quote:Op maandag 1 oktober 2012 15:35 schreef RemcoDelft het volgende:
En met een record van 266.747 huizen te koop is dit topic vol!
Nu kopen == kamikazekopen.quote:Op donderdag 6 december 2012 11:48 schreef leolinedance het volgende:
Het gaat lekker, we stellen het kopen mooi nog even uit
Salarissen dalen?quote:Op donderdag 6 december 2012 11:51 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Nu kopen == kamikazekopen.
Wie nu nog rekent op 5, 10, 20, 30 jaar HRA is een 'beetje dom'![]()
De huizenprijs deflatie gaat doodleuk door... salarissen dalen, kosten voor het leven stijgen... er blijft heel wat minder over om te investeren in vastgoedzeepbellen.
Een jaartje of 3quote:Op donderdag 6 december 2012 11:48 schreef leolinedance het volgende:
Het gaat lekker, we stellen het kopen mooi nog even uit
Voor starters is dat een al reeds een feit en ik ga ervan uit dat er nog de nodige werkgevers de komende jaren met een voorstel gaan komen voor hun personeel.quote:
Het dynamische stuk is waar de interessante informatie zit, de offset kan je net zo goed weglaten. Door in te zoomen krijg je immers een betere resolutie.quote:Op donderdag 6 december 2012 11:56 schreef BertV het volgende:
Die grafiek maakt het natuurlijk wel dramatischer dan het is, zo zie je beter de verhouding van wat er aan de hand is:
[ afbeelding ]
Je had harde afspraken moeten maken over de definitieve opleverdatum, desnoods met een boetebeding om de eventuele schade te compenseren.quote:Op donderdag 6 december 2012 12:01 schreef Mutant01 het volgende:
Ik heb mijn huis dit jaar (in mei) gekocht. Ik val nog onder oude fiscale voorwaarden (aangezien datum koopcontract zal leiden). Alleen, het betreft een nieuwbouwproject.... ze zouden in september beginnen met bouwen, omdat ze toen verwachtten genoeg huizen te zullen verkopen... Inmiddels december en er is niets gebeurd..
Dat snap ik... maar je raakt kwijt hoe die stijging op het totaal eruit ziet.quote:Op donderdag 6 december 2012 12:02 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Het dynamische stuk is waar de interessante informatie zit, de offset kan je net zo goed weglaten. Door in te zoomen krijg je immers een betere resolutie.
Nee, zo zit dat niet in elkaar. Er is een termijn van 9 maanden gesteld vanaf datum ingang koopcontract..Dus over een paar maandjes kan ik er alsnog vanaf, als ik zou willen.quote:Op donderdag 6 december 2012 12:04 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Je had harde afspraken moeten maken over de definitieve opleverdatum, desnoods met een boetebeding om de eventuele schade te compenseren.
Nu ben je aan de goden overgeleverd en met een beetje pech is over 5 jaar je huisje nog niet gebouwd.
En hoe is dat wel af te leiden uit jouw 'offset' ?quote:Op donderdag 6 december 2012 12:04 schreef BertV het volgende:
[..]
Dat snap ik... maar je raakt kwijt hoe die stijging op het totaal eruit ziet.
Aah... er van af zien.... tja... dan heb je nog steeds geen huis en ben je nog niks opgeschoten.quote:Op donderdag 6 december 2012 12:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, zo zit dat niet in elkaar. Er is een termijn van 9 maanden gesteld vanaf datum ingang koopcontract..Dus over een paar maandjes kan ik er alsnog vanaf, als ik zou willen.
Maar ik heb ook niets verloren. Ik blijf hopen dat het allemaal doorgaat natuurlijk. Zeer scherpe prijs voor de woning namelijk...quote:Op donderdag 6 december 2012 12:09 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Aah... er van af zien.... tja... dan heb je nog steeds geen huis en ben je nog niks opgeschoten.
Gelukkig gaan de prijzen in 2013 gewoon doodleuk verder met dalen, doe er je voordeel mee.
Kennelijk niet scherp genoeg want zoals je zelf aangeeft zijn er te weinig mensen die zo'n woning kunnen kopen. Er zijn zat mensen die een woning willen kopen maar het niet kunnen betalen vanwege de belachelijk hoge prijzen. 'Scherp geprijsd' is een term die makelaar graag hanteren maar als je even goed nadenkt.... waarom zijn er dan zo weinig mensen die deze fantastische aanbieding met beide handen aangrijpen? Vergeet niet dat de huizenmarktzeepbel de prijzen tot mythische proporties heeft opgeblazen en de mensen een volkomen onrealistisch beeld heeft voorgeschoteld van de economische realiteit. 'Scherp geprijsd' verwijst hooguit naar de het vallende mes dat sommigen nog wanhopig proberen te vangen. Kijk maar goed uit de je je niet verwond aan dit soort scherpe prijzen.quote:Op donderdag 6 december 2012 12:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar ik heb ook niets verloren. Ik blijf hopen dat het allemaal doorgaat natuurlijk. Zeer scherpe prijs voor de woning namelijk...
