abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119953100
Wij hebben half oktober de sleutel gekregen van een appartementje in een flatgebouw uit 1959, waar we erg blij mee zijn. Ongeveer een week na sleuteloverdracht kwam er een man naar ons toe die zich voorstelde als onze bovenbuurman. Of wij op het geluid van de deuren wilden letten, want dat was zo hard.

Dat kon kloppen - tijdens het verhuizen van de meubelen (overdag) was de tussendeur een paar keer met een noodgang dichtgeklapt wegens de luchtcirculatie (voordeur en balkondeur tegelijk open - oeps). Wij hebben toen aangegeven erop te letten dat de deur niet meer zo hard dicht zou klappen.

Tijdens het verhuizen en klussen kwamen we erachter dat een aantal deuren wel erg strak tegen het kozijn stonden, waardoor zij een schurend geluid en een harde trilling voortbrachten op het moment dat de deur geopend werd. Dit hebben wij direct afgeschuurd zodat de deuren weer normaal in het kozijn pasten. Opgelost, althans, dat dachten wij. Eind oktober zijn we hier daadwerkelijk gaan wonen.

Maandagmiddag werd er aangebeld door een op dat moment voor mij nog onbekende vrouw. Zij stelde zich voor als onze bovenbuurvrouw. Zo'n beetje de eerste zin die na de voorstelronde kwam was "Ja, jullie gingen gisteren laat op bed, hé?" Daar had ze gelijk in - we waren naar een verjaardag geweest en zijn laat teruggekomen. We zijn toen wel direct naar bed gegaan.

Zij gaf aan dat ze telkens wakker wordt van onze deuren. Naast het toilet zitten bij ons twee kleine slaapkamers. Daarvan hebben zij de muur doorbroken om er één grote slaapkamer van te maken. Zij geeft aan dat wanneer er iemand bij ons naar het toilet gaat 's avonds en 's nachts, zij wakker wordt wanneer de deur gesloten wordt. Vervolgens kan zij niet meer slapen.

Wij horen zelf eigenlijk helemaal niets van onze buren. Af en toe een klussende buur die aan het boren of schuren is, of de stofzuiger (maar dan moet het in huis echt muisstil zijn als ik probeer uit te slapen). We horen geen radio/televisie, geen stemmen, geen voetstappen, geen vallende dingen en zeker geen deuren.

Ik heb aangegeven op de deuren te letten en te kijken of ik nog iets kan veranderen. Nu zat ik in eerste instantie aan van die rubberen dopjes te denken die keukenkastdeurtjes ook wel eens hebben, maar bij nadere inspectie bleken deze er al in te zitten. Als wij de deur dichtdoen horen wij vrijwel niets, dus dat lijkt alleen effect voor ons te hebben.

Zijn er nog andere opties om een deur minder gehorig te maken bij het open/dicht doen? De buurvrouw heeft mij verzocht om de deuren daar in dat hoekje van de gang (2 slaapkamerdeuren, toiletdeur en douchedeur) maar altijd open te houden.

Dat vinden wij geen oplossing. Dan kunnen we de deuren net zo goed allemaal verwijderen, dan maar geen privacy tijdens 't toiletbezoek, iedereen aan tafel kan meegenieten want die staat tegenover de woonkamerdeur, die weer tegenover de toiletdeur is gelegen (eet smakelijk!). Deuren op een kier gaan klapperen en dan is er weer overlast. Bovendien zijn er ruimtes waar mijn katten niet bij mogen komen - die wil ik dus zeker weten dicht.

Ik heb zelf al gekeken of er rubberen dopjes tussen kunnen, maar bij nadere inspectie van de toiletdeur lijken deze al geplaatst te zijn en hebben dus geen enkel effect.

Zijn er nog meer oplossingen om de gehorigheid te verminderen? De buurvrouw gaf aan dat zij het tenminste netjes kwam melden zodat er een oplossing gezocht kon worden. De buren onder mij zijn volgens haar wat dat betreft minder aardig: zij stappen direct naar woningbouw en/of politie.

Zij gaf verder nog aan dat de mevrouw die hier voor ons gewoond heeft met haar drie kinderen wegens geluidsoverlast de woning zijn uitgezet.

Oeps, dit is langer geworden dan gedacht.
pi_119953208
Misschien gewoon de deur wat zachter dicht doen? Of heb je dat al geprobeerd?

Als je het zelf niet hoort zou ik niet weten wat je aan moet doen.

Horen die bovenbuurvrouw en bovenbuurman trouwens bij elkaar? Dikke kans dat het gewoon een stel zeikerds zijn die elkaar aan het opnaaien zijn.

Ik zou eerst maar eens met wat andere buren graan praten om te horen hoe zij het ervaren.

"De buurvrouw gaf aan dat zij het tenminste netjes kwam melden zodat er een oplossing gezocht kon worden. De buren onder mij zijn volgens haar wat dat betreft minder aardig: zij stappen direct naar woningbouw en/of politie."

Misschien je onderburen. Dikke kans je bovenburen dit gewoon als dreigement gebruiken.

Als jij je deuren gewoon normaal dicht doet is het heel vervelend dat je bovenburen daar last van hebben, maar daarvoor wordt je echt je woning niet uitgezet.

[ Bericht 26% gewijzigd door MrDoo op 05-12-2012 13:21:39 ]
  woensdag 5 december 2012 @ 13:15:13 #3
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_119953431
Ze wordt wakker van een deur die open en dicht gaat, maar het doortrekken hoort ze niet? :')

Je kunt een paar zgn glasdopjes in de sponning van het kozijn plakken, maar daar houdt het dan wel een beetje mee op.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_119953619
zij hebben een muur weggehaald
hebben hun er wel aan gedacht dat dit geluids overdracht opleverd als ze dat niet goed isoleren?
pi_119953784
Kun je niet contact opnemen met de woningbouw vereniging of iets dergelijks waar je van huurt en vragen wat zij voor oplossing hebben? Je kan zelf niet tot het uiterste doorgaan met aanpassen omdat zij er overlast van hebben. En anders een keer voorstellen dat je bij haar in het appartement gaat luisteren naar de geluiden om zo te horen wat nou precies voor geluid er in hun appartement te horen is?
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_119954292
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 13:08 schreef MrDoo het volgende:
Misschien gewoon de deur wat zachter dicht doen? Of heb je dat al geprobeerd?

Als je het zelf niet hoort zou ik niet weten wat je aan moet doen.

Horen die bovenbuurvrouw en bovenbuurman trouwens bij elkaar? Dikke kans dat het gewoon een stel zeikerds zijn die elkaar aan het opnaaien zijn.

Ik zou eerst maar eens met wat andere buren graan praten om te horen hoe zij het ervaren.

"De buurvrouw gaf aan dat zij het tenminste netjes kwam melden zodat er een oplossing gezocht kon worden. De buren onder mij zijn volgens haar wat dat betreft minder aardig: zij stappen direct naar woningbouw en/of politie."

Misschien je onderburen. Dikke kans je bovenburen dit gewoon als dreigement gebruiken.

Als jij je deuren gewoon normaal dicht doet is het heel vervelend dat je bovenburen daar last van hebben, maar daarvoor wordt je echt je woning niet uitgezet.
Als we de deuren nog zachter proberen te sluiten doen we daar langer over dan het toiletbezoek.. we sluiten de deuren echt op een hele normale manier.

Ik vermoed dat beiden inderdaad bij elkaar horen. We willen ook een keer 's avonds bij hen luisteren, dat er deuren gesloten worden door de één terwijl de ander luistert.

Andere buren hebben we nog niet gesproken. Dat was ook iets wat nog in de planning staat..

Of het dreigementen zijn weet ik niet. Wat uiterlijk betreft leek ze wel een beetje een zeur. Maar op uiterlijk kan en mag je iemand niet beoordelen.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 13:15 schreef error_404 het volgende:
Ze wordt wakker van een deur die open en dicht gaat, maar het doortrekken hoort ze niet? :')

Je kunt een paar zgn glasdopjes in de sponning van het kozijn plakken, maar daar houdt het dan wel een beetje mee op.
Over het doorspoelen van het toilet heeft ze het inderdaad niet gehad. Puur over de deuren. Zijn die glasdopjes heel anders dan de rubberen dopjes die er al in zitten?

quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 13:20 schreef Tuinman het volgende:
zij hebben een muur weggehaald
hebben hun er wel aan gedacht dat dit geluids overdracht opleverd als ze dat niet goed isoleren?
De muur die zij verwijderd hebben staat niet in directe verbinding met de muur waar de toiletdeur in zit. Kan verkeerde isolatie zo erg tegenwerken? Ik heb zelf absoluut geen bouwkundige kennis wat dat betreft.

quote:
99s.gif Op woensdag 5 december 2012 13:24 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
Kun je niet contact opnemen met de woningbouw vereniging of iets dergelijks waar je van huurt en vragen wat zij voor oplossing hebben? Je kan zelf niet tot het uiterste doorgaan met aanpassen omdat zij er overlast van hebben. En anders een keer voorstellen dat je bij haar in het appartement gaat luisteren naar de geluiden om zo te horen wat nou precies voor geluid er in hun appartement te horen is?
De woningbouwvereniging inschakelen klinkt ook weer zo drastisch, al is het alleen maar om te kijken of zij hier oplossingen voor hebben. Voor een gebouw uit 1959 valt het me al reuze mee hoe weinig we horen.
pi_119954369
Misschien dat je even bij de buren boven kunt luisteren, dan kun je ook precieser uitzoeken wat het is dat (storend) geluid maakt..
  Redactie Frontpage woensdag 5 december 2012 @ 13:43:01 #8
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_119954402
Lijkt op contactgeluid dat via een starre vloer wordt doorgegeven naar de slaapkamer van je buurvrouw. Dit is een redelijke constructiefout als je het mij vraagt. De verdiepingsvloer lijkt me niet echt goed uitgevoerd als het sluiten van een deur op die manier voor overlast bezorgd.

Hebben jullie misschien een zwevende dekvloer in jullie appartement? Het kan zijn dat deze is vastgegoten aan de muren (iets wat relatief vaak fout gaat). Dit zou niet zo mogen zijn en dan moet de hele vloer losgezaagd worden van de muren. De (onder)aannemer had hier dan vilt of ander ontverend middel tussen de muren en de toplaag van de zwevende dekvloer meoten aanbrengen zodat het contactgeluid van bijvoorbeeld sluitende deuren niet door wordt gegeven naar de onder/bovenliggende etage.

Je kan trouwens ook een dunne kierdichtingsstrip (vilt of traagschuim) aanbrengen op het deurkozijn.

Edit: ik lees nu pas dat het om een oud appartement gaat :X Zijn er ook constructieve zaken aangepast tussen het moment dat jullie introkken en de vorige bewoners zijn uitgetrokken? Zo niet, dan lijkt het me vooral een psychologisch effect: men verwacht overlast vanwege de vorige bewoners, en hoort nu alles.

Je kan de woningbouw vragen om een geluidsmeting. Ik weet nog een goed adresje voor zo'n meting ;)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_120079204
Zojuist even voorgesteld aan de onderbuurman. Die was zichzelf aan het afvragen of we er uberhaupt al woonden, zo weinig geluid hoorde hij.

Zucht.
pi_120083710
Wat een vervelende situatie. Zeker als je onderbuurman zegt niets te horen. Zou dan idd zelf eens gaan luisteren bij je bovenburen zoals je zelf al aangaf.
  zaterdag 8 december 2012 @ 23:07:11 #12
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_120091400
Tochtband zou het geluid behoorlijk wat moeten verminderen:

Toevallig vandaag hier een paar deuren aangepakt en het scheelt ontzettend qua geluid(en tocht natuurlijk!)
pi_120093997
Hoort ze het alleen 's nachts? Want 's nachts in die oudere huizen hoor je echt alles van de buren. En dan is een deur die open en dichtgaat nog het minste wat je kan horen (believe me!). Trek s nachts (zeg na 12en) anders de deuren niet helemaal dicht, misschien scheelt dat. En anders hebben ze pech, bedoel een deur 's nachts horen lekker belangrijk er zijn mensen met grotere geluidsproblemen van hun buren.
  zondag 9 december 2012 @ 02:05:25 #14
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_120097507
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 23:07 schreef Erasmo het volgende:

[ afbeelding ]

Toevallig vandaag hier een paar deuren aangepakt en het scheelt ontzettend qua geluid(en tocht natuurlijk!)
Heb ik ook in de sponningen geplakt. Niet omdat de buren last van ons hadden, maar ik had zelf last van ons ;)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_120099600
Heb er hier thuis eens tochtband tussen gedaan, dat scheeld al heel wat...
De buurman gooide altijd met zijn deuren, daar kan geen tochtband tegenop, hij is nu dood dus daar hebben we geen last meer van gelukkig...
  zondag 9 december 2012 @ 09:24:49 #16
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_120100084
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 02:05 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Heb ik ook in de sponningen geplakt. Niet omdat de buren last van ons hadden, maar ik had zelf last van ons ;)
Hier was het voornamelijk tegen de tocht maar het verminderen van het geluid met 90% is een welkom neveneffect.
pi_120105520
De volgende keer even meelopen met de buurman of de buurvrouw. Laat je partner dan even flink met de deuren klappen.
pi_128162621
Update:

Buurvrouw kwam vannacht bij ons aan de deur. We hadden nog wat vrienden op bezoek, maar ze zeurde niet om het geluidsniveau van het praten, maar wéér over de deuren (toiletbezoek). En daar wordt echt niet mee gegooid.

Nu net met mijn vriend mee naar boven gelopen en even gepraat, ik weer naar beneden gegaan en deuren zowel hard als zacht dichtgedaan.

Vriend zegt dat het te horen is. Kunnen we hier iets mee doen met de woningbouw? Het is toch van de zotten dat 's avonds er gewoon geen enkele deur meer dichtgedaan mag worden (zacht)?

Oude flats, a la, maar ik heb ook geen zin in dit gezeik :{
  zondag 23 juni 2013 @ 20:31:28 #19
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_128163981
Vervelende situatie, TS!

Kennelijk zijn je deuren dus wel te horen bij de bovenburen, maar de vraag is of het wel reëel is van ze om te verwachten dat ze helemaal niets meer horen van de buren. Oftwel, wat mogen buren van elkaar 'verwachten' aan geluids'overlast', en wanneer wordt het zeuren-om-het-zeuren?

Ik zou dit zeker eens aan de woningbouwvereniging voorleggen. Hebben ze dit probleem al eens vaker bij de hand gehad? Zijn er andere appartementen waarbij er soortgelijke klachten zijn?
Staan de bovenburen wellicht bekend als notoire zeurpieten? Dreigen met de opmerking "de vorige bewoner met drie kinderen is er wegens geluidsoverlast uitgezet" vind ik namelijk ook nogal ... hmm.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_128165001
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:31 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik zou dit zeker eens aan de woningbouwvereniging voorleggen. Hebben ze dit probleem al eens vaker bij de hand gehad? Zijn er andere appartementen waarbij er soortgelijke klachten zijn?
We willen dit ook zeker gaan doen. Mijn vriend heeft het nu gehoord, hetgeen dat de 'dreun' veroorzaakt is de klik van het sluitwerk als je de hendel in de deurpost vastzet. Je kunt het dus niet vermijden, tenzij je de deuren altijd open laat..

Wij horen van geen enkele buur geluid, geen deuren, geen gepraat. De onderburen hoorden ons de vorige keer niet, we zijn er net even langsgegaan om nogmaals navraag te doen, maar ze zijn er nu niet.

quote:
Staan de bovenburen wellicht bekend als notoire zeurpieten? Dreigen met de opmerking "de vorige bewoner met drie kinderen is er wegens geluidsoverlast uitgezet" vind ik namelijk ook nogal ... hmm.
Ik weet eigenlijk verder niets over de bovenburen wat betreft het zeuren. Ze zijn wel heel erg wisselvallig in de relatie met de vorige onderburen.

Bij het starten van dit topic kon zij er wel goed mee omgaan, gisteravond schemerde ze door dat die mensen er ivm geluidsoverlast uit zijn gegaan omdat zij heeft zitten zeiken, net gaf ze weer aan dat zij en het vrouwtje wat er hiervoor heeft gewoond nog goede vriendinnen waren geweest. :?
  zondag 23 juni 2013 @ 20:56:06 #21
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_128165361
^^ Komt bij mij toch een beetje over als dat die bovenbuuf zèlf wat 'probleempjes' heeft.
Wie in een flat gaat wonen (overigens ook als je gewoon in een straat gaat wonen, maar dit terzijde) heeft nou eenmaal te maken met leefgeluiden van de buren. Wat jij beschrijft lijkt mij persoonlijk volstrekt normaal. Wie daar niet tegen kan moet maar in een hutje op de hei gaan wonen.

Okee, dat is wellicht ietsje te hard uitgedrukt maar je snapt wat ik bedoel. Helemaal 100% altijd stil kan nou eenmaal niet. Dat gezegd hebbende... is het misschien een idee om op zoek te gaan naar ander hang- en sluitwerk? :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_128455326
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 23:07 schreef Erasmo het volgende:

Ik ken het en ondanks dat je advies goed bedoelt is, is het niet meer dan een pleister op de wonde die geluidsoverlast heet. :s)
pi_128456019
quote:
Zijn er nog meer oplossingen om de gehorigheid te verminderen? De buurvrouw gaf aan dat zij het tenminste netjes kwam melden zodat er een oplossing gezocht kon worden. De buren onder mij zijn volgens haar wat dat betreft minder aardig: zij stappen direct naar woningbouw en/of politie.
Met zo'n attitude zou mijn geduld al op zijn. Nieuwe buren hebben andere gewoontes, wellicht dat de voirge buur nooit de deuren sloot maar men kan natuurlijk niet verwachten dat jij dat dan ook maar niet doet. Het komt op mij over dat het een kwestie van wennen is voor de buurvrouw aan de nieuwe geluidjes en dat jij oplet dat je het niet te bont maakt.

Verder zou ik de woningbouw even melden dat de huizen gehorig zijn en dat de buurvrouw last heeft van jouw deuren die je op de normale manier gebruikt. Laat hun het maar verder oppakken.
pi_128457748
als de klik van het slot/sluitwerk het probleem is zou je tijdelijk het sluitwerk eruit kunnen halen om te zien of dat het probleem oplost. is dat het probleem zou je kunnen kijken naar ander sluitwerk.

maar eerlijk gezegd denk ik dat het wat overdreven is.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 13:39 schreef Hitomi het volgende:

De woningbouwvereniging inschakelen klinkt ook weer zo drastisch, al is het alleen maar om te kijken of zij hier oplossingen voor hebben. Voor een gebouw uit 1959 valt het me al reuze mee hoe weinig we horen.
je kan het beter nu melden bij de woningbouw. dan wachten totdat een van de buren gaat klagen bij de woningbouw ;)
pi_128461838
Ik herken het geluid, bij een bekende thuis is het precies net zo. De deursluiting valt in het deurpost en dat hoor je.
Vreemd dat hierover "gezeurd" wordt. Er valt niet zoveel aan te doen namelijk. Deuren open laten is geen oplossing en je kan iemand niet verbieden om naar het toilet te gaan op bepaalde tijdstippen.

Zijn die buren ook al eens bij jou thuis geweest? Laat er eentje boven zitten en eentje bij jou, en laat ze zelf de deuren sluiten. Je zal zien dat het dan net zo goed te horen is als wanneer je het zelf doet.

Als je er verder alles aan gedaan hebt om mee te werken valt jou verder niks te verwijten. Hoe vervelend het mag zijn voor de bovenburen, het is een probleem van het gebouw zelf, niet van jouw gedrag.
In dat geval zou de buurvrouw ermee naar de woningbouw moeten gaan, je kunt aangeven dat je dit goed vindt en dat je hier aan mee wilt werken.

Dan laat je naar de woningbouw toe ook zien dat de wil er wel is, en dat de buurvrouw misschien toch meer verwacht dan mogelijk is....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')