Ja, zeer zeker overkill.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:42 schreef Klonk het volgende:
[..]
da´s waar maar als zie ik zie hoe ubuntu op een twee jaar ouwe laptop vliegt vraag ik me af of die specs niet een waanzinnige overkill zijn
Ze schijnen een tablet aan te kondigen op het Mobile World Congress...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:03 schreef Klonk het volgende:
teller staat op nul, maar kan niets vinden...
Misschien een domme vraag maar kan het nergens anders op internet duidelijk vinden: Heeft het een voordeel als je zelf een ubuntu server inricht thuis en daar je sites op host etc. ?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:47 schreef KomtTijd... het volgende:
Sja ligt eraan wat je wilt doen. Voor een beetje office- en email gebruik is het natuurlijk overkill, voor serieuze matlab-simulaties of grote software-compile-acties is een core-i7 wel prettig, ongeacht of je dat op windows of ubuntu doet. En een Full HD IPS scherm doet natuurlijk iedereen kwijlen.
Ben trouwens erg benieuwd hoe Ubuntu 13.04 gaat vliegen. Unity schijnt wéér gigantisch verbeterd te zijn qua performance
Misschien maar eens een beta installeren van de week.
Lijkt me niet. De stroomkosten zijn al hoger dan die van een hostingpakketje bij een grote provider. Het is wel leuk natuurlijkquote:Op donderdag 21 februari 2013 12:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Misschien een domme vraag maar kan het nergens anders op internet duidelijk vinden: Heeft het een voordeel als je zelf een ubuntu server inricht thuis en daar je sites op host etc. ?
Alvast bedankt
Ik heb er niet zoveel verstand van, ben nu bezig met Ubuntu te verkennen namelijk.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:09 schreef erikkll het volgende:
[..]
Lijkt me niet. De stroomkosten zijn al hoger dan die van een hostingpakketje bij een grote provider. Het is wel leuk natuurlijk
Een voordeel ten opzichte van wat?quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Misschien een domme vraag maar kan het nergens anders op internet duidelijk vinden: Heeft het een voordeel als je zelf een ubuntu server inricht thuis en daar je sites op host etc. ?
Alvast bedankt
Als je een 500MB verbinding hebt kun je prima zelf een machientje neerzetten en dan heb je geen beperkingen meer van een hostingprovider. Echter, als je je nog aan het verdiepen bent in Linux en hosting zou ik wel zorgen voor een goeie backup van je bestanden. Sowieso moet je een eigen servertje natuurlijk regelmatig backuppen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:01 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik heb er niet zoveel verstand van, ben nu bezig met Ubuntu te verkennen namelijk.
Het verschillende websites over uiteenlopende onderwerpen en zit momenteel bij Bluehost en ben hier zeer tevreden over (onbeperkt dataverkeer en opslagruimte), maar losse files mogen niet groter dan 150mb zijn en de regels zijn nogal streng.
Daarnaast heb ik een glasvezelverbinding (2 maanden nu) met 500mbit up en 500mbit down en zou ik toch graag mijn data ergens willen stallen en ik denk dat een hostingbedrijf zoals Bluehost er niet blij mee is als ik daar maximaal ga uploaden en dergelijke.
Verder heb ik het idee dat ik met de snelheid die ik heb meer mogelijkheden heb als ik zelf een server ernaast pas voor wat data die ik wil stallen o.i.d.
Wat denk jij daarvan?
500Mb dus delen door 8 hequote:Op donderdag 21 februari 2013 15:42 schreef KomtTijd... het volgende:
Als je een 500MB verbinding hebt ben je er redelijk aan toe om een datacenter te openen
Laat even weten hoe het is, ben wel benieuwdquote:Op donderdag 21 februari 2013 19:36 schreef Klonk het volgende:
Zo, tabletklooitijd
https://wiki.ubuntu.com/Touch/Install
N7 eerst maar eens opladen en dan gaan met die banaan, ding ligt toch weg te stoffen tijd voor wat generd
ik ook, nog ff wachten moet nog ff wat verder opladen, om te gaan klooien met een tablet die 20% vol is vind ik een beetje te riskantquote:Op donderdag 21 februari 2013 19:40 schreef Faux. het volgende:
[..]
Laat even weten hoe het is, ben wel benieuwd
Dan nog.. Dat is een flinke leiding onder je huis hahaquote:
OehhH! Ik wil ook een nexus om mee te klooienquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |