abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119887964
In navolging van Arkai's topic over 2012 dacht ik om alvast maar te beginnen aan het topic van 2013!

6 keuzes

* je bent vrij om in elk aandeel te beleggen, hoe obscuur ook.
* geen dividend
* zelfde verdeling
* cash is een optie

Ik zal kijken of daar nog een schappelijk boeken prijsje voor de nummer 1 voor gevonden kan worden op 31 December 2013 B-)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_119899636
Ik ga er weer over nadenken. Voor de definitieve lijst is het nog wat vroeg gegeven dat de koersen de komende weken nog behoorlijk kunnen veranderen.
Abre los ojos
pi_119899679
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 22:11 schreef MrUnchained het volgende:
Ik ga er weer over nadenken. Voor de definitieve lijst is het nog wat vroeg gegeven dat de koersen de komende weken nog behoorlijk kunnen veranderen.
We hebben er inderdaad nog even een goede maand voor. Ik heb er iig. al een aantal klaar!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_119906729
Alleen long? En kan je ook in etf's etc.?
pi_119906798
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 01:45 schreef ratatat het volgende:
Alleen long? En kan je ook in etf's etc.?
Alleen long, etf's zijn prima. Ik zal het vergelijken met de bekende indices en kijken of ik een soort van risico maatstaf kan vinden voor jullie lijstjes.

Dus iets van return en volatiliteit :)
pi_119906870
Ja, maar als je slechts 6 producten mag kiezen, en je dan punten scoort op sharpe/sortino oid haalt het juist weer het interessante aspect van obscure aandelen weg. Als je daar op gaat beoordelen moet je wat mij betreft de mogelijkheid hebben een veel groter portefeuille te kiezen zodat je wat factor exposures in je portefeuille kan hedgen.
pi_119909743
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 02:10 schreef ratatat het volgende:
Ja, maar als je slechts 6 producten mag kiezen, en je dan punten scoort op sharpe/sortino oid haalt het juist weer het interessante aspect van obscure aandelen weg. Als je daar op gaat beoordelen moet je wat mij betreft de mogelijkheid hebben een veel groter portefeuille te kiezen zodat je wat factor exposures in je portefeuille kan hedgen.
Wat stel je zelf voor? Ik vind het ook prima, als men een eigen portfolio wil samenstellen van bijvoorbeeld 5 of 10. Maar iemand die er nog niet zo veel kaas van heeft gegeten heeft misschien moeite om 10 samen te stellen. En sharpe en sortino zat ik niet aan te denken. Meer zoiets van een volatiliteits metertje, wel simpel houden.
pi_119935827
Om dan alsnog maar met een lijstje te komen

Stabiel
1. Novo Nordisk (De grootste boer in insuline!)
2. McDonalds (Ook tijdens een crisis gaan wij eten bij de McDonalds)
3 Starbucks (Ik geloof in het concept van Starbucks)

Rare eenden
4 Geely (Zal ooit Europa veroveren met rotte goedkope auto's)
5 Molycorp (Ik ben een sucker voor rare earth metals zolang men iPadsPods etc blijft kopen)
6 Marine Harvest (Omdat we van visjes houden en werknemers aandelen mogen inkopen <koersprijs)
pi_119939343
Cash.
pi_119939644
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 22:47 schreef piepeloi55 het volgende:
Cash.
Welke ?
pi_119940021
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 22:52 schreef sitting_elfling het volgende:Welke ?
Euro, al verwacht ik dat de dollar sterker gaat worden bij een nieuwe liquidatiegolf.
pi_119943044
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 22:58 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Euro, al verwacht ik dat de dollar sterker gaat worden bij een nieuwe liquidatiegolf.
Vertel even welke je wilt hebben? De eur/usd?
pi_119947167
Daar gaan we dan

1. Electronic Arts (EA)
2. Aegon (AGN)
3. Transocean (RIG)
4. Asta Funding (ASFI)
5. Novo Nordisk (NVO)
6. Imtech (IM)
pi_119950652
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 00:14 schreef sitting_elfling het volgende:
Vertel even welke je wilt hebben? De eur/usd?
Euro.
pi_119950833
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:50 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Euro.
Dan neem ik wel de euro equivalent van de DXY :)
  woensdag 5 december 2012 @ 14:18:14 #16
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_119955719
1) Potash Corporation
2) Suncor Energy
3) Canadian Natural Resources
4) KPN
5) CSX Corporation
6) Chipotle Mexican Grill
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_119962743
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 18:11 schreef sitting_elfling het volgende:
In navolging van Arkai's topic over 2012 dacht ik om alvast maar te beginnen aan het topic van 2013!
Arkai gaf in het tweede halfjaar niet zo vaak meer een update van de tussenstand. Veel deelnemers waren daar echter wel benieuwd naar.

Is het mogelijk om de stand bij te houden in een publieke spreadsheet. Bijvoorbeeld op Google Drive of Dropbox ? Dan kan de stand op ieder gewenst moment worden geraadpleegd. Dit is misschien leuk voor het wedstrijdelement.
pi_119962984
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 17:30 schreef jaco het volgende:

[..]

Arkai gaf in het tweede halfjaar niet zo vaak meer een update van de tussenstand. Veel deelnemers waren daar echter wel benieuwd naar.

Is het mogelijk om de stand bij te houden in een publieke spreadsheet. Bijvoorbeeld op Google Drive of Dropbox ? Dan kan de stand op ieder gewenst moment worden geraadpleegd. Dit is misschien leuk voor het wedstrijdelement.
Jep, dat was wel mijn plan! Ik ga het niet om de zo veel week eens posten. Weet zo alleen niet wat even de beste link is om dat te doen :)
  † In Memoriam † woensdag 5 december 2012 @ 17:40:23 #19
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_119963055
Verspreid over grondstoffen (niet de metalen) maar de landbouw-producten, zoals cacao enzovoorts.
pi_119963078
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 17:40 schreef De_Kardinaal het volgende:
Verspreid over grondstoffen (niet de metalen) maar de landbouw-producten, zoals cacao enzovoorts.
En welke 6 had je in gedachten? Cacao? Wheat? Sugar? Of had je een fonds/etf'je in gedachten?
  † In Memoriam † woensdag 5 december 2012 @ 17:48:52 #21
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_119963349
Even een lijstje maken dan:
Tarwe
Cacao
Mais
Melkpoeder
Boter
Zaden
pi_119964041
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 17:48 schreef De_Kardinaal het volgende:
Tarwe
Cacao
Mais
Melkpoeder
Boter
Zaden
Ik zal even kijken of ik van elke een goede representatieve link kan vinden :) Top!
pi_120023728
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 17:48 schreef De_Kardinaal het volgende:
Tarwe
Cacao
Mais
Melkpoeder
Boter
Zaden
Ik heb het even bekeken, maar kom er niet helemaal uit. Ik kan geen zaden future vinden. Wat had je in gedachten? Mosterd zaadjes?
pi_120024396
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 01:59 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik heb het even bekeken, maar kom er niet helemaal uit. Ik kan geen zaden future vinden. Wat had je in gedachten? Mosterd zaadjes?
Ik denk dat zijn reaktie als (slechte) grap was bedoeld. Laat de deelnemers minimaal de ticker opgeven als ze met een of andere ETF willen meedoen.

Ik zou ook oppassen met het accepteren van vreemde valuta. De koersen daarvan zijn lastig om automatisch te parsen in Google/Excel spreadsheets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')