abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119911259
Mijn partner en ik hebben het hier weleens over omdat wij direct tegengesteld zitten. Mijn lijf heeft altijd al snel gewerkt (en een tijdje extreem snel vanwege versnelde schildklier) en de zijne werkt langzamer.

Mijne is snel en ik merk:
- Heb veel eten nodig
- Veel energie
- Weinig slaap nodig
- Altijd snel warm
- Hoge hartslag in rust

De zijne is langzaam en hij merkt:
- Eet snel te veel (overgewicht)
- Meer slaap nodig
- Lage hartslag
- Relaxter
- Snel koud

Hij vindt dat redelijk voordelig itt tot zijn metabolisme, al vindt hij het feit dat ik flauw kan vallen op te weinig eten en snel chagrijnig wordt (dalende bloedsuiker) wel redelijk minder.

Ik vind iets langzamer wel voordeliger, ik betaal me altijd blauw aan eten en het is echt soms genant dat ik na een 3 gangenmaaltijd thuis nog eten sta te maken. Vooral na een etentje bij vrienden of familie. :@ Daarnaast is het dus zo dat ik echt moet sporten of iets moet *doen* anders ga ik me al snel lamlendig voelen. Heb ik een weekje buikgriep, dan is er zo 2 of 3 kilo af omdat ik te weinig eten binnen krijg en ik wil niet te licht worden.

Waar zitten jullie op de metabolisme schaal (langzaam/normaal/snel) en wat vindt je er van, zou je willen ruilen?
  dinsdag 4 december 2012 @ 11:31:52 #2
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_119912166
Interessant :) ik denk niet dat je het zo zwart-wit kunt zien.
Ik zit er ergens tussenin denk ik, ik herken eigenschappen van beide soorten die je noemt ;)
All she wants and needs is just a little taste..
pi_119912358
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:31 schreef Luxuria het volgende:
Interessant :) ik denk niet dat je het zo zwart-wit kunt zien.
Ik zit er ergens tussenin denk ik, ik herken eigenschappen van beide soorten die je noemt ;)
Ik denk dat de meeste mensen gemiddeld zitten. Ik zie het denk ik zo omdat je schildklier zo'n beetje metabolisme regelt, namelijk alle lichaamsprocessen, van hoe snel je darmen werken tot je hersenen, tot de hormoonafgifte en tot zweten e.d. Ze noemen het de thermostaat van het lichaam.

Toen hij ontregelt was heb ik echt *alles* zo'n beetje gezien.

Anyways, je ziet ook veel producten op de markt die je metabolisme zgn zouden versnellen, vandaar mijn idee dat mensen misschien gewoon liever sneller willen.
pi_119912761
Ik denk dat mijn schildklier dus ook niet de snelste is

Was pasgeleden tijdens het bloedmeten uitgekomen dat de waarde van mijn stimulerend schildklierhormoon niet goed was, en na nog een keer echt op T3 en T4 te meten, de daadwerkelijke regelhormonen :P, bleek het toch nog wel te overzien te zijn

Vooral qua kou en energie, die klachten heb ik in ieder geval

Van mij mag ie wel eens wat meer doorwerken hoor, haha
pi_119913095
Die van mij mag ook graag sneller hoor. Hoef maar naar eten te kijken om bij te komen. Als ik niet 3x per week zou sporten was ik nu beslist 100kg+. Als iemand nog een gezonde manier weet om je schildklier sneler te laten werken hoor ik het graag.
Don't fuck with a Jedi Master, son.
  dinsdag 4 december 2012 @ 12:01:38 #6
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_119913197
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:37 schreef kahlie het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste mensen gemiddeld zitten. Ik zie het denk ik zo omdat je schildklier zo'n beetje metabolisme regelt, namelijk alle lichaamsprocessen, van hoe snel je darmen werken tot je hersenen, tot de hormoonafgifte en tot zweten e.d. Ze noemen het de thermostaat van het lichaam.

Toen hij ontregelt was heb ik echt *alles* zo'n beetje gezien.

Anyways, je ziet ook veel producten op de markt die je metabolisme zgn zouden versnellen, vandaar mijn idee dat mensen misschien gewoon liever sneller willen.
Een snel metabolisme heeft een positief effect op de vetverbranding, daarom willen veel mensen dat soort producten gebruiken in de waan dat het werkt.

Ik kom redelijk snel aan heb ik het idee.
En afvallen gaat ook niet heel makkelijk (of ik doe het verkeerd).
Maar ik heb wel wat jij ook hebt, dat ik niet echt stil kan blijven zitten en iets moet doen zoals sporten en ik word ook duizelig/licht in mijn hoofd als ik niet genoeg eet.
Als ik buikgriep heb, ben ik na een aantal dagen ook wel wat cm's kwijt :P
All she wants and needs is just a little taste..
pi_119920822
Uiteindelijk is het lage/snelle metabolisme verhaal overhyped. Het scheelt op zn max 400 calorieën per dag. Als iemand met een 'snellere' metabolisme een chocoladeletter zou eten en een wat langzamere ook, ga je dat heus niet merken. Het gaat over langere periodes, degen met een 'langzamere' metabolisme eet dan gewoon te veel, of juist (veel) te weinig :)
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_119921068
Zelf heb ik gemerkt dat je er voor een deel ook aan went. Bij mijn ex-vriend zetten ze 's avonds na het eten, rond een uur of acht/negen, de frituurpan aan. Elke avond... In no-time had ik rond dat tijdstip ook echt honger. Toen het uitging en ik stopte daarmee, had ik ook vrij snel geen honger meer rond die tijd.
pi_119930568
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:59 schreef Kerol het volgende:
Uiteindelijk is het lage/snelle metabolisme verhaal overhyped. Het scheelt op zn max 400 calorieën per dag. Als iemand met een 'snellere' metabolisme een chocoladeletter zou eten en een wat langzamere ook, ga je dat heus niet merken. Het gaat over langere periodes, degen met een 'langzamere' metabolisme eet dan gewoon te veel, of juist (veel) te weinig :)
Geloof me, niet als je FT4 over de 350 is (en normaal gesproken tussen de 11-22 hoort te zitten). Ik bleef maar eten en viel af als een malle. Uiteindelijk was ik nog slechts 40kg.

Nu lijkt het ook best redelijk veel te schelen, want ik eet nog steeds 3x zoveel als mijn partner. En ik zou als vrouw minder kCal behoefte moeten hebben.
pi_119930631
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 16:05 schreef miekie72 het volgende:
Zelf heb ik gemerkt dat je er voor een deel ook aan went. Bij mijn ex-vriend zetten ze 's avonds na het eten, rond een uur of acht/negen, de frituurpan aan. Elke avond... In no-time had ik rond dat tijdstip ook echt honger. Toen het uitging en ik stopte daarmee, had ik ook vrij snel geen honger meer rond die tijd.
Dat heeft te maken met je honger gevoel - niets met je metabolisme.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:01 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Een snel metabolisme heeft een positief effect op de vetverbranding, daarom willen veel mensen dat soort producten gebruiken in de waan dat het werkt.

Ik kom redelijk snel aan heb ik het idee.
En afvallen gaat ook niet heel makkelijk (of ik doe het verkeerd).
Maar ik heb wel wat jij ook hebt, dat ik niet echt stil kan blijven zitten en iets moet doen zoals sporten en ik word ook duizelig/licht in mijn hoofd als ik niet genoeg eet.
Als ik buikgriep heb, ben ik na een aantal dagen ook wel wat cm's kwijt :P
Aparte combinatie. Tenzij je dus dieet, want daar kan je suikerspiegel wel een knal van krijgen. Maar normaal gesproken is een sterk wisselende suikerspiegel juist een van de gevolgen van een snelle verbranding (snel metabolisme)...
pi_119931387
Het verschil tussen snel en traag is een paar honderd kCal. Niet noemenswaardig veel iig.
pi_119931881
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:26 schreef Jahr00n het volgende:
Het verschil tussen snel en traag is een paar honderd kCal. Niet noemenswaardig veel iig.
Tja... ik hoor iedereen altijd zeuren dat ze allemaal wel iemand kennen met een snel metabolisme die gewoon wel taartjes e.d. kan eten elke dag en slank blijft en zelf kunnen ze dat niet. Voor veel mensen lijkt het dus wel noemenswaardig.

Ik vind het zelf wel apart dat mijn partner als grote vent gewoon veel minder eet dan ik. Ik vind het zeker met avondeten een verschil wat me opvalt. Lunch eten we meestal niet samen en ik ben een slechte onbijteter (maar eet dan rond 10.00 weer extra fruit).

Regelmatig ben ik ook :{ }:| als mijn T-bone steak van 400gram voor zijn neus wordt gezet.

Misschien speelt er ook nog wel wat anders mee... aangezien ik ook ooit eens een onderzoek heb gelezen dat mensen die veel bewegen (al is het maar met een pen spelen of schommelen op je bureaustoel) weer extra verbranden. *shrug*
pi_119932501
[quote]0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:10 schreef kahlie het volgende:

[..]

[..]

Ik zeg ook niet dat het iets met metabolisme te maken heeft. TS zegt 'veel eten nodig te hebben'
pi_119932786
Oke, wellicht verkeerd geïnterpreteerd. Ik nam aan: veel eten nodig te hebben = honger.
Ik dacht op een gegeven moment ook in de avonden een extra maaltijd 'nodig te hebben', want anders werd ik slap . Wat dus eigenlijk gewenning was.

Excuus :)
pi_119932806
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:51 schreef miekie72 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 4 december 2012 20:10 schreef kahlie het volgende:

[..]

[..]

Ik zeg ook niet dat het iets met metabolisme te maken heeft. TS zegt 'veel eten nodig te hebben'
Ja, maar veel eten nodig hebben heeft niet altijd te maken met mijn hongergevoel. Soms ben ik druk bezig en heb ik gevoelsmatig geen honger. Vervolgens ga ik dan dus *wel* onderuit. Bijv. als ik op beurzen sta. Inmiddels heb ik gewoon op m'n telefoon een wekkertje op zulke drukke dagen, zodat ik (desnoods op de toilet) ff snel een boterham of 4 erdoorheen douw.

Ik ken daarintegen ook genoeg mensen die rustig uren zonder eten kunnen, zonder enig probleem. Bastards. :(

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:56 schreef miekie72 het volgende:
Oke, wellicht verkeerd geïnterpreteerd. Ik nam aan: veel eten nodig te hebben = honger.
Ik dacht op een gegeven moment ook in de avonden een extra maaltijd 'nodig te hebben', want anders werd ik slap . Wat dus eigenlijk gewenning was.

Excuus :)
Np. heb even wat duidelijker omschreven.
pi_119943920
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:37 schreef kahlie het volgende:

[..]

Tja... ik hoor iedereen altijd zeuren dat ze allemaal wel iemand kennen met een snel metabolisme die gewoon wel taartjes e.d. kan eten elke dag en slank blijft en zelf kunnen ze dat niet. Voor veel mensen lijkt het dus wel noemenswaardig.

Ik vind het zelf wel apart dat mijn partner als grote vent gewoon veel minder eet dan ik. Ik vind het zeker met avondeten een verschil wat me opvalt. Lunch eten we meestal niet samen en ik ben een slechte onbijteter (maar eet dan rond 10.00 weer extra fruit).

Regelmatig ben ik ook :{ }:| als mijn T-bone steak van 400gram voor zijn neus wordt gezet.

Misschien speelt er ook nog wel wat anders mee... aangezien ik ook ooit eens een onderzoek heb gelezen dat mensen die veel bewegen (al is het maar met een pen spelen of schommelen op je bureaustoel) weer extra verbranden. *shrug*
Het verschil is toch echt bijna te verwaarlozen. Zoals je zelf al zegt heeft het er niet alleen mee te maken met hoeveel je eet, maar ook met wat je eet, hoeveel je beweegt, de hoeveelheid stress, hoe goed je slaapt, medicatie, etc.
Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
Een overpowered Alpha mannetje, en een Chinees, lezen mij de les.
Nergens voor nodig.
pi_119944092
Haha wel herkenbaar ja, een drie gangenmenu eten en dan thuis maar weer 4 boterhammen met pindakaas smeren :P . Ook genant als je bij andere mensen gaat eten en je wil eigenlijk 2x zoveel als de rest.
pi_119964062
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 00:57 schreef thenxero het volgende:
Haha wel herkenbaar ja, een drie gangenmenu eten en dan thuis maar weer 4 boterhammen met pindakaas smeren :P . Ook genant als je bij andere mensen gaat eten en je wil eigenlijk 2x zoveel als de rest.
Fijn dat het ook eens herkenbaar is :P Wat doe jij? Te weinig eten, van te voren eten of gewoon all-you-can-eat restaurants continue voorstellen? :P
pi_119964904
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 18:09 schreef kahlie het volgende:

[..]

Fijn dat het ook eens herkenbaar is :P Wat doe jij? Te weinig eten, van te voren eten of gewoon all-you-can-eat restaurants continue voorstellen? :P
Meestal eet ik gewoon minder dan, en dan achteraf weer aanvullen. Het is niet dat ik flauwval of verschrikkelijk honger heb, maar meer het gevoel van "nou ik lust nog wel wat meer, maar ok". Op de één of andere manier eet ik ook automatisch minder in het gezelschap van anderen. Misschien omdat je je automatisch aanpast aan de rest, maar ook omdat je meer zit te lullen enzo waardoor er minder tijd is om te eten (en als iedereen klaar is dan stop je ook maar). Eigenlijk vind het ook gewoon het prettigst om alleen te eten. Kan je gewoon van je eten genieten zonder te praten en doorschranzen zo lang als je wil, zoals het hoort :P
pi_119965022
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 18:35 schreef thenxero het volgende:

[..]

Meestal eet ik gewoon minder dan, en dan achteraf weer aanvullen. Het is niet dat ik flauwval of verschrikkelijk honger heb, maar meer het gevoel van "nou ik lust nog wel wat meer, maar ok". Op de één of andere manier eet ik ook automatisch minder in het gezelschap van anderen. Misschien omdat je je automatisch aanpast aan de rest, maar ook omdat je meer zit te lullen enzo waardoor er minder tijd is om te eten (en als iedereen klaar is dan stop je ook maar). Eigenlijk vind het ook gewoon het prettigst om alleen te eten. Kan je gewoon van je eten genieten zonder te praten en doorschranzen zo lang als je wil, zoals het hoort :P
Wehehehehe :D Ik eet dus het liefst all-you-can-eat en dan kan ik rustig een keertje of 5 lopen (buffet) of extra veel op mijn bord laten zetten. Meestal eet ik dan een rondje of 8 langer door dan m'n partner. Ooit met pizza All-You-Can-Eat echt behoorlijk wat slices op en toen bleek mijn tafelgenoot geteld te hebben... dat vond ik niet zo lief van hem. :X

Ik kan echt 's avonds weleens niet slapen van de honger en ik krijg het dan ook heel erg koud. Dus dat is erg vervelend.
pi_119965126
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 18:38 schreef kahlie het volgende:

[..]

Wehehehehe :D Ik eet dus het liefst all-you-can-eat en dan kan ik rustig een keertje of 5 lopen (buffet) of extra veel op mijn bord laten zetten. Meestal eet ik dan een rondje of 8 langer door dan m'n partner. Ooit met pizza All-You-Can-Eat echt behoorlijk wat slices op en toen bleek mijn tafelgenoot geteld te hebben... dat vond ik niet zo lief van hem. :X

Ik kan echt 's avonds weleens niet slapen van de honger en ik krijg het dan ook heel erg koud. Dus dat is erg vervelend.
Als het je partner is dan kan dat wel, maar als je met een gewone vriendengroep bent dan is het wel een beetje awkward om zoveel meer te eten dan de rest. :)

's Ochtends en 's middags eet ik trouwens gewone porties. Maar mijn metabolisme komt 's avonds altijd erg goed op gang. ;)
pi_119968365
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 18:41 schreef thenxero het volgende:

[..]

Als het je partner is dan kan dat wel, maar als je met een gewone vriendengroep bent dan is het wel een beetje awkward om zoveel meer te eten dan de rest. :)

's Ochtends en 's middags eet ik trouwens gewone porties. Maar mijn metabolisme komt 's avonds altijd erg goed op gang. ;)
Ja, het is wel rot met een vriendengroep, maar ze weten allemaal dat dit kleine opdondertje veel eet, dus dat is wel ok. 's Ochtends en 's Middags eet ik in verhouding ook best wel veel...
pi_119969337
Net weer zoiets. Ik had nog nooit noodles gemaakt, net voor de eerste keer. Staat er op dat pakje dat je 1 blok pp doet. Mezelf kennende gooi ik er maar 2 in. Blijkt het alsnog een halve maaltijd te zijn :') . Ik had makkelijk 3 à 4 blokken opgekund. Dat zou dan voor normaal voor 3 à 4 personen moeten zijn. WTF :D
pi_119970158
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 20:10 schreef thenxero het volgende:
Net weer zoiets. Ik had nog nooit noodles gemaakt, net voor de eerste keer. Staat er op dat pakje dat je 1 blok pp doet. Mezelf kennende gooi ik er maar 2 in. Blijkt het alsnog een halve maaltijd te zijn :') . Ik had makkelijk 3 à 4 blokken opgekund. Dat zou dan voor normaal voor 3 à 4 personen moeten zijn. WTF :D
Voor pasta hoor je ook 100gram pp te rekenen. Doe maar keer 3 en dan zit er nog 200 gram vlees bij, groente, saus etc. etc. Ik kan ook rustig 1kg lasagne op. :@
pi_119987275
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 20:10 schreef thenxero het volgende:
Volgens mij is er niemand op deze wereld die vol zit van 1 zo'n blok hoor. Of je moet er 8 liter soep bij maken :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')