Dus als ik jou een zakdoek geef en jij vraagt geef je me nou een zakdoek, dan is dat geen stomme vraag?quote:Op woensdag 5 december 2012 13:44 schreef minkuukel het volgende:
OT, een vraag is nooit stom, hooguit het antwoord.
Nee, dat is een retorische vraag.quote:Op woensdag 5 december 2012 13:52 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Dus als ik jou een zakdoek geef en jij vraagt geef je me nou een zakdoek, dan is dat geen stomme vraag?
Of als een volwassen man zonder aandoeningen vraagt wat het antwoord van 1+1 is?
Ik denk eerder dat dit bevriezen verder onder nul graden te maken heeft met dat er dingen opgelost zitten in het rivierwater. Zout is maar 1 van de vele dingen die in water oplossen en het vriespunt verlagen. Ook zoet water bevat dingen waardoor het vriespunt verlaagd is.quote:Op woensdag 5 december 2012 13:52 schreef Deetch het volgende:
wat een vragen weer.
Stromend water in een rivier kan zelf kouder zijn dan het vriespunt. Simpelweg omdat het geen tijd heeft om te bevriezen, dit heet onderkoeld. OOK zout water kan kouder dan 0 °C zijn zonder te bevriezen.
-verhaal-
Ook snelstromend gedeminiraliseerd water zal n iet bevriezen terwijl hetzelfde water bij stilstand wel zal bevriezen. Maar voor rivoerwater geldt idd het opgeloste deeltjes erhaal natuurlijk ook.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:14 schreef TR08 het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat dit bevriezen verder onder nul graden te maken heeft met dat er dingen opgelost zitten in het rivierwater. Zout is maar 1 van de vele dingen die in water oplossen en het vriespunt verlagen. Ook zoet water bevat dingen waardoor het vriespunt verlaagd is.
Pak jij nog maar een kanon en laat de wetenschap aan de niet alcoholisten overquote:Op woensdag 5 december 2012 14:23 schreef haan33 het volgende:
De zwaarte-energie is een minieme stuk hoger dan de kinetische energie, dit komt omdat er een wrijvingskracht optreedt.
Ik ben serieus, door de wrijving geldt Ez = Ekin niet, dus moet er warmte zijn vrijgekomenquote:Op woensdag 5 december 2012 14:25 schreef Deetch het volgende:
[..]
Pak jij nog maar een kanon en laat de wetenschap aan de niet alcoholisten over
Ik heb wat gezocht maar geen enkel bewijs gevonden wat water puur door snelheid weigert te bevriezen. De enige effecten die erbij worden gehaald om het vloeibaar blijven te verklaren zijn dat er stiekem toch warmte toegevoerd wordt.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:24 schreef Deetch het volgende:
[..]
Ook snelstromend gedeminiraliseerd water zal n iet bevriezen terwijl hetzelfde water bij stilstand wel zal bevriezen. Maar voor rivoerwater geldt idd het opgeloste deeltjes erhaal natuurlijk ook.
Dit is waarquote:Op woensdag 5 december 2012 14:27 schreef haan33 het volgende:
[..]
Ik ben serieus, door de wrijving geldt Ez = Ekin niet, dus moet er warmte zijn vrijgekomen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |