abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119981298
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Een mijlpaal is bereikt! Fok Movie Trivia wordt 10 jaar en dat gaan we vieren.
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
pi_119981315
Omdat niemand ooit het jubileum topic (7 jaar geleden) van SaintOfKillers ooit zal overtreffen, behalve misschien SaintOfKillers zelf. Leen ik gewoon zijn posts voor een groot deel :+

14s.gif Op dinsdag 6 december 2005 00:03 schreef SaintOfKillers het volgende:

Op een kille herfstdag in 2002 kreeg een jongeman (we noemen hem Gorro) een visioen, een openbaring, een roeping als het ware. Hij zag het voor zich, het idee dat voor de verlossing zou zorgen, een topic dat zo schoon, zo puur was dat het alle volkeren zou verenigen, een topic zo warm en hartelijk dat het alle kloven zou overbruggen. Alle geschillen zouden worden bijgelegd, de glimlach zou vanaf dan de neutrale uitdrukking zijn.

Helaas werd het niets met dat topic, dus opende hij er maar eentje over een filmspelletje.

En daar komt onze primeur! We zijn er namelijk in geslaagd om als het ware terug in de tijd te reizen naar die bewuste (ja, ondertussen zelfs beruchte) 6 december 2002. We hebben de toenmalige posts kunnen achterhalen zoals ze in al hun maagdelijkheid waren. Ja, ik kan gewoon linken naar dat oude topic, maar dat kan iedereen :{. Ik heb inzage gekregen in de toenmalige posts voor ze ge-edit werden!.

Ziehier het verhaal van FMT.

Het begon dus allemaal met Gorro die een topic opende. Na een beetje geknutsel en getweak met de OP zet Gorro z’n geloofwaardigheid en mannelijkheid op het spel en klikte op invoeren.

Het topic stond er. De topictitel leek een beetje apart. Gorro dacht hier even over na, zag een mogelijke verbetering en de titel werd aangepast.

Na overleg met de FA’s, de A’s en de lokale dominee werd overeengekomen dat het Fok! Movie Trivia zou gaan heten, dat was namelijk duidelijker.

Spoedig kwam de eerste reactie. En niet zomaar een reactie :N. Ze kwam van Mike, de lokale moderator. Onverwijld gaf hij z’n ongezouten mening over het topic.

Een meesterlijke topicreeks werd in de kiem gesmoord! De schande! Het gebrek aan inzicht! Attica! Attica! Maar Mike zou de Mike niet zijn die we allemaal beminnen als het daarbij was gebleven. Er kwam een edit.

Mike dacht na. Dacht diep na. Dacht heel erg diep na. Deze techniek had hem echter nog nooit geholpen, dus gokte hij maar wat.

Gelukkig zat er iemand in de buurt die het wel wist en die gaf Mike snel het correcte antwoord. De eerste vraag was gesteld, het eerste punt was toegekend. Geschiedenis werd geschreven. Een epos was begonnen. Niets zou ooit nog hetzelfde zijn.

Iets later volgden er nog enkele historische “eerste keren”.

Het eerste niet werkende plaatje

De eerste kutvraag.

De eerste snobvraag.

De eerste Patch-vraag.

Het eerste afscheid.

Er zouden er nog veel volgen :Y).

[ Bericht 0% gewijzigd door Sands op 06-12-2012 14:15:17 ]
pi_119981331
FOK MOVIE TRIVIA XL
Om het 10 jarig jubileum te vieren gaan we hetzelfde doen als het laatste jubileum topic (van 7 jaar geleden :+ )

De bedoeling
De bedoeling van Fok Movie Trivia XL is vergelijkbaar met die van de gewone versie, maar dan grootser.
Als er mensen zijn die zich geroepen voelen om een vraag te stellen, mogen ze die plaatsen in dit topic. De antwoorden op de vragen moeten echter worden gemaild voor een bepaalde datum.

Wat voor vraag?
Een voorbeeld van een vraag zou kunnen zijn dat je 100 afbeeldingen van acteurs hebt waarvan de namen moeten worden geraden/beantwoord.
Dit is enkel een voorbeeld, de vragen mogen echter zo creatief mogelijk, zolang ze maar niet onmogelijk zijn om te beantwoorden.

Antwoorden mailen
Wanneer je de vragen beantwoord hebt, of voor zo ver als je denkt dat je ze kan beantwoorden. Dan kan je ze mailen naar fmtjubileum2012@gmail.com met vermelding van je username, dit mail adres wordt beheerd door de lieftallige en meest betrouwbare der FMTers wyccie!

Punten
Iedereen mag voor de eigen vraag 5, 4, 3, 2 en 1 punten toekennen aan de top 5. Elke vragensteller geldt dan ook als jurylid voor zijn of haar eigen vraag en heeft bij geschillen altijd het laatste woord. Deze punten tellen niet mee voor de maand of de jaarstand. Maar wel voor de totaalstand.

Deadline:
Vandaag tot 24 december -> Vragen plaatsen in dit topic
Vandaag tot 5 januari -> Antwoorden naar: fmtjubileum2012@gmail.com
6 januari 2013 tot …. -> Puntentoekenning door vragenstellers

[ Bericht 0% gewijzigd door Sands op 06-12-2012 06:52:56 ]
pi_119981350
Ik moet hier en daar nog (veel) sleutelen aan dit topic, maar dat vergeven jullie me denk ik wel...toch? :@
pi_119982571
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 00:04 schreef Sands het volgende:
Ik moet hier en daar nog (veel) sleutelen aan dit topic, maar dat vergeven jullie me denk ik wel...toch? :@
:Y Bedankt voor het openen van dit jubileumtopic, Sands. ^O^

Volgens mij had ik destijds een vraag gemaakt met als onderwerp tweelingen en regen of iets dergelijks. :)
Ik zal morgenochtend eens kijken wat ik voor dit jaar kan verzinnen.

Ik verwacht veel inzendingen! Het hoeft niet allemaal zo moeilijk en veel tijd te kosten. Als iedereen een steentje bijdraagt komen we al heel ver.
pi_119984855
Ik zal eens gaan broeden...
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_119985222
:)
BLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLA!
pi_119986423
Nog even een reminder voor wat inspiratie:

3-jarig Jubileums Topic
BLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLA!
pi_119986473
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 09:27 schreef Asap het volgende:
Nog even een reminder voor wat inspiratie:

3-jarig Jubileums Topic
Oja, die link was ik vergeten te plaatsen :@
  donderdag 6 december 2012 @ 12:18:46 #10
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_119991098
Wie beheert er dat algemeen e-mailadres? Want die kan eigenlijk niet meedoen (want die ziet de antwoorden van de anderen).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_119991289
quote:
5s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wie beheert er dat algemeen e-mailadres? Want die kan eigenlijk niet meedoen (want die ziet de antwoorden van de anderen).
Alleen wyccie
pi_119994922

mist nog in de op (ja ik heb hem helemaal gelezen!
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_119995133
quote:
2s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:09 schreef RanTheMan het volgende:
[ afbeelding ]

mist nog in de op (ja ik heb hem helemaal gelezen!
Alleen de h van http miste.
pi_119995152
quote:
15s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:16 schreef Sands het volgende:

[..]

Alleen de h van http miste.
i know, ik zei ook dat ik alles heb gelezen :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_119995787
Trouwens, SoK, nog kudo's voor die OP bij het eerste jubileum. Meesterlijk!
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_119995878
quote:
2s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:16 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

i know, ik zei ook dat ik alles heb gelezen :)
Maar nog steeds geen vragen.
  donderdag 6 december 2012 @ 15:53:05 #17
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_119998413
Leuk, leuk, leuk.
kloep kloep
  donderdag 6 december 2012 @ 19:03:24 #18
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_120006374
quote:
3s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:33 schreef DragonFodder het volgende:
Trouwens, SoK, nog kudo's voor die OP bij het eerste jubileum. Meesterlijk!
Zit vooral vol hopeloos voorbijgestreefde inside jokes :P.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_120006672
Hier moet ik gepost hebben _O_
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_120007002
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:09 schreef FireFox1 het volgende:
Hier moet ik gepost hebben _O_
Ga je ook een vraag maken?
pi_120007040
quote:
10s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:14 schreef Sands het volgende:

[..]

Ga je ook een vraag maken?
Ja hoor :)

Makkelijk, gemiddelde, lastige of onmogelijke vragen.

Wat wil je?
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_120007361
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:15 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Ja hoor :)

Makkelijk, gemiddelde, lastige of onmogelijke vragen.

Wat wil je?
Ik verwacht van jouw eigenlijk iets van, 100 plaatjes > welke 100 blockbusters zijn dit :P
pi_120007601
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:22 schreef Sands het volgende:

[..]

Ik verwacht van jouw eigenlijk iets van, 100 plaatjes > welke 100 blockbusters zijn dit :P
Dan doe ik wel de tegenovergestelde versie :P
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
pi_120007756
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:28 schreef SamuelofSEK het volgende:

[..]

Dan doe ik wel de tegenovergestelde versie :P
Variatie tussen de vragen is zeer welkom
  † In Memoriam † donderdag 6 december 2012 @ 21:06:53 #25
344020 dekatophetspek
Totally Freaked Out
pi_120013101
Ik ga ook wel een heerlijk "onmogelijke" cultvraag bedenken...
Dictators free themselves but they enslave the people. Let us fight to free the world!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')