In de oude lijsten zag je in de onderste regionen ook nog wel eens een hele groep liedjes die op alfabetische volgorde stonden, die hadden toen vast ook hetzelfde aantal stemmen gekregen.quote:Op woensdag 5 december 2012 10:06 schreef ranja het volgende:
[..]
dat kan van jaar tot jaar verschillen... in 2000 of 2001 was het nog maar 9(heb ik toen een keer gevraagd bij de inmiddels veel te populaire live 'chat'). Als er weer meer stemmers zijn kan het inmiddels ook naar de 200 gegaan zijn.
Transparantheid is nou net niet de bedoeling. Als bijvoorbeeld zou blijken dat je 150 stemmen nodig hebt om in de lijst te komen, kan elke B-artiest wel 200 stemmen regelen, om daar zeker van te zijn.quote:Op woensdag 5 december 2012 10:57 schreef TheVulture het volgende:
Waarom maken ze het aantal stemmen per liedje niet bekend? Dan heb je transparantheid
Helemaal eerlijk gaat het natuurlijk sowieso niet. Al is het maar omdat er telkens een geschikte uuropener wordt gezocht en er nooit 2x dezelfde artiest na elkaar komt (behalve in de absolute top). Ook heeft het er de schijn van dat bepaalde platen bewust in de nachtelijke uitzendingen komen.quote:Op woensdag 5 december 2012 12:17 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
In de oude lijsten zag je in de onderste regionen ook nog wel eens een hele groep liedjes die op alfabetische volgorde stonden, die hadden toen vast ook hetzelfde aantal stemmen gekregen.
Wat te denken van Skinny lovequote:Op woensdag 5 december 2012 20:53 schreef ItaloDancer het volgende:
Wel bizar dat die draak van een coverversie van I Follow Rivers de top 100 heeft gehaald en het origineel niet eens de lijst.
Die eerste drie zijn dan ook wel echt goeie covers.quote:Op donderdag 6 december 2012 13:32 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
En House of the Rising Sun. En Hey Joe. En Black Betty. En Make you feel my love.
Niks nieuws dus.
People Help The People? Ja, #313, precies 99 plaatsen boven Skinny Love. Verder geen Birdy in de lijst.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:46 schreef methodmich het volgende:
Staat de cover die Birdy van Cherry Ghost heeft gemaakt er eigenlijk ook in? Dat zou zonde zijn, want daarvan denkt bijna iedereen al dat het origineel van haar is.
Maar ben vooral blij dat Tche Tche Tche Re Tche, Tche Tche Tche er in staat.
Niemand denkt dat. Volgens mij is vrijwel iedereen ervan op de hoogte dat het eerste album van Birdy (vrijwel) alleen uit covers bestaat.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:46 schreef methodmich het volgende:
Staat de cover die Birdy van Cherry Ghost heeft gemaakt er eigenlijk ook in? Dat zou zonde zijn, want daarvan denkt bijna iedereen al dat het origineel van haar is.
Maar ben vooral blij dat Tche Tche Tche Re Tche, Tche Tche Tche er in staat.
Inmiddels wel inderdaad. Was op het begin wel andersquote:Op vrijdag 7 december 2012 18:09 schreef Roolio het volgende:
[..]
Niemand denkt dat. Volgens mij is vrijwel iedereen ervan op de hoogte dat het eerste album van Birdy (vrijwel) alleen uit covers bestaat.
Elke keer als het over Birdy ging in het begin was er wel iemand die zei dat het origineel toch mooier/beter was. Eén op de twee youtube comments ging daar ook over.quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Inmiddels wel inderdaad. Was op het begin wel anders
Nouja, die 4 in noobie's post wist ik ook hoor (al is het de vraag in hoeverre House of the Rising Sun als cover beschreven kan worden, maar het is in ieder geval niet door de Animals geschreven)quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:15 schreef Roolio het volgende:
[..]
Elke keer als het over Birdy ging in het begin was er wel iemand die zei dat het origineel toch mooier/beter was. Eén op de twee youtube comments ging daar ook over.
Van de nummers uit n00biedoobiedoo's post weten veel minder mensen dat het een cover is. Zelfde geldt voor Nathalie Imbrulia's Torn.
Spijt me zeer, maar ik vind Bon Iver juist pure bagger. Ik heb ook heel sterk het gevoel dat 90% van de zogenaamde Bon Iver-fans dat alleen maar zijn omdat ze een pesthekel hebben aan Birdy. Nu heb ik met Birdy ook niet echt veel, maar toch.quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:24 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Verschrikkelijk ja.Pure bagger in vergelijking met Bon Iver.
Op basis van wat vind je Bon Iver pure bagger?quote:Op maandag 10 december 2012 12:12 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Spijt me zeer, maar ik vind Bon Iver juist pure bagger. Ik heb ook heel sterk het gevoel dat 90% van de zogenaamde Bon Iver-fans dat alleen maar zijn omdat ze een pesthekel hebben aan Birdy. Nu heb ik met Birdy ook niet echt veel, maar toch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |