abonnement Unibet Coolblue
pi_129037279
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 10:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja, de hele introductie van Masseria en zijn omgang met Luciano is op zich natuurlijk een vage introductie van de Castellammarese War, alleen zit de serie in seizoen 4 in 1924 en speelt bovenstaande oorlog zich volgens mij af in 1930 en 1931. Maar goed, ze kunnen natuurlijk ook jaren overslaan, dat hebben ze met 1922 ook gedaan.

Als ik schrijver zou zijn voor deze serie zou ik het waarschijnlijk zo doen:

1924 + 1925: seizoen 4 (Oorlog in Chicago tussen de Outfit en de North Side Gang)
1926: overslaan
1927: seizoen 5 (oprichting van The Big Seven)
1928: overslaan
1929: seizoen 6 (Atlantic City Conference, St. Valentine's Day Massacre)
1930 +1931: seizoen 7 (Castellammarese War)

Trouwens, voorspelling (+ wellicht spoiler voor seizoen 4) met betrekking tot Chicago:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop ook op een dergelijk verloop van de serie. De opkomst van gangsters zoals Capone en Luciano is natuurlijk onvermijdelijk. En als ze zover doorgaan zullen ze natuurlijk ook in moeten gaan op de gevolgen van de beurskrach en de afschaffing van prohibition :)

Edit: Geweldig ook dat naast al deze echt bestaande personages zelfs het fictieve karakter van Nucky Thompson is gebaseerd op iemand die echt heeft bestaan :P
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_129037323
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juli 2013 11:07 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik hoop ook op een dergelijk verloop van de serie. De opkomst van gangsters zoals Capone en Luciano is natuurlijk onvermijdelijk. En als ze zover doorgaan zullen ze natuurlijk ook in moeten gaan op de gevolgen van de beurskrach en de afschaffing van prohibition :)
Klopt, het afschaffen van de prohibition was dan ook een belangrijk gespreksonderwerp tijdens de Atlantic City Conference. Bovendien namen ze in seizoen 3 al een voorschot op de tijd dat alcohol niet meer illegaal is met Luciano en Lansky die met hun heroïne aan het leuren waren bij Rothstein en Masseria.

Als ze de AC Conference doen, lijkt dit me trouwens een hilarische scene (Nucky Thompson is Nucky Johnson):

quote:
The conference started off with a bit of an embarrassing incident for some of those invited who tried to check into the first hotel Nucky Johnson had them registered at. Johnson had registered them at the exclusive Atlantic City Breakers Hotel along the Boardwalk, which was restricted to white Anglo-Saxon Protestants, and Nucky had used proper Anglo-Saxon aliases for the guests. (Ironically, in later years, the Breakers Hotel catered to a mainly Jewish clientele, becoming known as "The Aristocrat of Kosher Hotels".) Once the hotel's management got a look at some of the guests who were trying to check in, the aliases didn't match the Italian and Jewish faces staring at the management and they delegates were refused admittance in to the hotel, the manager not knowing who he was refusing. By this time Johnson had heard about the problem and rushed over to the hotel to take care of the situation. Al Capone being himself screamed at Nucky Johnson for not making the proper arrangements and a loud argument ensued between the two gangsters while the others watched and hoped they would not come to blows. Suddenly Johnson who was taller and heavier than Capone shoved him into a limousine and ordered every one to follow him. They headed for the Ritz-Carlton and Ambassador Hotels and when Capone reached the hotel he ripped several framed paintings and photos off the walls of the hotel and started to throw them at Nucky Johnson. The others concentrated on keeping Al Capone calm and quiet for the time being.
http://en.wikipedia.org/wiki/Atlantic_City_Conference

[ Bericht 23% gewijzigd door Nielsch op 17-07-2013 11:21:51 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 17 juli 2013 @ 11:15:15 #128
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_129037462
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 10:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het is inderdaad net Silvio, maar dan in een suf slaapstadje in Noorwegen. Het is grappig en vermakelijk. Verwacht geen plots a la The Sopranos. Het is meer een comedy.
klinkt lekker luchtig. Gaan we proberen :)
pi_129038389
Lillyhammer is zeker de moeite waard. Niet hoogstaand maar absoluut vermakelijk.
  woensdag 17 juli 2013 @ 12:28:00 #130
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_129039770
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 11:09 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Klopt, het afschaffen van de prohibition was dan ook een belangrijk gespreksonderwerp tijdens de Atlantic City Conference. Bovendien namen ze in seizoen 3 al een voorschot op de tijd dat alcohol niet meer illegaal is met Luciano en Lansky die met hun heroïne aan het leuren waren bij Rothstein en Masseria.

Als ze de AC Conference doen, lijkt dit me trouwens een hilarische scene (Nucky Thompson is Nucky Johnson):

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Atlantic_City_Conference
dat zou idd een mooie scene opleveren :D
al zie ik Nucky niet zo snel Capone overmeesteren in z'n eentje
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 11:49 schreef DUK het volgende:
Lillyhammer is zeker de moeite waard. Niet hoogstaand maar absoluut vermakelijk.
tijdje geleden de trailer eens gezien, wist niet dat het van Netflix was, dat bij mij dankzij House of Cards al snel als topproducent zijn intrede gedaan heeft. Lilyhammer ga ik nu dus snel checken
pi_129041075
Lilyhammer is soms zelfs een beetje over de top. Maar ik kan er goed om lachen en ben blij dat er een tweede seizoen komt. Ik heb een keer met een Noor gesproken en die zegt dat het als Noor nog leuker is om te volgen, omdat er allerlei Noorse stereotypen en vooroordelen voorbijkomen. Kan ik me ergens wel voorstellen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 17 juli 2013 @ 13:49:10 #132
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_129042591
quote:
Matige trailer, weer 'de bedreigde koning' als thema. Dus weer de rode draad mysterieuze vijand die aan het einde doodgaat waarschijnlijk.

Vond die indeling die iemand had gepost veel leuker.
pi_129042708
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 11:09 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Klopt, het afschaffen van de prohibition was dan ook een belangrijk gespreksonderwerp tijdens de Atlantic City Conference. Bovendien namen ze in seizoen 3 al een voorschot op de tijd dat alcohol niet meer illegaal is met Luciano en Lansky die met hun heroïne aan het leuren waren bij Rothstein en Masseria.

Als ze de AC Conference doen, lijkt dit me trouwens een hilarische scene (Nucky Thompson is Nucky Johnson):

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Atlantic_City_Conference
:') _O-
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 17 juli 2013 @ 13:59:48 #134
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_129042981
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 11:09 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Klopt, het afschaffen van de prohibition was dan ook een belangrijk gespreksonderwerp tijdens de Atlantic City Conference. Bovendien namen ze in seizoen 3 al een voorschot op de tijd dat alcohol niet meer illegaal is met Luciano en Lansky die met hun heroïne aan het leuren waren bij Rothstein en Masseria.

Als ze de AC Conference doen, lijkt dit me trouwens een hilarische scene (Nucky Thompson is Nucky Johnson):

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Atlantic_City_Conference
Genoeg stof voor hilarische scenes _O-

En nucky die al capone erin laat luizen om 1 jaar voor wapenbezit achter de tralies te gaan.
pi_129043214
En ik hoop dat ze snel Giuseppe Morello introduceren :7
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_129043313
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:49 schreef Mishu het volgende:

[..]

Matige trailer, weer 'de bedreigde koning' als thema. Dus weer de rode draad mysterieuze vijand die aan het einde doodgaat waarschijnlijk.

Vond die indeling die iemand had gepost veel leuker.
Nouja, ergens snap ik het wel. De waargebeurde verhalen met echte gangsters in Chicago en New York spelen zich toch altijd wel op de achtergrond af. Het verhaal draait om Nucky Thompson en Atlantic City. Door zowel echte als fictionele gangster te introduceren (zoals Rosetti) behouden de schrijvers ook nog wat vrijheid om zelf iets te bedenken, in plaats van puur de geschiedenis te verfilmen.

Zo zal in seizoen 4 het verhaal van Thompson vs. Narcisse (fictief) de rode draad vormen en spelen waargebeurde zaken zoals de gang war tussen The Outfit van Torrio en de North Side Gang van O'Banion zich daartegen af op de achtergrond.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_129043472
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juli 2013 14:07 schreef Barbusse het volgende:
En ik hoop dat ze snel Giuseppe Morello introduceren :7
Als ze dat al doen zal hij puur een recurring character zijn die je af en toe rond Masseria ziet hangen. Wel geinig met dat handje. Vraag me af of er een acteur is die dat ook heeft of dat ze dat met CGI doen zoals bij het gezicht van Richard Harrow.

Ik denk trouwens wel dat ze meer van Masseria gaan laten zien en enkele van de bekende gangsters die voor hem werken zoals Anastasia, Genovese, Costello en dus ook Morello gaan introduceren, maar niet heel erg op die characters gaan focussen. Masseria's belangrijkste medewerker zal Luciano worden. In ieder geval in de serie (denk ik).

En dan natuurlijk ook Maranzano als zijn grote tegenstander!

[ Bericht 4% gewijzigd door Nielsch op 17-07-2013 14:23:09 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 17 juli 2013 @ 14:20:35 #138
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_129043664
Gaat HBO heel seizoen 3 nog herhalen voordat S4 begint?
Ik herinner me dat ze dat bij Game of Thrones wel hebben gedaan destijds.
pi_129043868
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 14:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als ze dat al doen zal hij puur een recurring character zijn die je af en toe rond Masseria ziet hangen. Wel geinig met dat handje. Vraag me af of er een acteur is die dat ook heeft of dat ze dat met CGI doen zoals bij het gezicht van Richard Harrow.

Ik denk trouwens wel dat ze meer van Masseria gaan laten zien en enkele van de bekende gangsters die voor hem werken zoals Anastasia, Genovese, Costello en dus ook Morello gaan introduceren, maar niet heel erg op die characters gaan focussen. Masseria's belangrijkste medewerker zal Luciano worden. In ieder geval in de serie (denk ik).

En dan natuurlijk ook Maranzano als zijn grote tegenstander!
Oh, een grote rol hoeft hij ook niet hoor. Maar ik heb een boek over hem gelezen, the first family. Daaruit blijkt wel dat zelfs in zijn nadagen (en dat is dus jaren '20) nog werd gezien als een icoon door de andere Italiaanse gangsters. Vandaar. :)

Edit: Een wat grotere rol voor Masseria kunnen ze denk ik niet omheen, gezien zijn grote invloed.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_129045115
Morello is wel letterlijk een Mustache Pete...

http://en.wikipedia.org/wiki/Mustache_Pete

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_129045651
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 14:59 schreef Nielsch het volgende:
Morello is wel letterlijk een Mustache Pete...

http://en.wikipedia.org/wiki/Mustache_Pete

[ afbeelding ]
Mooie tegenhanger van glamorous pretty boy Luciano :')

Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 17 juli 2013 @ 15:32:40 #142
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_129046437
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juli 2013 15:14 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Mooie tegenhanger van glamorous pretty boy Luciano :')

[ afbeelding ]
Wedden dat hij labello op zijn lippen heeft.
pi_129046546
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 15:32 schreef Mishu het volgende:

[..]

Wedden dat hij labello op zijn lippen heeft.
Winters in New York zijn koud, dan krijg je kloofjes ;(
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_129073071
Gisteravond nog een keer S3E11 gekeken, omdat die baas is. Deze scene is echt mooi:


Op 3:54 zegt Chalky tegen Gyp: "I just aim to keep my Johnson hangin' in its rightful place..."

In principe lijkt het alsof hij praat over z'n lul, maar wellicht is het ook een geintje van de schrijvers. Chalky zegt dit tegen Gyp om het leven van Nucky Thompson te redden. In het echt heette Nucky Thompson natuurlijk Nucky Johnson.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 18 juli 2013 @ 08:55:44 #145
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_129073122
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 08:52 schreef Nielsch het volgende:
Gisteravond nog een keer S3E11 gekeken, omdat die baas is.
Ik wilde al vragen, waarom zou je zoiets nou doen? Maar gelukkig volgde er uitleg.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zondag 11 augustus 2013 @ 18:05:43 #146
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_129945764
Nog een paar dagen maar en het begint al weer. Komisch genoeg zal ik tijdens de uitzendingen o.a. in Atlantic City zijn omdat ik daar de befaamde boardwalk van 'Nucky' ga bezoeken. Hoe wordt iets heilig wat eerst onbekend was :P

Ik zal foto's plaatsen in dit topic van het bezoek.
pi_129946209
Wanneer begint het dan weer?
Ik heb trouwens ook nog geen trailer gezien..
  zondag 11 augustus 2013 @ 18:21:26 #148
379412 LuciferRising
Wake Bake Skate
pi_129946308
8 Septemberrr
“My ambition is handicapped by laziness” (C.Bukowski)
  zondag 11 augustus 2013 @ 18:21:53 #149
379412 LuciferRising
Wake Bake Skate
pi_129946319
“My ambition is handicapped by laziness” (C.Bukowski)
pi_129946368
Top. Bedankt! :) Tering wat ziet die trailer er gaaf uit _O_

[ Bericht 34% gewijzigd door Funzel op 11-08-2013 18:30:33 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')