abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131486828
quote:
3s.gif Op maandag 23 september 2013 18:18 schreef µ het volgende:
Ik verwacht volgend jaar wel goedkopere modellen :s).
Er hoeven geen goedkopere modellen te komen, als ze maar marktconform zijn. Als ze zichzelf uit de markt prijzen wordt het bij voorbaat al niets.
Misschien als dit toestel 300 euro zou kosten en Jolla echt goed werkt, dat het nog mee kan komen.
pi_131486890
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 17:27 schreef zarGon het volgende:

[..]

Da's leuk, maar je kunt Apple niet zomaar vergelijken met een ander bedrijf. De hard- en software van Apple sluiten optimaal aan op elkaar, waardoor de beleving heel anders is. Beetje zoals de Ghz's van de processoren. Mijn Nexus 4 met een quad-core hapert af en toe (heel soms), terwijl een iPhone 5 met een dual-core (gevoelsmatig) minder zal stotteren (geen ervaring, maar een aanname).
Daar heeft het weinig mee te maken, de Nexus 4 is ook door google ontwikkeld dus dat maakt geen verschil.
De processor van de iPhone 5 is gewoon een heel stuk sneller dan die van de nexus 4, en de resolutie bovendien een stuk lager. Daar zal het grootste verschil in zitten. En wat Dimens zegt.
pi_131487311
quote:
14s.gif Op maandag 23 september 2013 18:30 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Daar heeft het weinig mee te maken, /quote] Eens.

[quote]de Nexus 4 is ook door google ontwikkeld dus dat maakt geen verschil.
Niet waar. De Nexus 4 is gewoon door LG ontwikkeld. Het is feitelijk de Optimus G. Google vond dat een geschikt toestel en heeft besloten dat toestel tot de Nexus-lijn te bombarderen middels een deal met LG. Zij ondersteunen het toestel dus wel. Hoewel de deal niet inhoud dat ze ook de drivers mogen ontwikkelen, meen ik ergens gelezen te hebben. Dit was bij de Samsung en HTC-deals in het verleden wel het geval.

quote:
De processor van de iPhone 5 is gewoon een heel stuk sneller dan die van de nexus 4
Scheelt heel weinig:
http://www.anandtech.com/(...)-performance-preview

quote:
14s.gif Op maandag 23 september 2013 18:29 schreef KomtTijd... het volgende:

Er hoeven geen goedkopere modellen te komen, als ze maar marktconform zijn. Als ze zichzelf uit de markt prijzen wordt het bij voorbaat al niets.
Misschien als dit toestel 300 euro zou kosten en Jolla echt goed werkt, dat het nog mee kan komen.
Het toestel hoeft van mij niet goedkoop te zijn. Sowieso is het nog altijd zo dat het gros van de telefoons met een abonnement verkocht wordt, afgezien van enkele plaatsen waar dit niet mag.
Wel moet het marktconform zijn in de zin van dat het gewoon een goed toestel is met degelijke bouw, en inderdaad niet dat je met een dikke bijbetaalprijs zit bij een abonnement van 25 Euro.

Kwa losse prijs komen ze er inderdaad niet onderuit om maximaal rond de 350 (denk dat veel mensen dit op basis van de specs al veel vinden, ongeacht hoe goed Jolla werkt) te vragen als het om de los-prijs gaat. Mensen gaan niet voor een toestel een twee jarig contract afsluiten waarvan ze niet weten hoe succesvol het OS zal worden en waar nog niet veel apps voor zijn. De Android-ondersteuning is leuk, maar zegt natuurlijk niet veel, wanneer je voor hetzelfde bedrag ook gewoon een beter specced Android-toestel kunt kopen.

Ik twijfel overigens ook over in hoeverre ik ernaar uitkijk. Het is jammer dat dit niet de weg is geworden die Nokia genomen heeft, aangezien dit de opvolger van Symbian had moeten worden. Maar als je naar de specs kijkt, en dan vooral naar de resolutie van het scherm.... Het is niet bepaald waar je mensen mee 'wowt'.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_131488153
quote:
14s.gif Op maandag 23 september 2013 18:30 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Daar heeft het weinig mee te maken, de Nexus 4 is ook door google ontwikkeld dus dat maakt geen verschil.
LG.
quote:
De processor van de iPhone 5 is gewoon een heel stuk sneller dan die van de nexus 4,
Dat moest een 'iPhone 5s' zijn i.p.v. "iPhone 5".

Maar dat maakt verder niet uit als je naar de getallen kijkt:
iPhone 5/5s: dual-core 1,3 Ghz
Nexus 4: quad-core 1,5 Ghz

Stuk sneller?
pi_131488498
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 19:13 schreef zarGon het volgende:

[..]

LG.
Ja hehe, ik bedoel natuurlijk dat ze de software specifiek voor dit apparaat kunnen optimaliseren. Overigens kan iedere fabrikant dat, maar niet iedere fabrikant heeft een team zo groot (en met zoveel kennis van de core) als google om dat te doen.
quote:
[..]

Dat moest een 'iPhone 5s' zijn i.p.v. "iPhone 5".

Maar dat maakt verder niet uit als je naar de getallen kijkt:
iPhone 5/5s: dual-core 1,3 Ghz
Nexus 4: quad-core 1,5 Ghz

Stuk sneller?
Dat de hoeveelheid cores en/of GHz niets zegt over de prestaties mag inmiddels toch wel bij iedereen bekend zijn hopelijk.
De iPhone 5 is gewoon sneller, vooral op grafisch gebied maar ook qua CPU. Maargoed deze discussie is offtopic.
pi_131500782
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 19:22 schreef KomtTijd... het volgende:

De iPhone 5 is gewoon sneller, vooral op grafisch gebied maar ook qua CPU. Maargoed deze discussie is offtopic.
5S wel, 5 niet. Zie mijn link naar Anandtech...
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_131567386
quote:
Ziet er heel netjes uit.
pi_131724342
Nieuwe specs:

What we knew ?

• 1.4 GHz Qualcomm Snapdragon Processor
• 1GB RAM
• 16 GB Storage with Micro SD expandability
• 8MP Auto focus Camera at the back and 2MP for the front facing camera
• 2100 mAh Battery 3.8 Volts
• I2C Bus + NFC connectors for The Other Half
• Ample 4.5″ display with qHD resolution (960*540) Which gave us 244.77 PPI of pixel density + Gorilla 2 Glass

What we didn’t know?

• 6 Point Multi touch on top of the Gorilla Glass
• WLAN802.11 b/g/n 2.4GHz
• Bluetooth 4.0 EDR HS
• AGPS & GLONASS
• USB 2.0 HS
• Proximity, Accelerometer, Gyro, E-Compass, and Ambient light sensors
• RGB Indicator LED
• Dual Microphone for noise cancellation
• Talk and Standby time (Approx): 7.7/5.5 hours (GSM/3G) & 500 hours stansby
• Dimensions: H131 * W68 * D9.9mm
• Weight: 141g
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 17:42:51 #136
300718 Kenju
Say It!!??
pi_131975441
Hoeveel kans is er eigenlijk dat dit slagen zal? Volgens mij heb je daarvoor gewoon een groot merk nodig. Sony lijkt me van de grote jongens dan de enige gegadigde, wat me niet genoeg lijkt. Samsung gaat al met Tizen komen, wat in de basis veel deelt met Jolla.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_131975818
Hangt denk ik van je definitie van slagen af.

Ferrari is ook geslaagd, ondanks dat ze niet veel verkopen.
జ్ఞ‌ా
pi_132487388
JollaHQ twitterde op woensdag 23-10-2013 om 16:38:34 The #Jolla pre-booking campaign is now closed as we prepare for launch. We’re extremely excited by the high demand, thanks for pre-booking! reageer retweet
జ్ఞ‌ా
pi_132522707
iCODeRUS twitterde op donderdag 24-10-2013 om 06:46:38 In case you missed: #Persecute - Indie WhatsApp client for #Harmattan ready to be ported to #Sailfish https://t.co/HFeYUxUuUo #Jolla reageer retweet
జ్ఞ‌ా
  donderdag 24 oktober 2013 @ 21:30:44 #140
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_132528656
Sailfish is voor de release al ingehaald. Ik geef firefoxos nog meer kans.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_132529611
Leuk om te volgen, benieuwd wat dit gaat doen.
pi_132533191
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:30 schreef Catch22- het volgende:
Hoe kan het nu ingehaald worden als het geen positie heeft? Verder richt Firefox OS zich vooral op de zich ontwikkelende markten.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_132539522
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:30 schreef Catch22- het volgende:
Wat bedoel je met "ingehaald"?

FFOS draait geen androidapps he.
జ్ఞ‌ా
pi_132854707
http://apps.evozi.com/apk-downloader/
Wellicht handig als we de telefoon hebben.
జ్ఞ‌ా
pi_133225531
Vind dat nogal pauperig, gewoon playstore apk.
pi_133225646
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:37 schreef RetRy32 het volgende:
Vind dat nogal pauperig, gewoon playstore apk.
Wat bedoel je?
జ్ఞ‌ా
pi_133225745
http://jolla.com/

site is vernieuwd :s).
జ్ఞ‌ా
pi_133225852
quote:
5s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:41 schreef µ het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Ik zou gelijk de PlayStore erop installeren.
pi_133225880
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:47 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Ik zou gelijk de PlayStore erop installeren.
Maar er is een appstore *O*.

Vraag me af of je de store erop kan zetten :+.
జ్ఞ‌ా
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')