouw de was vaak op bed, tv kijkend. En dan moet ik de wasmand kwijt daarna. Gisteravond was "op de wc" blijkbaar een geschikte locatie :s)
  donderdag 6 december 2012 @ 13:01:30 #21
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_119992512
Aw _O-
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_119992774
Hahaha :D
Worry is a misuse of imagination
pi_119992793
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:17 schreef An24 het volgende:

[..]

Brrrr fileproblemen ;(

Woohoo! :D
  donderdag 6 december 2012 @ 13:10:01 #24
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_119992851
An *O*

Ik krijg zo steeds de indruk dat jij al best heel ver bent professioneel-wise, voor iemand van jouw leeftijd, nice O+

Gisteren geen pepernoten maar vandaag wel :o Cappuccinonootjes bij de thee :9
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_119992885
Coco :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')