abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 december 2012 @ 12:10:12 #1
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_119913491
quote:
Junioren slaan grensrechter in elkaar na wedstrijd
AMSTERDAM - Een grensrechter van voetbalclub Buitenboys uit Almere is zondagmiddag na een wedstrijd in Amsterdam in elkaar geslagen.

Dat meldt de voetbalclub op Twitter.
De daders zouden een aantal spelers van 15 en 16 jaar zijn van de Amsterdamse club Nieuw Sloten. Ze namen de grensrechter na de wedstrijd te grazen.
Omroep Flevoland meldt dat een kluitje van vier of vijf B-junioren de grensrechter tegen de grond werkten en trapten. Toen hij wist op te staan en weg te rennen, gingen ze achter hem aan en werd hij nogmaals geschopt en geslagen. Enkele uren later werd de grensrechter onwel en zakte hij in elkaar. Daarop werd hij naar een ziekenhuis gebracht.
De grensrechter is onder constante behandeling van de artsen, zo laat de club weten. "Wij zijn er nu echt klaar mee", aldus het moedeloze commentaar.
http://www.nu.nl/binnenland/2972421/junioren-slaan-grensrechter-in-elkaar-wedstrijd-.html

Site Amsterdamse club:
quote:
Van het bestuur

Vandaag bereikte ons het bericht dat spelers van de B1 zich ernstig hebben misdragen bij de uitwedstrijd tegen Buitenboys. Een aantal spelers heeft een grensrechter van Buitenboys gemolesteerd. Dit bericht is ook op telegraaf.nl verschenen. Inmiddels hebben wij onze excuses gemaakt naar Buitenboys voor dit wangedrag.

Het bestuur heeft besloten om de B1 direct uit de competitie te nemen. Het lidmaatschap van de aanstichters van deze molestatie wordt per direct ontbonden. De namen worden aan de KNVB doorgegeven.

Dit soort zaken hoort niet op de voetbalvelden thuis. We moeten er alles aan doen om deze excessen uit te bannen.

Het bestuur.
http://www.nieuw-sloten.nl

quote:
Mishandelde grensrechter Almere overleden'
AMSTERDAM - De 41-jarige grensrechter uit Almere die zondag werd gemolesteerd door drie jongens van 15 en 16, is maandag overleden aan de gevolgen van de mishandeling.

Dat heeft een woordvoerder van de politie Utrecht gezegd. Volgens de voorzitter van Buitenboys, Marcel Oost, is dit onjuist.

"Zijn zoon heeft mij verteld dat hij niet is overleden", aldus Oost tegen NU.nl.

De grensrechter werd bij de wedstrijd Nieuw Sloten B1 - Buitenboys B3 onder meer tegen zijn hoofd getrapt en is een paar uur hierna onwel geworden en naar het ziekenhuis afgevoerd.

De toestand van de grensrechter van Buitenboys is sindsdien kritiek geweest. De verwondingen, waaronder ernstig hersenletsel, zijn hem uiteindelijk maandag in de loop van de middag fataal geworden.

Onderzoek
Er zitten momenteel drie verdachten van 15 en 16 jaar uit Amsterdam vast; zij werden maandagochtend opgepakt. Het rechercheonderzoek naar het grove geweld op het Amsterdamse voetbalveld is nog in volle gang. De politie denkt mogelijk nog meer jongens op te pakken.

De politiewoordvoerder kon niet zeggen op welke wijze de grensrechter aan de club was verbonden.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_119913544
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:07 schreef WhateverWhatever het volgende: [..] Nou, omdat je je dan wel 2x gaat bedenken als je weet dat je bij een misdrijf 10 tot 20 jaar vast komt te zitten.
Nee, dat is dus aantoonbaar onjuist. Als mensen een misdaad plegen denken ze niet aan de consequenties, en vijf jaar werkt niet minder afschrikkend dan 20 jaar. Plus, door mensen langer op te sluiten vermoeilijk je de integratie na hun straf waardoor langer opsluiten meer kosten en terugval meebrengt.
  dinsdag 4 december 2012 @ 12:13:59 #3
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_119913608
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:08 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Helaas, het is gebleken dat het niet zo is.
Nee, zeker bij dit soort zaken werkt het niet denk ik, hier wordt niet over nagedacht, hier wordt blind gereageerd. je zal zaken als bankoverval misschien terugdringen.

Maar wat dan te doen?
Get woke, go broke!
pi_119913635
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  dinsdag 4 december 2012 @ 12:15:10 #5
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119913638
als het bestuur in dit geval al gewoon de raddraaiers had geschorst toen het nog kon had iig deze dode misschien nog bespaard kunnen worden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_119913671
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:15 schreef Re het volgende:
als het bestuur in dit geval al gewoon de raddraaiers had geschorst toen het nog kon had iig deze dode misschien nog bespaard kunnen worden
Achteraf zijn dat soort dingen altijd makkelijk te zeggen..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_119913678
quote:
Nou, dan scheelt het dat ze uit de competitie zijn gehaald, hoef je er ook niet meer tegen te voetballen.
I feel kinda Locrian today
  dinsdag 4 december 2012 @ 12:18:10 #8
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119913708
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:16 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Achteraf zijn dat soort dingen altijd makkelijk te zeggen..
true, maar dit team is al eens eerder in de problemen geweest en kwam er met een waarschuwing vanaf... dus als je strenger wilt straffen had dat een goede mogelijkheid geweest dit team te ontmantelen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 4 december 2012 @ 12:19:21 #9
241662 Jian
Well, well, well
pi_119913735
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:11 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, dat is dus aantoonbaar onjuist. Als mensen een misdaad plegen denken ze niet aan de consequenties, en vijf jaar werkt niet minder afschrikkend dan 20 jaar. Plus, door mensen langer op te sluiten vermoeilijk je de integratie na hun straf waardoor langer opsluiten meer kosten en terugval meebrengt.
Dat is een complexe materie die niet zo maar even met deze magere conclusie kan worden afgedaan. Of denk je werkelijk dat een draaideurcrimineel net zo makkelijk een scootertje steelt wanneer hem 3 jaar strafkamp staat te wachten i.p.v. 3 uur een preek en weer naar het koffiehuis.
pi_119913749
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:15 schreef Re het volgende:
Nogal onzinnig. Er zijn af en toe vechtpartijen. Dat gebeurt op velden, in scholen, op straat. Het bestuur heeft met lange schorsingen adequaat gereageerd, zoals elk bestuur zou doen. Als ze geroyeerd waren, denk je dat dit soort opgefokte types zonder normbesef dan thuis thee waren gaan drinken? Je moet de schuld niet zoeken bij een instantie die correct gehandeld heeft met de kennis die ze toen hadden, maar bij de daders en niemand anders.
pi_119913783
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:19 schreef Jian het volgende:

[..]

Dat is een complexe materie die niet zo maar even met deze magere conclusie kan worden afgedaan. Of denk je werkelijk dat een draaideurcrimineel net zo makkelijk een scootertje steelt wanneer hem 3 jaar strafkamp staat te wachten i.p.v. 3 uur een preek en weer naar het koffiehuis.
Nee, als je zulke voorbeelden aanhaalt niet nee :') Het gaat om tien of twaalf jaar, niet om niets of doodstraf.
  dinsdag 4 december 2012 @ 12:20:59 #12
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_119913786
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:19 schreef Jian het volgende:

[..]

nee, tegen dat soort dingen helpt het misschien, maar juist met dit soort excessen, buitensporig spontaan geweld zal het niet helpen. Daar is echt niet over nagedacht, dat is gewoon in blinde woede gedaan.
Get woke, go broke!
pi_119913792
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:18 schreef Re het volgende:

[..]

true, maar dit team is al eens eerder in de problemen geweest en kwam er met een waarschuwing vanaf... dus als je strenger wilt straffen had dat een goede mogelijkheid geweest dit team te ontmantelen
Opnieuw dempt men de put als het kalf al verdronken is. Er waren evident signalen dat het team niet functioneerde. In plaats van een intern onderzoek te houden of wat dies meer zij, wordt een schamele boete van 100e opgelegd. Dan krijg je toch sterk het idee als kind dat je vader niet veel meer waard was dan dat in de ogen van de KNVB.
I feel kinda Locrian today
  dinsdag 4 december 2012 @ 12:21:06 #14
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_119913793
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:13 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, zeker bij dit soort zaken werkt het niet denk ik, hier wordt niet over nagedacht, hier wordt blind gereageerd. je zal zaken als bankoverval misschien terugdringen.

Maar wat dan te doen?
De vraag stellen is hem denk ik ook beantwoorden. Het vervelende van dit soort dingen is in tegenstelling tot een moord of bankoverval dat het in een opwelling gebeurd. Ik denk echter dat levenslang uitsluiten van de sport wel doeltreffend is want hiermee verklein je de kans op recidive en dat is wat je wil bereiken met straffen. Denk ook dat begeleiding van clubs hierin belangrijk is en dat je er dan niet voor kiest om een potje te gaan kickboksen. Verder is het denk ik erg nuttig om met slachtoffers te praten (dat kan nu niet echt meer dat weet ik) en dan de jongens op de club te laten vertellen hoe iemand zich voelt na zo'n incident.
UI Made bij VanilleKwark.
  FOK!fotograaf dinsdag 4 december 2012 @ 12:22:16 #15
13368 NiGeLaToR
pi_119913826
Soms loop ik per abuis langs een voetbalveld waar dan op zondag morgen een balletje wordt getrapt. Keine kinderen lopen massaal op een kluitje achter de bal aan en je zou denken, leuk, sportende kids.

Maar als je dan je oren weer open zet hoor je tientallen mensen door elkaar schreeuwen, de kinderen moeten vrijlopen, tackelen, hem pakken, de bal beter aannemen, ]#%{^]+[+*$£!!, een punt drukken en weet ik al niet meer. Ik denk dat daar de voedingsbodem voor geweld ligt: fannatisme op overwinnen, ten koste van de tegenstander.

Ik heb altijd sporten gedaan waar geen brullende toeschouwers waren en waar respect en tolerantie onderdeel was van het beter worden in de sport (judo bijv). Ik ben er van overtuigd dat sport als voetbal is vergiftigd en dat dit pas goed komt als elke 'supporter' en ouder zijn of haar mond dicht houdt en de kinderen laat spelen. Spe-len, want dat heb je zo met sport. Zelf fannatiek zijn, teamgevoel kweken, beter worden in het spel, maar geen opruiende meute mislukte coaches langs de zijlijn die nog net niet expliciet oproepen tot geweld tegen tegenstanders. Weg met deze mensen van alle vormen van sport.

Krijg vaker te horen dat ik het niet snap en wellicht ben ik niet de enige, dat is dan maar zo.
  dinsdag 4 december 2012 @ 12:24:07 #16
241662 Jian
Well, well, well
pi_119913893
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]

nee, tegen dat soort dingen helpt het misschien, maar juist met dit soort excessen, buitensporig spontaan geweld zal het niet helpen. Daar is echt niet over nagedacht, dat is gewoon in blinde woede gedaan.
Heel veel straatcriminaliteit, waar geweld aan te pas komt, is van te voren gepland en juist daar kan de strafmaat wel degelijke een rol spelen. Geharde criminelen en georganiseerde misdaad zullen er altijd zijn, wat voor straffen je er ook aan verbindt.
pi_119913907
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:22 schreef NiGeLaToR het volgende:
Soms loop ik per abuis langs een voetbalveld waar dan op zondag morgen een balletje wordt getrapt. Keine kinderen lopen massaal op een kluitje achter de bal aan en je zou denken, leuk, sportende kids.

Maar als je dan je oren weer open zet hoor je tientallen mensen door elkaar schreeuwen, de kinderen moeten vrijlopen, tackelen, hem pakken, de bal beter aannemen, ]#%{^]+[+*$£!!, een punt drukken en weet ik al niet meer. Ik denk dat daar de voedingsbodem voor geweld ligt: fannatisme op overwinnen, ten koste van de tegenstander.

Ik heb altijd sporten gedaan waar geen brullende toeschouwers waren en waar respect en tolerantie onderdeel was van het beter worden in de sport (judo bijv). Ik ben er van overtuigd dat sport als voetbal is vergiftigd en dat dit pas goed komt als elke 'supporter' en ouder zijn of haar mond dicht houdt en de kinderen laat spelen. Spe-len, want dat heb je zo met sport. Zelf fannatiek zijn, teamgevoel kweken, beter worden in het spel, maar geen opruiende meute mislukte coaches langs de zijlijn die nog net niet expliciet oproepen tot geweld tegen tegenstanders. Weg met deze mensen van alle vormen van sport.

Krijg vaker te horen dat ik het niet snap en wellicht ben ik niet de enige, dat is dan maar zo.
Precies. Tel daar in het geval van professioneel voetbal de (financiële) belangen bij op die gaan spelen en je hebt de perfecte combinatie van een mini burgeroorlog.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_119913940
En dan nog zijn er mensen die mij voor gek verklaren wanneer ik zeg dat mijn kinderen niet op voetbal mogen. Nou, er is gisteren weer een mooi voorbeeld bijgekomen waarom het helemaal niet zo gek is om je kinderen niet op vergiftigde kutsporten te doen (kickboxen past ook mooi in dat rijtje). Ik hoef in m'n vrije weekend gewoon niet in aanraking te komen met doorgesnoven Rickie met z'n petje op en agressieve Achmed met z'n bontkraag.

Ja, dan heb ik langs de lijn liever een gesprek met de dronken lallende Diederik met z'n corpsmat.

[ Bericht 3% gewijzigd door Nielsch op 04-12-2012 12:31:41 ]
PWBF
  dinsdag 4 december 2012 @ 12:26:12 #19
241662 Jian
Well, well, well
pi_119913960
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, als je zulke voorbeelden aanhaalt niet nee :') Het gaat om tien of twaalf jaar, niet om niets of doodstraf.
Als je iets wilt veranderen d.m.v. straffen gaat het daar juist wel om! En ik heb het niet over de doodstraf, maar over het aanpakken van straatcriminaliteit en geweldpleging
pi_119913964
Mooie reportage uit 2007:

PWBF
pi_119914059
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:22 schreef NiGeLaToR het volgende:

Ik ben het met je eens. Maar hoor ook vaak van voetbal 'fans' dat ik het niet snap. Het zij zo. Ik hou me er verre van, in ieder geval. En dat soort mensen zoekt toch wel iets om hun agressie op te kunnen botvieren. Als het niet voetbal is, is het wat anders.
pi_119914095
Ik ben oprecht benieuwd naar de straffen later. Minstens één knul kan max. 2 jaar krijgen, denk dat de overgebleven jongen(s) niet heel veel meer zullen krijgen.
pi_119914119
Ach ja, en over drie jaar is hun voetbalschorsing ook voorbij... Kunnen ze weer verder trappen... En ondertussen heeft neefje Mohammed nog wel een plekje in de criminele drugsbende.
PWBF
pi_119914125
verademing dat zoiets hier wel gezegd kan worden, op een ander topic elders ben ik de afwijking bij het aangeven dat dit vooral bij voetbal gebeurt en krijg ik te horen dat er nu eenmaal heel veel mensen voetballen dus dat de kans groter is dat er iets gebeurt.
persoonlijk vind ik het totaal geschift dat geweld / agressie uberhaupt in 1 zin genoemd kan worden met sport / kinderen / vrijetijdsbesteding.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  dinsdag 4 december 2012 @ 12:30:42 #25
241662 Jian
Well, well, well
pi_119914127
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:21 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

De vraag stellen is hem denk ik ook beantwoorden. Het vervelende van dit soort dingen is in tegenstelling tot een moord of bankoverval dat het in een opwelling gebeurd. Ik denk echter dat levenslang uitsluiten van de sport wel doeltreffend is want hiermee verklein je de kans op recidive en dat is wat je wil bereiken met straffen. Denk ook dat begeleiding van clubs hierin belangrijk is en dat je er dan niet voor kiest om een potje te gaan kickboksen. Verder is het denk ik erg nuttig om met slachtoffers te praten (dat kan nu niet echt meer dat weet ik) en dan de jongens op de club te laten vertellen hoe iemand zich voelt na zo'n incident.
Een opwelling ........ ook die kan onderdrukt worden. Als zo'n ventje boos, besluit om te gaan schoppen speelt bij het daartoe overgaan wel degelijk ook een mogelijke consequentie mee, of dacht je wanneer die grensrechter Mike Tyson was geweest, ze ook waren gaan slaan/schoppen .....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')