Wat betreft ondertrouw, je moet in ondertrouw, minimaal 2 weken voordat je gaat trouwen, om mensen uit je omgeving de kans te geven bezwaar te maken tegen jouw huwelijk, moeten dan uiteraard wel heel legitieme redenen zijn. En het is geloof ik ook een soort van bezinning voor jezelf.
O ja, en het is verplicht door de wet.
Verder moet je gewoon zeker zijn van je zaak ('tot de dood ons scheidt') voordat je een beslissing neemt, maar da's mijn mening.
Tegenwoordig is dit allemaal bij de burgerlijke stand geregistreerd en is het aanplakken en bezwaar maken niet meer nodig, maar is het iets wat nog steeds verplicht is bij de wet. Je geeft aan dat je gaat trouwen en je maakt je getuigen bekend. Je mag maximaal 1 jaar van te voren in ondertrouw gaan en uiterlijk moet je 2 weken voor je trouwdatum in ondertrouw.
Vanmiddag gaan Zuurtje en ik de trouwzalen bekijken. Ik heb er zin in!!!
(edit.. een enorme typo waar ik me voor schaam.. )
[Dit bericht is gewijzigd door Kleintje op 13-09-2002 10:33]
Dan sta je tussen de geboortes, overlijdingen en bouwvergunnigen in...
quote:Hier kan ik me wel in vinden
Op donderdag 12 september 2002 13:34 schreef _Flash_ het volgende:
*meldt*
_FlasH_ en Deepfreeze gaan ook trouwen, maar pas over een X aantal jaar. Eerst maar eens het tweede jaar ingaan :-)(Vandaag zijn we een jaar samen! Ik hou van je schat!)
quote:Ach, het was wel leuk, een klein dorp waarvan de helft van de inwoners zo ongeveer ineens schoonfamilie van je wordt
Op vrijdag 13 september 2002 01:50 schreef speedfreakssj het volgende:dat zal bbij mijn schoonouders vermoedelijk niet zo zijn. mar ach, who cares?
ik en Trueno iig niet.
1 van de leuke dingen wa sook dat we natuurlijk ver van te voren wisten dat we gingen.
Wat daar nog heel belangrijk is: Wat doen je ouders. Dus er was gevraagd aan EW wat mijn vader en moeder deden kwa werk. Dus EW zegt dat m'n pa arts is.
Zegt haar Oma na een kleine stilte: Maar je weet toch dat wij maar een stelletje arme boeren zijn he?
Ik heb zo moeten lachen om die opmerking
Mij boeit het toch niks wat me ouders doen en het zegt ook eigenlijk niks over mij.
Ik hoop alleen dat wat van EW haar familie uit Italie komt, vooral haar Ooms dan, dat is zo'n komisch stel
En zo ja; hoe was het, en heb je er achteraf toch geen spijt van gekregen dat je er niet een 'echt' huwelijksfeest met familie en vrienden van hebt gemaakt?
quote:Zodat je niet na een uit de hand gelopen alcoholische zondagnacht met je dronken harses samen met je scharrel van die avond voor het gemeentehuis staat alwaar trouwen maandag in de meeste gemeentes gratis is.
Op vrijdag 13 september 2002 01:57 schreef speedfreakssj het volgende:en waarom moet je in ondertrouw?
quote:Na 19-10 kunnen we je meer vertellen
Op vrijdag 13 september 2002 12:54 schreef Nuoro het volgende:
Zijn er eigenlijk ook Fok!kers die in Las Vegas getrouwd zijn?En zo ja; hoe was het, en heb je er achteraf toch geen spijt van gekregen dat je er niet een 'echt' huwelijksfeest met familie en vrienden van hebt gemaakt?
Vanwaar de vraag?
quote:Je laat het uit je hoofd om dan een 'spijtverhaal' op te hangen.
Op vrijdag 13 september 2002 13:21 schreef DuchessX het volgende:Na 19-10 kunnen we je meer vertellen
En anders krijg ik Zito.
Toch?
quote:O, zomaar...
Op vrijdag 13 september 2002 13:21 schreef DuchessX het volgende:[..]
Na 19-10 kunnen we je meer vertellen
Vanwaar de vraag?
Maar jullie gaan dus ook in Vegas trouwen? Leuk. Ben zeer benieuwd naar je ervaringen.
quote:Ik ben dan wel niet in Las Vegas getrouwd maar heb dus ook geen "echt" huwelijksfeest gehad. Nu bijna 5 jaar later heb ik er nog steeds absoluut geen spijt van. Integendeel zelfs.
Op vrijdag 13 september 2002 12:54 schreef Nuoro het volgende:
Zijn er eigenlijk ook Fok!kers die in Las Vegas getrouwd zijn?En zo ja; hoe was het, en heb je er achteraf toch geen spijt van gekregen dat je er niet een 'echt' huwelijksfeest met familie en vrienden van hebt gemaakt?
quote:
Op maandag 21 januari 2002 21:26 schreef Karin het volgende:
Ik heb mijn "bruiloft" (2 feb alweer 4 jaar geleden) in 2,5 week geregeld. Kon niet sneller want je moet 2 weken in ondertrouw.
Wij hadden net een huis gekocht en waren op zoek naar een goedkope oplossing om alles een beetje te regelen. Omdat een samenlevingscontract toch best prijzig is en we van dat geld liever wat voor ons huis wilden kopen hebben wij besloten om op maandagochtend 9 uur gratis te trouwen.
We hadden onze ouders mee als getuigen en meer mensen mochten en konden er niet bijzijn. Het was namelijk in het ondertrouwkamertje in het gemeentehuis en er konden maar 4 mensen zitten (de vaders stonden erachter met de fotocamera). Daarna hadden we koffie en taart bij ons thuis met de zussen er ook bij en 's avonds hadden we met een aantal vrienden lekker geborreld.
We hadden alletwee gewoon iets aan wat we al in de kast hadden hangen (wel heel netjes natuurlijk).'s Morgens werden we om 7 uur al gewekt door gebons op de deur. Lois had een enorm uitgebreid ontbijt voor ons gemaakt en dat voor de deur gezet
.
Ook had Lois gelukkig opgevangen waar wij taart besteld hadden (dat zou zij namelijk ophalen op het moment dat wij in het gemeentehuis waren) en het afbesteld want zij had ook een bruidstaart geregeld!
Het hele trouwen heeft trouwens maar 5 minuten geduurd. We stonden om 5 voor 9 alweer buiten! We gingen zitten. Ambtenaar van de burgelijke stand: "Welkom allemaal, Peter en Karin hebben besloten dat ze graag op deze manier willen trouwen. Dus neemt gij ........ tot uw wettige echtgenoot?" Geweldig! Het handtekeningen zetten duurde het langst!
Wij hadden toen zelf nog het idee dat als we nog een keertje "echt" wilden trouwen we het gewoon nog een keertje in de kerk zouden doen en dan wel met toeters en bellen. Maar eigenlijk zijn we nog steeds enorm blij met de manier waarop we het gedaan hebben. Ik zit nog steeds met een enorme glimlach op mijn mond als ik dit aan iemand vertel. En hoor ook heel veel reacties van mensen die wilden dat ze het ook zo gedaan hadden.
quote:
Op vrijdag 13 september 2002 12:54 schreef DIGGER het volgende:[..]
Zodat je niet na een uit de hand gelopen alcoholische zondagnacht met je dronken harses samen met je scharrel van die avond voor het gemeentehuis staat alwaar trouwen maandag in de meeste gemeentes gratis is.
quote:
Op maandag 21 januari 2002 21:26 schreef Karin het volgende:
Het hele trouwen heeft trouwens maar 5 minuten geduurd.
quote:Nee vast geen spijtverhaal!
Op vrijdag 13 september 2002 13:24 schreef DIGGER het volgende:[..]
Je laat het uit je hoofd om dan een 'spijtverhaal' op te hangen.
En anders krijg ik Zito.
Toch?
Allemaal leuk en aardig, maar ze zijn allemaal mooi en geschikt. EN ALLEMAAL NOG VRIJ!
Wat gaan we doen, verschrikkelijk mooi, met uitzicht over de maas, met mooi dik tapijt, mooie houten dansvloer, mooie kroonluchters, een bar etc.
Of gaan we voor een intieme zaal, de verzonken stad, met een benedendek en een bovendek lijkt het op een schip, knus en hier zal de sfeer actiever zijn en intiemer omdat men dan aan de reling hangt om de mensen die op de dansvloer beneden dansen te kunnen zien.
Het is verschrikkelijk moeilijk. We zijn er gewoon nog niet uit. 5 oktober is er een groot feest en dan gaan we kijken. Alle zalen zijn dan bezet en dan kunnen we van alle zalen wat zien terwijl het feest in volle gang is. Dan zie je een stuk van de sfeer van de zaal + het feest, dat waar de zaal voor bedoeld is.
Gisteravond zijn we ook nog wezen eten in het restaurant. Erg lekker, gezellig, goede bediening etc.
Het was echt top.
Ja.. we hebben er goed aan gedaan om deze locatie te kiezen.
Ben vanmorgen al vroeg wakker geworden omdat ik de kriebels heb. Kan maar aan 1 ding denken.. onze bruiloft!
Darkelf... hebben jullie de foto's al?
Hoe is het met de voorbereidingen bij alle anderen???
quote:Aanstaande vrijdag gaan we het boek halen!!!
Op woensdag 18 september 2002 09:51 schreef Kleintje het volgende:
Wat is het hier stil de laatste dagen!Darkelf... hebben jullie de foto's al?
Gisteren belden ze ons op dus bijna!!!
Ben zo vreselijk benieuwd.
Bevalt alles nog goed, als getrouwd stel?
Merk je er nu nog weleens wat van, dat het anders is???
quote:Alleen mijn nieuwe naam is wennen
Op woensdag 18 september 2002 10:33 schreef Kleintje het volgende:
Vrij snel, een ruime maand.
Je hoort weleens dat ze er langer over doen!Bevalt alles nog goed, als getrouwd stel?
Merk je er nu nog weleens wat van, dat het anders is???
Maar verder blijft alles hetzelfde, behalve dus die naam.
En we zijn nog steeds erg gelukkig dus dat zit wel
Nu de foto's nog!!!
quote:Sja heb ook niet zo veel te vertellen nu, we doen nu ff kalm aan weer mbt de voorbereidingen.
Op woensdag 18 september 2002 09:51 schreef Kleintje het volgende:
Wat is het hier stil de laatste dagen!Darkelf... hebben jullie de foto's al?
kan alleen zeggen dat de sportschool z'n effect niet mist
quote:FOTO'S!!!
Op woensdag 18 september 2002 12:53 schreef DIGGER het volgende:
kan alleen zeggen dat de sportschool z'n effect niet mist![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |