abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119948953
Waarom maken ze het aantal stemmen per liedje niet bekend? Dan heb je transparantheid
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_119951414
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 10:06 schreef ranja het volgende:

[..]

dat kan van jaar tot jaar verschillen... in 2000 of 2001 was het nog maar 9 :) (heb ik toen een keer gevraagd bij de inmiddels veel te populaire live 'chat'). Als er weer meer stemmers zijn kan het inmiddels ook naar de 200 gegaan zijn.
In de oude lijsten zag je in de onderste regionen ook nog wel eens een hele groep liedjes die op alfabetische volgorde stonden, die hadden toen vast ook hetzelfde aantal stemmen gekregen. :P
pi_119967172
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 10:57 schreef TheVulture het volgende:
Waarom maken ze het aantal stemmen per liedje niet bekend? Dan heb je transparantheid
Transparantheid is nou net niet de bedoeling. Als bijvoorbeeld zou blijken dat je 150 stemmen nodig hebt om in de lijst te komen, kan elke B-artiest wel 200 stemmen regelen, om daar zeker van te zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 12:17 schreef Arth_NL het volgende:

[..]

In de oude lijsten zag je in de onderste regionen ook nog wel eens een hele groep liedjes die op alfabetische volgorde stonden, die hadden toen vast ook hetzelfde aantal stemmen gekregen. :P
Helemaal eerlijk gaat het natuurlijk sowieso niet. Al is het maar omdat er telkens een geschikte uuropener wordt gezocht en er nooit 2x dezelfde artiest na elkaar komt (behalve in de absolute top). Ook heeft het er de schijn van dat bepaalde platen bewust in de nachtelijke uitzendingen komen.

Daarnaast geloof ik ook best dat Radio 2 de stemmen hooguit als leidraad beschouwt, en aan de hand daarvan een lijst met geschikte nummers maakt, die enigszins in de richting komt, maar waarbij wel flink wordt geschoven en er veel nummers worden tegengehouden.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_119971299
Wel bizar dat die draak van een coverversie van I Follow Rivers de top 100 heeft gehaald en het origineel niet eens de lijst.
pi_119988250
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 20:53 schreef ItaloDancer het volgende:
Wel bizar dat die draak van een coverversie van I Follow Rivers de top 100 heeft gehaald en het origineel niet eens de lijst.
Wat te denken van Skinny love :{
  donderdag 6 december 2012 @ 13:32:53 #156
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_119993698
En House of the Rising Sun. En Hey Joe. En Black Betty. En Make you feel my love.

Niks nieuws dus.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_119995796
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2012 13:32 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
En House of the Rising Sun. En Hey Joe. En Black Betty. En Make you feel my love.

Niks nieuws dus.
Die eerste drie zijn dan ook wel echt goeie covers.
En Adele zingt wel iets beter dan ome Bob.
  donderdag 6 december 2012 @ 14:43:13 #158
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_119996089
Die van Triggerfinger vind ik eigenlijk ook wel geslaagd. Als je nu de Lykke Li versie zou ontdekken zou je zeggen dat dát de cover is.

Over Birdy kan ik het natuurlijk wel eens zijn.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_120040862
Staat de cover die Birdy van Cherry Ghost heeft gemaakt er eigenlijk ook in? Dat zou zonde zijn, want daarvan denkt bijna iedereen al dat het origineel van haar is.

Maar ben vooral blij dat Tche Tche Tche Re Tche, Tche Tche Tche er in staat. :)
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_120045926
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:46 schreef methodmich het volgende:
Staat de cover die Birdy van Cherry Ghost heeft gemaakt er eigenlijk ook in? Dat zou zonde zijn, want daarvan denkt bijna iedereen al dat het origineel van haar is.

People Help The People? Ja, #313, precies 99 plaatsen boven Skinny Love. Verder geen Birdy in de lijst.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_120046073
Oei.... Zonde, liever het origineel gehad dan.
www.thuisuiteten.nl
pi_120046811
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:46 schreef methodmich het volgende:

Niemand denkt dat. Volgens mij is vrijwel iedereen ervan op de hoogte dat het eerste album van Birdy (vrijwel) alleen uit covers bestaat.
  Redactie Sport vrijdag 7 december 2012 @ 18:16:31 #163
274204 crew  Mexicanobakker
pi_120047061
quote:
15s.gif Op vrijdag 7 december 2012 18:09 schreef Roolio het volgende:

[..]

Niemand denkt dat. Volgens mij is vrijwel iedereen ervan op de hoogte dat het eerste album van Birdy (vrijwel) alleen uit covers bestaat.
Inmiddels wel inderdaad. Was op het begin wel anders
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_120049200
Als Belg ben ik best 'jaloers' op deze lijst. Oke, bij ons is er (het alternatievere) De Tijdloze 100 op studio Brussel, maar onze 1000 klassiekers op ons radio 2 is echt bagger vergeleken met jullie lijst. In die lijst v radio 2 belgie worden groepen als muse, Killers. Pearl jam, Radiohead ,... Nagenoeg genegeerd, op misschien 1 grote hit ( nothing else matters, creep, ...) na.

Wat me altijd wel opvalt hoe weinig belgische songs er in de Nederlandse lijst staan. Terwijl er in Vlaanderen best veel Nederlandse nummers instaan altijd.
Ik bedoel, Vlaanderen en belgie hebben fantastische artiesten die gewoon niet voorkomen in de Nederlandse top 2000 : dEUS, absynthe minded, Arno, front 242, Gorki ( mia is een absolute classic in Vlaanderen !), .Soulwax, .. En dan nog zoveel mooie Vlaamse kleinkunst : Amsterdam van Kris de Bruyne, Tim van Wim de Caene, de eerste sneeuw van Jan de wilde, laat me nu toch niet alleen van Johan verminnen, Louis neefs , Ann christy, ...

Enkel paar keren Clouseau, adamo, Jacques Brel en Raymond vh groenewoud en dat is het zowat. O ja, en Vaya con dios, Wallace collection en zowaar drie keer Milow.
pi_120050041
Die artiesten zijn hier wel bekend, maar niet bij een dusdanig groot publiek dat ze ook de Top 2000 in gestemd worden Bram.
www.thuisuiteten.nl
pi_120050896
Wat ik dan wel weer stom vind : waarom wordt die volledige lijst al (zo ver) op voorhand bekend gemaakt ? Is toch leuker als je de top 100 of top 10 pas te weten komt het moment zelf ?
pi_120054427
TC Matic heeft iig wel ooit in de voorkeuzelijst gestaan, volgens mij ook in de top 2000
pi_120070407
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 18:16 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Inmiddels wel inderdaad. Was op het begin wel anders
Elke keer als het over Birdy ging in het begin was er wel iemand die zei dat het origineel toch mooier/beter was. Eén op de twee youtube comments ging daar ook over.

Van de nummers uit n00biedoobiedoo's post weten veel minder mensen dat het een cover is. Zelfde geldt voor Nathalie Imbrulia's Torn.
  Moderator zaterdag 8 december 2012 @ 12:24:08 #169
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_120070648
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:43 schreef TheArt het volgende:

[..]

Wat te denken van Skinny love :{
Verschrikkelijk ja. :r Pure bagger in vergelijking met Bon Iver.
  Redactie Sport zaterdag 8 december 2012 @ 12:42:41 #170
274204 crew  Mexicanobakker
pi_120071094
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 december 2012 12:15 schreef Roolio het volgende:

[..]

Elke keer als het over Birdy ging in het begin was er wel iemand die zei dat het origineel toch mooier/beter was. Eén op de twee youtube comments ging daar ook over.

Van de nummers uit n00biedoobiedoo's post weten veel minder mensen dat het een cover is. Zelfde geldt voor Nathalie Imbrulia's Torn.
Nouja, die 4 in noobie's post wist ik ook hoor (al is het de vraag in hoeverre House of the Rising Sun als cover beschreven kan worden, maar het is in ieder geval niet door de Animals geschreven)

Torn wist ik dan weer niet. :@

Dat terzijde hoorde je op het begin toch echt wel mensen die Birdy een singer/songwriter noemden en haar daarom roemden. Juist daarom was er een groep die heel veel schreeuwde dat het covers waren.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_120071473
Volgens mij staat de "singersongwriter" Harry Nilsson ook met 2 covers in de lijst
  maandag 10 december 2012 @ 10:58:05 #172
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_120142193
Hebben jullie het Top 2000 Magazine al gekocht? Leuk om te lezen en zit een mooi boekje met de lijst in.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  maandag 10 december 2012 @ 11:34:29 #173
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_120143190
Nee, waar kan je die kopen?
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
  maandag 10 december 2012 @ 12:12:59 #174
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_120144427
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2012 12:24 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Verschrikkelijk ja. :r Pure bagger in vergelijking met Bon Iver.
Spijt me zeer, maar ik vind Bon Iver juist pure bagger. Ik heb ook heel sterk het gevoel dat 90% van de zogenaamde Bon Iver-fans dat alleen maar zijn omdat ze een pesthekel hebben aan Birdy. Nu heb ik met Birdy ook niet echt veel, maar toch.
  maandag 10 december 2012 @ 14:48:46 #175
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_120149493
quote:
10s.gif Op maandag 10 december 2012 12:12 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Spijt me zeer, maar ik vind Bon Iver juist pure bagger. Ik heb ook heel sterk het gevoel dat 90% van de zogenaamde Bon Iver-fans dat alleen maar zijn omdat ze een pesthekel hebben aan Birdy. Nu heb ik met Birdy ook niet echt veel, maar toch.
Op basis van wat vind je Bon Iver pure bagger?
Find hungry samurai...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')