abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119985022
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 03:37 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Daar zeg je het al. Verkeerde keuzes. Mensen moeten eens kappen met steeds op hun max te willen leven. Nee, we nemen meteen de grootste hypotheek, we sluiten een lening af en willen elke 2 jaar beslist een nieuwe auto. Sparen??? Mehhhhhh.
Juist die groep mensen komt in de problemen, er zitten nu ook niet opeens meer mensen in de Bijstand ten op zichte van 10 jaar geleden:

[ afbeelding ]

Wat ik probeer duidelijk te maken is geenszinds trollend bedoeld, maar sluit volledig aan bij dit onderzoek:

[..]

Door armoede te reduceren tot iets wat mensen altijd zelf in de hand werken doe je het probleem nogal tekort.
pi_119985089
Ik moet idd mijn 3e auto verkopen ;(
pi_119985104
Ruim 2000 ouderwetse guldens per maand is geen armoede.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_119985134
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 01:47 schreef Joostdej het volgende:

[..]

omdat het niet direct mag van diverse instanties, iets met te weinig verdienen enzo.
en dat zijn helaas niet mijn eigen regels hoor, maar na 10 eigen bedrijf te hebben gehad, mag ik niet alles aanpakken.
Wat is dit voor dom gelul?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_119988804
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 08:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ruim 2000 ouderwetse guldens per maand is geen armoede.
Lijkt me nogal afhankelijk van de gezinssamenstelling.
pi_119991194
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 07:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Door armoede te reduceren tot iets wat mensen altijd zelf in de hand werken doe je het probleem nogal tekort.
Lees dat volledige artikel nou maar gewoon gast . Is allemaal gebaseerd op cijfers van het CBS dus geen bullshit.
De nieuwe armen komen uit de groep mensen met een verkankerd bestedingspatroon en teveel vaste lasten.
In de Bijstand hebben de mensen inderdaad geen hol te besteden maar dat is al decennia zo.

Dit toont de enorme kwetsbaarheid van jonge gezinnen die een veel te hoge hypotheek afsluiten. Niet voor niets zijn de zogenaamde startershypotheken recent door politiek DH grotendeels aan banden gelegd.

[ Bericht 5% gewijzigd door Aldo-MC op 06-12-2012 12:32:08 ]
  donderdag 6 december 2012 @ 15:01:25 #57
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_119996678
quote:
14s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:22 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Lees dat volledige artikel nou maar gewoon gast . Is allemaal gebaseerd op cijfers van het CBS dus geen bullshit.
De nieuwe armen komen uit de groep mensen met een verkankerd bestedingspatroon en teveel vaste lasten.
In de Bijstand hebben de mensen inderdaad geen hol te besteden maar dat is al decennia zo.

[ afbeelding ]

Dit toont de enorme kwetsbaarheid van jonge gezinnen die een veel te hoge hypotheek afsluiten. Niet voor niets zijn de zogenaamde startershypotheken recent door politiek DH grotendeels aan banden gelegd.
Je hebt hier wel een punt moet ik eerlijk bekennen. Er is inderdaad een hele generatie opgegroeid met het idee dat het geld aan de bomen groeit (en dat was ook lange tijd zo, zie bijvoorbeeld de ontwikkeling van de huizenprijzen tussen 1980 - 2006) en zodoende nooit hebben leren sparen voor mindere tijden, maar in plaats daarvan er maar op los leenden. Het kon niet op, toch?
Uiteraard vallen er in die groep klappen als ze te maken krijgen met ziekte, werkloosheid of echtscheiding.

Maar om nou te gaan beweren dat er geen armoede bestaat in Nederland... dat gaat echt te ver.
Vraag het maar eens aan 45+-ers die al jaren in de bijstand zitten en 0,0% kans hebben om ooit nog een baan te vinden.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_120006806
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:01 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Je hebt hier wel een punt moet ik eerlijk bekennen. Er is inderdaad een hele generatie opgegroeid met het idee dat het geld aan de bomen groeit (en dat was ook lange tijd zo, zie bijvoorbeeld de ontwikkeling van de huizenprijzen tussen 1980 - 2006) en zodoende nooit hebben leren sparen voor mindere tijden, maar in plaats daarvan er maar op los leenden. Het kon niet op, toch?
Uiteraard vallen er in die groep klappen als ze te maken krijgen met ziekte, werkloosheid of echtscheiding.

Maar om nou te gaan beweren dat er geen armoede bestaat in Nederland... dat gaat echt te ver.
Vraag het maar eens aan 45+-ers die al jaren in de bijstand zitten en 0,0% kans hebben om ooit nog een baan te vinden.
Oneens wat betreft het eerste, alles is toch duurder dat is toch zogenaamd waar de economie op draait, dat zijn toch tekenen van welvaart of moeten mensen weer in houten hutjes zonder verwarming gaan wonen. En inderdaad er is zeker wel armoede en met de torenhoge prijzen merk je dat ook duidelijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door DeParo op 06-12-2012 19:21:47 ]
  donderdag 6 december 2012 @ 19:20:59 #59
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_120007280
Nope, ik ken wel mensen die zeggen dat ze het allemaal niet meer kunnen betalen maar dat zijn diezelfde mensen die we in Alexandrium en Bijenkorf etc ziet.

Mensen klagen maar en vervolgens blijkt dat er tijdens Sinterklaas, kers of oud en nieuw nog nooit zoveel is gespendeerd. Ik vraag me af hoe dat rijmt met 'de armoede' die tegenwoordig heerst
pi_120007660
Heb gister nog iemand geld gegeven die 2 enorme flatscreens en een waterbed heeft maar geen geld had voor iets leuks doen voor sinterklaas met de kids. :N
Zelf zit ik trouwens op de 'niet-veel-maar-toereikendgrens' maar vind mezelf niet arm.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_120008270
Niks mis met soep en brood... Iedere dag vlees is overdreven en onnodig gewoon ene even een voorbeeldje van mijn kant.
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
pi_120010529
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 01:19 schreef Abed het volgende:
Zolang we nog internet hebben niks aant handje
Haha precies, altijd positief blijven! ^O^
pi_120011745
Je hebt armoede en armoede.
Armoede omdat sommigen ongewild in een bepaalde situatie verzeilen, door een ongeluk oid.
En armoede waarbij een krat bier, pakje shag per dag en een hond nog moet kunnen en ondertussen niets mankeren.. Die laatste kan ik niets mee, die mensen hebben zichzelf gewoon opgegeven.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')