Er zijn genoeg mensen die de woningen willen kopen. En de prijs is niet scherp geprijsd omdat de makelaar dat zegt, maar omdat het gewoonweg zo is. 175.000 euro voor een eengezinswoning met 135m2 aan woonruimte plus een tuin van 12 bij 5,5m nabij het centrum van een grote stad - is gewoonweg niet duur. Het probleem is dat de mensen die de woningen willen kopen vaak starter0 zijns, net niet genoeg verdienen en de bank moeilijk doet bij het verstrekken van een lening, zeker wanneer het bijv zzpérs betreft. De maandelijkse lasten van een eengezinswoning als deze liggen rond de 550 euro per maand. Probeer daar maar eens een HUURWONING voor te vinden met hetzelfde aantal m2.quote:Op donderdag 6 december 2012 12:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Kennelijk niet scherp genoeg want zoals je zelf aangeeft zijn er te weinig mensen die zo'n woning kunnen kopen. Er zijn zat mensen die een woning willen kopen maar het niet kunnen betalen vanwege de belachelijk hoge prijzen. 'Scherp geprijsd' is een term die makelaar graag hanteren maar als je even goed nadenkt.... waarom zijn er dan zo weinig mensen die deze fantastische aanbieding met beide handen aangrijpen? Vergeet niet dat de huizenmarktzeepbel de prijzen tot mythische proporties heeft opgeblazen en de mensen een volkomen onrealistisch beeld heeft voorgeschoteld van de economische realiteit. 'Scherp geprijsd' verwijst hooguit naar de het vallende mes dat sommigen nog wanhopig proberen te vangen. Kijk maar goed uit de je je niet verwond aan dit soort scherpe prijzen.
550 euro voor een hypo van 175k? Laat me niet lachen man... dat kan alleen maar met een super laag rentetarief, leensubsidie en 50% aflossingsvrij.quote:Op donderdag 6 december 2012 12:17 schreef Mutant01 het volgende:
Er zijn genoeg mensen die de woningen willen kopen. En de prijs is niet scherp geprijsd omdat de makelaar dat zegt, maar omdat het gewoonweg zo is. 175.000 euro voor een eengezinswoning met 135m2 aan woonruimte plus een tuin van 12 bij 5,5m nabij het centrum van een grote stad - is gewoonweg niet duur. Het probleem is dat de mensen die de woningen willen kopen vaak starter0 zijns, net niet genoeg verdienen en de bank moeilijk doet bij het verstrekken van een lening, zeker wanneer het bijv zzpérs betreft. De maandelijkse lasten van een eengezinswoning als deze liggen rond de 550 euro per maand. Probeer daar maar eens een HUURWONING voor te vinden met hetzelfde aantal m2.
Het geeft precies aan wat er fout is:quote:Op donderdag 6 december 2012 12:01 schreef Mutant01 het volgende:
Ik heb mijn huis dit jaar (in mei) gekocht. Ik val nog onder oude fiscale voorwaarden (aangezien datum koopcontract zal leiden). Alleen, het betreft een nieuwbouwproject.... ze zouden in september beginnen met bouwen, omdat ze toen verwachtten genoeg huizen te zullen verkopen... Inmiddels december en er is niets gebeurd..
Waar heb jij het over man. 550 euro, 50% aflossingsvrij en een rentetarief van 4,7%. Zelfs linear/0% aflossingsvrij (nieuwe regels) is dit bedrag 660/670 euro. Alsnog VEEL lager dan een huurwoning van dezelfde categorie. Geen enkele 'kunstgreep'.quote:Op donderdag 6 december 2012 12:24 schreef ComplexConjugate het volgende:
550 euro voor een hypo van 175k? Laat me niet lachen man... dat kan alleen maar met een super laag rentetarief, leensubsidie en 50% aflossingsvrij.
Dat is kopen met kunstgrepen en als dat zelfs al niet lukt dan weet je dat prijzen gewoon VEEL TE HOOG zijn.
Als het zulke koopjes zijn? Waarom gaan ze dan niet als warme broodjes over de toonbank? Zoals je zelf aan aangeeft is er een groot gebrek aan kopers die het kunnen betalen. Een mismatch met de huidige markt? Realiseer je dat de huidige prijzen gebaseerd zijn op lage rente, leensubsidie, 100% aflossingsvrij, twee salarissen etc... etc... totaal opgeblazen dus...
Knap hoe jij deze informatie uit zo'n korte post weet te persen. Het betreft hier vier nieuwbouwwoningen, wat bedoel je met een groot project. Ik heb als klant wel degelijk allerlei rechten, zoals vastgelegd in het koopcontract. Ik ben zelf akkoord gegaan met de opschortende voorwaarden voor de duur van 9 maanden max.quote:Op donderdag 6 december 2012 12:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het geeft precies aan wat er fout is:
-de klant staat niet voorop
-de projectontwikkelaar wil zo goedkoop mogelijk grote series bouwen, terwijl de klant genoeg betaalt om 1 los huis neer te zetten
-de klant heeft blijkbaar geen enkel recht als de ontwikkelaar z'n plannen niet nakomt
"Opschortende voorwaarden" noem ik geen recht... Als ik 175.000 euro betaal voor een product, zou ik het toch wel op prijs stellen als het product daadwerkelijk op de afgesproken datum geleverd wordt.quote:Op donderdag 6 december 2012 12:33 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ben zelf akkoord gegaan met de opschortende voorwaarden voor de duur van 9 maanden max.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |