http://www.nu.nl/binnenland/2972421/junioren-slaan-grensrechter-in-elkaar-wedstrijd-.htmlquote:Junioren slaan grensrechter in elkaar na wedstrijd
AMSTERDAM - Een grensrechter van voetbalclub Buitenboys uit Almere is zondagmiddag na een wedstrijd in Amsterdam in elkaar geslagen.
Dat meldt de voetbalclub op Twitter.
De daders zouden een aantal spelers van 15 en 16 jaar zijn van de Amsterdamse club Nieuw Sloten. Ze namen de grensrechter na de wedstrijd te grazen.
Omroep Flevoland meldt dat een kluitje van vier of vijf B-junioren de grensrechter tegen de grond werkten en trapten. Toen hij wist op te staan en weg te rennen, gingen ze achter hem aan en werd hij nogmaals geschopt en geslagen. Enkele uren later werd de grensrechter onwel en zakte hij in elkaar. Daarop werd hij naar een ziekenhuis gebracht.
De grensrechter is onder constante behandeling van de artsen, zo laat de club weten. "Wij zijn er nu echt klaar mee", aldus het moedeloze commentaar.
http://www.nieuw-sloten.nlquote:Van het bestuur
Vandaag bereikte ons het bericht dat spelers van de B1 zich ernstig hebben misdragen bij de uitwedstrijd tegen Buitenboys. Een aantal spelers heeft een grensrechter van Buitenboys gemolesteerd. Dit bericht is ook op telegraaf.nl verschenen. Inmiddels hebben wij onze excuses gemaakt naar Buitenboys voor dit wangedrag.
Het bestuur heeft besloten om de B1 direct uit de competitie te nemen. Het lidmaatschap van de aanstichters van deze molestatie wordt per direct ontbonden. De namen worden aan de KNVB doorgegeven.
Dit soort zaken hoort niet op de voetbalvelden thuis. We moeten er alles aan doen om deze excessen uit te bannen.
Het bestuur.
quote:Mishandelde grensrechter Almere overleden'
AMSTERDAM - De 41-jarige grensrechter uit Almere die zondag werd gemolesteerd door drie jongens van 15 en 16, is maandag overleden aan de gevolgen van de mishandeling.
Dat heeft een woordvoerder van de politie Utrecht gezegd. Volgens de voorzitter van Buitenboys, Marcel Oost, is dit onjuist.
"Zijn zoon heeft mij verteld dat hij niet is overleden", aldus Oost tegen NU.nl.
De grensrechter werd bij de wedstrijd Nieuw Sloten B1 - Buitenboys B3 onder meer tegen zijn hoofd getrapt en is een paar uur hierna onwel geworden en naar het ziekenhuis afgevoerd.
De toestand van de grensrechter van Buitenboys is sindsdien kritiek geweest. De verwondingen, waaronder ernstig hersenletsel, zijn hem uiteindelijk maandag in de loop van de middag fataal geworden.
Onderzoek
Er zitten momenteel drie verdachten van 15 en 16 jaar uit Amsterdam vast; zij werden maandagochtend opgepakt. Het rechercheonderzoek naar het grove geweld op het Amsterdamse voetbalveld is nog in volle gang. De politie denkt mogelijk nog meer jongens op te pakken.
De politiewoordvoerder kon niet zeggen op welke wijze de grensrechter aan de club was verbonden.
donderdagquote:Op dinsdag 4 december 2012 18:36 schreef komrad het volgende:
Is al bekend wanneer ze voorgeleid worden? Of is dat inmiddels al gebeurd?
Oproepen tot geweld is strafbaar.quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:36 schreef Jahr00n het volgende:
word tijd dat we deze acties zonder woute oplossen. helemaal tot pulp slaan die gaste
Nee, dat zal nog wel even duren.quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:36 schreef komrad het volgende:
Is al bekend wanneer ze voorgeleid worden? Of is dat inmiddels al gebeurd?
Ik zal allemaal internetbinkies er toe oproepen hier, ik zeg het enkel even.quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:39 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
moet je eens op twitter kijken dwaas
kan me niet anders voorstellen dan dat voorarrest verlengd wordt.quote:
Dat denk ik ook, vooral aangezien de namen overal op internet staan zullen ze toch voor hun eigen bescherming opgesloten moeten worden, of bescherming meekrijgen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:40 schreef komrad het volgende:
[..]
kan me niet anders voorstellen dan dat voorarrest verlengd wordt.
en hoe cru het ook klinkt, dat is ook in het belang van de verdachten om te voorkomen dat mensen het recht in eigen hand nemen.
Er neemt niemand het recht in eigen handen, ik zie enkel wat xenofoben over de rug van een dode stoere praat roepen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:40 schreef komrad het volgende:
[..]
kan me niet anders voorstellen dan dat voorarrest verlengd wordt.
en hoe cru het ook klinkt, dat is ook in het belang van de verdachten om te voorkomen dat mensen het recht in eigen hand nemen.
Niet voor biculturele kansenjongeren toch?quote:
Niet ? Ik denk het wel hoor. Waarom denk je van niet ?quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Niet voor biculturele kansenjongeren toch?
Een dode door toedoen van?quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:41 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Er neemt niemand het recht in eigen handen, ik zie enkel wat xenofoben over de rug van een dode stoere praat roepen.
Én natuurlijk de stoere jongetjes en meisjes die hun vriendjes beschermen over de rug van een dode.quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:41 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Er neemt niemand het recht in eigen handen, ik zie enkel wat xenofoben over de rug van een dode stoere praat roepen.
Ik dacht dat het richeltuig dat was?quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:41 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Zoiets zou men ook over Volkert gezegd kunnen hebben, maar helaas zijn er altijd gekken die dat soort acties wel ondernemen. Tussen die miljoen schreeuwers hoeft er maar een doener zijn...quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:41 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Hevige frustraties denk ik.quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:44 schreef Voorschrift het volgende:
Waarom ontaardt een discussie over zinloos geweld hier in zinloos gescheld?
Zo zie je maar onder wat soort mensen je je mag scharen. Dat moet vast een goed gevoel geven. Maar goed, laatste reactie hier. Kunnen jullie het topic volplempen met stoere praat en ander ranzigs. Lijkt het net een topic op maroc.nlquote:Op dinsdag 4 december 2012 18:43 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ik dacht dat het richeltuig dat was?
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |