SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2012 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla![]()
Denk dat ik gemiddeld genomen om en nabi de 10.5 km / uur zitNu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla![]()
Mijn pace is wel redelijk duidelijk voor me
LDL = 7:00 min/km
Wedstrijdtempo = 6:00 min/km
Bij versnellingen/interval = 5:00 min/km![]()
Ja, nee, ik bedoelde dus dat je tijdens het lopen blind doorhebt welke pace je ongeveer loopt; m'n lichaam lijkt me dus vaak te bedriegen
Ja doei.![]()
Ja, maar voel je dat ook aan je lichaam TIJDENS het lopen, kun je blind een pace inzetten zonder op de garmin te kijken of je goed zit en klopt dat ook altijd (nagenoeg)? Las daar iets over in de runnersworld tijdje geleden, dat dat te oefenen moet zijn, maar dat lukt heir dus niet zo goed, omdat ik elke keer als ik het in wil schatten m'n lichaam me bedriegtquote:Op dinsdag 4 december 2012 21:19 schreef GotC het volgende:
Mijn pace is wel redelijk duidelijk voor me
LDL = 7:00 min/km
Wedstrijdtempo = 6:00 min/km
Bij versnellingen/interval = 5:00 min/km*kras*
Ja doei.![]()
Ja, die paces zoals hierbovenquote:Op dinsdag 4 december 2012 21:19 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, nee, ik bedoelde dus dat je tijdens het lopen blind doorhebt welke pace je ongeveer loopt; m'n lichaam lijkt me dus vaak te bedriegenWeet precies wanneer ik in welk tempo loop en de verschillen ertussen.
![]()
samequote:Op dinsdag 4 december 2012 21:20 schreef GotC het volgende:
[..]
Ja, die paces zoals hierbovenWeet precies wanneer ik in welk tempo loop en de verschillen ertussen.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Dat heb ik ook. Denk ik van meh.. Heb je best snel en constant gelopen. Denk je wow, valt het allemaal tegen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:20 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, maar voel je dat ook aan je lichaam TIJDENS het lopen, kun je blind een pace inzetten zonder op de garmin te kijken of je goed zit en klopt dat ook altijd (nagenoeg)? Las daar iets over in de runnersworld tijdje geleden, dat dat te oefenen moet zijn, maar dat lukt heir dus niet zo goed, omdat ik elke keer als ik het in wil schatten m'n lichaam me bedriegt*kras*
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Nou ja, dat wil ik dus ook, hoop dat m'n lichaam me dat toestaat ooitconstant blijven is een ding, maar zou graag juist als ik intervallen ga doen dat gewoon op een biepje willen doen en dan niet elke keer naar m'n garmin te hoeven kijken.
Nu eerst maar 's avondeten. HONGER![]()
Ja doei.![]()
Smakelijkquote:Op dinsdag 4 december 2012 21:22 schreef motorbloempje het volgende:
Nou ja, dat wil ik dus ook, hoop dat m'n lichaam me dat toestaat ooitconstant blijven is een ding, maar zou graag juist als ik intervallen ga doen dat gewoon op een biepje willen doen en dan niet elke keer naar m'n garmin te hoeven kijken.
Nu eerst maar 's avondeten. HONGER![]()
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Er wordt een startnummer in de brievenbus gegooid vandeweek![]()
Trainers konden ook weinig adviseren. Behalve rustig starten en stoppen zodra kramp, en niks meer doen deze week. Zij weten ook niet dat ik al best intensief loop gedurende 3/4 jaar, dus dat kan ik wel wat afzwakken.
Het wordt de dood of de gladiolen![]()
![]()
De dood is geen optie.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:45 schreef Quoi het volgende:
Trainers konden ook weinig adviseren. Behalve rustig starten en stoppen zodra kramp, en niks meer doen deze week. Zij weten ook niet dat ik al best intensief loop gedurende 3/4 jaar, dus dat kan ik wel wat afzwakken.
Het wordt de dood of de gladiolenF means you're fucked![]()
Ben je er nou wel of niet blij mee?quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:45 schreef Quoi het volgende:
Het wordt de dood of de gladiolen![]()
![]()
Uitlopen zal ik em. Vraag is of ik er wat aan overhoud. Maar erna komt toch een loopjes-loze periode, bedacht ik me![]()
Nee hoor, ik ga verantwoord lopen op een tempootje tussen de 6.50-7.00 min/km. Het wordt een geniet-loop![]()
![]()
Precies! Gewoon lekker lopen. Je gaat jezelf verbazenquote:Op dinsdag 4 december 2012 21:47 schreef Quoi het volgende:
Uitlopen zal ik em. Vraag is of ik er wat aan overhoud. Maar erna komt toch een loopjes-loze periode, bedacht ik me![]()
Nee hoor, ik ga verantwoord lopen op een tempootje tussen de 6.50-7.00 min/km. Het wordt een geniet-loop
F means you're fucked![]()
Ik ben SUPERblij, alleen mijn omgeving verklaart me voor gek. De euforische stemming moet dus nog een beetje komen.quote:![]()
Het ergste wat er kan gebeuren is dat je 'm uitloopt en wellicht wat rust erna moet nemenquote:Op dinsdag 4 december 2012 21:48 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik ben SUPERblij, alleen mijn omgeving verklaart me voor gek. De euforische stemming moet dus nog een beetje komen.Komt wel goed, schatje.
![]()
Mijn jaar eindigt al in een soort climax met mijn promoveren op de 21e. Nu ook een soort hardloopfinale![]()
![]()
Maareh........hoe istie verder hier? Nog gelopen vanavond?
Het was gewoon droogLekker bescheiden een 5k duurloopje gedaan.
![]()
http://runkeeper.com/user/storm666/activity/134843785
zowww.. weer een klein loopje erop zitten.
wat is het raar in het echte donker te lopen zonder straatlantaarns.
paar keer in de berm gestapt.
en het hondje was weer zo blij om mee te gaan.
continue kwispelen en af en toe opspringen. joepie
6.13 in 35 in een akelig continue tempotje.
sanitaire stop van hond in de eerste kmhome is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
En jij bent van de medaille-omhangerijquote:Op dinsdag 4 december 2012 21:49 schreef GotC het volgende:
[..]
Het ergste wat er kan gebeuren is dat je 'm uitloopt en wellicht wat rust erna moet nemenKomt wel goed, schatje.
![]()
![]()
Wel eerder HMs gelopen maar onvergelijkbaar. Jaren geleden (en 15 kg lichter) liep ik dagelijks een km of 5. Standaard trainingsrondje was een minuut of 20. Maar 8 km vond ik al een hel qua afstand.quote:Op dinsdag 4 december 2012 19:44 schreef YUR het volgende:
[..]
Klinkt goedWel eerder halve marathons gelopen? En wat voor tijden heb je staan?
Sorry, ben gewoon nieuwsgierig
Een jaar of tien geleden scheurde ik een enkelband af, waardoor ik jaren niet heb kunnen rennen. Toen dat weer in orde was kreeg ik in dezelfde enkel een chronische blessure. Om de week moest ik gedwongen rust houden. De sportarts vond dat ik mijn probleem (geen veerkracht meer in het kraakbeen van de enkel) maar moest accepteren en met Ibuprofen en rust te lijf moest gaan.
Ongeveer op dat moment, bijna twee jaar geleden, kwam ik met natural running en voorvoetlanding in aanraking. Dat bleek de perfecte remedie: mijn kuiten en achillespezen bleken de impact veel beter te kunnen verwerken dan het kraakbeen en de botten van mijn enkel. Het eerste jaar heb ik besteed aan de transitie naar de voorvoet en het opbouwen van duurvermogen. Dat heb ik afgesloten met 2:03 in Egmond.
Daarna ben ik me naast duurvermogen meer gaan richten op intervallen en ben ik 13 kg afgevallen. Ik loop nu ongeveer 40km per week en ben al bijna twee jaar blessurevrij. Resultaat: t.o.v. vorig jaar ruim 6 minuten van mijn 10km tijd afgesnoept, 20km testloop met stevige heuvels in 1:52 uur, en zoals gezegd op schema voor 1:43 in Venlo. Er spelen echter ook nog wat niet-loopgerelateerde dingetjes waardoor ik met die 1:43 nog niet echt bezig ben.
Doel van dit jaar is een najaarsmarathon uitlopen en wellicht een HM onder de 1:40. Tussendoor nog wat kortere afstanden tussen 7km en 15km een stukje sneller dan afgelopen jaar.
Nog meer vragen?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2012 22:05:10 ]![]()
Hoe tof dat ook is, het is niet hetzelfde als het lopenquote:Op dinsdag 4 december 2012 21:58 schreef Quoi het volgende:
[..]
En jij bent van de medaille-omhangerij![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nummer 1 op het leaderboard![]()
![]()
![]()
Whoot![]()
![]()
En dat met slechts 26.77 km in 1 week.
Kom op andere runners dit kan toch niet
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]![]()
Respect!quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wel eerder HMs gelopen maar onvergelijkbaar. Jaren geleden (en 15 kg lichter) liep ik dagelijks een km of 5. Standaard trainingsrondje was een minuut of 20. Maar 8 km vond ik al een hel qua afstand.
Een jaar of tien geleden scheurde ik een enkelband af, waardoor ik jaren niet heb kunnen rennen. Toen dat weer in orde was kreeg ik in dezelfde enkel een chronische blessure. Om de week moest ik gedwongen rust houden. De sportarts vond dat ik mijn probleem (geen veerkracht meer in het kraakbeen van de enkel) maar moest accepteren en met Ibuprofen en rust te lijf moest gaan.
Ongeveer op dat moment, bijna twee jaar geleden, kwam ik met natural running en voorvoetlanding in aanraking. Dat bleek de perfecte remedie: mijn kuiten en achillespezen bleken de impact veel beter te kunnen verwerken dan het kraakbeen en de botten van mijn enkel. Het eerste jaar heb ik besteed aan de transitie naar de voorvoet en het opbouwen van duurvermogen. Dat heb ik afgesloten met 2:03 in Egmond.
Daarna ben ik me naast duurvermogen meer gaan richten op intervallen en ben ik 13 kg afgevallen. Ik loop nu ongeveer 40 per week en ben al bijna twee jaar blessurevrij. Resultaat: t.o.v. vorig jaar ruim 6 minuten van mijn 10km tijd afgesnoept, 20 testloop met stevige heuvels in 1:52 uur, en zoals gezegd op schema voor 1:43 in Venlo. Er spelen echter ook nog wat niet-loopgerelateerde dingetjes waardoor ik met die 1:43 nog niet echt bezig ben.
Doel van dit jaar is een najaarsmarathon uitlopen en wellicht een HM onder de 1:40. Tussendoor nog wat kortere afstanden tussen 7km en 15km een stukje sneller dan afgelopen jaar.
Nog meer vragen?
Mooi dat een andere manier van lopen er toch voor kan zorgen dat je je hobby lekker en redelijk onbezorgd kunt uitoefenenquote:Op dinsdag 4 december 2012 21:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wel eerder HMs gelopen maar onvergelijkbaar. Jaren geleden (en 15 kg lichter) liep ik dagelijks een km of 5. Standaard trainingsrondje was een minuut of 20. Maar 8 km vond ik al een hel qua afstand.
Daarna ben ik me naast duurvermogen meer gaan richten op intervallen en ben ik 13 kg afgevallen. Ik loop nu ongeveer 40 per week en ben al bijna twee jaar blessurevrij. Resultaat: t.o.v. vorig jaar ruim 6 minuten van mijn 10km tijd afgesnoept, 20 testloop met stevige heuvels in 1:52 uur, en zoals gezegd op schema voor 1:43 in Venlo. Er spelen echter ook nog wat niet-loopgerelateerde dingetjes waardoor ik met die 1:43 nog niet echt bezig ben.
Nog meer vragen?
Ik hoop dat t je gaat lukken om die 1:43 te lopen
Geen verdere vragen
QFT!!quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:44 schreef GotC het volgende:
Oh enne, QFT (en speciaal voor RD):
[ afbeelding ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
morse?quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:04 schreef Sunnythesun het volgende:
mooi verhaal stipjestreepje
![]()
wat een onmogelijke naam btw![]()
Edit: lijkt me niet.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
ik trek mijn twijfels bij Endomundo dezer dagen...zaterdag 27km, zondag 5km, zondag 6 km en maar 11km op de leaderboard....quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:02 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nummer 1 op het leaderboard![]()
![]()
![]()
Whoot![]()
![]()
En dat me slechts 26.77 km in 1 week.
Kom op andere runners dit kan toch niet
Je wordt gewoon geboycotquote:Op dinsdag 4 december 2012 22:07 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik trek mijn twijfels bij Endomundo dezer dagen...zaterdag 27km, zondag 5km, zondag 6 km en maar 11km op de leaderboard....we weten nu wel dat jij ver kan lopen ja!
![]()
![]()
wel als ik ga ultra'enquote:Op dinsdag 4 december 2012 22:06 schreef GotC het volgende:
[..]
Niet dat jij last hebt van stoplichten
naar het oosten en westen kom ik sowieso over de hele breedte van het eiland geen stoplichten tegen., naar het zuiden pas na 40km en naar het noorden de eerste op 200km'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Geweldigquote:Op dinsdag 4 december 2012 22:10 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
wel als ik ga ultra'en
naar het oosten en westen kom ik sowieso over de hele breedte van het eiland geen stoplichten tegen., naar het zuiden pas na 40km en naar het noorden de eerste op 200km![]()
![]()
Iets mis met je instelling (per ongeluk op wandelen ipv running ? )quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:07 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik trek mijn twijfels bij Endomundo dezer dagen...zaterdag 27km, zondag 5km, zondag 6 km en maar 11km op de leaderboard....
Oh nee er was al eerder gemeld dat je te veel liep waardoor Endomondo het niet op wil nemen
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]![]()
Ik verdenk de oprichter van het EndomondoFOK!-teamquote:Op dinsdag 4 december 2012 22:07 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik trek mijn twijfels bij Endomundo dezer dagen...zaterdag 27km, zondag 5km, zondag 6 km en maar 11km op de leaderboard....
ik vind het gewoon apart dat hij de work outs wel registreert maar ze niet bij elkaar opteltquote:Op dinsdag 4 december 2012 22:10 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Iets mis met je instelling (per ongeluk op wandelen ipv running ? )
Oh nee er was al eerder gemeld dat je te veel liep waardoor Endomondo het niet op wil nemen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
true....!! aan haar had ik nog niet gedacht maar daar kan je wel eens gelijk in hebbenquote:Op dinsdag 4 december 2012 22:11 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik verdenk de oprichter van het EndomondoFOK!-team
Er is ergens een vinkje waarmee je aan kunt geven of een workout wel of niet moet worden meegenomen in de stats...heb je die al nagekeken?quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:11 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik vind het gewoon apart dat hij de work outs wel registreert maar ze niet bij elkaar opteltF means you're fucked![]()
quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:11 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik verdenk de oprichter van het EndomondoFOK!-team![]()
![]()
In 2013 doe ik ook mee met Endomondo!
Zomaar halverwege december stoppen met Runkeeper en overstappen kan niet![]()
![]()
Thanks nog voor de nr 1 noteringquote:![]()
OH![]()
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
Forum Opties Forumhop: Hop naar: