niet iets wat je iedere week doet toch? Voor datsoort dingetjes is dualboot uitgevonden.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:58 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ik gebruik Libre al op mijn windowsbak. Enige waar ik me nog even in moet verdiepen is het spul wat ik gebruik voor het flashen van nieuwe firmware op mijn telefoon en tablet (S3 en N7)
voor dat soort dingen zijn ouwe computers met windows uitgevonden die ik nog wel ergens heb, hou niet van dualbootquote:Op woensdag 13 februari 2013 14:35 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
niet iets wat je iedere week doet toch? Voor datsoort dingetjes is dualboot uitgevonden.
Kubuntu 12.10 x64 met KWIN(sinds vorige week KDE 4.10)quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:57 schreef T_Fuff het volgende:
Dat is een interessant gerucht! Ik vind die playonlinux optie een erg prima oplossing, heb succesvol op diverse systemen gewerkt en documenten uitgewisseld zonder problemen, dus prima
Ik ben overigens erg benieuwd hoe jullie desktop eruit ziet of welke desktop environment jullie gebruiken. Ik vind de xfce omgeving erg prettig vanwege het automatisch verbergen van het top panel, iets wat in unity niet kan.
Gnome vind ik niet zo prettig werken, kan niet goed aangeven waarom.
Ben van alles aan het proberen, maar ik krijg veel dingen ook niet echt lekker aan de praat. Unity blijft het lekkerst werken.
Ubuntu 12.10 overigens hier
Goh,doe ik altijd met upgrades(inmiddels 2x gedaan)quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:02 schreef Klonk het volgende:
er begint me van alles te dagen
1ste partitie: / = voor de installatie van Kubuntu
2de partitie = home
3de partitie = swap is voor het geheugen (altijd het dubbele van de het fysieke geheugen
zo heb ik het altijd gedaan op nieuwere Kubuntu installs...
quote:Op woensdag 13 februari 2013 18:17 schreef Superthomas het volgende:
Ik heb een vraagje. Ik zou graag ubuntu 12.10 naast windows installeren op mijn laptop met UEFI, en de windows bootloader behouden/ herstellen na installatie. De vorige keer dat ik dat geprobeerd heb, is mijn windows bootloader zodanig verneukt dat ik hem niet meer kon herstellen, en ik windows opnieuw moest installeren.
Zou iemand stap voor stap kunnen uitleggen hoe ik dit voor elkaar krijg? UEFI is namelijk helemaal nieuw voor mij.
UEFI is een bitch tegenwoordigquote:Op woensdag 13 februari 2013 18:20 schreef KomtTijd... het volgende:
Niets anders dan dat je gewend bent.
1) installeer Ubuntu
2) kies tijdens de installatie voor "installeren naast bestaande besturingssysteem" of iets dergelijks
3) ??????
4) PROFIT!!
Heb je gekeken bij instellingen??quote:Op donderdag 14 februari 2013 21:07 schreef Klonk het volgende:
Ik heb mijn hoofdcomputer nu ook maar dualboot gemaakt, enige wat me nog stoort is dat de helderheid telkens op maximaal gaat als ik hem aanzet.
uiteraard, gebeurt trouwens alleen als ie echt helemaal uitgaat en over het algemeen gooi ik mijn laptop altijd in de slaapstand en dan zijn er geen problemenquote:Op donderdag 14 februari 2013 21:13 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Heb je gekeken bij instellingen??
Is swap sowieso niet achterhaald?quote:Op donderdag 14 februari 2013 21:17 schreef KomtTijd... het volgende:
swap hoeft alleen het dubbele van je geheugen te zijn als je suspend-to-ram wilt kunnen doen. Zo niet dan is 4GB eigenlijk altijd meer dan zat. Met de huidige geheugengroottes is 2x RAM echt achteraald.
Mja misschien wel. Het is wel prettig als je computer niet crashed als een programma een geheugenlek heeft, maar voor de rest heeft het eigenlijk weinig waarde meer.quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:19 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Is swap sowieso niet achterhaald?
Vanwege diezelfde mensen heb ik geen swap partitiequote:Op donderdag 14 februari 2013 22:23 schreef KomtTijd... het volgende:
Nu klinkt het alsof ik dat allemaal zelf ontdekt en getest heb enzo, maar dat heb ik natuurlijk ook gewoon weer van mensen met een grote bek die dat op fora posten...
Ik had problemen met Adobe flash 11.5, met 11.6 (huidige in Chrome) geen problemen meer.quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Hebben jullie ook zo'n gedoe met Chrome en flash? Die flash plugin blijft maar crashen...
Deinstall, install, .config/Pepperflash directory weggooien, Adobe flash installeren... niets helpt..
Nee maar ik gebruik dan ook chromiumquote:Op donderdag 14 februari 2013 22:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Hebben jullie ook zo'n gedoe met Chrome en flash? Die flash plugin blijft maar crashen...
Deinstall, install, .config/Pepperflash directory weggooien, Adobe flash installeren... niets helpt..
Precies mijn configuratie. Ik heb heel wat geklungeld met samba shares, tot ik erachter kwam dat het alles te maken heeft met rechten. Ik heb een paar mappen toegankelijk voor alle gebruikers, de video+muziek voor mij schrijfbaar, voor alle anderen alleen leesbaar.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:52 schreef wdn het volgende:
[..]
Zou ik niet doen
Ik heb het zo als hierboven gedaan om 1 reden: ik kan / en /home formatteren zonder files kwijt te raken en dus kan ik mijn OS altijd via een install naar de volgende release brengen.
Wat jij doet mag je home niet formatteren want die 450 Gb bevat je prive bestanden. Dus bij een nieuwe release moet je haast wel upgraden. Of een install waarbij je home niet formateert. Stel nou dat iemand beslist dat allerlei config files naar een andere plek moeten (is in een vorige release gebeurd: een aantal config files in home is naar ~/.config gegaan) dan heb je dus oude rommel tussen de nieuwe werkwijze staan.
Nee, dat kan slimmer
Hoe je het ook doet: ik zou altijd je prive files op een aparte disc zetten. Of je die partitie nou extra mount en zo gebruikt of dat je een symlink maakt is om het even.
Een backup wordt dan simpeler: je backup't gewoon je hele partitie.
Ja http://www.webupd8.org/20(...)mportant-ubuntu.htmlquote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:27 schreef KomtTijd... het volgende:
http://www.htc.com/nl/
http://www.ubuntu.com/
Was iemand dit al opgevallen?
Volgens mij is dat wel wat microsoft wil hoor. Bij mij werkt het iig niet. Ik zie m'n msn contacten maar kan niet met ze praten. Ik denk dat daar nog wat werk te verrichten is.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 00:18 schreef Dale. het volgende:
Vraagje...
Weet iemand hoe dat zit met Skype + Linux + MSN integratie? Ik wil graag mijn skype account behouden en de msn contacten daarin importeren i.p.v. andersom dat geloof Microsoft wilt dat je doet... Is dat mogelijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |