oooh we krijgen geregeld updates?quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:36 schreef Klonk het volgende:
Zo, tabletklooitijd
https://wiki.ubuntu.com/Touch/Install
N7 eerst maar eens opladen en dan gaan met die banaan, ding ligt toch weg te stoffen tijd voor wat generd
Er kwam inderdaad heel wat bij kijken, straat volledig opgebroken, toen de stoep en vervolgens de tuin en de muur waar de kabel doorheen moest (letterlijk door de buitenwand van het huis).quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:12 schreef relativity het volgende:
[..]
Dan nog.. Dat is een flinke leiding onder je huis haha
Zou hier ook wel 500mbit door de leidingen willen knallen hoor
Nee, experiment geslaagd. Experimenten slagen altijd alleen het resultaat is soms niet wat werd verwachtquote:Op donderdag 21 februari 2013 20:35 schreef Klonk het volgende:
de eerste update is dat ik nu al een minuut of 10 zit te kijken naar een terminal die niets meer doet, eerste poging mislukt
Geheh, welke provider heb jij dan? Glasvezel in ieder geval, of niet?quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:36 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Er kwam inderdaad heel wat bij kijken, straat volledig opgebroken, toen de stoep en vervolgens de tuin en de muur waar de kabel doorheen moest (letterlijk door de buitenwand van het huis).
En iedereen maar klagen over de KPN, het heeft mij geen cent gekost (al die verbouwingen etc.)
quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:36 schreef wdn het volgende:
[..]
Nee, experiment geslaagd. Experimenten slagen altijd alleen het resultaat is soms niet wat werd verwacht
Reggefiber was het bedrijf die het iniatiatief heeft genomen, waarna KPN heb bedrijf heeft overgenomen meen ik.quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:44 schreef relativity het volgende:
[..]
Geheh, welke provider heb jij dan? Glasvezel in ieder geval, of niet?
Ahh oke, had daar inderdaad wel eens van gehoord. Jammer dat ze hier in de buurt niet zo'n initiatief hebben. Helaas te weinig animo, met al die oudjes...quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:10 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Reggefiber was het bedrijf die het iniatiatief heeft genomen, waarna KPN heb bedrijf heeft overgenomen meen ik.
Er zijn 4 bedrijven langs geweest voor verschillende werkzaamheden, allemaal goed gecoordineerd door de KPN.
Maar je hoort uiteraard alleen de slechte verhalen bij bijvoorbeeld Radar van mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Iemand nog suggestief wat voor leuke dingen ik kan doen met mijn redelijke snelle up en down snelheid die ik niet hoef te delen?
1 2 3 4 5 | thomas@aspire-v5:/media/XperiaP/Interne opslag$ mkdir Music mkdir: kan map ‘Music’ niet aanmaken: Bestand bestaat al thomas@aspire-v5:/media/XperiaP/Interne opslag$ cd Music bash: cd: Music: Bestand of map bestaat niet |
Op grote schaal in overtreding gaan van copywright is natuurlijk niet de insteek, maar kan me wel voorstellen dat "tube" sites die gericht zijn op Nederland met een server en hosting in Nederland wel positieve invloed heeft omdat de "mirror" in Nederland zit?quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:30 schreef relativity het volgende:
[..]
Ahh oke, had daar inderdaad wel eens van gehoord. Jammer dat ze hier in de buurt niet zo'n initiatief hebben. Helaas te weinig animo, met al die oudjes...
Ik zou een:
Webservertje
Downloadserver (nas)
FTP
etc starten
Ik snap wat je bedoelt maar een experiment kan best mislukken hoor. Als halverwege de stoom uitvalt bijv. is het experiment mislukt.quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:36 schreef wdn het volgende:
[..]
Nee, experiment geslaagd. Experimenten slagen altijd alleen het resultaat is soms niet wat werd verwacht
Nee dan weet je wat er gebeurd als halverwege de stroom uitvaltquote:Op donderdag 21 februari 2013 23:19 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt maar een experiment kan best mislukken hoor. Als halverwege de stoom uitvalt bijv. is het experiment mislukt.
Sorry ik begrijp je niet helemaal hèhè.quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:45 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Op grote schaal in overtreding gaan van copywright is natuurlijk niet de insteek, maar kan me wel voorstellen dat "tube" sites die gericht zijn op Nederland met een server en hosting in Nederland wel positieve invloed heeft omdat de "mirror" in Nederland zit?
Of zie ik dit verkeerd?
Overigens zie ik Ubuntu wel een mogelijke slag slaan in 2013 met de de huidige ontwikkelingen..
Ik ben er nu een beetje mee bezig en zie dat het zo veel voordelen heeft t.o.v. windows aangezien er allerlei development tools inzitten zeg maar, en open source natuurlijk..
Nog erger, meeste mensen denken dat het "een soort windows" is.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:35 schreef relativity het volgende:
[..]
Ik hoop dat Linux ook wat meer naamsbekendheid genereert (vooral met tablet en phone os), want 80% van de mensen heeft er nog nooit van gehoord: "Is dat iets anders dan Windows?"
Als mensen mij er naar vragen zeg ik alijd dat het vooral ANDERS is dan windows. Dat het voor- en nadelen heeft, maar dat het in ieder geval supermakkelijk en bruikbaar is.quote:Het heeft inderdaad zoveel voordelen tegenover Windows, maar dat is ook heel persoonlijk. Ik draai Ubuntu eigenlijk al sinds de 7.04 versie (als ik het mij goed herinner), maar moest voor school elke keer Windows gebruiken
Ja, die ene keer was voor mij gisteren. Wou de bootloader van mijn telefoon unlocken. Naar de HTC website: "Currently we only support windows and mac, sorry for the inconvenience"quote:Momenteel gebruik ik Windows misschien nog maar 1x per jaar
Linux Mint en Elementary OS zijn trouwens ook het uitproberen waard; allebei Ubuntu spinoffs, maar dan net wat beter gepolijst - althans in mijn mening.
Haha ja klopt, dat bedoelde ik ookquote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:49 schreef KomtTijd... het volgende:
Nog erger, meeste mensen denken dat het "een soort windows" is.
Dat is ook zo, maar het probleem vaak met mensen is dat ze zo vastgeroest zijn met hun Windows-installatie dat ze niks anders willen proberen. Daarnaast lijken zij een beetje xenofobischquote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:49 schreef KomtTijd... het volgende:
Als mensen mij er naar vragen zeg ik alijd dat het vooral ANDERS is dan windows. Dat het voor- en nadelen heeft, maar dat het in ieder geval supermakkelijk en bruikbaar is.
Daar wordt ik ook zo strontziek van. Die enkele keer dat ik Windows moet opstarten is omdat een over andere programma Linux niet ondersteund.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:49 schreef KomtTijd... het volgende:
Ja, die ene keer was voor mij gisteren. Wou de bootloader van mijn telefoon unlocken. Naar de HTC website: "Currently we only support windows and mac, sorry for the inconvenience"
Dus, mijn oude laptopschijf waar windows op staat hangt tijdelijk in mijn HTPC, dus ik denk: even dat ding aanslingeren. Maargoed, ik had natuurlijk kunnen bedenken dat dat te moeilijk was voor windows, na een uur "herstellen" wat "een paar minuten" kon duren heb ik 'm maar een harde reboot gegeven en Ubuntu weer opgestart
Je moet ook niet naar de website van de fabrikant gaan.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:49 schreef KomtTijd... het volgende:
Ja, die ene keer was voor mij gisteren. Wou de bootloader van mijn telefoon unlocken. Naar de HTC website: "Currently we only support windows and mac, sorry for the inconvenience"
Ook daar geen linux-instructies hoor.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:15 schreef wdn het volgende:
Je moet ook niet naar de website van de fabrikant gaan.
Op XDA forums staat een beschrijving
Wellus (linux android sdk en flashtool )quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:34 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ook daar geen linux-instructies hoor.
Leuk he,die idioote M$ marketing gedoe en FUD.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:49 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Nog erger, meeste mensen denken dat het "een soort windows" is.
Samsung Galaxy S3?Waarom?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:09 schreef Klonk het volgende:
Probeer eens een S3 aan een ubuntu computer te hangen, werkt ook niet...
Dan te bedenken dat Linux kernel(inl. Google Android OS) zowat overal gebruikt wordt(inclusief koelkasten,horloges en wasmachines!!)quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:02 schreef relativity het volgende:
[..]
Haha ja klopt, dat bedoelde ik ookErg hè die onwetendheid.
[..]
Dat is ook zo, maar het probleem vaak met mensen is dat ze zo vastgeroest zijn met hun Windows-installatie dat ze niks anders willen proberen. Daarnaast lijken zij een beetje xenofobisch
[..]
Daar wordt ik ook zo strontziek van. Die enkele keer dat ik Windows moet opstarten is omdat een over andere programma Linux niet ondersteund.
Ik heb mijn vriendin ook vaker Linux laten proberen en haar mijn laptop gegeven. Ze kan er redelijk mee overweg, alleen moet ze al telkens terug voor bijv. die Silverlight troep, die nauwelijks op Linux loopt of vaak niet ondersteund wordt - de Linux variant althans.
Ik hoop dat dat soort dingen eens gaan veranderen!
ja je had gelijk, uiteindelijk kwam ik er achter dat dat ene windows-only programma wat je echt perse nodig had, alleen nodig was omdat er een driver in zat die alleen Windows nodig hadquote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:36 schreef wdn het volgende:
[..]
Wellus (linux android sdk en flashtool )
bij mij werkt dat echt voor geen meter, computer loopt te miepen en dat ik er iets op kan zetten is toeval en puur geluk. De ene keer werkt het kut de andere keer iets minder kut...quote:Op maandag 25 februari 2013 01:26 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Leuk he,die idioote M$ marketing gedoe en FUD.
[..]
Samsung Galaxy S3?Waarom?
[..]
Dan te bedenken dat Linux kernel(inl. Google Android OS) zowat overal gebruikt wordt(inclusief koelkasten,horloges en wasmachines!!)
Dat is nog het ergste hèquote:Op maandag 25 februari 2013 01:26 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Dan te bedenken dat Linux kernel(inl. Google Android OS) zowat overal gebruikt wordt(inclusief koelkasten,horloges en wasmachines!!)
Daar wil ik Ubuntu ARM opgooien, maar nu vroeg ik mij een aantal dingen af:quote:Processor Samsung Exynos4412 Prime Cortex-A9 Quad Core 1.7Ghz with 1MB L2 cache
Memory 2048MB(2GB) LP-DDR2 880Mega data rate
3D Accelerator Mali-400 Quad Core 440MHz
Video supports 1080p via HDMI cable(H.264+AAC based MP4 container format)
Video Out micro HDMI connector
Audio Standard 3.5mm headphone jack, Digital Microphone input
HDMI Digital
LAN 10/100Mbps Ethernet with RJ-45 Jack ( Auto-MDIX support)
USB2.0 Host High speed standard A type connector x 2 ports
USB2.0 Device ADB/Mass storage(Micro USB)
Display HDMI monitor
Storage (Option) MicroSD Card Slot
eMMC module socket
Power (Option) 5V 2A Power
System Software u-boot 2010.12, Kernel 3.0.x, Android 4.x
Source code will be uploaded on download page after first shipment.
Case Aluminum full metal body with heat sink. (59 x 57 x 60 mm)
PCB Size 48 x 52 mm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |