Kan altijd bij Android toestellen.quote:Op woensdag 13 november 2013 18:48 schreef µ het volgende:
[..]
Maar er is een appstore.
Vraag me af of je de store erop kan zetten.
Dit is geen androidtoestel slimpiequote:Op woensdag 13 november 2013 18:49 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Kan altijd bij Android toestellen.
Het is niet duidelijk hoe het precies werkt. Verder weet je niet in hoeverre de API van de playstore ondersteund wordt. Het gaat ook niet om een officiėle ondersteuning vanuit Google (die die Api steeds kan veranderen), vandaar dat het via die Yandex-weg gaat. Het grote voordeel is dat je dus niet hoeft te sideloaden zoals bij BB OS 10.quote:
Ook Sailfish dus daadwerkelijk op een telefoon te krijgen. Ben benieuwd of mensen het gaan kopen. Dat Android-apps beschikbaar zijn is iig een plus. Als hij niet te duur is (aan de specs te zien zal het geen prijzig toestel worden) probeer ik er misschien wel een te pakken via import....quote:Bedrijf van oud-Nokia-medewerkers brengt Sailfish-telefoon over twee weken uit
De Finse startup Jolla brengt zijn eerste telefoon met het zelfgemaakte Sailfish-besturingssysteem op 27 november uit. Dat heeft het bedrijf bekendgemaakt. De Finse provider DNA is de eerste die de telefoon zal gaan verkopen.
De telefoon, die net als het bedrijf de naam Jolla draagt, zal op 27 november in de verkoop gaan in een 'popup-store' van de provider, maar wanneer pre-orders worden uitgeleverd en wanneer de telefoon buiten Finland in de verkoop zal gaan, is onduidelijk. Jolla bevestigde eerder tegen Tweakers dat het overlegd heeft met KPN over een Nederlandse release, maar of en wanneer de telefoon in Nederlandse winkels zal liggen, heeft het bedrijf nog niet bekendgemaakt.
De eerste telefoon met Sailfish heeft een 4,5"-scherm met een resolutie van 960x540 pixels. Hij draait naar alle waarschijnlijkheid op een Qualcomm Snapdragon 400-soc, maar Jolla zelf vermeldt alleen dat het gaat om een dualcore-Snapdragon op 1,4GHz. De telefoon meet 131x68x9,9mm en weegt 141 gram.
Sailfish is gebaseerd op MeeGo, het besturingssysteem dat Intel en Nokia samen ontwikkelden. Veel van de ontwikkelaars van Jolla werkten bij Nokia aan MeeGo. Het is een op Linux gebaseerd besturingssysteem, dat compatibel is met Android-apps via een virtuele machine. Via de Russische Yandex.Store kunnen gebruikers Android-apps downloaden. Tweakers publiceerde in februari een hands-on van Sailfish.
Pics?quote:Op dinsdag 17 december 2013 12:28 schreef µ het volgende:
BINNNEEEEEEN.
Nu werken, vanavond mee klooien
quote:Op dinsdag 17 december 2013 12:28 schreef µ het volgende:
BINNNEEEEEEN.
Nu werken, vanavond mee klooien
+impressie?quote:
Sideloaden ga ik vanavond proberen. Native is er nog niet veel, maar de applicaties die Jolla gemaakt heeft zien er goed uitquote:Op dinsdag 17 december 2013 14:09 schreef Kenju het volgende:
Hoe werkt het sideloaden van Android apps? En hoe is de beschikbaarheid van native apps?
Ik heb die file manager geinstalleerd (pkcon install jolla-fileman). Werkt prima. Externe locaties nog niet gemount overigens.quote:Op dinsdag 17 december 2013 19:28 schreef Kenju het volgende:
Hoe werkt file management? In de FAQ staat dat er waarschijnlijk 3rd party apps komen en dat in developer-modus je het kan krijgen. Maar werken die Android filemanagers bijvoorbeeld?
Het is voor mij gewoon een deal breaker wanneer ik niet via SMB mijn netwerk-shares kan bereiken...
Als je zou kunnen proberen of netwerk shares beschikbaar zijn, zou ik dat erg waarderen. De enige reden dat ik net nooit heb hoeven twijfelen over Android is het gegeven dat je alleen daarmee degelijke filemanagement hebt. Als Sailfish ook netwerkshares kan inkijken, kan dat zomaar mijn volgende primaire driver worden.quote:Op dinsdag 17 december 2013 19:50 schreef µ het volgende:
[..]
Ik heb die file manager geinstalleerd (pkcon install jolla-fileman). Werkt prima. Externe locaties nog niet gemount overigens.
Android managers schijnen ook te werken.
Lukt mij nu niet. Lijkt voorlopig geen support voor te zijn: http://talk.maemo.org/showpost.php?p=1395454&postcount=1477 . Als ik jou was zou ik wachten op Q1 2014, dan komt de eerste grote feature-updatequote:Op dinsdag 17 december 2013 19:57 schreef Kenju het volgende:
[..]
Als je zou kunnen proberen of netwerk shares beschikbaar zijn, zou ik dat erg waarderen. De enige reden dat ik net nooit heb hoeven twijfelen over Android is het gegeven dat je alleen daarmee degelijke filemanagement hebt. Als Sailfish ook netwerkshares kan inkijken, kan dat zomaar mijn volgende primaire driver worden.
quote:"It was a conscious choice to release this version of the software and develop it together with the user community,"
before the end of the year there will be another larger patch, which will fill gaps and bugs in the phone's problem areas. During this first quarter of 2014 they plans to focus on new, still missing functions in Sailfish.
quote:Jolla has promised new updates on a monthly basis. This is also helped by Sailfish's technical architecture. "It's very modular. If you will upgrade Bluetooth, it'll only be in it. If you compare it to the Nokia N9, there was a giant block. If you changed small things, you had to change the whole stack. The consumer will become furious pretty quickly if they were asked to download a 400-megabyte package once a week."
quote:Also, users' opinions carry weight with the way Jolla progresses. "I can promise you that the feedback will be reflected in the product and in the software." ... "Key features come first," says Pienimäki. "For our purposes it is balancing how different things are prioritized.
Waarom geen Nexus? Dan heb je in ieder geval hardware support vanuit AOSP. CM werkt flawless op een Nexus, het enige dat kan buggen zijn de applicaties die ze zelf toevoegen. Jolla klonk ook veelbelovend, maar zo zijn er meer projecten geweest.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:38 schreef µ het volgende:
Vandaag een HTC besteld.
Dag Jolla.
Te weinig uitzicht op updates, onzekerheid. Dus helaas maar naar CM.
Prijs. Vind 350 euro wel mooi, en deze heeft recente builds.quote:Op woensdag 2 maart 2016 09:50 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Waarom geen Nexus? Dan heb je in ieder geval hardware support vanuit AOSP. CM werkt flawless op een Nexus, het enige dat kan buggen zijn de applicaties die ze zelf toevoegen. Jolla klonk ook veelbelovend, maar zo zijn er meer projecten geweest.
Jolla had potentieel, maar waar het mis is gegaan is mij onduidelijk. Dat het een aflopende zaak werd was wel duidelijk rond het tablet debacle.quote:Op woensdag 2 maart 2016 09:54 schreef µ het volgende:
[..]
Prijs. Vind 350 euro wel mooi, en deze heeft recente builds.
Ben erg tevreden geweest met Jolla. Maar te veel onzekerheid over de toekomst...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |