Dat heb ik al 5 jaar hoor.quote:Op woensdag 5 december 2012 23:22 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Ik weet niet wat dat is, maar ik voel me altijd zo 'verplicht' om dingen te doen wanneer ik Windows gebruik. Licentieovereenkomsten, altijd maar cracks gebruiken, Microsoft die je forceert om dingen te doen zoals zei willen... Nee, sinds Windows 8 wil ik er eigenlijk niks meer mee te maken hebben.
Noem me maar een mafketel.
Dreamweaver, Spotnet en Grooveshark Downloader.quote:Op woensdag 5 december 2012 23:58 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat heb ik al 5 jaar hoor.
En vergeet de virusscanners niet.
Watvoor applicaties doe je nu nog in virtualbox draaien dan? Is vast ook wel een alternatief voor.
Dreamweaver gebruik ik af en toe om websites mee te maken. Ben heel gewend aan dat programma, het werkt heel fijn. Wat Spotnet betreft... Ik zal die NZB bestanden gewoon even handmatig binnen moeten gaan halen.quote:Op donderdag 6 december 2012 09:52 schreef KomtTijd... het volgende:
waar heb je in hemelsnaam dreamweaver voor nodig?
spotlite of spotweb installeren
en grooveshark zegt me niets
quote:Op donderdag 6 december 2012 18:26 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Wat Spotnet betreft... Ik zal die NZB bestanden gewoon even handmatig binnen moeten gaan halen.
quote:
Ja nou... ik heb daar toch wel klachten over.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:32 schreef KomtTijd... het volgende:
Kwestie van wennen aan een normale tekst-editor dus
Unity werkt trouwens geniaal met een dual-monitor setup
Op beide monitoren die unity-launcher, en hij geeft met de witte pijltjes precies aan welke programma's open staan op welk scherm!
1 | load-module module-udev-detect tsched=0 |
Nu je het zegt... ik heb tot nu toe eigenlijk helemaal geen problemen gehad met de open drivers. Ook op andere computers niet. Gewoon aanzetten en het werktquote:Op vrijdag 7 december 2012 15:25 schreef KomtTijd... het volgende:
Heb hier op mijn werk gewoon altijd 2 schermen, 1920x1200 en 1600x1200. Met de open-source drivers.
Alles werkt gewoon in 1x goed.
Oh ja, dus 12.10 is er wel?quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:03 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
ze hebben nog nooit een release in november gedaan.
Altijd april en oktober.
Het is beter om gewoon die open-source drivers te installeren, toch?quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:19 schreef KomtTijd... het volgende:
Xorg is de display server.
De open-source grafische drivers heten Nouveau (nvidia) en Radeon Driver (AMD/ATI)
Ah, okequote:Op zaterdag 8 december 2012 10:32 schreef KomtTijd... het volgende:
die open source drivers zitten in de standaard installatie, hoef je dus niet speciaal te installeren. volgens mij zijn ze zelfs onderdeel van de kernel. ze doen het prima maar de performance is wel flink lager dan de proprietary drivers.
Grub is niet je BIOS boot menu, je moet via het BIOS boot selectie menu gaan; F12 (meestal) drukken voordat grub opstart, dan usb kiezen. Of naar BIOS gaan (Del meestal) en boot volgorde aanpassen.quote:Op donderdag 27 december 2012 03:54 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Heb hier een oude laptop liggen waarvan ik zowel het Windows alsook het Ubuntu wachtwoord niet meer weet. Wil de bestaande systemen compleet vervangen door een W8 installatie. Maar nu komt het:
ik heb geen flauw idee hoe ik dit kan aanpakken. Situatie: als ik de laptop opstart kom ik in dat Grub geval terecht. Dat geeft mij vijf opties:
[..]
Kan Windows dus niet verwijderen, kan via windows dus niet Ubuntu verwijderen, kan via het boot-scherm niks nieuws installeren en baal onderhand wel een beetje. Heeft er iemand suggesties hoe ik dit kan aanpakken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |